Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Alfissimo kirjoitti:Työreissussa työkaverin Saabilla, 9-3 1.9TiD -08. Kaveri kysyy huomasinko, ettei tule enää lämmintä ilmastoinnista?
ja samassa Saapi sammuu lennosta.

Pysäkille.

Starttaus ja pyörii "tyhjää", selvä siis. Kyllähän tuohon melkoisen nopeana diagnoosina pääsi jakopään jäljille ja kauhea kumin käry pellin alla.
Olisiko juurisyy kiinnileikannut ilmastoinnin kompura? Moista on ainakin GM:n väärällä puolella Atlantia tehdyissä vehkeissä esiintynyt.

-Tazio

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Niinpä, kumin kärystä päätellen siellä on joku rulla jymähtänyt. Pyörittääköhän tuossa ilmastointia jakohihna vai apulaitehihna? Toisaalta, voisiko vesipumppu hirttää kiinni, kun vaikuttaisi, että vesi olisi lakannut kiertämästä ja siinä vaiheessa auto vielä kulki ok, kun lämmin ilma lakkasi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Veikkaan myös sitä vesipumppua. Ei olisi ihan ensimmäinen kerta tuon moottorityypin kohdalla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jatketaan tähän tuon pösilön murheita. Muuten menee hyvin, mutta alkaa fappi menemään tukkoon, kun ei nokipoltto pelaa. Ei voi pelata, kun lisäainesäiliön pumpulta on sähköjohto irti ja liitin pasana. Uusi johto on jo autossa, mutta ei varmaan takapenkillä paljon helpota :lol: .
Murhe onkin siinä, kun yksinkertainen liitin irti-liitin kiinni toimenpide muuttui kerta luokkaa v**tumaisemaksi ihan vaan sen takia, että patonginpurijoiden mielestä liittimelle sopiva sijainti on jossain tankin ja pohjan välissä. Tankkia pitäisi laskea etureunastaan, mutta sittenkään ei ehkä tule tarpeeksi tilaa ja täyttöputkikaan takareunassa ei näytä kovin taipuisalta vääntämisen kannalta. Uskottava lähde myös kertoo, että tankin kokonaan irroittamiseksi pitäisi koko taka-akseli irroittaa.

EI OIKEIN NAPPAISI!!!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eikö pohjassa tankin päällä ole jotain luukkua, josta voisi kokeilla ko. liitintä kurotella?

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

HerraR kirjoitti:Talvirottelo Ford Ka aiheuttaa murheutta: ensin alkoi ajoittainen nykiminen, ongelma paheni tasaisesti ja nyt ovat tehot lähes koko ajan kateissa. Tyhjäkäynti on ok. Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet:

- uudet tulpat
- kipinä tulee joka kynttilälle
- imuilman suodatin vaihdettu
- bensasuodatin vaihdettu
Nyt on kaakatin kunnossa; vaihdoin lisäksi MAP-anturin ja tulppajohdot mutta tämä ei vielä auttanut. Syyllisiä olivat sytkäpuola sekä kaasuläpän asentotunnistin. Sytkäpuola olikin haastava, koska ensimmäinen uutena ostamani varaosa oli viallinen, mikä näkyi vasta vikakoodeista. Vaihdoin samalla rupeamalla etulevyt ja takajouset, olipa helppoa Alfan kanssa puuhailuun tottuneelle. No, nyt kelpaa taas jonkin aikaa pöristellä loskassa haaveillen kesästä ja Alfan rattiin pääsemisestä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pösö korjattu, kyllä huoltoluukusta pääsi liittimeen käsiksi ja tankkiakin riitti, kun etureunasta otti mutterit kierteen reunaan asti, ettei kokonaan pudonnut, niin tuli riittävästi pelivaraa.

Kustannukset: Johto 34€ ja nosturin vuokraa kahdesta käynnistä yht. 19€. Ei paha.

Kävin työkaverin mukana tänään "paappia" kahtomassa ja "rumpujen pärinää".... Vesipumppu hirttänyt ja hihna palanut selkäpuolelta.

Huoltopäällikön epäilys asiakkaalle jäävistä kustannuksista 20-40%. Totesinkin, ettei kannata ihan ensimmäistä summa hyväksyä ja ainakin vähän kinata summaa pienemmäksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Huh,luulin että hondassa voisi olla oikeasti vikaa :)
Nim:Hondan maasturi harkitseva

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

alfa164 kirjoitti:Huh,luulin että hondassa voisi olla oikeasti vikaa :)
Nim:Hondan maasturi harkitseva
Tuoltahan niitä lievästi kostuneita kohta saa alehintaan :wink:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jakke kirjoitti:Honda-murheita :o:
No problem, kuivataan vähän ja myydään Suomeen aidoiksi Suomi-autoiksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Taitaa olla jo vuosi kun viimeksi vuodatin audi a4:sta. No nyt siitä tais mennä kytkin vaihtoon 150tkm kunniaksi. Pientä tärinää on ollut vedättäessä havaittavissa jo pitkään, mutta nyt se meni vallan mahdottomaksi. Autolla on myös kovin vaikea päästä liikkeelle sammuttamatta konetta. Kytkin puraisee kiinni kuin paraskin ralliauton kytkin. Samalla kuuluu melkoinen vinkaisu. Ykkösen saaminen päälle liikennevaloissa on melko vaikeaa ja vaatii kärsivällisyyttä.
Ja eikun huoltoon...

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja PRO »

Jos joku perkele tulee vielä laukomaan volkkarin uskomattomuudesta niin en vastaa seurauksista. Kaks keissiä samassa työpaikassa:

1. Esimieheni osti vuosi sitten Paskatti Variantin tuliteränä. Nyt vw-auto purki kaupan kun paskatti jätti vuoden sisään 5. kerran tielle...

2. Työkaveri osti viime viikolla 100k ajetun 2008 Crossgolfin, eilen töihin tullessa sano et kone ei käy kunnolla ja tärisee. Tänään aamulla sanoi, että moottori TIPPUI eilen haagaan kesken ajon :shock: ... Oli ostanut Delta-Autosta joten nyt alkoi sit vääntö et kuka vastaa ja mistä vastaa...

Jeesuksen perkele sanon minä... :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Siis moottori tippui? Siis tippui? Ei esim. tiputtanut öljyä, vaan tippui kesken ajon? Kaikkea sitä kuulee :crazyeyes:

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Mun korviin tuntu jo uskomattomalta kun yhdestä Historic-kuplasta putosi kansi kesken rallin, mutta VW-konsernissa on näköjään edetty tälläkin alalla! :P

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja PRO »

Kyllä se sieltä oli hyvin irronnut... niin uskomattomalta kuin se kuullostaa. Työkaveri ihmetteli auton tärinää ettei nyt jumalauta volkkarin ajaminen voi olla niin erilaista ajamista et hänen aikaisemmin mersulla ajettaessa iskostettu voimansiirron hallinta tekisi tuollaista vw:lle...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Istuin kesällä 1983 Fiat 126:ssa, joka täristi tyhjäkäynnillä kuin tehosekoitin. Kuski ilmoitti moottorin pudonneen Tarvontiellä. Ei siinä muuten mikään olisi kuulemma täristänyt, mutta

"Mä jätin vaimennuskumit pois, kun ei ollut käsillä. Pitänee hommata ne".

