Lancia Stratos arvailua

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Lancia Stratos arvailua

Viesti Kirjoittaja alfista »

Lancia Stratos prototyyppi näyttää melko valmiilta. Keskimoottori, kompakti kaksipaikkainen, helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa. Itse kuitenkin odotan, että konsepti tulisi käyttöön konsernin muillakin merkeillä. Jos Alfa tekisi tuosta Divan tyyppisen kaksipaikkaisen, niin sopiva urheiluauto olisi siinä, ikuiseen pitoon. Ellei, niin pitää hankkia Lotus.

Kuvia italiaspeed
http://www.italiaspeed.com/2010/cars/la ... llery.html
Viimeksi muokannut alfista, 14 Elo 2010, 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lancia Strator arvailua

Viesti Kirjoittaja mattijus »

alfista kirjoitti:helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa.
Varsinkin jos MR2 on nelimukinen korolla ja Stratos Ferrari V8
VMP

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

On kyllä prototyypissä käännetty alkuperäisen Stratoksen muodot hemmetin hienosti nykyaikaan. Räyhäkän näköinen mutta silti tyylikäs.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

tyylikäs...tykkään :P
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Lancia Strator arvailua

Viesti Kirjoittaja alfista »

mattijus kirjoitti:
alfista kirjoitti:helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa.
Varsinkin jos MR2 on nelimukinen korolla ja Stratos Ferrari V8
Jep! En tiedä uuden Stratoksen tekniikasta enempää, mutta tuohon luulisi sopivan parilitrainen turbonelikko. Eikö vanhassa stratoksessa ollut v6?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Siinä lienee V8, eikä niitä konsernista taida montaa löytyä :lol:

EDIT: sitten oli myös juttua, että koripanelit olisivat hiilikuitua
VMP

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Upea vehje..

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Lancia Strator arvailua

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

alfista kirjoitti:Jep! En tiedä uuden Stratoksen tekniikasta enempää, mutta tuohon luulisi sopivan parilitrainen turbonelikko. Eikö vanhassa stratoksessa ollut v6?
yep 2.4 v6
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

J. Saari kirjoitti:On kyllä prototyypissä käännetty alkuperäisen Stratoksen muodot hemmetin hienosti nykyaikaan.

Älä muuta sano! Hienoin prototyyppi ever!

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

mattijus kirjoitti:Siinä lienee V8, eikä niitä konsernista taida montaa löytyä :lol:

EDIT: sitten oli myös juttua, että koripanelit olisivat hiilikuitua
Ei taida hiilikuituammetta veekasilla saada tojon hinnalla? :(

Ihan makean näköinen vehje ja sukunäköä on. Onkohan alkuperäiset Stratoksen muotit kaivettu vintiltä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jönsson kirjoitti:Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.
Tosin Lankiassa näyttääkin olevan edelleen moottori kuskin takana, joten hyvä teoria, mutta ei tällä kertaa oikea.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Wikipediasta:
A new, modern Stratos is being designed for 2011, in tandem with the 40th anniversary of the original model. The car will use the V8 engine currently used in the Ferrari F430. The car's body panels are speculated to be carbon fiber. It is further speculated that this car will enjoy a limited-production run.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Um, Ferrarin V8 ja MR2:sen hinta? Hieman nyt maalaisjärkeä kehiin.

Ja kuulemma pohjautuu F430:sen lyhennettyyn alustaan. Varmaan melkoisen mielenkiintoinen käsiteltävä :).

Lainaus Edmunsin Inside Linen uutisista:

"Fiat, of course, has had considerable success with its Alfa Romeo 8C Competizione limited edition, which sold out very quickly. However, the neo-Stratos is likely to cost considerably more than the Alfa."

http://www.insideline.com/fiat/more-neo ... merge.html
-Matti-

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Sorry !! ruma ku sika viiksillä, töppö, tai jotain muuta häiritsevää.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Jönsson kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.
Tosin Lankiassa näyttääkin olevan edelleen moottori kuskin takana, joten hyvä teoria, mutta ei tällä kertaa oikea.
Siis sikäli varmasti olet jäljillä, että idea ilmeisesti todettiin 8C:n kohdalla toimivaksi ja on nyt kopioitu siitä Lancian puolelle. Korotetuin hinnoin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hieno Stratos. Yllättävänkin paljon alkuperäisen, tai siis sen rally stratoksen näköinen. Alkuperäinen Bertonen stratos oli aika ufon näköinen V4. Wedgeklassikko sekin.

Silloin tällöin on nähnyt spekulointia mahdollisesta Montecarlosta. MR2 hintaluokkaan se sopisikin huomattavasti paremmin, kun nappaa jonkun konsernin pienemmistä turbomyllyistä voimanlahteeksi ja pitää painon kurissa sekä auton kaksipaikkaisena. Stratos on aina ollut tavallisen sukankuluttajan tavoittamattomissa, ellei lasketa niiitä lukuisia replicoita mitä siitä on tehty.

Kun ne on ne 500 stratosta saaneet myytyä, niin jäädään vesikielellä odottelemaan uutta 037:aa. Se vois tulla vuorostaan Abarthilta. Muistaakseni toi 037 tuli Abarthin projektien järjestysnumerosta. Mikähän mahtais olla seuraava vapaa numero..

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jaaettä V8, mua ei kohta huvita mikään. Olishan tuohon riittänyt pienempikin pannu. Ja joku 240teur hinnaksi, eihän tästä taas tuu yhtään mitään.

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Porukka puhuu koko ajan MR2:sta. Onko sitä nykyisin edes myynnissä? Kattelen parhaillaan liisaria itelleni ja Toyotalta en oo vielä yhtään mielenkiintoista mallia bongannut. Koko mallisto on kallista&harmaata. Tai vähintään rumaa&harmaata.

Jos Giulietan hinta on Suomessa Golfin vastaavan tehoisen kanssa samoissa, niin sillä mennään. Jos ei niin sitten joku halpis merkki pirtsakalla tekniikalla.

250k€ Stratokseen ei ihan vielä budjetti repeä. Ettei mene kokonaan aiheen ohi niin tuo Stratos on kyllä aivan sairaan hieno. Mieluummin ajelisin tuolla kun Ferrarilla.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ MR2:n valmistus loppui 2007. MR2 kai nousi esiin esimerkkinä keskimoottorisesta matti meikäläisen sportista. Tällä hetkellä ei taida juuri kukaan valmistaa "kohtuuhintaisia" sanotaan alle <50K€ keskimoottorisia sporttiseksi luettavia autoja. Ei tule ainakaan mitään mieleen Lotus Eliseä lukuunottamatta, mutta se kustantaa just yli 50K€ uutena.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pieni hiilikuitukippo V8:lla... Ei mut hemmetti, sehän lähtee lentoon :mrgreen: itselläkin törähti ensimäisenä mieleen, miten noin pieni ja tehokas oikasti käyttäytyy.

Kyllä itse ottaisin 8C;n - Stratos ei missään tapauksessa ole epäonnistunnut. Hiukan vain ihmetyttää nuo pienet valmistus erät, pelataanko varman päälle vain?

:roll: Celicakin on kadonnut, tämän päivän eksoitiikkaa on sekasikiö crossover 1,4 bensa vaparilla
Viimeksi muokannut DaViega, 30 Loka 2010, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfista kirjoitti:Jaaettä V8, mua ei kohta huvita mikään. Olishan tuohon riittänyt pienempikin pannu. Ja joku 240teur hinnaksi, eihän tästä taas tuu yhtään mitään.
Eikös alkuperäisenkin Stratoksen pannu ollut Ferrarista. Dino? Perinne siis jatkuu. Ei nuo vanhatkaan Stratokset kai pers'aukisten kulkineita ollut. :)

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Cuore Sportivo kirjoitti:Eikös alkuperäisenkin Stratoksen pannu ollut Ferrarista. Dino? Perinne siis jatkuu. Ei nuo vanhatkaan Stratokset kai pers'aukisten kulkineita ollut. :)
Parissa ekassa protossa oli Fulvian V4 ja Betan rivinelonen, kunnes lopulta päätyivät 2.4 l Dino V6:een. Viimeiset 500 Dinoa meni Stratokseen. 492 Stratosta valmistui kaikkiaan, joten aika eksklusiivinen peli se on aina ollut. Tuskin yhtään enempää uusiomalliakaan valmistuu. Aika onnistuneeksi rajoitettu tuotantopolitiikka on Ferrarillakin osoittautunut. Kysyntä ja haluttavuus on pysynyt tapissa ja ennakkotilauslistoissa ei sivut tahdo riittää.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Xehpuk kirjoitti:http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
http://www.new-stratos.com/en/

Ilmeisesti suunnitelevat 25 kappaleen sarjan rakentamista.

O.T. Tuo Stratoksen rakennuttaja oli muuten Lahti Historic Rallyssa ajamassa Porschella ainakin vuonna 2006.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Tuo stratos ei ole Fiat-konsernin projekti vaan yksityisen yrityksen viritelmä....

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Britit näkyy tekevän replikoita alkuperäisistä, Stratos on niitä hyvin harvoja autoja joiden kopioinnin voi ymmärtää:
http://www.hawkcars.co.uk/

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Jep, eikös Top Gearissa joskus kokeiltu yhtä Alfan 3-litraisella kuutosella varustettua replicaa?
qaz kirjoitti:Britit näkyy tekevän replikoita alkuperäisistä, Stratos on niitä hyvin harvoja autoja joiden kopioinnin voi ymmärtää:
http://www.hawkcars.co.uk/

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Feikki
http://www.youtube.com/watch?v=oP9Tdi2nIoA

Aito
http://www.youtube.com/watch?v=pG9BOrj2YYk

Noin muuten, jos etsii vastaavaa autoa samalta ajalta niin Dino 308GT4 tai sama auto Ferrari merkeillä eli Ferrari 308GT4 on oletettavasti saman kaltainen auto. Ajoasento on vain parempi koska tilaa on enemmän ja aitorunkoisena autona, ajotuntumaltaan varmasti parempi.
Ohjaamo on yllättävän samankaltainen ja ohjaus on yhtä nopea.
Ferrarin V8 on käytännössä ikuinen ja laajempi ominaisuuksiltaan.
Vaihdelaatikkoa ei ajamalla saa rikki.

"Race" -henkisyyttä ALKUPERÄISESSÄ Stratoksessa on varmasti enemmän, mutta Ferrari onkin enemmän GT-auto.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Punainen Stratos jälkimmäisen videon alussa näyttää ihan pienoismallillta Clarksonin vierellä 0:34 :crazyeyes:

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Top Gear klo 17:50 kolmosella, kokeilussa Stratos (Hawk HF3000)

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Eräänä päivänä se toimii. Ja näyttäähän se aidolta.
Ja vilahtihan se maailman upein ralliauto 037:kin kuvissa.
Ride on!

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tuo uuden nokka tässä laitteessa on kyllä kerta kaikkiaan heikompi esitys kuin vanha. Puolivalmis.

Kuva

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Seiska5mma kirjoitti:Tuo uuden nokka tässä laitteessa on kyllä kerta kaikkiaan heikompi esitys kuin vanha. Puolivalmis.

Kuva
Totta. Näyttää jotenkin japanilaiselta Litaliässältä.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

jknracing kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
http://www.new-stratos.com/en/

Ilmeisesti suunnitelevat 25 kappaleen sarjan rakentamista.

O.T. Tuo Stratoksen rakennuttaja oli muuten Lahti Historic Rallyssa ajamassa Porschella ainakin vuonna 2006.
Michael Stoschek voitti silloin luokkansa hienolla Porschellaan, jolla on aikoinaan ajettu Monte Carlossa. Taitaa uuden Stratoksen sivuilta löytyvä hyppykuva olla juuri tuosta kilpailusta. Kun katsoo kyseisen kuvan suurempana, näkee Monteen osallistumisen vuoden.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Seiska5mma kirjoitti:Tuo uuden nokka tässä laitteessa on kyllä kerta kaikkiaan heikompi esitys kuin vanha. Puolivalmis.
Samaa mieltä, ihan kuin olisi homma jäänyt jotenkin kesken ja pyöreät valot pitää olla ehdottomasti....mutta perä on hienompi kuin missään :twisted:
asennetta löytyy!
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ensimmäiseksi kääntäisin valojen "surullisen ilmeen" vihaiseksi... oiekastaan ainoa asia mikä minua tuossa kaarassa häiritsee... Oisko nousevat valot täysin naurettava idea 2010 luvulla :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Videon perusteella ainakin Luca di Montezemolo tykkäsi, tosin ei kai sitä voi haukkuakkaan kun kaveri on tuhlannut omia miljooniaan tuohon autoon.

http://www.gtspirit.com/2010/11/23/vide ... a-stratos/

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Mitenkäs Suomen lainsäädäntö. Olisko tuollaista Stratos kitcaria mitenkään mahdollista saada kilpiin Suomessa? Joskus isona vois tuollaisen rakennussarjan hommata :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Käytännössä Englanti ja Ruotsi ovat ainoat EU-maat joissa itse tehty kitcar on mahdollista saada kilpiin. Joskus kysyin katsastusmiehiltä huvikseni asiasta mutta vakuutuin siitä että hullu saisi mielellään olla ja helvetin paksu lompakko, että sen rumban kävisi läpi. Auto tulkitaan aina valmistumisvuotensa lainsäädännön mukaan joten kaikki tuoreimmat uusien autojen vaatimukset pitäisi täyttää. Pitiköhän vielä läpäistystä kolaritesteistäkin olla todistus.

Siitä en ole varma miten lainsäädäntö suhtautuu Englannissa tai Ruotsissa katsastettujen kitcarien suomessa rekisteröintiin.

Vastaa Viestiin