Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tässä kävi kuten elokuvassa jonka katsoo ilman ennakkotietoja. Ei ollut pohjia otettuna. Kirjaaman kokemus on faktavapaa. Tämä oli oma fiilis autosta, vapaana objektiivisesta arvioinnista. Ei teknisiä tietoja lainkaan siis. Tuntumalla vedin.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Mazda CX-60 PHEV
+ Melko tilava, melko mukava alusta
+ +300hv (?) riitää asialliseen kiihtyvyyteen
+ Ohjaamon ilme ja laadun tuntu
- Kauhea meteli, kun kaasua painaa reilummin - ei sovi yhtään auton yleiseen tunnelmaan
- Jotenkin vanhanaikaisen oloinen tökkivä voimalinja, sähköajossakin pykäliä
- Kevyt ja tunnoton ohjaus
"Upeampi kuin uskot" - no ei kyllä ollut.
Komean vihreä Tonale oli heti oven edessä ja sovittiin, että palaan sitten testaamaan plugarin kun tulee. Sisäilme vakuutti kyllä!
+ Melko tilava, melko mukava alusta
+ +300hv (?) riitää asialliseen kiihtyvyyteen
+ Ohjaamon ilme ja laadun tuntu
- Kauhea meteli, kun kaasua painaa reilummin - ei sovi yhtään auton yleiseen tunnelmaan
- Jotenkin vanhanaikaisen oloinen tökkivä voimalinja, sähköajossakin pykäliä
- Kevyt ja tunnoton ohjaus
"Upeampi kuin uskot" - no ei kyllä ollut.
Komean vihreä Tonale oli heti oven edessä ja sovittiin, että palaan sitten testaamaan plugarin kun tulee. Sisäilme vakuutti kyllä!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Tonale.
Lähestyin koeajoa pelonsekaisen toiveikkuuden hengessä. Kokeilun jälkeen olin henkisesti - ja ihan vähäsen fyysisestikin - huonovointinen. En tiedä kenelle Tonale on tehty. Ei ainakaan minulle. Ei myöskään rouvalle, joka myös koeajoi - ja keskittyi lohduttamaan minua jo kokemuksen aikana.
Asiaan.
Koeajoyksilöön oli unohdettu asentaa moottori. Tämä oli toki ennalta tiedossa ja asia yritettiin sivuuttaa keskittyen auton muihin ominaisuuksiin. Todettakoon silti tässä että jestas sentään. Tämä ei mene mihinkään.
Hyvää:
- Sisustan laadussa selvä hypähdys ylöspäin Giorgio alustaisista malleista, tosin vielä jää vähäsen esim BMW:n taakse - mutta ei enää häiritsevästi.
- Vielä paremmin tikissä on ergonomia, joka on parhaalla tasolla mitä olen Alfa Romeossa törmännyt. Joskin jouduin laittamaan säädöt ääriasentoon, mutta riitti tällaiselle keskikokoiselle 183cm 110kg suomalaiselle kuitenkin juuri optimaaliseen ajoasentoon. Löin polveni ohjauskolumniin autoon noustessa, sitä varmasti oppisi välttämään. (Autoon noustessa jalat kopistellaan aina.)
- Peruutuskamera oli tarkka.
- Audiot olivat mainiot.
Huonoa:
- En löytänyt autosta (modernin auton viitekehyksessä) puutteita. Mutta en myöskään sieluun viittaavaa henkevyyttä. Lainkaan.
Palastellaan. Ajettaessa kaikki on helppoa. Näkyvyys ulos on riittävä. Kompaktit ulkomitat hahmottaa hyvin. Tilaa sisälle on loihdittu yllättävänkin hyvin. Tylsiä atribuutteja, jotka muissakin autoissa ok, tässä toki kauniisti paketoituna niin sisältä kuin ulkoa. Kuskin penkki pehmeä, mutta hyvin muotoiltu.
Ohjaus on kevyt. Alfamaisen nopea - mutta t u n n o t o n. Kääntyminen terävää ja nopeaa - mutta se havainnoidaan silmillä, ei ratin kautta. Erittäin epätyypillistä Alfalle, rouvan mielestä suurin yksittäinen puute autossa. Ajatellen nimenomaan syitä ostaa Alfa Romeo. Itse olin tämän suhteen vain hämmentyneen pettynyt. Ihan kuin viripaja olisi yrittänyt tehdä perheautoa urheilullisemmaksi. Sama havainto alustasta. Kuin olisi laitettu jäykät jouset ja iskarit autoon, joka on tarkoitettu muuhun käyttöön. Alusta oli napakka ja jopa tarkka - mutta levoton, miltei hermostunut. Tämä yhdistettynä ohjauksen puutteisiin teki ajamisesta keinotekoisen sporttista. Alfa Romeo on aina ollut poikkeuksellisen hyvä siinä miltä auto tuntuu ajaa. Voimantuotto on ollut toissijainen asia, Alfa kantaa vauhtinsa hienosti ja kommunikoi kuskille tapahtumat. Lähes elää ja hengittää - olet autosi ”puolella” ja innoissasi kun se onnistuu. Tonale tuntuu olevan lainavaatteissa.
Ei pidä ymmärtää väärin, oma asetus auton ”kelpoisuudelle” on vähäsen vinksahtanut. Mutta tässä ei mitään objektiivista sosialidemokratia-raporttia olla kirjoittamassa. Vaan puhtaan hedonistinen yksilönäkökulma:
Tonale on vaarallisen epäonnistunut.
Auto, jossa ei ole ”mitään vikaa”. Kuten rouva totesi ”on tää paljon parempi kuin Corolla!” (hänellä oli työmatkalla vuokra-autona uusi hybriditoyota). Mutta kenelle tämä on tehty? Ei autoilusta välittävälle. Jos tämä on X1 asiakaskunnalle, se on liian sisämeluisa eikä laadukkaampi ainakaan. Nätimpi toki.
Listataan vielä oma inhokki - keskinäytön kautta penkin lämmity/tuuletus ja ratin lämmitys. Ei ole Tonale tässä yksin, mutta voi s**tana. Ja pelkkä kosketusnäyttö. Yök. Oma preferenssi, joo - mutta itselle autoa tässä haettiin.
Niijoo - vaihteisto. Mielestäni huomaamaton. Vaimo valitti että tämä ei rullaa, voisi olla rasittava ruuhkassa. Oli kieltämättä annosteltava kaasulla totuttelua vaativasti.
Ajatuksen virtaa tästä tuli. Kaistavahdin kiroilua. Asiakastutkimuksen mukaan tehtyjä autoja alhaisimmalle nimittäjälle. Se lienee tulevaisuus. Pitäkää kiinni Alfoistanne! Maailma on synkkä.
Jotta ei olisi pelkkää valitusta, oli koeajolla Alfa Romeo henkinen elähdyttävä ja ilostuttavakin hetki kun autoa palauttaessaan näin Vihdintiellä Breran!
Lähestyin koeajoa pelonsekaisen toiveikkuuden hengessä. Kokeilun jälkeen olin henkisesti - ja ihan vähäsen fyysisestikin - huonovointinen. En tiedä kenelle Tonale on tehty. Ei ainakaan minulle. Ei myöskään rouvalle, joka myös koeajoi - ja keskittyi lohduttamaan minua jo kokemuksen aikana.
Asiaan.
Koeajoyksilöön oli unohdettu asentaa moottori. Tämä oli toki ennalta tiedossa ja asia yritettiin sivuuttaa keskittyen auton muihin ominaisuuksiin. Todettakoon silti tässä että jestas sentään. Tämä ei mene mihinkään.
Hyvää:
- Sisustan laadussa selvä hypähdys ylöspäin Giorgio alustaisista malleista, tosin vielä jää vähäsen esim BMW:n taakse - mutta ei enää häiritsevästi.
- Vielä paremmin tikissä on ergonomia, joka on parhaalla tasolla mitä olen Alfa Romeossa törmännyt. Joskin jouduin laittamaan säädöt ääriasentoon, mutta riitti tällaiselle keskikokoiselle 183cm 110kg suomalaiselle kuitenkin juuri optimaaliseen ajoasentoon. Löin polveni ohjauskolumniin autoon noustessa, sitä varmasti oppisi välttämään. (Autoon noustessa jalat kopistellaan aina.)
- Peruutuskamera oli tarkka.
- Audiot olivat mainiot.
Huonoa:
- En löytänyt autosta (modernin auton viitekehyksessä) puutteita. Mutta en myöskään sieluun viittaavaa henkevyyttä. Lainkaan.
Palastellaan. Ajettaessa kaikki on helppoa. Näkyvyys ulos on riittävä. Kompaktit ulkomitat hahmottaa hyvin. Tilaa sisälle on loihdittu yllättävänkin hyvin. Tylsiä atribuutteja, jotka muissakin autoissa ok, tässä toki kauniisti paketoituna niin sisältä kuin ulkoa. Kuskin penkki pehmeä, mutta hyvin muotoiltu.
Ohjaus on kevyt. Alfamaisen nopea - mutta t u n n o t o n. Kääntyminen terävää ja nopeaa - mutta se havainnoidaan silmillä, ei ratin kautta. Erittäin epätyypillistä Alfalle, rouvan mielestä suurin yksittäinen puute autossa. Ajatellen nimenomaan syitä ostaa Alfa Romeo. Itse olin tämän suhteen vain hämmentyneen pettynyt. Ihan kuin viripaja olisi yrittänyt tehdä perheautoa urheilullisemmaksi. Sama havainto alustasta. Kuin olisi laitettu jäykät jouset ja iskarit autoon, joka on tarkoitettu muuhun käyttöön. Alusta oli napakka ja jopa tarkka - mutta levoton, miltei hermostunut. Tämä yhdistettynä ohjauksen puutteisiin teki ajamisesta keinotekoisen sporttista. Alfa Romeo on aina ollut poikkeuksellisen hyvä siinä miltä auto tuntuu ajaa. Voimantuotto on ollut toissijainen asia, Alfa kantaa vauhtinsa hienosti ja kommunikoi kuskille tapahtumat. Lähes elää ja hengittää - olet autosi ”puolella” ja innoissasi kun se onnistuu. Tonale tuntuu olevan lainavaatteissa.
Ei pidä ymmärtää väärin, oma asetus auton ”kelpoisuudelle” on vähäsen vinksahtanut. Mutta tässä ei mitään objektiivista sosialidemokratia-raporttia olla kirjoittamassa. Vaan puhtaan hedonistinen yksilönäkökulma:
Tonale on vaarallisen epäonnistunut.
Auto, jossa ei ole ”mitään vikaa”. Kuten rouva totesi ”on tää paljon parempi kuin Corolla!” (hänellä oli työmatkalla vuokra-autona uusi hybriditoyota). Mutta kenelle tämä on tehty? Ei autoilusta välittävälle. Jos tämä on X1 asiakaskunnalle, se on liian sisämeluisa eikä laadukkaampi ainakaan. Nätimpi toki.
Listataan vielä oma inhokki - keskinäytön kautta penkin lämmity/tuuletus ja ratin lämmitys. Ei ole Tonale tässä yksin, mutta voi s**tana. Ja pelkkä kosketusnäyttö. Yök. Oma preferenssi, joo - mutta itselle autoa tässä haettiin.
Niijoo - vaihteisto. Mielestäni huomaamaton. Vaimo valitti että tämä ei rullaa, voisi olla rasittava ruuhkassa. Oli kieltämättä annosteltava kaasulla totuttelua vaativasti.
Ajatuksen virtaa tästä tuli. Kaistavahdin kiroilua. Asiakastutkimuksen mukaan tehtyjä autoja alhaisimmalle nimittäjälle. Se lienee tulevaisuus. Pitäkää kiinni Alfoistanne! Maailma on synkkä.
Jotta ei olisi pelkkää valitusta, oli koeajolla Alfa Romeo henkinen elähdyttävä ja ilostuttavakin hetki kun autoa palauttaessaan näin Vihdintiellä Breran!
-
- Viestit: 1023
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Sekalainen koeajoketju
Pelottavinta tässä on ettei edes "alfistit" pidä siitä. Muu massa ei sitä muutenkaan osta.
Random +50 vuotias ottaa edelleen sen cashguy:n. Koska se on merkittävästi halvempi ja näennäisesti luotettava. Pelkällä ulkonäöllä ei kateta hintaeroa.
Random +50 vuotias ottaa edelleen sen cashguy:n. Koska se on merkittävästi halvempi ja näennäisesti luotettava. Pelkällä ulkonäöllä ei kateta hintaeroa.
Re: Sekalainen koeajoketju
Tähän liittyen olisihan se komeaa jos olisi harrastetallissa Giulia QV ja 156 GTA vierekkäin muistuttamassa vanhoista "hyvistä" ajoista. Ja sitten 3€/L bensa + loskamoskarospuutto-olosuhteisiin vispilä.
Joo.
Joo.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11293
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: Sekalainen koeajoketju
Kuunnelkaa tätä miestä!lerppu kirjoitti: ↑28 Tammi 2023, 11:20Alfa Romeo on aina ollut poikkeuksellisen hyvä siinä miltä auto tuntuu ajaa. Voimantuotto on ollut toissijainen asia, Alfa kantaa vauhtinsa hienosti ja kommunikoi kuskille tapahtumat. Lähes elää ja hengittää - olet autosi ”puolella” ja innoissasi kun se onnistuu.
Alfan taikaa on ollut ainakin viimeiset pari vuosikymmentä vaikea selittää sellaiselle joka ei ole itse nähnyt valoa. Datalehden perusteella ostaessa olisi loogista päätyä johonkin Skudaa vRS:ään. Alfan vahvuus taas on ollut, että sillä ajaminen tuntuu joltakin, mutta sitä ei voi teknisiin tietoihin listata.
Jos Tonale tuntuu samalta kuin muutkin tojotakaskait, en näe siinä muuta pointtia kuin hitunen instaposeerauspotentiaalia jollekin joka haluaa vaikuttaa ripauksen perus-BMW-menestyjää luovemmalta. Koska meikäläistä vanhan liiton bensalenkkaria kuvaamalla ei saa aikaan kuin sulaneen kuvakennon, jatkan edelleen työmatkajyystöä jollain kokonaistaloudellisella kodinkoneella ja upotan yli jääneet rahat Nordin ja Busson hyvinvointipalveluihin.
Autoilu on pilalla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Xehpuk
- Viestit: 799
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sekalainen koeajoketju
Uudet autot kommunikoivat piippaamalla ties vaikka mistä turhasta asiasta
Oliko Tonale hiljaa myös tässä mielessä?
Oliko Tonale hiljaa myös tässä mielessä?
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Ei. Vahti nopeutta, vilkutti näytössä jos yli. Ja vahti kaistaa, väänsi ratista. Ei tainnut piippailla. Epäilen että näitä saa valikoista muokattua mielen mukaiseksi, mutta en vaivautunut koeajolla.
- atti
- Viestit: 710
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Sekalainen koeajoketju
Automalleja on nykyään sen miljoona, mutta kaikki yrittää miellyttää sitä keskiverto asiakasta. Aikoinaan variaatioiden luomisella pyrittiin miellyttämään suurempaa asiakasjoukkoa. Nyt on coupet, farkut sekä ajajan autot lähestulkoon hävinneet. Maastureita on taas sen seitsämää eri variaatiota.
Tässä tuntee itsensä vanhaksi
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Huollon sijaisautona päivän verran Volvo V60 T6 Plug-in Hybrid AWD
Tykkäsin penkeistä (sporttipenkit?), vakaasta matka-ajosta fiksulla aktiivivakkarilla, laatufiilis pitkälti samaa mitä isommassa arkiautossa V90:ssä. Kiihtyy 340 hevosen voimin eleettömästi, vaikka bensakoneen käyntiääni ylikierroksilla karmeaa rääkymistä.
En tykännyt sähkömoottori taka-akselilla ja bensamoottori etuakselilla yhdistelmästä tietyissä tilanteissa. Liikenneympyrässä ajonvakautus tiputettuna vähemmän holhoavaksi auto puski aluksi häiritsevästi, kunnes takapää otti heittämällä vallan ja perä lähti kohtuu jyrkkään luisuun. Ensikertalaiselle ja esimerkiksi bemarin xdriveen verrattuna karkean kömpelöä käytöstä.
Tykkäsin kaikkinensa autosta!
Tykkäsin penkeistä (sporttipenkit?), vakaasta matka-ajosta fiksulla aktiivivakkarilla, laatufiilis pitkälti samaa mitä isommassa arkiautossa V90:ssä. Kiihtyy 340 hevosen voimin eleettömästi, vaikka bensakoneen käyntiääni ylikierroksilla karmeaa rääkymistä.
En tykännyt sähkömoottori taka-akselilla ja bensamoottori etuakselilla yhdistelmästä tietyissä tilanteissa. Liikenneympyrässä ajonvakautus tiputettuna vähemmän holhoavaksi auto puski aluksi häiritsevästi, kunnes takapää otti heittämällä vallan ja perä lähti kohtuu jyrkkään luisuun. Ensikertalaiselle ja esimerkiksi bemarin xdriveen verrattuna karkean kömpelöä käytöstä.
Tykkäsin kaikkinensa autosta!
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Olen ajanut muutaman kerran vastaavan tekniikan V90.
Lopputulema omalle kohdalle on ainakin V90 tapauksessa täysin päinvastainen.
Hintaansa nähden kelvoton vekotin.
Ehkä V60 täten asiallisempi?
BMW on julkeasti roiskaissut xdrive-merkinnän myös bensalla edestä, sähköllä takaa -voimalinjaan. Se ei ole yhtään Volvon toteutusta toimivampi, tosin autoina ainakin nämä itsellä olleet merkittävästi parempia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei kukaan ostanut sitä kupeeta enää. Ei niitä autoja kannata muutamalle käytetyn sitten joskus kymmenen vuoden päästä ostavalle valmistaa. Ja esim. (isoilla) jenkkimarkkinoilla eivät farkut menneet oikein ikinä kaupaksi. Eurooppalaisten juttu.
Liityn Volvon kehujien joukkoon. Tykkään kovasti merkin tyylistä nykyään. Ovat hyvällä tavalla erottautuneet sakemanneista. Noita kannata toki mistään ajajan auto -näkökulmasta lähestyä, vaikka S/V60 tässä(kin) mielessä jokseenkin ok onkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1023
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Sekalainen koeajoketju
Coupe on tosiaan vähän imagomalli, käytännöllisyys ei ole siinä peruste, joten sinänsä jos "trendikäs" haluaa katumaasturin niin se ajaa coupen aseman täysin. Esim joku x6 tmsVittorio Jano kirjoitti: ↑05 Helmi 2023, 09:10Ei kukaan ostanut sitä kupeeta enää. Ei niitä autoja kannata muutamalle käytetyn sitten joskus kymmenen vuoden päästä ostavalle valmistaa. Ja esim. (isoilla) jenkkimarkkinoilla eivät farkut menneet oikein ikinä kaupaksi. Eurooppalaisten juttu.
Liityn Volvon kehujien joukkoon. Tykkään kovasti merkin tyylistä nykyään. Ovat hyvällä tavalla erottautuneet sakemanneista. Noita kannata toki mistään ajajan auto -näkökulmasta lähestyä, vaikka S/V60 tässä(kin) mielessä jokseenkin ok onkin.
Farkku on taas käytännöllinen ja sitä ei leikkimaasturi pysty mitenkään korvaamaan
Ja liityn myös Volvojoukkoon. V60 Plugin T8 oli vuoden verran. Se akkuepisodi oli ainoa syy miksi sillä ei jatkettu pidempään.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Mulla on ollut 2 Volvoa kauan sitten. Ne oli molemmat hyviä. Varsinkin t4 tai mikä sen nimi nyt oli. Se Mitsubishin kanssa tehty.
Mutta:
- Mitä ihmettä?
Siis modernista Volvosta puhutaan. Siitä johon Skoda-työsuhdeautoilijat on siirtyneet joku vuosi sitten. Miten se on hyvä? No - onhan se V90 mukava silloin kun saa mennä suoraan… Mutta sen käytös enemmän käskiessä on kamala. Keinuu ristikkäin ja ohjaus lähinnä antaa noin sinnepäin suuntaa. Isommissa heitoissa pohjaa ja napauttaa takaisin - jopa hiukan vaarallisesti. Nostan modernin Audinkin tämän edelle, ne ainakin on konsistentteja.
Ehkä tässä on itsereflektoinnin paikka. Voi olla että pitäisi koeajella laajemmalla spektrillä autoja. Arvostukseni taitaa olla vinossa. Uskottavia bensalenkkareita kumminkin täällä Volvon puolesta liputtamassa.
Mutta:
- Mitä ihmettä?
Siis modernista Volvosta puhutaan. Siitä johon Skoda-työsuhdeautoilijat on siirtyneet joku vuosi sitten. Miten se on hyvä? No - onhan se V90 mukava silloin kun saa mennä suoraan… Mutta sen käytös enemmän käskiessä on kamala. Keinuu ristikkäin ja ohjaus lähinnä antaa noin sinnepäin suuntaa. Isommissa heitoissa pohjaa ja napauttaa takaisin - jopa hiukan vaarallisesti. Nostan modernin Audinkin tämän edelle, ne ainakin on konsistentteja.
Ehkä tässä on itsereflektoinnin paikka. Voi olla että pitäisi koeajella laajemmalla spektrillä autoja. Arvostukseni taitaa olla vinossa. Uskottavia bensalenkkareita kumminkin täällä Volvon puolesta liputtamassa.
Re: Sekalainen koeajoketju
Termi "ikinä" on väärin tässä yhteydessä. Aikajaksolla 1930-1990 farkut olivat eri muodoissaan voimissaan USAssa. Mukaanlukien "woodie" eli puu- tai puujäljiltemäkylkinen versio.Vittorio Jano kirjoitti: ↑05 Helmi 2023, 09:10Ja esim. (isoilla) jenkkimarkkinoilla eivät farkut menneet oikein ikinä kaupaksi. Eurooppalaisten juttu.
Knoppina Buisk Roadmaster Estate (1991-1996) oli lajinsa viimeinen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Nuo toki tuttuja.
Surkea sanavalinta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Hyviä pointteja.
Sinänsä jännää, että suveilla voidaan paikata kaksi noinkin erilaista autoluokkaa.
Eihän tuo kehitys kiva ole ja ehkä seuraavaksi palataan takaisin maanläheisemmälle linjalle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Sekalainen koeajoketju
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Matalampi auto = pienempi otsapinta-alaVittorio Jano kirjoitti: ↑05 Helmi 2023, 19:38ehkä seuraavaksi palataan takaisin maanläheisemmälle linjalle.
Pienempi otsapinta-ala = pienempi ilmanvastus (samalla ilmanvastuskertoimella, tietty)
Pienempi ilmanvastus = pienempi kulutus
Pienempi kulutus = isompi range pienemmällä akulla/tankilla ja edullisempi kilometri
Pienempi akku/tankki = pienempi massa
Pienempi massa = pienempi rasitus renkaille ja nivelille
Pienempi rasitus renkaille ja nivelille = vähemmän kulumaa ko. osien materiaan
Rehellisesti sanoen, minusta on pieni ihme, ettei nykypäivän viherhuumassa* ja säästöinnossa* rummuteta nimenomaan maanläheisempää linjaa. Siinä säätyisi materiaa, energiaa ja maksuvälinettä.Ikuinen kasvu toki kärsisi...
*) En pidä näitä pahoina asioina, kestävä kehitys on hyvä asia. Mutta on ihme, että näillä ei rummuteta näin päivänselviä asioita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Sekalainen koeajoketju
Matalammilla autoilla tosin pärjää huonommin heikosti hoidetuilla, kuoppaisilla ja uraisilla teillä ja alueilla joissa teihin on rakennettu tahallaan massiivisia esteitä. "A SUV is a distributed road maintenance solution"...
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Totta. Esmes Toyota CH-R:n maavara on tehtaalta melkein 15 senttiä, kun 159:n vastaava lukema on säälittävät 14cm.
Toki, CH-R on tiettävästi matalin SUViksi laskettava laite maavaraltaan, mutta toisaalta arviolta n. 90% alfisteista tietää, että 159 on jo tehtaalta niin matala, että hankala on pärjätä ja on sulaa hulluutta madaltaa sitä entisestään.
Toki, CH-R on tiettävästi matalin SUViksi laskettava laite maavaraltaan, mutta toisaalta arviolta n. 90% alfisteista tietää, että 159 on jo tehtaalta niin matala, että hankala on pärjätä ja on sulaa hulluutta madaltaa sitä entisestään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Stelvio oli minulle pitkäaikainen haave, jonka toteutumisessa maavara näytteli tärkeää osuutta!
3-sarja kun jäi mahasta kiinni, asiaa ei tarvinnut liian kauaa voivotella…
3-sarja kun jäi mahasta kiinni, asiaa ei tarvinnut liian kauaa voivotella…
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Kai siinä on taikaa, että miten siihen hankeen ajaa. 3-sarja ei jäänyt mahasta kiinni työtuolia hakiessa, vaikka Kinnarpsin toveri ihmetteli, että miten pääsin parkkiin ja miten meinaan päästä siitä pois, kun ei vielä huoltoyhtiö ole lumitöitä poikennut tekemässä. Totesin, että minä oon maalta, ei meillä pelätä pientä lumihankea. Tuoli kyytiin, pakki päälle, pois ruudusta ja kohti kotia.
Edit: kyllä se maavara auttaa silloin kun lumitöitä ei ole tehty, se on ihan totta enkä sitä kiistä. Mutta muotisuunta on yhä raskaampaan eikä kevyempään, mistä olisi enemmän etua kokonaisuutena. Eikä korkeampi maavara sinällään lisää otsapinta-alaa kuin renkaiden osalta, korkeampi kori koko leveydeltään.
Viimeksi muokannut Polforea, 05 Helmi 2023, 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, ajattelin lähinnä Stelvio 20cm vs Giulia 14cm eroja. Ja samaa luokkaa sitten esim BMW 3-sarja vs X3 jne.
Tesla Model 3 maavaraksi on ilmoitettu 13cm mutta sen kanssa jännittää toisinaan koska akkuja ei jaksaisi kolhia. Spiderin tämän hetkinen 11cm on jo niin matala että pitää katso aika tarkaan missä ja miten ajaa. 348 pitäisi vakiona olla myös 11cm.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Noh - näin se lähti ajamalla tuokin kolmonen liikkeelle… Mutta kuvatodiste ja kertomus saivat aikaan hyväksynnän Stelvion hankintaan!
Jouduin toki nakkaamaan jalkatilan matot renkaiden alle, jotta löytyi pitävämpää ja kantavampaa lunta. Old skool.
Edit: jotta pysytään aiheessa.
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Vähän ot, mutta tänä talvena olen päässyt kahdesti todistamaan 3-sarjan BMW:n ominaisuuksia jäisellä pinnalla. Ensimmäisellä kerralla alkutalvesta pääsin työntämään tasaisella parkkipaikalla jumiin jäänyttä puimuria. En oikein ymmärrä mitä siinä oli alun perin tapahtunut, mutta lopputulos oli että auto seisoi paikallaan ja kaasun painaminen aiheutti vain julmettua sutimista. No pienellä työntämisellä se siitä lähti.
Toinen tapaus oli pari viikkoa sitten kuntosalin parkkipaikalla, kun kuski yritti peruuttaa pois parkkiruudusta. Ensimmäisellä yrityksellä tuloksena oli sutimista paikallaan ja auton sammuminen. Toisella yrittämällä auto pääsi vaivoin sutien ruudusta liikkeelle. Toki paikka oli liukas eikä ihan tasainen, mutta minulla ei ollut 75:llä mitään ongelmaa päästä viereisestä ruudusta sutimatta liikkeelle. Molemmissa bemareissa oli naispuolinen kuski, liekö sillä vaikutusta.
Toinen tapaus oli pari viikkoa sitten kuntosalin parkkipaikalla, kun kuski yritti peruuttaa pois parkkiruudusta. Ensimmäisellä yrityksellä tuloksena oli sutimista paikallaan ja auton sammuminen. Toisella yrittämällä auto pääsi vaivoin sutien ruudusta liikkeelle. Toki paikka oli liukas eikä ihan tasainen, mutta minulla ei ollut 75:llä mitään ongelmaa päästä viereisestä ruudusta sutimatta liikkeelle. Molemmissa bemareissa oli naispuolinen kuski, liekö sillä vaikutusta.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^3-sarjan neliveto on pätevä… Tässä lienee vajaavetoisia autoja kohdattu?
- karila
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Jatkoa aiheeseen:karila kirjoitti: ↑19 Joulu 2022, 20:48No niin, sattuneesta syystä ajeltu pari päivää sijaisautolla:
Audi a4 35 tfsi automaatti, etuveto , oisko tässä 150 hv kone. Valkoinen.
Asiallinen, tavallisen tuntuinen ja oloinen.
Ajoasentoa en saanut oikein mieleiseksi. Maantiellä vakaa, mutta tuntuma tiehen etäisempi kuin Giulian, ohjaus ihan ok suoralla maantiellä, mutkatiellä ei Giulian veroinen ( tietenkään ei )
Hyvä perusauto, harmaa puku päälle ja tällä töihin.
Audi A4 40 tfsi mhev quattro s-tronic 2021 204 hv met. harmaa :
- no joo, nyt kulkee paremmin.
- asiallinen sisusta, kaikenlaista avustinta kaitsemassa.
- sporttipenkit, käsisäätö. Ei ihan samaa istuvuutta saa kuin Velocessa, eikä samaa ajo-otetta.Maantiellä vakaa, mutta tuntuma tiehen etäisempi kuin Giulian, ohjaus ihan ok suoralla maantiellä, mutkatiellä ei Giulian veroinen ( tietenkään ei )
-päiväkodin lapset eivät kiinnittäneet mitään huomiota kun ajoin ohi vs. Velocella saa vilkutuksia ja katseita aidan takaa .
- Hyvä perusauto, harmaa puku päälle ja tällä töihin.
Nii, poika osti tämmösen, pukumiehiä.
Aina ei voi voittaa, hyvä isä-poika suhde siitä huolimatta .
- Kari
Re: Sekalainen koeajoketju
Tulipa Alfan sukukainen eli Fiat 124 spider koeajettua. Olihan siinä autoilun fiilistä kerrassaan.
Myös ensimmäisen kerran Multiair moottorilla varustetun auton ratissa. Hieman kaksijakoiset tunnelmat noin 20min koeajon perusteella. Onkohan täällä kukaan ikinä ajellut 124 spiderilla?
Hieno peli on kyllä.
Myös ensimmäisen kerran Multiair moottorilla varustetun auton ratissa. Hieman kaksijakoiset tunnelmat noin 20min koeajon perusteella. Onkohan täällä kukaan ikinä ajellut 124 spiderilla?
Hieno peli on kyllä.
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Kävin lomapäivänä viihdyttämässä itseäni ja jälkikasvua koeajamalla kiintoisia nelivetotäyssähkäreitä.
Saapastelin BMW:n showroomiin, aikomuksena kokeilla hyväksi ajettavaksi kehuttua i4 sähkövispilää.
Palvelu oli sangen kohteliasta ja osaavaa, mutta valitettavasti i4 M50 oli pidemmässä koeajossa ja saatavilla kokeiluun myöhemmin.
No, voimalinjaltaan lähin vastaava, mikä oli koeajettavissa, oli iX xDrive40 sähkömöhkäle.
Valtavan kokoinen ja painoinen möhkötankki oli iX.
En tykkää ulkokuoresta oikein mistään kulmasta, varsinkaan keulan pleksikärsästä. Takaa vähän siedettävämpi. Sisusta oli jotenkin hämmentävä sekasotku toimivaa BMW:tä, kosketustelkkareita, ovenavausnappeja ja kristallipylpyröitä. Tilaa hyvin myös takapenkillä, joskin tavaratila on vähän matala, kun lattia on kovin korkealla.
Mukavinta oli alusta, mikä toimi oikein kivasti, vaikka painoa piisaa mojovat 2600 kg ajokunnossa. Ajaminen oli vakaata, mutta ohjaustuntuma vähän möhkäleisen etäinen. Voimalinja toimi mukavasti kunnon talvisella alustalla, mutta noin hurjalla massalla ei suorityskyky kovin rajua ollut millään asetuksella. Stelvion voimalinjassa on enemmän attackkia ja responsiivisuutta, vaikka "vain" polttomoottori käytössä.
Joten ei sytyttänyt tämä iX. Palvelu oli kuitenkin erittäin asiallista, joten kokeillaan i4 M50, kun vapautuu.
Cotzy
Saapastelin BMW:n showroomiin, aikomuksena kokeilla hyväksi ajettavaksi kehuttua i4 sähkövispilää.
Palvelu oli sangen kohteliasta ja osaavaa, mutta valitettavasti i4 M50 oli pidemmässä koeajossa ja saatavilla kokeiluun myöhemmin.
No, voimalinjaltaan lähin vastaava, mikä oli koeajettavissa, oli iX xDrive40 sähkömöhkäle.
Valtavan kokoinen ja painoinen möhkötankki oli iX.
En tykkää ulkokuoresta oikein mistään kulmasta, varsinkaan keulan pleksikärsästä. Takaa vähän siedettävämpi. Sisusta oli jotenkin hämmentävä sekasotku toimivaa BMW:tä, kosketustelkkareita, ovenavausnappeja ja kristallipylpyröitä. Tilaa hyvin myös takapenkillä, joskin tavaratila on vähän matala, kun lattia on kovin korkealla.
Mukavinta oli alusta, mikä toimi oikein kivasti, vaikka painoa piisaa mojovat 2600 kg ajokunnossa. Ajaminen oli vakaata, mutta ohjaustuntuma vähän möhkäleisen etäinen. Voimalinja toimi mukavasti kunnon talvisella alustalla, mutta noin hurjalla massalla ei suorityskyky kovin rajua ollut millään asetuksella. Stelvion voimalinjassa on enemmän attackkia ja responsiivisuutta, vaikka "vain" polttomoottori käytössä.
Joten ei sytyttänyt tämä iX. Palvelu oli kuitenkin erittäin asiallista, joten kokeillaan i4 M50, kun vapautuu.
Cotzy
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Sen verran BMW iX:stä vielä, että vaikka tänne useasti on laitettu koeajoautosta kuvia, nyt en laita. Niin on parempi silmille .
Kaikki täällä julkaistut BMW-kuvat ovat kauniimpia.
Ja yllä oleva möhkälekuva Buick Roadmaster Estatesta on tyylikkäämpi.
Mutta on iX:ssä sellaista statementtia jostain. Siitä pisteet, vaikken ihan pysty ymmärtämään mistä .
i4 on silmille huomattavasti jo armeliaampi.
Cotzy
Kaikki täällä julkaistut BMW-kuvat ovat kauniimpia.
Ja yllä oleva möhkälekuva Buick Roadmaster Estatesta on tyylikkäämpi.
Mutta on iX:ssä sellaista statementtia jostain. Siitä pisteet, vaikken ihan pysty ymmärtämään mistä .
i4 on silmille huomattavasti jo armeliaampi.
Cotzy
- karila
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Juu, i4 m50 ois kiva testata, vaikken hankkimassa olekaan.
Autokeskus Raisiossa on tosiaan Bmw puolella asiallista toimintaa. Tyttären x3 saanut hyvää huoltoa ja myös qoodwill toiminut. Soittavat myös aina takaisin, jos kiireeltä eivät ole voineet heti vastata.
Käsittääkseni tehdas edellyttää tiettyä asiakaspalvelun tasoa.
Autokeskus Raisiossa on tosiaan Bmw puolella asiallista toimintaa. Tyttären x3 saanut hyvää huoltoa ja myös qoodwill toiminut. Soittavat myös aina takaisin, jos kiireeltä eivät ole voineet heti vastata.
Käsittääkseni tehdas edellyttää tiettyä asiakaspalvelun tasoa.
- Kari
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Yksi silmiinpistelevä juttu tuli vastaan vielä Autokeskuksen BMW-vaihtoauto-osastolla.
Värimaailma oli ihan monokromaattinen . Kaikki käytetyt BMW:t (skaala oli Z4:stä 7-sarjan hybridipäähän) olivat joko mustia, valkoisia tai muutama jotain siltä väliltä. Värikkäin oli kaksivärinen i3, joka oli persoonallisen mustavalkoinen .
Jossain autoissa oli irrotteltu M-packilla ja otettu siniset jarrusatulat.
Uusien autojen puolella oli syvän sinistä ja punaruskeaa. Värimallien ja sisustusmateriaalivaihtoehtojen seinäkkeessä oli paljon hienojakin sävyjä, mistä valita.
Näkyy tämä kehityskulku monokromaattisuuteen noissa FinPatin kuvissakin. Tuo 850 CSi auringonlaskussa on huikea, i8 jämäkän sinipunainen ja i4 vain ruman tylsä. Evoluutiota tämäkin .
Pakemimme moista monokromaattisuutta käytettyjen Audien pariin. Siellä oli sentään muitakin värejä rivistössä .
Cotzy
Värimaailma oli ihan monokromaattinen . Kaikki käytetyt BMW:t (skaala oli Z4:stä 7-sarjan hybridipäähän) olivat joko mustia, valkoisia tai muutama jotain siltä väliltä. Värikkäin oli kaksivärinen i3, joka oli persoonallisen mustavalkoinen .
Jossain autoissa oli irrotteltu M-packilla ja otettu siniset jarrusatulat.
Uusien autojen puolella oli syvän sinistä ja punaruskeaa. Värimallien ja sisustusmateriaalivaihtoehtojen seinäkkeessä oli paljon hienojakin sävyjä, mistä valita.
Näkyy tämä kehityskulku monokromaattisuuteen noissa FinPatin kuvissakin. Tuo 850 CSi auringonlaskussa on huikea, i8 jämäkän sinipunainen ja i4 vain ruman tylsä. Evoluutiota tämäkin .
Pakemimme moista monokromaattisuutta käytettyjen Audien pariin. Siellä oli sentään muitakin värejä rivistössä .
Cotzy
- Macela
- Viestit: 2658
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Miltä ratti sun mieleen tuntu? Ajoin lenkin tollasella IX:llä vähä aika sitten ja päällimmäisenä jäi mieleen miten paljon toi kummallisen muotonen ratti häiritsi. Onhan joo kauan ollut jo noita jotka alaosastaan suoria mutta tuo on tollanen hexagon missä lisäksi akselin keskipiste on vielä selvästi alempana niin en tykännyt yhtään miltä tuntu ohjata.
- Liitteet
-
- First_Image.960_0_1.jpg (57.46 KiB) Katsottu 5811 kertaa
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
^Kieltämättä noi kehältään epäpyörähdyssymmetriset ratit eivät ainakaan tuntoa paranna.
Pidin pikkutielenkillä kädet tiukasti samassa kymmenenylikymmenen -asennossa. Käden siirtäminen ratin alaosaan tuntui vain huonommalta ohjaamisen kannalta.
Ja noi sähköpenkkien kristalliset säätönappulat ovissa olivat kirkkaan aurinkoisena päivänä vain puhtaan ärsyttävät.
Silmiin tuli kirkkaina sivuheijastuksina auringonvalon kaikki eri sävyt erikseen .
Cotzy
Pidin pikkutielenkillä kädet tiukasti samassa kymmenenylikymmenen -asennossa. Käden siirtäminen ratin alaosaan tuntui vain huonommalta ohjaamisen kannalta.
Ja noi sähköpenkkien kristalliset säätönappulat ovissa olivat kirkkaan aurinkoisena päivänä vain puhtaan ärsyttävät.
Silmiin tuli kirkkaina sivuheijastuksina auringonvalon kaikki eri sävyt erikseen .
Cotzy
- Monza
- Viestit: 975
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Liisareiksi päätyvät autot ovat usein mustia tai valkoisia, väreistä pitää sitten jo maksaa .. Nimim. Ex liisarin omistajaCotzy kirjoitti: ↑23 Helmi 2023, 14:44Yksi silmiinpistelevä juttu tuli vastaan vielä Autokeskuksen BMW-vaihtoauto-osastolla.
Värimaailma oli ihan monokromaattinen . Kaikki käytetyt BMW:t (skaala oli Z4:stä 7-sarjan hybridipäähän) olivat joko mustia, valkoisia tai muutama jotain siltä väliltä. Värikkäin oli kaksivärinen i3, joka oli persoonallisen mustavalkoinen .
Jossain autoissa oli irrotteltu M-packilla ja otettu siniset jarrusatulat.
- karila
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Tämä viikko ajeltu vak yhtiön tarjoamalla vw pololla, kun Rosso Veloce pääsi vihdoin puskurin vaihtoon peurapaukun jäljiltä.
No mitä polo: maantiellä ihan ok, suuntavakaus kohtuullisen hyvä, niukka teho aiheuttaa ylämäessä hyytymisen. Tällä ei ohiteta. Kaupungissa kevyt pyöritettävä ja mahtuu hyvin parkkiruutuun. Ärsyttävän kovaääninen vilkku.
Naapurilta tiedustelu pisnesten hyytymisestä .
Josko tänään sitten jo oma punainen kotiparkkiin.
No mitä polo: maantiellä ihan ok, suuntavakaus kohtuullisen hyvä, niukka teho aiheuttaa ylämäessä hyytymisen. Tällä ei ohiteta. Kaupungissa kevyt pyöritettävä ja mahtuu hyvin parkkiruutuun. Ärsyttävän kovaääninen vilkku.
Naapurilta tiedustelu pisnesten hyytymisestä .
Josko tänään sitten jo oma punainen kotiparkkiin.
- Kari
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota CHR hybridi automaagi. En tiedä minkä ikäinen, mutta parikymppiä ajettu.
Tämä siis pitäisi olla perjantaihin käytössä, kun silloin saa 2-sarjalaisen takaisin (vaimo leikkasi sillä pihan pensaita).
Nyt rouva ajaa tyytyväisenä Stelviolla ja minä olen saanut tämän rangaistuksena pensaiden salakavalasta sijoittelusta pihalle.
Arvosteluun.
Tää on synkkä.
Otan takaisin aikaisemmat pahat sanani Tonalesta. Jos tämä on kilpailutaso, niin sehän on ihan kauheaa. Tällä ajettuani ymmärrän paremmin niitä ihmisiä, jotka sanoo ettei ne tykkää ajaa autolla. Ei ole suuri ihme! Palastellaan:
- Uskomattoman laaduton sisältä, ihan karmaiseva muovisuus.
- Joku viisari heiluu mittaristossa kuin hullun mulkku, se on super häiritsevä.
- Keskinäyttö on suuri ja graafinen asu naurettava. Mitä hittoa?
- Vinkuu ja piippaa usein ja randomin tuntuisesti tämä auto.
- Moottoria ei ole, liikkunee myötätuulen voimalla. Tai kai siellä joku moottorikin on, kun jalkaa suoristamalla kuuluu kamala pärinä.
- Ajotuntumaa ei ole, alusta on olemassa, kun ei tarvii tiellä istua.
- Ohjaus on myös olemassa, koska auto kääntyy. Tunnoton on liian positiivinen ilmaus kuvaamaan rattiin koskemista, inhottava kuvaa paremmin.
- Ulkonäöstä ei voi ainakaan käyttää sanaa "klassinen".
- Melutaso on paitsi korkea, myös jotenkin tosi terävä.
Jos nyt pitää jotain hyvää sanottavaa keksiä, niin se on se että autossa lukee suht isolla "Hertz".
Tämä siis pitäisi olla perjantaihin käytössä, kun silloin saa 2-sarjalaisen takaisin (vaimo leikkasi sillä pihan pensaita).
Nyt rouva ajaa tyytyväisenä Stelviolla ja minä olen saanut tämän rangaistuksena pensaiden salakavalasta sijoittelusta pihalle.
Arvosteluun.
Tää on synkkä.
Otan takaisin aikaisemmat pahat sanani Tonalesta. Jos tämä on kilpailutaso, niin sehän on ihan kauheaa. Tällä ajettuani ymmärrän paremmin niitä ihmisiä, jotka sanoo ettei ne tykkää ajaa autolla. Ei ole suuri ihme! Palastellaan:
- Uskomattoman laaduton sisältä, ihan karmaiseva muovisuus.
- Joku viisari heiluu mittaristossa kuin hullun mulkku, se on super häiritsevä.
- Keskinäyttö on suuri ja graafinen asu naurettava. Mitä hittoa?
- Vinkuu ja piippaa usein ja randomin tuntuisesti tämä auto.
- Moottoria ei ole, liikkunee myötätuulen voimalla. Tai kai siellä joku moottorikin on, kun jalkaa suoristamalla kuuluu kamala pärinä.
- Ajotuntumaa ei ole, alusta on olemassa, kun ei tarvii tiellä istua.
- Ohjaus on myös olemassa, koska auto kääntyy. Tunnoton on liian positiivinen ilmaus kuvaamaan rattiin koskemista, inhottava kuvaa paremmin.
- Ulkonäöstä ei voi ainakaan käyttää sanaa "klassinen".
- Melutaso on paitsi korkea, myös jotenkin tosi terävä.
Jos nyt pitää jotain hyvää sanottavaa keksiä, niin se on se että autossa lukee suht isolla "Hertz".
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Miltäs nuo modernit, tyylikkäät ja klassisen ajattomasti sijoitetut takaoven ulkokahvat vaikuttaa käytännössä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^^ lerppu nyt aika tiukka itselataavan perusToyotan arvostelussa ... huom hinnanero Tonaleenkin noin 20 tEur...
kyllä sillä saa jo pintojankin pehmeämmällä muovilla päällystettyä...
Moottori on tuossa 1,8 :ssa aika nuhainen, parempi vertailukohta esim. Tonaleen olisi 2,0 -moottorinen kuten
tämä : https://www.nettiauto.com/toyota/c-hr/13412574
Tuosta ajamisesta tykkäämisestä : ei se auto ole ratkaiseva , esim. oma jälkikasvu kohta 35 v- tytär ei tykkää ajaa edes isän Alfoilla,
tykkää pyöräillä ja mennä julkisilla ...
kyllä sillä saa jo pintojankin pehmeämmällä muovilla päällystettyä...
Moottori on tuossa 1,8 :ssa aika nuhainen, parempi vertailukohta esim. Tonaleen olisi 2,0 -moottorinen kuten
tämä : https://www.nettiauto.com/toyota/c-hr/13412574
Tuosta ajamisesta tykkäämisestä : ei se auto ole ratkaiseva , esim. oma jälkikasvu kohta 35 v- tytär ei tykkää ajaa edes isän Alfoilla,
tykkää pyöräillä ja mennä julkisilla ...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Kunnioitan jäsen JiiTeen tulokulmaa ja ymmärrän että tyttärellä on varmasti paremmin perusteltu liikkumisen preferenssit kuin kärjistämässäni tekstissä. Mutta CHR arviosta en peruuta tuumaakaan. Liikaa yrittävään ulkomuotoon kun yhdistetään karmaisevan arkinen, suorastaan heppoisa toteutus - tuloksena on _hävettävä_ auto. Kun sama paketti laitetaan harmaan hatchback Corollan sisään, niin voin ymmärtää (maltillisella hintalapulla), mutta tässä tapauksessa en pätkääkään. Kertokoon arvio sitten enemmän minusta kuin autosta, mutta pidän hökötystä ihmisarvon vastaisena.Jiitee kirjoitti: ↑02 Touko 2023, 11:24^^ lerppu nyt aika tiukka itselataavan perusToyotan arvostelussa ... huom hinnanero Tonaleenkin noin 20 tEur...
kyllä sillä saa jo pintojankin pehmeämmällä muovilla päällystettyä...
Moottori on tuossa 1,8 :ssa aika nuhainen, parempi vertailukohta esim. Tonaleen olisi 2,0 -moottorinen kuten
tämä : https://www.nettiauto.com/toyota/c-hr/13412574
Tuosta ajamisesta tykkäämisestä : ei se auto ole ratkaiseva , esim. oma jälkikasvu kohta 35 v- tytär ei tykkää ajaa edes isän Alfoilla,
tykkää pyöräillä ja mennä julkisilla ...
- karila
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
No niin, 5 päivää suhattu Renault Megane e-tech Techno, täyssähköllä.( 60kwh akku) .Tunnelmat positiiviset. Letkeä ja mukava, ajelee mieluusti taajamassa. Muutama 50 km maantiesiirtymä myös ajettu. 20" kesärenkaat yllättävän " hiljaiset" , olisin odottanut kovempaa meteliä, ihan ok. Suuntavakavuus ei paras mahdollinen 100-120 km nopeudessa, mutta näitä ajoja on todella vähän, suurin osa taajama-ajoa, jossa siis oikein mainio. Penkki menettelee ja ajoasento myös, kumpikaan ei kuitenkaan Velocen veroinen, mutta hieman epäreilua verratakaan, koska rellu tarkoitettu vain siirtymisiin ja Alfa taas ajonautintoa varten. Sama koskee ohjauksen tarkkuutta.
Avustimet rellussa toimivat hyvin ja android käyttis sujuva. Taka "peili" ,siis kamera antaa hyvää kuvaa. Muutama lataus tehty tallissa 11kwh voimavirrasta. Keskikilutus 18,5kwh tällä hetkellä. Auto hankittu nimenomaan taajama-ajoon. Säästyy Alfalta noi lyhyet pätkäajot. Katsotaan vuoden päästä, palautetaanko vai haluaako vaimo että pidetään .
Avustimet rellussa toimivat hyvin ja android käyttis sujuva. Taka "peili" ,siis kamera antaa hyvää kuvaa. Muutama lataus tehty tallissa 11kwh voimavirrasta. Keskikilutus 18,5kwh tällä hetkellä. Auto hankittu nimenomaan taajama-ajoon. Säästyy Alfalta noi lyhyet pätkäajot. Katsotaan vuoden päästä, palautetaanko vai haluaako vaimo että pidetään .
- Kari
- karila
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Tai tyyliin sähkömegane
Kyl noist ainakin oven auki saa.
Viimeksi muokannut karila, 02 Touko 2023, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kari
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Sillä erolla, että 156:n kahvat ovat hankalat ja rumat, vai miten se lehdistö niitä aikanaan manasi.
Ei mutta reaalipohjalta, sekä 156 että sähkömekaano on toteutettu niin, että kahvan saranointi on kutakuinkin samansuuntainen kuin oven saranointi ja vaikka kahvan kääntämisen jälkeen kaartoliikkeen säde muuttuu, niin suunta pysyy samana, lisäksi ne ovat about auton vyötärölinjan korkeudella (olkoonkin sähkömekaano pienkerrostalo).
Modernin ja tyylikkään ufo-toyotan kahvat ainakin näyttää siltä, että sarana on lähemmäs vaaka- kuin pystytasossa ja lähestulkoon auton katossa. En tiedä miten päin se oikeasti kääntyy (onko sarana kahvan ylä- vai alapuolella), mutta miettikää käden liikerataa kun ensin avaatte katon korkeudella olevan vaakakahvan ja käännytte siitä avaamaan ovea erisuuntaiseen kaareen. Kun olette tottuneet liikkeeseen, toistakaa niin että samassa kädessä on läppäri, reppu tai ostoskassi
Siinä siis saattaa olla käytännön elämässä hivenen eroa 156:n tai sähkömekaanon toteutukseen, mutta koska ilman kokemusta en osaa sanoa varmaksi, kysyin palstatoveri Lerpulta tarkempaa analyysiä. Uskon, että mies pystyy antamaan objektiivisen ja luotettavan lausunnon ko. ovenkahvan reaalimaailman käytettävyydestä, kunhan ehtii sitä kokeilemaan.
Ei mutta reaalipohjalta, sekä 156 että sähkömekaano on toteutettu niin, että kahvan saranointi on kutakuinkin samansuuntainen kuin oven saranointi ja vaikka kahvan kääntämisen jälkeen kaartoliikkeen säde muuttuu, niin suunta pysyy samana, lisäksi ne ovat about auton vyötärölinjan korkeudella (olkoonkin sähkömekaano pienkerrostalo).
Modernin ja tyylikkään ufo-toyotan kahvat ainakin näyttää siltä, että sarana on lähemmäs vaaka- kuin pystytasossa ja lähestulkoon auton katossa. En tiedä miten päin se oikeasti kääntyy (onko sarana kahvan ylä- vai alapuolella), mutta miettikää käden liikerataa kun ensin avaatte katon korkeudella olevan vaakakahvan ja käännytte siitä avaamaan ovea erisuuntaiseen kaareen. Kun olette tottuneet liikkeeseen, toistakaa niin että samassa kädessä on läppäri, reppu tai ostoskassi
Siinä siis saattaa olla käytännön elämässä hivenen eroa 156:n tai sähkömekaanon toteutukseen, mutta koska ilman kokemusta en osaa sanoa varmaksi, kysyin palstatoveri Lerpulta tarkempaa analyysiä. Uskon, että mies pystyy antamaan objektiivisen ja luotettavan lausunnon ko. ovenkahvan reaalimaailman käytettävyydestä, kunhan ehtii sitä kokeilemaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.