Olin silloin siksi skloddi, että nielin selityksen.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

PRO kirjoitti:Kyllä se sieltä oli hyvin irronnut... niin uskomattomalta kuin se kuullostaa. Työkaveri ihmetteli auton tärinää ettei nyt jumalauta volkkarin ajaminen voi olla niin erilaista ajamista et hänen aikaisemmin mersulla ajettaessa iskostettu voimansiirron hallinta tekisi tuollaista vw:lle...
Olin 2000-luvun taitteessa kesäduunissa postissa ja jako Corollasta oli jääny moottori irti huollon yhteydessä ja oli pelkästään voimansiirron varassa. Tais olla joku isoista huolloista. Huomasin vaan että auto jyristää ja värisee oudosti kaasua painettaessa. Mainittin asiasta esimiehelle joka toimitti auton uudelleen huoltoon. Asian tila ratkesi seuraavana päivänä ja aiheutti melkoista hilpeyttä.
-Matti-

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jonkun onnettoman kinneri kärysi tuolla, missä noustaan Tarvontieltä kakkoskehälle eli etelän puoleisessa rampissa. Merkkiä en tunnistanut, niin että viesti sopii aiheeseen. Perä näytti vähän joltain vanhemmalta jenkiltä tai japanilaiselta wannabe-jenkiltä (Crowniako muistutti). Iloisella liekillä kyllä paloi!

Ja totta kai edessämenevä halusi nähdä tarkemmin ja jarrutti ohituskaistalla! Perhana jos ei olisi tapana pitää kunnollista väliä niin...

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Ei nyt varsinaisesti mikään "murhe", tai varmastikaan juuri tätä merkkiä/mallia koskeva pulma, mutta tuntuu jotenkin typerältä kun pilkuntarkasti pidetty TDI Octavia ei läpäise historiansa TOISTA määräaikaiskatsastusta, kun joku jossain on keksinyt että arvo 1,59 on ihan HELVETIN VAARALLISTA luonnolle( lue; kalat kuolee/kurret tippuu puista/nurmikko alkaa kellertämään....) verrattuna arvoon 1,50......Tämä jälkimmäinen luku tarkoittaa että autosi on kelpo liikenteeseen, tuo toinen tekee sisusta ilmeisesti jonkinsortin ympäristöterroristin........Hoh hoijaa :roll: ......no pitäähän niitä raja-arvojakin kait olla......mitäpä tässä lomalla MUUTAKAAN TEKISI kuin juoksisi konttorilla ja kävisi hakemassa hyväksyttyjä lappuja muualta, kun autolla on ensin vedetty kolmosella kaasupohjassa pitkin moottoriteitä koko läänin mitalta.......(Tämä usvasaldohan ei sitten kuormittanut yhtään kurreja ja minähän en sitä tehnyt...)

Ps: tais mennä enemmänkin avautumiseksi....Pahoittelen...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Toisaalta nuo raja-arvot kertoo myös siitä että autossasi on jotain vikaa, joka pidemmänpäälle todennäköisesti aiheuttaa enemmän henkilökohtaista ongelmaa, kuin laajempaa ongelmaa. Suuttimien vaihto todennäköisesti on edessä?
Diesel moottorit on muutenkin tarkoitettu kiertämään, vaikka nykyään on muodissa vaihtaa ensimmäiseltä vaihteelta kuutosvaihteelle heti liikennevaloista, mistä muutenkin seuraa laatikko-ongelmia. Se on niitä tekniiikanmaailman miesten juttuja "vääntää jo heti 1200 kierroksella 800Nm", mikä ei tarkoita että sitä kenenkään tulisi näin toimia.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Olet täysin oikeassa......Tässä tapauksessa toivoisin kuitenkin, että syy löytyisi hieman liian rauhallisesta ajotavasta......Auton käyttäjänä keski-ikäinen pariskunta ja ajo taajamapainotteista n.20000km vuosi.......Tuo k.o ajotapa on jo tosin voinut tuoda ongelmia koskien juurikin esim. suuttimia........No nyt on leimassa ja seuraillaan tilannetta.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

