Sivu 99/107

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Maalis 2021, 16:47
Kirjoittaja Aquatica
Täällä olis kohta yks C5 tarjolla :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2021, 21:15
Kirjoittaja FinPat
Lasketaanko se muiden merkkien murheeksi jos niissä on enemmän ongelmia kuin italiaanossa?

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/6 ... 165bcfe1e3

Tipo on viaton.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2021, 22:07
Kirjoittaja palkus
^Tottakai.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Maalis 2021, 22:04
Kirjoittaja Dam
Focus taas kerran huollossa ja termostaatti testattu toimivaksi. Selvitellään sitten taas joskus miksi auto jäähdyttää moottoria mikä ei ole lähelläkään normaalia lämpötilaa :roll: Sähköikkuna sentään toimii taas normaalisti, vaihdelaatikko resetoitu ja koitettu vähän manuaalipuolella opettaa sitä tavoille ja tuntuu kyllä olevan jo reilusti parempi, ei kuitenkaan kovin hyvä siltikään. Pätkäajossa, jotain 5-10 km niin tuntuu toimivan paremmin

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2021, 18:00
Kirjoittaja Vittorio Jano
FinPat kirjoitti:
26 Maalis 2021, 21:15
Tipo on viaton.

Mikä on vähävikaisin uusi auto? Onko se Mercedes? BMW? Volvo? Kaksi vuotta sitten Saksan katsastustilastot paljastivat jättiyllätyksen, kun ykköseksi nousikin perinteisten laatumerkkien ohi Fiat Tipo.

Kuka oikeasti veikkaisi jotain noista kolmesta vähävikaisemmaksi autoksi?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2021, 18:01
Kirjoittaja FinPat
Vittorio Jano kirjoitti:
29 Maalis 2021, 18:00
FinPat kirjoitti:
26 Maalis 2021, 21:15
Tipo on viaton.

Mikä on vähävikaisin uusi auto? Onko se Mercedes? BMW? Volvo? Kaksi vuotta sitten Saksan katsastustilastot paljastivat jättiyllätyksen, kun ykköseksi nousikin perinteisten laatumerkkien ohi Fiat Tipo.

Kuka oikeasti veikkaisi jotain noista kolmesta vähävikaisemmaksi autoksi?
Saksassa MB:llä ja BMW:llä on samanlainen kotikenttäetu kun Saabilla ennen ja VAG:lla nykyään TM Testeissä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 31 Maalis 2021, 20:26
Kirjoittaja jalittam
Edellisiin viesteihin viitaten;
Penarista men takajousi poikki.

Mitähän spesiaalitoimenpiteitä vaihto vaatinee?
F01 siis kyseessä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 31 Maalis 2021, 22:01
Kirjoittaja Hiihtäjä
Kaverin Fiat 500 tuli ilmoitus ”Fuel cut off”

Kävin tänään kytkemään multiecuscan ja yritin kuitata FIS mutta se epäonnistui.
Minun mielestä todennäköiset syyt ovat: huono akku, se oli huonossa kunnossa. Vain 11v.

Oli kans muutama vikakoodit, liitän kuva.

Ideoita?Kuva[/img][/img]

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 31 Maalis 2021, 22:31
Kirjoittaja alfa 156 v6
Fuel cut off tulee minusta inertiakytkimestä eikä lähde vikakoodien poistolla. Muistaakseni sai ihan vilkkuviiksellä kuitattua ja ohje siihen ihan käyttöohjekirjassa

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Huhti 2021, 09:32
Kirjoittaja Hiihtäjä
Jo, fyysinen nappi puutu ja kaveri oli yrittänyt tuo vilkkujumppa.
Nopea googlauksen jälkeen sain sen käsitys että se pitäis kuittaa body moduliin kautta, mutta MES antaa vain failure viesti, muistakseni “parameters out of range”.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Huhti 2021, 20:17
Kirjoittaja Muuttohaukka
Mystistä mönjää Toyota Corolla Verso -05 2.2 dieselin lohkon kyljessä apulaitehihnan puolella. Sisäänajettu 437 tkm ketjukone. Laturi uusittu huollossa pari viikkoa sitten, mutta oli silloinkin jo jotain kosteutta ympärillä. Mitä tuo voisi olla? Mallissa 2.2D on tyyppivikana kannentiivisteen vuodot, mutta ei ole öljyä tai nestettä kadonnut silmämääräisesti. Saa esittää ajatuksia. Kiitos
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Huhti 2021, 21:03
Kirjoittaja JanV
oisko vetarin rasvat sanonu morjens ja lähteny eläkkeelle

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Huhti 2021, 21:50
Kirjoittaja Aquatica
Roiskekuvion perusteella komppaan JanV:n arviota. Väri on kyllä erikoinen, mutta toisaalta jos tuo on 430tkm ajetut rasvat (täysin mahdollista, tojosta kun puhutaan) niin värihän voi olla mitä tahansa :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Huhti 2021, 22:07
Kirjoittaja Muuttohaukka
Kiitos. Voi pitää paikkansakin tuo arvio. Jokin outo rutina kuulunut ajaessa parkkipaikkavauhtia. Häviää kyllä vauhdissa, eikä ole isohko ääni tai vaikuta ajotuntumaan (jos Toyotassa tuosta voi puhua). Uskaltaakohan tuolla ajaa lainkaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Huhti 2021, 22:42
Kirjoittaja Aquatica
Yleensähän vetarit alkaa pitää ääntä nimenomaa parkkipaikkatilanteissa, etenkin rankasti kääntäessä. Tietysti sisempi nivel sitten taas tasaisesti - mutta joo, äänidiagnoosi tuohon kaveriksi ei paljoa vaihtoehtoja anna.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Huhti 2021, 13:26
Kirjoittaja Manu
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mikk ... 0f9fd4828b

Powershittin hajoilua toistamiseen...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Huhti 2021, 19:31
Kirjoittaja Ossiv
Työkaverin powershitti hajosi ensimmäisen vuoden aikana, kun kilometrejä oli takana hurjat 6000km.. Meni huoltoon ja tuli toisella takaisin, ei kuulemma fordia enää heiän talouteen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Huhti 2021, 10:17
Kirjoittaja Björn Contio
Toistoa,
Nyt kun lämpötila seilaa 3 asteen tuntumassa, on siitä seurannut päänsärkyä. Lähden autolla liikkeelle,
mittari näyttää vaikkapa +5. Ajelen rauhassa ja sitten se tapahtuu - jumalaton kongin kolahdus ja
lumihiukkanen kolmion sisällä ruutuun. Eli nyt asteita on enää +3 ja tuo rajapyykki aktivoi kongin. Eihän
siinä muuten, mutta kun sitä säikähtää - että mitä hemmettiä nyt tapahtuu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Huhti 2021, 11:03
Kirjoittaja Polforea
^Sitä ei oikein ees saa pois. Pohjoismaisella asetuksella auto jättää pingaamatta jos käynnistäessä on kylmä, mutta tuota ajonaikaista lämmönlaskua on paha tappaa.

Ehkä voisi onnistua merkkaamaan yhden kongilajin hiljaiseksi ja konffata tuon siihen, mutta en ole varma onnistuuko sekään.

*KONG* kusijussilla on jano
*KONG* pihalla on kylmä
*KONG* rengaspaine on vajaa
*KONG* autolla on kuuma
*silence* autosta on öljy vähissä

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Huhti 2021, 11:25
Kirjoittaja alfa 156 v6
Ossiv kirjoitti:
18 Huhti 2021, 19:31
Työkaverin powershitti hajosi ensimmäisen vuoden aikana, kun kilometrejä oli takana hurjat 6000km.. Meni huoltoon ja tuli toisella takaisin, ei kuulemma fordia enää heiän talouteen.
Heikko on esitys, kollegan Octaviasta (2021) hajosi vaihteiston laakerointi 11tkm kohdalla viime viikolla. Onkohan GM antanut M32 oppejaan VAG leirille? manuaali oli siis kyseessä, ei edes DasScheisseGetriebe

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Huhti 2021, 22:12
Kirjoittaja Ossiv
alfa 156 v6 kirjoitti:
22 Huhti 2021, 11:25
Ossiv kirjoitti:
18 Huhti 2021, 19:31
Työkaverin powershitti hajosi ensimmäisen vuoden aikana, kun kilometrejä oli takana hurjat 6000km.. Meni huoltoon ja tuli toisella takaisin, ei kuulemma fordia enää heiän talouteen.
Heikko on esitys, kollegan Octaviasta (2021) hajosi vaihteiston laakerointi 11tkm kohdalla viime viikolla. Onkohan GM antanut M32 oppejaan VAG leirille? manuaali oli siis kyseessä, ei edes DasScheisseGetriebe
Ei pitäs tällässii lukea edes, toivois salaa kädet ristis et tuolla (117tkm) pärjäis vielä vaikka seuraavat 3v :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Huhti 2021, 00:31
Kirjoittaja legza
Manu kirjoitti:
18 Huhti 2021, 13:26
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mikk ... 0f9fd4828b

Powershittin hajoilua toistamiseen...
Harmillisesti noi "remanufactured" powershitit ei ole luultavasti kunnolla korjattu tehtaan toimesta. osa uusitaan toistamiseen, jopa ennen asiakkaalle luovutusta. Sinänsä täysin uutena noi yleensä rankemmassakin ajossa kestää vähintään sen yli 200tkm, jos huollettu oikein.

Noi kaksoiskytkin vaihteistot oli jokatapauksessa vaan muotioikku. Ei ne ollu mitenkään erityisen hyviä millään osa-alueella, lähtökohtasesti vikaherkkiä(vikaherkempiä?) myös muillakin merkeillä. VAG sitkeesti vielä yrittää? Yllättäen Fordkin on palannut perus automaatteihin jo pitkän aikaa sitten.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Huhti 2021, 08:27
Kirjoittaja insinörtti
Häh? Ei mitään etuja, paitsi mehulinkoa halvempi, kevyempi ja taloudellisempi (etenkin joihinkin 5-6 vaihteisiin virityksiin verrattuna). DSG kyllä hankki ansaitusti mainetta ongelmilla alkuun, mutta niitä on nyt tehty toistakymmentä vuotta ja isoja määriä... kyllä niistä valtosa pysyy nipussa. Ja käyttäjiä löytyy VAG leirin ulkopuoleltakin, esim. A-mersu.

Ja kuten nähty, jotkut osaa tehdä manuaalilootankin (M32), mikä ei pysy nipussa edes 100 tkm

Jos lähdetään sille linjalle, että koko kaksoiskytkin on huono idea, koska valmistaja X on tehnyt huonon mallin, niin samalla periaatteella voisi myös kaikki polttomoottorit tuomita, koska löytyy esimerkkejä hajoavista jakopäistä yms.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Huhti 2021, 18:53
Kirjoittaja FinPat
Possun PDK:ta unohtamatta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Huhti 2021, 19:15
Kirjoittaja Manu
Kieltämättä kaksoislootalla on etunsa mutta esim uusimpien ZF:n vaihteistojen kohdalla taloudellisuus alkaa olla hyvin lähellä kaksoislootia. Lisäksi mukavuus on aivan eri tasolla momentinmuuntimessa eikä tule kenguru lähtöjä.
Uudemmissakin DSG:ssä on ongelmia ollut joita ei meinata korvata vaikka tuotteessa on virhe!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Huhti 2021, 20:26
Kirjoittaja Vittorio Jano
Seatista laukesi tuulilasinpesimen moottori.

Vähän nyt jänskättää, maksaako/kestääkö saman kuin Méganen nelipyöräohjauksen säätelyt.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Huhti 2021, 22:48
Kirjoittaja legza
insinörtti kirjoitti:
24 Huhti 2021, 08:27
Häh? Ei mitään etuja, paitsi mehulinkoa halvempi, kevyempi ja taloudellisempi (etenkin joihinkin 5-6 vaihteisiin virityksiin verrattuna). DSG kyllä hankki ansaitusti mainetta ongelmilla alkuun, mutta niitä on nyt tehty toistakymmentä vuotta ja isoja määriä... kyllä niistä valtosa pysyy nipussa. Ja käyttäjiä löytyy VAG leirin ulkopuoleltakin, esim. A-mersu.

Ja kuten nähty, jotkut osaa tehdä manuaalilootankin (M32), mikä ei pysy nipussa edes 100 tkm

Jos lähdetään sille linjalle, että koko kaksoiskytkin on huono idea, koska valmistaja X on tehnyt huonon mallin, niin samalla periaatteella voisi myös kaikki polttomoottorit tuomita, koska löytyy esimerkkejä hajoavista jakopäistä yms.
Halvempi lienee, sen huomaa, mikä varmaan on isoin syy niiden yleistymiseen. Aika marginaalisesti kevyempiä, näillä kun ei kilpaa ajeta, mielummin otan käyttäjämukavuuden. Taloudellisuudellahan noita taidettiin mainostaa, tästä voisi antaa lisää puolueetonta faktatietoa. se ~20kg keveys toki tuo taloudellisuutta. :P
Jos lähdetään sille linjalle, että koko kaksoiskytkin on huono idea, koska valmistaja X on tehnyt huonon mallin...
siis valmistajat x,x ja x ovat tehneet huonoja malleja toistensa perään.

Mitenkäs noi robotti vaihteistot?Kevyitä ja automaatteja toki :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2021, 10:05
Kirjoittaja insinörtti
legza kirjoitti:
24 Huhti 2021, 22:48
Halvempi lienee, sen huomaa, mikä varmaan on isoin syy niiden yleistymiseen. Aika marginaalisesti kevyempiä, näillä kun ei kilpaa ajeta, mielummin otan käyttäjämukavuuden.
Halpuus on tärkeä juttu. Ennen näiden yleistymistä oli C-segementissä tarjolla pääasiassa eioota tai sen vaihtoehtona robottia tai jotain muinaista 4 pykäläistä (nykyään 6 pykäläistä) mehulinkoa. Minä lasken mukavuuteen myös kiihtyvyyden. Pienellä vaihdemäärällä varustettu mehulinko + pienemmän pään kone = kaasua painettaessa kierrokset ja kulutus nousee. Siihen se sitten jääkin.

Mehulinko hukkaa enemmän energiaa. Tai siis sen luisto. Tullut hyvin esille nykyisen auton (V60) kanssa. Pykäliä riittää 340 vauhtiin, mutta näistä aavikkovälityksistä johtuen pitää hiljaisissa nopeuksissa, jopa 40 tasavauhdilla körötellen, koko ajan luistattaa turbiinia. Minkä ansiosta ajotietokone lupaa liki kympin kulutusta 40 tasanopeudella ja pätkäajo sitten siitä ylöspäin. Vaikka isommissa maantienopeuksissa (turbiini lukittuna) pääsee kutosen pintaan. Vrt. Giulietta ja 500X, molemmat TCT:llä, aika samoihin lukemiin maantiellä, mutta tämä 40 tasanopeuden kulutus ja ylipäätään kaupunki/nurkka-ajon kulutus 2-3 litraa pienempi. Osa tietysti selittyy V60 kolmanneksen suuremmalla massalla.

Olen myös tykännyt enemmän siitä, että laatikko on kova eli ei ole kiihdytyksissä mitään kuminauhaefektiä ja moottorijarrutustakin löytyy reippaasti. Tietysti mehulingollakin on ne omat hyvät puolensa - helpompi ryömitellä hyvin hitaasti ahtaissa paikoissa, ei tule eteen kallista kytkinremonttia (TCT taisi olla jotain 2,5 k€.. vaan ei kait vielä kellekään napsahtanut?) ja varmaan turvallisempi vaihtoehto raskaan vaunun vetoon yms.
legza kirjoitti:
24 Huhti 2021, 22:48
Mitenkäs noi robotti vaihteistot?Kevyitä ja automaatteja toki :lol:
Näitäkin on ilmeisesti muutama siedettävä, mutta valtaosa kuraa. Hitaat vaihdot ja laatikkoa pitää vaihtohetkellä auttaa kaasua keventämällä (tai pitää käskyttää vaihdot käsin), joten laskisin lähinnä puoliautomaateiksi. Halpuus ja polttoainetalous kyllä näissäkin toteutuu enkä muista kestävyyttäkään moititun.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2021, 12:58
Kirjoittaja Aquatica
^
2.5k€ TCT:n kytkin? Missä noin kallista, huh.

Mutta eipä noita ole kai jouduttu tekemään edes yli 200tkm ajettuihin juurikaan, ettei siitä ehkä kovin huolissaan kannata olla.

Mehulinko on mukavampi monesti, kuin kovat askit. Mutta TCT toimiessaan on kyllä niin huomaamaton ja mukava, ettei osaa kaivata mehulinkoa. Lähinnä kylmällä koneella ja laatikolla se on hieman terävä - mikä menee äkkiä ohi, kun lämpenee. Tosin 4-pykäläinen mersun mehumaija tekee ihan samaa kylmänä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2021, 22:19
Kirjoittaja insinörtti
Aquatica kirjoitti:
25 Huhti 2021, 12:58
2.5k€ TCT:n kytkin? Missä noin kallista, huh.
Jostain keskusteluketjusta tuo tarttui päähän. Marmorihinta kytkinremontille. Vaan ei ole näkynyt raportteja, että kukaan olisi tätä vielä joutunut käytännössä testaamaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2021, 23:39
Kirjoittaja Aquatica
insinörtti kirjoitti:
25 Huhti 2021, 22:19
Aquatica kirjoitti:
25 Huhti 2021, 12:58
2.5k€ TCT:n kytkin? Missä noin kallista, huh.
Jostain keskusteluketjusta tuo tarttui päähän. Marmorihinta kytkinremontille. Vaan ei ole näkynyt raportteja, että kukaan olisi tätä vielä joutunut käytännössä testaamaan.
Noh, toisaalta 156 2.0TS:n marmorihinta jakopäälle ja ajotuksenmuuntimelle oli jotain 1700€, että kun sen muualla sai siihen viiteensataan niin tuon kytkinhomman varmaan saa tonnilla muualta :lol: :drinking:

Mutta kova on hinta jopa marmoritarinaksi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Huhti 2021, 11:37
Kirjoittaja Vainio
Onkohan autonvalmistajilla joku kisa menossa kuka onnistuu tekemään monimutkaisimmat ja mahdollisimman monesta lähteestä tulevasta datasta riippuvaiset ajovalot :-D
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 398edb937e
Vielä kun sais nettiriippuvuuden ja google mapsin ja kaikkien kännyköiden ja autojen paikkatiedot ajovaloja ohjaamaan niin ai et ois hieno :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Huhti 2021, 16:50
Kirjoittaja insinörtti
^tuohan on mitä tarpeellisin ominaisuus. Valot näyttää sinne, minne mennään, eikä kaulan osoittamaan suuntaan. 2 eri asiaa. :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Touko 2021, 11:19
Kirjoittaja Björn Contio
Aikeissa tökätä tämä n53 koneeseen seuraavassa öljynvaihdossa, nyt Shell ja ei oikein miellytä.
LIQUI MOLY Moottoriöljy Top Tec 4100 5W-40

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2021, 09:43
Kirjoittaja Gasket
Meillä asuvan naisen Focus vaihteeksi rampana. Johan se vuoden päivät on ollut talossa. Kaksi akkua tällä välin, kerran hinurilla pajalle robottilaatikko tiltissä ja nyt alkuviikosta työnti jäähdytysnesteet ulos liikennevaloissa. Ei se ihan turhaa ole mitä ne taivaspaikasta puhuvat. Edellisestä sentään meni joku sähköaivo ja ohjaustehostin, että näemmä vikapaikat vaihtuneet.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2021, 16:31
Kirjoittaja Vittorio Jano
Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.

Näköjään ollut väärässä tässäkin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2021, 20:54
Kirjoittaja Jiitee
Vittorio Jano kirjoitti:
10 Kesä 2021, 16:31
Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.

Näköjään ollut väärässä tässäkin.
No joo, Mondeot ei nyt ole kai pahimmasta päästä, ainakaan pojan ja minun
yksilöt. Uutta Fordia (kaan) en kyllä ostaisi, käytettynä oikein jees.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2021, 22:19
Kirjoittaja Isola
Vittorio Jano kirjoitti:
10 Kesä 2021, 16:31
Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.

Näköjään ollut väärässä tässäkin.
Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 05:49
Kirjoittaja Jiitee
Isola kirjoitti:
10 Kesä 2021, 22:19
Vittorio Jano kirjoitti:
10 Kesä 2021, 16:31
Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.

Näköjään ollut väärässä tässäkin.
Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.
Dataa tuohon vm. 2013 - malleista , verrokkina Mondeolla Avensis : Traficomin 2020-
katsastustilastosta:
Avensis hylky-% 3, ajokm n. 130 000
Mondeo 14, n. 170 000

Mondeoistahan on isompi osa riisseleitä, ja Aveista bensoja omana oletuksena.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 06:16
Kirjoittaja legza
Jiitee kirjoitti:
11 Kesä 2021, 05:49
Isola kirjoitti:
10 Kesä 2021, 22:19
Vittorio Jano kirjoitti:
10 Kesä 2021, 16:31
Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.

Näköjään ollut väärässä tässäkin.
Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.
Dataa tuohon vm. 2013 - malleista , verrokkina Mondeolla Avensis : Traficomin 2020-
katsastustilastosta:
Avensis hylky-% 3, ajokm n. 130 000
Mondeo 14, n. 170 000

Mondeoistahan on isompi osa riisseleitä, ja Aveista bensoja omana oletuksena.
Fordeissa pitää vähän ottaa ensin selvää millä tekniikalla uskaltaa ostaa, ja jotain malleja kannattaa välttää kokonaan. :wink:
Samaa ongelmaa tuntuu olevan kyllä muillakin valmistajilla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 07:39
Kirjoittaja alfa 156 v6
Jiitee kirjoitti:
11 Kesä 2021, 05:49
Isola kirjoitti:
10 Kesä 2021, 22:19
Vittorio Jano kirjoitti:
10 Kesä 2021, 16:31
Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.

Näköjään ollut väärässä tässäkin.
Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.
Dataa tuohon vm. 2013 - malleista , verrokkina Mondeolla Avensis : Traficomin 2020-
katsastustilastosta:
Avensis hylky-% 3, ajokm n. 130 000
Mondeo 14, n. 170 000

Mondeoistahan on isompi osa riisseleitä, ja Aveista bensoja omana oletuksena.
Huolettomuus ja auton katsastaminen ei kulje millään muotoa käsi kädessä minusta :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 09:13
Kirjoittaja Vittorio Jano
Isola kirjoitti:
10 Kesä 2021, 22:19
Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua.
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 09:17
Kirjoittaja Polforea
alfa 156 v6 kirjoitti:
11 Kesä 2021, 07:39
Huolettomuus ja auton katsastaminen ei kulje millään muotoa käsi kädessä minusta :roll:
Onhan se melko huoletonta, jos porsimukset on niin pieniä että ne tulee esiin vain leimalla :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 09:27
Kirjoittaja Gasket
Meni eilen Focus pajalle ja vesipumppuhan siitä oli korkannut. Onneksi se ei tuossa 1,6 vaparissa ole nokkahihnalla.. Mutta tulee nyt sit samalla jakopääkin.
Huoltokirjaa kun selasin, niin onhan tästäkin tuo aiemmin mainittu ohjaustehostin laitettu. Tämähän tuli väkisin 159:n tilalle kun Alfa oli jo kuulemma iäkäs ja kilometrejäkin oli :roll: Menikö sitten vahvasti vai ei..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 10:46
Kirjoittaja lerppu
Työkaveri sai keskiviikkona uuden bensa Tiguanin. 19h myöhemmin "häiriö pakokaasujärjestelmässä". Nyt auto pajalla ja laina-auto alla, mutta autoa ei saa työnalle ihan hetkeen, kun kuulemma "huollot täynnä kaikkialla" ja ajanvaraus onnistui heinäkuun puoliväliin. Hieno tapa aloittaa uuden auton kanssa, heti saa alkaa tappelemaan... Volkswagen group on parkkiksella hämmentävän edustettuna, vaikka jo vuosia duunin taukohuoneessa on avauduttu keskivakavista hyvin vakaviin ongelmiin ko ryhmän laitteiden osalta.

No toisaalta seinänaapurin Nissaniin vaihdettiin takuuna moottori (!), sekin joutui odottamaan kauan, kun oli hiukan backlogia moottorinvaihdoissa (!!), ilmeisesti aika isolla prosentilla menee Qashqain motteja vaihtoon pienillä kilsoilla...

Näillä tiedoilla Esson baarista pääsisi ulos vain tervassa ja höyhenissä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 11:09
Kirjoittaja FinPat
lerppu kirjoitti:
11 Kesä 2021, 10:46
Näillä tiedoilla Esson baarista pääsisi ulos vain tervassa ja höyhenissä.
Koronarajoitukset siis pelastaneet lerpun höynennykseltä! :silly:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 11:50
Kirjoittaja alfa 156 v6
Polforea kirjoitti:
11 Kesä 2021, 09:17
alfa 156 v6 kirjoitti:
11 Kesä 2021, 07:39
Huolettomuus ja auton katsastaminen ei kulje millään muotoa käsi kädessä minusta :roll:
Onhan se melko huoletonta, jos porsimukset on niin pieniä että ne tulee esiin vain leimalla :D
Juu muttei kerro siitä yhtään mitä leimojen välillä on tehty... mullakin Ford on ollut kohta vuoden ja kolmasti hinurilla pajalle, ensimmäinen leima tulee kuitenkin vasta 2024 kai :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 14:01
Kirjoittaja Kivijärvi
Millähän valinnalla pääsisi todentamaan mahdollisimman vähän näitä "muiden merkkien murheita"... Tarkoitus olisi hankkia auto seitsemälle, mutta on kuulkaas aika vaikeaa. Touran olisi yksi ehdokas, S-MAX/Galaxy toinen, mutta eihän niihin yllä olevan perusteella uskalla kajota :) Chryslerin Grand Yoyager (2008-) myös kiinnostaisi, mutta se lienee aika varmasti pommi jo tässä iässä kilsoistaan huolimatta. Ja Lankisen Yoyageria taas ei Suomesta saa järkihintaan millään. Eikä Ruotsinlaivalle viittisi lähteä autoa hakemaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 14:32
Kirjoittaja Vainio
lerppu kirjoitti:
11 Kesä 2021, 10:46
Volkswagen group on parkkiksella hämmentävän edustettuna, vaikka jo vuosia duunin taukohuoneessa on avauduttu keskivakavista hyvin vakaviin ongelmiin ko ryhmän laitteiden osalta.
Ilmeisesti konsernin huollossa saa auton avaimia hakiessa lähimuistin tyhjennyksen kaupan päälle ettei lasku ja ongelmat harmita :new-alien:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2021, 14:41
Kirjoittaja FinPat
Meillä oli aikanaan uutena ostettu Chryslerin Voyager vm. 2004 ja se toimi hyvin sen 3 vuotta mitä se meillä oli. Sitten Lehmä Veljekset menivät nurin ja Chrysler konkkaan ja uudet mini-vanit koottiin varmaankin varaosista ja ne kokosi vähän vähemmän motivoitunut porukka. Dodge/RAM 2007 ja 2010 versiot mini-vaneista olivat sitten ainakin meillä täysiä katastrofeja laadullisesti.

https://www.nettiauto.com/chrysler/gran ... r/12188154

Kuva