Huoltosilta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Huoltosilta

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onko kukaan törmännyt missään kuvan tyyppiseen huoltosiltaan. Korkeus voisi olla esim. luokkaa 40-50 cm. Mahtaako saada mistään valmiina vai pitääkö lähteä ostelemaan rautaa ja suunnittelemaan itse?
Liitteet
huoltosilta.jpg
huoltosilta.jpg (9.3 KiB) Katsottu 5214 kertaa

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös niitä vaan joka nukkaa. jos ei muuten onnistu..
Liitteet
Oma versioni. viel kun vähän loivensin toimii ihan hyvin vara ropaus paikkana.
Oma versioni. viel kun vähän loivensin toimii ihan hyvin vara ropaus paikkana.
Kuva099_(800_x_600).jpg (91.27 KiB) Katsottu 5203 kertaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

piesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös
Sopivat tosin vain corollaan, en sen verta korkeita ettei tähän mennessä ole yksikään alfa noussut niitten päälle. Kaikenlisäksi molempien päiden saaminen pukeille yhtäaikaa on mahdotonta, tämä edellyttäisi että toiset rampit pitäisi saada auton alle ;) eikä eteen tai taakse.

Tuommoista isompaa ramppia ole itsekin miettinyt, ostaa/rakentaa.

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Epezi kirjoitti:
piesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös
Sopivat tosin vain corollaan, en sen verta korkeita ettei tähän mennessä ole yksikään alfa noussut niitten päälle. Kaikenlisäksi molempien päiden saaminen pukeille yhtäaikaa on mahdotonta, tämä edellyttäisi että toiset rampit pitäisi saada auton alle ;) eikä eteen tai taakse.

Tuommoista isompaa ramppia ole itsekin miettinyt, ostaa/rakentaa.
Minun "Corolla" 156 v6 nousee kyllä noille bilteman pukeille. Etupäässä pukit pyörien eteen ja takana pyörien taakse ja peruttamalla ylös. Molempia päitä ei saa noilla yhtäaikaa ylös (vaikka olisi 4 pukkia) koska pukit eivät mahdu takapyörien eteen/etupyörien taakse kuten Epezi jo sanoi.
Tämä siis vakioalustalla.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Miten olisi nosturi? Käytettyjä löytyy jo melkein pikkurahalla, Nettivaraosasta löytyi tämmöinen hiukan keskeneräinen omavalmiste.

E:Onko kellään muuten kokemuksia näistä halvoista 2-pilari nostureista? Jonkinlainen nostin pitäis tuonne omaan talliprojektiinkin hankkia.
Giulia Super -69

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tiedä ny sitten, paljonko tommoinen matala pukki auttaa. Mää oon viime aikoina vaan kylmän viileesti tunkannut autoo ylös niin korkeelle, että mahtuu itte alle ja tukenut hyvin puitten/renkaitten yms. varaan.

Just tässä viettänyt pari viikkoa eri hommeleissa Rättärin alla. Raksinut bensatankkia irti kiinni ja ja vaihtanut takatukivarren sekä siivonnut runkoa peräpäästä. Seuraavana nousee kummatkin kyljet ylös vuoron perään ja sitten nokka. Eli sitten on alustan hommat ohi.

Lattialla on paksuhko kynnysmatto, joka ei tosin tykkää kipunoista, käryää perkules inhottavasti. Niin ja haalarit on kyllä suoraan sanoen aika paskaset.

Mutta näillä mennään, mitä on.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No tuolta löytyy muutama malli sopuhintaan:

http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... &cPath=160
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kaverilla on tuollainen kaksipilarinostin ulkona pressuhallissa, se on helvetin näppärä vehje! Hyvin on toiminut kesät ja talvet..

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

piesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös niitä vaan joka nukkaa. jos ei muuten onnistu..
Edellä mainittujen epäkohtien lisäksi ulkona, sorapohjalla ainoa konsti, millä itse olen saanut yhdenkään kulman pukkien päälle, on ollut tunkkaamalla... Pukkien nousukulma on niin jyrkkä että ne vaan liukuu pois alta ellei saa tuettua jollain (mikä on sorapohjalla aika tekemätön juttu). Vai olisko jollain hyviä vinkkejä, ettei tartte ihan vesilintua noilla heittää...?
I do my loving in the winter.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ite olen laittanut vahvat lankut loiventamaan sitä nousukulmaa. Tunkilla la pukeilla pärjää silti kyllä paremmin. Varsinkin jos on kaksi hallitunkkia niin koko etu/takapään saa kerralla ylös ja sitten pukit alle.

