Vähän nihkeesti Teslalta saa edes takuuaikana sijaisautoa. Kannattaa Teslalla ajellessa olla vakuutus, jossa sijaisautoturva.FinPat kirjoitti: ↑31 Elo 2023, 13:07WTF, Tesla!!!??!!!!
Lämmitys- ja jäähdytys katosi. Onneksi tuuletin pyörii mutta olihan nihkeää ajaa lentokentältä yöllä sumussa ja sateessa kun tuulilasi piti pitää kirkkaana täydellä puhalluksella erittäin kosteaa ulkoilmaa.
Korjausaika vasta ensi viikon perjantaiksi. Pitää kysyä tilapäisautoa.
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Muiden merkkien murheita.
Re: Muiden merkkien murheita.
ALD. Tämä on leasing vispilä.
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Minulla on tässä -95 XJ6:ssä ollut koko lähelle 2 vuoden omistusaikanani nihkeänpuoleinen häiriö alkuperäisessä soittimessa, joka on pikkuhiljaa pahentunut. Nykyään se on on jo kovan luokan häiriö.
Eli aluksi vasemmat etukajarit rätisivät. Uusi kohtuu laadukas vasen etuovikajari jonka asensin suli aika pian diskantin putkesta.
Nykyään lähes aina kun auton käynnistää oli soitin päällä tai ei, startista alkaen kaiuttimet rupeavat sähköisesti vinkumaan, ja tätä kestää noin pari minuuttia karkeasti kunnes soitin rupeaa yleensä toimimaan aika normaalisti.
Välillä kajarit rupeavat paukkumaan/ rätisemään vaikkei kyseinen kajari olisi edes päällä.
Soitin on ollut ammattilaisen katsottavana/ fiksattavana, ei pitäisi olla vikaa siinä. Saattaa toki kuitenkin olla.
Johdotuksista en ole löytänyt silmämääräisesti/ heiluttelemalla vikaa.
Jos jollekin tulee mieleen mistä ja miten ongelmaa kannattaa ruveta suitsimaan niin fantastikoa.
Mieluusti toki lähtisi liikkeelle helpoista tarkastuksista.
Eli aluksi vasemmat etukajarit rätisivät. Uusi kohtuu laadukas vasen etuovikajari jonka asensin suli aika pian diskantin putkesta.
Nykyään lähes aina kun auton käynnistää oli soitin päällä tai ei, startista alkaen kaiuttimet rupeavat sähköisesti vinkumaan, ja tätä kestää noin pari minuuttia karkeasti kunnes soitin rupeaa yleensä toimimaan aika normaalisti.
Välillä kajarit rupeavat paukkumaan/ rätisemään vaikkei kyseinen kajari olisi edes päällä.
Soitin on ollut ammattilaisen katsottavana/ fiksattavana, ei pitäisi olla vikaa siinä. Saattaa toki kuitenkin olla.
Johdotuksista en ole löytänyt silmämääräisesti/ heiluttelemalla vikaa.
Jos jollekin tulee mieleen mistä ja miten ongelmaa kannattaa ruveta suitsimaan niin fantastikoa.
Mieluusti toki lähtisi liikkeelle helpoista tarkastuksista.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Aquatica
- Viestit: 15043
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Toimiiko oikein virrat päällä, ilman että kone käy?
Kuulostaa vähän samantyyliseltä kuin yhdessä kaverin jossakin autissa, jossa laturi kun veteli viimeisiään, kuuli sen ratioosta. Ja rikkoi paikkojakin ajan myötä, ennen lopullista leviämistään. Oli epämääräisiä rätinöitä ja poksumisia, kärähtäneitä kaiuttimia (en tiiä mikä osa/miten kärähti, tiiän et lakkasivat toimimasta ja uudella toimi aina x-aikaa), hassuja yleissekoiluja radiosta.
Toimiiko oikein virrat päällä, ilman että kone käy?
Kuulostaa vähän samantyyliseltä kuin yhdessä kaverin jossakin autissa, jossa laturi kun veteli viimeisiään, kuuli sen ratioosta. Ja rikkoi paikkojakin ajan myötä, ennen lopullista leviämistään. Oli epämääräisiä rätinöitä ja poksumisia, kärähtäneitä kaiuttimia (en tiiä mikä osa/miten kärähti, tiiän et lakkasivat toimimasta ja uudella toimi aina x-aikaa), hassuja yleissekoiluja radiosta.
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
^En ole huomannut mitään mainittavaa eroa soittimen toimintaan koneeseen liittyen, mutta mielenkiintoinen tapaus ja tosiaan helppo kohde selvittää
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Khyl. En nyt varmaksi osaa sanoa, että onko se E91 joka on todennäköisesti syttynyt hanskalokeron takana olevan sähkökeskuksen päävirtakaapelin liitännästä vai E61, joka on todennäköisesti syttynyt päävirtakaapelin läpiviennistä peräkontin pohjalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
No eihän ny aina bemaria voi epäillä jos auto palaa, selkeesti tuo vanha Avensis on jonkun sähkövian takia syttyny ja sytyttäny bemmin. BMW vaan palanu nopeammin ja ehtiny huonompaan kuntoon ennen sammutusta.
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Avensis, sähkövika ? D4D- vikaa voisi olla, mutta sähkövika ???alfa 156 v6 kirjoitti: ↑22 Syys 2023, 13:56No eihän ny aina bemaria voi epäillä jos auto palaa, selkeesti tuo vanha Avensis on jonkun sähkövian takia syttyny ja sytyttäny bemmin. BMW vaan palanu nopeammin ja ehtiny huonompaan kuntoon ennen sammutusta.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Paikalla
-
- Viestit: 740
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.lansi-savo.fi/paikalliset/6187611
Huhu kertoo, että tämän jutun kuvassa on Ferrari. Vauhtia on ainakin ollut riittävästi kun henkilöauto on kaatanut vastaantulleen rekan tielle.
Huhu kertoo, että tämän jutun kuvassa on Ferrari. Vauhtia on ainakin ollut riittävästi kun henkilöauto on kaatanut vastaantulleen rekan tielle.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Fefet (kuten monet muutkin urheiluautot) ovat usein muodoltaan kiilamaisia, jolloin sopiva osuma saattaa saada auton toimimaan ramppina raskassarjalaiselle. Silloin toki äkkiseltään kuvittelisi urheiluauton lähinnä rusentuvan, mutta tuossa kuvassa se on kuitenkin keikahtanut katolleen, joten on helpompi uskoa kyseessä olevan kovavauhtinen törmäys, josta molemmat auto ovat kimmonneet johonkin suuntaan hyppien kumoon.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Tuo vetäjä on ollut todennäköisesti hyvinkin yläpainoinen, (kärry näyttäisi olevan lastattu yli katon ylätason, jolloin vetäjä varmaan saman tapaisesti) jolloin pelkästään voimakas ohjausliike vasemmalle ja jarrutus kuivalla alfaltilla on saanut tuon vetäjän kallistumaan reilusti oikealle kyljelleen. Auto on törmännyt johonkin oikeaan laitaan/etukulmaan. Mutta miten se on kaatunut katolleen, etenkin jos on urheiluauto, on kyllä hyvin merkillistä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kia Niro Phev ja tietysti juuri tänään vaimon käydessä tuttavilla hyvän matkan päässä kaupasta tullessaan Nirolle tuli Ilmoitus ruutuun: Key fob not working, low battery
No Teams-palaverin lomassa annoin etäohjeen a) auton sisälle pääsemiseen ( ota fyysinen avain kaukosta esille ) ja b) virtojen päälle laittoon -
kaukon kulmalla painetaan Power-kytkintä.
No ei nyt ihan heti mennyt Kia vaihtoon, mutta lähellä oli. Olin oman kaukon pariston jo keväällä vaihtanutkin, mutta vaimolle jäi epähuomiossa 4 vuotta käytetty alkuperäinen patteri sisälle...
Eikos Kialla 7 vuoden takuu katakaan tätä ??
No Teams-palaverin lomassa annoin etäohjeen a) auton sisälle pääsemiseen ( ota fyysinen avain kaukosta esille ) ja b) virtojen päälle laittoon -
kaukon kulmalla painetaan Power-kytkintä.
No ei nyt ihan heti mennyt Kia vaihtoon, mutta lähellä oli. Olin oman kaukon pariston jo keväällä vaihtanutkin, mutta vaimolle jäi epähuomiossa 4 vuotta käytetty alkuperäinen patteri sisälle...
Eikos Kialla 7 vuoden takuu katakaan tätä ??
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaihtoajat käsillä. Samsunkin puhelimien max käyttöaika on 3-4 vuotta. Eiköhän kiia samaa luokkaa
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Muiden merkkien murheita.
Rouvan DS3:n etulaakeri on alkanut jurisemaan. Pitäisiköhän ulkoistaa tämä puhde? Nyt ei ole motivaatio ihan tapissa ja ei jaksaisi Spideria tai Fefeä pitää sateessa koska tällaisessa projektissa ei koskaan tiedä kuinka paljon kiinniruostuneita pultteja päättää katketa ja kuinka tiukkaan laakeri on hitsaantunut etunapaan.
Toisaalta nyt saisi hyvän tekosyyn hommata omaan talliin 20tn prässin...
Toisaalta nyt saisi hyvän tekosyyn hommata omaan talliin 20tn prässin...
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitossa sama juuri käsillä. Etulaakereiden vaihto ei ole mukavaa hommaa koska prässätyt, mutta se on vaan tehtävä. Prässin kyllä vaatii, mutta se kannattaa hommata. Sille on ollut ainakin itsellä kyllä paljon käyttöä.FinPat kirjoitti: ↑07 Loka 2023, 10:33Rouvan DS3:n etulaakeri on alkanut jurisemaan. Pitäisiköhän ulkoistaa tämä puhde? Nyt ei ole motivaatio ihan tapissa ja ei jaksaisi Spideria tai Fefeä pitää sateessa koska tällaisessa projektissa ei koskaan tiedä kuinka paljon kiinniruostuneita pultteja päättää katketa ja kuinka tiukkaan laakeri on hitsaantunut etunapaan.
Toisaalta nyt saisi hyvän tekosyyn hommata omaan talliin 20tn prässin...
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Muiden merkkien murheita.
Viihdytin itseäni katsomalla facebookissa: how to repair a broken motor in Congo.
- Kari
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Muiden merkkien murheita.
Tyttären X3 2.0D 2013 oli huollossa ja katsastustarkistuksessa.
Huollon mukaan lambdan lämpötila-anturi oli irti , mutta se ei vaikuttanut päästöarvoihin, jotka olivat siis ok, eikä myöskään ollut vikavaloa kojetaulussa. Mitäs virkaa sillä anturilla sitten on ?
Huollon mukaan lambdan lämpötila-anturi oli irti , mutta se ei vaikuttanut päästöarvoihin, jotka olivat siis ok, eikä myöskään ollut vikavaloa kojetaulussa. Mitäs virkaa sillä anturilla sitten on ?
- Kari
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Tarkoittivat varmaan lämmityselementtiä. Sen tehtävähän on nopeuttaa anturin lämpenemistä, anturi kyllä saavuttaa toimintalämpötilan ilmankin.
Lybrassa tuo elementti hajosi anturista, ja aiheutti ajoittaisia oikosulkuja, jotka sai jännitteen kyykkäämään samassa virtapiirissä, mutta ei kuitenkaan sulaketta palamaan. Oli mielenkiintoista etsiä vikaa niiden koodien seasta.
Lybrassa tuo elementti hajosi anturista, ja aiheutti ajoittaisia oikosulkuja, jotka sai jännitteen kyykkäämään samassa virtapiirissä, mutta ei kuitenkaan sulaketta palamaan. Oli mielenkiintoista etsiä vikaa niiden koodien seasta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu, luetun väärin ymmärrys minulla. Pistoke ei ollut irti vaan johto irti kiinnikkeestä eli roikkui löysänä.karila kirjoitti: ↑17 Loka 2023, 10:49Tyttären X3 2.0D 2013 oli huollossa ja katsastustarkistuksessa.
Huollon mukaan lambdan lämpötila-anturi oli irti , mutta se ei vaikuttanut päästöarvoihin, jotka olivat siis ok, eikä myöskään ollut vikavaloa kojetaulussa. Mitäs virkaa sillä anturilla sitten on ?
- Kari
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuossa XJ6:ssa on bensakorkki tasaisella vaakapinnalla. Oli aika ylläri kun menin tankkaamaan että korkki oli melkein kokonaan veden/jään pinnan alla..
Jäi tankkaamatta kun en saanut pumpulla tyhjennettyä vettä pois korkin ympäriltä.
Hiton kiva että korkki oli näköjään pitkälti veden/ilmanpitävä. Muuten olisi holahtanut vähintään reilusti yli desi vettä bensatankkiin.
Jäi tankkaamatta kun en saanut pumpulla tyhjennettyä vettä pois korkin ympäriltä.
Hiton kiva että korkki oli näköjään pitkälti veden/ilmanpitävä. Muuten olisi holahtanut vähintään reilusti yli desi vettä bensatankkiin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Penari hajottaa iluurin Eikös penaristit tiedä, että omenan kanssa kuuluu olla tesla.
"puhun niin totta kuin osaan"
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Öö.ö - hä? Omena ja penari sopimeet yhteen about vuosikymmenen verran. Onko tää joku titaani i15 sulaa langattomasti penarin keskikonsoliin juttu? 4 iPhonea ja 9 BMW:tä ollut…
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.macrumors.com/2023/10/01/bm ... -nfc-chip/
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajat muuttuu. Tesla on sen vertta tuore tapaus, että omenassa piti olla yhteensopivuutta. Enää ei tartte
"puhun niin totta kuin osaan"
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Oukkkidoukki. Mulla on toi 13 mini ihan sitä varten että se mahtuu taskuun, niin tämä langaton lataus ongelma tuskin tulee koskemaan itseäni... Oon muutenkin käyttänyt sitä tässä ja edellisessä penarissa tasan sen verran että kokeilin toimiiko. ja 15 on ihan liian isokokoinen, pädi on erikseen! Toivon pitkää ikää tälle nykyiselle luurille - ja jossain vaiheessa voisivat tehdä sitten uuden pienen puhelimen meille, jotka ovat sitä mieltä että koko on tärkeä.FinPat kirjoitti: ↑01 Marras 2023, 22:27https://www.macrumors.com/2023/10/01/bm ... -nfc-chip/
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sähkö-Sinkulla menty kohta 4 tkm parissa kuukaudessa. Nyt havaittavissa, että konsernin pätevää bimuoviseosta käytetty myös tämän mallin latausluukun kannessa... -10-pakkasella meni kiinni kun paineli alakulmasta tarmokkaasti. Ei vaikuta mihinkään muuhun kuin keltainen luukku-auki valo kojelaudassa... hyvä kun ei ole niin sanottu kaapparimallin luukku
Juuri nyt istun EEPEEn huollossa, katsotaan saadaanko jollakin voiteluaineella homma liukkaammaksi.
Tosi kiva säkäri tämä, persoonallinen ja kiva fiilis ajaa pitempääkin siivua tällä. Ja aito italialainen eli ei täydellinen
Ps. Silikoni sopii tuohon sinkun luukun lukitustappiin.
Samoin pyysin asentajan esittelemään 500:n nostopaikat, jotka
ovatkin aika jemmassa helmakatteen ja akkulevyn välissä poteroissaan.
Noin 5 cm:n jatkopaloilla homma hoituu. Keväällä osaan nyt
itsekin nostaa auton renkaan vaihtoon.
Hyvää palvelua Sjoella
Juuri nyt istun EEPEEn huollossa, katsotaan saadaanko jollakin voiteluaineella homma liukkaammaksi.
Tosi kiva säkäri tämä, persoonallinen ja kiva fiilis ajaa pitempääkin siivua tällä. Ja aito italialainen eli ei täydellinen
Ps. Silikoni sopii tuohon sinkun luukun lukitustappiin.
Samoin pyysin asentajan esittelemään 500:n nostopaikat, jotka
ovatkin aika jemmassa helmakatteen ja akkulevyn välissä poteroissaan.
Noin 5 cm:n jatkopaloilla homma hoituu. Keväällä osaan nyt
itsekin nostaa auton renkaan vaihtoon.
Hyvää palvelua Sjoella
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ne nostopaikat ovat kyllä hyvin jemmattu sinne syvälle. Tuon kun karauttaa saksinostimellle, niin ei ole liikaa tilaa pälyillä niitä kohtia+pujottaa sopiva pala väliin
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1500
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Muiden merkkien murheita.
Mielenkiintoista kun välinpitämättömät korjaamot pääsevät näitäkin nostamaan, hajoaako akku vai helmakotelo?Jiitee kirjoitti: ↑02 Marras 2023, 14:12Sähkö-Sinkulla menty kohta 4 tkm parissa kuukaudessa. Nyt havaittavissa, että konsernin pätevää bimuoviseosta käytetty myös tämän mallin latausluukun kannessa... -10-pakkasella meni kiinni kun paineli alakulmasta tarmokkaasti. Ei vaikuta mihinkään muuhun kuin keltainen luukku-auki valo kojelaudassa... hyvä kun ei ole niin sanottu kaapparimallin luukku
Juuri nyt istun EEPEEn huollossa, katsotaan saadaanko jollakin voiteluaineella homma liukkaammaksi.
Tosi kiva säkäri tämä, persoonallinen ja kiva fiilis ajaa pitempääkin siivua tällä. Ja aito italialainen eli ei täydellinen
Ps. Silikoni sopii tuohon sinkun luukun lukitustappiin.
Samoin pyysin asentajan esittelemään 500:n nostopaikat, jotka
ovatkin aika jemmassa helmakatteen ja akkulevyn välissä poteroissaan.
Noin 5 cm:n jatkopaloilla homma hoituu. Keväällä osaan nyt
itsekin nostaa auton renkaan vaihtoon.
Hyvää palvelua Sjoella
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ ja ^^ helmat varmaan tunnetusti ensin, koska ovat muovikomposiittiä
Juu, ei ole ihan helpoimmat nostopaikat 500e:ssä.
Juu, ei ole ihan helpoimmat nostopaikat 500e:ssä.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1500
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja kun rikkovat niin eivät myönnä. Itsellä kävi näin 166:sen kanssa, nostivat liian isolla tassulla ja muovihelmaa jäi väliin. Jatkossa valokuvaan helmat, jos joskus taas korjaamoa käytän.
- jargon
- Viestit: 597
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Muiden merkkien murheita.
Kävin mittailemassa Outbackin takakonttia. Kontti auki, pari sekuntia kerkesin puuhailla kun alkoi kuulumaan kummallista suhinaa. Hetki ihmettelyä ja kuuntelua, kaasujousi alkoi vuotamaan kuuluvasti
Eipä ole ennen tuollaista sattunut, yleensä kuoleentuvat hitaasti vuosien saatossa. Täytyypä siis suunnata kaasujousikauppaan, en kyllä ala vaihtamaan ennen kuin kelit vähän leutonee
Eipä ole ennen tuollaista sattunut, yleensä kuoleentuvat hitaasti vuosien saatossa. Täytyypä siis suunnata kaasujousikauppaan, en kyllä ala vaihtamaan ennen kuin kelit vähän leutonee
- Isola
- Viestit: 1976
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Onneksi ovat helpot vaihtaa. Outback on rakennettu niin että kaikki on helppo irrottaa ja asentaa - paitsi tulpat.
Omaani vaihdoin kaasujouset kun luukku aukesi niin tuskaisen hitaasti. Uusilla ruotsalaisilla aukeaa tasan yhtä tuskaisen hitaasti, joten se onkin ominaisuus. Olisi siis uudenveroiset alkuperäiset tarjolla, joskin melko lailla väärällä nurkalla maata Näsijärven rannalla.
Omaani vaihdoin kaasujouset kun luukku aukesi niin tuskaisen hitaasti. Uusilla ruotsalaisilla aukeaa tasan yhtä tuskaisen hitaasti, joten se onkin ominaisuus. Olisi siis uudenveroiset alkuperäiset tarjolla, joskin melko lailla väärällä nurkalla maata Näsijärven rannalla.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Muiden merkkien murheita.
Kun ei tee niinkuin kaveri Octavian kanssa.
Luukku auki -> harjanvarsi tukemaan -> pumpun yläpää irti -> tönäise harjanvarsi irti -> imuroi lasinsirut ja ala etsimään uutta takaluukkua.
Luukku auki -> harjanvarsi tukemaan -> pumpun yläpää irti -> tönäise harjanvarsi irti -> imuroi lasinsirut ja ala etsimään uutta takaluukkua.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, luukkujen kaasujousien vaihto on ns. aina kahden ihmisen duuni. Jopa kevyeen alumiiniseen luukkuun on tosi tylsä vaihtaa jouset yksin.
- jargon
- Viestit: 597
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Muiden merkkien murheita.
^tuntuu sen verran painavalta tuo luukku että täytyy ottaa kaveri vaihtohommiin mukaan. Uudet Lesjöforsit laitettu tilaukseen, ei noilla niin kiire ole.
Tuntuu olevan totta tuo Isolan mainitsema helppous Outbackin kanssa - paitsi tulppien osalta. Kesällä tuli nekin vaihdettua, aivan älyttömän ahdas homma. Mielummin vaihtaisin tuohon uudestaan vaikka lohkolämmittimen vastuksen, vaikka sitä varten pitääkin irrottaa pohjamuovi, pakosarja + puolet pakoputkistoa, jäähdytysjärjestelmän tyhjennyksen ohella, kaivella kilo hiekkaa ja muuta moskaa suusta ja silmistä ja maata suuri osa ajasta selällään sorapihalla.
Tuntuu olevan totta tuo Isolan mainitsema helppous Outbackin kanssa - paitsi tulppien osalta. Kesällä tuli nekin vaihdettua, aivan älyttömän ahdas homma. Mielummin vaihtaisin tuohon uudestaan vaikka lohkolämmittimen vastuksen, vaikka sitä varten pitääkin irrottaa pohjamuovi, pakosarja + puolet pakoputkistoa, jäähdytysjärjestelmän tyhjennyksen ohella, kaivella kilo hiekkaa ja muuta moskaa suusta ja silmistä ja maata suuri osa ajasta selällään sorapihalla.
Re: Muiden merkkien murheita.
Rouva DS3 heitti pakkasessa ensimmäisen helikopterin tauluun meidän 5+ vuoden yhteisen uramme aikana. P1161 eli kaasuläpän asentoanturi.
Auto kävi ja kulki normaalisti ja muita koodeja ei tullut joten kuittasin pois ja nyt on pysynyt poissa. Ehkä kylmässä sähkököinen kaasuläppä takelteli tai jotain?
Auto kävi ja kulki normaalisti ja muita koodeja ei tullut joten kuittasin pois ja nyt on pysynyt poissa. Ehkä kylmässä sähkököinen kaasuläppä takelteli tai jotain?
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^Isojötsi teki saman. Päivä välissä ja teki taas. Täytyy ottaa kaasuläppäkotelo työpöydälle
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Muiden merkkien murheita.
De-esse sai sen uuden laakerin? Tuli siitä ajatus että onkohan kuinka yleisiä jo henkilöautoissa napalaakerit. Pakussa tuli ensimmäisen kerran sellaiseen törmättyä ja tietenkin niin isokin vielä, ettei työkaluja löytynyt mistään putiikista.
Kyseessähän on siis kiinteästi yhteen asennettu napa ja laakeri, jotka pysyvät tukivarressa pelkästään jumalattomalla prässivoimalla, mitään lukitusta noissa ei ole. Paikoilleen tuollainen kuuluisi asentaa painamalla laakerista, joka on siis navan takana. Eli tarvitaan jonkinlainen haarukkamainen työkalu millä painetaan laakeria useilla tonneilla ohi napalaipan..
Itse prässäys tapahtuu ruuvilla navan keskireiän läpi, mikä vetävän akselin ollessa kyseessä edellyttää joko vetarin tai ripustuksen irrottamista. Vetämättömällä akselilla tuollainen onkin helppoa auton alla tehtävää työtä. Tosin kyselykierros korjaamoille kertoi, ettei heillä ole ikinä käytössä mitään tuollaisia, vaan työ suoritetaan perinteisesti prässillä navasta painaen. Tällöinhän prässäys tapahtuu laakerikuulien välityksellä, eli ensimmäiset askeleet kohti seuraavaa laakerivauriota on otettu..
Liekö tuollainen ollut Dangelinkin tehtaan metodi, kun Expertistä hajosi ensimmäinen laakeri 69tkm kohdalla ja toinen n. 130tkm paikkeilla.
Polttoleikkasin 8mm teräslevystä työkalut tuohon hommaan, + Bilteman laakerityökalusarja missä 4 erilaista ruuvia ja useita välipaloja. Silloin ekalla kerralla oli ollut 3 viikkoa tuskainen välilevyn pullistuma, hallityömaalla ansaittu. Mutta kun selkä korkkiruuvilla tempoi ruuvia (kannattaa voidella TODELLA hyvin, paine tekee selvää jälkeä huonoista vaseliineista ruuvissa..) verstaan lattialla, alkoi pullistumakin palaamaan takaisin niveleen. Eli siinä resepti välivelypullistuman hoitoon.
Tuossa työkalu laakerin paikoilleenlaittoon. Siinä on siis pystyssä neliskanttinen, keskeltä halkaistu levy jossa keskireikä navan läpimenoon. Se siis painaa itse laakeria, päällä olevat levyt on taas hitsattu tukemaan sitä, koska 8mm levy on aivan liian ohutta tähän hommaan..
Tuossa sama sovellus ilman noita tukilevyjä. Tämän havaitsin siis taipuvan ja erinäiset osat lähti silloin ammuttuna jonnekin päin verstasta..
Ja näin irroitettiin vanha laakeri, 12.9 pultit pyöränpulttien rei'istä painamaan laakerin ulkopuolelta ohuesta tukivarren kauluksesta.
Nyt ensimmäisellä vaihdetulla laakerilla on jo ajettu enemmän kuin tehdasasennus kesti, että ehkä vaivannäkö kannatti. Jos olisi vaan painanut prässillä navasta, tai vienyt pajalle jossa olisi tehty sama, niin olisiko kestänyt? Ken tietää..
Kyseessähän on siis kiinteästi yhteen asennettu napa ja laakeri, jotka pysyvät tukivarressa pelkästään jumalattomalla prässivoimalla, mitään lukitusta noissa ei ole. Paikoilleen tuollainen kuuluisi asentaa painamalla laakerista, joka on siis navan takana. Eli tarvitaan jonkinlainen haarukkamainen työkalu millä painetaan laakeria useilla tonneilla ohi napalaipan..
Itse prässäys tapahtuu ruuvilla navan keskireiän läpi, mikä vetävän akselin ollessa kyseessä edellyttää joko vetarin tai ripustuksen irrottamista. Vetämättömällä akselilla tuollainen onkin helppoa auton alla tehtävää työtä. Tosin kyselykierros korjaamoille kertoi, ettei heillä ole ikinä käytössä mitään tuollaisia, vaan työ suoritetaan perinteisesti prässillä navasta painaen. Tällöinhän prässäys tapahtuu laakerikuulien välityksellä, eli ensimmäiset askeleet kohti seuraavaa laakerivauriota on otettu..
Liekö tuollainen ollut Dangelinkin tehtaan metodi, kun Expertistä hajosi ensimmäinen laakeri 69tkm kohdalla ja toinen n. 130tkm paikkeilla.
Polttoleikkasin 8mm teräslevystä työkalut tuohon hommaan, + Bilteman laakerityökalusarja missä 4 erilaista ruuvia ja useita välipaloja. Silloin ekalla kerralla oli ollut 3 viikkoa tuskainen välilevyn pullistuma, hallityömaalla ansaittu. Mutta kun selkä korkkiruuvilla tempoi ruuvia (kannattaa voidella TODELLA hyvin, paine tekee selvää jälkeä huonoista vaseliineista ruuvissa..) verstaan lattialla, alkoi pullistumakin palaamaan takaisin niveleen. Eli siinä resepti välivelypullistuman hoitoon.
Tuossa työkalu laakerin paikoilleenlaittoon. Siinä on siis pystyssä neliskanttinen, keskeltä halkaistu levy jossa keskireikä navan läpimenoon. Se siis painaa itse laakeria, päällä olevat levyt on taas hitsattu tukemaan sitä, koska 8mm levy on aivan liian ohutta tähän hommaan..
Tuossa sama sovellus ilman noita tukilevyjä. Tämän havaitsin siis taipuvan ja erinäiset osat lähti silloin ammuttuna jonnekin päin verstasta..
Ja näin irroitettiin vanha laakeri, 12.9 pultit pyöränpulttien rei'istä painamaan laakerin ulkopuolelta ohuesta tukivarren kauluksesta.
Nyt ensimmäisellä vaihdetulla laakerilla on jo ajettu enemmän kuin tehdasasennus kesti, että ehkä vaivannäkö kannatti. Jos olisi vaan painanut prässillä navasta, tai vienyt pajalle jossa olisi tehty sama, niin olisiko kestänyt? Ken tietää..
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Napaan integroidut laakerit ovat olleet melko arkipäiväisiä jo vuosikausia. Mutta...
...ihan tälläiseen sankaruuteen en ole törmännyt, vaan paketti on aina ollut pultattuna kiinni olkaan ja asentuu kiristämällä ne kiinnityspultit, jotka vetää laakerin sisään ulkokoolista, kuten pitäisikin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Muiden merkkien murheita.
Uutta tuo oli minullekin. Liekö sakukeksintö, kun ainakin Transporttereissa on samanlaista.
Onhan se teoriassa nopea vaihdettava oikeilla työkaluilla, varsinkin jos ei ole vetävä niin ei tarvitse irrottaa kuin pyöränpultit, mitään muuta ei tarvitse aukoa. Tuohon on sähköhydraulisia työkaluja ammattikäyttöön, mutta tietenkin lestit pitää olla merkkikohtaiset. Ja tosiaan jos siinä on vetari keskellä homma vaikeutuu potenssiin X.
Pulttikiinnitteisiä on ollut ainakin Transiiteissa. Mutta sitä voi miettiä paljonko sitä sovitetiukkuutta pitää olla että pysyy pyörä pelkällä sovitteella ilman pultteja.. viimeiset millin kymmenesosat oli melkoista puristusta puolen metrin jatkovarrellakin ja jokainen liike kuulostaa kiväärin laukaukselta. Vajaaksi ei voi jättää koska ABS
Onhan se teoriassa nopea vaihdettava oikeilla työkaluilla, varsinkin jos ei ole vetävä niin ei tarvitse irrottaa kuin pyöränpultit, mitään muuta ei tarvitse aukoa. Tuohon on sähköhydraulisia työkaluja ammattikäyttöön, mutta tietenkin lestit pitää olla merkkikohtaiset. Ja tosiaan jos siinä on vetari keskellä homma vaikeutuu potenssiin X.
Pulttikiinnitteisiä on ollut ainakin Transiiteissa. Mutta sitä voi miettiä paljonko sitä sovitetiukkuutta pitää olla että pysyy pyörä pelkällä sovitteella ilman pultteja.. viimeiset millin kymmenesosat oli melkoista puristusta puolen metrin jatkovarrellakin ja jokainen liike kuulostaa kiväärin laukaukselta. Vajaaksi ei voi jättää koska ABS
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Muiden merkkien murheita.
En tullut ajatelleeksikaan että irrotuslaitetta voisi käyttää asennukseen, jos siinä olisi reikä keskellä. Silloin kun tuon tein löysin vain yhden videon ja siinä käytettiin erilaista metodia. Tosiaan tuo porterin laakeri on ilmeisesti vielä pieni ja helppo verrattuna pösön laakeriin. No toinen puoli meni jo paljon sujuvammin muutamassa tunnissa, ekan kanssa taisteltiin useampi päivä työkaluja kehitellen.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Isola
- Viestit: 1976
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Parkkipaikkapuuhastelua hc-korjaamotouhun väliin.
Potilaana Opel Mokka 1,4T eli bensa, olisiko tuo vm 2017 tai jotain ja hiukan vajaan satkun ajettu. Huollossa oli varoiteltu syksyllä akun olevan melko lailla lopussa. Viime viikon rapsakoilla pakkasilla se ei sitten enää käynnistynyt, joten omistaja poikkesi akkukaupassa ja lupauduin hölmöyttäni ruuvaamaan sen kiinni. Nopea homma, ja akkukin oli valmiiksi täyteen ladattu. Käynnistysyritys tuotti sitten pientä huolta. Auto hiukan yritti käynnistyä, mutta ei tahtonut lähteä. Olisiko noin 4. tai 5. yritys saanut moottorin käyntiin. Kävi tasaista, siistiä tyhjäkäyntiä eikä sytyttänyt mitään vikavaloja. Annoin käydä pari minuuttia, sammutin, odotin hetken ja koitin uudestaan. Lähti heti normaalisti käyntiin. Mikäs sille tuli? Seuraillaan nyt tilannetta, mutta hiukan kummastuttaa moinen käyntihaluttomuus.
Isot pojat kertovat joidenkin autojen haluavan kalibroida erilaisia asiota akun vaihdon jälkeen. Mokka pyysi ensin avaamaan ja sulkemaan kuljettajan ikkunan, sitten oikean etulasin, sitten vasemman takalasin ja... siinä se olikin. Ehkä oikeaa takaikkunaa ei sitten vain tarvitse opettaa rajoihinsa
Potilaana Opel Mokka 1,4T eli bensa, olisiko tuo vm 2017 tai jotain ja hiukan vajaan satkun ajettu. Huollossa oli varoiteltu syksyllä akun olevan melko lailla lopussa. Viime viikon rapsakoilla pakkasilla se ei sitten enää käynnistynyt, joten omistaja poikkesi akkukaupassa ja lupauduin hölmöyttäni ruuvaamaan sen kiinni. Nopea homma, ja akkukin oli valmiiksi täyteen ladattu. Käynnistysyritys tuotti sitten pientä huolta. Auto hiukan yritti käynnistyä, mutta ei tahtonut lähteä. Olisiko noin 4. tai 5. yritys saanut moottorin käyntiin. Kävi tasaista, siistiä tyhjäkäyntiä eikä sytyttänyt mitään vikavaloja. Annoin käydä pari minuuttia, sammutin, odotin hetken ja koitin uudestaan. Lähti heti normaalisti käyntiin. Mikäs sille tuli? Seuraillaan nyt tilannetta, mutta hiukan kummastuttaa moinen käyntihaluttomuus.
Isot pojat kertovat joidenkin autojen haluavan kalibroida erilaisia asiota akun vaihdon jälkeen. Mokka pyysi ensin avaamaan ja sulkemaan kuljettajan ikkunan, sitten oikean etulasin, sitten vasemman takalasin ja... siinä se olikin. Ehkä oikeaa takaikkunaa ei sitten vain tarvitse opettaa rajoihinsa
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.is.fi/autot/art-20000101163 ... =www.hs.fi
Sähkö-Possu ja Audi sisarukset vaikeasti vakuutettavia jopa firman mielestä joka vakuutti 30v+ Ferrarinkin ongelmitta.
Sähkö-Possu ja Audi sisarukset vaikeasti vakuutettavia jopa firman mielestä joka vakuutti 30v+ Ferrarinkin ongelmitta.
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Pakkasviikolla rouvan 500 jätti käynnistymättä, eikä ihme. Webaston käytöllä akku meni pikkuhiljaa puolikkaaseen varaukseen, ja se ei enää kolmenkympin pakkasilla riitä. Kävi vain niin, että akun täyteen lataamisen jälkeenkään ei käynnistynyt, vaikka hyvin pyöritti. Syyksi osoittautui kastuneet tulpat. Webastoa käyttäessä onkin ollut aina hyvin tarkkaa sen kanssa, miten pian alkaa starttamaan lämmityksen jälkeen, ja yleensä vaikeahkon käynnistymisen päätteeksi on tuprahtanut mustaa savua. Rikkaalla on käyty ennenkin, ja nyt kovien pakkasien aikaan sitten meni ihan överiksi ja kynttilät kasteltiin.
Webaston asennusohjeessa tuolle 0.9 TwinAirille webasto ilmeisesti kuuluisi kytkeä moottorin ja lämppärin kennon rinnalle alkaen mallivuodesta 2014 (tämä on 2018):
https://webasto-russia.ru/doc-montag-ma ... TT-Evo.pdf
Vanhempien mallien osalta on vielä ohjeessa sarjaan kytkeminen. No, tässä kytkentä on sarjassa, eli ilmeisesti ohjeen vastaisesti. Siitä seurannee se, että koneen lämpötila nousee nopeammin, kuin lämpöanturin näyttämä, ja startissa annetaan liikaa soppaa. Eli kytketään letkut ohjeen mukaan, ja homma alkaa toimia?
Johonkin volkkariin tuli vastaan ohje, jonka mukaan tuollainen rinnankytkentä toteutetaan, kun tarvitaan ohjaamon lämmitystä, mutta painotetaan, että konetta se ei sitten lämmitä. Tämäkään ei ole tarkoituksenmukaista, joten mikähän tuossa nyt olisi oikea lähestymistapa - toki voi olla, että neste kiertää Fiatin tapauksessa myös koneen kautta sen verran, että se lämpenee, muttei niin voimakkaasti.
Webaston asennusohjeessa tuolle 0.9 TwinAirille webasto ilmeisesti kuuluisi kytkeä moottorin ja lämppärin kennon rinnalle alkaen mallivuodesta 2014 (tämä on 2018):
https://webasto-russia.ru/doc-montag-ma ... TT-Evo.pdf
Vanhempien mallien osalta on vielä ohjeessa sarjaan kytkeminen. No, tässä kytkentä on sarjassa, eli ilmeisesti ohjeen vastaisesti. Siitä seurannee se, että koneen lämpötila nousee nopeammin, kuin lämpöanturin näyttämä, ja startissa annetaan liikaa soppaa. Eli kytketään letkut ohjeen mukaan, ja homma alkaa toimia?
Johonkin volkkariin tuli vastaan ohje, jonka mukaan tuollainen rinnankytkentä toteutetaan, kun tarvitaan ohjaamon lämmitystä, mutta painotetaan, että konetta se ei sitten lämmitä. Tämäkään ei ole tarkoituksenmukaista, joten mikähän tuossa nyt olisi oikea lähestymistapa - toki voi olla, että neste kiertää Fiatin tapauksessa myös koneen kautta sen verran, että se lämpenee, muttei niin voimakkaasti.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Alppien väärän puolen kulkineessa alkaa olla kilsoja moottoripajan tekeleeksi jo huolestuttavan paljon... Onneksi kulkee toistaiseksi, kun Stelvion puhallin ei tykännyt aamulla käynnistyä ja kabiini meni vikkelästi jäähän. Onneksi olin tutuilla kulmilla, niin korvakuulolta pystyin ajamaan kotiin ja ottamaan alle tämän loppuun poljetun 2-sarjalaisen.
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Täällä kehä-3:n toisella puolella puhutaan samasta asiasta, kun tuo odometrisi lukema kerrotaan kymmenellä ...
Toki sulla sentään vielä takuu voimassa penarissakin ?
Toki sulla sentään vielä takuu voimassa penarissakin ?
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Viime vuosikymmeneltä on kotoisin tämä saksan ihme. Ei ne näihin tarjoa takuuta kuin parin lähitähden kierron verran, tämä kun on mennyt tuon matkan tuplasti, niin ei ole takuusta edes muistoja jäljellä.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Haa! Nyt kun joudun enemmän tällä biimerillä rappaamaan - löysin setupin joka toimii!
- pitää laittaa sportille, esc off, vaihteisto sport asentoon - toimii!
…siis jos ei nyt hyvin, niin semi hyvin ja ihan vikkelästi! Ja kun vähän opettelee miten tämän kipon etupainoista alustaa voi viedä etuveto arkkitehtuurista huolimatta, semisti jopa hauska! Jännä että en oo vaivautunu aikaisemmin tyypittelemään. Jotain hyvää Stelvion kiukuttelusta seurasi.
Edit- asiaa tuntemattomille selvennys, tämä asetus pakottaa sekä etupään bensamoottorin koko ajan päälle että jatkuvan akun lataamisen ajossa, jolloin taakse riittää jerkkua tarvittaessa. Ja nyt tarvitaan!