Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

nipaka kirjoitti:
14 Marras 2022, 13:55
lerppu kirjoitti:
14 Marras 2022, 13:09
https://www.nettiauto.com/bmw/x1/13189867

Ei perkele!
Muotoilu ilmeisesti Japanista. Muualla ei tule noin rumaa.
Saattaa bimmeristiä ketuttaa kun Fiat 500 lähtee valoista nopeammin. 136 heppaa ei ole nykyauton teho. Eikä sillä tuo möhkäle kulje 208 km/h.
Kun ihmisen heittää lentokoneesta niin laskuvarjohypyn perusasennossa massu maata kohden tassut auki maksiminopeus on luokkaa 200 km/h. Ehkä Biimerin voi heittää rahtikoneesta ulos?

Ja tuo rumuus tulee Kiinan markkinoilta, ei Japanista.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
14 Marras 2022, 14:01
Ehkä Biimerin voi heittää rahtikoneesta ulos?
Siihen se vois olla hyvä!

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Olisihan tuo nyt vähän noloa olla vuosikymmeniä Volkkaria jäljessä.

https://www.youtube.com/watch?v=9G9ZQg3hkxs
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
atti
Viestit: 585
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja atti »

Sukulainen osti 2011 vuoden Passatin. Oli ollut ruosteessa varmaankin 5-7 kohdasta ja sai tuon takia neuvoteltua hintaa alaspäin. Kuulemma aivan yleistä. Jopa niin yleistä että korin korjaaja ei suostunut antamaan työlle edes takuuta, kun ruostuminen uusii kuitenkin.

Luulin että moderneissa autoissa korin ruostumisesta oltiin jo päästy eroon. 250 tkm ajettu 2008 vuoden Brera ei ole edes yrittänyt lähteä ruostumaan korista. Apurungot yms. on sitten eri asia.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

lerppu kirjoitti:
14 Marras 2022, 13:09
https://www.nettiauto.com/bmw/x1/13189867

Ei perkele!

Etuvetoinen 3-pyttyinen ilman sähköapuja 60 kiloa!!
Pelkkä kosketusnäyttö! Ei penkinlämmittimille tai ilmastoinnille nappuloita, näytöstä kaivettava nekin esiin. Voi saatana.

Mulla on ollut sekä gen 1 että gen 2 versiot tästä autosta, olleet ihan päteviä käyttiksiä.
Ei tule gen 3. Ei kuuna kullin valkeana. Ja mitä nää on nää hinnat!! Tollasiako nyt joutuu autoista maksamaan?
- Tai siis ihan hemmetisti enemmän, jos auton haluaa. Tässähän on puolet liikaa hintaa! Mitä hemmettiä?

Onneksi on Stelvio. Ja toi on yllättänyt positiivisesti tuo säästö-kakkosauto, osuvasti 2-sarjalainen. Ei tarvii miettiä vaihtoja, ei...
Tämän kilpailijaksi kai se Tonale on suunniteltu? Onhan se halvempikin, vaikka silti turhan kalliin tuntuinen.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Garmund kirjoitti:
14 Marras 2022, 16:18
lerppu kirjoitti:
14 Marras 2022, 13:09
https://www.nettiauto.com/bmw/x1/13189867

Ei perkele!

Etuvetoinen 3-pyttyinen ilman sähköapuja 60 kiloa!!
Pelkkä kosketusnäyttö! Ei penkinlämmittimille tai ilmastoinnille nappuloita, näytöstä kaivettava nekin esiin. Voi saatana.

Mulla on ollut sekä gen 1 että gen 2 versiot tästä autosta, olleet ihan päteviä käyttiksiä.
Ei tule gen 3. Ei kuuna kullin valkeana. Ja mitä nää on nää hinnat!! Tollasiako nyt joutuu autoista maksamaan?
- Tai siis ihan hemmetisti enemmän, jos auton haluaa. Tässähän on puolet liikaa hintaa! Mitä hemmettiä?

Onneksi on Stelvio. Ja toi on yllättänyt positiivisesti tuo säästö-kakkosauto, osuvasti 2-sarjalainen. Ei tarvii miettiä vaihtoja, ei...
Tämän kilpailijaksi kai se Tonale on suunniteltu? Onhan se halvempikin, vaikka silti turhan kalliin tuntuinen.
Näinhän tuo taitaa olla. Kai autot sitten maksaa tämän verran… Multa loppui rahat tähän touhuun! Onneksi ei haittaa. Toista olisi jos vaihto ois ajankohtainen. Sitten haittaisi kyllä!

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Oli tuossa viikolla pieni episodi E170, -17 Corollan kanssa. Vikavalo syttyi kesken ajon, joten opastin kuljettajan Motomaattiin. Pitkä lista tuolla oli kaikenlaista, mutta varmaankin tuo lambda oli se mikä sytytti vikavalon. Jotenkin lohdullista huomata, että ei nämä suuretkaan valmistajat saa tehtyä autoista vikakoodivapaita mitä tulee noihin eri moduulien väliseen kommunikaatioon. Giuliassahan on aina jotain, jos messillä kaivelee. Toyotaan ei ole onneksi työkaluja millä näitä tutkia. Listalla on toki pari olosuhde koodia kuten usein jäätynyt takajarru, jäätynyt tuulilasikamera ja toimimattomat rengastunnistimet. Sammutuksessa on myös pari kertaa heittänyt näytölle "tarkista latausjärjestelmä".

Moottori
P0136 Lambda lohko 1, anturi 2
P1604 Käynnistettävyyshäiriö

Jarru ABS
C1466 OT nopeustunnistinpiiri

Ilmastointi
B1412 Ympäristön lämpötila
U0100 Tietoyhteys katkennut ECM/PCM A

Mittaristo
B1507 Suuntavalopiirin katkos
U0163 Tietoyhteys navigoinnin ohjausmoduuliin
B150A Menetetty yhteys HMI-LAN

Navigointi
U0100 ECU viestintä

Kori
B124B Automaattinen kaukovalojärjestelmä
B124C Automaattinen kaukovalokamera
U0100 Tietoyhteys katkennut ECM/PCM A
U0101 Yhteys TCM:n katkennut
U0151 Tietoyhteys katkesi pääntukijärjestelmän ohjaimeen

Rengaspaine
C2121 Lähettäjän ID 1 ei saatu
C2122 Lähettäjän ID 2 ei saatu
C2123 Lähettäjän ID 3 ei saatu
C2124 Lähettäjän ID 4 ei saatu

Ajoavustimet
C1AA3 Auton nopeusanturin virtapiiri
U0123 Yhteys kiertymisnopeustunnistinyksikön kanssa kadonnut

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^akku kaputt
"puhun niin totta kuin osaan"

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kaikki uudet autot on kommunikaatio-ongelmia täynnä. Mun mielestä ainoa ero mitä olen havainnut, on kuinka herkästi Alfa ilmoittaa siitä kuljettajalle. Monissa muissa saa toistua aika monta kertaa ja pitkän ajan ennekuin kuljettajaa on syytä huolestuttaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tästä samaa mieltä

Vaimo tulossa Treelta tänään loskakelissä, ja tietenkin
Niro pukkasi keltaista häiriövaloa kehiin.
Etututkat pois pelistä, joten ilmoitus adapt. vakkari ja
automaattinen hätäjarrutus ei toimi.
Mutta matka jatkui ja vaimon auto ei ( vielä) vaihtunut…. :wink:

Osaa nämä vanhemmatkin.
Pösön Hdi heitti viime 1000 km:n farmikeikalla täysi kuorma klapeja kyydissä
moottorivikavalon, josta tiesin, että hiukkasloukku alle 50% auki.
No ajelin varmaan normaalisti 400 km sen jälkeen, ja tänään pesuasemalle
viedessä tuttu muovin yms. käry putkesta jonkin aikaa.
Mokoma teki loukun polton lopultakin, ja valo poistui.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alum »

Tässä on tietysti tarkoitus tarinoida autovalmistajien nykyisistä murheista. Muutaman kuukauden vanhaa Classic Carsia lukaistessani huomasin kuitenkin takavuosilta ainakin omasta mielestäni hauskan jutun, joka meni noin suurinpiirtein seuraavasti:

Joskus 70/ 80-lukujen vaihteessa Ranskassa suoritetussa tutkimuksessa osoittautui, että valtaosa gallialaisista uskoi Audin olevan pesukone- tms kotitalouskonemerkki. Se ei tietenkään luonut hyviä edellytyksiä myynnille. Audin kehitettyä käänteentekevän nelivetoisen Quattro-ralliauton mm. Hannu Mikkolan avustuksella talliin palkattiin myös ranskalainen Michèle Mouton, joka osasi ajaa ja oli vielä kaiken lisäksi ulkonäöltään sellainen kuin ranskalainen nainen vain voi olla. Kun Mouton sitten voitti ensimmäisen MM-rallinsa, ranskalaiset eivät enää luulleet Audia pesukonevalmistajaksi.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Michèle on osoitus siitä että Audissakin voi olla jotain hyvää eikä pelkkää murhetta. :mrgreen:
Mouton.JPG
Mouton.JPG (42.16 KiB) Katsottu 5309 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

MM oli kyllä ehana.

Oma muiden merkkien murhe on se, että Minin latausjohto vilkuttaa punaista.

Hedin ei vielä ole vastannut eilisiin yhteydenottopyyntöihini, mutta onneksi Tampereen Autokeskus lupasi vilkaista tänään, kun Manseen nyt on muutenkin asiaa. Siihen firmaan pystyi soittamaan puhelimella ja juttelemaan siihen vastanneen korjaamoihmisen kanssa.

Tuollaisen latausjohtovian sattuessa on muuten se polttomoottorikin melko jees.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
22 Joulu 2022, 10:09
Oma muiden merkkien murhe on se, että Minin latausjohto vilkuttaa punaista.
Oletko jo kokeillut:

1) Käyttää kyseistä johtoa toisessa autossa?
2) Lataako Mini toisella piuhalla esim. julkisessa latauspisteessä?
3) Laittaa kyseisen piuhan kyseiseen Miniin mutta kytkeä toiseen pistorasiaan joka on varmasti toimivaksi todettu?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
22 Joulu 2022, 10:09
Tuollaisen latausjohtovian sattuessa on muuten se polttomoottorikin melko jees.
Siksipä tallissa pitää olla täyssähköauto ja Alfa... Aina jompikumpi ajokunnossa. Pitää kyllä sanoa että Tesla on yllättänyt toimintavarmuudellaan ja huolettomuudellaan nyt ensimmäinen 60tkm aikana. <knock-the-wood>

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
22 Joulu 2022, 10:09

Oma muiden merkkien murhe on se, että Minin latausjohto vilkuttaa punaista.
BMW latausluukkujen osalta murheet tuttuja. Vaimon ystävän X1 käynyt hinurilla pari kertaa kun luukku ei mene kiinni! Eikä auto suostu liikkumaan luukku auki. Toisin kuin C Mersut, joita olen nähnyt lähikaupan parkkihallissa puskuriluukut auki useampia sulamista odottamassa. Tai siis ulkosäilytyksen ongelmiahan nuo.

Omassa plugarissa murheet liittyneet lataustolppaani. Jota Virta ei ole vieläkään korjannut. 2-sarjalaisen toiminnan varmistin ensin suko-laturilla Stelvion lämmitystolpasta ja sitten type2 letkun kunnon julkisesta tolpasta. Ei ole auton päässä (tai piuhassa) ongelmaa, mutta poissulkemista tosiaan joskus joutuu läpikäymään. Silloin tällöin - joskus ja ei jouluna - toimivan tolpan kanssa täyssähkö olisi aika ikävä juttu, onneksi on se dinojuissikonekin siinä nokalla. Tai kai se hybridimalli onnistuu myös erillisinä autoina, kuten Turggusessa onkin osattu tehdä! Mutta virrantulon katkeaminen on kyllä saanut minut katselemaan sähkömoottorittomia vaihtoehtoja, kun ei toi kakkonen nyt oikeesti ole se the it BMW jonka pihaan haluaisin...

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
22 Joulu 2022, 10:30
Omassa plugarissa murheet liittyneet lataustolppaani.
Ratkaisu lerpun BMW ongelmaan!
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ei sellaista murhetta olekaan, ettei se tällä palstalla ratkea! :x-mas:

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kuvassa on panostettu yksityiskohtiin, siitä pisteet! Parkkeeraus on suoritettu merkille ominaisesti.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

FinPat kirjoitti:
22 Joulu 2022, 10:14
Oletko jo kokeillut:
1) Käyttää kyseistä johtoa toisessa autossa?
2) Lataako Mini toisella piuhalla esim. julkisessa latauspisteessä?
3) Laittaa kyseisen piuhan kyseiseen Miniin mutta kytkeä toiseen pistorasiaan joka on varmasti toimivaksi todettu?
1. En
2. Juu
3. Juu

Uusi piuha tilattu.

Autokeskus Tampere 100
Bavaria Hedin-Laakkonen 0
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JanV »

Sähköautojen tulevaisuus on tässä. Dieselgeneraattori auton koukkuun ja menoks. Maailma on päästövapaa.

Kuva

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuo saattaa joskus olla halvempaa, kuin verkkolataus, ainakin jos genu on valmiina:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... a982088982
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Polttoöljyä aggregaattiin ja baanalle:
https://youtu.be/zRSDpZjPNWo

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

Varsinaisia hybridi ratkaisuja :mrgreen:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Ajo-opetus X-type on näköjään ampunut lampunpesurin luukun irti. 3D printattu palanen tilattu Puolasta eBayn kautta. Katsotaan kuinka sovitus ja maalaus onnistuu.

Sulake F10 pois myös konehuoneen sulakelaatikosta.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tesla 3:n ajettavuus ruodittavana Tuulilasi 1/2023:

Kuva

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei käy kateeksi Tuulilasin asiakaspalvelua. Joutuu ottamaan vastaan huutomerkin kanssa ilmoitettuja tilauksen peruutuksia. :(
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ jaahas, taitaa 3- Tesla olla kuin meikän Juulia, kesäautona paras.

Mutta Juulia ei tietääkseni sentään yritä tehdä elämää tien päällä liian vaaralliseksi talvellakaan … :wink:
Viimeksi muokannut Jiitee, 10 Tammi 2023, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tuplat , pois
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Hauskaa luettavaa tuo rapsa :-D . Meillä kun on toisena autona perus kolmonen, niin pitänyt talvellakin generoinnin löhes täysillä päällä kun saa liukkaalla haluttaessa mukavan kässärivaikutuksen 8)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1 ... ce271004f0

Onnistuu Tesla sössimään kuivallakin, ei siinä mitään.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/9 ... 351e3a27a6

Tuotanto loppui nopsaan. Onkohan Lightyear 0 osalta post sales toiminta Alfan tasoa?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Suomen Sähköauto valmistus on kyllä tosiaankin murheellista.
Ensin taisi olla Think sähköauto, joka oli ikäänkuin sähköinen hiton kallis mopoauto.
Sitten tuli Fisker Karma, jota sentään pykäiltiin huomattavan aikaa. Kyseinen autohan oli edellä aikaansa.
Sähköauto jossa bensa generaattori ja aurinkopaneeli/oliko peräti pari paneelia katolla.
Toroidion tuli päätökseen joku aika sitten ja nyt Lightyear 0.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

gYdEbUh kirjoitti:
24 Tammi 2023, 17:05
Suomen Sähköauto valmistus on kyllä tosiaankin murheellista.
Ensin taisi olla Think sähköauto, joka oli ikäänkuin sähköinen hiton kallis mopoauto.
Sitten tuli Fisker Karma, jota sentään pykäiltiin huomattavan aikaa. Kyseinen autohan oli edellä aikaansa.
Sähköauto jossa bensa generaattori ja aurinkopaneeli/oliko peräti pari paneelia katolla.
Toroidion tuli päätökseen joku aika sitten ja nyt Lightyear 0.
Listasta puuttuu Sono Motorsin Sion, jota piti piakkoin ruveta kyhäämään, mutta rahat loppui firmalta.

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onneksi Elcat jyrää!
VMP

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Suomi - maa, johon sähköautomerkit tulevat kuolemaan?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Xehpuk kirjoitti:
24 Tammi 2023, 20:22
Suomi - maa, johon sähköautomerkit tulevat kuolemaan?
Nauraisin jos ei olisi surullisen totta!

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tämä saattaa olla jaguarin murhe (Alpinen) tai sitten Ground Zeron, mutta onneksi suurin murhe mikä minulla on XJ:n kanssa ollut on vasemman etukaiuttimen/kaiuttimien rätinä.
Vaihdoin keskihintaiset Ground Zerot alkuperäisten ovikajareiden tilalle, ei korjaantunut kokonaan.
Korjautin alkuperäisen Alpinen soittimen elektroniikkahuollossa, ei auttanut.
Päätin että antaa olla.
Noiden Ground zerojen takuu on menossa kylmäksi niin päätin katsoa onko vikaa uudessa kajarissa, ja yllätyksekseni diskantin muoviputki oli sulanut alhaalta niin ettei itse 5,25" kajari liiku kädellä oikein mihinkään :shock:
Tämän tekee erityisen hämmentäväksi se, että kajareiden mukana tulleet johdot on luokkaa 0.3mm paksut, että miten noiden läpi yleensä pystyy muovia sulattamaan.
Jokatapauksessa vian pitäisi kuulemma olla kajarissa eikä soittimessa. Itse veikkaisin vian ennemmin olevan soittimen päässä.
Se ettei alkuperäisessä 5,25":ssa ollut diskanttia ei kuulemma pitäisi merkata, kun molemmat kajarit on 4 Ohmisia.
Mutta jos joku täällä tietää tästä ilmiöstä enemmän niin mieluusti toki otan tietoa vastaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tekikö ne elehuollossa Alpinelle jotain? Onhan se voinut rikkoa ensin orggsikajarin ja perään GZ:n.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Kuulemma juotti ainakin parisen huonoa juotosta.
Epäilen tosiaan itsekin että vika olisi ennemmin Alpinessa joka hajoittaa vasen-etu kajareita, koska se on loogisen oloista.
Enemmän tai vähemmän audioasiantuntijat ovat kertoneet ettei vian pitäisi olla soittimessa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Werneri »


Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Werneri kirjoitti:
26 Tammi 2023, 15:43
Bemarit itsetuhoisia edelleen


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009352524.html
Lähinnä kuskit... Kenelle on enää vuosiin ollut epäselvää, että jos et ota tosissasi diesel version EGR takaisinkutsua, autosi palaa?

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

gYdEbUh kirjoitti:
26 Tammi 2023, 13:56
Jokatapauksessa vian pitäisi kuulemma olla kajarissa eikä soittimessa. Itse veikkaisin vian ennemmin olevan soittimen päässä.
Se ettei alkuperäisessä 5,25":ssa ollut diskanttia ei kuulemma pitäisi merkata, kun molemmat kajarit on 4 Ohmisia.
Mutta jos joku täällä tietää tästä ilmiöstä enemmän niin mieluusti toki otan tietoa vastaan.
Mistäänhän en mitään tiedä, mutta kaiuttimen raju ylikuumeneminen voisi selittyä sillä, että vahvistin ajaisi tasajännitettä kaiutinlähtöön.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Sinä kun tiedät ihan kohtuullisesti sähkölaitteista, niin tuo kuulostaa ihan uskottavalle.
Tämä vika ei varmaankaan ole kaiuttimissa, koska tämä uusi rupesi nyt tekemään samaa kun edellisetkin, eli ensin kuuluu hyvin, ja vähän ajan päästä ääni menee hiljaiseksi ja huonoksi, milloin varmaan aiheutuu tuota ylikuumenemista.
Jos vika on tuo mainitsemasi, niin onkohan tuota käytännössä mahdollista korjata 90- luvun Alpineen? Eli niin ettei maksa järjettömästi, mutta tulisi kuitenkin hyvin kuntoon.
Onko johtovika tässä tapauksessa lähes mahdoton?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tasavirta tosiaan tappaa kaiuttimen. Joko suorastaan sulattaa sen, tai sitten ajaa magneetin laitaan ja se rynkyttää ajan mittaan elementin rikki. Ääni säröytyy kun liikerata on rajallinen toiseen suuntaan ja mukaan tulee mekaanista rapinaakin.

Paha sanoa korjausarviosta paljonkaan. Jos siitä joutuu käyvän tuntihinnan maksamaan, niin uuden vastaavan soittimen saa melko varmasti halvemmalla. Itse turaten voi olla hyvinkin halpa korjata.

En ole varmaan vuosikymmeneen rassannut audiolaitteita, joten muistikuvat alkavat olla hatarahkoja. Tasavirran karkaaminen kaiuttimeen voisi selittyä esimerkiksi pääteasteen yhden transistorin oikosululla. Tuon ikäluokan laite on varmaankin tehty täysin integroidulla pääteasteella, ellei satu olemaan joku tavallista hifimpi laitos. Silloin koko päätemoduulin vaihtaminen on suht helppo kokeilu, kun vain varaosan löytää vielä jostain. Jos nyt jostain syystä sattuisi sittenkin olemaan diskreettipääteaste, niin siitä vian löytäisi oskilloskoopilla melko vikkelään. Kannattavuus on silti ihan kiinni siitä paljonko työ maksaa, sillä tunnin parin keikka tuo nyt on vaikka vika olisi helppokin.

Johtovikaan en oikein jaksa uskoa, vaikka pystynkin kuvittelemaan miten sellainenkin voisi olla mahdollinen. Kaikkihan on mahdollista paitsi mahdoton, ja sekin joskus. On se kuitenkin tosi epätodennäköistä, että kaiutinlinja olisi oikosulussa johonkin virtajohtoon, mutta ei silti niin tiukasti ettei mitään kuuluisi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Näissä normaaleissa tehopääteasteissa on piuhoissa yleensä tasasähköä ja jos toinen piuha hankaa vaikka maahan on se 4 oomin kajari kovilla.
Sittenhän on eri asia kun on oikea hakkuri josta saadaan enemmän jännitettä päätekiville.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

A bartin huomio on muuten oikea. Kuten sanoin niin käytännön näppituntuma näihin on kadonnut aikaa sitten... siispä ensin etsimään oikosulkua kaiutinlinjasta runkoon.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Eihän tämä varsinainen murhe, mutta täällä lienee asiantuntemusta näihin väylävehkeisiinkin:
Hankin Lancia Thesikseeni toisen näyttöyksikön, että voin rauhassa rakennella yhden Puolalaisen kaverin lisäkortilla peruutuskameraliitännän ja jopa lisätä kosketusnäytöllisen android-soittimen alkuperäisen seuraksi ja hyödyntäen alkuperäistä näyttöä. Ulkoinen Android tottelisi sitten kapasitiivista kalvoa, joka asennetaan alkuperäisen näytön päälle, kuulostaa hienolta.
Hankkimani näyttöyksikkö pelasi muuten aivan normaalisti, mutta huomautteli EOL Errorista, joka kertonee, ettei ihan jokaiseen laitteeseen saada yhteyttä. Vaihdoin alkuperäisen takaisin, ja kaikki OK, ei erroreita. Onko siis uudessa hankinnassa jotain vikaa, vai ovatko kaikki nuo yksilöitä, ja autolle pitää kertoa että nyt on uusi kampe kehissä? Alfassa se olisi varmaan proxy alingment, osaisiko Multiecuscan tehdö tuon Lanciallekin?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ihan sama proxy alignment. MESillä pitäisi onnistua
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

dnapekko kirjoitti:
15 Helmi 2023, 21:39
Eihän tämä varsinainen murhe, mutta täällä lienee asiantuntemusta näihin väylävehkeisiinkin:
Hankin Lancia Thesikseeni toisen näyttöyksikön, että voin rauhassa rakennella yhden Puolalaisen kaverin lisäkortilla peruutuskameraliitännän ja jopa lisätä kosketusnäytöllisen android-soittimen alkuperäisen seuraksi ja hyödyntäen alkuperäistä näyttöä. Ulkoinen Android tottelisi sitten kapasitiivista kalvoa, joka asennetaan alkuperäisen näytön päälle, kuulostaa hienolta.
Hankkimani näyttöyksikkö pelasi muuten aivan normaalisti, mutta huomautteli EOL Errorista, joka kertonee, ettei ihan jokaiseen laitteeseen saada yhteyttä. Vaihdoin alkuperäisen takaisin, ja kaikki OK, ei erroreita. Onko siis uudessa hankinnassa jotain vikaa, vai ovatko kaikki nuo yksilöitä, ja autolle pitää kertoa että nyt on uusi kampe kehissä? Alfassa se olisi varmaan proxy alingment, osaisiko Multiecuscan tehdö tuon Lanciallekin?
Ja mites tuon saa sovellettua lybraan?

Vastaa Viestiin