Turvakaukalot ja lastenistuimet

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Ricambi Heikka
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Helmi 2006, 16:29
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja Ricambi Heikka »

Epezi kirjoitti:Moro.

Olisin ostamassa Ferrari storesta tavaraa, lasten turvaistuinta , toimituskulut ovat vaan niin hävyttömät että ei viitsisi yksinään tilata.

Löytyykö muita halukkaita tilaamaan ferrari tuotteita?

Kauppa löytyy täältä:
http://store.ferrari.com/en/

Tilauksen ajankohtaa pystytään säätämään sen mukaan miten osallistujat haluavat.

-Harri-
Oletko katsonut mitä nämä maksavat Suomessa? Ainakin täällä Turussa oli OZ-Babyssa tarjouksessa näitä Ferrari istuimia muutama viikko sitten. Tarkkaa hintaa en muista mutta turvavyö istuin taisi olla jopa olla alle satasen, tämän pienemmän turvakaukalon hintaa en tullut katsoneeksi. Olivatko nämä sitten Brion valmistamia vai miten se nyt oli.
Ricambi Heikka
040 - 57 59 460

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Itse en laittaisi, suositus on että lapsi matkustaa selkä menosuuntaan kolmen vuoden ikäiseksi. Meidän kohdalla olisi poika ollut 6 kk kun tuli 9 kg täyteen ja olisi joutunut tuolla istuimella alkaa matkustaa kasvot menosuuntaan. Tsori moralisointi.

Muistaakseni tuota turvaistuinta on ollut prismoissa tai cittareissa myytävänä, myöskin hobby hallissa olen sitä nähnyt. Olisi ehkä halvempi hankinta paikka.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Täytyypä tarkistaa toi OZ-Baby, googlettamalla ja parilla soitolla tuli sellainen tieto että näitä turvakaukaloita ei löytynyt Suomesta.

Toi Ferrari Storen hinta on kuitenkin todella halpa, eli ei huono ostospaikka sekään.

En ole ajatellut kuinka kauan tuota tulisi käyttää, pari syytä kuitenkin sen hankintaa on, vaikka sitä sitten käyttäisi vain sen 6kk. 1. Todella edullinen hinta 2. Se on Ferrarin :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En ymmärrä miksi tuota istuinta pitäisi kääntää kun painoa tulee se 9kg täyteen :shock: Vai tarkoittavatko sittenkin, että mahdollista jonkun säännön mukaan 9kg ja ylöspäin myös naama menosuuntaan?

Näissä lastenhommissa olen ottanut tuon "volvolinjan"; eli turvallisuus, käytettävyys ja ulkonäkö vasta viimeisenä. Käytettävyyden suhteen olen ollut erittäin tyytyväinen Gracon Logico-s kaukaloon, jossa on autoon erikseen kiinnitettävä pohja, sekä kaukalo menee myöskin samaisella pikakiinnityksellä matkarattaisiin kiinni.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mäkin melkein jo innostuin, mutta suositus olisi pitää lapsi ainakin pari vuotta selkä menosuuntaan, mieluummin jopa 3-4 vuotiaaksi. Nyt on vuosi ikää ja 9kg painoa, joten tuon kanssa pitäisi jo kääntää..
Kimmo

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kaipa meillä ollaan vähän ajoissa kun nuorempi on nyt 1v 2kk ja on istunut naama menosuuntaan päin pian puoli vuotta. No toisaalta painoa on riittävästi (14kg), mutta eihän se tietysti niskan kestävyyteen vaikuta.

Vuosi sitten emäntä ajoi Alfan lunariin ja silloin etupenkillä istui vanhempi poikani naama menosuuntaan päin. Ikää oli 3 vuotta. Britaxin istuin toimi hyvin eikä pojalle käynyt mitään. Nuorempi oli takapenkillä kaukalossa selviyten myös vammoitta.

Tilasin uudet istuimet englannista, ebaystä. Siellä näyttää olevan todella pieni alvi turvatuotteissa, joten hinta eroa oli tuntuvasti suomalaisiin verkkokauppoihin nähden.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kimppatilaus Ferrari Storeen

Viesti Kirjoittaja Suba »

Epezi kirjoitti:Moro.

