Lasipalatsia kusetettiin Porsche GT3 replicalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Lasipalatsia kusetettiin Porsche GT3 replicalla

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Kattokaas tää:

http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... tokaupassa

"Lasipalatsin takatukka yritti ostaa GT3:n karvalakkimallin hinnalla ollessaan siinä luulossa, että kyseessä on GT3 malli eikä karvalakkimalli."

Seuraavaksi oikeuteen! Ja TraFi (ent. AKE) + katsastuskonttori sekoilee siinä sivussa mallimerkinnöillä...
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

joo

Viesti Kirjoittaja SP »

^ Tyypillinen esimerkki tänäpäivänä asioiden hoitamisesta, katsastusmies ja automyyjä ovat "olettaneet" eikä vaivautunut selvittämään auton rekisteritietoja tietoja. No muita on helppo syyttää ammattitaidon puutteesta, oli varmaan hirvee kiire tai pasianssi kesken :mrgreen:

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Oikee GT3 on kyllä suht helppo tunnistaa.
Yhdessäkään ei ole kattoluukkua. Takapenkit joku hullu sellaseen on kuulemma joskus jälkeenpäin saanu laitettua, mutta tehtaalta lähtiessä ei ole yhdessäkään ollu takapenkkejä. Myös GT3 logo kierroslukumittarissa on possumittaristossa erittäin hankala saada sinne jälkeenpäin.
Tekniikka sitten erikseen.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Minun silmissä tuo myyjä on nilkki. Tiesi tasan tarkkaan millaista autoa on kauppaamassa, eikä vaivaudu selittämään asiaa ostajalle. Odottelee vaan ja katsoo hoksaako myyjä itse, toivoen tietenkin ettei huomaisi, ja replica kävisi kuin väärä raha.. Oleellista tietoa on jätetty kertomatta.

Vai onko tuo teidän mielestä OK, että jättää kertomatta tuollaisia erittäin oleellisia tietoja, perustellen vain että ostajan olisi pitänyt tuntea automallien erot ja että sillä perusteella "olisi pitänyt huomata"?

Jos on, niin millaiset muut temput ovat ihan OK? Onko vaikka sellainen ihan hyväksyttävää että ostaa 156 GTA:n, vaihtaa siihen 2.5 tekniikan ja sitten vie sitten merkkiliikkeeseen vaihtoon, puhumatta mitään? Kyllähän niitten pitäisi tietää millainen moottori, ja vaikka millaiset jarrut GTA:ssa kuuluu olla.

Entäs sellainen että vaihtaa GTA:n kaikki eroavat kosmeettiset osat 2.5:seen ja laittaa virityslastun kiinni, ja onnistuu sitten vielä jotenkin saamaan GTA-merkinnän rekisteriotteeseenkin, niin voi kai tuollaisen auton viedä merkkiliikkeeseen tai muuhun liikkeeseen vaihtoon sanomatta mitään? Kyllähän myyjän pitäisi se huomata? Tämä on täysin vastaava tapaus kuin tuo possukauppa. Ihanko tosissaan on OK??
Kimmo

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

^Olen kyllä täysin samaa mieltä.
JOS se myyjä on vaan päättäny testaa että hyvitetäänkö GT3:n mukasesti ja jättää tahallaan faktoja kertomatta niin ei sekään nyt ihan mitään kauheen mahtavaa toimintaa ole.
Ja noi sun molemmat GTA vertaukset on ihan vastaava asia kun nyt tää GT3 keissi.
Tuskin täälläkään kovin hyvällä katottas jos joku kauppais 2.5 GTA-replicaa aitona.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

minä taas olen sitä mieltä että autoliikkeen vika tämä on.
1. kauppakirjassa lukee carrera coupe, eikä GT3
2. gt3 selkeästi kalliimpi kuin normaali carrera mikä ammatinharjoittajan(liikkeen) pitäisi tietää tai olisi pitänyt tietää.
3. aikoinaan kun tuo kyseinen porsche oli nettiautossa myynnissä , sielä luki selvästi että auto on carrera 2 johon vain laitettu gt3 osia.

Se taas jos tämä henkilö on tiennyt että autoliike luulee että kyseessä on aito gt3 eikä sitä ole korjannut niin sitten menee hänen piikkiin mutta luulen että hän ei ole sitä tiennyt koska jos autoliike olisi luullut sen olevat aito gt3 niin kyllähän se tulisi näkyä kauppakirjassa.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Mielenkiintoinen stoori - "ahneella on paskanen loppu" on sanottu ainakin meilläpäin..
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ Juurikin noin, nuo 3 pointtia saattavat johtaa siihen että ostaja häviää vaatimuksensa. Kusetus siis saattaa onnistua ilman seuraumuksia.
Kimmo

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Niin... siis tiesikö myyjä, kun meni lasipalatsiin, että rekisteri otteeseen on lipsahtannut merkintä GT3? minä ainakin tarkistin vain seuraavan katsastuksen päivämäärän uudesta otteesta. En välttämättä syyttäisi yksityistähenkilöä, kyllä vika taitaa olla alun perin siinä henkilössä, joka risti Carrera 2:n GT3:ksi...

Pitää onkia äkkiä tuon katsastus aseman nimi: Jos saisin omasta taiottua super harvinasen JTS Quadrifoglio Verde, koska siinä on tarra kyljessä :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Mielenkiintoinen näkemys väittää myyjä osapuolta kusettajaksi tässä tapauksessa, mutta jokainen muodostaa oman mielipiteensä asiaan.

Pakkohan sen on olla GT3 kun kontissakin lukee:
FERDINAND GT3 RS.
"Too much ain't enough"

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Uskotteko, että myyjä ei väritä juttua pientä tippaakaan omaksi edukseen kertoessaan keskustelujen kulkua autoliikkeen edustajan kanssa?

Olisi kyllä kiva kuulla myös autoliikkeen edustajan kertomana mitä siellä puhuttiin. Vois tulla aikalailla erilainen stoori kenties? :mrgreen:


Kuviteltu skenaario mistä kaikki sai alkunsa:

Myyjä kurvaa liikkeen pihaan ja kävelee sisälle.
Autoliike: Komea GT3 sulla. Mihis vaihdetaan?
Myyjä: Juu, no ei se kyllä oo... (äänen voimakkuus radikaalisti laskien virkkeen loppua kohti.) No onhan se aika kiva! - ja miettii mielessään, notta menisköhän läpi gt3:na?

Tarjousten välillä käy miettimässä yön kotonaan, että uskaltaako viedä loppuun saakka. :roll:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jutussa ei mainita millä virkeellä myyjä on autoaan kutsunnut, Jos se on vain ollut Porsche, niin sittenhän vika on ollut autoliikeen, koska on olettannut auton sellaiseksi, jota se ei ole, mutta jos myyjä on toitotannut GT3:sta niin homma menee toisin päin...

Katsastuskonttori kuitenkin laittoi lumipallon pyörimään...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Olen kahta mieltä asiasta...

Myyjän pitäisi kertoa jos on kyse tuollaisesta erikoistapauksesta.

Toisaalta jos ostaja sanoo ottavansa selvää asioista mutta menee metsään, niin silloin on ihan oma vika.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Ostajapuolihan oli kovasti tehny töitä, soitellessaan ja arvioidessaan autoa.

kuviakin lähetetty eteenpäin....

kyllä minun mielestäni ostajapuoli ( autoliike ) on yrittäny kusettaa tavista.

eli takatukka on kuvitellu saavansa GT3 porkken carreran hinnalla.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Tässä vielä linkki nettiauton ilmoitukseen:
http://www.nettiauto.com/porsche/911/3067006
"Too much ain't enough"

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Sinällään tosta kyllä käy selväksi että kyseessä on tekele eikä aito peli, joskin mallimerkinnän GT3 pitäisi olla vähintäänkin lainausmerkeissä tai kirjoitettuna auki GT3 -look.

Toisaalta jos AKE on tuollaisen mallimerkinnän autolle Suomessa antanut niin sehän sen virallinen malli Suomessa silloin on vaikkei tehtaalta sellaista koskaan olisikaan tullut.
TPP

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Kyllä melkoinen puusilmä saa olla jos tuon luettuaan uskoo ostavansa aidon GT3:n..
Toisaalta kävikö tarinassa ilmi että ostaja nimenomaan oli nähnyt ko. myynti-ilmoituksen?
Vaan aika heikoilla taitaa olla ostaja jos on edes kauppakirjassa ei lue GT3. Tämän setviminen käriksessä olisi varmaan monelle lakimiehelle kiva pikku riita-asia tehdä pikkasen tiliä..
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

tumbe kirjoitti:minä taas olen sitä mieltä että autoliikkeen vika tämä on.
1. kauppakirjassa lukee carrera coupe, eikä GT3
2. gt3 selkeästi kalliimpi kuin normaali carrera mikä ammatinharjoittajan(liikkeen) pitäisi tietää tai olisi pitänyt tietää.
3. aikoinaan kun tuo kyseinen porsche oli nettiautossa myynnissä , sielä luki selvästi että auto on carrera 2 johon vain laitettu gt3 osia.

Se taas jos tämä henkilö on tiennyt että autoliike luulee että kyseessä on aito gt3 eikä sitä ole korjannut niin sitten menee hänen piikkiin mutta luulen että hän ei ole sitä tiennyt koska jos autoliike olisi luullut sen olevat aito gt3 niin kyllähän se tulisi näkyä kauppakirjassa.
Minä en ainakaan tiedä, onko GT3 itsenäinen automalli vai Carreran varustelumalli. Minusta siinä on sama kori. Jos siis joku kaupittelee netissä autoa nimellä Carrera 2 - GT3, minä ainakin oletan tämän olevan Carrera 2 - GT3. Sitten kilautan kaverille ja kysyn:
- mikähän tällaisen Carreran arvo on... niin, tässä on vielä tuollainen merkki, että GT3..?
- ai että GT3! Sehän on harvinaisuus! Aivan eri vehje (vrt. Alfa 156 Super vs. GTA). Katsos tarkemmin, onko siinä semmoiset istuimet ja tämmöiset vanteet ja tommoinen spoileri?
- ooo..on
- nehän on ihan eri hintaisia. Kyllä tuosta kannattaa maksaa + 30 %.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ Sama juttu. Sen vertaa en ole viitsinyt possujen mallimerkintöihin tutustua että tuon tietäisin.

Tuskin on ostaja myyjän nettiauton ilmoitusta nähnyt, eikä myyjä edes väitä kertoneensa noita tietoja ostajalle. Kertoo vain ettei ole sanonut mitään valheellista = jättänyt kertomatta kaiken. Jos olisi kertonut, niin aloittaisi koko jutun sillä tietenkin että olisi selittänyt ostajalle.

Ja se että ostaja on tarjonnut liian matalan hinnan aidoksi GT3:seksi ei kyllä meinaa minun mielestä mitään. Kyllähän koko autokauppojen toiminta taitaa perustua siihen että yritetään maksimoida voitot. Siksipä en autokauppojen kanssa ole juurikaan asioinut...
Kimmo

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Minultakin löytyy harvinaisuus mallimerkintänä 2.0 t-spark,muuten kaikki oikeat vastaavan turbon arvot.auto siis gtv 2.0 v6tb
auto siis tullattiin t-sparkkina vuonna 05,just huomasin kyseisen pikku mokan rek otteessa :wink:

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Mielestäni ostajan (varsinkin tuon hintaisen erikoisauton) pitäisi tietää mitä on ostamassa. Jos esim. turvakaarien puuttuminen ei pistä silmään niin mikä sitten? Kyllä tuollainen pitää huomata vaikka sitten vähän hämärässäkin.

Tosin suurinpiirtein yhtä paksua on rekisteriotteen merkinnät eikä Porschen myyjä ole niitä vaivautut oikaisemaan heti kun on virheen huomannut.

En tunne tapausta sen enempää joten omalta osaltani yllä oleva on pelkästään henk. koht. mielipiteeni/näkemykseni.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Jönsson kirjoitti:
tumbe kirjoitti:minä taas olen sitä mieltä että autoliikkeen vika tämä on.
1. kauppakirjassa lukee carrera coupe, eikä GT3
2. gt3 selkeästi kalliimpi kuin normaali carrera mikä ammatinharjoittajan(liikkeen) pitäisi tietää tai olisi pitänyt tietää.
3. aikoinaan kun tuo kyseinen porsche oli nettiautossa myynnissä , sielä luki selvästi että auto on carrera 2 johon vain laitettu gt3 osia.

Se taas jos tämä henkilö on tiennyt että autoliike luulee että kyseessä on aito gt3 eikä sitä ole korjannut niin sitten menee hänen piikkiin mutta luulen että hän ei ole sitä tiennyt koska jos autoliike olisi luullut sen olevat aito gt3 niin kyllähän se tulisi näkyä kauppakirjassa.
Minä en ainakaan tiedä, onko GT3 itsenäinen automalli vai Carreran varustelumalli. Minusta siinä on sama kori. Jos siis joku kaupittelee netissä autoa nimellä Carrera 2 - GT3, minä ainakin oletan tämän olevan Carrera 2 - GT3. Sitten kilautan kaverille ja kysyn:
- mikähän tällaisen Carreran arvo on... niin, tässä on vielä tuollainen merkki, että GT3..?
- ai että GT3! Sehän on harvinaisuus! Aivan eri vehje (vrt. Alfa 156 Super vs. GTA). Katsos tarkemmin, onko siinä semmoiset istuimet ja tämmöiset vanteet ja tommoinen spoileri?
- ooo..on
- nehän on ihan eri hintaisia. Kyllä tuosta kannattaa maksaa + 30 %.
Niin, mutta jos olet ammatiltasi automyyjä niin sinun pitäisi tietää. Koska ammatinharjoittajalla on isompi vastuu kuin kuluttujalla. Muutenhan voisi myydä auton vaikka ilman moottoria "en minä tiennyt että autossa pitää moottori olla"

Ja olen siinä samaa mieltä että tuon joka porschen myi olisi pitänyt paremmin selventää että kyseessä on vain carrera 2 gt3 osilla. Mutta jos mennään lain mukaan niinkuin pitääkin niin autoliike on minun mielestäni heikoilla tässä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

tumbe kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:
tumbe kirjoitti:minä taas olen sitä mieltä että autoliikkeen vika tämä on.
1. kauppakirjassa lukee carrera coupe, eikä GT3
2. gt3 selkeästi kalliimpi kuin normaali carrera mikä ammatinharjoittajan(liikkeen) pitäisi tietää tai olisi pitänyt tietää.
3. aikoinaan kun tuo kyseinen porsche oli nettiautossa myynnissä , sielä luki selvästi että auto on carrera 2 johon vain laitettu gt3 osia.

Se taas jos tämä henkilö on tiennyt että autoliike luulee että kyseessä on aito gt3 eikä sitä ole korjannut niin sitten menee hänen piikkiin mutta luulen että hän ei ole sitä tiennyt koska jos autoliike olisi luullut sen olevat aito gt3 niin kyllähän se tulisi näkyä kauppakirjassa.
Minä en ainakaan tiedä, onko GT3 itsenäinen automalli vai Carreran varustelumalli. Minusta siinä on sama kori. Jos siis joku kaupittelee netissä autoa nimellä Carrera 2 - GT3, minä ainakin oletan tämän olevan Carrera 2 - GT3. Sitten kilautan kaverille ja kysyn:
- mikähän tällaisen Carreran arvo on... niin, tässä on vielä tuollainen merkki, että GT3..?
- ai että GT3! Sehän on harvinaisuus! Aivan eri vehje (vrt. Alfa 156 Super vs. GTA). Katsos tarkemmin, onko siinä semmoiset istuimet ja tämmöiset vanteet ja tommoinen spoileri?
- ooo..on
- nehän on ihan eri hintaisia. Kyllä tuosta kannattaa maksaa + 30 %.
Niin, mutta jos olet ammatiltasi automyyjä niin sinun pitäisi tietää. Koska ammatinharjoittajalla on isompi vastuu kuin kuluttujalla. Muutenhan voisi myydä auton vaikka ilman moottoria "en minä tiennyt että autossa pitää moottori olla"

Ja olen siinä samaa mieltä että tuon joka porschen myi olisi pitänyt paremmin selventää että kyseessä on vain carrera 2 gt3 osilla. Mutta jos mennään lain mukaan niinkuin pitääkin niin autoliike on minun mielestäni heikoilla tässä.
Olen kyllä aika varma siitä, että suomalaisista automyyjistä 90 % ei ole kuullut mistään GT3:sta mitään ja 99% ei tiedä, onko GT3 itsenäinen mallisarja vai Carreran alalaji ja kuuluuko siinä olla turvakaaret, mutta ei kattoluukkua.

Paljon yleisempienkin autojen kanssa on moni myyjä ihmeissään: GT ja GTV ovat itsenäisiä mallisarjoja, mutta GTA onkin 156.

Ja totta puhuen minusta tuo GT3 suhtautuu Carreraan kuin GTA 156:een.

Siinä mielessä ostaja on heikoilla, että jos kauppakirjassa lukee Carrera 2. Toisaalta, jos rekisteriotteessa lukee GT3...?

Itse kyllä näen asian niin, että ostaja on syyllistynyt ehkä tietämättömyyteen, mutta myyjästä on tilaisuus tehnyt... jos nyt ei varkaan, niin ketkun kuitenkin.

Mutta tämähän on ihan uskonvarainen asia. Mielenkiintoinen tapaus kuitenkin. Kuinkahan lie päättyy?

Täällä kun tehdään kyselyjä erilaisista asioista; nyt voisi tehdä gallupin aiheesta, kumpi häviää oikeusjutun ja kumpi on oikeasti isompi ketku?

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Kun nyt puhutaan ostajan tietämättömyydestä niin korostan, että "tarinan" mukaan liikkeessä auton tutki/arvio useampi henkilö, auto valokuvattiin ja asiantuntija-apua pyydettiin Porsche Centeristä (mistä luulisi löytyvän ammattitaitoa kyseisen merkin suhteen).

Ihan "sikaa säkissä" periaatteella ei auto liikkeeseen päätynyt.
"Too much ain't enough"

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Seuraavaksi: "Täähän on vanha taksi, saatana!!!"
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

^^ buctu: juuri näin! jos kerran porsche centerille on annettu tehtäväksi tutkia auton tausta niin kai heillä on ollut käytössään asianmukaiset tiedot....

luulisi auton historian olevan selvitettävissä heidän toimestaan vaikka valmistenumerolla....varma en tosin voi olla mutta pienen vedon voisin pistää sen puolesta että heillä on mahdollisuus nähdä faktat autosta tehtaalta nykypäivään ja sieltä selviää varmasti onko auto GT3 vai ainoastaan carrera2

autoliikkeen vika minusta siis koko sotku

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Jönsson kirjoitti:
tumbe kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Minä en ainakaan tiedä, onko GT3 itsenäinen automalli vai Carreran varustelumalli. Minusta siinä on sama kori. Jos siis joku kaupittelee netissä autoa nimellä Carrera 2 - GT3, minä ainakin oletan tämän olevan Carrera 2 - GT3. Sitten kilautan kaverille ja kysyn:
- mikähän tällaisen Carreran arvo on... niin, tässä on vielä tuollainen merkki, että GT3..?
- ai että GT3! Sehän on harvinaisuus! Aivan eri vehje (vrt. Alfa 156 Super vs. GTA). Katsos tarkemmin, onko siinä semmoiset istuimet ja tämmöiset vanteet ja tommoinen spoileri?
- ooo..on
- nehän on ihan eri hintaisia. Kyllä tuosta kannattaa maksaa + 30 %.
Niin, mutta jos olet ammatiltasi automyyjä niin sinun pitäisi tietää. Koska ammatinharjoittajalla on isompi vastuu kuin kuluttujalla. Muutenhan voisi myydä auton vaikka ilman moottoria "en minä tiennyt että autossa pitää moottori olla"

Ja olen siinä samaa mieltä että tuon joka porschen myi olisi pitänyt paremmin selventää että kyseessä on vain carrera 2 gt3 osilla. Mutta jos mennään lain mukaan niinkuin pitääkin niin autoliike on minun mielestäni heikoilla tässä.
Olen kyllä aika varma siitä, että suomalaisista automyyjistä 90 % ei ole kuullut mistään GT3:sta mitään ja 99% ei tiedä, onko GT3 itsenäinen mallisarja vai Carreran alalaji ja kuuluuko siinä olla turvakaaret, mutta ei kattoluukkua.

Paljon yleisempienkin autojen kanssa on moni myyjä ihmeissään: GT ja GTV ovat itsenäisiä mallisarjoja, mutta GTA onkin 156.

Ja totta puhuen minusta tuo GT3 suhtautuu Carreraan kuin GTA 156:een.

Siinä mielessä ostaja on heikoilla, että jos kauppakirjassa lukee Carrera 2. Toisaalta, jos rekisteriotteessa lukee GT3...?

Itse kyllä näen asian niin, että ostaja on syyllistynyt ehkä tietämättömyyteen, mutta myyjästä on tilaisuus tehnyt... jos nyt ei varkaan, niin ketkun kuitenkin.

Mutta tämähän on ihan uskonvarainen asia. Mielenkiintoinen tapaus kuitenkin. Kuinkahan lie päättyy?

Täällä kun tehdään kyselyjä erilaisista asioista; nyt voisi tehdä gallupin aiheesta, kumpi häviää oikeusjutun ja kumpi on oikeasti isompi ketku?
Mutta sehän onkin automyyjän vika ellei tiedä autosta, eli siis tuon 90% pitäisi ottaa selvää jos ei tiedä, tässä tapauksessahan automyyjä sanokin oikein tälle asiakkaalle että hän ei tarvitse rek.otetta ym muita koska hän selvittää auton tiedot muualta.(asiakas ajatteli ettei hänen tarvitse selventää rekisteriotteen virhettä koska myyjä ei sitä edes halunnut katsoa) Lain mukaanhan automyyjän(ostaja) pitäisi tietää tuotteista paremmin kuin asiakkaan, ja ellei tiedä hänen pitää ottaa selvää. Eli vaikka olisi kuinka ketku asiakas niin tämä kyseinen tapaus pitäisi olla autoliikkeen moka.

Lisäksi kun kauppakirjassa lukee carrera eikä gt3 niin asiakas on luullut täysin että automyyjällä on oikeat tiedot koska jos autoliike ostaisi gt3 niin varmaan kauppakirjassakin lukisi gt3. eihän kukaan voi tietää mitä toisen ihmisen päässä liikkuu jos sitä ei tuoda esille puheissa selkeästi tai paperilla.

asiaa muuttaa se jos kaupanteko hetkellä asiakkaalta on kysytty "niin olihan tää gt3?" ja asiakas on sanonut kyllä. Minun mielestä paljon kertoo automyyjän vihainen puhelu jossa hän ensiksi kysyy "mikä porsche tämä on?" eikä sano: etteihän tämä mikään gt3 ole. mikä antaa kuvan ettei automyyyjä tiennyt mikä porsche kyseessä oli, eikä sitä kuvaa että asiakas olisi sanonut sen olevan gt3.

Olikohan tämä tarpeeksi epäselvästi kirjoitettu. :-D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^aivan oikein, jos Porsche Centeriltä on kysytty auton taustatietoja on ne varmasti tehnyt kyselyn valmistenumerolla porschen järjestelmään. Sieltä kyllä selviää mikä auto on. Mutta jos ostaja onkin vaan soittanut jollekkin porsche myyjälle ja kyselly että missähän hinnoissa tämmöset GT3:set on.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Velvollisuuksia ja oikeuksia on molemmilla osapuolilla, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Verkon kautta tapaukseen on vaikea ottaa lopullista kantaa.

Silti tuohon voisi todeta yleisesti, että yhtälailla myyjän passiivisuus riippumatta ostajan aktiivisesta pyrkimyksestä ottaa selvää autosta voi olla epärehellistä harhauttamista. Rehellinen, järkevä ihminen olisi kyllä tiedostanut sekaannuksen mahdollisuuden ja artikuloinut selkeästi useaan otteeseen mistä kaupan kohteessa on kysymys välttääkseen mahdolliset ongelmat.

Nykyään tuntuu, että oli kyse mistä kusettamisesta tai varastamisesta tahansa niin se tulisi jotenkin vähemmän tuomittavaksi, jos ikään kuin on ajautunut tilanteen "uhriksi" vrt. bensavarkaudet rikkoutuneista pumpuista. Omia oikeuksia kyllä osataan olla peräämässä, mutta velvollisuudet ohitetaan hyvin nopeasti.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

^näin on, ja pitää selventää että kaikki tieto mitä tästä tapauksesta on, on lähtöisin tältä asiakkaalta joten nämä yllämanitsemani asiat on sen pohajalta mietitty. Eli sehän riippuu sitten paljon siitä mitä sielä on oikeasti puhuttu kumpaan suuntaan tämä asia ratkee. Olisi tosiaan kiva saada se autoliikkeen näkemys esille.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Maclane kirjoitti: Nykyään tuntuu, että oli kyse mistä kusettamisesta tai varastamisesta tahansa niin se tulisi jotenkin vähemmän tuomittavaksi, jos ikään kuin on ajautunut tilanteen "uhriksi" vrt. bensavarkaudet rikkoutuneista pumpuista. Omia oikeuksia kyllä osataan olla peräämässä, mutta velvollisuudet ohitetaan hyvin nopeasti.
Hyvin sanottu, jotenkin tuntuu että ihmiset ajattelee että jos pumppu on rikki polttoainetta saa viedä ilmaiseksi niin paljon kuin huvittaa. Sehän on ihan sama kuin kaupasta saisi pölliä niin paljon kuin sielu sietää kunhan kukaan ei huomaa. Tai jos pankkiautomaatti sekoaisi niin saisi viedä säkillisen riihikuivaa mukanaan.

Mutta aiheeseen: ihmetyttää että myyjä ei ole selkeästi selvittänyt auton olemusta liikkeelle sen kummemmin, jäi myyjän kertomuksesta sellainen fiilis, että hän on antanut liikkeen selvittää kaiken omin päin ja pieleenhän se meni. Katsastuksen tekemä moka on kyllä myös uskomaton ja aika aloittelijamainen, ja se ei kyllä myyjän vika ole.

Itse vastaavassa tilanteessa olisin varmaan purkanut kaupan ja luvannut olla tulematta enää ikinä toiste ko. liikkeeseen.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kyllä apinakin erottaisi tuon aidosta, etenkin jos se apina myy työkseen autoja/possuja. Tosin ihmettelen ettei tuo myyjä ole korjannut aihetta sen enempää eikä vilkuillut rek.otetta.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Liike luuli autoa aidoksi GT3:ksi ja tarjosi siitä alihintaa ja meinasi tehdä hyvät voitot myydessään auton eteenpäin. Omistaja ajatteli saavansa kelpo hyvityksen Carrera 2:staan. Kumpiko oli ahneempi euroissa mitattuna, jos verrataan autojen käypiin markkina-arvoihin? Mitä ilmeisemmin liike. Takkiin tuli (jos edes tuli muutakuin ne roimat voitot GT3:sta), mutta sellaista liiketoiminta joskus on. Ei varmaan arvoautoja myyvälle liikkeelle mitenkään kohtuuton taakka. Ja minua ei haittaa, jos auton omistaja teki jopa voittoa Porschellaan. Ei autokaupoissa häviäminen ole sen pakollisempaa kuin asuntoa myydessäkään; molemmissa arvonnousu on mahdollista tietyllä aikavälillä, kun pelaa korttinsa oikein. Ullanlinnassa sijaitsevia asuntojakin myydään Eiralaisina ja niissä on ostajan vastuulla tarkistaa missä asunto todella sijaitsee ettei maksa ylihintaa=)

Ja oikeasti, jos vaikkapa nettiautossa on myynnissä jokin erikoisempi automalli, niin onko yhtään ostajaa, joka ei esitä kysymystä: "Onko aito M3/M5/AMG.....?"

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Eli tuolla logiikalla voisin esimerkiksi kaupata Giuliaani museoautona ja on ostajan vastuulla selvittää onko se sitä ja jos ei selvitä, niin oma vikansa. Onkohan vaan ihan noin? Tai, että korinvaihtoauton kauppaaminen aitona olisi yhtä ok?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

^Tarkoitin tuossa ylempänä, että jos tiedot ovat selvästi silmien edessä, kuten on annettu ymmärtää, että tuossa autokaupassa oli, niin ostaja on toiminut kuin olisi ahneuden sokaisema. Siksi viittasin tuohon asuntokauppaan, kun se on yhtä helppo todeta missä mikäkin asunto sijaitsee ja vain ahneuden sokaisemana voi kyseinen seikka mennä ohi huomaamatta. Ja kun nyt vielä toimijana oli ammatikseen autoja myyvä liike, niin heillä on kyseisessä kaupassa kyllä se asiantuntijan rooli ja siten suurempi vastuu.

Korinvaihtoauton myyminen...niin onko se petos, jos jättää vaikka mainitsematta auton olevan korinvaihto? Aika selkeästi monessakin paikassa sanotaan, että autoa ostaessa on tarkistettava asiapaperit ja että auton runkonumero täsmää papereihin. Vanhemmat korinvaihdothan eivät välttämättä papereista käy ilmi ja niissä voidaankin sitten jälkeenpäin väitellä korkeintaan siitä tiesikö myyjä itsekään auton olevan korinvaihto. Edelleenkin on eri asia myydä auto asiantuntijalle eli liikkeelle kuin toiselle yksityiselle henkilölle.

Ja loppuen lopuksihan kaikki on kiinni myyntihinnasta. Muistan opiskeluajoilta sen, että ylihintaan myyminenkin on laitonta. Eli liike ei voi myydä 20 000 euron autoa tietämättömälle asiakkaalle 30 000 eurolla. Karkea raja tuolle ylihinnalle oli, että kun poiketaan yleisestä hintatasosta 20-30% ja vielä niin, että mitä halvempi tavara sitä räikeämpi ylihinnan tulee olla. Oikeuden päätös on olemassa mm. tapauksesta jossa myytiin 500 euron tavara 1050 eurolla ja käry kävi, ettei nyt niin isoista summista tarvitse olla edes kyse. Sekin vaikuttaa onko ostajalla kaikki muumit laaksossa ja onko myyjä tietoinen siitä. Toteutuiko tuossa autokaupassa muuten edes se 20% ylihinta Porschesta? Ja edelleenkin hyvin kyseenalaista, että voitaisiin missään tilanteessa todeta yksityisen henkilön myyneen auton ylihintaan (asiantuntija)liikkeelle. Lait on tehty suojelemaan kuluttajaa. Jos laki olisi sama kuluttajia ja ammatinharjoittajia kohtaan niin autoliike voisi pyytää sinulta korvauksia, jos liikkeeseen myymässäsi autossa ilmenee jotain vikaa. Nythän se toimii onneksi vain toisinpäin.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Siis oikeesti, ei taida automyyjällä olla paljon ammatti ylpeyttä, että sitä kiinnostaisi oikeasti autot ja seuraisi esim. lehdistä mitä autoja on olemassa. Tyhmä myyjä jos ei tuommoisia Possuja erota :roll:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Myyjä on tasantarkkaan ollut hyshys,ja liike luullut saavat halvalla.
rek otteen mallimerkinnästä ei voi muita syyttää kuin myyjää,sen saa korjattua,jos vain haluaa
Todennäköisesti tässä tapauksessa on ensin käyty tullissa ja sitten konttorilla,koska todennäköisesti verot maksettu replikan arvon mukaan kuitenkin

Itse käytin aikoinaan turbo getvosen ensin konttorilla,ja siellä pistettiin papereihin malliksi 2.0 t-spark,ja tullissa arvo katsottiin tietenkin kyseisen mallin mukaan.Olisi tietenkin pitänyt paperit katsoa läpi,ja konttorilla huomauttaa mokasta silloin 05
:wink:

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Onhan tuo aivan selvä juttu, että myyjä ei halunnut kertoa kaikkea autosta. Eihän muuten tuota sotkua olisi tullut.
Nettiauton ilmoituksessa kyllä kerrotaan ettei kyseessä ole aito GT3.

Tässä olisi taas yksi Saksassa oleva "täysin uniikki GT3"(niinkuin tämä ko. yksilökin):

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vhgvnd1w1qmf#

Ei muuta kuin tuonti tänne ja koettamaan onnea saisiko sen myytyä GT3:na. Joillakin täällä kirjoittavilla tuntuu olevan se käsitys, että jos ostaja ei huomaa niin sehän on sen oma vika. Ei ymmärrä. Meilläpäin sitä kutsutaan huijaamiseksi.
:crazyeyes:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tästä tulee mieleen aika vastaava autokauppa asia.
Jos autoharrastaja myy vanhaa autoaan jota on rassannut vuosia ja tietää jokaisen nippelin kulumatason. Niin onko silloin velvollinen listata koko auton näkyvillä ja piilossa olevat kulumat ja kuluman alut ja täten pelottaa ostaja pois siinä missä autoista välittämätön myyjä sanoo samassa tilanteessa että ei mitään vikaa tietääkseni?
(Elkää pelätkö en ole kauppaamassa 75:stani) :-D
Sitten mitä olen Audia nyt kaupannut niin parhaat ostajaehdokkaat ovat nuoria sällejä joilla ei ole juurikaan ylimääräistä rahaa, eikä ne ymmärrä tarkastaa tai edes kysyä auton maalipintaa jne. paikanpäällä. Olenko minä velvollinen näyttämään kädestäpitäen mm. kaikki maalipinnan ja pikkunippeleiden häiriöt jotka voisi itsekin katsoa tai edes kysyä niistä, ja täten helposti menettää kaupat tai monta sataa? Selvää etteivät he itsekään niin tee minulle.
Minusta käytetyn auton ostajan tulee peräti ihan itse tarkastaa auton kunto ja paperit, itse ainakin toimin näin vaikka myyjä mainostaisi että auto on todella helmikunnossa jne.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Olenko minä velvollinen näyttämään kädestäpitäen mm. kaikki maalipinnan ja pikkunippeleiden häiriöt jotka voisi itsekin katsoa tai edes kysyä niistä, ja täten helposti menettää kaupat tai monta sataa?
Et ole. Minusta myyjän vastuulla on se, että papereissa on merkitty tavara siksi mikä se on. Jos tuo auton maahan niin varmasti tietää mikä se on enkä usko tuollaiseen urpoiluun ettei muka tarkasta katsastuksen jälkeen mitä sinne on merkitty.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Aamen ja juuri näin.Syytä on turha siirtää kats konttorin piikkiin.Tod näköisesti kaikki muut tiedot oikein paitsi tuo malli

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

http://www.nettiauto.com/porsche/911/3320451

Nyt kyseinen yksilö myynnissä hartikaisella, eli taitaa autoliike ottaa omaan piikkiin tämän jutun.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Ei tuo hintapyyntö kuitenkaan ole kuin 100 € vähemmän kuin kuittiin merkitty hyvityshinta.
TPP

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Rekisteriotteen mukaan omistan näköjään Alfa 147:n, joka tosin pihassa näyttää aivan GT:ltä.
:crazyeyes:

Kumpanakohan sen saisi myytyä?

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

hjpp kirjoitti:Rekisteriotteen mukaan omistan näköjään Alfa 147:n, joka tosin pihassa näyttää aivan GT:ltä.
:crazyeyes:

Kumpanakohan sen saisi myytyä?
Tuosta voi seurata vaikka mitä harmia, voin reiluna hakea ongelman pois jos tankkaat tankin täyteen ja tarjoat kahvit... 8)
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

jos vain malli merkintä vääriin,niin ei koidu mitään harmeja,jos siis muut tiedot oikein,kysytty on,ja konttorin setä sanoi,että muuta konttorin puolella,jos se sinua häiritsee
Itsellä tosiaan mallimerkintä 2.0t-spark ja oikeasti 2.0 v6tb

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ainoastaan voisi tulla ongelmia kun on maksellut edullisempaa vakuutusta ja jos jotain sattuu ja ilmenee että autohan olikin....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuohon vakuutushommaan liittyen. Tuli vakuutusyhtiöltä taas Alfan vakuutuskirjat muistutuksena ko. laitteen olemassaolosta.
Teho 70Kw, juu onhan siinä vähän enemmän. Paljonko moinen virhe voisi vaikuttaa maksuihin?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Alfissimo kirjoitti:Tuohon vakuutushommaan liittyen. Tuli vakuutusyhtiöltä taas Alfan vakuutuskirjat muistutuksena ko. laitteen olemassaolosta.
Teho 70Kw, juu onhan siinä vähän enemmän. Paljonko moinen virhe voisi vaikuttaa maksuihin?
50-100e?
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mulle tuli kerran Ifltä vakuutuskirje missä kerrottiin että mun Lancia Deltan moottorintilavuus on 20L ja vakuutusmaksu sitten jotain parisataa korkeampi kun normaalisti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin