Sisätilan lämmittimet

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Sisätilan lämmittimet

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Onko kokemuksia hyvistä sisätilan lämmittimistä? Itselläni on tiedossa ainakin yksi huono: Defa 1000/1000 S. Ei muuten mitään, mutta hajoaa aina jo parissa vuodessa tuo tuuletin osa. Aina kuumottava tilanne mennä autolle ja todeta palaneen käryä, kun vastus hehkuttaa kuumana ja tuuletin ei pyöri.. Pahimmassa tapauksessahan siinä palaa auto ja talokin.. Niin noita on ollut jo kaksi. Enää en osta.

Eli oletteko löytäneet jonkin lämmittimen, jonka olette todenneet hyväksi ja kestäväksi? Kiinnitys-systeemillä ei ole niinkään minulle väliä, koska Alfassa tuo ei ole kiinteänä..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Mulla ainakin Defa Termiini 850/1350W on pelannut moitteetta. Voin suositella.
Sinä on vielä se hyvä puoli kun se niin ohut. Ei ole emäntä kolhinut itteensä siihen. :wink:
One life, live it!

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Re: Sisätilan lämmittimet

Viesti Kirjoittaja PP »

hagger16 kirjoitti:Kiinnitys-systeemillä ei ole niinkään minulle väliä, koska Alfassa tuo ei ole kiinteänä..
...ehkäpä se juuri siksi ei kestä!? Ainakin omissa autoissa Defat ovat kaikki kestäneet ihan hyvin kun ovat kunnolla kiinni eli niitä ei turhaan siirrellä eikä niihin joudu roskia. Asentokin on aina oikea niin, että ilma pääsee kunnolla kiertämään eikä laite ylikuumene huonon kierron vuoksi.
TPP

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Lämmitin on kiinni alumiinista väsätyssä telineessä, joka on sijoitettu lattialle apukuskin jalkatilaan. En usko, että tuon pitäisi vaikuttaa kestävyyteen.. Molemmista on pimentynyt puhaltimen moottori.
Muistelen, että jollain muullakin olisi ollut vastaavia ongelmia samaisen lämmittimen kanssa...?
Suba kirjoitti:Mulla ainakin Defa Termiini 850/1350W on pelannut moitteetta.
Onko ollut miten pitkään jo käytössä? Mukava tietysti kulla, kun samanlainen on varastossa odottamassa asennusta toiseen autoon. Ostin sen tosin ennen tämän viimeisimmän laukeamista..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

hagger16 kirjoitti:
Suba kirjoitti:Mulla ainakin Defa Termiini 850/1350W on pelannut moitteetta.
Onko ollut miten pitkään jo käytössä? Mukava tietysti kulla, kun samanlainen on varastossa odottamassa asennusta toiseen autoon. Ostin sen tosin ennen tämän viimeisimmän laukeamista..
Pari talvea jo puhallellu lämmintä ilman minkäänlaista ongelmaa.
One life, live it!

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Mulla ollu kans Termini jo 3 vuotta ja toimii tosi hyvin. Lämmittää auton nopeesti ja on pienikokonen, sille ääni!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jeps. Ostin myös Alfaan Defa termini 1850:nen. Nyt kiinnitin sen myös tuohon apukuskin puolelle keskikonsolin alaosaan..
Positiivinen yllätys oli, kun kassalla sain takuulapun, jossa lukee viisi vuotta! Tuon aikaa, jos kestää, niin on jo aikansa palvellut..

Katselin myös Calixeja, mutta niitä taitaa olla harvemmassa. Yhtään ohuempaa mallia ei sattunut silmiin, vaikka useammassa autotarvikeliikkeessä vierailinkin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sisätilan lämmittimet

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hagger16 kirjoitti:Aina kuumottava tilanne mennä autolle ja todeta palaneen käryä, kun vastus hehkuttaa kuumana ja tuuletin ei pyöri
Eikö ole ylilämpösuoja lauennut? Melko kyseenalaista..

Terminillä taitaa olla viiden vuoden takuu, joten luulisi että se ei ainakaan säännönmukaisesti kahdessa vuodessa laukea.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En tiedä oliko tässä siitä kyse, mutta yksi mikä polttaa lämmittimen, kuin lämmittimen on jos se makaa repsikan jalkatilassa. Kannattaa taittaa vaikka pellistä pala jolla sen saa suunnattua penkin reunan yli. Tai ruuvaa keskikonsolin reunaan (ei mielellään takana mahdollisesti kulkevien johtojen läpi :wink: ) kyljelleen viistosti ylöspäin. Jos näin ei tee niin se alkaa kierrättää sitä samaa ilmaa siellä jalkatilassa ja vastus on muutenkin kovempi=vastus, puhallin, tai koko auto kärähtää. Ja auto lämpiää paljon hitaammin.