Olisin ostamassa Ferrari storesta, lasten turvaistuinta , toimituskulut ovat vaan niin hävyttömät että löytyisikö niille jakajaa?
-Harri-
Nimen omaan tuota istuinta on ollut myynnissä HOK:n Prismoissa.
Hinta on ollut muistaakseni 159€. Asiakasomistaja saa siitä tietysti vielä bonarit.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Meillon 2 kpl Ferrari turvavyöistuimia ollu toista vuotta. Ostettu Oulusta Lastentarvikkeesta. Siellä oli myös noita turvaistuimia silloin - veikkailen kans että noita löytyy ihan paikallisista liikkeistä ku vähä kyselee. Paha sanoa hinnasta tietty mitään.

Tummoset on meillä, ku löyty linkkikin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1254/pl Muksut on toki vähä isompia jo.
MP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Samanmoisessa meillä menee vanhempi parhaillaan, ja toinen tuoli odottelee kaapissa pienemmän kasvamista mittoihin, pitäähän ukoilla samanlaiset olla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Rolle kirjoitti:En ymmärrä miksi tuota istuinta pitäisi kääntää kun painoa tulee se 9kg täyteen :shock: Vai tarkoittavatko sittenkin, että mahdollista jonkun säännön mukaan 9kg ja ylöspäin myös naama menosuuntaan?

Näissä lastenhommissa olen ottanut tuon "volvolinjan"; eli turvallisuus, käytettävyys ja ulkonäkö vasta viimeisenä. Käytettävyyden suhteen olen ollut erittäin tyytyväinen Gracon Logico-s kaukaloon, jossa on autoon erikseen kiinnitettävä pohja, sekä kaukalo menee myöskin samaisella pikakiinnityksellä matkarattaisiin kiinni.
Veikkaan että kiinnitys pisteet eivät kestä enempää painoa kuin se 9 kg jos on kiinnitettynä selkä menosuuntaan.
Meilläkin oli toi Logico systeemi käytössä ja oli todella näppärä kun sai kaukalon irti alustasta ja nostettua suoraan rattaisiin kiinni. Eikä ne rattaat mitenkään kauhean isot ole, mahtuu jopa GTV:n konttiin plus pari laukkua. Tällähetkellä meillä on Britaxin Multitech käytössä, joutui vaihtamaan kun poika oli 10 kk. Tyytyväisiä ollaan oltu molempiin.

Ja topicciin takaisin, muistan nähneeni kyseisen tuolin kesällä Cellon Prismassa Leppävaarassa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuollaista Gracon Logicoa näyttäisi saavan käytettynä kohtuulliseen 120€ hintaan, se voisi olla ihan ok vaihtoehto toiseen autoon.

Alfaan pitää kuitenkin saada toi Ferrari istuin :mrgreen:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

On meidän muksukin ollut joitain reissuja jo naama menosuuntaan. Viihtyy paremmin, mutta riski on autoliiton mukaan 20% korkeampi jos on noin päin. Eli mun puolesta saa katsella vielä tovin taaksepäin.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... osuuntaan/
Kimmo

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kenen valmistama tämä "ferrari" istuin on?

Sama kapistus ilman noita ferrari värejä ja logoja maksaisi varmaan sen 50% vähemmän alkuperäiseltä valmistajalta :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Pasi kirjoitti:Kenen valmistama tämä "ferrari" istuin on?

Sama kapistus ilman noita ferrari värejä ja logoja maksaisi varmaan sen 50% vähemmän alkuperäiseltä valmistajalta :D
Muistaakseni BRIO. Tässähän oli just se Ferrari väritys vissiin se ratkaiseva pointti.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

AAW kirjoitti: Muistaakseni BRIO. Tässähän oli just se Ferrari väritys vissiin se ratkaiseva pointti.
Jep jep... Tuli vaan mieleen ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mitähän maksaa tuommoinen vastaava Brio ilman Ferraria, tuskinpa uutena saa alle 100€:n :roll:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

meillä 2 recaron lasten istuinta,on laadukkaan oloisia.toisessa kajarit,että saa suoraan pistää vaikka mp3:sen
ja recaro on aina recaro,vaikka puuttuu tuo fefen logo 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

AAW kirjoitti:Tällähetkellä meillä on Britaxin Multitech käytössä
Kellään tuosta Britaxista tai esim. Gracon Cosmic Comfortista kokemusta 156:ssa? Näyttävät vievän reilusti tilaa ja pidempiaikaiset kokemukset kiinnostavat, liikkeen pihassa kun ei kaikkia säätöjä tule lumimyrskyssä haettua :-D

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Meillä ollut Gracon Cosmic Comfort käytössä 156 SW:n takapenkillä puolisen vuotta. Onhan se kieltämättä aika massiivinen tuon kokoluokan autossa, ainakin nyt kun lapsi matkustaa selkä menosuuntaan. Lapsella tilaa on hyvin jaloille ja näkee varmaan uloskin mukavasti :-D Etupenkkiä joutuu pitämään aika edessä. Etupenkillä mahtuu pienikokoinen (160cm) istumaan hyvin pitkiäkin matkoja. 180 senttisellä olot on jo aika tukalat. Takapenkille istuimen viereen mahtuu pitkällä matkalla yksi aikuinen ja yksi lapsi, lyhyempi pätkä menee kahdellakin aikuisella, riippuen tietysti kuljettajan penkin säädöistä.
Kun istuin käännetään aikanaan kasvot menosuuntaan, luulisin että tilaa tulee runsaasti lisää. Istuin ei varmaankaan ylitä auton oman penkin etureunaa paljoakaan, joten tilat paranevat etupenkkiläiselläkin.
Uskaltaisin kyllä suositella 156:n omistajalle ko. istuinta. Helppo ja näppärä käyttää ja lapsikin näyttää viihtyvän :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Emmaljungan First Class 0+ on pari kertaa soviteltu 156:sen takapenkille selkä menosuuntaan. Turvavyön pituus riittää juuri ja juuri (tai sitten en osaa pujottaa oikein). Ei oikein muutankaan tunnu sopivan penkin muotoiluun, vaan jää jotenkin vähän huteraksi.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Epezi kirjoitti: Ei oikein muutankaan tunnu sopivan penkin muotoiluun, vaan jää jotenkin vähän huteraksi.
Olen käyttänyt istuimissa (tai ainakin turvakaukalossa) paria vilttiä istuimen ja penkin istuin osan välissä. Suojaa penkkiä ja samalla saa vähän muotoiltua kaukalon istuvuutta..
Juu, nuo vyöt ei meinaa siihen riitttää.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Rolle kirjoitti:
AAW kirjoitti:Tällähetkellä meillä on Britaxin Multitech käytössä
Kellään tuosta Britaxista tai esim. Gracon Cosmic Comfortista kokemusta 156:ssa? Näyttävät vievän reilusti tilaa ja pidempiaikaiset kokemukset kiinnostavat, liikkeen pihassa kun ei kaikkia säätöjä tule lumimyrskyssä haettua :-D
Tuommoinen Cosminen Comfortti löytyy täältä.

Isohan se on, mutta toistaiseksi on oltu erittäin tyytyväisiä.
Tosin tuohon 164 tuommonen möhköjakkara mahtuu hiukan paremmin.

Sovittele tuolla meidän jakkaralla.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Britax Multitech oli vähiten tilaa vievä selkä menosuuntaan oleva istuin mitä me kokeiltiin. Varjopuolena tähän on tietenkin sitten pystyssä oleva istuma asento, kaikki eivät siitä pidä. Poika on kyllä istunut lapinreissutkin ihan valittamatta. Istuin on tukeva ja suhteellisen helppo kiinnittää. Istuin toimii myös hyvin naama menosuuntaan, kokeiltu GTV:n takapenkillä. Meillä on istuimessa pari kertaa vyöt jääneet jumiin, muuten toiminut hyvin. Istuin pitäisi myös olla pitkäikäinen eli säätövaraa löytyy. Haittapuolena tähän on tietenkin sitten suuri paino, sitä ei kovin herkästi siirellä autosta toiseen. Kakkos istuimeksi hommattiin sitten Brio Zento, siitä ei vielä kokemusta ole kun GTV on seisonnassa.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Meilloli 156sessa useamman vuoden tuommonen Britaxin HI-Way selkä menosuuntaan -minusta sekin vei aika vähän tilaa pituussuunnassa, kun tulee aika korkealle (mukulalla ei laatta lennä, ku näkee ulos). Etupenkillekin mahtuu vielä 180 senttinen istuun, jos se on takana. http://www.britax.fi/hiway08.htm Huonona puolena on, että se on vain selkä menosuuntaan-istuin. Turvaistuimen ja penkin välissä käytin Bilteman "mekaanikon istuinsuojaa", jolle näytettiin pikkasen saksia linkki

Ihan hyvä istuin käytössä.
MP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kiitos kommenteista, ilmeisesti molemmat toimivat (luonnollisesti).

Olen Mikko yhteydessä jos tarvii kokeilla tarkemmin, thanks!

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

HiWay on vissiin vähän vanha malli, huonommat sivusuojat jos muistan oikein. Multitechistäkin järjestynee myös tutustumis mahdollisuus jos haluaa.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Gracon Cosmic Comfort ollut täällä täällä kans käytössä. Takapenkin syvästä "persosasta" johtuen makuusäätöä ei saa täysin käyttöön. Muksun pää siis retkottaa rinnalla. Osittain korjattua sai kun korottaa tätä "persosaa". Toinen miinus on korkeus jota oppii kyllä varomaan kun on muutaman kerran kolauttanut päätä kattoon/ovenkarmiin...
Positiivisena puolena on kyllä helppo ja nopea muksun kiinnitys ja tukevasti kiinni asennettava penkki.
Jos uutta penkkiä alkaisin etsimään niin huomioisin; Penkin korkeuden, lepoasennon, kiinnityksen ja helppokäyttöisyyden.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Rolle kirjoitti:...Käytettävyyden suhteen olen ollut erittäin tyytyväinen Gracon Logico-s kaukaloon, jossa on autoon erikseen kiinnitettävä pohja, sekä kaukalo menee myöskin samaisella pikakiinnityksellä matkarattaisiin kiinni.
Sama jakkara meillä nuorimmaisella (4kk), Vanhemmalla (3,5v) on Gracon junior basic. Pienempään autoon tuo Logico-s saattaa olla hankala saada kunnolla mahtumaan telakan kanssa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Gracohan sieltä lähti taas kotiin, sopivasti tarjouksessa ja mahtuuhan sinne etupenkillekin vielä. Olarin Lastentarvikkeen nuori naismyyjä asensi Gracon Alfaan niinkuin pitää (yritin ensin itse :oops:), näppärästi sai vyöt kiinni kiskoihin ja kiristeli kunnolla, todella hyvää palvelua kaikin puolin!

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Olisiko kellään ylimääräiseksi jäänyttä ferrari lastenistuinta? Olis tarve sellaiselle, vauvalle tarkoitetulle.

Avatar
Jii|
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:35
Car(s): 147 1,6 TS 120hv.

Viesti Kirjoittaja Jii| »

Tältä saralta on tullut taas uusia testituloksia. :)

Itsellä on ollut tärkeimpänä kriteerinä juuri noi testitulokset istuinta hankkiessa, väri yms toissijaisena kun eipä se väri/logo paljoa kolaritilanteessa auta.. :?

Autoliiton kolariturvallisuustestit 2011

Meillä Cybexin Aton -kaukalo toistaiseksi käytössä ja tykätty on, kompaktin kokoinen, turvallinen, helppo kiinnittää autoon ja kevyt kanniskella. :) Saman valmistajan Pallas-malli houkuttelee seuraavaksi, mutta juurikin mietityttää toi kasvot menosuuntaan -asennus..
Pohjalta pääsee vain ylöspäin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

2 pienen lapsen kokemuksella suosittelen ehdottomasti Maxi cosin istuimia 156:een.

Ovat pärjänneet hyvin testeissä, erittäin helpot asentaa ja hyvän näköiset.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jii| kirjoitti:mutta juurikin mietityttää toi kasvot menosuuntaan -asennus..
Meillä poika vaihtoi kasvot menosuuntaan joskus vähän yli vuoden ikäisenä.

Itse en koe sitä mitenkään huonona juttuna. Jos joku saabisti tms. töräyttää valoissa perseeseen 60km/h niin silloin on parempi olla naama menosuuntaan :)

Meidän istuimen myyjän mukaan sillä ei sinäänsä ole väliä kuin vain lapsille jotka eivät vielä jaksa kannatella päätä kunnolla itse.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Pasi kirjoitti: Jos joku saabisti tms. töräyttää valoissa perseeseen 60km/h
No no ei me saabistit ainakaan Alfojen perään ajella...Volvojen korkeintaan :wink:

Mua ihmetytti tuossa testissä jonka Jii linkitti tuon vaaralliseksi mainitun Graco Junior Maxin arvostelussa seuraava lause:

Yhteenveto:

Istuinta voi käyttää yli 15 kiloa painaville lapsille ilman selkänojaa, jolloin istuimen sivutörmäyssuoja on olematon eikä istuinta tästä syystä voi suositella.


Tuli mieleen että mikä se arvosana on kun pitää selkänojan paikallaan? Meillä on noita istuimia kaksin kappalein vaimon Puntossa ja tuo tieto kiinnostaisi kovasti.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Ikuisuusvääntöjä ja kaikilla on tietty eri riskinsietokyky.

Ei turvavyölläkään tee mitään jos ei kolaroi, jopa voi selvitä paremmin ilman, jos sopivasti lentää ulos sen sijaan, että jää autoon puristuksiin. Kukin tyylillään ja kaikille ratkaisuille keksii kyllä perustelut :roll:

Gracon Logico S on pojalla ja siitä seuraava malli Cosmic? tytöllä, just menevät vierekkäin takapenkille. Selkä menosuuntaan tietenkin, kerta on turvallisempaa, eikä ole syytä olla laittamatta.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aika paljon antaisin huomiota sille, että kaukalon/istuimen saa ISOFIX:llä kiinni. Mikäli auto vain sen sallii. On meinaan eroa kuin yöllä ja päivällä vyökiinnitykseen verrattuna.


Istuimen hankkiminen alkaa jo häämöttää kovaa kyytiä, joten kokemuksiin pohjautuvia suositteluja perusteluineen otetaan mielellään vastaan. Kriteereinä näin alkuun ISOFIX-kiinnitys ja selkä menosuuntaan. Turvallisuus ensin, käytännöllisyys toisena ja viimeksi ulkonäkö.

Avatar
Jii|
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:35
Car(s): 147 1,6 TS 120hv.

Viesti Kirjoittaja Jii| »

Pitää vissiin mennä Gracon istuimiinkin tutustumaan kun muuallakin niitä on kovin kehuttu. :) Onneks ei ole vielä kiirettä hankinnalla kun pikkumies on vasta n. kuusikiloinen. :-D

Pitää vissiin hankkia se seuraava Alfa talouteen ennen sitä että voi siihen testailla, kuitenkin kun Passatti pidetään kakkosautona ja siihen mahtuu melkein mikä vaan istuin. :)

Ei siis isännälle mitään paineita autonhankinnan suhteen.. :P


Muoks. Gracon malleja onkin testissä näemmä aika vähän ollut aikaisempina vuosina. :shock: Ja tuloksetkaan ei ihan sieltä parhaasta päästä näemmä. :( Maxi Cosi siis seuraavaksi tutkinnan alle..
Pohjalta pääsee vain ylöspäin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Taitaa joutua myös ostoksille. Nykyinen emmaljungan kaukalo alkaa käymään pieneksi, ja tuota brion fefe istuinta ei saa jeeppiin eikä alfaan asennettua selkä menosuuntaan sitten millään. Naama menosuuntaan sopii kyllä hienosti. Alfassa ongelmana nuo GTA penkit, Jeepissä todella lyhyt takapenkin istuinosa ja edessä vaimon ajoasennosta johtuen sivupeilin näkyvyyden estäminen.

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Esikoista odotellessa pitäisi värkätä 155:een isofix-kiinnitykset, meillä on Recaron kuppipenkki mallia Young Profi Plus http://www.bayermann.fi/pdf/Young_Profi_Plus.pdf jo hankittuna. Vai onko 155 2.0TS:ssä jo tuollaiset valmiina, auto on kuitenkin vuosimallia 1995? Mitähän tuohon tarvitaan?

Pakko myöntää, että en tiedä näistä yhtään mitään, joten neuvot olisivat nyt tarpeen! Laskettuun aikaan on alle kaksi viikkoa! :shock:
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

En paljoa tiedä minäkään kun omat juniorit ovat jo kasvaneet turvavarustemitoista ulos, mutta kiinnikkeitä ei varmasti ole vuoden 1995 Alfassa, koska systeemi esiteltiin ensimmäisen kerran muistaakseni vuonna 1997. Omassa 1997 155:ssä ei niitä ollut, eikä ole kummassakaan nykyisessä 2002-mallisessa. Pakollisia eivät liene vieläkään uusissa autoissa, vaikka taitaa pääosin jo vakiovarustelistoilta löytyä. Joku uudemman Alfan omistaja varmaan tietää koska noita on Alfoihin alkanut ilmestyä.

En ole myöskään kuullut jälkiasennettavista kiinnikkeistä. Tai siis joissakin autoissa on ilmeisesti tehtaalta ollut "isofix-valmius", eli kiinnityspisteet mutta ei varsinaisia kiinnikkeitä, ja niitä on saanut jälkiasennettua, mutta en tiedä voiko noita laittaa automalliin johon niitä ei ole alunperin suunniteltu. Kaikenlaistahan varmaan pystyy tekemään, mutta käyhän tuo Recaron kaukalo esitteen mukaan ihan normaalisti kolmipistevyöllä kiinnitettäväksi, perinteiseen tyyliin. Että ei jää kotimatka siitä kiinni.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Onkos no kaikki uudet istuimet jne automaattisesti isofixeillä, vai saako jotenkin perinteisesti kiinni?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Ihan löytyy perinteisesti kiinnilaitettavia. Monessa kaukalossa on vielä erikseen telakka, jolloin ei tarvitse vöiden kanssa leikkiä jatkuvasti.

Nyt pitäisi sitten hankkia tuoli nro 3, eli 15kg ja yli, onko suosituksia?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Kuva

Tämmönen löytyy +15kg. Numero kolmos penkkinä, eli todellisuudessa oliskohan joku kuudes jakkara. kliks

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Ymmärrän että Kiimajärvellä, mutta näemmä muutenkin on uutta alfistien sukupolven kylvetty reippaasti! Hyvä, hyvä! Meinasi tulla jo ihan paniikki, kun ei ollut toimivaa Alfaa tähän hätään, joten tuli tosiaan saman tien kaksi 155:sta ostettua, jotta perinteet jatkuvat! Nimittäin kun minut on haettu Berlinalla Heidekeniltä, niin nyt sitten esikoinen pääsee Tyksistä 2.0TS:llä.

Tämä Recaro on juuri sellainen telakka, jonka päälle tavallinen turvaistuin lukitaan. Isofix on kai tukevammin penkissä kiinni, mutta en ole kyllä ikinä kolaria ajanut eikä mun lapsuudessa kellään mitään turvapenkkejä ollut, ne ensimmäisethän oli ihan loukun oloisia vuosikausia!

Varmasti noita kiinnikkeitä saa, ainakin näemmä surffaamalla selvisi että Volvon ja Mersun virallisista liikkeistä, täytyy tutkia jostain uudemmasta autosta, millaiset koukut ne vain on. Ne kiinnityspisteethän vahvikelätkineen hitsaa helposti siinä missä turvavöillekin sinne penkin takakulmaan, kun vaan selviää, että mihin kohtaan!
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Hienoa, että perinne jatkuu!
Ride on!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Tällaisellako sut haettiin?
Kuva
Ride on!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Meillä on tuommoinen Recaro Young Sport. Tosi tukevan ja laadukkaan oloinen kapistus, puhumattakaan merkin luomista mielikuvista. :wink: Helppo kiinnitys auton vöillä, mutta se on sitten sitä naama menosuuntaan mallia. Meillä ollut jo jonkin aikaa käytössä ja muksu nyt 1 vuotta ja 7kk. Säätöjä riittää ja pitäisi mennä tosi pitkään. Täytyisi vielä "kakkos istuin" hommata toiseen autoon, niin ei tarvitsisi vekslata kokoajan.
Kuva

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Kyllä, 1968 1750 Berlinalla, joka oli kermanruskea ja kuin uusi! Faijalla oli sitä ennen '62 Jaguar Mk2 käyttöautona, mutta sen kunnostus jäi pahvilaatikoihin tähän päivään saakka. Sittemmin meillä oli mm. Glas 1600GT, 1502 ja 2002 BMW, Triumph 2000 ja kuplia ennen kuin samainen 1750 Berlina palasi takaisin joskus 1984 hieman rapistuneena. Se vaihtui sitten 2000 Berlinaan, jolla voitimme alkuperäisyyskisoja ja joka toimi ensimmäisenä autonani ennen omaa Giulia 1300ti:tä. 2000:n murahdellessa karkasin ajelulle morsiameni kanssa häistämme viime elokuussa ja nyt ajan trailerilla kulkevan 155 1.8TS:ni perässä 2.0TS:ällä, joten Alfa-virus on vahvasti veressäni!
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Onkos kenelläkään suositella kaukaloita 156:een, jotka saisi upotettua sisarusrattaisiin?
Ilmeisesti Maxi Cosit menisivät näihin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4844/pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja Britaxilla olisi kanssa joku vastaava vekotin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4698/pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Recarot eivät taida käydä mihinkään kärryihin?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Turvakaukalot ja lastenistuimet

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Albertolli kirjoitti:Onkos kenelläkään suositella kaukaloita 156:een, jotka saisi upotettua sisarusrattaisiin?
Ilmeisesti Maxi Cosit menisivät näihin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4844/pl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja Britaxilla olisi kanssa joku vastaava vekotin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4698/pl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Recarot eivät taida käydä mihinkään kärryihin?
En tiedä sisarusrattaista, mutta autossasi on ollut pelkästään Maxi Cosin istuimia, eikä ole tarvinnut päivääkään katua niiden hankkimista :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin