RVS-käsittely

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

silverine kirjoitti:
Hiukkasen olen mietiskellyt näitä vakion iloisia teholukemia
koska auto on ollut herkällä päällä viime aikoina.
Itse asiassa laatikon lokakuisen RVS-käsittelyn jälkeen.
Laittaisin jotain sen piikkiin.
RVS-käsittely?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »


Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

alfista kirjoitti:
Bstoned kirjoitti:RVS-käsittely?
Oho, tuohan voisi olla mukava kotiviritys ja halvempi kuin lastu!
Vaikka menee jo vähän OT:ksi niin täytyy vielä vähän kehua
tuota rvs:ää, sen verran hienosti auto rullasi taannoisella
landereissulla...varsinkin motarinopeuksissa 140 km/h tuntui
että ihan pintakaasulla tässä vasta mennään.
Moottoriin olisi tarkoitus tehdä sama käsittely mutta vasta
virityksien jälkeen ettei mene veikkailut liikaa pieleen.. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

silverine kirjoitti: Vaikka menee jo vähän OT:ksi niin täytyy vielä vähän kehua
tuota rvs:ää, sen verran hienosti auto rullasi taannoisella
landereissulla...varsinkin motarinopeuksissa 140 km/h tuntui
että ihan pintakaasulla tässä vasta mennään.
Moottoriin olisi tarkoitus tehdä sama käsittely mutta vasta
virityksien jälkeen ettei mene veikkailut liikaa pieleen.. :wink:
Minulla on myös hyviä kokemuksia RVS-aineista. Edelliseen autoon tein käsittelyt moottoriin ja laatikkoon. Vaihteiden synkronoiti alkoi toimimaan mahtavasti, ykkösen sai sisään vaikka 90 vauhdissa rusahtamatta :crazyeyes:
Moottori tuntui pirteältä ja kulutuskin pieneni.

Nykyiseen autoon tein käsittelyn moottorin heti ostamisen jälkeen, laatikon käsittelen vielä ennen kesää.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Auristo kirjoitti:
silverine kirjoitti: Vaikka menee jo vähän OT:ksi niin täytyy vielä vähän kehua
tuota rvs:ää, sen verran hienosti auto rullasi taannoisella
landereissulla...varsinkin motarinopeuksissa 140 km/h tuntui
että ihan pintakaasulla tässä vasta mennään.
Moottoriin olisi tarkoitus tehdä sama käsittely mutta vasta
virityksien jälkeen ettei mene veikkailut liikaa pieleen.. :wink:
Minulla on myös hyviä kokemuksia RVS-aineista. Edelliseen autoon tein käsittelyt moottoriin ja laatikkoon. Vaihteiden synkronoiti alkoi toimimaan mahtavasti, ykkösen sai sisään vaikka 90 vauhdissa rusahtamatta :crazyeyes:
Moottori tuntui pirteältä ja kulutuskin pieneni.

Nykyiseen autoon tein käsittelyn moottorin heti ostamisen jälkeen, laatikon käsittelen vielä ennen kesää.
Pistetäänkö se aine vain öljyn sekaan ja jätetään sinne?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Muistaakseni ajetaan tietty aika, ja sitten öljyt uudestaan vaihtoon, näin ainakin aikoinaan.

Ja perään vielä viesti jo kerkes tulla ketjun jakamisen aikana:
hagger16 kirjoitti:Ja mitäs tuo käsittely maksaa?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Rolle kirjoitti:Muistaakseni ajetaan tietty aika, ja sitten öljyt uudestaan vaihtoon, näin ainakin aikoinaan.

Ja perään vielä viesti jo kerkes tulla ketjun jakamisen aikana:
hagger16 kirjoitti:Ja mitäs tuo käsittely maksaa?
Laatikko käsiteltiin vain kerran mutta moottoriin laitetaan
rvs:t 300-400km ennen öljynvaihtoa ja öljynvaihdon kanssa
sitten uusi käsittely. Laatikon käsittelyn yhteydessä autoa
käytettiin rengas ilmassa vuorotellen ja näin voideltiin tasaus-
pyörästön rattaat molemmin puolin, ajossa sitten jonkin aikaa
moottorijarrutuksia ettei aine jää laatikon pohjalle lillumaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kuulostaa helpolle ja kun Tessuunkin molempien käsittely maksaa näköjään (olihan se siellä kotisivuilla :oops: ) 100 € + "työt", niin saattaapi tulla asiaa Tepalmetille Lappeenrannassa.. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

PSS kirjoitti: Vaihteiden synkronoiti alkoi toimimaan mahtavasti, ...
Tältä forumilta voisi löytyä aika hyvät markkinat?!

Vai mahtaako olla niitä TV-shoppien ihmeaineita... :?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

On ollut aiemminkin käsittelyssä sama käsittely.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... hlight=rvs

Taidan itsekin koittaa tuota käsittelyä koneeseen ja laatikkoon.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Täytyy kyllä kehua tätä "poppa"ainetta sen verran että joutuu kyllä käsittelemään vaihdelaatikonkin.

Uusien Öljyjen kanssa en vielä moottoriin laittanut tököttejä. Ymmärsin että täys-synteettisten öljyjen kanssa pääsee vaikuttamaan vasta muutaman tuhannen ajon jälkeen. Pitääköhän toisessa käsittelyssä vaihtaa öljyt myös 2000 km:n jälkeen?? Ei kyllä malttaisi moista tehdä...

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Toisessa käsittelyssä aine saa olla koko öljynvaihtovälin. Mitä parempi öljy laadultaan, sitä vähäisempi on aineen vaikutus ja päinvastoin. Aine toimii vain kuluneissa osissa, missä syntyy kitkan johdosta riittävästi lämpöä.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Onkos sitten järkevää tehdäkkään tätä toista käsittelyä...

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Tommo kirjoitti:Onkos sitten järkevää tehdäkkään tätä toista käsittelyä...
On. Meno vain paranee. Tämä on kuulemma yleisin tehty virhe käsittelyssä, eli tulokset tuntuvat jo niin hyviltä ensimmäisen käsittelyn (puhdistus) jälkeen, ettei toista (parantavaa) käsittelyä enää tehdä. Jos ei toista käsittelyä tehdä, niin koko aineen pitkäaikainen kesto vaarantuu ja hetken kuluttua ero on kuroontunut taas umpeen.

Ja kaksoiskäsittely tehdään vain moottoriöljyihin.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Garrett kirjoitti:Ja kaksoiskäsittely tehdään vain moottoriöljyihin.
Tehdään myös vaihteistoon paljon ajetuissa autoissa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

RVS ohjeissa sanotaan kaikenlaista, mutta sellainen kohta kuin käytä aine öljyyn jossa ei ole lisä-aineita ja ei ole aivan mustaa pisti silmään. Pitäisikö minun vaihtaa ensin öljyt mineraali-öljyihin ja sitten aloittaa RVS:n käyttö jotta saisin parhaan lopputuloksen?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

gYdEbUh kirjoitti:RVS ohjeissa sanotaan kaikenlaista, mutta sellainen kohta kuin käytä aine öljyyn jossa ei ole lisä-aineita ja ei ole aivan mustaa pisti silmään. Pitäisikö minun vaihtaa ensin öljyt mineraali-öljyihin ja sitten aloittaa RVS:n käyttö jotta saisin parhaan lopputuloksen?
ei , itse laitoin 9tkm ajettuihin täys-synteettisiin ton setin ja nyt käsittelyn jälkeen on huomattu jo positiivisia vaiktuksia uusilla täys-synteettisillä.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Näkyykös willez RVS kulutuksessa?
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

kterkkila kirjoitti:Näkyykös willez RVS kulutuksessa?
Sekalaista ajoa useimmiten ja vie n. 9,5 - 9,7l / 100km , nyt laskeskelin vähän päälle 9l / 100km . Tankkaan 98:ia ja joskus V-power:ia .

PS: Pistin tuonne V-Power topicciin joku aika sitten että mulla tippui kulutus reilusti , mutta se johtui inhimillisestä laskuvirheestä :-D jäi yksi tankkaus laskematta mukaan :P

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onko tästä kokemuksia?

http://www.microx3.com

Saman kaltaiselta vaikuttaa, halpa ja sama tuote käy vaikka mihin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuo sivu sisältää kovin vähän informaatiota, mutta tekstistä päätellen kyseessä on öljyn lisäaine, eli ei ole samankaltainen tuote kuin RVS, joka ei ole varsinaisesti lisäaine.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Tuomas K kirjoitti:Tuo sivu sisältää kovin vähän informaatiota...
[OT] Näiden firmojen jotka pitävät pääasiallisena asiakas- ja markkinointirajapintanaan webbisivuja pitäisi muutenkin edes vähän panostaa sivujen ulkoasuun, käytettävyyteen ja erityisesti sisältöön. Ei oikein herätä luottamusta tuo sulovilén-tyyli... Väärässä paikassa mielestäni säästetään. Sama pätee RVS-sivuihin, vaikka tulikin puteleita sieltä tilattua... [/OT]

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Kyllähän tuolla on molekyylitasolla selvitystä miten toi toimii, kun clickaa sitä MicroX3 kohtaa. Siellä myös sanotaan että aine ei muuta öljyä, vaan metallipintaa, eli siinä mielessä toimii RVS:n lailla.

