Sivu 1/4

vaihtoehtoinen merkki Alfalle

Lähetetty: 13 Kesä 2008, 17:05
Kirjoittaja Twin Spark
Kävin kokeilemassa olisiko Seat Leon Cuprasta vaihtoehdoksi pikku Alfalle... Seatilla on "power tour" menossa Espoon Olarinluoman Länsi-Autossa... mutta eipä tuosta ole Alfan korvaajaksi... tehoja oli kyllä sopivasti (240hv) turbossa pitkä viive, tosin tehot tuntui merkittävästi pienemmältä kuin tuo 240hv antaisi odottaa... ja vehje tuntui tosi Saksalaiselta puutui vain Tirolilais nahkashortsit... design / outlook oli sellainen "Pissis / Amis" laite kokonaisuudessaan... karvanopat puuttu eikä wunderbaumiakaan näkynyt, mutta ne varmasti saa vakiona mukaan että olisi katu uskottava... täytyy jatkaa etsintää muiden merkkien seasta... seuraavaksi Honda Civic Type-R ja Renault Clio Sport... ja sitten ehkä 1-sarjan Bemari ja Mini Cooper S... onko muilla ollut etsinässä Alfalle korvaa tuotetta ja onko löytynyt..?

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 08:48
Kirjoittaja Laku
Justhan tuossa rättärin ostin, kun ei ollut varaa Spideriin.

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 09:14
Kirjoittaja J Grönlund
DUCATI :twisted:

/Juha

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 09:25
Kirjoittaja kumimuumi
^^ :mrgreen: :mrgreen:

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 09:27
Kirjoittaja mattijus
Tiroli on Itävallassa :wink:
Itseäni kiinnostaisi BMW 123d mutta tilin saldoa tarkkailemalla kiinnostus on äkkiä hätistetty takavasemmalle. Mielenkiintoisia vaihtoehtoja kieltämättä listasit.

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 09:52
Kirjoittaja V6
parempi tuonne yleistä löpinää puolelle tämä ketju....

Re: vaihtoehtoinen merkki Alfalle

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 10:00
Kirjoittaja R@gdoll
Twin Spark kirjoitti:Kävin kokeilemassa olisiko Seat Leon Cuprasta vaihtoehdoksi pikku Alfalle... seuraavaksi Honda Civic Type-R ja Renault Clio Sport...
No samaan sarjaan menisi ehkä maksalaatikko, Mazda 3 MPS? Omakohtaisia kokemuksia ei ole autosta tuolla tekniikalla.

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 10:14
Kirjoittaja Rasvis
Jep, kammetaan tänne kun ei suoraan Alfaa koske kuitenkaan.

Jos nyt ajatellaan vain merkki- ja mielikuvatasolla niin omaan ajatukseen sopivia vaihtoehtoja ovat Jaguar, BMW, Lancia, ehkä Rover ja "kansanmerkeistä" lähinnä Citroën. Hirveän sporttisia nuo eivät Remaria lukuunottamatta ole mutta muuten sopivia ei-niin-ilmeisiä valintoja.

Nimenomaan 147:n seuraajaksi ne 1-sarja ja Mini tuntuisivat luontevilta, vähän poikkeavat tuosta halpojen perheautojen vauhtiversioiden spoileri-ideologiasta.

vakavasti puhuen

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 10:32
Kirjoittaja JST
ei ole vaihtoehtoja.

Itse kävin ajamassa bmw ykkösen ja kolmosen sekä audin plus pari muuta. Vaan 159 on tilattu. pidin sitä ensi alkuun liian isona, mutta... Se vaan on niin hienon näköinen ja silmä lepää.

Kolmosbmw on kompaktimpi. Niitä vaan on joka toisella jannnulla. Seatit yms ovat suoraan sanottuna "amis"autoja a:sta ö:hön. Omassa maailmassani eivät millään ilveellä kuulu samaan kategoriaan. Alfa on tyylikäs ja urheilullinen menopeli. Hieno :)
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jep, kammetaan tänne kun ei suoraan Alfaa koske kuitenkaan.

