Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AriFerra kirjoitti:No, saa viedä mamman myös...
:ylos:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Kiitos hyvistä neuvoista. Varmaan tuolla Castrollin tai Totalin 5W30 tavaralla mennään.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

AriFerra kirjoitti:Ja jos olet "ammattilainen" tai joku muu lukee tätä, miksipä en voisi laittaa rekkariakin. Ammattilaisten zydeemeillähän kai helposti löytyy selkeät faktat autosta/moottorista: FKI-979.
Nyt joku hakkeri tietysti rekisteröi tuon omiin nimiinsä tai vähintään vie mamman identiteetin. No, saa viedä mamman myös...
Ammattilainen kuulostaa etäiseltä, mutta joo PSAn kouluttamana mekaanikkona toimin merkkihuollossa. :lol:

Kyllä se 9HR moottori on.
AriFerra kirjoitti:Kiitos hyvistä neuvoista. Varmaan tuolla Castrollin tai Totalin 5W30 tavaralla mennään.
Kuulostaa hyvältä valinnalta.

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Jarsan kirjoitti:
AriFerra kirjoitti:Ja jos olet "ammattilainen" tai joku muu lukee tätä, miksipä en voisi laittaa rekkariakin. Ammattilaisten zydeemeillähän kai helposti löytyy selkeät faktat autosta/moottorista: FKI-979.
Nyt joku hakkeri tietysti rekisteröi tuon omiin nimiinsä tai vähintään vie mamman identiteetin. No, saa viedä mamman myös...
Ammattilainen kuulostaa etäiseltä, mutta joo PSAn kouluttamana mekaanikkona toimin merkkihuollossa. :lol:

Kyllä se 9HR moottori on.
AriFerra kirjoitti:Kiitos hyvistä neuvoista. Varmaan tuolla Castrollin tai Totalin 5W30 tavaralla mennään.
Kuulostaa hyvältä valinnalta.
Viittikkö vielä, kun sulta kerta tietoa löytyy, arvailla olisko tuo meidän malli yhdellä vai kahdella nokalla? Outoa kyllä on, jos samaa tehomäärää on otettu irti molemmilla tavoilla? Kiinnostaisi vaan tietää, onko tuossa sitä hölmöä "väliketjua" nokkien välissä?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alfissimo kirjoitti:No perk... Jossain on sitten ristikkäisyyksiä. Mulla 3008:n paperivihkossa nimenomaan luki 0W-30 kohdalla "EI DV6-koneet" tjsp.
0W-30 öljyjä siinä merkkihuolto oli ed. omistajalla kuitenkin käyttänyt ja mittarilukemalla 195tkm sanoi koko kone morot, joka taas oma, jo aikanaan läpikäyty tarinansa.
Joo, nää pösön öljysuositukset vaihtelee tarpeettoman tiuhaan. Pitää melkeen päivittäin käydä tarkastamassa, että vieläkös saa käyttää samaa ölppää mitä eilen (suuresti liioiteltuna). :D
AriFerra kirjoitti:olisko tuo meidän malli yhdellä vai kahdella nokalla?
Yksi keppi pitäis olla ilman väliketjua.

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Jarsan kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:No perk... Jossain on sitten ristikkäisyyksiä. Mulla 3008:n paperivihkossa nimenomaan luki 0W-30 kohdalla "EI DV6-koneet" tjsp.
0W-30 öljyjä siinä merkkihuolto oli ed. omistajalla kuitenkin käyttänyt ja mittarilukemalla 195tkm sanoi koko kone morot, joka taas oma, jo aikanaan läpikäyty tarinansa.
Joo, nää pösön öljysuositukset vaihtelee tarpeettoman tiuhaan. Pitää melkeen päivittäin käydä tarkastamassa, että vieläkös saa käyttää samaa ölppää mitä eilen (suuresti liioiteltuna). :D
AriFerra kirjoitti:olisko tuo meidän malli yhdellä vai kahdella nokalla?
Yksi keppi pitäis olla ilman väliketjua.
Wau! Selvishän tämäkin. Suuri kiitos sinulle.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Työkaveri oli eilen aamulla lähteny ajoissa Tampereelle palaveriin, mutta volvo oli hieman porsinu-> volvo korjaamolle ja äiteen jaris alle ja uusi yritys.
Siinä sitten matkan varrella oli asiakas soittanut: Terve, (hetki hiljaisuutta) missä sinä oikein olla? kompurakoppi?
:lol:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1521
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Paikallinen taksi jäi lokakuulla tienposkeen. Mittarin mukaan siinä piti olla juuri tuo 1/3 tankillista ainetta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201512 ... 7_ul.shtml

