Pressutalli

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tarttisi hakea Maseratille säilytyskatos.

Onko kellään kokemusta Motonetin pressutallista?

Näitä kun on monessa paikassa myynnissä ja monen hintasia.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ite hommasin viime kesänä halpahallista tuollaisen pienimmän mallin Giulian katokseksi. Ihan hyvon on palvellut tarkoituksessaan ja on vielä talvenkin jäljiltä pystyssä. Lumet kyllä kannattaa tiputella alas tasaisin väliajoin.

Tuuppasin sen ihan hiekalle pystyyn ja muutamalla harjateräskoukulla ankkutoin paikalleen. Tarkoitus olis laittaa tänä kesänäkestopuusta jonkinlaiset perustukset alle.

Motonetin vastaava on varmaan samanlainen. Tosin Maseratille varmaan saa olla kokoluokkaa isompi kuin tuo 2,5 metriä leveä. Giulia mahtuu ihan hyvin kyllä tuohonkin ja ovet saa myös auki.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

SiK
Viestit: 263
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Ostin pari vuotta sitten Pirkkalan Hong Kongista pressutallin Minille talvisäilöksi. Oli nurmikon päällä takapihalla, ja hermot meni puolessa talvessa kun kosteutta kertyi kattoon ja vesipussit painoi. Moka tuossa tietysti oli että oli nurmikon päällä. Mutta surkea oli enkä enää ikinä hanki toista.

Mutta tosiaan jos on vaikka mahdollisuus rakentaa jotain tukevampaa puusta niin suosittelen. Varmasti vähän paksummasta pressusta tehty laadukkaampi talli huolella pystytettynä on ihan ok.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Rakensin jo viimekesänä kaksi pressutallia puusta. Ei jaksaisi enään. Maseratihan ei tuossa talvehdi, vaan olisi kesän sateensuojassa. Toki hyvähän olis jos se talvenkin kestäis, eiköhän sille silloinkin jotain käyttöä löytyisi.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

ei ne Italiaanot tosiaan taida sadetta kestää, edes kesällä ;)
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Pressutalli, tuo autotallien tuulipuku...

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Joulukuussa ostin Honkkarista 3mX6m pressutallin.Hinta oli jotain 150 egee. Hiekka-alustalla,pystytolpat propattu 30X30 betonilaattoihin,reivat sivuseinillä ja päädyt tuettu laudalla talon seinään.Hyvin kesti viimetalven kelit,kun muisti pudotella lumet.

Takaseinän olen pitänyt 1/4 auki,niin lähtee pakokaasut pihalle ja "ovi" on ollut rullattuna kokonaan auki. Eipä kerää kosteutta.Kohta alkaa taas puista tulemaan kaikenlaista töhnää niin pysyy ainakin Spiderin katto puhtaana.

Hinta/laatu suhde kohdallaan,helppo pystyttää ja purkaa.
Ride on!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ghost kirjoitti:Pressutalli, tuo autotallien tuulipuku...
Näin on, mutta parempi tuulipuku kuin alasti :mrgreen:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Mulla on toi honkkarin pressuviritelmä kaksi talvea nähnyt ja aikas kärsinyt on teltta materiaali...
Ehdottomasti kuitenkin parempi kun taivasalla seisottaminen ja paikat on ollut kuivina, hiekan päällä mulla toi paikka.
Pelkkien maakiilojen varaan tuota ei kuitenkaan kannata jättää vaan pultata kiinni johonkin painavaan... mulla lähti talli kiiloineen lentoon ekassa myrskyssä!

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Honkkarin talli kannattaa pystyttää kunnolla ja suojaiseen paikkaan. Paketin sisällä on lappu että kestää tuulta 8 m/s ja oma kokemus on ettei juuri enempää kestä.
TPP

Avatar
Savo
Viestit: 2117
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

http://www.mikkelinjoretuote.fi/fin/hinnat.html

On tietysti eri hintaluokkaa, mutta jos hakee pidempiaikaista kumppania niin lienee varteenotettava vaihtoehto. Ainakin torikauppiaiden keskuudessa Joretuotteen katoksilla on hyvä maine.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kävin sitten hakemassa Halpahallista teltan, jos on paska niin ei ole sitten hirveen kallis paska, 125€ josta 50€ sain vielä kuitattua vanhalla hyvityskuitilla pois.

Avatar
mutt
Viestit: 5455
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kannattaa jättää rakoa alas, että tuulettuu. Mielellään saisi vielä päädyissä olla ylhäällä tuuletusaukot. Muuten voi sisään alkaa kertymään kosteutta, joka kiihdyttää sisällä olevan tavaran korroosionopeutta sadoilla prosenteilla. Kokemusta on peltitallista, jonka olosuhteet muistuttivat ajoittain lähinnä kasvihuoneen ja turkkilaisen saunan risteytystä. Silloin siinä pidetty wokkipannu lahosi kolmessa vuodessa enemmän, kuin edeltäneenä viitenätoista.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Katemateriaali eli pressu haurastuu parissa vuodessa pilalle ainakin K-Raudan pressutallissa, maksoi jotakin 150€ pari kolmisen vuotta sitten.
Pressu ei myöskään kestä talvella kovin hyvin nostelua alapuolelta lumien poistamiseksi. Muuten kyllä ollut hintansa väärti. Tosin meinaan hankkia seuraavaksi 3x6m tallin, tämä nykyinen on 2,5x5m ja hieman kapea mihinkään auton huoltohommiin.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

mutt kirjoitti:Kannattaa jättää rakoa alas, että tuulettuu.
Hyvä vinkki, täytyy suunnitella tämä.

Kasasin tänään rungon iltapuhteiksi. On se jäätävän kokoinen, ei meinannut saada pihaan mahtumaan, kun laittoi auton sisään niin ei se enään niin iso ollutkaan :?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Nostetaas ylös, kun rupee olemaan taas ajankohtaista.
Seiskavitonen on seissyt tallin päädyssä muutaman viikon ja linnut ovat paskoneet auton päälle oikein urakalla nyt kun naapurin pensasaidassa on marjat kypsiä.

Täytyisi talveksi jotain suojaa kehitellä.

Mitenkäs Epezillä ja muilla on pressutallit kestäneet?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Itsellä nyt vissiin kolmas talvi tulossa ja pressu alkaa hiukan hapertua. Autotoa en tosin ole siellä säilyttänyt kuin kesällä. Talven tallissa ollut trampoliinit ja muut kesälelut. Kunhan talvella pudottelee lumet aika ajoin, niin tuntuu kestävän. Tosin viime talvena tuli koeponnistettua hiukan isommallakin lumikuormalla ja vielä se rumilus on pystyssä. Pressun hankinta kyllä taitaa olla edessä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Pari tuttua keräilee kaikennäköisiä vanhoja eskoja ja a&b obelixeja. Sanoivat joskus, että auton alle kannattaa laittaa vanhoja aaltopeltejä tai vastaavia, ettei maakosteus nouse autoon sisälle.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Pari tuttua keräilee kaikennäköisiä vanhoja eskoja ja a&b obelixeja. Sanoivat joskus, että auton alle kannattaa laittaa vanhoja aaltopeltejä tai vastaavia, ettei maakosteus nouse autoon sisälle.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Alfred Romero kirjoitti:Pari tuttua keräilee kaikennäköisiä vanhoja eskoja ja a&b obelixeja. Sanoivat joskus, että auton alle kannattaa laittaa vanhoja aaltopeltejä tai vastaavia, ettei maakosteus nouse autoon sisälle.
Mun hovimekaanikko sanoi 80-luvulla, kun vein finniä seisontaan, että "laita muovia auton ja lattian väliin". Sama mies käski kaataa _vähän_ moottoriöljyä tulpanrei'istä sisään. No oli se silti pelkän pohjalevyn varassa eräänä keväänä, kun vein sitä pajalle. Kynnyskotelot oli pitsinohuet. :-D

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Abarth kirjoitti:

Mitenkäs Epezillä ja muilla on pressutallit kestäneet?
Meillä toinen talli on semmoinen hopeinen pressutalli, mitä monesta paikasta saa. Parin vuoden jälkeen on jo tosi haperoa ja vuotaa ja repesi. Laitettiin siihen päälle rekan puoliperävaunun pressusta leikattu pätkä, kestää hyvin mutta ei ehkä ole nätein :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2117
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

http://www.mikkelinjoretuote.fi/

Edelleen kehoitan tutustumaan kotikaupunkini laatutuotteisiin.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

2 kovaa talvea kestänyt honkkarin pressutalli ajoi asiansa.
Aurinko se pahemmat tuhot sille teki kuin lumi.

Varoituslapussahan lukee: Ei kestä lumikuormaa. Auringonvalon vaikutuksesta ei mainintaa.
Ride on!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tapani päätti viedä meikäläisen tallista pressun. Aika lohduttoman näköinen kun keskeltä tallia repesi koko riepu ja pelkkä runko tönöttää pystyssä. Olihan sen jo aurinko hapertanut aika heikkoon happeen muutenkin. Pari kokonaista talvea ja kesää se pressu kesti. Onneksi ei auto siellä ollut talvehtimassa, eikä lunta ole tuon enempää (eli ei yhtään).
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Enzo
Viestit: 866
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Enzo »

multa meni pressutalli lyttyyn pari talvea sitten kun oli älyttömästi lunta.
onneksi sisällä ei ollut sillä hetkellä kuin moottorikelkka joka selvisi vähin vaurioin.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tjoo... pitäs homma pressutalli puretuille 33:n osille...

Eli näiltä voi odottaa parin vuoden elinikää? Teltta olis pystyssä varjossa, et arska ei sitä pääse polttamaan sitä, joten ilmeisesti vois kestää kauemminkin, kunhan muistaa lumet tökkiä alas?

Kannattaakohan ostaa isompi halpa vai pienempi "kallis"?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Meillä on mökillä Joretuotteen teltta jo kohta vissiin kymmenettä vuotta pystyssä. Pysynyt kunnossa ja kestänyt tuulet, lumet ja jopa sen auringon. Joinain talvina on kyllä ollut muutamasta laudasta tehdyt lisätuet sisällä turvaamassa pystyssä pysymistä, mutta ihan hyvin se on tuntunut kestävän ilmankin. Ei voi kuin kehua.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re:

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Savo kirjoitti:http://www.mikkelinjoretuote.fi/

Edelleen kehoitan tutustumaan kotikaupunkini laatutuotteisiin.
Appiukolla on ollut tuollainen pohjoisessa varmaan jo 5 vuotta.
Täydellisen toimiva vieläkin, ja pikkaista haalenemista lukuun ottamatta uudenveroinen edelleen (mielestäni liian pieni) ja kyllä sinne auto mahtuu.

Siellä kun talvella on tuota luntakin kuitenkin yli metri.
Ainoa mitä teki, niin oli, niin kunnon räppänän oven vastaiselle puolelle.
Kyllä on tojotalla hyvä olla....

Ihmeteli tosin kovin joskus talvella kun laitoin Kapan käymään n. -38C ilman lohkolämppäriä (yöllä taisi olla vähän alle 40).
Itsellä lohkolämmitys parituntia päällä ennenkuin saa mennä katsomaankaan tojoa talliin.
Kun sanoin että oli se hyvä ettei ollut enempää pakkasta kun noista 10W-60 selenioista ei tiedä paljonko ne kestää pakkasta, niin ei ole puhunut italiaanojen käyntiinlähemisestä senjälkeen mitään :)

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Honkkarin 169€ tallista ei ole kahden vuoden jälkeen jäljellä kuin sivupressut ja taittuneita runkoputkia viime talven jäljiltä.
Nyt loppui kiinalaisen halpatuotteen suosiminen ja seuraava talli on todennäköisesti Joretuotteen talli. Halpahan se on pitkässä juoksussa.
Kolmen halpahallitallin hinnalla saa jo kestävää laatua.
Kävi taas niin kuin aina: saadakseen halvan ja hyvän pitää ostaa molemmat.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Savo
Viestit: 2117
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Mitäs minä sanoin. Ai, että mä nautin tästä viisastelusta :)

Avatar
mutt
Viestit: 5455
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kaveri osti viime syksynä tuollaisen Joretuotteen tallin. Lähtivät talvella viikon matkalle, ja ennen lähtöä pudotteli lumet pois tallin päältä. Matkan jälkeen talli makoilikin tukevasti sitikan päällä, kun oli ollut vähän reilumpi myräkkä Kirkkonummella. Pressut kai kesti ehjinä, mutta kehikolla on rajansa, mikä on hyvä muistaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
RiTo
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98
Paikkakunta: Laihia

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Olisi myös tarvetta lisäsuojalle, mutta nuo halpis pressutallit ei oikein herätä luottamusta ja kovin paljoa tuollaiseen pressuhäkkyrään ei viitsisi sijoittaa. Tuollainen tekisi mieli rakennella jossain vaiheessa, voisi olla ihan toimiva ja kohtuuhintainen ratkaisu: http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit/vk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Reindeerdriver
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 16:21
Car(s): 156 2,5 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Reindeerdriver »

Kaveri osti entisen Polarteltat Oy:n aloitti tuotannon nimellä Telttatehdas. Olisikohan hänellä apua ongelmaanne? Käykääpä tutustumassa.

http://www.telttatehdas.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Nostellaampa aihetta ylös.Veneelle tarvitsisi suojan talveksi.Miten noi halpis teltat kestää,tarkoitus purkaa kesäksi,eli ei saisi ihan älyttömästi aurinkoa?Minkä liikkeen teltat hinta/laatu suhteeltaan paras?Kaarimallia ajattelin

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Helvetin helvetti, kävin hakemassa riemuissani motonetin mallin ajatuksena suojata tuo muutenkin meille maailman turhin keksintö eli kasvihuone jotenkin talveksi. Noh, siinähän on sitten jokusen kymmentä putkea missä kirjaimet A- jotain.. Ohjeet luokkaa kaada sula voi munan päälle.. Noh, eihän se insinöörityötä vaadi tuollaisen kasaaminen mutta päivähän siinä loppui kesken valon osalta. Ja kun saa vielä kuulla jatkuvasti ettei tällänen kestä mitään tuulta eikä lunta niin ei paljoa motivoi kasata tuollaista, saati sitten purkaa sitä joka kevät jonnekin pihalta. Noh, eilisen myrskyn jäljiltä suurin osa kasvihuoneen seinä ja kattolevyistä lensi muutenkin ympäri kyliä, ois samantien kuljettanu koko kasvihuoneen ja maassa makaavat pressutallin osat jonnekin kauas pois :D Sellaisenkin tarinan kuulin että vaikka pulttaat tuollaisen maahan tehden sille perustukset niin silti sen vie tuuli mukanaan ja hyvässä tapauksessa osan siellä sisällä ollutta autoakin :) Onneksi on rakennuslupaa jäljellä siihen kun tekee mieli kasvattaa leikkikalulaatikkoa niin voi sitten rakentaa toisen kunnon tallin sille harrastuskalustolle.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mulla meinasi Motonetin talli lähteä lentoon, mutta ei se ole vielä lähtenyt. Omassa on tehty "perustus aitatolpista ja kakkosnelosesta. Ei ole pelottanut, että tuuli kehikon veisi, mutta pressun se tosiaan meinasi viedä. Kangas kestää 2-4 vuotta, mutta kehikko on ollut jo viitisen vuotta. Edellinen pressu tuhoutui Tapani-myrskyn voimasta. Autoa en kyllä talvea tuossa uskaltaisi säilyttää, mutta pihakalusteet, polkupyöriä yms. siellä on talvisäilössä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Meillä on naulattu isoilla nauloilla ratapölkkyihin kiinni, ainakin eilisessä myrskyssä pysyi maassa. Kerran on kyllä lentänyt yöllä omenapuiden latvustoon, siististi oli noussut ilmaan kun sisällä ollut GT säilyi naarmuttomana. Eilen just kateltiin tutun jaguaria viime talven jäljiltä (lommoja ja naarmuja), pressutalli lyhistyi päälle kun tuli suojalunta yhden työpäivän aikana tarpeeksi katolle.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,tuli sitten pihisteltyä,ja ostettua tuollainen hong-kong talli 150e :) .
Yksi pressuista valmiiksi ratkennut taitoksesta vai mikä se hieno sana taittelulle on :)
Jospa toi tämän talven menisi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuossa kasatessa,tuli todettua,ettei kattokehikko tule lainkaan ruuveilla kiinni pystytolppiin?heppoisen oloinen todentotta,pitää vähintään jalat ruuvata lautojen päälle,ettei koko komeus leviä

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Pressutalli

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Ite hain pari viikkoa sitten höpö-hallista 169 e viritelmän. Kohtuu tukevan olonen putkirunko ja peruspressut päällä. Ainakin vimpat kaks myräkkää kestäny hyvin ja jos tän talven sillä pärjäis niin passais mulle. Ainoa että aika kaponen, niin melkoisen tyköistuva fiilis tulee tuon minin kans joka on kuitennin varsin leveä auto (muutaman sentin leveämpi kö esmes kolopallo).
-Matti-

Vastaa Viestiin