Sivu 98/107

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Helmi 2021, 15:43
Kirjoittaja jkiuru
/\ Omassa Stilossani mittaristo "hukkuu" usein kun akkua vaihtaa tai muuten kähmylöi. Liittynee katkokseen plusnapaan tulevissa kaapeleissa tahi johdoissa, kun korjaantuu niitä heiluttelemalla taikka sitten ihan vain ajamalla ja sopivalla tärähdyksellä kuopissa ynnä töyssylöissä.


Jouni K

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Helmi 2021, 17:14
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vittorio Jano kirjoitti:
15 Helmi 2021, 20:44
Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Helmi 2021, 19:35
Kirjoittaja michelin
Fordissa mitä ilmeisimmin kaksoismassavauhtipyörä alkoi ääntämään. Menköön sitten samalla myös kytkinpaketti vaihtoon, kannattaakohan jotain muutakin uusia samalla?

Onko kokemuksia PP Market varaosien verkkokaupasta? Näytti olevan hinnoiltaan ihan asiallinen ja ilmeisesti kotimainen yritys.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Helmi 2021, 15:59
Kirjoittaja arv
michelin kirjoitti:
24 Helmi 2021, 19:35
Onko kokemuksia PP Market varaosien verkkokaupasta? Näytti olevan hinnoiltaan ihan asiallinen ja ilmeisesti kotimainen yritys.
Omia kokemuksia ei ole, mutta eräällä toisella foorumilla ovat muutamat tilanneet. Nopea toimitus ja tavara oikeaa. Vielä kotimainen karkkipussi kylkiäisenä.
Jos tulee takuuasioita, niin sittenhän ne parhaat tai huonoimmat kokemukset vasta saadaan?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Helmi 2021, 10:41
Kirjoittaja michelin
^ Takuuasiat luulisi toimivan. Melkein 100 eur halvemman hinnan takia lähti nyt tilaus kuitenkin Mister-Autosta tulemaan. Toivotaan että tulee oikeat osat ehjänä perille.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Helmi 2021, 11:15
Kirjoittaja Björn Contio
Kohta tarvis vaihtaa baijerin ihmeeseen öljyt, joten taas ihmettelen öljyasioita, nyt Shell LL-04 5w-30.
Vaihdan ölyn n. 9-10tkm välein. Castrol.. ,Mobil, Shell, Teboil, Motul.....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Maalis 2021, 11:29
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vittorio Jano kirjoitti:
22 Helmi 2021, 17:14
Vittorio Jano kirjoitti:
15 Helmi 2021, 20:44
Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.
No nyt on saatu selville, että pitää palata lähtöruutuun ja tilata Ranskasta uusi osa.

i20 vaihtui Nissan Qua....mikä se nyt on.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Maalis 2021, 12:22
Kirjoittaja FinPat
Vittorio Jano kirjoitti:
01 Maalis 2021, 11:29
i20 vaihtui Nissan Qua....mikä se nyt on.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/qua

Nissan Quack?
Nissan Quail?
Nissan Quan?
Nissan Quantum?
Nissan Guacamole?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Maalis 2021, 12:29
Kirjoittaja Björn Contio
Helpottaa muistamista. Tapaat Kain, vanhan kaverisi - Kas Kai.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Maalis 2021, 13:18
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kiitos veljet!

---

Mutta joo, ihan hyvä varmaan, ettei ruvettu @Polforean kanssa tuota sorkkimaan. Tai sit se olisi nyt kunnossa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Maalis 2021, 17:14
Kirjoittaja mutt
FinPat kirjoitti:
01 Maalis 2021, 12:22
Vittorio Jano kirjoitti:
01 Maalis 2021, 11:29
i20 vaihtui Nissan Qua....mikä se nyt on.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/qua

Nissan Quack?
Nissan Quail?
Nissan Quan?
Nissan Quantum?
Nissan Guacamole?
Quasimodo. Nissan Quasimodo.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Maalis 2021, 17:21
Kirjoittaja FinPat
mutt kirjoitti:
01 Maalis 2021, 17:14
FinPat kirjoitti:
01 Maalis 2021, 12:22
Vittorio Jano kirjoitti:
01 Maalis 2021, 11:29
i20 vaihtui Nissan Qua....mikä se nyt on.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/qua

Nissan Quack?
Nissan Quail?
Nissan Quan?
Nissan Quantum?
Nissan Guacamole?
Quasimodo. Nissan Quasimodo.
Tämä voitti. Hands down. <Slow Clapping Smiley>

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Maalis 2021, 15:20
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vittorio Jano kirjoitti:
01 Maalis 2021, 11:29
Vittorio Jano kirjoitti:
22 Helmi 2021, 17:14
Vittorio Jano kirjoitti:
15 Helmi 2021, 20:44
Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.
No nyt on saatu selville, että pitää palata lähtöruutuun ja tilata Ranskasta uusi osa.
No nyt on vaihdettu uusi osa, mutta sama softabugi vaivaa edelleen.

Alkaa usko mennä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Maalis 2021, 22:36
Kirjoittaja Aquatica
^
On kolmenlaista sähköä.

Siviilisähköä, mikä tottelee Ohmin lakia.
Sotilassähköä, mikä menee minne käsketään.
Ranskalainen sähkö, mistä ei kukaan ota vitunkaan selkoa. Ikinä!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 09:14
Kirjoittaja Jiitee
Aquatica kirjoitti:
05 Maalis 2021, 22:36
^
On kolmenlaista sähköä.

Siviilisähköä, mikä tottelee Ohmin lakia.
Sotilassähköä, mikä menee minne käsketään.
Ranskalainen sähkö, mistä ei kukaan ota vitunkaan selkoa. Ikinä!
2 ex-Sitikassani ja nyky- Pösössä nolla sähkövikaa....akun
vanhenemista ei kai lasketa. Sama akkujuttu ollut myös Toyotissa... :wink:
Avulla vahvaa Essoa .... 8)

VJanolle vinkki: vaihda välillä Toyota niin usko autoihin ja mielenrauha palaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 09:19
Kirjoittaja FinPat
Jiitee kirjoitti:
06 Maalis 2021, 09:14
Aquatica kirjoitti:
05 Maalis 2021, 22:36
^
On kolmenlaista sähköä.

Siviilisähköä, mikä tottelee Ohmin lakia.
Sotilassähköä, mikä menee minne käsketään.
Ranskalainen sähkö, mistä ei kukaan ota vitunkaan selkoa. Ikinä!
2 ex-Sitikassani ja nyky- Pösössä nolla sähkövikaa....akun
vanhenemista ei kai lasketa. Sama akkujuttu ollut myös Toyotissa... :wink:
Avulla vahvaa Essoa .... 8)
Kyllä joissakin ainakin joissakin hieman persoonallisimmissa ranskiksissa aikanaan oli myös hieman persoonalliset sähköt. Esim. Citroen BX jossa kaikki muukin oli persoonallista.

Sinällään perheen kolmos-nelos auto Citroen DS3 on pelittänyt nyt sähköjen osalta kolmatta vuotta täysin ongelmitta. (knock-knock)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 12:02
Kirjoittaja Vittorio Jano
Jiitee kirjoitti:
06 Maalis 2021, 09:14
VJanolle vinkki: vaihda välillä Toyota niin usko autoihin ja mielenrauha palaa.
Melko lähellä oltiin jo, mutta ihan vielä ei ollut aika.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 13:48
Kirjoittaja peksu
Meillä oli Citroen C4 vm. -16 pari vuotta sitten puolen vuoden ajan. Ihan hyvin toimi muuten, mutta navigaattori jumittui täysin Tanskassa ollessamme ja radio/navi ei suostunut sammumaan muuten kuin laittamalla cd-levy soittimeen, jolla sai laitteen palautettua toimintaan.
Radiossa oikean etuoven kaiutinta ei saatu Veholla kahdella korjauskerralla (takuu) toimimaan; vikana pienehköillä volyymeilla äänen pätkiminen. Kovaa kuunnellessa ei ongelmaa.
Möin auton siskonpojalle ja hän korjautti samaa vikaa viisi (5!) kertaa eikä vain tullut kuntoon. Autoon vaihdettiin jopa radio/navi-yksikkökin kokonaan, mutta ei apua. Kaveri kyllästyi korjaamolla juoksemiseen ja elää tuon pikkuvian kanssa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 14:59
Kirjoittaja Eero
Vittorio Jano kirjoitti:
06 Maalis 2021, 12:02
Jiitee kirjoitti:
06 Maalis 2021, 09:14
VJanolle vinkki: vaihda välillä Toyota niin usko autoihin ja mielenrauha palaa.
Melko lähellä oltiin jo, mutta ihan vielä ei ollut aika.
Milloin saat Minin alle?

Rouvan käytössä olevaan itäautoon tuli myös vikaa. Käsijarruvaijerit jäätyivät ja mittarivalon polttimo pimeni. Ihan kauheita romuja noi TSI-DSG laitteet.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 15:34
Kirjoittaja Vittorio Jano
Eero kirjoitti:
06 Maalis 2021, 14:59

Milloin saat Minin alle?

Mahdollisesti jo alkavalla viikolla, jos R tulee kuntoon...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 20:34
Kirjoittaja Kivijärvi
Vittorion R-kokemukset muistuttaa omiani:
1) Scenic 2, joku sähköiseen käsijarruun liittyvä päivitys ei mennyt merkkihuollossa putkeen. Tiskillä asiakas lähtee kotiin muutaman tunnin päästä a) ilman päivitystä, b) syyllinen olo niskassa - minunkin vika tämä nyt onkin?
2) Twingo 3, joku akunhallintajärjestelmän vika. Kaikki tiesi missä vika, kukaan ei osannut arvaillakaan miten korjataan.

Kai siihen joku syy on, että juurikin nämä ovat niin edukkaita käytettyinä. Mutta toimiessaan mukavampia kuin tusina tavallisia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Maalis 2021, 16:20
Kirjoittaja Ranttall
Pakko avautua johonkin. Bemarin 5-sarja (E60) hylättiin katsastuksessa väljästä apukuskin puoleisesta narinahelasta. No, ei tässä mitään. Kyselin Autojerrystä tarjouksia ja tuli vain yksi, mutta mielestäni kohtuuhintainen 175€ joten hyväksyin sen ja sovin huoltoajan tälle päivälle.

Kaveri, joka näitä Bemareita harrastanut koko ikänsä varoitteli, että ei varmaan homma onnistu kahdessa tunnissa, että on todella veemäinen homma vaihtaa ja että korjaamot ovat näitä myös rikkoneet.

No, tänään sitten auton oltua kolme tuntia korjaamolla soittivat, että jokin osa pyöräntuennassa oli ollut muka niin hapero, että oli narinahelaa irroittaessa murentunut ja uusi osa maksaa tonnin, mutta saavat purkaamolta satasella eivätkä laskuta töistä ylimääräistä eli hinta olisi 275€.

Kaveri oli myös sitä mieltä, että auto tarvitsee tuon jälkeen ehdottomasti nelipyöräsuuntauksen, minkä jälkeen hinta onkin jo tuplat tuohon Autojerryssä sovittuun tarjoukseen verrattuna ja autossa on tämän jälkeen pyöräntuenta jostain purkuromusta.

Jatkossa tulen kyllä käyttämään tuota paikallisessa liikkeessä, joka korjaa vain Mersuja ja Bemareita. Tuntuu tulevan loppupeleissä huomattavasti edullisemmaksi. :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Maalis 2021, 18:24
Kirjoittaja V6
PSA: The 1.2 Puretech Turbo engine still causes concern among customers

https://www.clubalfa.it/335082-psa-il-m ... -i-clienti


ja linkki google kääntäjän kautta

https://translate.google.com/translate? ... -i-clienti

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Maalis 2021, 18:54
Kirjoittaja peksu
Möin n. puoli vuotta omistamani vm. -16 Citroen C4:sen siskonpojalle pari vuotta sitten eli oli vielä takuuta reilusti jäljellä.
Nyt joulukuun puolivälissä sitten Citikalle tapahtui juuri tuo homma eli bensaa kertyi liikaa öljyyn joukkoon, vikatila päälle ja suoraan korjaamolle.
Kaikki muu meni firman piikkiin, vain apulaitehihna piti itse maksaa (n. 40e). Moottori avattiin, pestiin sisältä ja jakopään osat vaihtui. Hyvä onni sikäli, että hihnan vaihto olisi muutenkin tullut ajankohtaiseksi nyt keväällä, niin sai ilmaiseksi sen homman.
Huoltoväli päivitettiin, 15 tkm eli lyhennettiin reilusti.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 14:38
Kirjoittaja Jiitee
peksu kirjoitti:
11 Maalis 2021, 18:54
Möin n. puoli vuotta omistamani vm. -16 Citroen C4:sen siskonpojalle pari vuotta sitten eli oli vielä takuuta reilusti jäljellä.
Nyt joulukuun puolivälissä sitten Citikalle tapahtui juuri tuo homma eli bensaa kertyi liikaa öljyyn joukkoon, vikatila päälle ja suoraan korjaamolle.
Kaikki muu meni firman piikkiin, vain apulaitehihna piti itse maksaa (n. 40e). Moottori avattiin, pestiin sisältä ja jakopään osat vaihtui. Hyvä onni sikäli, että hihnan vaihto olisi muutenkin tullut ajankohtaiseksi nyt keväällä, niin sai ilmaiseksi sen homman.
Huoltoväli päivitettiin, 15 tkm eli lyhennettiin reilusti.
Ilmajäähy-Volkkareissa oli tuota samaa ongelmaa, varsinkin talvella ja
pätkäajossa... ei syttynyt niissä vikavaloja vaan seuraava merkki oli kuumemmaksi
ajon jälkeen kiinnileikkautumisen ääni. 2,5 litran öljytilavuus oli myös
alakanttiin öljy-bensa-ilmajäähdytteisessä .... :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 17:52
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vittorio Jano kirjoitti:
01 Maalis 2021, 11:29
Vittorio Jano kirjoitti:
22 Helmi 2021, 17:14
Vittorio Jano kirjoitti:
15 Helmi 2021, 20:44
Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.
No nyt on saatu selville, että pitää palata lähtöruutuun ja tilata Ranskasta uusi osa.

i20 vaihtui Nissan Qua....mikä se nyt on.
Se on jumalauta korjattu! Vanha softa saatiin ajettua sisään.

Maanantaina olisi tullut kuukausi täyteen.

Keskiviikkona pitäisi hakea iso MINI.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 20:39
Kirjoittaja gYdEbUh
Ranttall kirjoitti:
11 Maalis 2021, 16:20
Pakko avautua johonkin. Bemarin 5-sarja (E60) hylättiin katsastuksessa väljästä apukuskin puoleisesta narinahelasta. No, ei tässä mitään. Kyselin Autojerrystä tarjouksia ja tuli vain yksi, mutta mielestäni kohtuuhintainen 175€ joten hyväksyin sen ja sovin huoltoajan tälle päivälle.

Kaveri, joka näitä Bemareita harrastanut koko ikänsä varoitteli, että ei varmaan homma onnistu kahdessa tunnissa, että on todella veemäinen homma vaihtaa ja että korjaamot ovat näitä myös rikkoneet.

No, tänään sitten auton oltua kolme tuntia korjaamolla soittivat, että jokin osa pyöräntuennassa oli ollut muka niin hapero, että oli narinahelaa irroittaessa murentunut ja uusi osa maksaa tonnin, mutta saavat purkaamolta satasella eivätkä laskuta töistä ylimääräistä eli hinta olisi 275€.

Kaveri oli myös sitä mieltä, että auto tarvitsee tuon jälkeen ehdottomasti nelipyöräsuuntauksen, minkä jälkeen hinta onkin jo tuplat tuohon Autojerryssä sovittuun tarjoukseen verrattuna ja autossa on tämän jälkeen pyöräntuenta jostain purkuromusta.

Jatkossa tulen kyllä käyttämään tuota paikallisessa liikkeessä, joka korjaa vain Mersuja ja Bemareita. Tuntuu tulevan loppupeleissä huomattavasti edullisemmaksi. :drinking:
Minä nyt heitän tälläisen yleisvinkin kun että suosittelen pyytämään vanhaa osaa vähintäänkin näytille, siitä pystyy yleensä päättelemään että oliko väite edes totta. Juttuihin mitä autokorjaamot kertoo kannattaa yleensä suhtautua varauksella.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 22:32
Kirjoittaja Mk3
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 23:41
Kirjoittaja FinPat
jotain puuttuu kuvasta. Oops.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 23:46
Kirjoittaja FinPat
Naapurin teini surullinen kun Audi S3 oli kylki ja ovi kasassa pienen linja-autopysäkin nojailun jälkeen. Virallisena selityksenä oli Haldexin temppuilu. Vaarallisia ajaa nuo Audi talvella siis.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Maalis 2021, 19:48
Kirjoittaja Mk3
Mk3 kirjoitti:
12 Maalis 2021, 22:32
Kuva
Kuva

Jos jollain sattuis oleen vw tdi ahu/ale/1z/afn kansi/moottori/koko auto niin yvllä voi tarjota

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Maalis 2021, 18:06
Kirjoittaja Ciancarlo
Ciancarlo kirjoitti:
28 Elo 2020, 08:29
FinPat kirjoitti:
lerppu kirjoitti:BMW velhoja odotellessa, tämä lienee suht totta:

Most of the parts are identical between 20i & 30i including flywheel, gearbox, brakes, all pumps, injectors & rail, radiator, intercooler as well. The difference is output shafts (rear ones only) and pistons due to the compression difference - 11 ratio for B48B20A (20i) vs 10.2 ratio for B48B20B (30i).

Tuossa puristussuhteessa suurin hirmusoftauksen este, mutta sellaisen +40hp sietänee iisisti. En tosin oo softaa upannut.
OK. Onhan tuo puristusten ero ihan oikeasti merkitsevä. I stand corrected.

Niin ne ajat muuttuvat, joskus vanhaan vapariaikaan korkeampi staattinen puristussuhde oli merkki korkeammasta viritysasteesta.

Celtic uhoaa B48 20i koneelle 184HP -> 252HP korotusta eli +68HP Stage 1 virisoftalla ja 30i koneelle 251HP -> 304HP eli +53HP. Eli eroa on.

B48 35i koneessa sitten vielä matalampi 9.5:1 puristussuhde ja erilainen kampiakseli isommilla laakereilla. Ja nämä muutokset siksi että kone kestäisi 301HP tehon valmistajan mielestä.
Jatkoa taas tähän; Viikon verran auto ehti olla ajossa, kun sälli alkoi kyselemään softan muutosta :-D

Motorbit:n kaverit vastasivat sällille tällä tavoin:

"Odotettavissa n. 260 hv ja vääntö rajoitetaan 400 Nm paikkeille. Vakiona mitattua tehoa tyypillisesti n. 200 hv ja 290 Nm. Yksilöeroja näissäkin on, sen lisäksi käytössä oleva bensalaatu vaikuttaa lopputulokseen."

Motorbit siis mittaa tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, niin kuin kuuluukin tehdä.

No niin, jatkoa tähän tarinaan;

Nyt oli pojan auto Motorbit:llä ohjelmiston päivityksessä. Lähtöarvot olivat 186 hv ja 300 Nm. Kevyen ohjelmiston päivityksen jälkeen arvot olivat 260 hv ja 420 Nm. Hyvin tuli potkua ja ajettavuutta tuohon autoon.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Maalis 2021, 22:07
Kirjoittaja Dam
Focuksen korjailut ja toilailut jatkunut taas. Tuli ajettua vähän pidempää matkaa ja oli sopiva keli tutkia miten auto toimii. -7C° ei toiminut lisälämppäri kun akun varaustila taas alhainen ja ajoin Turusta ensin tankkaamaan Kivihoviin ja siitä Joroisiin kahville ja testiä ettei auto tuolla matkalla ehtinyt vielä akkua lataamaan kuten ei myöskään Joensuuhun päästyäni. Sisälämmöt säädetty +28 ja sen voi vähitellen laskea Joroisten jälkeen ja samaten kun lähdin takaisin kotio Joensuusta, erona se että huollosta vinkattiin mitä jos painaisi autostartstopin pois päältä, jos lataa eri tavalla. Refleksinä sen tosin olen aina disabloinut, kokeillaan sitten jättää se päälle. Imatralla taas tankkaus ja jostain syystä auto koitti epätasaisesti jäähdyttää flektillä vaikka moottorin lämmöt oli vajaa 70, käynti epätasaista myös moottorissa. Bonusvikakin ilmestynyt, kuskin ikkunaa kun vähän raottaa ja koittaa sulkea niin tiettykin se laskee melkein alas asti mistä sen viimein saa ylös. Oli mukavaa seuraavalla viikolla kun oli -22C° ja matka pohjanmaalle. 3 tuntia sisälämmöt säädetty 29 ja se pääsi oikeasti johonkin sopivaan 13 asteeseen. Kunnes sitten ilma kylmeni -26C° ja lämppäristä loppui puhti ja lämpömittarikin valahti taas alaspäin. En tiedä kuinka kylmäksi sisällä oli mutta jos aivasti tuulilasin suuntaan, se jäätyi.

Seuraavalla viikolla olikin jo huolto varattu ja piti olla 3 tuntia varattuna perushuollon lisäksi ja aloin jo ihmettelemään kun ei puolen päivän aikaan vielä kuulunut mitään. Neljän aikoihin viimein tuli soitto, "auto on noudettavissa". "Ai, saitteko kuntoon jo?" ja vastauksena lupaava "puhutaan siitä kun tulet hakemaan auton" :mrgreen:

Tutkittu, päivitetty ja nuuskittu jotain ja edes Ford ei tiennyt mitä se päivitys tekee. Voi olla että toimii, saattaa olla ettei korjannut ongelmaa. Sähköikkunan saivat toimimaan kuitenkin, pitää auto viedä töpselin päähän kun se perinteinen paina alas, pidä, nosta ylös ja pidä ei tietenkään voi olla enää nykypäivää. Se toimikin sitten 4 päivää. Vaihdelaatikko välillä heitti vitoselta vapaalle ja paiskoo muutenkin vaihteita suht aggressiivisesti. Jos jarruttaa vaikka liikenneympyrään niin saattaa etupenkiltä lentää vesipullo lattialle kun töksäytää pienempää. Ihmeen huonosti vaihtaa välillä myös isompaa vaihdetta. Eli jos liikenteessä näkyy Focus ja tuntuu että se mulkkuilee liikenteessä tehden outoja jarrutuksia niin voipi olla että kyseessä on automaattivaihteisto ja kuskilla vielä suurempi tatti otsassa..

Auto lämpenee ihan yhtä hyvin, riippuu ihan käynnistyksestä. Jos auton käynnistää tulee joku teksti "moottori käynnistyy" ja jos se tulee näyttöön sen jälkeen kun auto on jo liikenteessä niin todennäköisesti ongelmia. Jos se tulee kolmannen kerran, vielä todennäköisempää. Siinä tosin vilisee kaikenmoisia virheilmoituksia suht usein kun auton käynnistää niin tottunut jo katsomaan johonkin muualle. Nyt tosin navi/radio tilttasi taas kesken matkan ja kun meni viimein takaisin päälle, alkoi myös heti tulemaan lämmintä ilmaa sisälle mikä oli ilahduttavaa. Sääli että olin jo melkein kotona eikä sitä ole tapahtunut kuin kerran sen jälkeen eli on toiminut kuten pitää. Useimmiten kun ei toimi. Paitsi tänään, keskisuuttimista alkoi tuntumaan lämmintä ilmaa ja iltapäivällä sieltä tulikin taas kylmää ilmaa, ihan sama missä asennossa lämmönpyynti oli. Viime huollosta tuli aikaisemmin asiakastyytyväisyyskysely mihin annoin vähän huonommat pisteet kuin edellisellä kerralla joten sieltä soitettiin perään ja kysyttiin syytä ja varattiin taas uusi huoltoaika.

Sinänsä outoa toimintaa kun eivät saa kerralla kuntoon, auto kohta 2 vuotta vanha ja näistä on purettu kauppoja myös 1.5 bensakoneisista joten harjoituskappaleita pitäisi olla ihan tarpeeksi. Mutta Fordilla taitaa olla tapana käydä näitä juttuja oikeuden kautta kuin maksaa jotain kympin osaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 11:52
Kirjoittaja FinPat
Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw

Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 12:17
Kirjoittaja Jiitee
FinPat kirjoitti:
18 Maalis 2021, 11:52
Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw

Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
Onhan tuo aika halpaa tuo Badge-tuning... tosi VW-mies kyllä pettyisi jos Badget olisivat toisin päin :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 15:15
Kirjoittaja insinörtti
Kaveri laittoi vähän enemmän (50k) jenkaa jeepille
https://www.thedrive.com/news/39794/rv- ... t-in-4-low

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 17:04
Kirjoittaja Tuomas K
^Tuo on jo melko valmis. Seuraavalla kerralla kaveri lienee astetta huolellisempi, tai turvautunee ammattilaisen apuun?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 17:41
Kirjoittaja insinörtti
^ tarkoitatko, että hänen pitäisi palkata ammattikuljettaja ajamaan matkailuautoaan?
Hinausoperaatiohan ei ollut mikään poikkeussuoritus. Tuollapäin on tapana, että matkailuauton peräkoukkuun ripustetaan pikku kaupunkipörriäinen toimittamaan kauppakassin virkaa.
https://www.doityourselfrv.com/7-reason ... e-rv-toad/

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 19:19
Kirjoittaja JarHei
FinPat kirjoitti:
18 Maalis 2021, 11:52
Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw

Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
En kyllä ymmärrä miten ihmiset on niin ymmällään tuosta asiasta. Löytyyhän VW tai Audi logo melkein joka ikisestä kulutusosastakin mitä konsernin autossa on.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 19:27
Kirjoittaja FinPat
JarHei kirjoitti:
18 Maalis 2021, 19:19
FinPat kirjoitti:
18 Maalis 2021, 11:52
Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw

Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
En kyllä ymmärrä miten ihmiset on niin ymmällään tuosta asiasta. Löytyyhän VW tai Audi logo melkein joka ikisestä kulutusosastakin mitä konsernin autossa on.
Eiköhän tuo ole ihan hupailua...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 21:20
Kirjoittaja palkus
No ei se mikään salaisuus ole, että kupla mikä kupla. Toki erojakin on: parempaa tai huonompaa ämpärimuovia ja eripitusta pohjalevyä yms.
Tässä valossa on vähän outo joidenkin haavemailma, jossa Alfa Romeo olisi samassa sopassa :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2021, 22:59
Kirjoittaja Romeo y Julieta
JarHei kirjoitti:
18 Maalis 2021, 19:19
En kyllä ymmärrä miten ihmiset on niin ymmällään tuosta asiasta. Löytyyhän VW tai Audi logo melkein joka ikisestä kulutusosastakin mitä konsernin autossa on.
Ja Alfoista löytyy Fiatin logoja (myös Lancian logo löytyy Giuliettasta), enkä minä ainakaan ole tuosta yhtään pahoillani. Muutamat sisätilojen katkaisijatkin on samoja kuin Fiat 500:ssa

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Maalis 2021, 08:53
Kirjoittaja Vainio
^Ei kait sentään teipillä toisen logon päälle liimattuna?
Ainakaan 159 Alfan moottorin muovisuojan punaisella pohjalla olevan tekstin alta ei löytynyt "fiat ducato multijet" tekstiä :-D
159:siä purkaessa löytyi kyllä monen firman ja koko konsernin logot, mutta kaikki oli valettuja tai stanssattuja osiin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Maalis 2021, 10:15
Kirjoittaja mutt
Osissahan nuo logot on päällekkäin/sisäkkäin, siis Alfa-Fiat-Lancia.

Voi sitä päivää, kun alkaa pallosalamaa osien kyljessä olemaan... :puppydogeyes:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 21:45
Kirjoittaja Tuomas K
Citroenista hävisi puristukset, oletettavasti jako sekaisin. Että se siitä autosta. Täytynee hakea romutuspalkkio ja ostaa vaikka sähköjopo. Jotkut romurenkaat pitää ensin naarata jostain alla olevien uusien talvikumien tilalle, ei viitsisi uusia renkaita lähettää romuttamolle :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Maalis 2021, 00:49
Kirjoittaja legza
Dam kirjoitti:
16 Maalis 2021, 22:07
Focuksen korjailut ja toilailut jatkunut taas. Tuli ajettua vähän pidempää matkaa ja oli sopiva keli tutkia miten auto toimii. -7C° ei toiminut lisälämppäri kun akun varaustila taas alhainen ja ajoin Turusta ensin tankkaamaan Kivihoviin ja siitä Joroisiin kahville ja testiä ettei auto tuolla matkalla ehtinyt vielä akkua lataamaan kuten ei myöskään Joensuuhun päästyäni. Sisälämmöt säädetty +28 ja sen voi vähitellen laskea Joroisten jälkeen ja samaten kun lähdin takaisin kotio Joensuusta, erona se että huollosta vinkattiin mitä jos painaisi autostartstopin pois päältä, jos lataa eri tavalla. Refleksinä sen tosin olen aina disabloinut, kokeillaan sitten jättää se päälle. Imatralla taas tankkaus ja jostain syystä auto koitti epätasaisesti jäähdyttää flektillä vaikka moottorin lämmöt oli vajaa 70, käynti epätasaista myös moottorissa. Bonusvikakin ilmestynyt, kuskin ikkunaa kun vähän raottaa ja koittaa sulkea niin tiettykin se laskee melkein alas asti mistä sen viimein saa ylös. Oli mukavaa seuraavalla viikolla kun oli -22C° ja matka pohjanmaalle. 3 tuntia sisälämmöt säädetty 29 ja se pääsi oikeasti johonkin sopivaan 13 asteeseen. Kunnes sitten ilma kylmeni -26C° ja lämppäristä loppui puhti ja lämpömittarikin valahti taas alaspäin. En tiedä kuinka kylmäksi sisällä oli mutta jos aivasti tuulilasin suuntaan, se jäätyi.

Seuraavalla viikolla olikin jo huolto varattu ja piti olla 3 tuntia varattuna perushuollon lisäksi ja aloin jo ihmettelemään kun ei puolen päivän aikaan vielä kuulunut mitään. Neljän aikoihin viimein tuli soitto, "auto on noudettavissa". "Ai, saitteko kuntoon jo?" ja vastauksena lupaava "puhutaan siitä kun tulet hakemaan auton" :mrgreen:

Tutkittu, päivitetty ja nuuskittu jotain ja edes Ford ei tiennyt mitä se päivitys tekee. Voi olla että toimii, saattaa olla ettei korjannut ongelmaa. Sähköikkunan saivat toimimaan kuitenkin, pitää auto viedä töpselin päähän kun se perinteinen paina alas, pidä, nosta ylös ja pidä ei tietenkään voi olla enää nykypäivää. Se toimikin sitten 4 päivää. Vaihdelaatikko välillä heitti vitoselta vapaalle ja paiskoo muutenkin vaihteita suht aggressiivisesti. Jos jarruttaa vaikka liikenneympyrään niin saattaa etupenkiltä lentää vesipullo lattialle kun töksäytää pienempää. Ihmeen huonosti vaihtaa välillä myös isompaa vaihdetta. Eli jos liikenteessä näkyy Focus ja tuntuu että se mulkkuilee liikenteessä tehden outoja jarrutuksia niin voipi olla että kyseessä on automaattivaihteisto ja kuskilla vielä suurempi tatti otsassa..

Auto lämpenee ihan yhtä hyvin, riippuu ihan käynnistyksestä. Jos auton käynnistää tulee joku teksti "moottori käynnistyy" ja jos se tulee näyttöön sen jälkeen kun auto on jo liikenteessä niin todennäköisesti ongelmia. Jos se tulee kolmannen kerran, vielä todennäköisempää. Siinä tosin vilisee kaikenmoisia virheilmoituksia suht usein kun auton käynnistää niin tottunut jo katsomaan johonkin muualle. Nyt tosin navi/radio tilttasi taas kesken matkan ja kun meni viimein takaisin päälle, alkoi myös heti tulemaan lämmintä ilmaa sisälle mikä oli ilahduttavaa. Sääli että olin jo melkein kotona eikä sitä ole tapahtunut kuin kerran sen jälkeen eli on toiminut kuten pitää. Useimmiten kun ei toimi. Paitsi tänään, keskisuuttimista alkoi tuntumaan lämmintä ilmaa ja iltapäivällä sieltä tulikin taas kylmää ilmaa, ihan sama missä asennossa lämmönpyynti oli. Viime huollosta tuli aikaisemmin asiakastyytyväisyyskysely mihin annoin vähän huonommat pisteet kuin edellisellä kerralla joten sieltä soitettiin perään ja kysyttiin syytä ja varattiin taas uusi huoltoaika.

Sinänsä outoa toimintaa kun eivät saa kerralla kuntoon, auto kohta 2 vuotta vanha ja näistä on purettu kauppoja myös 1.5 bensakoneisista joten harjoituskappaleita pitäisi olla ihan tarpeeksi. Mutta Fordilla taitaa olla tapana käydä näitä juttuja oikeuden kautta kuin maksaa jotain kympin osaa
Fordilla tyypillisesti menee muutama kuukausi lisää luvatusta saada ohjelmistovirheet korjattua. Mutta tällä hetkellä ON mahdollisesti ratkaisu Focuksen lisälämmittimen toimimattomuuden/akun vähyyden/start-stop/avaimettomien ovien toimintaan (luultavasti poislukien jotain tiettyjä versioita) ja myös tiedettävästi pysyvä ratkaisu ikkunoiden raja-arvoihin. Viihdejärjestelmä sun pitää ite päivittää...

se tomaatti aski, noh, se varmaan on tottunut aggressivisempaan ajoon. :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Maalis 2021, 22:14
Kirjoittaja Dam
legza kirjoitti:
21 Maalis 2021, 00:49
Dam kirjoitti:
16 Maalis 2021, 22:07
Focuksen korjailut ja toilailut jatkunut taas. Tuli ajettua vähän pidempää matkaa ja oli sopiva keli tutkia miten auto toimii. -7C° ei toiminut lisälämppäri kun akun varaustila taas alhainen ja ajoin Turusta ensin tankkaamaan Kivihoviin ja siitä Joroisiin kahville ja testiä ettei auto tuolla matkalla ehtinyt vielä akkua lataamaan kuten ei myöskään Joensuuhun päästyäni. Sisälämmöt säädetty +28 ja sen voi vähitellen laskea Joroisten jälkeen ja samaten kun lähdin takaisin kotio Joensuusta, erona se että huollosta vinkattiin mitä jos painaisi autostartstopin pois päältä, jos lataa eri tavalla. Refleksinä sen tosin olen aina disabloinut, kokeillaan sitten jättää se päälle. Imatralla taas tankkaus ja jostain syystä auto koitti epätasaisesti jäähdyttää flektillä vaikka moottorin lämmöt oli vajaa 70, käynti epätasaista myös moottorissa. Bonusvikakin ilmestynyt, kuskin ikkunaa kun vähän raottaa ja koittaa sulkea niin tiettykin se laskee melkein alas asti mistä sen viimein saa ylös. Oli mukavaa seuraavalla viikolla kun oli -22C° ja matka pohjanmaalle. 3 tuntia sisälämmöt säädetty 29 ja se pääsi oikeasti johonkin sopivaan 13 asteeseen. Kunnes sitten ilma kylmeni -26C° ja lämppäristä loppui puhti ja lämpömittarikin valahti taas alaspäin. En tiedä kuinka kylmäksi sisällä oli mutta jos aivasti tuulilasin suuntaan, se jäätyi.

Seuraavalla viikolla olikin jo huolto varattu ja piti olla 3 tuntia varattuna perushuollon lisäksi ja aloin jo ihmettelemään kun ei puolen päivän aikaan vielä kuulunut mitään. Neljän aikoihin viimein tuli soitto, "auto on noudettavissa". "Ai, saitteko kuntoon jo?" ja vastauksena lupaava "puhutaan siitä kun tulet hakemaan auton" :mrgreen:

Tutkittu, päivitetty ja nuuskittu jotain ja edes Ford ei tiennyt mitä se päivitys tekee. Voi olla että toimii, saattaa olla ettei korjannut ongelmaa. Sähköikkunan saivat toimimaan kuitenkin, pitää auto viedä töpselin päähän kun se perinteinen paina alas, pidä, nosta ylös ja pidä ei tietenkään voi olla enää nykypäivää. Se toimikin sitten 4 päivää. Vaihdelaatikko välillä heitti vitoselta vapaalle ja paiskoo muutenkin vaihteita suht aggressiivisesti. Jos jarruttaa vaikka liikenneympyrään niin saattaa etupenkiltä lentää vesipullo lattialle kun töksäytää pienempää. Ihmeen huonosti vaihtaa välillä myös isompaa vaihdetta. Eli jos liikenteessä näkyy Focus ja tuntuu että se mulkkuilee liikenteessä tehden outoja jarrutuksia niin voipi olla että kyseessä on automaattivaihteisto ja kuskilla vielä suurempi tatti otsassa..

Auto lämpenee ihan yhtä hyvin, riippuu ihan käynnistyksestä. Jos auton käynnistää tulee joku teksti "moottori käynnistyy" ja jos se tulee näyttöön sen jälkeen kun auto on jo liikenteessä niin todennäköisesti ongelmia. Jos se tulee kolmannen kerran, vielä todennäköisempää. Siinä tosin vilisee kaikenmoisia virheilmoituksia suht usein kun auton käynnistää niin tottunut jo katsomaan johonkin muualle. Nyt tosin navi/radio tilttasi taas kesken matkan ja kun meni viimein takaisin päälle, alkoi myös heti tulemaan lämmintä ilmaa sisälle mikä oli ilahduttavaa. Sääli että olin jo melkein kotona eikä sitä ole tapahtunut kuin kerran sen jälkeen eli on toiminut kuten pitää. Useimmiten kun ei toimi. Paitsi tänään, keskisuuttimista alkoi tuntumaan lämmintä ilmaa ja iltapäivällä sieltä tulikin taas kylmää ilmaa, ihan sama missä asennossa lämmönpyynti oli. Viime huollosta tuli aikaisemmin asiakastyytyväisyyskysely mihin annoin vähän huonommat pisteet kuin edellisellä kerralla joten sieltä soitettiin perään ja kysyttiin syytä ja varattiin taas uusi huoltoaika.

Sinänsä outoa toimintaa kun eivät saa kerralla kuntoon, auto kohta 2 vuotta vanha ja näistä on purettu kauppoja myös 1.5 bensakoneisista joten harjoituskappaleita pitäisi olla ihan tarpeeksi. Mutta Fordilla taitaa olla tapana käydä näitä juttuja oikeuden kautta kuin maksaa jotain kympin osaa
Fordilla tyypillisesti menee muutama kuukausi lisää luvatusta saada ohjelmistovirheet korjattua. Mutta tällä hetkellä ON mahdollisesti ratkaisu Focuksen lisälämmittimen toimimattomuuden/akun vähyyden/start-stop/avaimettomien ovien toimintaan (luultavasti poislukien jotain tiettyjä versioita) ja myös tiedettävästi pysyvä ratkaisu ikkunoiden raja-arvoihin. Viihdejärjestelmä sun pitää ite päivittää...

se tomaatti aski, noh, se varmaan on tottunut aggressivisempaan ajoon. :lol:
Huomenna on aamulla taas aika, vaihdetaan termostaatti ainakin. Fordin kanta tosin on että sen voi vaihtaa mutta ei se mitään auta mutta siitä on kyllä jo kohta vajaa 2 vuotta aikaa. Viihdejärjestelmä pitää itse päivittää ja on pitänytkin päivittää kun auton kartat on vanhempia kuin itse auto. Se saattaa mahdollisesti ehkä korjata sen ongelman että auto tilttailee itsestään ja toimii joka kerta eri tavalla kuin ennen tilttiä. Joskus ihan hyvä tiltti, keskellä olevista ilmasuuttimista tuli viime viikolla yllättäen ilmaa ja vieläpä lämmintä. Yleensä lämppäri kyllä pöhisee mutta ilmaa ei tunnu tulevan mistään. Tai sitten tilttaa taas kesken kaiken ja puhaltaa vain kylmää tai viileää ilmaa. Laatikko päivitettiin viimeksi ja nyt se on vielä huonompi vaihtamaan ja paiskoo useammin vaihteita, toivottavasti siihen on jo joku päivitys

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Maalis 2021, 22:58
Kirjoittaja VMTD
Mulle tarjottiin vaihdossa Hyndai Tucsonia tuohon 166:een. 400 tkm ajettu, onko tietoa kuinka huolettomia kilometrejä jatkossa? Viisainta jatkaa Alfalla ajamista, vai?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Maalis 2021, 15:09
Kirjoittaja Tuomas K
Tuomas K kirjoitti:
20 Maalis 2021, 21:45
Citroenista hävisi puristukset, oletettavasti jako sekaisin. Että se siitä autosta. Täytynee hakea romutuspalkkio ja ostaa vaikka sähköjopo. Jotkut romurenkaat pitää ensin naarata jostain alla olevien uusien talvikumien tilalle, ei viitsisi uusia renkaita lähettää romuttamolle :roll:
Taisi olla liimaventtiili, taas käy.

Mä kun jo odotin ostavani sähköfillarin romutuspalkkiolla :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Maalis 2021, 22:23
Kirjoittaja mutt
^Tai sitten puhuit asiasta sen kuullen, ja homma oli sillä selvä.