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuolla sitten lisää murheita:

http://www.lemonauto.com/complaints/volvo/xc60.htm

Olikos Volvoissa 2-osainen tankki ja siirtopumppu, joka ei osannut reagoida joihinkin tilanteisiin ja tavara jäi "väärään" tankkiin?

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Joo, siellä on siirtopumppu mikä ei kykene siirtämään talvilaatua/ jotenkin muuten hiukankaan optimaalisesta poikkeavaa tupaöljyä imupuolen tankkilohkolle. Korjaantuu päivityksellä.
"puhun niin totta kuin osaan"

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja seppo »

Toivottavasti ei ole tarttuva tauti, 159 Q4 samanlainen ratkaisu. Toistaiseksi ollut vain täyttöongelmia?

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Alfan pumppu on varmaankin alkujaan jo tarpeeksi innokas. Aika tarkkaan on vollessa alkujaan säädetty tuo pumpun toiminta, olivat vissiin tosiaan huomannu, että kesälaatu siirtyy ja talvilaatu ei. :lol:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tiige
Viestit: 2846
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

On sitä osattu ennenkin. 164 Q4 on myös satulatankki. Kaksi bensapumppua ja kolme bensapinnan anturia. :mrgreen:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Paikalla
gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Bmw e30:ssä on selkeä satulatankki, ja bensapumppu vain toisella puoliskolla. Ei siirtopumppua. Alkupään autoissa ei taida olla oikein mitään loiskesuojia, mutta tankit on yhdistetty alta putkella, uudemmissa loiskesuojaa bensapumpun ympärillä ainakin.
Tankkiin jää siis aina vaikka polttoaine 'loppuukin' niin reilusti ainetta sisään. Tuossa on se jännä puoli että jos bensa rupeaa loppumaan niin autoa kääntelemällä voimakkaasti puolelta toiselle pääsee vielä hyvän matkaa.
Uudemmassa tankissa on bensatason anturi myös toisella puolella.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

E30 PNV:ssä on useampia erilaisia bensapumppuratkaisuja, joissa pumppujen määräkin vaihtelee.
VMP

Paikalla
gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Hyvä kait näin E30 harrastelijana saada tuokin tietää.
OT: Tuossa minun laitteessa oli ulkoisen bensapumpun jatkeena sellainen paksun jääkiekon kokoinen metallipurkki, jonka tarkoitus oli kaiketi saada jotain pyörtelyä bensassa aikaan. Se oli tyhjä sisältä, kun en malttanut olla tekemättä ruumiinavausta. Joskus on mietityttänyt että mikähän mahtoi olla tuon käytännön merkitys, mikäli joku osaa asiaa valaista?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Oletetun tyttären kundikaverin vani hehkuttaa, muttei starttaa. Joi on löpöä tankissa.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

90 luvun alussa karautettiin skoda mettäautotiellä kiveen. Jonkiajan kuluttua amisvalo sytty. Kulkine vauhdilla ojan päälle (et pääs auton alle). Toinen tankkien välisistä letkuista poikki, onneks se mikä men imupuolelta varatankin suuntaan. Letku kaksinkerroin ja narulla kiinni. Kontissa ol 10l varakannu, tottakai ku oltiin kairassa eräreissulla ja inarin kylille oli jottai alle 100km matkaa - siis lähimmälle matkanvarren bensapumpulle. Selvittiin siitäki reissusta... Mut ei tulluu kalaa saati hilloja vrk reissulla...