Oma isä pääsi omatekoisella (=hiukan ylitehoisella) lämmittimellä aika lähelle kun joskus pohjoisessa asuttiin. Escortin penkinpäälinen oli jo hiiltynyt ja auto täynnä savua :silly:

Itsellä on toista talvea defa terminin tehokkaampi malli ja puhaltaa kyllä niin hurjasti että pienemmällä teholla tulee vastusta lähinnä pidettyä. Sille myös ääni täältä.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuomas K kirjoitti:hagger16 kirjoitti:
Aina kuumottava tilanne mennä autolle ja todeta palaneen käryä, kun vastus hehkuttaa kuumana ja tuuletin ei pyöri


Eikö ole ylilämpösuoja lauennut? Melko kyseenalaista..
No, niinpä, niinpä... Sitähän tässä vähän kyseltiin, että olisiko jotain luotettavaa vermettä. Mietippä tuota tilannetta, kun auto on monesti ollut työpaikan pihalla kiinni tolpassa sen reilut kahdeksan tuntia. Tahi sitten ihan vaan kotitalon yhteydessä olevassa autokatoksessa.. Todellakin kuumottavaa..

Noita Calixeja katselin juurikin sen takia, että niissä on selkeästi mainittu tuo ylilämpenemissuoja. No nyt mennään kuitenkin taas Defalla (termini).. ja ajastimella...

Nuo kaksi kärynnyttä Defaa olivat noita 1000 -malleja, joita Motonet näyttää mainostavan nytkin 25 €:lla.

Ja Kojootti.. Minulla oli juuri tuollainen pellistä taiteltu jalka noille Defoille. Ihan olivat vapaasti "hengittäviä" ja oikealla suuntauksella.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Sisätilan lämmittimet

Viesti Kirjoittaja hjpp »

hagger16 kirjoitti: Pahimmassa tapauksessahan siinä palaa auto ja talokin..
Kuukauden käytön jälkeen paloi auto, pihapuu ja vain osa talosta... ei siis pahinta.

Enää ei ole mitään lämmitintä ja skrapaamiselta säästää puolipeite. Autotallia saman katon alle asukkaiden kanssa en edes harkitse.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Re: Sisätilan lämmittimet

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

hagger16 kirjoitti: palaa auto
Nyt vähän pelottaa... Minulla on 164:ssa sisätilan lämmitin ilman telinetta. Jos laitan sen vaan nojamaan repsikan jalkatilaan siihen oveen, onko sitä siten haitaa? Ei tuntuu hyvälle jos alfa palaa :shock:
Nothing beats cubic inch

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

hjpp kirjoitti:Kuukauden käytön jälkeen paloi auto, pihapuu ja vain osa talosta... ei siis pahinta.

Enää ei ole mitään lämmitintä ja skrapaamiselta säästää puolipeite. Autotallia saman katon alle asukkaiden kanssa en edes harkitse.
Juu, aika paljon noita taloja vaan suunnitellaan siten, että katos tai talli tai molemmat ovat talon yhteydessä. Perimmäinen syy tuohon on varmaan tilankäytön pakkorakonen vittumaisen pienillä kaupunkitonteilla.. Hyvässä lykyssä polttaa naapurinkin mörskän.. :-D

Puolipeitteen kanssa on joskus tullut leikittyä ihan tarpeeksi. Taitaa tuon lämmittimen käyttö olla sitä arkipäivän "ekstriimiä"..
TestarosaFinland kirjoitti:Jos laitan sen vaan nojamaan repsikan jalkatilaan siihen oveen, onko sitä siten haitaa?
Katso nyt sen verran, että se saa vapaasti ilmaa sisäänsä ja puhallus tapahtuu myös vapaaseen tilaan. Mahdollisuus on kuitenkin aina olemassa, että poltat autosi... :mrgreen:

Hyvä kuitenkin, että nämäkin riskit aletaan tiedostamaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kiitos tiedosta! En tienyt, että sisälämppäri väärällä käytöllä voi polttaa koo auto :shock:
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin