Sivu 1/1

Järkyttävä öljynkulutus kuormattuna, 3.2did

Lähetetty: 27 Marras 2007, 07:29
Kirjoittaja gtvaj
Käsittämätön asia ja komentteja kaipaillaan.

Tuo emännän pajero 3.2did koneella ajettu vajaat 130tkm, normaali ajossa ei ongelmaa suurempaa, pikkuisen öljyä kuluttaa, eli 15tonnin vaihtovälillä n: pari litraa. Joskus startatessa pölläyttää.

Mutta kuorma päällä, esim. asuntovaunun kanssa tai trailerilla, öljyn kukutus on MIELETÖN. Kesälllä meni 2300km ja 6 litraa, ja sama homma viimeviikolla, semmoiset 250 kilsaa painavan kärryn kanssa ja litran sai lisäillä.
EI savuta, ei roiski putkesta (tuo 2300km ja vaunu aivan puhdas), ei vuoda, putken pää kuiva nokinen :crazyeyes: :crazyeyes:
Oma veikkaukseni on turbo koska kuormalla kulutus lisääntyy selkeästi, mutta turbokaan ei ole akselistaan väljä, eikä huomattavaa öljyisyyttä sielläkään. Tosin jos se palaa, ei se näykkään. Mutta kovemman ajon jälkeen tunnin seisokin jälkeen heittää kunnon pölläytyksen startatessa ?

Vihjeitä vinkkejä, maahantuojakaan ei osannut sanoa mitään !

Re: Järkyttävä öljynkulutus kuormattuna, 3.2did

Lähetetty: 27 Marras 2007, 09:21
Kirjoittaja Tazio
gtvaj kirjoitti:Käsittämätön asia ja komentteja kaipaillaan.

Tuo emännän pajero 3.2did koneella ajettu vajaat 130tkm, normaali ajossa ei ongelmaa suurempaa, pikkuisen öljyä kuluttaa, eli 15tonnin vaihtovälillä n: pari litraa. Joskus startatessa pölläyttää.

Mutta kuorma päällä, esim. asuntovaunun kanssa tai trailerilla, öljyn kukutus on MIELETÖN. Kesälllä meni 2300km ja 6 litraa, ja sama homma viimeviikolla, semmoiset 250 kilsaa painavan kärryn kanssa ja litran sai lisäillä.
EI savuta, ei roiski putkesta (tuo 2300km ja vaunu aivan puhdas), ei vuoda, putken pää kuiva nokinen :crazyeyes: :crazyeyes:
Oma veikkaukseni on turbo koska kuormalla kulutus lisääntyy selkeästi, mutta turbokaan ei ole akselistaan väljä, eikä huomattavaa öljyisyyttä sielläkään. Tosin jos se palaa, ei se näykkään. Mutta kovemman ajon jälkeen tunnin seisokin jälkeen heittää kunnon pölläytyksen startatessa ?

Vihjeitä vinkkejä, maahantuojakaan ei osannut sanoa mitään !
En tiedä auttaako ollenkaan, mutta Lanteissa tuo yleensä kyllä
viittaa siihen, että turbo alkaa olla tiensä päässä. Tosin
siihen liittyy myös savutusta.

-Tazio

Lähetetty: 27 Marras 2007, 09:38
Kirjoittaja Gasolina
Turbo rikki. Katti polttaa öljyn savut miltei olemattomiin.

Lähetetty: 27 Marras 2007, 20:31
Kirjoittaja Mokoma
Ja kohta on katti entinen

Lähetetty: 27 Marras 2007, 22:15
Kirjoittaja alfa 156 v6
Mokoma kirjoitti:Ja kohta on katti entinen
Eipä sitä dieselissä juuri huomaa millään tavalla... paitsi tietty vähän piristyy auto :P