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Laba kirjoitti:Kyllähän tuolla on molekyylitasolla selvitystä miten toi toimii, kun clickaa sitä MicroX3 kohtaa. Siellä myös sanotaan että aine ei muuta öljyä, vaan metallipintaa, eli siinä mielessä toimii RVS:n lailla.
En ole ammattilainen, mutta tuo molekyylitason selvitys kuulosti aikamoiselta tuubalta. Negatiivisia ja positiivisia varauksia ja erillisiä ankkureita, jotka kiinnittyvät metalliin. :?

Turvallisuustiedotteen mukaan aineessa on kolme ainesosaa.
puolisynteettinen öljy (n. 65 %)
kloorattu parafiini (n. 34%) (yleinen EP-lisäaine öljyissä)
ja 1% jotain sinkkidithiofosfaattia, jonka wikipedia ainakin mainitsee varautumattomaksi. http://en.wikipedia.org/wiki/ZDDP

Mistäs ne negatiiviset ja positiiviset varaukset noihin aineisiin muodostuvat?
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mitäs muuten RVS:n tiedotteessa lukee?
Kimmo

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Kuvaus: Synteettisöljypohjainen, polyalfaolefiinipohjaisen piidioksidisaentimisen voitelurasvan, luonnon
mineraalien ja lisäaineiden seos.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

jknracing kirjoitti:Kuvaus: Synteettisöljypohjainen, polyalfaolefiinipohjaisen piidioksidisaentimisen voitelurasvan, luonnon
mineraalien ja lisäaineiden seos.
Ja se "salainen" eli aktiivinen ainesosa ovat nimenomaan nuo luonnon mineraalit... Hmm. Ovat ainakin keksineet keinon, jolla saadaan viralliset dokumentit vastaamaan väitettyä teoriaa. Ilmeisesti luonnon mineraaleja ei tarvitse eritellä, koska eivät voi olla vaarallisia, koska esiintyvät siis luonnossa... Esiintyyhän tosin uraaniakin luonnossa, mutta luulisin että sen käytöstä pitäisi ilmoittaa jotenkin.

Myös väitetty reaktion tapahtumistapa on RVS:n tapauksessa vähän uskottavampi. (Useiden satojen asteiset kitkahuippupistekuumuudet)

Mutta mistä noita lopulta tietää mikä on totta ja mikä humpuukia.? Käyttäjäkokemuksistahan noiden tuotteiden hyvyys testataan, vaikka niitäkin voidaan "manipuloida". (esim. teflon - jos laittaa teflonia öljyjen sekaan, niin käyttäjä huomaa kitkan pienentyneen ja öljynpaineiden nousun, mutta itse moottorille toi tekee hallaa..)

Joku materiaaliteknisen yliopistolaitoksen testi voisi olla jo aika riittävä todiste.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ennen käsittelyä.
http://tos.pp.fi/rvs/ennen.JPG

Käsittelyn jälkeen.
http://tos.pp.fi/rvs/jalkeen.JPG

Kyllähän toi ainakin jotain tekee.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

jknracing kirjoitti:Ennen käsittelyä.
http://tos.pp.fi/rvs/ennen.JPG

Käsittelyn jälkeen.
http://tos.pp.fi/rvs/jalkeen.JPG

Kyllähän toi ainakin jotain tekee.
Siis sekö oikeasti sisältää jotain mömmöä, joka tarttuu kiinni pintoihin? Mikäs takaa, ettei nuo mömmöt tuki öljykanavia, joko suoraan tarttumalla, tai sitten irtoamalla paikoista, joihin ovat aiemmin tarttuneet? Ei sen puoleen, öljynpaineet siinä kyllä nousevat, ainakin vähäksi aikaa. :roll:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

On tuotakin kuvaa tullut katseltua. Tuo klöntti tuossa keskellä kai on olevinaan sitä RVS:ää.

Vähän ihmetyttää se että tuossa "jälkeen" kuvassa on ehjää kosketuspintaa hampaan kärjessä hieman YLI puoleen väliin hampaan leveyttä. Tuollainen neljäsosan hampaan korkeudesta oleva kaistale. Sen alapuolelta on lähtenyt reipas pala pois ja kuoppa on teräväreunainen. "ennen" kuvassa ehjää pintaa on VAJAA puoleen väliin saakka, ja tavaraa lähtenyt sen alapuolelta vähän eri tavalla. Tiedä sitten.

Moottorissahan yleensä kovimmat pintapaineet syntyvät nokka-akselin ja paininkupin välissä, joten RVS:n toimintaperiaatteen mukaan luulisi että materiaalia muodostuisi juuri sinne. Sekä paininkupin että nokka-akselin pintaan. Sitähän pitäisi näkyä pinnoissa ihan kun ottaa venttiilikopan pois, eiks je?

OT: Firezox rulettaa! Tätä kirjoittaessa kone kaatui loppumetreillä, mutta Firefoxin "restore session" ominaisuuden ansiosta ei tarvinnut kirjoittaa uusiksi 8)
Kimmo

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

mutt kirjoitti:öljynpaineet siinä kyllä nousevat, ainakin vähäksi aikaa. :roll:
Öljynpaineet tapaavat nousta vähäksi aikaa myös pelkän öljynvaihdon jälkeen. Ei kai RVS:n pitäisi teorian mukaan tähän vaikuttaa lainkaan??
Kimmo

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mielenkiintoinen juttu löytyi volvo-keskusteluista. Tuossa kävi onni kun kone alkoi vielä pelittämään (vai alkoiko??), mutta vaikuttaisi siltä että RVS todellakin on myös pesuaine.

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=33602.0
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

kterkkila kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu löytyi volvo-keskusteluista. Tuossa kävi onni kun kone alkoi vielä pelittämään (vai alkoiko??), mutta vaikuttaisi siltä että RVS todellakin on myös pesuaine.

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=33602.0
Kun itse otin öljyjä ulos ekan käsittelyn jälkeen niin sillaista töhnää en ole ennen nähnyt sieltä tulevan . Sillaista sitkeää puuroa , eli paskaa se on poistanut ja paljon . 2300km ajettu ja vieläkin öljy kirkasta !

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

kterkkila kirjoitti: Öljynpaineet tapaavat nousta vähäksi aikaa myös pelkän öljynvaihdon jälkeen. Ei kai RVS:n pitäisi teorian mukaan tähän vaikuttaa lainkaan??
Jos koneesta on laakerit melko loppu, niin nostaa toi käsittely öljynpainettakin. Sitä metallikeraamista pinnoitetta kun kertyy niihin kuluneisiin laakereihin.

Yhden rvs käsitellyn Fordin OHC:n olen purkanut josta oli tullut veivi kurkistamaan ulkoilmaan. Siinä ainakin näkyi kampiakselin laakeripinnoilla paikkoja mihin tuota rvs:ää oli kiinnittynyt.

Kaveri laittoi Escort Cosworthiin noi kamat koneeseen ja laatikkoon. Koneessa ei huomannut mitään ihmeenpää eroa, mutta laatikko alkoi toimimaan notkeammin. Siis kärsii vaihtaa nopeammin ja keppi on herkempi liikutella. Ennen käsittelyä sellaisissa reippaammissa vedoissa kakkoselta kolmoselle vaihtaessa vaihteensiirto "ahdisti", siis ei pystynyt vaihtamaan nopeasti, mutta käsittelyn jälkeen tuokin vaiva hävisi.

Itse meinaan kyllä tehdä tuon käsittelyn tuohon V6:seen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Eli painotus tuolle "vähäksi aikaa" kohdalle. Ei kai RVS:n pitäisi nostaa hetkellisesti öljynpaineita, niin kuin uudet öljyt tapaavat tehdä ennen kuin tietyt lisäaineet leikkaantuvat.

Jos Fordista oli tullut veivi lohkosta läpi, niin todennäköisesti se on saanut alkunsa kiertokangenlaakerin leikkaamisesta/voitelun pettämisestä. Kun laakerit alkavat pettämään, lähtee laakerimujua liikenteeseen, jota sitten tuppaa kiinnittymään kauloihin. Tästähän ei kai ollut kyse?

Ja kai Cosworthin laatikkoon meni samanlaiset öljyt kuin siellä oli aikaisemminkin, ettei muutos aiheutunut tässäkin pelkästä öljynvaihdosta? Laatikothan tapaavat toimia hyvinkin erilailla eri öljyillä.

Joo, voihan olla että aine tosiaan toimii, mutta vieläkään en ole ihan vakuuttunut. Pesuaine se tuntuu ainakin olevan, mutta tuosta aineen lisääntymisestä etsin vielä näyttöjä.
Kimmo

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Historiikki Foordista taisi pettää veivi. (Oisko sitten kuskilla käynnyt vaihdemissi tai jotain...) Laakerit eivät olleet lämmenneet.
Kaveri ei vaihtanut cossuun öljyjä, vaan laittoi jo käytössä olleiden (redline) laatikkoöljyjen sekaan.

Edit. Kilpureihin tuolla saa muutaman hevosvoiman lisää. Noihin pariin ralliauton koneeseen tuo käsittely on tehty lähinnä sen takia, että se muuttaa öljynpaineen varoitusvalon toimintaa. Ilman tota = tee konepoka, tuon kanssa = tutki miksi öljynpaineet hävisi. Siis jos kuski ymmärtää lopettaa vetämisen kun se valo syttyy.
Ainakin RRE käytää tota kamaa autoissaan.
Viimeksi muokannut jknracing, 25 Huhti 2009, 21:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ai se oli historiikki-fordi, sitten kanget voivat mennä ilman laakerivauriotakin. Katupeleissä näin tapahtuu harvoin kun kierrokset ovat kuitenkin maltillisemmat.
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Nyt taas tarkistelua , ajettu 2500km käsittelystä . Vienyt n.7dl öljyä . Kyllä se on myönnettävä että ihan puppua tuo RVS-käsittely on puhumattakaan halvemmista mömmöistä .

Ja tämä minun auto on aika täydellinen testauskohde . Täysin ehjä moottori, ajettu 250tkm ja ainut "vika" että vie 1l/2000-2500km öljyä . Ja luulen että tuo pieni parannus johtuu siitä kun laitoin sisään Valvoline VR1 öljyt Selenian sijaan . En kyllä suosittele tätä . Ja kyllä tuo öljynkulutus on minun mielestäni ihan siedettävä , en tuon takia todellakaan lähtisti avaamaan konetta .

Ja kulutus RVS-käsittelyn jälkeen 9,5l / 100km , sekalaista ajo (raskas kaasujalka) ja 98 ja 99-oktaanista tankattu .

Mielummin käyttää nuo rvs rahat lisäöljykannuihin 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^olen kerran itsekin kokeillut 8V TS:ssä 10w-60 öljyä (seleniaa) ja öljynkulutus muuttui aivan hulluksi, öljyä meni yli litra/1000km. Siirryin takaisin Valvolinen Maxlife 10w-40 ja kulutus on ollut jotain pari desiä 1000/km.

Auto siis kulutti ennen RVS:sää samaa öljyä samanverran kuin käsittelyn jälkeenkin? Pitäisikö RVS:n vaikuttaa merkittävästi öljynkulutukseen?

Parhaat kokemukset olen kuullut RVS:stä vaihteistossa, sitä ajattelin kokeilla.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kävin tuossa kotimatkalla essolla,ja pojat puheli,että motor upit sun muut putsaavat keksinnöt tekevät hallaa tiivisteille.siis jo vuotavat tiivisteet/kuluneet pehmentyvät lisää ja öljyä tihkuu ulos enempi kuin ennen käsittelyä.Näin siis essolla

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Epezi kirjoitti:^olen kerran itsekin kokeillut 8V TS:ssä 10w-60 öljyä (seleniaa) ja öljynkulutus muuttui aivan hulluksi, öljyä meni yli litra/1000km. Siirryin takaisin Valvolinen Maxlife 10w-40 ja kulutus on ollut jotain pari desiä 1000/km.

Auto siis kulutti ennen RVS:sää samaa öljyä samanverran kuin käsittelyn jälkeenkin? Pitäisikö RVS:n vaikuttaa merkittävästi öljynkulutukseen?

Parhaat kokemukset olen kuullut RVS:stä vaihteistossa, sitä ajattelin kokeilla.
Siis minun käsityksen mukaan toi käsittely tehdään sen takia juuri ,kun auto alkaa viemään öljyä (m.renkaat jumissa / ohjurit kuluneet) ja noita tämän ihmemömmön pitäisi "ehostaa" . Ennen 10W-60 seleniaa ja vei n.1l / 2000-2500km , ja nyt 2500km ja 7dl mennyt Valvoline VR1 10W-60. Ja luulen tuon eron johtuvan juuri tuosta öljymerkin vaihdosta,eikä RVS-mömmöstä .

Olen kuullut tuosta laatikkokäsittelystä hyvää. Sitä voi tulevaisuudessa kokeilla myös sitten joskus..

Eikö tuo maxlife ole juuri sitä vanhoihin koneisiin tarkoitettua öljyä ?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^^^^Jos RVS on lähinnä öljynkulutuksen pienennykseen niin paljonko vaihelootan öljynkulutus sitten on laskenut kun hyväksi havaittu? : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

gYdEbUh kirjoitti:^^^^Jos RVS on lähinnä öljynkulutuksen pienennykseen niin paljonko vaihelootan öljynkulutus sitten on laskenut kun hyväksi havaittu? : )
:-D en siitä sitten tiedä , mutta kait se siellä jotain taikoja tekee ja tuntuu paremmalta :)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Magic magic voodoo voodoo :mrgreen:
Kimmo

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

willez kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:^^^^Jos RVS on lähinnä öljynkulutuksen pienennykseen niin paljonko vaihelootan öljynkulutus sitten on laskenut kun hyväksi havaittu? : )
:-D en siitä sitten tiedä , mutta kait se siellä jotain taikoja tekee ja tuntuu paremmalta :)
Täh? Pitääkö laatikkoöljyjen kulutustakin tarkkailla? Mulla ei varmaan enään kuluta kun ei tiputa allekkaan... :mrgreen: :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Omana arvionani sanoisin, että kyllä RVS ainakin Spiderin perän laulelua jossain määrin vähensi. Vaikka en oikein uskonutkaan koko hommaan, mutta laiska kun olen, arvelin ensin kokeilla käärmeöljyä ja sitten vasta ryhtyä purku- ja kasausoperaatioon, jos tarpeen.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Heitetäänpä kommenttia omista kokemuksista RVS tuotteen kohdalle. Tällä hetkellä käytössä moottorin käsittelyaine G6 ja ohjaustehostimen aine P2.

Kokemukset ovat seuraavanlaiset jotka perustavat visuaaliseen havainnointiin:
G6 aineen kohdalla
- moottorin ääni muuttui pehmeämmäksi,
- moottori käy tasaisemmin (aika outo juttu näin vaan on).

Öljyn kulutuksen seuranta menossa.

P2 aineen kohdalla
- ohjaus tuntuu tunnokkaammalta.

Käsittely tekemättä vaihteistolle T3 aineella.

Miten käsittely tehty:

Ensin tehty moottorin pesu STP:n engine flushilla ja sen jälkeen öljyn ja suodattimen vaihto. Sitten ohjeen mukaan käsittely.

Toinen kuuri kohta koneeseen.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

willez kirjoitti:Siis minun käsityksen mukaan toi käsittely tehdään sen takia juuri ,kun auto alkaa viemään öljyä (m.renkaat jumissa / ohjurit kuluneet) ja noita tämän ihmemömmön pitäisi "ehostaa"
Palataas vuoden vanhaan asiaan, kun on näköjään jäänyt kommentoimatta. RVS on pinnoite joka huoltaa laakeri ja hammasrataspintoja. Eli sen pääasiallinen tarkoitus ei ole puhdistaa männänrenkaita, eikä elvyttää ohjurinkumeja. Näitä varten on olemassa omat aineet, esim. Forte motor flush ja Forte seal conditioner.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Yksi tärkeä asia unohtui eli öljyt, jotka ovat käytössä:
Moottori
- Valvoline Maxlife 10w-40
Ohjaustehostimen öljy
- Tutela Car CS Speed
Vaihteisto
- RedLine 75W90 GL-4

Mittarilukema 212tkm.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Uusinta huuhaata :silent:
Työkaverilta piruuttani ostin yhden pullon,kun kovasti kauppasi,ja kehui
http://www.powerplusmpg.com/cgi-bin/gen ... home1.html
Liitteet
puteli.JPG
puteli.JPG (50.85 KiB) Katsottu 18197 kertaa

Vastaa Viestiin