Parhaiten nuo rampit toimii varmaan verkonpainoina, kunhan maalaa ne vihreäksi, ettei kalat pelkää.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Tuollaiset biltemat jutut löytyy. Lankut piti laittaa niin sai auton ajettua. On muuten aika hankalaa... Muuten ihan jees, mutta jotain lisäpainoa niihin vois saada.
UliUli

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Gasolina kirjoitti:E:Onko kellään muuten kokemuksia näistä halvoista 2-pilari nostureista?
Samasta putiikista löytyvä nelipilarisiltanostin olisi äärimmäisen kiva peli mutta eipä ole saatavilla sen sijoittamiseen tarvittavaa hallia. Tuontyyppistä laitosta aikanaan ruotuväessä käyttäneenä tajusin kuinka autoremonttikin voi oikeasti olla mukavaa kun käytettävissä on kunnon tilat ja vehkeet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Epezi kirjoitti:
piesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös
Sopivat tosin vain corollaan, en sen verta korkeita ettei tähän mennessä ole yksikään alfa noussut niitten päälle. Kaikenlisäksi molempien päiden saaminen pukeille yhtäaikaa on mahdotonta, tämä edellyttäisi että toiset rampit pitäisi saada auton alle ;) eikä eteen tai taakse.

Tuommoista isompaa ramppia ole itsekin miettinyt, ostaa/rakentaa.
Myös oma "corolla"gtv nousee komiasti,kun maltilla ajaa :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Suunnitelmat alkaa hahmottua. Laittelen kuvia joskus kun tulee valmista. Nosturi olisi hieno, mutta kun talli sattuu olemaan hiekkapohjainen, niin ei oikein toimi ja nosturipaikka on järjestettävissä työn kautta jos sille on tarvis. Noille Bilteman rampeille 156 nousi ollessaan vakio, mdallettuna ei. GTV meni orkkiksena, madallettuna ei. Mareaa en ole kokeille, mutta epäilen, se kun on niin pitkänokkainen ja 147 ei taatusti mene madallettuna.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: nelipilarisiltanostin olisi äärimmäisen kiva peli mutta eipä ole saatavilla sen sijoittamiseen tarvittavaa hallia.
Mulla olisi halli, tai oikeastaan vaan talli, mutta fyrkkaa uupuu :-D Jossain vaiheessa tuommoinen pitää kuitenkin saada..
KJS kirjoitti:Suunnitelmat alkaa hahmottua.
Tuota sun piirustusta muokkaamalla tekisin itse seuraavasti; etupään luiskat jäisi pois, takapään pukkeihin tulisi saranat ja etupään pukit olisi irroitettavat/saranoidut ja lukittavat. Sillat itsessään toimisi myös ajosiltoina, siten,että ne laskettaisi etupäästään maahan jolloin auto olisi helppo ajaa loivaa siltaa paikalleen. Etupään voisi sitten nostaa ylös vaikka ns. off-road tunkilla, jossa on pitkä nostoliike. Sitten vaan taittaa etupään jalat alle tueksi ja auto on ylhäällä, eikä maksa paljon. Ymmärsiköhän tästä mitään :roll:
Giulia Super -69

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Juurikin samanlaista (gasolinan suunnitelma) olen mielessäni haaveillut.
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vielä kun joku keksisi jonkun ratkaisun jolla pystyisi auton ollessa sillassa tunkkaamaan vielä nurkkia ylös.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Ite kanssa nosturi hommaamassa kunhan nyt saa ton tallin siivottua että sinne mahtuis ees yks auto... ei tarvis talvella pakkasessa tehdä niinkuin yleensä...

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Itselläni on ollut suunnitelmissa viritellä 2-pilarinostin järeän teräsrungon päälle, jolloin koko vekotinta voisi siirrellä traktorilla (joko jalaksilla tai irroitettavien pyörien päällä) sopivaan paikkaan. Riittävän korkeata tilaa ei sisältä nostimelle löydy ja ulkona oleva nostin mahdollistaisi paremmin esim. alustapesut, kun ei tarvitsisi pesurin kanssa varoa kastelemasta tallissa olevia muita roippeita. Onko siirrettävää pilarinostinta sattunut kenelläkään silmiin? Esimerkki olisi hyvä nähdä, ennen kuin ryhtyy itse moista loukkua rakentamaan... :?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Siinä onkin jännä projekti. Eniten hankaluuttaa tulee varmasti aiheuttamaan rakenteen tukevuus. Auto kun on nostettu ylös niin ihan betoniinkin pultatussa nosturissa on aina vaara kaatumiseen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Epezi kirjoitti:Vielä kun joku keksisi jonkun ratkaisun jolla pystyisi auton ollessa sillassa tunkkaamaan vielä nurkkia ylös.
Jaa, eikö tuo ramppien väliin tuleva kevennin ole passeli?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tottahan toki, tätä varten pitäisi ramppeihin tehdä urat keventimen rullille, ja niiden pitäisi lisäksi olla aika tukevat. Keventimetkin taitaa olla ihan hyvissä hinnoissa... Täten ajattelinkin että jos pystyisi tekemään jonkun sopivan alustan johon sitten asettelisi hallitunkin.

Vastaa Viestiin