Jos nyt ajatellaan vain merkki- ja mielikuvatasolla niin omaan ajatukseen sopivia vaihtoehtoja ovat Jaguar, BMW, Lancia....

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 10:34
Kirjoittaja Twin Spark
vastaus "mattijus"... Ferdinand Porsche oli Itävaltalainen (ja kupla VW:n historian takana)... niin muuten Carlo Abarth myös... ja tietenkin Adolf Hitler oli myös samaisesta maasta... joten aika sama fiilinki niilä on Abarthia lukuunottamatta... :mrgreen:

Niin kuin Scuderia tuossa heittikin niin tarkoitus olisi koittaa etsiä tosiaan valtavirran spoileri virtauksista poikkeava malli joka ei kaikissa liikennevaloissa ole samanvärisenä vieressä viivalla.

Tosiaan noi Focus ST, ASTRA OPC, Mazda MPS vehkeet ei kiinnosta pätkääkään... ehkä japskeista toi Mazda MX-5 vois toimia... takaveto, kulkee kohtuullisesti, sopuhintainen, enkä tarvii 2-paikka enempää, katon saa kesällä veks... täytyy käydä tyypittään... niinkin kauhee laite kuin Toyota Celicakin olis voinu kiinnostaa koeajon verran, mutta sen valmistushan on lopetettu...

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 10:46
Kirjoittaja Curva Grande
MX-5 kävi mielessä minullakin edellisen vaihdon yhteydessä. En kuitenkaan käynyt kokeilemassa.

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 13:38
Kirjoittaja TestarosaFinland
En ymmärää miksi vaihtamaan alfan, mutta jos päätös on tehty niin 147:sen jälkeen ehdottomasti 1-sarjan bemarin(Jos ns. premium luokasta puhutaan), vaikka se on tosi ruma vehje, tosin kuin 300 Compact

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 14:58
Kirjoittaja hagger16
Hyviä vaihtoehtoja Twinsparkilla, jos haetaan pikkusporttia. Itse jäisin ehkä kuitenkin vielä odottelemaan Mi.Toa.

Otsikko antaa myöten omallekin haihattelulle. Itse olen haaveillut isommasta autosta "sitten joskus", koska 156 ajaa mainiosti oman tarpeen pikku-kierroskone-autolle.

Eli haaveilu asteella on ollut isokokoinen auto, neliveto, automaatti, kaikki mausteet ja pieni kulutus. Dieselin joudun tyrmäämään heti, koska se ei maksaisi itseään koskaan takaisin. Kilometrejä tulee kuitenkin sen verran, että kulutusta ja päästöjä (=lisäkuluja) joutuu miettimään. Näin ollen pienet bensaturbot ovat ehkä se minun juttuni. Kun en halua maasturiakaan, niin vaihtoehtoja ei ole kovin paljoa.

Tällä hetkellä "ainoat" vaihtoehdot ovat olleet Audi A4 farmari (joka ei ole iso auto enkä oikein perustele merkistä muutenkaan) sekä Subaru Legacy sedan, jonka muotoilussa on jotain "sporttisuutta", josta en oikein välitä.

Onko kellään kokemusta näistä 2004 -> vuosimallia olevasta Audista tai etenkin Subaru Legacystä? Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 15:28
Kirjoittaja makita
Laku kirjoitti:Justhan tuossa rättärin ostin, kun ei ollut varaa Spideriin.
Onnittelut Laku Rättärin hankinnan johdosta!
Olen ajellut tuollaisella laitteella yli 7-vuotta. Hieno kuljetin :lol:

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 23:45
Kirjoittaja 155156
Alfa Romeolle löytyy uusista autoista neljä (ja vain neljä) vaihtoehtoa. Ne ovat Fiat, Lancia, Maserati ja Ferrari.

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 23:53
Kirjoittaja jknracing
155156 kirjoitti:Alfa Romeolle löytyy uusista autoista neljä (ja vain neljä) vaihtoehtoa. Ne ovat Fiat, Lancia, Maserati ja Ferrari.
Niin ja jos ei ihan uuteen ole varaa, niin euroopasta saa ihan kohtuu hintaan noita Maserateja...

