Ajotapa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

lintune
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Touko 2007, 19:30

Ajotapa?

Viesti Kirjoittaja lintune »

Minkälainen ajotapa teillä on? Kiihdytättekö kovaa, kierroslukumittari melkeen tappiin? Provosoidutteko helposti jne? Ajatteko ylinopeutta?

Kertokaa..

Ite tulee kiihdyteltyä jonkun verran ja kyllä kiekkamittari usein on siellä 6000 kiekan tuntumassa 8) Tosin rajoituksia noudattaen..
Välillä tulee provosoiduttua jonkun verran, mutta ei ylinopeuteen asti, semmoset kevyet kiihdyttelyt...
Ja ylinopeutta ei tule ajettua..

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Aika rauhallisesti päästellään, aika harvoin on pakko lähteä ekana valoista.
Motarilla yleensä ajan n. 130km tasaista nopeutta. Jos joku menee menee ohi niin senkun menee.
Suurin syy on se, että sakot on sen verran kovia ettei pahemmin ole varaa ottaa muutaman tonnin sakkoa.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

niin tota jos nyt näin kauniisti vois sanoa niin kusipäämaisesti päin vittua :twisted: en toki aiheuta muille vaaratilanteita jne joten mistään sellaisesta ei ole kyse...tänään tuli ajettua lexuksella...jep...japanin mersulla is250 2.8l V6 mis oli ihan kaikki herkut mitä vaan ko.malliin voi saada...ja voin sanoa etten katsonut nopeusmittaria kun vast siin vaihees ku oli tuplasti ylinopeutta kehä3...oli kyl pirun loistava fiilis tulla kaasupohjassa pikkuvaihteella kiihdytyskaistan mutkaan ah sitä fiilistä! ja sit ku astu mopon rattiin meinas maksa revetä tuskasta... :drinking:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Poliisisedän mukaan on reipas ajotyyli. Tuossa kotimatkalla on kahden risteyksen välissä (molemmissa päissä pitää kääntyä) semmonen 150m suora, niin joskus saanu siinä satasen lasiin :mrgreen: Provosoituisin periaatteessa ihan mielelläni, mutta kun hitaammat ei haasta eikä tuo 33 loppujen lopuksi mikään mahoton raketti ole. Yleensä kiihdytän melko reippaasti, mutta vaihdan jo siinä 4000 kieppeillä. Välillä taas on mukava kruisailla ihan kaikessa rauhassa. Mää nyt vaan oon tällanen tuuliviiri.
I do my loving in the winter.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Koitan 75:lla pitää kierrokset siina 3000-4000. Sitikalla mennnään sitten pintakaasulla. Välillä jos ei ole kiire, mennään rauhallisesti rajoitusten mukaan, välillä hiukan yli. Kaahausta en harrasta, ellei sellaiseksi lasketa tiukkoja mutkia rajoituksen sallimissa nopeuksissa. Jos takapuskuriin liimautuu auto, niin vauhti alkaa pikkuhiljaa hidastua. Kaistan vaihtajalle koitan järjestää tilaa, jos näyttää vilkkua. Koitetaan ajaa joustavasti muut huomioon ottaen, mutta yritetään välttää liikaa kohteliaisuutta ts. mennään pääsääntöisesti sääntöjen mukaan ja koitetaan joustaa sääntöjen puitteissa ja ottaa muut huomioon.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Työvehkeillä ei leikitä. Omilla kylläkin,hyvinkin reilusti. Kuulun kuulemma siihen kaverit ei edes halua kyytiin sarjaan. Itse en itseltäni ostaisi käytettyä autoa, kenkää saavat varmuudella, tästä todisteena melkein 5 vuotta ajokortti-iästä bussilla.
..ammattina autoslalom..

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Vaihtelee. Yleensä ihan rajoitusten mukaan, joskin välillä on ollut vähän enemmän kiirettä ainakin mitä vanhoja sakkolappuja on tullut luettua. Mutta tokihan muun liikenteen sekaan saa kiihdyttää ripeästi mukaan... :-D

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Hepa kirjoitti:Koitan 75:lla pitää kierrokset siina 3000-4000. Sitikalla mennnään sitten pintakaasulla. Välillä jos ei ole kiire, mennään rauhallisesti rajoitusten mukaan, välillä hiukan yli. Kaahausta en harrasta, ellei sellaiseksi lasketa tiukkoja mutkia rajoituksen sallimissa nopeuksissa. Jos takapuskuriin liimautuu auto, niin vauhti alkaa pikkuhiljaa hidastua. Kaistan vaihtajalle koitan järjestää tilaa, jos näyttää vilkkua. Koitetaan ajaa joustavasti muut huomioon ottaen, mutta yritetään välttää liikaa kohteliaisuutta ts. mennään pääsääntöisesti sääntöjen mukaan ja koitetaan joustaa sääntöjen puitteissa ja ottaa muut huomioon.
Laitetaan yksi tällainen lisää. Kiitoksia vaan, ei tarttenut ite kirjotella :-D

Avatar
TeeHoo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, BMW 320i GT -17 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

OL kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Koitan 75:lla pitää kierrokset siina 3000-4000. Sitikalla mennnään sitten pintakaasulla. Välillä jos ei ole kiire, mennään rauhallisesti rajoitusten mukaan, välillä hiukan yli. Kaahausta en harrasta, ellei sellaiseksi lasketa tiukkoja mutkia rajoituksen sallimissa nopeuksissa. Jos takapuskuriin liimautuu auto, niin vauhti alkaa pikkuhiljaa hidastua. Kaistan vaihtajalle koitan järjestää tilaa, jos näyttää vilkkua. Koitetaan ajaa joustavasti muut huomioon ottaen, mutta yritetään välttää liikaa kohteliaisuutta ts. mennään pääsääntöisesti sääntöjen mukaan ja koitetaan joustaa sääntöjen puitteissa ja ottaa muut huomioon.
Laitetaan yksi tällainen lisää. Kiitoksia vaan, ei tarttenut ite kirjotella :-D
Näin meilläkin. Kohtuu ripeä auto antaa kummasti mielenrauhaa. Paitsi aina välillä...

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Kiihdyteltyä tulee mutta normaalissa matka ajossa aina ajelen 6sella ettei veis bensaa niin paljoo. Motarilla ja joillain valtateillä max20kmh yli mutta sit kun on noita tuttuja pienenmpiä teitä johon valvova silmä ei riitä siel tulee kyl ajettuu joskus suorilla niin paljonkun kiihtyy.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Autolla lähinnä ohituksissa ja liikenteen sekaan mennessä.

Mopolla lisäksi jsokus valoista lähdettäessä, mutta Suomen nopeusrajoitukset tulee yleensä vastaan jo ykkösellä ja kakkosella ollaankin sitten jo kortti lähtee nopeuksissa.

Eli vähän tylsää näin normaali liikenneympäristössä.