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

pösö 607(2.2b).Ensin webasto pauhasi 15min,tyhjäkäyntiä vielä 10min.Liikkeelle duunipaikan risteyksestä 100m,ja auto hyytyi,ja kävi vain tyhjäkäyntiä.
Pikaisesti konepelti ylös,auto seis ja pään raapimista.No pahuttani liikautin kaasupolkimen vaijeria siitä vivusta,ja taas toimi.Marketissa käynti,ja taas sama homma,ei ottanut kierroksia.Taas liikautus polkimen vaijeria,ja toimi.
Eihän tuon nyt pitäisi itse kaasuläppään vaikuttaa sähköisesti ohjatuissa systeemeissä,kun avaimetkin taskussa?(Vaijeri ei siis mene kaasuläpälle)
Kotona putsari veks,ja vettähän kaasuläpän päällä oli,toivottavasti nyt pelaisi pöskötti

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

508 Pösössä (120 kw diesel) on ominaisuus, joka näin pakkasilla ja lomakautena on ärsyttävä: Auto seisoi reilun viikon ulkona, joten aamulla ajattelin putsata lumet päältä ja ajastaa webaston huomista töihinlähtöä ajatellen. Tällä kertaa pääsin sisälle, mutta webaston ajastusta varten pitää kytkeä sytytysvirta, että pääsee valikoista asettamaan lähtöajan ja käynnistämään ajastuksen. Tästä ei Pechoo tykännyt, vaan lätkäisi tauluun economy-moden, jolloin kaikki turha putoaa pois päältä mukaan lukien auton valikkojen selaus. Webastoa ei siis saa päälle mitenkään (ei ajastettuna tai suorakytkennällä). Tässähän voisi olla joku järki, jos akun varaus olisi oikeasti alhainen, mutta ei: Economy-tila ei johdukaan akun varauksesta, vaan virran kulutuksesta tms. käynnistysten välillä. Akun lataaminen ei siten poista economy-modea, vaan käynnistäminen. Lohkolämmitintä tuossa ei ole, joten mokoma kerjäsi siis kylmästarttia.

Käyntiin auto lähti laakista ja helpon tuntuisesti, vaikka lämpötila oli aamulla -27 ja se reilu viikko seisomista takana, mutta ei tuo oikein järkevältä tuntunut. Reilun tunnin pillurallin jälkeen ajastin webaston ja hylkäsin auton jälleen pakkaseen huomista lähtöä varten. Saas nähdä, kuinka aamulla käy.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Onks sulla avaimeton käynnistys? Mun autossa on ja ohjekirjassa luki että 5 päivän jälkeen järjestelmä menee ns. lepotilaan ja herätellään käynnistämällä. perus avaimessa ei taas tälläistä toimintoa ole.

Hölmö homma tuollaisessa tilanteessa.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

quppe kirjoitti:Onks sulla avaimeton käynnistys? Mun autossa on ja ohjekirjassa luki että 5 päivän jälkeen järjestelmä menee ns. lepotilaan ja herätellään käynnistämällä. perus avaimessa ei taas tälläistä toimintoa ole.

Hölmö homma tuollaisessa tilanteessa.
On avaimeton käynnistys. Mitään lepotilaa en ole kyllä havainnut. Aiempi ongelmani avaimettomassa käynnistyksessä oli, kun avaimien paristot hyytyivät pakkasilla, mutta auto ei siitä osannut ilmoittaa.

Nyt auto oli seissyt 29.12. asti koskemattomana ja pääsin kyllä valikoissa webaston ajastukseen asti, mutta juuri kun olin saanut kellonajan asetettua, iski tuo kirottu economy mode, jonka jälkeen valikkoon ei ollut enää asiaa ennenkuin sain rakkineen käyntiin. Viime talvena hoksasin myös, että webaston voi käynnistää auton käynnistyksien välillä vain kerran. Ei ole ihan loppuun asti ajateltu Pösön talvikäyttöä. Kaukosäätö voisi ratkaista webasto-ongelman, mutta on poskettoman hintainen.