h_lauri kirjoitti:Jonkun onnettoman kinneri kärysi tuolla, missä noustaan Tarvontieltä kakkoskehälle eli etelän puoleisessa rampissa. Merkkiä en tunnistanut, niin että viesti sopii aiheeseen. Perä näytti vähän joltain vanhemmalta jenkiltä tai japanilaiselta wannabe-jenkiltä (Crowniako muistutti). Iloisella liekillä kyllä paloi!
No museomesehän se olikin, luki Vartissa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Menneiden aikojen 'idolini' Ihmemies ei olekaan oikea Ihmemies:

http://www.iltalehti.fi/autot/2011121214932385_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

h_lauri kirjoitti:Menneiden aikojen 'idolini' Ihmemies ei olekaan oikea Ihmemies:

http://www.iltalehti.fi/autot/2011121214932385_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha..muistan kun eraana kesana katselin McGuyvereita aika ahkerasti aamuisin.
Taitaa Macilla olla pari kiloa ekstraa kertynyt vuosien varrella. Toivotaan et toi Saksan rauta saatiin korjattua eika mies parka joutunut liian kauan odottelemaan. Ettei ihan ollut bensa loppu..sen verran Macin katse nayttaa ihmettelevan :oops: ...olishan auto saatu muuten korjattua. Mutta jos mehut loppuu niin ei sinne tankkiin voi ainakaan kusta vaikka olis McGuyver. 8)
Kuva

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

h_lauri kirjoitti:Menneiden aikojen 'idolini' Ihmemies ei olekaan oikea Ihmemies:

http://www.iltalehti.fi/autot/2011121214932385_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
No ei ihmekkään, Audihan se siellä näemmä tielle jätti.. :P'

Mutta tosiaan, leikki sikseen, lukeutuu myös omien suosikki näyttelijöiden kaartiin kyseinen herra. Eteenkin rooli SG-1:ssä oli loistavaa. Hieman alkaa jo ikä näkyä ja muutama kilokin näemmä kertynyt. Pitkää ikää ja parempaa auto-onnea Mr. Andersonille.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Varjo entisestä...

Nimim. Nappulana MacGyver oli kovin tyyppi telkassa.

Ehkä oli kypsynnyt niin audiin, ettei enään viitsinnyt edes yrittää :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mäkikaivurin tunnusmelodia napsahtaa ulkomuistista jokaista jeepin räjähdystä ja helikopteriin hyppäystä myöten. Noita nauhotettiin ipanaikäisenä ja ne katsottiin, kunnes muisti ulkoa ja katsottiin taas uudestaan. Uudemmat meni vähän tylsiksi, jos minulta kysytään. Vanhemmat oli jänniä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

MCKaivelijassa jaksoi ottaa pattiin se, että mies ei koskaan ottanut kolkkaamaltaan pahikselta asetta, vaan jätti pökertyneen tai sidotun rosvon silleen, potkaisi ehkä aseen kauemmas ja lähti suunnittelemaan, miten saisi loput rosvot vangittua pyykkitelineellä ja pulollisella deodoranttia.

Sama juttu Ritari Ässällä. Maassa, jossa joka toisella perheenäidillä on revolveri, liikkuu yksityisen organisaation agentti nappaamassa terroristeja ja mafiosoja paljain käsin. No, onneksi se auto aina varoitti: Maikkel, varo... (kops). Varoitus tuli aina puoli sekuntia ennen kuin jotain kolahti käkkäräpään takaraivoon. Mies oli varmaankin aspiriinin suurkuluttaja. Ja miksi se auto, joka kulki kolmea sataa, hyppäsi, oli luodinkestävä, näki seinänm läpi, osasi avata söhkölukkoja ja antaa hämmästyttävällä luotettavuudella oikeita vakioveikkausvihjeitä jäi kiinni pehmeään hiekkaan. Vetävän etuakselin kohdalla oli Feenix Foundationilta loppuneet rahat kesken?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Toisaalta nuo raja-arvot kertoo myös siitä että autossasi on jotain vikaa, joka pidemmänpäälle todennäköisesti aiheuttaa enemmän henkilökohtaista ongelmaa, kuin laajempaa ongelmaa. Suuttimien vaihto todennäköisesti on edessä?
Tuo K=1,59 Euro 4 dieselissä menee täysin virheellisen ajotavan=autokoulun opettaman ja vanhojen kuskien ajotavan mukaan aiheutunutta ongelmaa dieseleissä jos auto muuten toimii täysin normaalisti.. :wink:

Kunnon moottoritielenkki ja kunnolla tehoreservi käyttöön pienilläkin vaihteilla säännöllisesti ehäisee tätä. Ei sitä paikallaan mitatessa kumminkaan kukaan viitsi ja halua määräänsä enempää huudattaa.. :wink:

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Mullon kakkosautona tommonen Renault 19 1.4 ykspisteruisku ja laskennallinen kulutus on ollut 15l/100km keskiluokkaa. Bensaa ei vuoda tankista eikä letkuista. Ilmanputsarin otin väliaikaisesti pois nyt vähänaika sitten kun näytti kyllä likaiselta. Näkee sitten taas vähänajan päästä vaikuttiko kulutukseen. Mitä muita seikkoja on mitkä vaikuttaa kulutukseen? Lambda? Tulpat ainakin katson seuraavaksi. Kyseessä kuitenkin tommoinen 190e talvirässi missä leimaa huhtikuulle ja sen jälkeen ei ole suunnitelmissa leimata enään. Katalysaattori otettu pois, se nyt ei vaikuta kulutukseen. Vinkkejä?
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Taajamassa 15? mitäs sen pitäisi olla "tehdas uutena"?

Faija on kypsynnyt lagunaan, liikaa vikoja.
Kaikki tosin on suhteellista, tuota autoa on huollettu tyyliin ei yhtään lähes 4 vuoden aikana, katsastuksiin on menty, 3 kertaa läpi (saattaa olla myös 2 kertaa, en muista ostiko katsastettuna). Nyt hylsy alapallosta, noh, alapallonivel kun on korjattu, niin käsijarru poltti 1 jarrulevyn punaiseksi, kunto vielä OK, paloista en tiedä, voi olla lasittuneet - tämä muuten sai alkunsa kun autoaasilla revittiin kattoon... Ja seuraavana päivänähän se jo katseli nettiautoa ja bongasi tämän: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4433051" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietääkö kukaan autosta mitään?

Minä kyllä sanoin, ettei kannata, Alfa ansaitsee hyvän kodin, noilla edellisillä specseillä se ei täyty. mutta ei tainnut kuunnella...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Kaupungissa sitä minimissään 15l vie. Matkassa parhaillaan 12
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Finest »

1.8 16v vei noin 10l/100km:llä sekalaisessa..
Motarilla kyllä hörppi kun 135 km/h mittarissa niin kierroksia 4000-4200.
Huippuja en kokeillut, mutta se löytyi suunnilleen sitä mistä huipputehokin viitosvaihteella.
Joudutko ajamaan koko ajan lappu lattiassa? :wink:

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Finest kirjoitti:1.8 16v vei noin 10l/100km:llä sekalaisessa..
Motarilla kyllä hörppi kun 135 km/h mittarissa niin kierroksia 4000-4200.
Huippuja en kokeillut, mutta se löytyi suunnilleen sitä mistä huipputehokin viitosvaihteella.
Joudutko ajamaan koko ajan lappu lattiassa? :wink:
En lähelläkään ja koittanutkin ajaa taloudellisesti, sillontällön :D
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

DaViega kirjoitti:Tietääkö kukaan autosta mitään?
Jos hankkii tuon, niin mä voin uhrautua ottaa tuon kammottavan värisen nahkasisustan ja antaa tilalle siistin kangasvastaavan :lol:

Siitä Rellusta: Joskus ajelin -89 1,4 kaasaripelillä ja kulutus taisi pyöriä jossain 7-8 litran paikkeilla. Eli ei tuo ihan kunnossa ole.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja peksu »

Minulla oli joskus -90 luvulla Passat 1,8 1-pisteruiskulla ja ostaessani sen toimi muuten hyvin, mutta vei bensaa 15l/100 km maantiellä 90-100 vauhdissa :shock:

Vikaa haettiin monen asentajan voimin ja mittailtiin kaikenlaista. Ainut juttu mitä löytyi mittaamalla oli se, että kävi vähän rikkaalla, mutta silti päästöarvot oli OK. Vein lopulta Bosch-korjaamolle, jossa 1 tunnin työn jälkeen vika löytyi ja korjattiin. Ruiskun maadoituksessa oli 0,3 voltin jännitehäviö ja maadoituksen korjaamalla auto tuli kuntoon! Osiin meni pientarvikeveloitus eli muutama hassu markka. Kulutus putosi 6-7l/100 km maantieajossa niin kuin sen kuuluikin olla. On se joskus pienestä kiinni...

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Olin just vaihtamassa -03 Yarikseen takajarrupaloja, liukutapit vähän juntturassa niin naputtelin vasaralla ja liukutapin korvake poikki.. Satula menisi siis uusiksi enkä käyttänyt tosiaankaan kovaa voimaa. Huh.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Tosta diesel euro4:sen käryistä.... Oli tossa yks Pösö 307 HDI 2006 jossa yli 8.0 tuo arvo ja auton omistaja on eläkeläispariskunta. Pinta kaasulla kaupungissa lyhyttä pätkää kerran viikossa vuoden ajan.

Pikku lenkki motarilla 3:sella kaasu pohjassa 10-15km ja pilli putkeen, 0,67 arvo. Laakista läpi...

Mitä tästä opimme,autot on tehty ajettavaksi ja niille pitää antaa runtua. Muuten menee tukkoon...

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Cadamuro kirjoitti:Kaupungissa sitä minimissään 15l vie. Matkassa parhaillaan 12

PSA -konsernin 2.0l 16v peugeot 206 keulalla vie noin 10l kaupungissa rouvan _raskaalla_ kaasujalalla. Maantiellä 100km/t noin 7,5.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

gYdEbUh kirjoitti:Olin just vaihtamassa -03 Yarikseen takajarrupaloja, liukutapit vähän juntturassa niin naputtelin vasaralla ja liukutapin korvake poikki.. Satula menisi siis uusiksi enkä käyttänyt tosiaankaan kovaa voimaa. Huh.
No kerrotaan juttu nyt sitten loppuun kun sai jänniä käänteitä. Tarvikkeena satulaa ei saatavilla. Käytetty 100e uusi 250e. Ajattelin että koitan hitsata tuota korvaa ja naputtelin tappeja pois paikaltaan ja toisen puolen korvakkeet ovat selkeästi vahvempia kun tämän puolen joka napsahti poikki. No eikös senkin puolen korvake katkennut.. :) Pirun laadukkaan oloista metallia.
2. Jarrulevy oli laahannut käsijarrukenkien sisärautaan joka ei ole ihan ohut ja syönyt alaosan pois.
3. Uusi jarrulevy on 9mm paksu ja minimirajaksi ilmoitetaan 8mm.. Milli kulutuspintaa tarvikelevyllä joka joka ei ole turhan kovaa metallia. Alkuperänen levy on n.11mm paksu ja minimiraja 7.5mm.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Ja Minin ekat Sähkömöröt nostavat rumaa päätään.

Nyt pariin otteeseen pimennyt radio. Homma voi tapahtua ajossa joilloin kamppeen valot välkähtävät ja se sammuu. Se myös herää samaan malliin. Varmaan jotain häikkää virtapiuhassa.

Muutenkin elo wetterin kans auvoista. Perkeleiden piti soittaa ja ilmottaa aika kun sopii pistää puuttuvat kamppeet paikalleen. No ei oo kuulunu. Oon jättänyt myös soittopyynnön liikkeeseen, mutta eipä tuolta oo kuulunu.
-Matti-

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Sulla se tuntuun natsaavan autojen kanssa. Onneksi nuo on vielä pieniä vikoja edellisen ongelmiin verrattuna. Meikäläisen Mariaa vastaavaa 159 rullannut nyt 18tkm ilman mitään murheita (poislukien täysin järjetön sadetutkan toiminta). Tähän väliin pakko *Kop*, *Kop*puuta...

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

^ Nooh, nää autojutut on kuitenkin aika pikkujuttuja. Jos ongelmat pysyy tällä akselilla ja muuten elo rullaa auvoisasti, niin no biggie :).

Ja toivotaan sullekkin huolettomia kilsoja. Aiheuttaahan tuo joka kerta huokailua kun 159 tulee vastaan.
-Matti-

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Haahuiltiin iänestyspaekkaa kohti ja ylätalon pihalla oli venäläinen sähköveto: Rappukäytävästä roikka mastan eteen ja lohkoon kiinni. Takaisin tullessa kaveri käynnistämässä. Kovin oli vaivalloista ja kommentoinkin vaimolle, jottas kannattaisi pitää auto kunnossa, ettei kävisi noin. Tein sitten ristikoita parvekkeella, täällä kun ei ollut kuin parikymmentä astetta pakkasta...niin kyllä se sieltä oli käynnistynyt, koskapa ajoi ohi.

Paikallinen kerrostalokyttääjä oli käynyt länkyttämässä asiasta kuskille, kertoi naapuri. Saattoi siinä tosiaan toista euroa mennä hukkaan (n. 2 kWh?).

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kuis ku tuolta Hyvinkäältä tullessa oli kolmostiellä pnv, audi ja volvo pientareella ja yksi audi hinauksessa. Eikös noiden pitäis just olla niitä premiummerkkejä, jotka ei edes huoltoa tarvii, sen kun painaa menemään?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ja torstaina työpaikan pihalla yrittivät epätoivoisesti kaapeleilla vuoden max kahden ikäistä 320i pemaria käyntiin. Ei lähtenyt ja ohi kävellessäni oli kuulevinani, ettei kannata enää, tuli joku herja näkyviin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Mun PNV lähti kyllä käyntiin. Pakkasta oli kyllä alle 30. Huohottimen aukeamista saikin sitten odotella puolisen tuntia.
VMP

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Pientä murhetta Fiat Lineassa, suuntavilkut toimivat noin sekunnin viiveellä kytkemisestä, toivottavasti ohimenevä vaiva. Kierrettävä valokytkin kyllä toimii kuten pitääkin. Pakkasta oli noin 20 astetta kun ei ole kylmempää oikeastaan ollutkaan. Käynnistyy kuin kesällä ilman kummempia sivuääniä mutta hitaasti lämpiää 1,4 turbo. Oma märssu puolestaan tuskin käynnistyisi ilman esilämmitystä. Lämpimän loppuvuoden vuoksi jätin akkuhankinnan tekemättä, ehkä ensi syksynä sitten?

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja juhala »

Kuultua erään suuren vartiointi tms. yrityksen autovastaavalta. Toyota dieselit hajoavat totaalisesti pätkäajossa. Turbon kautta huohottaa öljyä palotilaan jonka jälkeen kone ryhtyy käymään raivokasta laukkaa moottoriöljyillä kunnes sitten moottori purkautuu maisemaan. Näitä on tapahtunut ketjussa enempi säännöllisesti ja enää ei D4D mallia tuonne tule. (eivätkä vissiin halua Toyotalta niityä myydäkkään kun on melko kallista hommaa vaihtaa noihin moottoreita). Liittyy ajon katkonaisuuteen jne. jotenkin.
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!

Vastaa Viestiin