Autontappovideot
Valvoja: Moderators
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Autontappovideot
Mersun bensakone kestää noin 1min 50sek kaasu pohjassa ilman oljyjä ja sodium silikaattia koneessa "voiteluaineena". Monet muut moottorit antautuivat jo 15 sekunnin jälkeen. Silti näin suomalaisittain surullista katsottavaa tälläinen autojen tahallinen hajottaminen.
http://www.youtube.com/watch?v=Jstfzd2z ... re=related
560 SEC taisteli urheasti 2min 25sek ennen lopullista hiljenemistä.
http://www.youtube.com/watch?v=WKUdDyCf ... re=related
Onneksi sen Maserati Biturbon lopullista kohtaloa ei ollut ainakaan vielä tuubissa
http://www.youtube.com/watch?v=Jstfzd2z ... re=related
560 SEC taisteli urheasti 2min 25sek ennen lopullista hiljenemistä.
http://www.youtube.com/watch?v=WKUdDyCf ... re=related
Onneksi sen Maserati Biturbon lopullista kohtaloa ei ollut ainakaan vielä tuubissa
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
http://www.youtube.com/watch?v=5Uw4ehjI-8o
Alfan saldo...
Alfa Romeo 164
1991 12
1992 1
1993 4
1994 5
1995 2
Alfa Romeo Milano
1988 2
1989 1
Alfan saldo...
Alfa Romeo 164
1991 12
1992 1
1993 4
1994 5
1995 2
Alfa Romeo Milano
1988 2
1989 1
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Tämä on se romutus ohjelma. Se on ymmärettävä... Jos on huonokuntoinen alfa tai joku muu niin heitetään koko roska pöntöön, saadaan 4500USD,lisätään vielä 10K USD ja ostetaan Mustang. Eli n. 7000€:lla saa kunnon pelin alle. Ei paha...
Toisaalta ihmetyttää se, että sellainen Mersu näillä kilsoilla maksaa jenkeissäkin enemmän kuin ne 4500USD, mutta ehkä sekin oli aika romu
Toisaalta ihmetyttää se, että sellainen Mersu näillä kilsoilla maksaa jenkeissäkin enemmän kuin ne 4500USD, mutta ehkä sekin oli aika romu
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^
Jos siitä T6:sesta on hajonnut turbo(tai ne molemmat) niin kyllä, se on romu! Koska sen korjaminen jenkeissakaan ei ole aivan halpa homma.
Pitäisi muista, että ameriikkassa on suhtautuminen autoihin aivan erilaista kuin eurooppassa.
Edit: Jotta ymmärtäisit mitä tarkoitan katso Mobile.de:sta paljonko maksa saksassa 166 3.0L vm.00'...
Jos siitä T6:sesta on hajonnut turbo(tai ne molemmat) niin kyllä, se on romu! Koska sen korjaminen jenkeissakaan ei ole aivan halpa homma.
Pitäisi muista, että ameriikkassa on suhtautuminen autoihin aivan erilaista kuin eurooppassa.
Edit: Jotta ymmärtäisit mitä tarkoitan katso Mobile.de:sta paljonko maksa saksassa 166 3.0L vm.00'...
Nothing beats cubic inch
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tuo kyseinen Volvo sinnitteli viitisen minuuttia täydellä kaasulla ilman öljyjä. Olisiko turbovikainen pystynyt samaan? Paha sanoa, mutta silti menee hyviä autoja romuksi.TestarosaFinland kirjoitti:Jos siitä T6:sesta on hajonnut turbo(tai ne molemmat) niin kyllä, se on romu! Koska sen korjaminen jenkeissakaan ei ole aivan halpa homma.
Pitäisi muista, että ameriikkassa on suhtautuminen autoihin aivan erilaista kuin eurooppassa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Tazio
- Viestit: 3393
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Järjetön proggishan tuo Cash for Clunkers oli. Mm. Caddy forumilla on surtu yhtä paaliin päätynyttä Allantea.
Idioottimaisinta minusta oli se, että noista ei todellakaan purettu mitään varaosia kierrätykseen/jatkokäyttöön, paaliin vaan.
Hämmästyttävä oli myös se jossain ollut lista jonka mukaan eniten paalattiin '90-luvun lopun ja '00-luvun alun Exploudereita.
