Tulinpa kunnolla huijatuksi, lue ja yritä oppia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Tulinpa kunnolla huijatuksi, lue ja yritä oppia.

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Olen odotellut yli vuoden, eikä juttuni etene mihinkään. Toistaiseksi viimeiseksi jääneen Alfani tuontiin liittyi kaikkea mahdollista keinottelua ja tein välittäjän toiminnasta rikosilmoituksen. Juttuni on ollut jumissa poliisin tutkinnassa, sillä välittäjänä toiminutta henkilöä tutkitaan useammalta muultakin taholta, eikä miestä olla saatu kuultavaksi Suomeen. Omassa tapauksessani kaikki sujui hienosti, kunnes auto tuli Suomeen. Autossa ei ollutkaan alumiinivanteita, xenon valoja, eikä mukana takakontissa ollutkaan vakionopeussäädintä ja navigaattoria. Autoon oli muka murtauduttu (takakontin lukossa oli jonkinlaisia murjonnan jälkiä) ja samalla oli viety aluvanteet ja muut irtoroinat. Välittäjä sanoi tehneensä tutkintapyynnön Finnlinesille, jonka lautalla auto saapui Ouluun. Parin viikon odottelun jälkeen välittäjä sanoi laivayhtiön tutkivan valvontakameran tallenteita. Otin itse yhteyttä Finnlinesiin, eikä siellä oltu kuultukaan moisesta tapauksesta. Pari päivää asiaa tutkittuaan, he ilmoittivat varmuudella, ettei tutkintapyyntöä oltu tehty ja myös sen, ettei kyseisessä laivassa edes ole mitään valvontakameroita. Sain jäljitettyä Alfani edellisen omistajan, joka on Milanolainen autoliike. He vastasivat meiliini ja sanoivat muistavansa autoni oikein hyvin, sillä he tekivät siihen myös öljynvaihdon yms ennen luovutusta (kyseessä on virallinen Fiat liike). He sanoivat, ettei autossa toki ole xenoneja, sillä se on progression malli ja ettei mitään aluvanteita ole koskaan ollutkaan ja ettei mukaan oltu pakattu mitään muutakaan ja että välittäjänä toiminut henkilö tiesi kaiken tämän vallan hyvin. Tilanne muuttui lähes painajaismaiseksi, eikä asiaa helpota se, että välittäjä asuu itse Milanossa. Pitkällisen värkkäämisen jälkeen vein asian poliisille. Löysin useita muita kohtalotovereita, sillä minulla on kopio rahtikirjasta ja siinä luki samalla laivalla tulleiden autojen tilaajien nimet. Yhtä kaveria lukuunottamatta hekin olivat tulleet jollain tasolla petetyiksi. Ainoa ei petetty, sanoi olevansa välittäjän businesskumppani. Kieltäni purren ole pitänyt suuni kiinni, etten syyllisty vanhingossakaan kunnianloukkaukseen ja niin ollen en ole päässyt jakamaan tuntojani. Minua on poltellut aivan sairaasti, sillä herra jatkaa häsläämistään yhäkin ja ties kuinka moni autonsa vastaanottanut on tullut petetyksi minun jälkeen. Jotain on pielessä, kun huijarit saavat toimia ihan rauhassa, eikä poliisi voi oikeastaan yhtään mitään. Sanokaapas, onko minulla oikeus kertoa miehen nimi ja moderaattorit, pysyykö viesti forumilla, sillä herralla on tapana seurata (googlettaa) keskustelupalstoja ja aina kun hänen nimensä tulee negatiivisesti julki, viesti poistetaan. Tulipas sekavaa tekstiä, surkeita ilmaisuja ja pitkiä lauseita. Tapahtumia, detaljeja ja tunteita on vaan ihan liikaa, että niitä voisi kerralla purkaa yhteen viestiin.

Ps Otsikko on hieman "myyntihenkinen", eihän tästä voi oppia kuin sen, ettei kehenkään voi oikeasti luottaa
Viimeksi muokannut Italian Stallion, 05 Syys 2008, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

perseestä tommonen ... :evil:

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Käsittämätöntä säätöä, ja sama neropatti olisi IHAN hyvin voinut hoitaa homman myös kunnolla ja itselleenkin kannattavasti.
Olen tavannut 2 kertaa saman oloisia tyyppejä, kummallakin on enemmänkin kyse persoonallisuushäiriöstä: uskovat itsekin juttunsa.
Molemmat touhusivat myös Alfojen parissa..... :roll:

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Vähän pask* homma poliisia kun ei koskaan mikään kiinnosta silti niil on aikaa kykkiä puskassa tutkan kanssa..

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Liikenteen valvonta ja rikostutkinta ovat hieman eri asia, enkä minä heitä syytä, kyseessä vaan on priorisointi ja puutteelliset resurssit. Rovaniemen tutkijoita ovat työllistäneet Hiv-mies ja ammuskelija-herra. Olen ollut tutkijoihin yhteydessä ihan hyvässä hengessä ja parhaansa he kyllä tekevät. Tutkijakin sanoi tällaisten huijareiden olevan yleensä hurjan sosiaalisia tyyppejä, älyttömän hyviä keskustelijoita ja että he tosiaan lähes itsekin uskovat omat juttunsa. En tiedä millaisen tilin herra on tehnyt, sillä alkuperäistä kauppakirjaa en ole saanut ja sekin kötöstys minkä sain, ei sisällä itse summaa laisinkaan. Tiedostin toki riskin, mutta totesin silti hinnan hyväksi. Kaikki viat ja puutteet olisin jopa saattanut hyväksyä, mutta kun ne tulivat jälkikäteen vasta tietoon, oli pettymys valtava. Olin liian hyväuskoinen ja helppo huijattava, meitä on Suomessa liian paljon. Saunan tausta olisi ainoa oikea paikka tuollaisille "liikemiehille".
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kyllä nämä sosiaaliset tyypit hyvin tietävät tekemisensä, se on niin helppoa ja nautittavaa että se on heille kuin alkoholilla läträäminen. Entinen naapuri on kyseisen lainen tyyppi. Itse tein rikosilmoituksen kun auton myyjäliike saksassa ei anna auton rekisteriotetta mukaan, poliisit sanoivat että eihän tuossa ole edes mitään varsinaista rikosta tapahtunut emmekä me voi tehdä yhtään mitään. Noh, kyllä se ote tulee ennemmin tai myöhemmin, ei hätää tässä tilanteessa. Tiesittekö muuten että verotuksen keskeyttäminen maksaa 110e mutta kun jättää tarvittavan paperin antamatta niin tulee verottamatta jättämis päätös mikä ei maksa mitään ja auton voi myöhemmin tullata normaalisti. Mulla tulee kohta 2kk ja kolmas lisä-aika umpeentuu ilman otetta niin noin tapahtuu.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Audi sopivasti

AUDI S4 RS4 450 hevosvoimaa
tax free 28500 €
Vuosimalli: 2000
Mittarilkm: 92000 km

Ei paha? :)

Edit: Ei kun siis eihän sitä linkkiä saanut laittaa näkyviin...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tulinpa kunnolla huijatuksi, lue ja yritä oppia.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Italian Stallion kirjoitti:Sanokaapas, onko minulla oikeus kertoa miehen nimi ja moderaattorit, pysyykö viesti forumilla, sillä herralla on tapana seurata (googlettaa) keskustelupalstoja ja aina kun hänen nimensä tulee negatiivisesti julki, viesti poistetaan.
Ei minun tietääkseni ole mitään syytä poistaa nimeä jollei kyseessä ole selvä kunnianloukkaus. Saahan sitä kertoa kokemuksiaan Delta-Autostakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Albatrossa.comTulosta sivu Y-tunnus: 2035260-1

Viimeisin tieto Alkupvm Tietolähde
Toiminimi Albatrossa.com 11.05.2006 Patentti- ja rekisterihallitus

Yritysmuoto Yksityinen elinkeinonharjoittaja Patentti- ja rekisterihallitus

Kotipaikka ESPOO 11.05.2006 Patentti- ja rekisterihallitus

Yrityksen kieli Suomi 02.05.2006 Verohallinto

Päätoimiala Moottoriajoneuvojen vähittäiskauppa 01.04.2006 Verohallinto

Postiosoite Ruutikellarintie 11 A 8
02650 ESPOO
02.05.2006 Yhteinen

Puhelin 09-23163667 02.05.2006 Yhteinen
Sähköposti 02.05.2006 Yhteinen
www www.albatrossa.com 02.05.2006 Yhteinen
Matkapuhelin 0504653667 02.05.2006 Yhteinen

Rekisterihistoria
Rekisteri Tila Alkupvm Loppupvm
Kaupparekisteri Rekisteröimätön 02.05.2006 10.05.2006
Kaupparekisteri Rekisterissä 11.05.2006
Verohallinnon perustiedot Rekisterissä 02.05.2006
Ennakkoperintärekisteri Rekisterissä 01.03.1995 09.03.1995
Ennakkoperintärekisteri Rekisterissä 02.05.2006 30.04.2007
Arvonlisäverovelvollisuus Liiketoiminnasta alv-velvollinen 06.03.1997 06.06.1997
Arvonlisäverovelvollisuus Liiketoiminnasta alv-velvollinen 01.04.2006

Näytä nykytilanne
Y-tunnushistoria
Pvm Tapahtuma Selite
02.05.2006 Tunnus annettu

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Eipäs tarvinnut nimeä edes laittaa näkyviin, sieltähän se ketkuli löytyy. En halua toki loukata hänen kunniaansa, mutta toivon ettei kukaan joudu kokemaan samaa kuin meidän perheemme.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Nää tämmöset loppuu vasta kun huijaa oikeasti väärää henkilöä.. Joka pistää baltic inkasson tai vast. pojat hakemaan rahat ja puuttuvat osat.
Käy niinkuin sille syöpäkeräyshuijarille joka löytyi matkalaukusta Virosta:/

Mut sehän se on niitten ammatin vaaroja.

No toivottavasti tässä päädytään vähän onnellisempaa loppuratkaisuun kaikkien kannalta, joskus.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eipä tuo www osoite ainakaan suostu aukeamaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Seuraava BBS-kokoontuminen Mäkkylässä?
Mä voin tuoda höyhenet. :-)

Ei vaan.. Vakavasti puhuen, mä en usko, että on aihetta mihinkään kunnianloukkaussyytteisiin, jos vain kerrot tarinasi erilaisilla foorumeilla totuudenmukaisesti ilman värittelyä ja mainitset mikä firma homman hoiti. Onhan tuolla www.netcar.fi:ssäkin keskustelufoorumi... Syytteitä voi odottaa, jos herjaa tai levittää perättömiä huhuja.

ps. Tuolla sivuilla on näköjään eri osoite, kuin YTJ:ssä.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Ei hänen mainettaan voi pilata, hän tekee sen ihan itse. On aivan hämmästyttävää, kuinka kauan tuollaista pikku keinottelua voi jatkaa? Minunkin vahinkoni oli Deltan hintojen mukaan 3800€, eli pikku summa. Pari Volvon tuonutta oli joutunut hieman reippaammin huijatuksi, joista toinen ei suostunut rahtaamaan autoaan edes satamaalueelta pois. Hän oli toki maksanut jo auton, mutta sai sopivasti uhkailemalla ja rikosilmoituksen tekemällä välittäjän myymään auton jollekin jobbarille ja sai näin rahansa takaisin. Edellämainitussa tapauksessa auto oli täysi rusina, joka ei vastannut annettuja kuvauksia kuin värinsä osalta. Jopa satamahenkilökunta oli kuvannut auton, sillä se oli niin naarmuilla kyljistään, puskurit olivat halki ja se oli jättänyt startattaessa kilo tolkulla nokea ja öljyä maahan. Paikallisessa sanomalehdessä (Lapin Kansa), oli jokunen kuukausi sitten kirjoitus yleisönosastolla, jossa Volvonsa Italiasta tuotattanut mies avautui tunteistaan. Hän oli tilannut auton Milanon liepeillä asuvalta suomalaiselta välittäjältä, saanut kuvia, ollut niihin tyytyväinen ja maksanut auton ja rahdin. Sitten hän saikin huonoja uutisia, sillä Volvosta oli katkennut jakopäänhammashihna kesken siirron, jolloin autoa oli ajettu rekkaan. Epätoivoinen mies oli tapellut ties kuinka kauan, soitellut vakuutusyhtiöt jne, eikä korvauksia tule varmaan koskaan. En toki voi väittää välittäjän olevan sama mies, koska en tiedä varmaan, mutta epäilen vahvasti tuon tilanteen olleen seuraavankaltainen. Olkoon välittäjä kuka tahansa, on hän suurella todennäköisyydellä ostanut halvalla romuauton (josta on jo ollut remmi poikki), joka sitten muka dramaattisesti hajoaa matkalla. Suomalainen tilaaja on toki maksanut täyden hinnan. Tuokin on arvailu, eli en voi väittää asian olevan niin, oletan vaan. Faktaa kuitenkin on se, että sain oman autoni välittäneen miehen valheesta kiinni ja ihan rysän päältä, siitä on todisteitakin, ja ne on kaikki poliisin käytössä. Faktaa on myös se, että kolme muuta autonsa yhtäaikaa saanutta suomalaista miestä joutui huijatuksi lähes samalla lailla. Jos siis hankitte autoanne Milanon suunnalta, olkaa varovaisia. Uskon hänen välittäneen hyviäkin autoja, itsekin sain ihan hyvän Alfan, mutta kaupanpäälle hirveän paskan maun suuhun (puhumattakaan vaimostani, joka otti kaiken tuon ketkuilun tosi raskaasti). Henkisistä kärsimyksistä en ole vaatinut korvauksia, vaikka se puoli tässä on eniten ollut koetuksella. Kaverin nimi on sitten Sami Nuutinen ja firmansa on Albatrossa. Olkaa varovaisia ja antakaa sanan kuulua.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Näinköhän ulkoistaisin IT:n tuon firman kautta? Sivujen toimivuus ei herätä kauheasti luottamusta.
http://www.utumatti.com/

Aika monipuoliselta tapaukselta vaikuttaa.

Toi linkki selvennykseksi: http://www.asiaproduct.net/Showroom/99019/Utumatti.aspx

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Tekijä kirjoitti:Audi sopivasti

AUDI S4 RS4 450 hevosvoimaa
tax free 28500 €
Vuosimalli: 2000
Mittarilkm: 92000 km

Ei paha? :)

Edit: Ei kun siis eihän sitä linkkiä saanut laittaa näkyviin...
tosiaankin..netcarin sivustolla näkyy kyseinen nuutinen audia kaupittelevan..

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Kaiketi herra on "toimenpidekiellossa" tai jotain sinne päin, joten ei taida ainakaan Albatrossa nimellä virallisia kauppoja tehdä. KO audi on ollut myynnissä noilla nettisivuilla jo pari vuotta...

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Italian Stallion kirjoitti:Liikenteen valvonta ja rikostutkinta ovat hieman eri asia, enkä minä heitä syytä, kyseessä vaan on priorisointi ja puutteelliset resurssit. Rovaniemen tutkijoita ovat työllistäneet Hiv-mies ja ammuskelija-herra. Olen ollut tutkijoihin yhteydessä ihan hyvässä hengessä ja parhaansa he kyllä tekevät. Tutkijakin sanoi tällaisten huijareiden olevan yleensä hurjan sosiaalisia tyyppejä, älyttömän hyviä keskustelijoita ja että he tosiaan lähes itsekin uskovat omat juttunsa. En tiedä millaisen tilin herra on tehnyt, sillä alkuperäistä kauppakirjaa en ole saanut ja sekin kötöstys minkä sain, ei sisällä itse summaa laisinkaan. Tiedostin toki riskin, mutta totesin silti hinnan hyväksi. Kaikki viat ja puutteet olisin jopa saattanut hyväksyä, mutta kun ne tulivat jälkikäteen vasta tietoon, oli pettymys valtava. Olin liian hyväuskoinen ja helppo huijattava, meitä on Suomessa liian paljon. Saunan tausta olisi ainoa oikea paikka tuollaisille "liikemiehille".
Itse poistan aina varmistimen kuullessani sanan "liikemies" :evil: .
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mikäli tämä on sama Nuutisen Sami joka asui täällä Kuopiossa aikoinaan ja lähti sit keski-Eurooppaan tekemään "bisnestä", niin en ylläty hänen kohdallaan yhtään mistään.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Eli,ottaa viikon, pari lomaa ja menee itse paikanpäälle esim:saksaan,italiaan ym,säästyy kaikelta ed.mainitulta ja saa just sellaisen auton ku haluaa...niin se vaan on,ja tulee sitä paitsi halvemmaksiki :) :) :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

No nii vähä selvittelin tuossa vanhojen tuttujen kautta asiaa. Kyllä tää taitaa tosiaan olla sama heppu jonka tunsin toistakymmentä vuotta sitten.

Mutta kuinkas hän nyt huijaisi ketään, hänhän on uskovainen mies (JT)! Älkää nyt uskovaista vilpistä epäilkö! :mrgreen:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

rhm
Viestit: 116
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 10:11
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja rhm »

Tekijä kirjoitti:Kaiketi herra on "toimenpidekiellossa" tai jotain sinne päin, joten ei taida ainakaan Albatrossa nimellä virallisia kauppoja tehdä. KO audi on ollut myynnissä noilla nettisivuilla jo pari vuotta...
http://www.nettiauto.com/tuontitavara

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/p ... submit=Hae

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Mitäs mieltä raati on séllaisesta hommasta kun toi mun 156 on myynnissä nyt joku haluis saksasta ostaa sen.. ilmeisesti sillain että saan rahat ja vien auton laivaan.. vähän haiskahtaa??

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Jos nyt ajatellaan että Saksassa on satakertaisesti myytäviä Alfoja ja hintataso Suomea alhaisempi, niin joo, "vähän" haiskahtaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

piesuli kirjoitti:Mitäs mieltä raati on séllaisesta hommasta kun toi mun 156 on myynnissä nyt joku haluis saksasta ostaa sen.. ilmeisesti sillain että saan rahat ja vien auton laivaan.. vähän haiskahtaa??
Jos sulle lähetetään rahat käteisenä niin eihän se millekään haiskahda :lol:
VMP

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

piesuli kirjoitti:Mitäs mieltä raati on séllaisesta hommasta kun toi mun 156 on myynnissä nyt joku haluis saksasta ostaa sen.. ilmeisesti sillain että saan rahat ja vien auton laivaan.. vähän haiskahtaa??
Joo multakin yritti viime keväänä joku jenkki ostaa 500 euron loppuunajettua Vectraa - se olis vielä tultu joittenki gorillojen toimesta hakemaan sinne laivaan. :silly:
I do my loving in the winter.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

mattijus kirjoitti: Jos sulle lähetetään rahat käteisenä niin eihän se millekään haiskahda :lol:
Haiskahtaahan tuo nyt ainakin rahalle, jos käteiskaupasta on kyse. (etukäteen) :lol: Tällaisia tapauksia on suomessa ilmeisesti ollut jo useampikin.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mullekin on tullut noita shekkihuijaus viestejä jo pariin otteeseen. Viimeksi viikko sitten 75:sesta..
Kimmo

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tulinpa kunnolla huijatuksi, lue ja yritä oppia.

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Pistän tähän theradiin yhden huijaustyylin, jonka tunnistaa näennäisestä kiinnostuksesta myytävään tuotteeseen ja nopeasta sirtymistä pyyntöön saada maksaa PayPalin kautta. Totta kai puhelinnumeroa ei ilmoiteta, eikä ostajan nimeä löydy netistä.

Mies mailailee minulle parasta aikaa, vaikka olen jo kahdesti pyytänyt nätisti, että etsi joku toinen uhri. Tuntuu aivan, että siellä on pyssy ohimolla, sillä selitystä tulee kuin liukuhihnalta. Ja kohde on vanha puuvene, joka ei todellakaan ole kuuminta hottia: http://www.tinyurl.com/puuvene" onclick="window.open(this.href);return false;

Pitemmittä puheitta, jos ostaja on englanninkielinen ja höpisee PayPalista, niin tässä koko jullikka:
http://safeandsavvy.f-secure.com/2013/0 ... ypal-scam/" onclick="window.open(this.href);return false;


- Hiljaisuudesta päätellen auttoi kopioida "ostajan" seuraavat vuorosanat tuolta ja lähettää ne "ostajalle".

Hakusanat:
PayPal huijaus viesti

- Ja kas, sehän oli tuossa ylempänä mainituu shekkihuijaus, mutta nyt PayPal-huijaus.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Tulinpa kunnolla huijatuksi, lue ja yritä oppia.

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Hyvin kirjoitettu tuo huijausjuttu. Multakin halus joku Bahaman saarille viedä vanhat keittiökalusteeni, justiinsa. Sama taktiikka.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tulinpa kunnolla huijatuksi, lue ja yritä oppia.

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kyllä on joo ovelaa. Vaikka tajusin, että tässä ei nyt kaikki ole kohdallaan, en ymmärtänyt millään, miten tulen menettämään rahani, jos päästän tuohet kädestäni.

Aivan helvetin sinnikkäs tyyppi. Vaikka lähetin sinne seuraavat vuorosanat, tuli vielä yksi viesti. Tosin siinä luvattiin hakea pyörä Englantiin, vaikka olin venettä myymässä. Saa nyt nähdä, pistin serveriltä lähettäjän mustalle listalle. On aika epeli tämä Andy Kolarin / andy.kola@gmail.com, jos yrittää vielä toisesta sähköpostiosoitteesta.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tulinpa kunnolla huijatuksi, lue ja yritä oppia.

Viesti Kirjoittaja willez »

Joku halus aikoinaan ostaa mun 155sen englannista, olis halunnu että lähetän auton laivalla sinne ja pistää rahat paypaliin sitten kun on nähnyt auton :-D

Pistin vastauksen "lets meet in Turku harbour , take cash money with you" ja olisin suostunut maksamaan laivamatkat kun tavataan. Tämän jälkeen ei kuulunut mitään...

Vastaa Viestiin