Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Näiden oivien ehdotusten kannustamana:

----------------
Wile E. Coyote kirjoitti:
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa

Vittorio Jano kirjoitti:
On tavallaan aikamoinen ihme, ettei Alfoissa ole vielä moista ratkaisua esitelty. Tuo namiskahan voitaisiin sijoittaa vaikkapa tavaratilaan.
--------------------------

päätin avata ketjun älyttömille ratkaisuille eri autoissa. Eli mitä
mielestäsi todella typerää olet kohdannut?

Avaan pelin seuraavilla:

a) Caddy Seville/Eldo. Luistoneston off-nappi on hansikaslokerossa

b) TD5 koneisen Defen luistonesto poistetaan painamalla 10 kertaa jarrua 10 sekunnin kuluessa käynnistyksestä

c) Civicin käynnistysnappi & virta-avain yhdistelmä

d) Märssyn ajonhallintanappi, off ei tarkoita off


-Tazio

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Seiskavitosessa ne lasinavauspainikkeet kattovalon vieressä.

Scenicissä matkustajan penkinlämmittimen katkaisija ratin vasemmalla puolella:
"Kuljettaja, voisitko kytkeä istuinlämmittimen pois, takapuoleni hikoaa?"
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

166:n takaluukun avausnappi hanskalokerossa. Vanhemmissa ei ole avaimessa takaluukun avausnappia ja logon alta tuota lukkoa on aika kelju käyttää.

Corolla Verson ajonhallinta piipittää aina kun joutuu hommiin, jos ei alkavaa luistoa säikähdä niin ainakin tuota ääntä.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Alfaholisti kirjoitti:166:n takaluukun avausnappi hanskalokerossa.
Eikä sitä edes näe, jos ei mene polvilleen maahan.
Spiderissa sama juttu, mutta sen nyt vielä jotenkin ymmärtää, koska hansikaslokeron saa lukkoon, joten auton voi pysköidä katto auki ilman, että ohikulkijoilla on vapaa pääsy tavarasäilöön. Sitä sen sijaan en ymmärrä, että miksei takaluukkua voi avata moottorin käydessä, raivostuttava ominaisuus!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ehkäpä 166sta on ollut Spideri suunnitteilla. :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Käyttis-Toyossa: penkinlämmittimien katkaisimet kuskin polven edessä piilossa, ajon aikana lähes mahdotonta ja todella vaarallista yrittää käyttää niitä!
Samassa autossa sumuvalojen katkaisin kiertokytkimellä viiksessä.

Alfassa: 75 radion sijoitus alimmaksi keskikonsolissa, käyttä ajon aikana yhtä vaarallista kuin Toyon persgrillien kytkimienkin.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mersussa lasinpesuri vasemmassa viiksessä. Pakko tehdä eri tavalla kuin muut.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

159:ssä ärsyttää parkkitutkien sammutus/käynnistysnapin sijoitus kattopaneeliin. Kaiken järjen ja logiikan mukaan napin pitäisi olla vaihdekepin vieressä. Parkkitutka huutaa useimmiten parkkihallissa vekslatessa jolloin tulee keppiä käytettyä ja olisi mukavaa napsauttaa parkkitutka näppärästi pois huutamasta, kun auto on pysähtynyt, tai haluaa hivuttaa lähemmäksi auton rajat tuntien. Mutta ei, katosta pitää alkaa hamuta nappia, jolloin saattaapi takaluukkukin ponnahtaa auki yms...

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Eikös myös 155:ssa?

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^kyllä.

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja ssulti »

Käyttö-Toyotien kirottuja;

Corolla Verso, penkinlämmittimen napit todella alhaalla, sai melkein syödä vaihdekeppiä niitä tavoitellessa. Takaparkkitutkan katkaisin. Vasemman takavalon luukun takana kontissa. :crazyeyes:

Corolla Verson luistoneston nappi, jossain siellä alhaalla penkinlämmittimen nappien luona.

Prius; Penkinlämmittimien katkaisimet yhtä alhaalla kuin Versossa, mutta yläpuolella on tuo korkea keskikonsoli - liki mahdotonta yltää kun istuu... Takatutkan katkaisin - en ole vielä löytänyt, olisikohan taas takalampun luukun takana kontissa. :roll:
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Ottimo kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Eikös myös 155:ssa?
Eikä niissäkään avausnappi toimi, jos moottori on käynnissä?

[166:ssa toimii]

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Lexus GS300 mallissa on iso joukko kytkimiä (peilien säädöt, parkkitutka, takaverho, valonpesimet, polttoaineluukku, takakontinavaus, jne)sijoitettuu sellaseen luukkuun kuskin vas polven eteen. Sillai ehkä ihan hyvä idea ettei oo hirveetä määrää nappuloita keskikonsolissa ja ovissa mut osa niistä on sellasia mitä joutuu käytteleen aika usein.
Mistäkö tideän? En tietenkään ole tosissani japanilaista käyttöautoa harkitsemassa..

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eikait 164 nappi ole hankalokerossa ollut vaan kojelaudassa parissakin eri paikassa ja uudemmissa Fl malleissa muistaakseni aukeaa auton ollessa paikallaan, vaikka moottori käy. Sen sijaan ensimmäisissä 164 pa-tankin luukun avausnappi ohjauspylväässä vasemmalla puolella.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

VMTD kirjoitti:Eikait 164 nappi ole hankalokerossa ollut vaan kojelaudassa parissakin eri paikassa ja uudemmissa Fl malleissa muistaakseni aukeaa auton ollessa paikallaan, vaikka moottori käy.
Tällainen muistikuva täälläkin takaboxin aukaisusta.

Topicciin, GTA:n jakkaran lämmitysnappi siellä jossain jakkaran sivussa, argh, missä se nyt on. Arvaa löytääkö satunnainen matkustaja sen ...

A4 jakkaroiden lämmitys, ensin painat nappulaa, kun haluat lämpöä. Mitään ei vielä tapahdu, vaan sitten täytyy eri nupista säätää kuinka paljon lämpöä haluaa. Lämmityksen poisto, painat samaa namiskaa, mitään ei tapahdu, väännät taas eri nupista lämmöt nollille. Argh miten epäkäytännöllistä.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

joo,164 takaluukun avaus ei ole hanskalokerossa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Monza kirjoitti:Topicciin, GTA:n jakkaran lämmitysnappi siellä jossain jakkaran sivussa, argh, missä se nyt on. Arvaa löytääkö satunnainen matkustaja sen ...
Sehän on vielä helpossa paikassa. '99 156:ssa se oli jossain penkin istuinosan alla. :shock: Viidessä vuodessakaan sitä ei oppinut löytämään laakista.

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

159:sin kaikki ritariässä napit katossa. Takaluukku, parkkitutka, hälyttimen sisätutkien pois kytkentä ja se v:een sos nappi jota painamalla navigaattorin puhelin ottaa suunnaksi 112.

159:sin kaukosäätimen napit voisivat olla vähän vähemmän herkät kun avaimet on taskussa niin auto vilkkuu pihassa ja avaa ikkunat alas asti lumisateessa kun itse istuu mukavasti kotisohvalla. Tämäkin tapahtui juuri sen jälkeen kun auto kävi Cuorella "lainassa" ja oli kerrankin puhdas.

Subaru Legacyssä penkinlämmittimet saa joka ajokerralla päälle kun ne on sijoitettu keskikyynernojaan ja vaihdetta vaihdettaessa kyynerpää laittaa aina keinukytkimen joko I tai II asentoon. Että ottaa päähän kesällä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...

Opelin vilkkuviikset eli ne sellaset jotka ovat periaattessa aina samassa asennossa (palautuvat siis heti, mutta vilkku laitetaan päälle)

Skoda Felician valo katkaisin, oikea hedelmäpeli - laittetta käyttäneet kyllä ymmärtävät

Jos olisin täysi tampio, saattasin sanoa myös uusien "älyvalojen" katkasijan, välillä on naurettavan hankalaa saada juuri ne valot päälle, mitkä haluat. Sitten olisi tietysti saabin virtalukko...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hepa kirjoitti:Seiskavitosessa ne lasinavauspainikkeet kattovalon vieressä.
Mitäs vikaa morjensnapeissa on? :-D

Kuuslankun rattiakseliin jemmattu bensaluukun nappi oli auton lainaamisen kannalta vähän huono feature. "Olisin mä sen tankannut mutta kun en saanut luukkua auki..."

Yleisesti ottaen nuo Luigin logiikalla suunnitellut pikku detskut ovat minusta vain hauskoja ja persoonallisia. Se on sivuseikka ettei GTV:n avainta käytännössä voinut kääntää valojen parkkiasentoon koska se tulee silloin avaimen irrottamisen mahdollistavan nappulan eteen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Alfasud:ssa ohjauspylvään viiksien toiminnallisuus melkoisen eksoottinen. Mm. puhaltimen kytkimen sijoitus aiheutti epäuskoista hymähtelyä kanssamatkustajien keskuudessa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Älkääs ny poijjaat, mulla on sokea vaimo ja hän löysi penkinlämppärin napin tosta 156 heti ja oppi vielä tuntemaan onko päällä vai ei, joten... :DTootta vaan tuNpeloita ;)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ottimo kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Eikös myös 155:ssa?
No sehän oli 155:ssa eikä kuusnepassa, kuten parempimuistiset tuossa jo korjasivatkin.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

AlfaTom kirjoitti:
DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:
Pystyis varmaan jos se toimisi, varmaan suurimmassa osassa on vastus poikki :) Eli sen lämmittää mitä se ledi tuottaa lämpöä, niin siis jos se ledi toimii :-D

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ainakin 2-gen Voyagereissa 6-asentoinen tihkukytkin. Tosta 3-gen lintasta en ole vielä laskenut. Joissakin 3-geneissä 6-asentoinen penkinlämmitin silkkiperseille. Löytyy myös himmennettävät meikkipeilien valot :shock:

Seiskavitosen sähkölasinappulat on asiaa! :)

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

toolman kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:
DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:
Pystyis varmaan jos se toimisi, varmaan suurimmassa osassa on vastus poikki :) Eli sen lämmittää mitä se ledi tuottaa lämpöä, niin siis jos se ledi toimii :-D
Juuri näin. Mulla ei toiminu ledi eikä lämmitin kuskinpuolella, matkustajan puolella toimi lämmitin muttei ledi.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Isän Fiat Stilossa peffagrillien katkaisijat olivat sijoitettu niin "viisasti", että hän sai selvä että ne on olemassa vasta 1/2 vuoden jälkeen osto hetkestä, kun etsi paperin, joka putosi penkin alle :shock:

33ssa takaikunan lämmppäri, hätävilkut ja etu+takasumarit on sijoitettu ratin taakse niin, että ratti peittää ne kokonaan. 164 FL sensijan ei ollut mitään omituisia ratkaisuja. Kyllä 75, 33 ja muut alfat ovat enemmän tai vähemmän erikoisia, mutta ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi :?
Nothing beats cubic inch

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

75 ARC varoitusvalon varoitusvalo. Helmeä. 8)

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

TestarosaFinland kirjoitti: ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi :?
Eikös se ole se sama ajovalojen katkaisija? Vedetään yks pykälä ulos etusumareille, ja toinen ni palaa takasumarikin?
Näin ainakin C, SLK, CLK

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Rasvis kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Seiskavitosessa ne lasinavauspainikkeet kattovalon vieressä.
Mitäs vikaa morjensnapeissa on? :-D
Se että apukuskille pitää aina huomauttaa, että ei avaa ikkunaa keskisormella. Takanatulevat ei välttämättä ymmärrä. :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfaholisti kirjoitti:Corolla Verson ajonhallinta piipittää aina kun joutuu hommiin, jos ei alkavaa luistoa säikähdä niin ainakin tuota ääntä.
Jeps, siis kaikki autoissa ilmenevät plimputus-äänet ovat vähintäänkiin perseestä. 159:ssä turvavyön käyttämättä jättäminen aiheuttaa ympäristölle melkoista meluhaittaa.. Sen nyt vielä jotenkin ymmärtää (vaikka pienemmälläkin äänenvoimakkuudella ymmärtäisi), mutta että parkissa olevan auton oven avaamisestakin pitää varoittaa joidenkin valmistajien mielestä..

Micrassa yhdellä napin painalluksella saa vain kuskinoven auki, sekin joskus ärsyttää..

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

BB kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti: ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi :?
Eikös se ole se sama ajovalojen katkaisija? Vedetään yks pykälä ulos etusumareille, ja toinen ni palaa takasumarikin?
Näin ainakin C, SLK, CLK
Näinhän se on kaikissa malleissa. Aivan uusimpia en tiedä. Samoin pyyhkimien toiminta vilkkuviiksestä.

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Saab 9-3 ss -08 vuosimallissa automaatti-ilmastoinnin napin keskellä on vihreä ledi joka palaa silloin kun ilmastointi on napattu pois päältä.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Tuomas K kirjoitti:Mersussa lasinpesuri vasemmassa viiksessä. Pakko tehdä eri tavalla kuin muut.
Chevyn (jenkkisellaisen) rattiin kun hypää niin on kuin kotonaan tuon monitoimiviiksen kanssa.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Myös Vojakkerissä edellä mainittu monitoimiviiksi, sekä "ulosvedettävä" valokytkin sumareille.

Samoin keskuslukko kuten Cuoren mainitsemassa Mikrassa.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Taitaa olla kaikissa Nissaneissa. Ainakin meijän tinossa sama homma.. Vieläkun keskuslukon nappula on niin halvatun kulahtanut, niin tuottaa kyllä välillä harmaita hiuksia.

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Megsussa on bensamittari ja sille myös merkkivalo, kun alkaa löpö loppua. Tämä ei kuitenkaan ranskalaisille ole riittänyt, vaan aina kun merkkivalokin syttyy niin auto pitää sellaisen rääkäsyn, että herkemmällä sydänkin pysähtyy. Ja tämä "merkkiääni" luonnollisesti kuuluu jokaisella käynnistyskerralla, ennenkuin käyt tankilla...

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

AlfaTom kirjoitti:
DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:
No, se nyt on siinä ja siinä. Vartin kun pitää päällä, nin ehkä just ja just pystyy aistimaan, että toimiiko se ...

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Citroën.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^^^^^75 lasinappulathan ovat ehdottomat! Ei niillä voi olla parempaa paikkaa 8)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ford kätkiessään konepellin aukaisun etumerkin taakse.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja ssulti »

Alfistipohjoosesta: Ford tuupatessaan konepellin avausvivun ratin alapuolelle, missä normaalisti on ratin korkeudensäädön lukko... pari kertaa tuli avattua konepelti tuon takia turhaan. ;)

"Säädämpä vähän rattia... eiku... jahas, laitetaas pelti kii" (autossa ei ollut säädettävää rattia, 1. autossa oli...)
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

kylläpä ihmisiä haittaa penkinlämmitin? :mrgreen: minua ei haittaa vaikka se nappi olisi ulkopuolella autoa!

mutta 159 ilmastoinnin nappulat ajettaessa 1,3,5 vaihteilla on melko hankalat käyttää kun keppi sojottaa edessä, tai sit ne napit on vaan liian alhaalla :-D

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Kuten myös Lancia Themassa. Ajatus lienee se, ettei parkkipojat tms. pääsisi takakonttiin, kun hanskalokero on lukittavissa (alkuperäisissä avaimissa on kahdenlaiset avaimet, toiset käy kaikkiin lukkoihin, toiset ainoastaan kuskin oveen ja virtalukkoon.) Ensimmäisen faceliftin myötä hoksattiin lisätä lukitus myös kaatuvaan takapenkkiin. :lol: Selkänojat on siis lukittavissa avaimella.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

mutt kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Kuten myös Lancia Themassa. Ajatus lienee se, ettei parkkipojat tms. pääsisi takakonttiin, kun hanskalokero on lukittavissa (alkuperäisissä avaimissa on kahdenlaiset avaimet, toiset käy kaikkiin lukkoihin, toiset ainoastaan kuskin oveen ja virtalukkoon.) Ensimmäisen faceliftin myötä hoksattiin lisätä lukitus myös kaatuvaan takapenkkiin. :lol: Selkänojat on siis lukittavissa avaimella.
Huonokin selitys on aina parempi kuin ei selitystä ollenkaan :) Ai niin, se avausnappi on tästä syystä tietysti myös PIILOSSA siellä yläreunassa: ettei satunnainen auton"lainaaja" hoksaa, mistä takakontti avataan :D

Ja sarjassa muita älyttömyyksiä, se kaatuva takapenkki: ei ole 166:ssa näkynyt... (Tähänkin on tietysti hyvä selitys: kiinteä penkki paranataa niin oleellisesti ajo-ominaisuuksia) Pikkuruinen suksiluukku ooneksi on, muttei sentään lukittava ;););)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Alfieri kirjoitti: Huonokin selitys on aina parempi kuin ei selitystä ollenkaan :) Ai niin, se avausnappi on tästä syystä tietysti myös PIILOSSA siellä yläreunassa: ettei satunnainen auton"lainaaja" hoksaa, mistä takakontti avataan :D
Jep, on paljon kivempi kun joku lainaaja vääntää luukun auki sorkkaraudalla ja tyhjentää kontin kuin että avaa napista painamalla ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

"Lainaaja" ei keksinyt miten 164:n hanskalokeron saa auki (avausnappi disainattu kojelautaan) joten väänsi sitten koko luukun paskaksi. Kunnolliseen korjaukseen olisi pitänyt kojelauta vaihtaa joten tuo toimi sitten loppuajan vähän niin ja näin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.

Vastaa Viestiin