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 00:01
Kirjoittaja jknracing
hagger16 kirjoitti:Tällä hetkellä "ainoat" vaihtoehdot ovat olleet Audi A4 farmari (joka ei ole iso auto enkä oikein perustele merkistä muutenkaan) sekä Subaru Legacy sedan, jonka muotoilussa on jotain "sporttisuutta", josta en oikein välitä.

Onko kellään kokemusta näistä 2004 -> vuosimallia olevasta Audista tai etenkin Subaru Legacystä? Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?
Käyppä koittamassa Sabaron 2.5 litraista Forrester XT:tä, siis sitä missä on ahdin. Melkoisen mukava riisikippo alustan korkeudestaan huolimatta. Ja kyllä lähtee! (Ainakin tossa omassa luokassaan harvoja alle 6 sek. 0-100 autoja)

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 09:29
Kirjoittaja toolman
hagger16 kirjoitti:... Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?
Löytyiskö Saabilta tähän jotain?? 9-3 farkku?

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 12:12
Kirjoittaja Twin Spark
...vai että vain 4 vaihtoehtoa... Fiat = täysin paska laite, Lancia = jäänyt muutan vuosikymmenen jälkeen, Maserati = Ongelma jäte, ... Ferrari = ehkä mutta rahat ei riitä... eli persaukiselle ei näistä löydy vaihtoehtoja.

Tässä on nyt tullut muutama muu kokeiltua lisää, eikä mikään niistä ole edes mainitsemisen arvoinen... ja seuraavaksi pitää koittaa ihan jotain muuta ihan kontrastin vuoksi, eli uusin C5 tomaatti laatikolla ja kalleimmalla varustesarjalla... olisko sittenkin tuollainen isohko, pehmeä, mukava, jne... ja sitten heti sen jälkeen toi MX-5 ja Mini Clubman Cooper S... eikä sen auton tarvis maksa kun alle 35K ei ehkä niinkään paljoo... joku 31-33K olis hyvä... kyllä se sieltä lopulta löytyy... Bemarin ykkös sarjassa puuttu kaikki perus asiat, mutta kun kaiken tilaa lisävarusteena niin jo hinta pomppaa ihan eri sfääreihin joten se on oikeasti vielä kalliimpi kuin ensin hintalapusta näyttäisi...

... pahasti veikkaan että lopulline ratkaisu on MX-5:sen ja C5:sen välillä... koska samalla joutuu henkisesti päättämään, että myöntääkö oman ikänsä vai haluaako olla vieläkin Suomen vanhin 12-vuotias :mrgreen:

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 14:33
Kirjoittaja TestarosaFinland
155156 unohdi mainittaa Lamborghini, mutta sinun "kaavion" mukaan se on varmaan Traktori, kun tuskin sekin ongelmjäte ole :? :mrgreen:

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 16:10
Kirjoittaja Hesem
Paha sanoa, ei ole mitään ykkösvaihtoehtoa mielessä. Mutta jokin hieman erikoisempi/ei-niin-yleinen laitos sen pitäisi kai olla.

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 17:26
Kirjoittaja hagger16
toolman kirjoitti:Löytyiskö Saabilta tähän jotain?? 9-3 farkku?
Juu, 9-5 olisi ihan passeli, mutta niitäkään ei vaan ole nelivetoisena.
jknracing kirjoitti:Käyppä koittamassa Sabaron 2.5 litraista Forrester XT:tä, siis sitä missä on ahdin. Melkoisen mukava riisikippo alustan korkeudestaan huolimatta. Ja kyllä lähtee! (Ainakin tossa omassa luokassaan harvoja alle 6 sek. 0-100 autoja)
Varmaan ihan kiva, mutta maasturi. Lähtemiselläkään ei olisi niin väliä, kunhan vaan jaksaisi hilata ruhonsa n. 10 sekuntiin matkavauhtiin...

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 17:57
Kirjoittaja 155156
TestarosaFinland kirjoitti:155156 unohdi mainittaa Lamborghini, mutta sinun "kaavion" mukaan se on varmaan Traktori
Väärän firman (VAG) tuote. Traktorituotanto ei sinänsä haittaa. FIATkin valmistaa eri tuotemerkeillä yllättävän monenlaista tekniikkaa, joista maailman parhaat autot ovat vain yksi osa-alue.

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 18:35
Kirjoittaja TestarosaFinland
Vaikka VAGim tuote se on, niin se kelpaisi minulle ihan hyvin(varsinkin Murcielago, joka on aito "Hullu" Italialainen :twisted:

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 20:58
Kirjoittaja TommiS
Jossain vaiheessa elämänkaarta alkoi Saabismi kiinnostamaan.
Homma kaatui siihen, kun uuden 9-5:n takapuskuria koristi teksti:
"Saab - for golfers". Se riitti henkiselle hipille.

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 08:02
Kirjoittaja Laku
Kyllä se on Twin Spark niin, että kannattaa tehdä noi autovalinnat ihan itte, ihan turhaan kysellä muilta.

Pari viikonloppua kun kävelet autokauppoja läpi, niin kyllä se siinä alkaa valmistuun .

Toinen vaihtoehto on pistää vaikka Nettiautoon omat tarkat valintakriteerit ja ihmetellä, että ai tommonenko siitä tuli.

Kyllä mä suna silti ottaisin 159 bensana, jos sussa on yhtään alfistin vikaa.

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 09:07
Kirjoittaja Twin Spark
Laku on ihan oikeassa... kyllä se valinta löytyy kun jaksaa juosta noissa autoliikkeissä... usko on vähän viimeaikoina hiipunut Alfaan... oma 75K ajettu -05 vuosimalli... auto syö öljyä n. 1L / 1tkm, auto natisee ja kitisee joka paikasta, jakohihna meni 50tkm, jne... Alfan pitäminen vaatii joskus masokistisia luonteenpiirteitä, enkä ole varma haluanko sitä lisää...

...se mikä on huomionarvoista niin automyyjät on kyllä valtaosaltaan aika flekmaattisia tapauksia, tai luulisi että olisi edes pientä palvelu henkisyyttä jos joku tulee ovesta sisään ja hankkimassa 30-35K€ tuotetta... Veholla suorastaan nauratti koko tilanne.

Re: vaihtoehtoinen merkki Alfalle

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 09:18
Kirjoittaja Portti
Twin Spark kirjoitti:... onko muilla ollut etsinässä Alfalle korvaa tuotetta ja onko löytynyt..?
Ensi vuonna olisi tarkoitus vaihtaa omaa autoa ja perin vaikeaa on miettiä tuolle 147 GTA:lle seuraajaa.

Mito GTA:kin taitaa olla tulossa vasta jonkun ajan kuluttua ja käytettynä sellaisia saa vasta muutaman vuoden kuluttua. Se ehtii ehkä seuraavaa seuraavaksi autoksi.

Golf R32 ja Focus ST on koeajettu. Mini Cooper S pitäisi vielä jossain vaiheessa käydä kokeilemassa.

Lotus Elise kiinnostaisi, mutta hinnat Saksassakin ovat vielä aika kovia ja Elisen kaveriksi joutuisi hommaamaan vielä erillisen talviauton.

Porsche Boxster vm. 2003 eteenpäin myös kiinnostaisi, mutta sekin on aika kallis vaihtoehto kun kovien suomi-hintojen takia kohtuuhintaiseen saksan-yksilöön joutuu maksamaan kohtuuttomat verot.

Fiat 500 Abarth kuulostaa tällä hetkellä potentiaalisimmalle vaihtoehdolle.

Miten kiire Twin Sparkilla on oman vaihtonsa kanssa? Odottele ensi vuoteen ja tuo Saksasta 6 kk/6000 km ajettu Mito 155 hv koneella.

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 09:22
Kirjoittaja Bones
Käy kans koittaa mazda 3 mps, etenkin lastutettuna ei varmaankaan ole mitään järkeä :lol:

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 10:05
Kirjoittaja Topi
hagger16 kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Käyppä koittamassa Sabaron 2.5 litraista Forrester XT:tä, siis sitä missä on ahdin. Melkoisen mukava riisikippo alustan korkeudestaan huolimatta. Ja kyllä lähtee! (Ainakin tossa omassa luokassaan harvoja alle 6 sek. 0-100 autoja)
Varmaan ihan kiva, mutta maasturi. Lähtemiselläkään ei olisi niin väliä, kunhan vaan jaksaisi hilata ruhonsa n. 10 sekuntiin matkavauhtiin...
Ei Forester varsinaisesti maasturi ole, maavara jää varsin pieneksi. Lisäksi Fore on hiukan pieni sisätiloiltaan, mielestäni (tosin tämä rippuu tietysti tarpeesta). Kerran olen päässyt kaksilitraisen turbo-Foren kyytiin ja kyllä sekin ihan lähti. 2.5 XT Fore onkin sitten kertoman mukaan järeän luokan sleepperi.

Pari vuotta sitten kävin koeajamassa uuden kaksilitraisen farmari-Legacyn. Vaikka se olikin monin, jos ei kaikin, suhtein parempi kuin oma 99, en silti innostunut niin paljoa, että olisin lähtenyt maksamaan tuollaista vähintään parin kympin välirahaa...

Uusi diesel-Legacy voisi olla kova sana, ei taida olla edes ratkaisevasti kalliimpi hankintahinnaltaan kuin bensakoneinen.

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 11:32
Kirjoittaja piesuli
jos merkkiä vaihtasin niin joko accordiin tai madza 6 seen muut onkin sit jo vähän arvelluttavia..

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 13:42
Kirjoittaja Ciancarlo
Jos "joutuisi" merkkiä vaihtamaan niin sitten OOOO tai puimuri

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 15:47
Kirjoittaja Tazio
Twin Spark kirjoitti:...vai että vain 4 vaihtoehtoa... Fiat = täysin paska laite, Lancia = jäänyt muutan vuosikymmenen jälkeen, Maserati = Ongelma jäte, ... Ferrari = ehkä mutta rahat ei riitä... eli persaukiselle ei näistä löydy vaihtoehtoja.
<OT>
Hmm, vahvoja sanoja. Ilman Fiattia kun tuskin olisi Alfa Romeotakaan,
ja kelpaavat kyllä myös Alfisteillekin, mm. allekirjoittaneelle.

Mikä nistä nyt sitten niin paskoja tekee, muistaen nyt vaikka
mistä tuo 156/147:kin ponnistaa....

Entä mikä Lanciasta tekee niin jälkeenjäänneen?
Thesis? Punto pohjaiset Ypsilon/Musa??
Tuleva Bravoon perustuva Delta??? Vai mahdollisesti 156-pohjainen
jo tuotannosta poistunut Lybra????

En myöskään ole täysin samaa mieltä näkemyksestäsi Maseratista,
Biturbo-sarjakin on ymmärtääkseni mainettaan parempi, uudemmista
puhumattakaan.
</OT>

-Tazio

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 15:56
Kirjoittaja Twin Spark
...aivan...kuten mainitsit sillä on maine = ongelma jäte :mrgreen:

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 17:39
Kirjoittaja Tazio
Twin Spark kirjoitti:...aivan...kuten mainitsit sillä on maine = ongelma jäte :mrgreen:
Ja koska esson baarissa sanotaan, että Maserati
on ongelma jätettä (sic) niin näinhän se sitten on.

Tämä sama logiikka on sitten myös noiden muiden
luonnehdintojen takana?

-Tazio

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 17:59
Kirjoittaja TommiS
Vahvat ovat mielipiteet, ja löyhät ovat perusteet.
Suosittelen kysyjälle ehdottomasti tosimiehen valintaa:
Mercedes-Benziä.
Italialaiset autot kannattaa suosiolla unohtaa.

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 18:53
Kirjoittaja Rasvis
Italialaisen auton huonouden tuntee puoli Suomea omistajaa paremmin, joten omistamiseen tarvitaan tietty asenne: "Puhukaa mitä puhutte, minä ajan tällä".

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 21:10
Kirjoittaja Kiisseli
Elekee hyvät ihmiset unohtako Volvoa tältä tosimiesten listalta. Mielellään V70 mustana tai hopeisena.

Lähetetty: 18 Kesä 2008, 00:37
Kirjoittaja Twin Spark
...no enpä tiedä... nykyinen Alfa ajettu vaan 75K -05 ja nitisee, natisee ja kolisee vähän sieltä sun täältä... ja mitä Maseratiin tulee niin itsellä ei ole ollut mutta yhdellä hyvällä kaverillani oli sellainen pari vuotta ja se oli rikki joka toinen tai kolmas kuukausi... oli kuulemma kallein auto ikinä ylläpitää.... joten ei noi nyt ihan Esson baari puheita ole... tottakai se kirpasee jos joku arvostelee sitä omaa tunteella hankittua ritsaa... samalla rahalla vaan näyttäisi saavan paljon paremman auton.... Alfan muotoilua (kuten myös Maseratin) ei voi kiistää, mutta kyllä se urheilullisuus, laatu, ym. se se vasta onkin todellista Esson baari höpinää... ei tarvii kovin kummosta autoo katsoo niin siinä on saman verran tai enemmän urheilullisuutta ja löaadusta ei kannata kauheesti edes keskutella... niistä ongelmista voi lukesa ihan tältäkin foorumilta mittavia juttuja käyttämällä vaikka tuota foorumin hakua... ja ne on ihan foorumilaisten kirjoittamia... enkä usko että foorumilaiset on niitä Esson baari tyyppejä ? :lol:

Lähetetty: 18 Kesä 2008, 07:22
Kirjoittaja Laku
Ehdotan edelleen Nettiauton selainta ja pistä sinne se 30 - 35 K€ hakuun ja tarkenna sitten lisää.

Käyttötarkoitus ei oikein aukene, jos vaihtoehdot on MX 5 ja C 5 - ovat meinaan niin eri tarkoitukseen.

C 5 arvo putoaa yhtä jyrkästi kun Alfalla ja varsin ristiriitaisia käyttökokemuksia lähipiirissä. Eli löytynee ns. maanantai kappaleita ja sitten taas ei mitään ongelmia.

Ei o helppoa.

Lähetetty: 18 Kesä 2008, 08:48
Kirjoittaja Kivijärvi
Honda S2000? Mazda RX-8? Nissan 350Z? Vaikken niin ole japanilaisten perään, noista kaikista kolmesta saisi iloa pitkäksi aikaa ja yhdestä perheautonkin siinä sivussa. Ovat kaiketi kaikki vielä takavetoisiakin. Lähtee helposti tuohon hintahaarukkaan käsittääkseni kohtuuajoilla. Hondan joutuisi vissiin hakemaan Saksasta. Jos halusit uuden auton allesi, tämä meni ot, sorry.

Lähetetty: 18 Kesä 2008, 11:02
Kirjoittaja Twin Spark
Laku kyseli käyttötarkoitusta... kyseessä tuo minkä jossain aikaisemmin mainitsin... myöntääkö ikänsä (48v.).... tilaa en tarvitse (muksut jo maailmalla)... henkinen taisto pikku raaserin ja mukavuuden välillä... toisaalta kyseisellä autolla pitääisi jaksaa ajaa myös pidempiä matkoja kuten etelä-eurooppaan ja takaisin... ehkä sen takia toi C5 tomaatina on pyörinyt tuossa mukana.

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 10:07
Kirjoittaja Antijape
Kiisseli kirjoitti:Elekee hyvät ihmiset unohtako Volvoa tältä tosimiesten listalta. Mielellään V70 mustana tai hopeisena.
V70:stä ei ole kokemusta, mutta viimeinen vuosi on tullut S80 D5:lla ajeltua. Jos jotain hyvää haetaan niin se on kone: iso auto mutta keskikulutus on nyt 5.2l ja voimaa ihan riittävästi. Lähes kaikki muu onkin sitten omasta mielestäni paskaa. Mielipide juttuja, mutta jotenkin tuo on sellainen löysä laiva mitä ei saa edes parkkiin ilman tappelua (osaaminen puuttuu). Jos unohdetaan rahallinen hyöty niin ikinä en 156:sta tuohon vaihtaisi.

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 10:46
Kirjoittaja Bstoned
Nyt on sen verran myönnyttävä, kun rahat ei Ferrariin tahi Lamboon riitä, että jos se auto pakko ois vaihtaa, niin täytys toi katse suunnata tonne rapakon taakse. Uusi Mustang, tuleva Camaro tai ikuinen unelma Corvette. Sen verran on toi henkinen ikä jäänyt fyysisestä jälkeen. :P

Mutta jos euroopan mantereelta sitä vaihtoehtoa etsisi, niin uusi Opel GT olisi se mun auto. Mersut, bemut, volvot ja saabit jätän suosiolla perheellisille ja patonki on kuivaa ja riisistä en koskaan ole kummemmin perustanu. :wink:

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 15:54
Kirjoittaja mpalmu
hagger16 kirjoitti:Hyviä vaihtoehtoja Twinsparkilla, jos haetaan pikkusporttia. Itse jäisin ehkä kuitenkin vielä odottelemaan Mi.Toa.

Otsikko antaa myöten omallekin haihattelulle. Itse olen haaveillut isommasta autosta "sitten joskus", koska 156 ajaa mainiosti oman tarpeen pikku-kierroskone-autolle.

Eli haaveilu asteella on ollut isokokoinen auto, neliveto, automaatti, kaikki mausteet ja pieni kulutus. Dieselin joudun tyrmäämään heti, koska se ei maksaisi itseään koskaan takaisin. Kilometrejä tulee kuitenkin sen verran, että kulutusta ja päästöjä (=lisäkuluja) joutuu miettimään. Näin ollen pienet bensaturbot ovat ehkä se minun juttuni. Kun en halua maasturiakaan, niin vaihtoehtoja ei ole kovin paljoa.

Tällä hetkellä "ainoat" vaihtoehdot ovat olleet Audi A4 farmari (joka ei ole iso auto enkä oikein perustele merkistä muutenkaan) sekä Subaru Legacy sedan, jonka muotoilussa on jotain "sporttisuutta", josta en oikein välitä.

Onko kellään kokemusta näistä 2004 -> vuosimallia olevasta Audista tai etenkin Subaru Legacystä? Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?
Kokeile Audi A vitosta. Sehän on Valtterin piirtämä

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 21:12
Kirjoittaja PSS
Bstoned kirjoitti:Nyt on sen verran myönnyttävä, kun rahat ei Ferrariin tahi Lamboon riitä, että jos se auto pakko ois vaihtaa, niin täytys toi katse suunnata tonne rapakon taakse. Uusi Mustang, tuleva Camaro tai ikuinen unelma Corvette. Sen verran on toi henkinen ikä jäänyt fyysisestä jälkeen. :P
Minkähänlainen on http://fi.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Solstice - nimittäin hinta ei ole paha, eikä tehot ja ulkonäkökään.

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 22:12
Kirjoittaja mattijus
Minkähänlainen on http://fi.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Solstice - nimittäin hinta ei ole paha, eikä tehot ja ulkonäkökään.[/quote]
Bstoned kirjoitti: Opel GT

Yhdistelin nämä parit


:mrgreen:

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 22:56
Kirjoittaja Rolfa Ameo
Vaihtoehtoja ei vaan o, ei pysty.

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 00:00
Kirjoittaja Bstoned
Solstice on varmaan samaa sarjaa mutta....

Saturn Sky
http://www.saturn.com/saturn/vehicles/sky/overview.jsp

ja

Opel GT
http://www.opel.fi/action/go?cntryCd=FI ... v=showroom

ovat enemmänkin samat. Vain merkki on eri. Näin olen käsittänyt :-D

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 00:29
Kirjoittaja hagger16
mpalmu kirjoitti:Kokeile Audi A vitosta. Sehän on Valtterin piirtämä
Liian vähän ovia. Itseasiassa A6 olisi se sopivin vaihtoehto kakkosautoksi. :wink:
Eikä sen ajaminen välttämättä tarvitsisi edes säbä-tukkaa... :-D

Niitäkään ei vaan taida olla yhdistelmällä: neliveto, automaatti ja pikku-turbo (1.8-2.0).