G tech kiihtyvyysmittari, tulosten puimista

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

G tech kiihtyvyysmittari, tulosten puimista

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onkos palstalaisilla kokemusta kyseisestä laitteesta. Lainasin kaverilta tuommoista Pro RR mallia, 156:sen "viritysten" testailua varten.

Minua kiinnostaa laitteessa lähinnä ominaisuus joka kiihdytyksestä laskee teho ja vääntölukuja. Saadut lukemathan eivät ole moottoritehoja eikä tehopenkissä mitattavia pyörätehoja, vaan ajettavissa olevia tehoja.

Osaisiko joku sanoa millä kertoimella noita saatuja lukemia pitäisi muuttaa, jotta saisi edes jotenkin vertailtua moottoritehoihin? Olennaisimmat vähentäjät taitaa olla ilmanvastus ja voimansiirto, vai?

Ajoin kolme pätkää ja erot lukemissa aikas merkittäviä.

Auto 156 SW -00 1.8:n moottorinohjainlaitteella, mutta 2.0 koneella. Painoksi laskin 1475kg.

1. "Huomattava" ylämäki
86,2kW @ 5986rpm
159,1Nm @ 3192rpm

2. Hyvin lievä ylämäki
83,7kW @ 5899rpm
158,7Nm @ 3107rpm

3. Sama kuin 2 mutta toiseen suuntaan, eli hyvin lievä alamäki
80,4kW @5986rpm
149,1 Nm @ 3192rpm

Vaikka olosuhteet paranee niin tulos huononee. Ei kait moottorin lämpeäminen voi noin suurta eroa tehdä?

Keskiarvo teho hevosvoimina olisi 113,5Hp

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

kannattaa testata suoralla - ja saada paino mahdollisimman oikeaksi, tosin kun tekee muutoksia, niin kyllä se näyttää hyödyn, tai haitan, kunhat testaat samassa paikassa.

omalla laskutavallani sain:

1: 160hv

2: 155hv

3: 149hv

ja näistä tuo keskimmäinen se lähinnä, kun on suorimmalla mitattu.

:wink:

ex alfa antoi 176kw, josta sitten kertoilemalla pääsin 326,7hv ja penkissä näytti silloin 324,3hv
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Ylämäessä kiihdytettäessä tulee enemmän G-voimia, kuin tasaisella puhumattakaan alamäessä kiihdytettäessä.

Eikö tässä nyt ole kyse pyörätehosta juurikin? Jaat jollain 0.91-0.94, niin palttiarallaa moottoritehon. (Jos ei ilmanvastuksia ja hitausmomentteja oteta huomioon)

Pistä PM sun sähköpostis, niin voin lähettää 90 sivusen raamatun .pdf, joka jäi kouluajoilta. Siinä on kaikki mitä tarviit ton laskemiseen. 8) (Paitsi gummien dynaaminen säde, 156:sen otsapinta-ala, ilmanvastuskerroin ja välitykset)
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei kiitos mitään opusta :mrgreen:

ja kyllähän tähän tarvii ilmanvastus laskea.

Tuo GFJ:n kerroin on varmastikin hyvä, kun on kerran penkissäkin käyty.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Voisin huomenna vielä ajaa pari kertaa, jos saisi tuota hajontaa vähän tasattua. Sitten voinkin suorittaa virityksen nro.1

Vastaa Viestiin