On noista hirviöistä mitä mieltä tahansa, niillä täytyi olla vielä kohtalaisen paljon käyttöikää jäljellä. Äkkiseltään voisi kuvitella, että useampi avustusjärjestö olisi mm. noille keksinyt paljonkin järkevää käyttöä.
-Tazio
Idioottimaisinta minusta oli se, että noista ei todellakaan purettu mitään varaosia kierrätykseen/jatkokäyttöön, paaliin vaan.
Hämmästyttävä oli myös se jossain ollut lista jonka mukaan eniten paalattiin '90-luvun lopun ja '00-luvun alun Exploudereita.
On noista hirviöistä mitä mieltä tahansa, niillä täytyi olla vielä kohtalaisen paljon käyttöikää jäljellä. Äkkiseltään voisi kuvitella, että useampi avustusjärjestö olisi mm. noille keksinyt paljonkin järkevää käyttöä.
-Tazio
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Olen ymmärtänyt että tuo ohjelma on edelleenkin menossa? Ei ole kuitenkaan ihan mennyt suunnitelmien mukaan.
Siitäkin voidaan olla kahta mieltä, kumpi kuluttaa enemmän luonnonvaroja, uuden auton valmistus vai vanhan auton käyttö liikenteessä?
Kysehän on suurelta osalta USAn autoteollisuuden ja autoalan työpaikkojen turvaamisesta.
Luonnonsuojelu ja ilmastoasiat tulee ikäänkuin kaupanpäällisinä.
Romuksi tuomittujen autojen käsittely vastaanottopisteissä vain vaikuttaa kovin amatöörimäiseltä puuhastelulta. Jos oikein ymmärsin, niin moottorien tuhoaminen tehdään uuden auton myyneen kauppiaan toimesta. Jotkut kauppiaat on lisäksi myyneet näitä kierrätysautoja edelleen mikä ei ole kai ollut tarkoitus
Siitäkin voidaan olla kahta mieltä, kumpi kuluttaa enemmän luonnonvaroja, uuden auton valmistus vai vanhan auton käyttö liikenteessä?
Kysehän on suurelta osalta USAn autoteollisuuden ja autoalan työpaikkojen turvaamisesta.
Luonnonsuojelu ja ilmastoasiat tulee ikäänkuin kaupanpäällisinä.
Romuksi tuomittujen autojen käsittely vastaanottopisteissä vain vaikuttaa kovin amatöörimäiseltä puuhastelulta. Jos oikein ymmärsin, niin moottorien tuhoaminen tehdään uuden auton myyneen kauppiaan toimesta. Jotkut kauppiaat on lisäksi myyneet näitä kierrätysautoja edelleen mikä ei ole kai ollut tarkoitus
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Nykyään se on yleinen käytäntö maailmassa. Italiassa tuhotiin lähes kaikki 75set, kun piti turvata FIATin tulevaisuus. Sama nyt tehdään(ainakin) Saksassa, Ranskassa ja Italiassa. Tosiasia on se, että ympäristö suojelu ei todellisuudessa kiinosta ketään, vaan tärkein on turvata työpaikoja, mikä on ihan oikea asia, kun puolimaasta elää autoteollisuudesta. Varsinkin nyt, kun on lama päällä. Saksassa laman aikana uusien autojen myynti jopa kasvanut, koska laitetaan seiska bemari roskiin ja ostetaan sensijan 1.1 Fiesta
Jenkeissä on sama meininki, mutta siellä ostetaan kunnon pelejä
Jenkeissä on sama meininki, mutta siellä ostetaan kunnon pelejä
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
On. 75sen löytäminen italiasta on melkoinen probleema, varsinkin kun otetaan huomioon, että siellä jos missä niitä on myyty aika paljon.
Näin se on. Ameriikassa bensa on aina ollut halpa, siksi myös pelit senmukaisia
Sielläkin suunta on selvä kun halutaan vihdoinkin päästä eroon nafta riippuvuudesta.
Näin se on. Ameriikassa bensa on aina ollut halpa, siksi myös pelit senmukaisia
Sielläkin suunta on selvä kun halutaan vihdoinkin päästä eroon nafta riippuvuudesta.
Nothing beats cubic inch
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
On hyvä että en asu USAssa...minunkin Alfani olisivat pikkuvikoineen jo matkalla paalaimeen koneet tuhottuina. Toki, onhan tuo CFC-ohjelman tapporahan ottaminen sentään yksilön omassa harkinnassa. Nyt olisi hyvä sauma jollakin alkaa rahdata konttikaupalla ruosteettomia harrasteautoja USAsta Eurooppaan...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
Hämmästyttävää? Mun mielestä 3-vaihteinen automaattiloota ja rumpujarrut joutaa tänä päivänä jo paaliin. Ostaisko joku euroopassa näillä spekseillä 2000-luvun auton? (edit: se oliki Ford Escape jonka teknologian vähyyttä tossa ihmettelin)Tazio kirjoitti: Hämmästyttävä oli myös se jossain ollut lista jonka mukaan eniten paalattiin '90-luvun lopun ja '00-luvun alun Exploudereita.
-Tazio
Tosiaan toi että niitä ehjiä autoja ois raijattu johonki hyväntekeväisyyteen ois ollu ihan jees jos sen ois saanu jotenki toteutettua.
Muuten mä en nää tässä mitään ihmeellistä. Porukka paalaa ihan mitä haluu ja mikä tuntuu olevan sen 4000 arvosta.
Paikan päällä täällä oon tätä seurannu.
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
No jo täällä kotomaassa tarjottas 3000 eskoo autosta kun sen palaa, taitais mennä aika monta harrastepeliä paaliin. Se on kumminkin fakta että jos auto harrastajia on 1% kansasta niin se 99% palaa vaikka mummonsa jos saa siitä enempi ku sen arvo olis.
Eli täälläkin menis kaikki 2002 ja alle Alfat, tojot ym himmelit paaliin, kun niiden vaihtoarvo liikkeessä alkaa oleen lähellä nollaa.
Kuka viittii rassata 1000 autoa jos siitä saa paalista 3000 ???
Jenkki autojen antaminen avustusjärjestöille on sittemn eri juttu. käytännössä se kaatuu jo varaosien saantiin. Ainoa merkki joka ratsastaa tällä saralla on Toyota, se on onnistunut luomaan kattavan varaosaverkoston koko maailmaan. Vaikka se ei sitä itse olisi luonut toimii se kumminkin kaikkialla. Esim. Afgoissa 95% autoista oli toyotaa ja niistäkin 99% -90 luvun corollaa.
Esim. YK hommaa lähes kaikki autonsa Toyotalta.
Näin se luonnonsuojelu rullaa, viedään kaikki p... kehitysmaihin, niillä kun tunnetusti on kaikilla 3 kaatopaikkaa, Tien vasen puoli, tien oikea puoli ja joki. Pois silmistä on pois mielestä.
Eli täälläkin menis kaikki 2002 ja alle Alfat, tojot ym himmelit paaliin, kun niiden vaihtoarvo liikkeessä alkaa oleen lähellä nollaa.
Kuka viittii rassata 1000 autoa jos siitä saa paalista 3000 ???
Jenkki autojen antaminen avustusjärjestöille on sittemn eri juttu. käytännössä se kaatuu jo varaosien saantiin. Ainoa merkki joka ratsastaa tällä saralla on Toyota, se on onnistunut luomaan kattavan varaosaverkoston koko maailmaan. Vaikka se ei sitä itse olisi luonut toimii se kumminkin kaikkialla. Esim. Afgoissa 95% autoista oli toyotaa ja niistäkin 99% -90 luvun corollaa.
Esim. YK hommaa lähes kaikki autonsa Toyotalta.
Näin se luonnonsuojelu rullaa, viedään kaikki p... kehitysmaihin, niillä kun tunnetusti on kaikilla 3 kaatopaikkaa, Tien vasen puoli, tien oikea puoli ja joki. Pois silmistä on pois mielestä.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Tazio
- Viestit: 3393
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Totta, näihän siinä kävisi täälläkin. Kuten on käynyt kaikissa muissakin maissa jossa näitä proggiksia on ollut ja on.gtvaj kirjoitti: No jo täällä kotomaassa tarjottas 3000 eskoo autosta kun sen palaa, taitais mennä aika monta harrastepeliä paaliin. Se on kumminkin fakta että jos auto harrastajia on 1% kansasta niin se 99% palaa vaikka mummonsa jos saa siitä enempi ku sen arvo olis.
Eli täälläkin menis kaikki 2002 ja alle Alfat, tojot ym himmelit paaliin, kun niiden vaihtoarvo liikkeessä alkaa oleen lähellä nollaa.
Kuka viittii rassata 1000 autoa jos siitä saa paalista 3000 ???
Taidat olla oikeassa, en ajatellut loppuun asti. Ei auta vaikka pihassa olisi rivissä 10 uudenkarheaa Exploderia jos kaikista on BCM-module pimeänägtvaj kirjoitti: Jenkki autojen antaminen avustusjärjestöille on sittemn eri juttu. käytännössä se kaatuu jo varaosien saantiin.
-Tazio
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Saksassa on kuulema sama juttu. Eli romusta maksetaan, kun hankii uuden pelin alle. Se on tehty niin, senvuoksi, ettei osteta romuja parilla satkulla, siten vie romutamolle ja tee hyvän tilin. Siis se on tehty sitä varten, että romutetaan vanhan pelin ja sen tilalle tielle pääse uusi. Saksassa maksetaan vähemmän kuin jenkeissa, mutta saa 1750€(?) "bonuksen" jos osta pienikulutuksinen vehjen. Näin saksassa on tapahtunut, että voi tulla Fiat Pandan omistajaksi n. 5k€:lla.
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Mitä...! Uudessakaupungissahan aletaan tehdä Fisker Karmaa ja norjalaista sähköautoa! Suomihan on suorastaan kehityksen kärjessä automaailmassa.TestarosaFinland kirjoitti:
Suomessa sitä ei ole, eikä varmaan tulee olemankaan, koska kukaan ei hyödy tästä, kun suomessa ei ole oma autonteollisuutta.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Varmaan ihan hauskaa.. toisaalta sata-apinan omistajaa ehkä harmittaa tieto siitä, mihin hintaan näitä vanhoja japsejakin myydään nykyäänGiallo Pozzuoli kirjoitti:Olin kerran katsomassa ja veikkaamassa aikaa kauanko Datsun 100A kestää pelkällä motorupilla kaasu pohjassa. Muistaakseni 4 minuuttia vanhus kesti rääkkiä ennenkuin hyytyi lopullisesti.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Lisää paalausta! Kysymyksessä kylläkin kaahaajien autoja.
http://www.youtube.com/watch?v=zadq9usA2SQ
http://www.youtube.com/watch?v=zadq9usA2SQ
-
- Viestit: 1760
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kyllä se on saavutus, mutta nämä sähköpelit ovat niin kaliita että kysyntä tulee olemaan hyvin pieni. Kunnes hinta ei tippu järkeviin lukemiin se ei ole ajankohtaista.AlfaTom kirjoitti:Mitä...! Uudessakaupungissahan aletaan tehdä Fisker Karmaa ja norjalaista sähköautoa! Suomihan on suorastaan kehityksen kärjessä automaailmassa.TestarosaFinland kirjoitti:
Suomessa sitä ei ole, eikä varmaan tulee olemankaan, koska kukaan ei hyödy tästä, kun suomessa ei ole oma autonteollisuutta.
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Jotenkin ottaa päähän katsoa toimivien kulkuneuvojen tuhoamista...AlfaTom kirjoitti:Tosi ekologista, näillä ekoterroristeilla ei ole kunnon öljyntorjuntavälineitä, hirveät saastepilvet lasketaan ilmaan ja maailma pelastuu!
Amerikkalaiset, tuo maailman viisain kansa...
Eihän noilla ole välttämättä arvoa ollenkaan mutta onko kaikki pakko rikkoa?
Eikö tosiaan ole mitään muuta tekoa noilla kuin pistää palasiksi?
- EdotL
- Viestit: 909
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Motit irtosi kuin kirurgin käsissäRaimo Miettinen kirjoitti:Lisää paalausta! Kysymyksessä kylläkin kaahaajien autoja.
http://www.youtube.com/watch?v=zadq9usA2SQ