Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kivijärvi kirjoitti:
11 Kesä 2021, 14:01
Millähän valinnalla pääsisi todentamaan mahdollisimman vähän näitä "muiden merkkien murheita"... Tarkoitus olisi hankkia auto seitsemälle, mutta on kuulkaas aika vaikeaa. Touran olisi yksi ehdokas, S-MAX/Galaxy toinen, mutta eihän niihin yllä olevan perusteella uskalla kajota :) Chryslerin Grand Yoyager (2008-) myös kiinnostaisi, mutta se lienee aika varmasti pommi jo tässä iässä kilsoistaan huolimatta. Ja Lankisen Yoyageria taas ei Suomesta saa järkihintaan millään. Eikä Ruotsinlaivalle viittisi lähteä autoa hakemaan.
Itseä tuo Freemontti on palvellut aikasta hyvin. Tosin ei nyt ihan puhdas 7-paikkainen ole, mutta sellainen 5+2. Tuon oman hukkaamista aina välillä pohtinut, mutta ei siitä ihmeitä saisi ja toisaalta hyvin se pelaa, ihan mukava ajella ja kyytiin menee mitä tarvitsee. On tuo myös vähän sellainen ollut, ettei sitä hirveästi ole lasten kurakamppeiden kanssa säälitty. Jos päivittäisi johonkin kivempaan, niin sitten täytyisi elää vähän siistimmin sekä vahtia touhuja tarkemmin ja nuokin taas osaltaan stressaisi. Sillä se on nyt saanut olla.

Akku, jarrut, etuiskarit ja yksi pyöränlaakeri taitaa olla remontit ja taulussa nyt joku liki 240 tkm. Sikäli Jesus ja Juan ovat tuon onnistuneet ihan suht hyvin kasaamaan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
11 Kesä 2021, 09:17
alfa 156 v6 kirjoitti:
11 Kesä 2021, 07:39
Huolettomuus ja auton katsastaminen ei kulje millään muotoa käsi kädessä minusta :roll:
Onhan se melko huoletonta, jos porsimukset on niin pieniä että ne tulee esiin vain leimalla :D
Komppausta vähintään Les Paulilla , ja ottakaa huomioon em. kommentti tulee Toyota- kuskin suusta.
Katsastushylky yleensä on huolista pienin toki vrt. hinausautokeikat.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
hattoori
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Kivijärvi kirjoitti:
11 Kesä 2021, 14:01
Millähän valinnalla pääsisi todentamaan mahdollisimman vähän näitä "muiden merkkien murheita"... Tarkoitus olisi hankkia auto seitsemälle, mutta on kuulkaas aika vaikeaa. Touran olisi yksi ehdokas, S-MAX/Galaxy toinen, mutta eihän niihin yllä olevan perusteella uskalla kajota :) Chryslerin Grand Yoyager (2008-) myös kiinnostaisi, mutta se lienee aika varmasti pommi jo tässä iässä kilsoistaan huolimatta. Ja Lankisen Yoyageria taas ei Suomesta saa järkihintaan millään. Eikä Ruotsinlaivalle viittisi lähteä autoa hakemaan.
Samaa pohdin viime syksynä. Alunperin oli Ford Smax/Galaxy listan kärjessä mielikuvien perusteella. Emäntä oli vahvasti Voyagerin kannalla. Kävin jopa 5008 koeajamassa sillä puoliautomaatilla :lol:. Siitä ei jäänyt kyllä mitään hyvää sanottavaa. No muutaman turhan junareissun ja katteettomien automyyjien puheiden jälkeen menin naapuri kuntaan koeajamaan S-Max 2007 manuaali 205tkm ajettua 2.0L bensavaparia maamoottorilla. S-Max pesi nuo kaikki mennen tullen ajolleen ja tilojensa puolesta. Hinnassakin pääsin niskan päälle. Tuosta saa omansa pois vielä hienosti jos joskus myy.

Tuo oma yksilö varmaan menee sarjaan löytö. Mihinkään se ei kulje ja bensaa palaa, ohjaus on karmea, mutta muutoin jo 15tkm huoletonta ajoa.
Hoitaa siis lapsiperheen siirrot kuten pitääkin. Eikä ahdista vaikka sotkeutuu/tärväytyy.. :-D

Ottaisin siis Fordin. Vähiten huono vaihtoehto.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Ja out-of-the-box ehdotuksena jokin JDM tilataxi? Tällainen sattui silmään paikallisen kauppakeskuksen parkkipaikan nurkassa majaa pitävän autokaupan ohi kävellessä.

https://www.nettiauto.com/honda/odyssey ... s=99import

Jenkkiversio Honda Odysseysta 3.5 V6 koneella oli ainakin aikanaan hyvässä maineessa kestävyyden kannalta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
13 Kesä 2021, 09:36
Ja out-of-the-box ehdotuksena jokin JDM tilataxi? Tällainen sattui silmään paikallisen kauppakeskuksen parkkipaikan nurkassa majaa pitävän autokaupan ohi kävellessä.

https://www.nettiauto.com/honda/odyssey ... s=99import

Jenkkiversio Honda Odysseysta 3.5 V6 koneella oli ainakin aikanaan hyvässä maineessa kestävyyden kannalta.
Kappas, ihan mukiin menevän näköinen 7-paikkainen. MehumaijaTomaatilla ja tuolla mosalla toki taitaa palaa n. 10 litraa sadalla, mutta saattaa olla aika laadukas ja harmiton peli, mitä nyt vastaavista Accordeista voi vetää johtopäätöksenä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
13 Kesä 2021, 14:25
Kappas, ihan mukiin menevän näköinen 7-paikkainen. MehumaijaTomaatilla ja tuolla mosalla toki taitaa palaa n. 10 litraa sadalla, mutta saattaa olla aika laadukas ja harmiton peli, mitä nyt vastaavista Accordeista voi vetää johtopäätöksenä.
RHD:n kanssa puomiautomaatit parkkihalleissa joissa otetaan/annetaan lippu ovat nihkeitä ja maantiellä ohitettaessa rekkaa vastaantulevien kurkkiminen on hankalaa mutta muuten RHD ajokkiin tottuu nopeasti. Ja tuo jopa ehkä ripauksen eksotiikkaa muuten arkiseen vimpaimeen.

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

RHD:n tottuu tosiaan nopeasti. Itsellä oli Brittituonti-Alfana tällainen Suomessa 5 vuotta. Rekan ohitus alkaa vähän aiemmin kuin normisti vasemman puolen ohjauksella. Lippuautomaatit ja Drive-trough kaistat nyt on vain jumppahetkiä, kun roikkuu auton ikkunasta :D

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Ei ole minun murhe, mutta onhan tämä surkeaa.
Uusi Audi S4 on kyllä kaikkien aikojen alennustilassa.
18´vanteet, diesel-pannu ja feikkiputket.

Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ :shock:
"puhun niin totta kuin osaan"

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mikähä uus mersu, mis kahta puolta perinteisissä pakputkenpääpaikoissa kromisomisteet, muttei putkenpäitä...

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

7h tilatötteröksi, jos oikeesti sitä tilaa tarvitsee prioriteetin kärkipäähän, ni miksei vw transportter hlömallina?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

tai vaihtoehtosesti viano, jollei transventtiili nappaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Paikalla
Avatar
nipaka
Viestit: 2077
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Onkohan mersujen ajovalokytkimissä jotain yleistä ongelmaa? Suurin osa valottomista vastaantulijoista on niitä joiden logossa osoitetaan hinauslenkit ja avunpyytötaho.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Itse taas olen huomannut useimpien olevan johtotähtiä. Molemmissa merkeissä vissiin mahdollista kytkeä valot kokonaan pois, monessa autossa kun se ei ole edes mahdollista vaan valot ovat automaattisesti aina päällä

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Vieläkö nykymersuissa on se rubikinkuutio siinä viiksessä, mistä kaikki toimet hoidetaan?

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Noh.
Ton mun seiskapenarin ongelmia;
Hurinapärinää - etuoik jarrukilpi oli mätääntyny irti. Ennoo poiston jälkeen koeajanu, mut äänilähde liki varma. Samalla huomasin saman kulman iskarin suojakumen olevan halki. Eka jännitti, jos voimansiirto olis antautunu. Huomen koeajo.

Se takajousi edelleen vaihtamati...

Kun etutolpan kumen vaihtaa, ni jousi samalla. Molemmin puolin. Raporttia lukenu myös etujousien katkeamisista...
Takakontti ei mee aina kiinni asti. Liekkö joku säätöhomma. Siis sähköluukku.

Jos hakemalla hakee jotain positiivista, ni ton karvalakkistereot jytää kohtuullisesti. Sekä hud ja adaptivakkari, penkki, jne...

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

jalittam kirjoitti:
18 Kesä 2021, 00:17
Jos hakemalla hakee jotain positiivista, ni ton karvalakkistereot jytää kohtuullisesti. Sekä hud ja adaptivakkari, penkki, jne...
Vielä. :black:
"puhun niin totta kuin osaan"

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Nonni. Volvo päivitti etäohjaussoftansa. Nyt siitä näkee mm. jokaisen ajomatkan polttoaineenkulutuksen ja auton saa edelleen käynnistettyä etänä... se tuleekin tarpeeseen talvella, koska bitit eivät enää riittäneet siihen, että webastoakin voisi ohjata etänä. Ja ympäristö kiittää. :silly:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

jalittam kirjoitti:
17 Kesä 2021, 23:04
Vieläkö nykymersuissa on se rubikinkuutio siinä viiksessä, mistä kaikki toimet hoidetaan?
On. Onneksi. Sehän on sangen näppärä väline. Valitettavasti ko. viiksen paikka suhteessa ohjauspyörään on ajan saatossa hivenen muuttunut.

-Tazio

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja peksu »

Tuoreena Mersun omistajana en kyllä pidä sitä rubikinkuutiota (ainakaan vielä) mitenkään hienona ratkaisuna :roll: .

Yritin saada vettä tuulilasille, niin tulikin kaukovalovilkku, kun vanhasta tottumuksesta vedin (siitä ainoasta) viiksestä. Kertapyyhkäisy on näköjään viiksen päästä painamalla, mutta täytyy näköjään etsiä 416-sivuisesta käyttöohjekirjasta pissapojan käyttö... niin ja siinä ohjekirjassa lukee melkein joka kohdassa, että katso lisätietoa auton elektronisesta käyttöohjekirjasta. Tuo on sikäli ymmärrettävissä, että autoon tutustuminen pitäisi tehdä autossa, mutta minä ainakin tykkään lukea käyttöohjekirjaa kotona sohvalla maaten :mrgreen: .

Vaihdeviiksikin saattaa vielä aiheuttaa hämmennystä äkkitilanteessa, mahtaako se heittää vaihteen vapaalle, jos vauhdissa vetää tuosta vivusta?

Ehkä tuohon tottuu; muutama asia oli kuitenkin BMW:ssä selvästi paremmin, esim. mittarit.
Mersun nopeus- ja kierroslukumittarit on täynnä pieniä typeriä väliviivoja, joten nopeuden pikainen vilkaisu vaatii oikeasti katseen tarkentamiseen mittariin.
Ilmastointilaitteen käytölle on varattu pitkä rivi vierekkäisiä nappuloita; perinteiset pyöriteltävät napit olisi kyllä kätevämmät. Nyt kun säätää lämpötilaa, pitää ensin löytää se nappula ja sitten katsoa ylempää näytöstä, tuliko sopiva lukema.
Vilkun toiminta hämäsi aluksi. Jos pökkäsi viikseä vähän, se vilkutti 3 kertaa. Jos vähän enemmän, vilkuttikin vain kerran.

Eköhän nämä kaikki asiat silti opi aikaa myöten. Penkin sähkösäädöt on kyllä kätevät, saa tarkasti haluamansa asennon.
Ja pääasia eli kyydin mukavuus on paremmalla tolalla kuin BMW:n Active Tourerissa. Jousitus on pehmeämpi ja pitkäliikkeisempi; takapään liikkeet tuntuvat itse asiassa aika oudoilta, kun isommissa heitoissa liikkuu ylös-alas suunnassa ihan tuntuvasti. Tässä yksilössä on Agility control-alusta, mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin...

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

peksu kirjoitti:
20 Kesä 2021, 10:47
Tuoreena Mersun omistajana en kyllä pidä sitä rubikinkuutiota (ainakaan vielä) mitenkään hienona ratkaisuna :roll: .
Tässä yksilössä on Agility control-alusta, mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin...
Mejsselin koira-alusta teiden kallistusten kompensoimiseksi. Kulkukulma optimaalinen 5 astetta.

:P
"puhun niin totta kuin osaan"

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

palkus kirjoitti:
18 Kesä 2021, 10:59
jalittam kirjoitti:
18 Kesä 2021, 00:17
Jos hakemalla hakee jotain positiivista, ni ton karvalakkistereot jytää kohtuullisesti. Sekä hud ja adaptivakkari, penkki, jne...
Vielä. :black:
Vielä höpöhopö.
Jos X määrä euroja taskussa, valittavana karvalakki 5 ja semi karvalakki 7?
Loppupeleis ei vaikee valinta.
Onha tos puutteensa, mut köyhän pitää tinkiä asioissa enämpi.

Symmetriaa, myös vas tolpan suojakumi on identtisesti rikki. Jarrukilpi sentäs lie ehjä.
Ja hurina tulennee eturenkaista, vaihdoin nastaetuset ja soundi muuttu.
Jaksaa tehä kylmää näin helteellä, jote pos puolelle sekin.

Jote ny itteä niskasta kii, ja takajousen vaihtoa tekeen/teettään. Sit kulmansäätö ja uudet gummit. Jos sit läjä lähestyis ajettavaa.

Tos muute eturipustuksen konstruktio lähestyy 159:n vastaavaa. Yks alapallo enämpi ja toki iskarissa alahaarukka integroitu iskariin ja iskari o säätyväinen.

Ja kyllähän se "mielenrauhaa" tuo, et tomne härveli olis liki 10v sitte maksanu lie yli 200 000€ Suomessa.
Alfan arvonlasku my ass.
Viimeksi muokannut jalittam, 20 Kesä 2021, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Meilläki pumi (koira, semmone Hauhau champpion logosta löytyvä) ravaa välillä muutama aste kylki edellä. Täyttä laukkaa menee suoraan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jalittam kirjoitti:
20 Kesä 2021, 21:16
Meilläki pumi (koira, semmone Hauhau champpion logosta löytyvä) ravaa välillä muutama aste kylki edellä. Täyttä laukkaa menee suoraan.
Turussa eilen moni nelipyöräinen meni samalla tavalla kauhean metelin saattelemana.

Kuva

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mersun R350 bluetec oli jo kiikarissa, mutta ehti mennä myös ennen kuin ehdin aktivoitumaan asiassa.

Jenkithän tässä hyviä olisivat, JDM-tuontien ohessa, ne kun ymmärtävät mitä todellinen tila tarkoittaa. Sitä kautta toi Mersukin listoille päättyi. Dieselit ei ole hullumpia, lootat kestää isältä pojalle ja onhan noissa tyyliä. Toinen eksoottinen löytö on Toyota Sienna nettiautosta. Nissan Quest ja Honda Odyssey myös kiinnostaisivat, jos aidon amerikkalaisen jostain löytäisi.

Järki sanoo "Osta uusi Berlingo!" ja tunteet eivät ole kuulevinaan..

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kivijärvi kirjoitti:
28 Kesä 2021, 17:15
Mersun R350 bluetec oli jo kiikarissa, mutta ehti mennä myös ennen kuin ehdin aktivoitumaan asiassa.

Jenkithän tässä hyviä olisivat, JDM-tuontien ohessa, ne kun ymmärtävät mitä todellinen tila tarkoittaa. Sitä kautta toi Mersukin listoille päättyi. Dieselit ei ole hullumpia, lootat kestää isältä pojalle ja onhan noissa tyyliä. Toinen eksoottinen löytö on Toyota Sienna nettiautosta. Nissan Quest ja Honda Odyssey myös kiinnostaisivat, jos aidon amerikkalaisen jostain löytäisi.

Järki sanoo "Osta uusi Berlingo!" ja tunteet eivät ole kuulevinaan..
Ärrämersuista olen kuullut paljon huonoa, etenkin ihan ensimmäiset vuosimallit on olleet ongelmallisia. Toki varmaan pahimmat viat niistäkin on korjattu ja R350 taitaa olla sen verran uutta paahtoa että pahimmat suunnitteluvirheet on ratkottu.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

peksu kirjoitti:
20 Kesä 2021, 10:47
Vaihdeviiksikin saattaa vielä aiheuttaa hämmennystä äkkitilanteessa, mahtaako se heittää vaihteen vapaalle, jos vauhdissa vetää tuosta vivusta?
On siihen ainakin pieni idioottivarmennus tehty. Ajoin olosuhteiden pakosta CLA:lla reilu pari tuntia ja moottoritiellä ripotti vettä. ”Pyyhkijän viiksestä” kertapyyhkäisyn napaus ja veto loppuu. Pari vittuperkelettä myöhemmin tajusin pyyhkijäviiksen tilalla olevan vaihdevipu ja autohan veti vapaalle. Ei auttanu muu kuin kokeilla, meneekö takaisin D:lle ilman stoppia tien sivuun. Meni ja matka jatkui.

Harvoin pitää noin paljon miettiä tekemisiään, jos vaihdekeppi, -tikku, tai vaikka -rulla olisi edes suunnilleen oikealla suunnallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Eikös tuo toiminut kuin perinteinen tomaatti? Vai onko niissä nykyään joku isoveliäly joka estää vapaalle/ vaihde päälle operaation liikkeessä? Ja jos, niin miksi??

-Tazio

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mietin kanssa että missä on sellanen aski, joka päästää ajossa D->N muttei enää takaisin N->D? Tuohan voi olla jo vaarallistakin, jos vahinkovaihdon jälkeen joutuu stoppaamaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Enkös mä kirjoittanut, että D:lle ilman stoppia.

Ei siis tarvinnu stopata.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja peksu »

peksu kirjoitti:
20 Kesä 2021, 10:47
Tässä yksilössä on Agility control-alusta, mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin...
Katsoin auton VIN-koodilla todelliset varusteet tehtaalta lähtiessä, niin eipä tässä olekaan Agility control-alustaa vaan ihan tavallinen jousitus.
Tästähän saisi hyvän keskustelun myyjäliikkeen kanssa, kun olivat listanneet varustelistaan sen totuuden vastaisesti...

Mitähän tässä nyt tekisi; soitanko (vai pitäisikö laittaa s-postia, että jää todisteet...) ja tiedustelen jonkin sortin hyvitystä :roll: ...

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Alfissimo kirjoitti:
28 Kesä 2021, 22:08
Enkös mä kirjoittanut, että D:lle ilman stoppia.
Juu, mutta että onko joku auto joka ei anna noin tehdä? Siis että automaagin saa lennosta vapaalle, muttei takaisin pykälälle?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

No niii... no tuossa kohti ei noin pitkää ajatuspolkua ylipäänsä ollut mielessä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

peksu kirjoitti:
28 Kesä 2021, 23:12
peksu kirjoitti:
20 Kesä 2021, 10:47
Tässä yksilössä on Agility control-alusta, mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin...
Katsoin auton VIN-koodilla todelliset varusteet tehtaalta lähtiessä, niin eipä tässä olekaan Agility control-alustaa vaan ihan tavallinen jousitus.
Tästähän saisi hyvän keskustelun myyjäliikkeen kanssa, kun olivat listanneet varustelistaan sen totuuden vastaisesti...

Mitähän tässä nyt tekisi; soitanko (vai pitäisikö laittaa s-postia, että jää todisteet...) ja tiedustelen jonkin sortin hyvitystä :roll: ...
Eikös nämä mene vähän niin tai näin, periaatteessa sille varusteelle on hinta X ja arvo Y, joten pitäisi näkyä siinä. Ja jos ei ole helposti selvitettävissä, myyjän pitäisi pitää huoli että tiedot on kunnossa. Itse laittaisin mailia ja kysysyin, että mitenkäs näin ja mitäs tehdään. Itse väitän ainakin, että jos jollain tavalla erikoisalusta tai lisävaruste myyty ja sitä ei ole, hintaa pitää saada korjatuksi.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Itse olen aikoinaan saanut autoon yhden rengassarjan kun varustelu ei vastannut ilmoitettua. Eli ei muuta kuin sähköpostia liikkeeseen jos ostosta ei ole kauaa.

Sampsulisami
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Touko 2017, 20:07

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sampsulisami »

Vw up,
-apparin airbag menee pois päältä kun ilmastoinnin kompura lähtee päälle.
-painelaakeri kolkottaa, 88tkm
-tehot kateissa n.4500rpm jälkeen
-start stop sammuttaa koneen pysyvästi välillä
-bluetooth audia kytkeytyy usein päälle vaikkei paina nappulaa
-antaa ainoastaan airbag kytkimen koodista vikakoodin

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sampsulisami kirjoitti:
29 Kesä 2021, 12:06
-tehot kateissa n.4500rpm jälkeen
Mitä sille on tehty että tehoja on löytynyt alle 4500rpm? :shock:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Sampsulisami
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Touko 2017, 20:07

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sampsulisami »

Polforea kirjoitti:
29 Kesä 2021, 12:08
Sampsulisami kirjoitti:
29 Kesä 2021, 12:06
-tehot kateissa n.4500rpm jälkeen
Mitä sille on tehty että tehoja on löytynyt alle 4500rpm? :shock:
Ei mitään. Tuo ei kiihdy kuten ennen. 3000rpm tai 6000rpm ei mitään eroa. Koko kierrosalue yhtä tehoton.

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja peksu »

Aquatica kirjoitti:
29 Kesä 2021, 08:17
peksu kirjoitti:
28 Kesä 2021, 23:12
peksu kirjoitti:
20 Kesä 2021, 10:47
Tässä yksilössä on Agility control-alusta, mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin...
Katsoin auton VIN-koodilla todelliset varusteet tehtaalta lähtiessä, niin eipä tässä olekaan Agility control-alustaa vaan ihan tavallinen jousitus.
Tästähän saisi hyvän keskustelun myyjäliikkeen kanssa, kun olivat listanneet varustelistaan sen totuuden vastaisesti...

Mitähän tässä nyt tekisi; soitanko (vai pitäisikö laittaa s-postia, että jää todisteet...) ja tiedustelen jonkin sortin hyvitystä :roll: ...
Eikös nämä mene vähän niin tai näin, periaatteessa sille varusteelle on hinta X ja arvo Y, joten pitäisi näkyä siinä. Ja jos ei ole helposti selvitettävissä, myyjän pitäisi pitää huoli että tiedot on kunnossa. Itse laittaisin mailia ja kysysyin, että mitenkäs näin ja mitäs tehdään. Itse väitän ainakin, että jos jollain tavalla erikoisalusta tai lisävaruste myyty ja sitä ei ole, hintaa pitää saada korjatuksi.
Kyllä on Mersun koodikieli vaikeaa...

Olen nyt taas viettänyt aikaa netissä ja kyllä tuossa sittenkin taitaa olla se Agility-alusta :roll: . Se tulee Avantgarde-varusteiden mukana ja löysin Vehon vanhan esitteen ja siitä selviää nuo mystiset koodit:
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION (VIN-koodin tuloksista tämä teksti) onkin Suomessa: Agility Control -madallettu alusta, selektiivinen iskunvaimennus (677).

Ihmeellistä, että Standard muuttuu täällä meillä madalletuksi alustaksi erikoisilla iskunvaimentimilla...
Täytyy huomenna kokeilla ajossa, että muuttuuko se oikeasti jotenkin Sport-asennossa, kuten pitäisi.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Täällä ku on penaritietämystä, niin rengaskyssäri;
Mitä menetän tahi saan, jos toho F01 xDriveen (740d) laittais myös taakse 8,5"x19" et 25 vanteet ja eturengaskoon 245/45-19?

Orkkiksena takana 9,5"x19" et 39, renkaina 275/40-19.
Edessä 8,5"x19" et 25, renkaina 245/45-19.

Nyt kesävannekset orkkiskoko, mut offsetit edessä 20 ja takana 15...
Eli takana pyörä kohtuu ulkona kaaresta. Vähä teinilook.
Vanteet Dotz fast seven. Noi o köykäsemmät, mitä talvirenkailla olevat bmw orkkikset. Esim etupyörät 4,8kg keveemmät kpl, mitä orkkikset. Kiinan nastat ja kesät.

Toho 245/45 kokoon sais meluvaimennettua rengasta, mm. Contin premium contact 6.

Hiljasuus/mukavuus prioriteetin kärjes sekä maantieajettavuus.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jalittam kirjoitti:
04 Heinä 2021, 20:56
Mitä menetän tahi saan, jos toho F01 xDriveen (740d) laittais myös taakse 8,5"x19" et 25 vanteet ja eturengaskoon 245/45-19?
Menetät: saksalaisen insinöörin suunnitteleman täydellisen geometrian
Saat: järkevämmän rengaskoon taka-akselille ja akselilta toiselle vaihtokelpoisen sarjan sekä näyttävästi hieman sisässä olevat takarenkaat
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

jalittam kirjoitti:
04 Heinä 2021, 20:56
niin rengaskyssäri;
Mitä menetän tahi saan, jos toho F01 xDriveen (740d) laittais myös taakse 8,5"x19" et 25 vanteet ja eturengaskoon 245/45-19?
Orkkiksena takana 9,5"x19" et 39, renkaina 275/40-19.
Edessä 8,5"x19" et 25, renkaina 245/45-19.
Nyt kesävannekset orkkiskoko, mut offsetit edessä 20 ja takana 15...
Eli takana pyörä kohtuu ulkona kaaresta. Vähä teinilook.
Vanteet Dotz fast seven. Noi o köykäsemmät, mitä talvirenkailla olevat bmw orkkikset. Esim etupyörät 4,8kg keveemmät kpl, mitä orkkikset.
Penari harrastaa isommissa malleissaan leveämpää takapyörää oikein tarpeeseen. Takapään täytyy olla jäykempi, jottei tartte ohjastaa kuin amerikkalaisissa elokuvissa. Tosin samantapaista jäykistystä saa tehtyä selvällä paine-erollakin, mutta leveempi on parempi. Nuot orggis raskasmetallivanteet ovat paksua tavaraa, koska ovat suunnitelu piikkimaton sietäville renkaille. Kevyt vahvavanne olisi varmaankin liian kallis tehdä :-D Joo, aika törkeä offsetti dotzeissa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Rellu Captur. 2017. 1.2 120 hp.

Teetin ilmastointihuollon, mutta vika ei poistunut, kuten hieman etukäteen pelkäsinkin.

Normaalisti on toiminut erinomaisesti sekä ennen että jälkeen huollon lyhyillä ja lyhyehköillä matkoilla.

Nyt superhelteillä pitkillä matkoilla n parin tunnin ajon jälkeen teho häviää. Tuntuu että puhallinkaan ei puhalla kunnolla ilmastointi päällä.

Kun otan ilmastoinnin pois päältä, puhallin puhaltaa kunnolla ulkoilmaa.

n 20 minuuttia ilmastointi poissa päältä. Ja jälleen n tunnin ajan tulee kylmää kuten pitääkin.

Joku epäili, että "kenno jäätyy". Ja kun kompura on hetken poissa, se toimii jälleen normaalisti, kunnes taas pitkässä ajossa "jäätyy".

Tietääkö joku asiasta jotain? Mikä kenno? Voiko noin tapahtua? Jos voi, mikä voi aiheuttaa tuon? Ranskiksen ominaisuus? Voiko asialle tehdä mitään muuta kuin pitää tauko puolentoistatunnin välein?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä se kenno voi jäätyä. Esim silloin jos pyydetään (ja ilmastointi antaa) jatkuvasti liian kylmää ja ulkona on tarpeeks lämmin.
Toisissa tapauksissa riittää se, että nostaa pyyntilämpöä parilla asteella (esim. 18->20 tai 22.5 tms) ja elelee tyytyväisenä, toisissa sitten ei välttämättä sekään piisaa.

Ja olettaisin sisäkennon olevan se, mikä jäähän menee - sieltähän se kylmäkin halutaan.

Avatar
hattoori
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hattoori »

peksu kirjoitti:
28 Kesä 2021, 23:12
peksu kirjoitti:
20 Kesä 2021, 10:47
Tässä yksilössä on Agility control-alusta, mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin...
Katsoin auton VIN-koodilla todelliset varusteet tehtaalta lähtiessä, niin eipä tässä olekaan Agility control-alustaa vaan ihan tavallinen jousitus.
Tästähän saisi hyvän keskustelun myyjäliikkeen kanssa, kun olivat listanneet varustelistaan sen totuuden vastaisesti...

Mitähän tässä nyt tekisi; soitanko (vai pitäisikö laittaa s-postia, että jää todisteet...) ja tiedustelen jonkin sortin hyvitystä :roll: ...
Ei muuta kuin liikkeeseen yhteys. Aikanaan Giulietta myytiin xenoneilla ja paljastuikin polttimon vaihdossa halogeeneiksi. Asiallinen reklamaatio myyjälle ja homma eteni hyvin. Lisävarustelistasta katsottiin hinta ko. xenoneille tehtaalta ja jokunen prosentti ikähyvitystä otettiin pois.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ Jos joku paikka jäätyy, niin se on ilmaa jäähdyttävä höyristin lämmityslaitteen sisällä.

Normisti kylmäaineen höyrystymislämpötila pitäisi olla pari astetta plussalla, jotta jäätymistä ei pääsisi tapahtumaan. Puhalluslämpötila sitten jotain +8 C tyylistä.

Kenno pidetään aika vakiolämpötilassa ja autoon puhallettavan ilman lämpötila säädetään sopivaksi sekoittamalla tarpeen mukaan lämmintä joukkoon. Yleensä kait kaikki ilma menee aina höyristimen läpi ja lämmitys sitten läppäsäädöllä (kennon ohitus)? Tällöin höyristimen lämpötilaan ei vaikuta, minkä lämpöistä sisälle puhalletaan. Mutta pieni ilmavirta eli puhallus hilajisella voi edistää huurtumista.

Jos höyristin jäätyy ja kaikki ilma menee sen läpi lämmönsäädöstä riippumatta, niin silloin pitäis atsman vaivata lämmityslaitetta myös kylmästöinnin poiskytkennän jälkeen siihen asti, kunnes huurre/jää sulaa pois.

Jäätyminen, jos nyt ylipäätään on kyseessä eikä mikään luistava magneettikytkin tms, on selkeä vika. Jos jäähdytystehoa on yli tarpeen lämpötila/paine höyristimessä menee liian alas, pitäisi kompressorin pysähtyä. Kylmävehkeissä höyristimen osittaista jäätymistä on pidetty myös liian pienen kylmäainemäärän tuntomerkkina.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Polforea kirjoitti:
28 Kesä 2021, 21:49
Mietin kanssa että missä on sellanen aski, joka päästää ajossa D->N muttei enää takaisin N->D? Tuohan voi olla jo vaarallistakin, jos vahinkovaihdon jälkeen joutuu stoppaamaan.
Olikin mennyt ohi tämä... vastaus kysymykseen on 500X. Siinä on monta muutakin verenpainetta nostanutta "turvatoimintoa"
- kun lähtee ohittamaan vakkari päällä, digimittaalinen nopeusmittari korvataan varoitustekstillä "painat nyt kaasua"
- nopeudenrajoitin ei osaa pitää nopeutta asetetussa arvossa - se on kuljettajan tehtävä ja kuljettajaa muistutetaan tästä äänekkäällä pimputuksella, kun asetettu nopeus ylitetään 2 km/h
- jarrua pitää polkea siirrettäessä vaiheenvalitsin N->D

Giulietan kanssa minulla oli tapana pistää etanavauhtia matelevassa ruuhkassa vaihde vapaalle, kun sattui kohdalle alamäki. Jos jonon vauhti kiihtyi niin, ettei pelkkä rullaus enää piisannut, niin sitten pykälä päälle vauhdissa ja hanaa.

Sama 500x:llä. Keppi jumissa, mitä hittoa? No, aika pian tajusin, että pitää polkea jarrua. Niin voimallisesti, että auto pysähtyi. Sitten pykälä päälle ja takaa-ajoon. D->N tietenkin onnistuu vauhdissakin eli tällä voi tosiaan järjestää itselleen hupia vaikka moottoritiellä.

Onneksi V60 kanssa on saanut todeta, että on myös mahdollista toteuttaa turvavarusteet niin, että niistä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Tässä kohtaa adaptiivinen vakkari on erittäin mukava varuste. Ei tarvitse miettiä missä kohdassa aakkosia keppi huitelee. Antaa älykoneen vaan ajaa.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

insinörtti kirjoitti:
15 Heinä 2021, 18:35
Olikin mennyt ohi tämä... vastaus kysymykseen on 500X. Siinä on monta muutakin verenpainetta nostanutta "turvatoimintoa"
- kun lähtee ohittamaan vakkari päällä, digimittaalinen nopeusmittari korvataan varoitustekstillä "painat nyt kaasua"
Manuaalivaihteinen ei tee tuota eli digitaalinen nopeusnäyttö näyttää nopeuden myös ko. tilanteessa. Nopeudenrajoittimen suhteen en osaa sanoa mitään, koska kyseinen turhake ei ole koskaan ollut käytössä.

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lrela »

Muun merkin murhe: Skeida Octavia 2013 1.8 TSI

No, öljyä ei näy kuluvan. Mutta DSG-kytkinpaketti paskana, timanttitiskillä hinta 1600 euroa. Nyrkkipajalle en uskalla viedä. Auto on nyt Konalan Autokeskuksen takapihalla odottamassa 6.8. tapahtuvaa korjauspäivää. Ens viikolla meen ostaa Kannelmäen Prismaan Italianpunaisen Jopon ja siihen noin 100 euron U-lukon.

Tiesin kyllä ostaessani nämä riskit.

Oiskohan se 2.0 Giulua AT8 seuraavaks tosijjaan, odottelen vielä että hinnat on tasoa 24 tonnia :mrgreen: Siinä ei vissiin ole TCT:tä vaan mehumaija, eikö?

ps. osaako kukaan selittää miksi käytetyt diesel-giuluat ovat halvempia? Uutenahan ne ovat bensavehkeihä kalliimpia.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Vastaa Viestiin