TM:n kierrosaikapankki

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

TM:n kierrosaikapankki

Viesti Kirjoittaja Ghost »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ketjussa ihmetellään otsa rypyssä, kuinka ihmeessä joku Lada/Uno voi olla Ahvenistolla Audia nopeampi...

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

edit. löysin vastaukset kysymyksiini tuolta. Vois lukee kunnolla ennenku kommentoi..

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Täytyyhän se sanoa että kyllä on surkea taulukko Alfan osalta. Minkäs teet kun 159 3.2 Q4:ssä ei ole 'Alfamaista' kuin keula kone ja kojelauta. (pilkkua nussimatta) Vakio -92 186hp 155 Q4:llä pääsee alle tuon 1.44.6 Sek.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jaa :roll:

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^^Ai, ja kukahan sen on ajanut?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

No, jos harrastajakuski pääsee 90 lisähevosella 155 Q4:llä 1.35.9 aikoja ja 155 TS harrastajakuski 1.42 aikoja niin voi kukin itsekseen laskeskella, tai olla laskematta. Pirun hidas tuo 159 kuitenkin on niinkuin taulukko ja autotestaajat on todennut.
E: Ensi kesänä on muuten pirun hyvä 159 Q4 miesten verrata aikaa Ahvenistolla ;)
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 15 Helmi 2010, 03:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Niimpä, mutta niinkuin tuolta tilastosta näkyy, niin alustalla taitaa olla (ainakin Ahvenistolla) tehoja isompi vaikutus->325 extreme toisena.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

gYdEbUh kirjoitti:Pirun hidas tuo 159 kuitenkin on niinkuin taulukko ja autotestaajat on todennut.
Pitää lähteä aikaisemmin.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Cuore Sportivo 4
13.09.2009 Cuore Sportivo IV Ahvenisto
Luokka/Classification: ALFA

Brera 3.2 1,42.36 12
159 JTDm Q4 2.4 1,42.43

Liekö nämä vakiota? Pitäisiöä 3.2:sen 159:sin mennä samaa tahtia?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Varmasti meneekin. Ehkä noissa piireissä ajetaan nykytrendin mukaisesti radallakin mahdollisimman taloudellisesti, tai sitten siellä ei todellakaan ole mitään HANUja ratissa..
gYdEbUh kirjoitti:Pirun hidas tuo 159 kuitenkin on niinkuin taulukko ja autotestaajat on todennut.
No on. Töistäkin myöhästyy nykyään joka päivä.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^ Vastasin vaan minulle esitettyyn kysymykseen. Olisin tietty voinut tarkistaa noita CARF:in aikoja ennen, olin osittain väärässä.
Ehkä tuo aika on ajettu liukkaalla radalla, mutta kosteiden kierrosten merkinnän puuttuminen olisi todella amatöörimäistä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tommi
Viestit: 640
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Savo kirjoitti:Cuore Sportivo 4
13.09.2009 Cuore Sportivo IV Ahvenisto
Brera 3.2 1,42.36 12
Liekö nämä vakiota? Pitäisiöä 3.2:sen 159:sin mennä samaa tahtia?
Tuossa Brerassa ei ole vakioalusta. Muistaakseni alkukesän tuloksessa: "Brera 3.2 1,44.47" on vielä vakioalusta.

Edit: eipä tainnut olla enää tuossakaan vakio.

-tommi
Viimeksi muokannut Tommi, 19 Helmi 2010, 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Savo kirjoitti:Cuore Sportivo 4
13.09.2009 Cuore Sportivo IV Ahvenisto
Luokka/Classification: ALFA

159 JTDm Q4 2.4 1,42.43
Tässä alla DOT-slicksit joten arviolta 1-1.5 sek nopeampi, kuin tavallisislla renkailla.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

gYdEbUh kirjoitti:Täytyyhän se sanoa että kyllä on surkea taulukko Alfan osalta...
Ja surkeammaksi muuttuu. Giulietta QV ulkoilutettu TM:n toimesta Ahvenistolla ajalla 1:41,5...

http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierro ... aikapankki

Juuri ja juuri Golf GTD:n on jäänyt taakse. Asfalttikin näytti olevan kuiva, joten se ei kelpaa tekosyyksi. Ilma lienee ollut viileähkö toukokuun alussa, tai ainakin näytti kalsalta incar-kuvissa. Suorista kilpailijoista esim. Megane 2.0 T RS Coupe on täräyttänyt melkein neljä sekunttia kovemman kierrosajan, se on paljon.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ajaakohan nuo kierrosajat aina sama kuski?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Entäs Subaru Impreza WRX Sti sedan (1:37,4)? Kolme kymmenystä Meganea nopeampi. Ei istu mun päässä noinkin samanlaisiksi autoiksi. Toisaalta eipä QV taida kuitenkaan olla se kovin gti-kippo markkinoilla. Enemminkin sieltä loppupäästä.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

jknracing kirjoitti:Ajaakohan nuo kierrosajat aina sama kuski?
Piti oikein tarkistaa tämä. Linkin takaa löytyy "Näin ajetaan"-pdf., jossa lukee että "Testimiehistöön kuuluu mittamies ja aina samana pysyvä testikuljettaja". Katselin vielä uudestaan Giulietan kierroksen incar-kuvasta ja ei ainakaan pahempia kämmejä näy. Muutaman kerran lipsahtaa kanttarille, mutta ei sillä neljää sekuntia hävitä.
Raimo Miettinen kirjoitti:Entäs Subaru Impreza WRX Sti sedan (1:37,4)? Kolme kymmenystä Meganea nopeampi. Ei istu mun päässä noinkin samanlaisiksi autoiksi.
Subarun tehopainosuhde 5,27kg/hv ja Rellun 5,85kg/hv. Molemmissa laajavääntöinen bensaturbokone ja lentävällä lähdöllä ei nelivedosta saa mahdottomasti hyötyä. Oudoltahan tuo toki kuulostaa, mutta kyl toi Rellu tuntuu olevan aika kova rauta.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Ihmettelen hieman miksi tuo kuski ei vaihda alemmas silloin kun pitäisi, taisi vetää tiukimman kurvin kolmosella... http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierro ... glio-verde

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Farina kirjoitti:lentävällä lähdöllä ei nelivedosta saa mahdottomasti hyötyä.
Nelivedon suurin hyöty tulee tuolla suolenkillä. Tuossa Giuliettan inkkarissa näytti vähän siltä, kuin kuski olisi pistänyt köröttelyvaihteen päälle kun sieltä suolenkillä lähdetään nousemaan ylöspäin. En sitten tiedä olisiko matka edennyt yhtään nopeammin jos olisi välillä käyttänyt kakkosta. Kait sillä kuitenkin oli se DNA siinä sporttiasennossa... :silly: :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Laguna Coupella on piesty Jaguar XF, Crossfire on ollut nopeampi kuin WRX STI...

Nuohan on juuri päinvastaiset mitä muualla maailmalla, asiallinen TM ottaa tässä suhteessa nenään viihteelliseltä Top Gearilta - sieltä on varmasti otettu inspiraatiota tähän listaan. Ja jos se kuski vaihtuu joka kerta, niin vähäinenkin pohja menee - valmistajan valitsema ammattikuski pyörittämään rattia, ehkä olisi yritystä ja ajat sen mukaisia
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Laittasivat nyt edes samanlaiset ja suunnilleen samanprofiiliset renkaat alle ennenkuin alkavat vertaamaan mitään.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

DaViega kirjoitti:Laguna Coupella on piesty Jaguar XF, Crossfire on ollut nopeampi kuin WRX STI...

valmistajan valitsema ammattikuski pyörittämään rattia, ehkä olisi yritystä ja ajat sen mukaisia
Ajat voisi olla sen mukaisia,mutta mitä se tavis tepolle kertoo,sen kenellä paras testikuski :roll:
Ja rellu aina taitanut sportti pelin salat

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

jknracing kirjoitti:Tuossa Giuliettan inkkarissa näytti vähän siltä, kuin kuski olisi pistänyt köröttelyvaihteen päälle kun sieltä suolenkillä lähdetään nousemaan ylöspäin. En sitten tiedä olisiko matka edennyt yhtään nopeammin jos olisi välillä käyttänyt kakkosta. Kait sillä kuitenkin oli se DNA siinä sporttiasennossa... :silly: :drinking:
Ihan jouhevasti auto kiipesi kolmosvaihteesta huolimatta, näytti luottavan vääntöön + siihen ettei tarvitse runkata kakkoselta kolmoselle ja taas kakkoselle (oikealle ylös -> seuraava vasen)..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Onhan noita listoja.

Automobilin radalla AR:t pärjäävät ihan kivasti, 159 2.2 varsinkin. Taakse jäävät niin Vette, RS6, E63AMG ja muutama muu proomu.

Linkki.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Aika ikävästi huutaa renkaat sellaissakin paikoissa, joissa ei ole nopeutta paljon paskaakaan. Kierros haisee.

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Aika kovia autoja (kai) tuo Alfa 159 2.2 on jättänyt taakseen:

Alfa Romeo 159 2.2 JTS 57,2

Subaru Impreza WRX Sti 2009 57,2

Audi RS6 V10 57,7

BMW 135i Coupé 57,8

Seat Leon Cupra 2009 57,8

Renault Megane Sport 57,9

VW Golf GTI Edition 30 58,0

KimmoKo
Viestit: 200
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Aijai että hauskan näköistä toi M3 meno, On se vaan onnnistunut auto ja hienolla moottorilla. Vähän painavahko kai mutta eipä se haittaa jos auto on muuten balanssissa.

Vastaa Viestiin