Aiemmalla V70 Volvolla ja paljon parjatulla Ardicilla ei ollut vastaavalla käytöllä koskaan reilun 3 v. ja 150 tkm aikana ongelmia. Tuossa ardicin sai kätevästi päälle ja ajastettua viiksestä ilman sytytysvirran kytkentää ja suurempia valikkojen kahlaamisia. Ainoastaan kerran jäi auto kylmäksi kun olin pysäköinyt rinteeseen ja ardic jäi käynnistymättä, kun luuli löpöä olleen liian vähän. Volvossa oli huvittavaa sekin, että Essolla sitä parjattiin Aisinin automaattilaatikon, D5-moottorin ja Ardicin osalta ja näistä missään ei minun yksilössäni ollut ongelmia. Kaikkea muuta sitten tulikin melko kattavasti parsittua. Pösössä ei 50 tkm matkalla toistaiseksi ole ollut oikeita vikoja, mutta pari aika ärsyttävää ominaisuutta kylläkin.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Laita Pösöön Remuc niin ajastus ja lämmittimen käynnistys hoituu vaikka kännykällä. https://www.remuc.fi/site/kuluttajat/

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Virtalukkoon avain ja -24 raikkaan yön jälkeen pösö muistutti,että siinä on myös airbag :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Panda on vähän huohottanut öljyä öljytikun juuresta. Onhan sillä ajettukin viimeinen kuukausi vain lyhyttä matkaa kun itse olen kulkenut vaihteeksi Lancerilla.
Jälkimmäinen muuten lähti tänään -26 asteessa ilman lämmitystä käyntiin todella nätisti. Tuo digitaalinen viikkoajastin on vähän kenkkuilevaa sorttia jos välissä käyttää ajastimen ohitusta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
lerppu
Viestit: 5911
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Aamulla sekä Giulietta että X1 käyntiin nikottelematta ilman esilämmitystä, pakkasta 25 astetta. Eipä noissa mitään lämmittimiä ole kummassakaan...

Murheita: BMW on varakkaiden hölmöjen auto. Harmittavaisesti olen listatuista ominaisuuksista varustettu vain jälkimmäisellä.
Akkua jos haluaa Bimmeriin vaihtaa, se pitää "koodata" autoon. What! Marmorilla maksaa kultaa ja mirhamia. Menin vielä aikaa varatessa kuvailemaan oireet (takalasin lämppäri toimii vain joskus, jatkuvasti harvemmin. Ja kokoajan useammin on käynnistettäessä huoltovalo, mutta diagnostiikassa ei vikoja). Eivät "suostu" vain vaihtamaan ilmiselvää kohdetta nimeltä akku, vaan pitäähän vikaa etsiä! Onneksi ajan sai vasta ensi keskiviikoksi, vielä ehtii perumaan ja märehtimään elämässä tehtyjä virheitä...

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Akku on kyllä sellainen osa, mikä kuuluu yleiseen sarjaan polttimoiden ja filttereiden kanssa, minkä vaihto pitää onnistua kotona. On jo vähän rahastuksen makua tuollaisessa virityksessä ja melkein menisin esittämään vastaavan lauseen sinne marmoritiskille ja pyytäisin kauniisti, että lähettävät sinne sylttytehtaalle sen laskun, kun ovat kerran tuollaisen virityksen autoon tehneet. Ei aivan kaikkea tarvitse ottaa itsestään selvyytenä.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.schmiedmann.fi/cms/fi/bmw-hu ... ti-koodaus


Edit: jos tuo edes ketään kiinnostaa
VMP

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Jostain jäänyt mieleen, että nää uudet autot seuraa akun kuntoa jotenkin ja osaavat jollainlailla elää sen huononemisen kanssa. Vaihto pitää kertoa autolle jotta se osaa taas ottaa kaikki startstopit tms takaisin käyttöön. Voinee sen akun sinne vaihtaa itsekkin, pitää huolen että esim. kaapeleilla on koko vaihdon ajan sähkö päällä. Ei tarvitse opettaa mitään, eikä auto unohda asioita. jos vieläkin on jotain oireita voinee piipahtaa pikahuollossa testerissä päivittämässä akun vaihdon. Ja uuden akun speksit pitää olla autolle oikeat.

Näin minä tekisin, en varma onnistuisiko...

Edit. Edellä näemmä vahvistus muisteluilleni.
Viimeksi muokannut jyrkip, 07 Tammi 2016, 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Just kuuntelin Turenkilaisen bemarispesialistin pajassa asiakkaan kanssa käytyä keskustelua. Hänelläkin on softat joilla akku voidaan koodata, suositteli vaan ensinnä tsekkaamaan mkä akku autossa oikeasti on, niin pysyy mieluiten siinä samassa mallissa niin tulee vaihto halvemmaksi. Ja ilmeisesti Motonet myy vain AGM95 akkuja mutta sen pitäisi käydä korvaamaan AGM90.

Mutta onneksi on näitä vapaita yrittäjia jotka viitsii erikoistua johonkin merkkiin ettei marmori ole ainoa vaihtoehto. Tuo linkitetty ohje avasi ihan hyvin tätä asiaa.

Ai niin ja siihen valvetronic-vikaiseen beamariin tuli latviasta Ebayn kautta käytetty akseli. Vastoin ennakko-odotuksia se oikeasti tuli postilaatikkoon ja oli kunnossa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Muiden merkkien murheita...

Keuruulla aamulla -34, nyt lauhtunut jo -29 tasolle.

oma vuoden ikäinen 3-sarjalainen viihdytti aamuseltaan ilmoittamalla että "akku tyhjä, käynnistä moottori" mittaristossa :lol: pieni ristiriita?

No, isommalla näytöllä oli pidempi teksti mikä kehotti ajamaan pidemmän lenkin tai lataamaan ulkoisella laturilla... eipä silti käynnistynyt. lataukseen.

Ei mennyt tuntiakaan niin naapuri soitteli kaapeleita lainaan, herran X5 ei herännyt ollenkaan ja rouvan 1-sarjalainen oli antanut saman herjan kuin minun auto. Äksä kaapeleilla käymään ja 1-sarjalaista pelastamaan :)

Heti sen jälkeen oma äiti soitteli että uskaltaakohan autolla ajaa kun syttyi merkkivaloja tauluun ja lukee isolla STOP sekä on ratin kuva mittaristossa. Renault Megane kyseessä... Isä oli jättänyt auton aamulla suosiolla pihaan kun oli eilen meinannut hyytyä mökkireissulle. Renault Laguna. Onneksi heillä oli yksi 156 TS kuitenkin varalla katoksessa niin pääsivät edes töihin, tuosta on hyvä kuitata pitkään :P

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itse kaadoin takapenkit, olisin ottanut kontin verhon pois jos olisi sellainen ja otin oikeasta reunasta verhoilut pois, jotta akku lämpeää kabiinin lämmettyä. On aika kylmä piilo tuo kontin verhoilujen sisällä eikä todennäköisesti ota vastaan latausta parhaimmalla tavalla. Auto siis BMW 320d vm. 06.

Mitä tuo dieselin sameuspiste tarkoittaa käytännönajon osalta? Nesteeltä tankkasin -32c/-37c talvilaatua.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Vähän turun ympäriajoa ja 4 hinausautoa hommissa, kyydeissä ei yhtään makaronia, mutta 2 korollaa kyllä. Toinen oli niin hyhmänen, että varmaan vain akku aamutyhjä, mutta toista vedettiin juuri kyytiin ja oli ihan ajon jäljiltä. Mites tämmönen on mahdollista :shock: :wink:
"puhun niin totta kuin osaan"

Dfin
Viestit: 390
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Aamu alkoi sillä että herätessä luin kaverin viestit "bemari tyhjens aamulla kaks akkua ku yritin käynnistää".
Noh, hänellä webasto epäkunnossa sekä muutama hehku pimeänä kutosdiisselissä joten ei ihme.

Toinen kaveri joka kulkee bensakutosella vastaavalla laittoi hetken päästä viestin "akku kuoli". Hän taas on käyttänyt koko viikon bensawebastoa ja ajanut vain 10min pätkiä.

Sitten innoissani kävin laittamassa oman naftalämmittimen käyntiin ja riemuitsin kun se lähti käymään. Kuitenkin pieni epäilys heräsi kun ikkunasta katsoessa ei tullutkaan savua/höyryä autolta päin ja kävelin ulos kuuntelemaan. Puhallin huutaa mutta ei siellä mikään pala. Sammutin lämppärin ja laitoin uudelleen päälle ja havaitsen että eberin naftapumppu ei pelitä. EI HEL#*TI! Sitten yrittämään käyntiin niin kone pyörähti tasan kierroksen mutta ei tietysti lähtenyt käyntiin kylmänä kun myös mulla 3/6 hehkua pimeenä tällä hetkellä. PERSE. :evil:

Kaveripiirin kaikki bemarit siis söivät akkunsa tänä aamuna :D Jos jotain hyvää niin ei vielä vikailmoituksia vähäisestä akusta tuossa E60 bemarissa. Onneks itellä on vehkeet tuon uuden akun ilmoittamiseen autolle.

En muuten lähtis bemarilla edes harkitsemaan noiden vikojen laittoa mitä tuolla yllä oli jos järjestys on tuo. Bemareissa kun alkaa toimintoja tippumaan pelistä pois akun vedellessä viimeisiä niin ekana akun vaihto ehdottomasti.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Meillä lienee patongit rikki kun ne vaan toimii. Tosin Rellustakin voisi ehkä tuon 11 vuotta vanhan akun laittaa varoiksi uusiksi vaikka ainakin 23 asteen pakkasessa jaksaa vielä startata ilman roikkaa.

Olen odotellut vilkkuvia vikavaloja, jäätyviä lukkoja ja käsijarrua ja konehuoneen sisäistä öljylähdettä mutta pas de problème.

Ja kun uskaltauduin tämän kirjoittamaan niin huomenaamulla luonnollisesti helvetti pääsee irti...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 5911
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mattijus kirjoitti:http://www.schmiedmann.fi/cms/fi/bmw-hu ... ti-koodaus


Edit: jos tuo edes ketään kiinnostaa
No kyllä kiinnostaa - Vielen Danke!

Laittelin sähköistä postia, josko olisi aika käydä Konalassa katsomassa paikkoja!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pomo tuossa valitteli uuden 518d:nsä valoshowta aamupakkasella...

Pääsi sentään omin voimin työmaalle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Dfin
Viestit: 390
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Vittorio Jano kirjoitti:Pomo tuossa valitteli uuden 518d:nsä valoshowta aamupakkasella...

Pääsi sentään omin voimin työmaalle.
Taitaa olla kaikissa näissä tuoreemmissa bemareissa akku vähän heikossa paikassa pakkasen armoilla... :(
Tosinkin sama oli 2012 E300 mersussakin. Naftalämppäri ei pelittänyt kun siellä toistaiseksi vielä webastossa polttoainesuodatin ja se mitä ilmeisimmin näillä pakkasilla alkaa hyytyä. Lisäksi ilmajousituksen kompurasta tuli vikailmoitus. :mrgreen:

Liikaa sähkölaitteita jotka eivät tykkää pakkasesta. Vanhassa vara parempi. :lol:

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Aamulla -30, mutta webasto lähti tällä kertaa kiltisti tulille ja autokin käynnistyi. Sen verran jänskätti työmatka, että pakkasin käynnistyskaapelit matkaan, mutta hyvinhän tuo lopulta sujui. Työkaverin Ducato oli sylkäissyt öljyt maantielle ja oli tuolla monta muutakin lavetin päällä matkaavaa raatoa.

Paikalla
Avatar
155156
Viestit: 2090
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

BMW hinurin kyydillä Keskisuomalaisen uutisessa: http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/pakk ... b98a735e3c

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Tien varteen oli jäänyt vain vanhempaa kalustoa. Taitaa kuitenkin olla niin, että uudemmissa on vakuutuksessa matkankeskeytysturva/hinausturva.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ei se ole helppoa volkkarinkaan kanssa. http://www.audiclub.fi/audifinns/showpo ... tcount=164

Dfin
Viestit: 390
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Tuli tuossa nähtyä sellanen VW transporter cross tai mikä se nyt sitten on mutta kuitenkin melko tuore. Tais hyytyä tienpäälle kun ensin ajoivat ja sitten yhtäkkiä jo työnsivät sitä levähdysalueelle. Meni tilanne vähän ohi kun valokuvasin siinä samalla.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Yksi Audi oli tien varressa tänään käydessä Riksussa,
Kolmena viime päivänä ei Saabin takaluukku meinaa pysyä kunnolla ylhäällä ja tänään ajelinkin Biltemaan. Tosin sieltä tuli ostettua 610Nm tehoiset pumput, eikä ne tunnu sen paremmilta kuin alkuperäiset 660Nm, joten kait on hommattava samantehoiset. Onneksi Bilteman pumput voi palauttaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Pitäähän näiden kelien Saabissakin jossain tuntua. :mrgreen:

9-5:ssa todennut joskus saman konepellin pumppujen kanssa.
Senza cuore saremmo solo macchine

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

Yksi yhteinen tekijä tuntuu suurimmalla osalla hyytyneistä olevan: Diesel. :twisted: tai ainakin korjaamon pihalle kovilla pakkasilla hinurilla tulleista 9/10 on dieseleitä ja sama joka vuosi...

Ja on muuten tosi näppärää kun saa valmiiksi ajastettua polttoainekäyttösen lisälämmittimen joka päivälle valmiiksi! Sehän muistetaan ottaa pois esim. loppiaisena :P
Viimeksi muokannut legza, 07 Tammi 2016, 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11214
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Yhdyn tähän bemarin pakkasvammaisten joukkoon. E90:n jarrut vikisevät jarruttaessa yli 25 asteen pakkasella! -22 ei vielä töistä lähtiessä riittänyt, mutta -26 vikinä on jo selkeä.

Mitä akkuihin tulee, niin juuri ruuvasin uuden akun peräkonttiin. En tosin omaani, vaan kaverin 166:een ;). Nätisti kyllä busso hyrisi kun sen tulille löi uuden akun turvin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15036
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re:

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Raimo Miettinen kirjoitti:Itse kaadoin takapenkit, olisin ottanut kontin verhon pois jos olisi sellainen ja otin oikeasta reunasta verhoilut pois, jotta akku lämpeää kabiinin lämmettyä. On aika kylmä piilo tuo kontin verhoilujen sisällä eikä todennäköisesti ota vastaan latausta parhaimmalla tavalla. Auto siis BMW 320d vm. 06.

Mitä tuo dieselin sameuspiste tarkoittaa käytännönajon osalta? Nesteeltä tankkasin -32c/-37c talvilaatua.
Olikos samepiste se, että sen jälkeen se ei enää yksinkertaisesti kulje linjaa pitkin moottorille (eli pumpattavuuden raja).
Jähmepiste taas taisi olla se, missä se ei enää omalla painollaan valu (eli varastoinnin raja).

Eli -32c on varastointiraja, pumpattavuuden raja on -37c. Sit kun pumpattavuutta ei enää löydy, niin sit olet ns. pississä

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

EIkös samepiste ole lämpötila, jossa parafiini alkaa jähmettyä. Kulkenee vielä linjaa pitkin, mutta tukkii suodattimen, tms.

Avatar
lerppu
Viestit: 5911
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

lerppu kirjoitti:
mattijus kirjoitti:http://www.schmiedmann.fi/cms/fi/bmw-hu ... ti-koodaus


Edit: jos tuo edes ketään kiinnostaa
No kyllä kiinnostaa - Vielen Danke!

Laittelin sähköistä postia, josko olisi aika käydä Konalassa katsomassa paikkoja!
Näiltä oli kaikki sopivat akut myyty loppuun, uusia tulee kahden viikon kuluttua!
Onneksi ei hätä ole akuutti, Bimmeri käy ja kukkuu, joten taisin vähän hyppiä turhaan seinille.
(Oon ollut aina silleen vammanen, että mun mielestä auto voi olla rikki, vaikka se kulkisikin käskettyyn suuntaan...)

Vastaa Viestiin