Oon tässä nyt pari päivää ajellut tyttären V6 3.2 automaatti 4-veto Passatilla.
Kulkee ja lähtee kyllä inhottavan iloisesti.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Komppaan hepaa. Siihen pyritään. Tosin turhan usein (aina.. :mrgreen: ) menee hermot ja alkaa kone murisemaan. Ja tulee sitä muutenki välillä vähän päästeltyä. Mut ei koskaan muille vaaraksi tai muuten kusipää maisesti.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Yleisesti ottaen rauhallisesti ja rajotuksia noudattaen. Tai no ehkä hiukan yli rajoituksen, mutta maltillisissa rajoissa. Kerran olen tainnut ylinopeussakot saada tässä vajaan 7 vuoden aikana. Riippuu tietenkin aina kelistä. Jalka kyllä nousee kaasulta ja nopeus on alle rajoituksenkin, silloin kun keli on huono. Esim. kun vettä sataa, tai talvella kun on liukasta ja paschaa tulee taivaan täydeltä. Pari kertaa on Nokian motarin pimeällä pätkällä saanut kyllä pyöritellä päätään, kun jotkut vaan vetävät auraamatonta/ajamatonta täynnä lunta olevaa ohituskaistaa reilusti ohi :crazyeyes: Valoista kyllä tulee lähdettyä aika ripeästi; GTA:lla siihen riittää jo vaihdot 3-4 tuhannen kierroksen välillä :lol: Välillähän on tietysti pakko vetää kunnon kiihdytykset, kiekkamittari aina sinne punaisen tuntumaan saakka. Se kutosen murina vetää vaan niin hymyn korviin. Joskus kiihdytystilateissa saatan aukaista hiukan myös ikkunaa :) Kisailtua tulee todella harvoin, silloinkin vain kiihdytys sinne nopeusrajoitukseen asti, liikennettä vaarantamatta.

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Aika tasaisesti ajelen 10-15km/h mittarinopeutta yli rajoitusten. Maantiellä tulee hidastettua aina kun rajoitus laskee 100km/h -> 80km/h risteysten kohdalla. Ohitukset sen sijaan tulee tehtyä monesti lappu lattiassa ja moottoritien rampit ajettua usein niin kovaa kuin rajoitus sallii, sen ansiosta kaverit pitää kai vähän hulluna. :) Joskus kun muuta liikennettä ei näy, niin on kiva kiihdytellä laittoman puolellekin. Ikinä en kuitenkaan ole sakkoja saanut millään kulkuneuvolla, liekö sitten ajotavan ansiota vai liikenteen valvonnan puutetta.. :wink:
Tein itse - säästin

Avatar
Q-System
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 00:25
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Q-System »

Moottoritiellä tulee ajettua noin 100km/h bensan säästämiseksi.Motarille tultaessa ja ohittaessa tulee joskus käytettyä sport-nappulaa ja painettua kaasu pohjaan,mutta yleisestiottaen noudatan rajoituksia kaikilla teillä.
Yritän olla provosoitumatta ja ajaa "sivistyneesti",provosoitumiselle on usein syynä "idioottimainen" ohitus tai muu vastaava,jolloin saattaa tulla vähän kisattua,kuten pari viikkoa sitten Turun ja Salon välisellä motarilla Nissan Maxima 3.0 vastaan... :oops: ...Nissan joutui kylläkin luovuttamaan punaiselle lombardialaiselle :mrgreen:
Alfa Romeo-Superproduzione

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Yleisesti kohtuu normaalia ajoa , motarin rampilla tietty punarajalle on kiva päästää .

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ajotyyli on "Sporttinen" ... mutta en kyllä juurikaan tee älytöntä pujottelua kaistoilta toisille tai vetäse punaisista 60km/h alueella mittarit punasella 100km/h vauhtiin... nopea kiihdytys kyllä, ylinopeus ei. Tosin 60 alueella vauhti on yleensä ~65 ennemminkin kuin 57 tms... ja motarilla 120-130.
Siitä miksi noin teen en tiedä... ehkä se on se että ei vahingossakaan aja liian hiljaa ;)

Oikeastaan ainoa asia joka saa tekemään jotain tyhmää on kun joillakin kestää kiihdytys valoista tms. 0km/h -> 60km/h noin 2km matkan tai muutenvaan matelee TARPEETTOMAN hitaasti liikenteessä... yleensä pakko "suhahtaa" ohi talla pohjassa ko. tilanteissa :P
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Olen alkanut ajaa kakkos-nelos-tyylillä. Tarkoittaa että kiihdytän kaupunkiajossa kakkosella kunnolla ja rullailen nelosella jatkot. Reipas kiihdytys ajonopeuteen kuulemma säästää bensaa. En ole huomannut.

2-koppa golffiani, jossa on madallusalusta, ajan kaupungin risteyksiin renkaan pitorajalla (jos näkyväisyys on ns. turvallinen). Se kun ei kiihdy, niin ei kannata jarruttaakaan. Ajan siis runttaamalla.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ajan säästeliäästi mutta näillä vehkeillä se ei tunnu näkyvän polttoaine kuluissa. On mitä on. Pyrin aina ajamaan rajoituksen yläpäässä paitsi satasen alueella ja yli, eli jollei edessä ole ketään niin perässänikään ei ole. Ohittelen kyllä sen ylärajoituksen puitteissa tai vähän yli. Jos joku harva tuntuu joskus lähtevän leikkimään niin lähden mukaan voittajana :mrgreen: Ei meinaan juuri koskaan sellaista tapahdu. Jos ajelisin aina normaalisti niin kuolisin kyllä varmaan tylsyyteen oli alla mikä peli tahansa. Aikuiseten oikeasti HULLULLA munkilla vain yhdet nopeussakot takana, siitä aikaa kohta viisi vuotta eli kun sain kortin. :shock: Tällä viikollakin ajoin kameratolppaan missä oli kamera, todellista nopeutta noin 23km/h ylinopeutta mutten päässyt kuvaan.. reilu kuukausi sitten ajelin kameratolpan ohi audi perässä, minulle ei räpsähtänyt Audille räpsähti.. :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Melko rauhallista on nykyisin. Ratalle pitäisi mennä.

Oikeastaan vain, jos peräpäätä nuoleksii joku lähiettäisyydellä, on tullut pikkusen päästeltyä nokea taivaalle (2.4 jtdm). Hauskaa on, jos perässä on baijerilainen tai stuttgartilainen natsilavetti, ja edessä vapaa taival. :P
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ripeästi, mutta ei hölmöillen. 100-120 alueilla yleensä lievää ylinopeutta cruise päällä, taajamissa ja varsinkin neljänkympin alueilla rajoitusten mukaisesti. Annan tilaa suojatien käyttäjille, kaistanvaihtajille ja hankalista paikoista asiallisesti sekaan pyrkijöille. Kiitän aina, kun minulle annetaan tilaa.

Ykkösellä ei koskaan tule suditeltua, mutta moottoritien rampeilla painetaan yleensä talla lattiaan kakkosella/kolmosella. Pakkohan sitä on välillä soundeista nauttia.

Ja pakko tunnustaa, että aina joskus provosoidun perässäroikkujista/valojen vilkuttelijoista. Sen verran tuo V6 kuitenkin kulkee, että aika harva sieltä lopulta ohi tulee. Mutta jos perhettä on kyydissä, niin kestokyky on tottakai suurempi.

Ylinopeussakkoja olen saanut kahdet, molemmat joskus 90-luvun alussa (ja Peugeot-merkkisillä autoilla).

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Alfalla ja varsinkin sellaisella vanhalla ei pysty ajamaan aivan rajoitusten mukaan :mrgreen: Valoista/risteyksista kiihdyn normaalisti-konetta revemättä. Yleenssä lasissa on 10-20km/h ylinopeutta, joka on ihan ok(Polizaitkin ovat samaa mieltä kun eivät pysäytyneet kertakaan 8) ) Ohitus tilanteissa pyrin aina olemaan vastaan tulevalla kaistalla mahdollisimman vähän aikaa, sen vuoksi yleensä pistän neloselle ja lappu lattiaan, tai jos edessä ajetaan 100km/h ja minä 115 niin 5 vaihteella ohitus sujuu kauniisti kun vääntöä on ihan mukavasti. Toki jos tie on hyvin tuttu ja ketään ei ole niin voi joskus kokeilla mihin alfa pystyy :silent: :twisted:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Nätisti 120 mittarissa kuutosella bensaa säästellen. Tosin tollakin nopeudella konetiellä näillä korkeuksilla tulee porukka perävalot edellä vastaan, mikähän lie jarruttaa? :)
Harvemmin revitellään, mutta kyllä sellanen spoileri hökötys hitlerin perillinen baijerilainen moottoriwene lisää alfistin kaasukengän painoo kummasti.
Kaupungissa mennään aina nätisti, matalilla kierroksilla kesällä ikkuna auki kutosen murinasta nautiskellen :-D 8) Ja tytöt tykkää :P

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ajotapa on normaalisti mallia rauhallinen
ja autoa säästävä.
Valoista en lähettele oikeastaan koskaan
mutta silloin tällöin tulee hyvillä mutkaosuuksilla
vähän tutkisteltua Torsenin toimintaa..
Vaikka rauhallinen kuski olenkin niin mittarissa
on lähes aina 20 km/h yli sallitun.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Yritän ajella suunnilleen sillä tavalla kuin toivoisin muidenkin ajelevan; tukkimatta risteyksiä, pysähtymällä punaisiin ja lähtemällä valoista ripeästi, tehden tilaa kaistanvaihtajalle, vilkkua käyttäen, turvaväliä pitäen jne. Siis yritän, joskus onnistuu paremmin, joskus huonommin.

Työmatkaliikenteessä on turha yrittää mitään kummempaa autolla kikkailua, raskaasta kalustosta tarttunut ennakoiva ajotapa auttaa pääsemään perille ehjänä ja stressaantumatta. Varsinaiseen ajamisesta nauttimiseen tarvitaan sitten mutkapätkä hyvällä näkyvyydellä, mutta niitä on Helsinki-Tampere-moottoritiellä aika harvakseltaan.

Kortti 12 vuotta, yhdet ylinopeussakot, yksi peurakolari.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Vielä en ole Alfalla tullut nopeusveroja maksuun.

Mun ajotapa on, sanoisinko vastuullisen reipas. Keskustoissa ja muualla missä on elämää, ei räppäillä, mutta motareilla ja muilla valtaväylillä ja niiden rampeissa urut kyllä aukeaa levälleen harva se kerta.

Liikenteessä en ikinä ole muiden hidasteena vaan etenen joutuisasti.

Vain kerran olen muistaakseni joutunut selvään haastetilanteeseen kun lähdin Hervannan valtaväylältä motarille ja takana tuli bmw kovin isottelevaan malliin. voittaja ei silläkään kertaa selvinnyt koska jätin kisaamisen aika lyhyeen muun liikenteen takia.

Jos paikaltaan haluaa lähteä reippaasti, niin Tampereella on muuten kaksi hyvää paikkaa: Helsingin motarin vimeiset liikennevalot Nekalassa ja Nokian motarin alkupään valot.

Ehkä parhaat mutkatiet löytyy Lohjan suunnalta. Siellähän on metsät täynnä mäkisiä ja mutkaisia kohtuu hyväkuntoisia asfalttiteitä missä ei ole paljon muuta liikennettä ja poliisi on tuntematon sana. Kaikki irtotavara autosta kuikkaan, ikkuna auki, kierrokset yli neljän tonnin ja hanaa. Hauskimpia kokemiani ajosessioita ei-suljetulla alueella.

Avatar
Q-System
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 00:25
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Q-System »

michael kirjoitti:Ehkä parhaat mutkatiet löytyy Lohjan suunnalta...ja poliisi on tuntematon sana.
Niinhän sitä monet luulee,kokemus kertoo toista... :lol:
Alfa Romeo-Superproduzione

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Q-System kirjoitti:
michael kirjoitti:Ehkä parhaat mutkatiet löytyy Lohjan suunnalta...ja poliisi on tuntematon sana.
Niinhän sitä monet luulee,kokemus kertoo toista... :lol:
...siellä ketään ole. :) kaveri on ollut tuolla gestapon hommissa.

Avatar
Q-System
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 00:25
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Q-System »

michael kirjoitti:Q-System kirjoitti:
michael kirjoitti:
Ehkä parhaat mutkatiet löytyy Lohjan suunnalta...ja poliisi on tuntematon sana.
Niinhän sitä monet luulee,kokemus kertoo toista... Laughing


...siellä ketään ole. Smile kaveri on ollut tuolla gestapon hommissa.
:-D :-D Taitaa mulla olla sitten huonoa tuuria miliisien kanssa :x
Viimeksi muutamia viikkoja sitten kaverin kyydissä Lohjalla 80-rajoitus,Volvo V70 mittarissa 130km/h ja miliisit vastaan,tarinan jatkoa en kehtaa kertoa :crazyeyes: mutta oppihan kaveri ainakin ajamaan rajoitusten mukaan.
Alfa Romeo-Superproduzione

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

michael kirjoitti:Vain kerran olen muistaakseni joutunut selvään haastetilanteeseen kun lähdin Hervannan valtaväylältä motarille ja takana tuli bmw kovin isottelevaan malliin.
Jos paikaltaan haluaa lähteä reippaasti, niin Tampereella on muuten kaksi hyvää paikkaa: Helsingin motarin vimeiset liikennevalot Nekalassa ja Nokian motarin alkupään valot.
Ehkä parhaat mutkatiet löytyy Lohjan suunnalta. Siellähän on metsät täynnä mäkisiä ja mutkaisia kohtuu hyväkuntoisia asfalttiteitä missä ei ole paljon muuta liikennettä ja poliisi on tuntematon sana. Kaikki irtotavara autosta kuikkaan, ikkuna auki, kierrokset yli neljän tonnin ja hanaa. Hauskimpia kokemiani ajosessioita ei-suljetulla alueella.
Mitäpä tähän lisäämään. Kaikenlaisia meitä on. Herranjestas sentään. Kierrokset yli neljän tonnin ja hanaa. Saatanan kusipää.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^tulihan se sieltä :roll: . Itselläni on tapana ajaa aikas reippaasti, kuitenkin aina tilannenopeus huomioon ottaen. Niin kauan kuin minä en aiheuta muille vaaraa tai joku muu ei aiheuta minulle tai muille vaaraa (tai vaikeuta liikkumista), en ala arvioimaan kenenkään ajoa, enkä kaipaa kenenkään arvioivan minunkaan ajoa.

Ajan reippaasti, jarrutan reippaasti, kurvailen reippaasti, kiihdytän reippasti. En aja punasia päin, huomion muut autot, kevyeenliikenteen, raskaanliikenteen, enkä aja pienessäkään humalassa.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^^hohhoijaa.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Kuulun siihen 90% autoilijoista jotka ovat keskivertoa parempia kuljettajia.. :lol:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Epezi kirjoitti:jarrutan reippaasti
No nii, nyt selvisi syy miksi jarrut menivät vaihtoon :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Yritän ajella suunnilleen sillä tavalla kuin toivoisin muidenkin ajelevan; tukkimatta risteyksiä, pysähtymällä punaisiin ja lähtemällä valoista ripeästi, tehden tilaa kaistanvaihtajalle, vilkkua käyttäen, turvaväliä pitäen jne. Siis yritän, joskus onnistuu paremmin, joskus huonommin.
Tässäpä se kiteytettynä. Kadulla ei ole liiemmin tarvetta päteä / ajaa ronskimmin. Hävettää muutenkin miten huono sitä on ajamaan :oops:
VMP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti: Ja pakko tunnustaa, että aina joskus provosoidun perässäroikkujista/valojen vilkuttelijoista. Sen verran tuo V6 kuitenkin kulkee, että aika harva sieltä lopulta ohi tulee.
MOT. 3-litrainen S-Type tuli takaloosteriin pitkät vilkkuen. Muuta ei maanantaiaamun fiiliksissä sitten tarvittukaan. Pudotus neloselle ja hanaa.

Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

Motarilla tulee ajettua sallittu nopeus + 20-30km/h, vähän tilanteesta riippuen. En tykkää roikkua muiden perseessä vaikka hitaammin menisivät. Kaupunkialueella ja taajamissa nopeusrajoitusten mukaan.

Valoista tulee lähdettyä ripeästi jos takana on muita autoja, ei kuitenkaan polkemalla. Välillä provosoituu jos vierellä oleva tuning-auto täynnä lippalakkeja nostaa kierroksia tai muuten vaan haastaa tyhjällä tiellä...valojen vilkuttajat on toinen...

Enempi tulee perseiltyä ton pysäköinnin suhteen (Milano antoi vaikutteita). Eli jätän auton minne sattuu jos tilaa ei ole missään. En ole koskaan ostanu niitä lippuja joita saa niistä pysäköintilaitteista. Parkkikiekkoakaan en käytä koska tykkään pitää auton tyhjänä kaikesta turhasta roinasta.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Volante kirjoitti: Mitäpä tähän lisäämään. Kaikenlaisia meitä on. Herranjestas sentään. Kierrokset yli neljän tonnin ja hanaa. Saatanan kusipää.
Kiitoksia, taidat olla kiva kaveri.

Koputtelepa otsalohkoasi ja kuulostele onko siellä ketään kotona. Onko isoilla kierroksilla ajaminen herran mielestä jotenkin kusipäistä? Taidat ajaa dieselillä? Missä kohtaa sanoin harrastavani reiluja ylinopeuksia tai muutenkaan piittaamatonta ajoa? Selvästikin käsitit niin, suustasi tulee vaahtoa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lienee tuo ylläoleva lainaus kumminkin tarkoitettu sarkasmiksi?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Lienee tuo ylläoleva lainaus kumminkin tarkoitettu sarkasmiksi?
jos oli, niin hyvin naamioitu. joka tapauksessa herkullinen koukku, puolin ja toisin. :wink:

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Yleisesti tulee ajeltua ihan rauhallisesti n.+10 tahtia.
Tosin pikkulipsahduksiakin sattuu välillä, viime syksynä tuli kuukauden ajelutauko :)

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

michael kirjoitti:
Volante kirjoitti: Koputtelepa otsalohkoasi ja kuulostele onko siellä ketään kotona. Onko isoilla kierroksilla ajaminen herran mielestä jotenkin kusipäistä? Taidat ajaa dieselillä? Missä kohtaa sanoin harrastavani reiluja ylinopeuksia tai muutenkaan piittaamatonta ajoa? Selvästikin käsitit niin, suustasi tulee vaahtoa.
Et tainnut ymmärtää. Ym-mär-tää.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Tuolla Citikalla tulee ajettua aika ennakoiden. Ei turhia pysähdyksiä ja kiihdytyksiä. Liikennesäännöt? No, sanotaan näin, että Tampere on opettanut aika röyhkeäksi.

Saa nähdä jos jossain vaiheessa pääsee tuon Sprintin rattiin, niin ei taida tuosta ennakoivasta ajotavasta enää olla rippeitäkään jäljellä :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Sellainen ihmeellinen sekoitus kokonaisvaltaisesti ennakoivaa huomioonottavaisuutta ja totaalista rauhattomuutta. Ylinopeus on vakio mutta kohtuullinen.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Ottimo kirjoitti:Sellainen ihmeellinen sekoitus kokonaisvaltaisesti ennakoivaa huomioonottavaisuutta ja totaalista rauhattomuutta. Ylinopeus on vakio mutta kohtuullinen.
Aika hyvin sanottu! Ja sopii kuin nakutettu meikäläisenkin tyyliin. Sellaista ihme sättäystä ilman kohelluksia ja läheltäpiti-tilanteita.

Vastaa Viestiin