Cuore Sportivo II/2009 Alastaro

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11255
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ansaitsee varmaan ihan oman säikeensä. Eikä vähiten Raimon todella, siis todella hyvien kuvien vuoksi.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Perusräpsyt.
Oltiin ihan ekaa kertaa 2,5 vuotiaan poikani kanssa Spiderilla. Sitä ilmettä ja innostuneisuutta mikä hänen kasvoillaan oli kun sovittelin turvaistuitaan Spiderin kabiiniin ei osaa kuvailla. Ekaa kertaa Spiderissa ja ylipäätänsä etupenkillä niin maailma aukesi ja innostus oli käsinkosketeltevaa.
Hieno tilaisuus. Itselle oli pari tunteroinen pojan kanssa. Päiväunetkin siirtyivät tunnin kun HÄN ei malttanut lähteä kotio päin. Tosin nukahti sitten melkein heti autossa. :-D Juliuksella tulee uusia sanoja ja sanontoja joka päivä ja tapahtumassa tuli "Henkaat hinkuu.." Kun autot kiersivät rataa vienon vikinän säestyksellä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Haha, hienot käryt tallensit jonkun rottelosta :-D Ilmeisesti suurin osa tuosta kärystä kuitenkin tulee pakoputken päälle tippuvasta öljysta? Itsehän tulin sinun perässäsi paikalle tunnin myöhässä myös kun navigaattori petti ennenkuin piti lähteä pikkuteille Virttaata kohti nousiaisista. Himassa huomasin että jos olisin ettinyt resettinapin ja painanut niin olisi saattanut toimia.. Aikaa ei paljoa jäänyt radan kiertämiseen eikä tullut aikoja kellotettua, joten tuo oma cuppiaika oli positiivinen yllätys. Rata on hauska kun peräkin tuntui lähtevän herkemmin irti tiukoissa mutkissa kun Ahvenistolla. Pari downpipen pulttia kolmestya tippui matkalle toistamiseen.. Pakko uskoa ja hommata kunnon prikat.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Olihan se ratapäivä. En olisi uskonut makaavani 164:n alla noin paljoa.. Katissa olevan lambdanpaikan tulppa päätti karata ensimmäisellä vetäisyllä ja siitähän se lysti sitten alkoi.
Kimmo

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Ei päässy paikalle, kun vasta kotiuduin pohjosen reissulta.
Mahtavaa kuvamateriaalia, kiitos näistä!

Avatar
Keltsi
Viestit: 1839
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Vihdoin sain ajettua ehjiä kierroksia tuolla dieselillä, vaikkakin jälleen kerran piti ontua savuttavana varikolle. Samalla huomasin irronneesta ahtoputkesta tippuvan hälyyttävän määrän öljyä, joten taitaa 150tkm olla vakioahtimen vaihtoväli...

Cuppi kierroksella yksi kurvi meni hieman pitkäksi ja aika jäi harmittavasti 1.41 puolelle (.07 s). Pidemmissä vedoissa rupesi jarrut pehmenemään, mutta kotimatkalla kävin hakemassa Heikalta uudet Extremet (kiitokset jälleen loistavasta palvelusta Jarkolle ja Harrille)

Ensi lauantaina sitten Virtasalmella uudestaan!
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tommi
Viestit: 640
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tuolla muutama kuva lisää: http://picasaweb.google.com/tommi.kosun ... astaro2009

Sen verran tuli keskityttyä ajamiseen ja höpöttämiseen, etten ehtinyt/jaksanut/viitsinyt vaihtaa kuvauspaikkaa, joten melko samasta paikasta räpsittyjä kuvia.

-tommi

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Upeita kuvia! Kiitos kaikille niitä ottaneille.

Ovatko kierrosajat jossain nähtävillä? CARFin sivuilta en löytänyt.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Hyvin oli porukkaa vaikka ratapäivän ajankohta
selvisi näinkin myöhään, kelikin suosi.

Oma Cup-kierros oli quite nice lukuunottamatta
pääsuoralle tuloa; oli näköjään niin kire maaliin ettei
meinannut kolmosta laatikosta löytää.. 8)
Virtasalmelle täytyy ottaa mukaan rengaspaine-mittari
(vai onko siellä?) kun näköjään pito rupeaa aina
häviämään päivän mittaan paineiden noustessa;
nytkin jäin parhaasta treeniajasta 0.7s Cup-kierroksella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

silverine kirjoitti: nytkin jäin parhaasta treeniajasta 0.7s Cup-kierroksella.
Tai sitten toinen vaihtoehto voi olla että racechrono on senverran epätarkka että tulee heittoa aikoihin?!
Olikos sulla ulkoinen gps mokkula käytössä? jos ei niin varsinkin silloin ajat saattaa olla epätarkkoja.
Kyllähän ne paineetkin nousee ainakin mulla n.0,5bar..

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^

Ei Chronossa mitään suurempaa heittoa ollut...
Cup-kierros oli RC:n mukaan 1.37.53 ja
virallinen aika 1.37.44 eli se kymppä eroa
kuten normaalistikin. Sisäinen GPS.
Tietenkin epätarkkuutta voi olla välillä
mutta ei se selitä laskevaa käyrää kierrosajoissa...

Ajan muutenkin ehkä vähän turhan kovilla paineilla
ja siihen kun tulee puoli baria lisää niin ei hyvä.
Ei noilla vakiorenkailla ja 40 profiililla vaan viitti kovin
pienillä paineilla ajaa..
Motopark ei kyllä ole hyvä testipaikka rengaspaineiden
kokeilulle kun hajontaa tulee varmasti enemmän kierrosajoissa
kuin tutummilla radoilla. No, Apparalla viimeistään.
Viimeksi muokannut silverine, 27 Heinä 2009, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tulokset ovat ilmestyneet CARF:in sivuille.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Huomasin juuri omasta autosta outoa käyttäytymistä.. Castertangon nylonmutteri oli löystynyt kokonaan, vajaa tuhat kilometriä sitten kiristin sen kunnolla. Laturin iso kiinnitysmutteri oli irronnut kokonaan, laturi toimi silti normaalisti. Ja sitten piece de resistance :P Olinkin ihmetellyt miten tuohon 75:n meni 7 litraa öljyä öljynvaihdossa.. No siinähän on säätyvä öljytikun varsi tietenkin :-D Nyt kun asennan sen kunnolla paikoilleen niin öljytaso noussee puolivälistä varmaan hienosti ainakin maksimiin, nähtäväksi jää paljonko öljynkulutus laskee. E: Nyt kun öljytikun putki on oikein asennettu öljymäärä on reilusti yli maksimin. Parhaillaan ollut varmaan lähemmän 1.5L ylimääräistä öljyä :oops:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CARF »

silverine kirjoitti:Tulokset ovat ilmestyneet CARF:in sivuille.
Nyt vahvistettuina, eli yksi luokkamuutos muutti hieman Alfa-luokan lopun pisteitä. Lasken yhteispistetilanteen vasta Motoparkin jälkeen = laiska. :)

Sami

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Renkaistako luokkamuutos johtui?

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CARF »

KJS kirjoitti:Renkaistako luokkamuutos johtui?
Omasta ilmoituksesta. Alfa luokka oli klubimestarien oletus, joka oli siis väärä.

Sami

Vastaa Viestiin