Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jiitee kirjoitti:
S_A kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001159601.html

Tässä tuo sama juttu.
Ei ole kyllä ikinä tullut mieleen, että JOKU voisi oikeasti olla NOIN IDIOOTTI. Mutta kyllä näitä valopäitä näköjään löytyy.
Audistit on oma rotunsa vähän turhan usein.... En haluaisi yleistää, mutta liian usein saa varautua kaikenlaiseen...

Mut on ohitettu tollasessa paikassa kyllä ajamalla naapurikaistaa pitkin sun muuta, muttei kukaan ole vielä keksinyt jalkakäytävälle ajaa ja kiertää bussipysäkkiä......

Yleensäkin, tää ihmisten kiire. Tuokin jäi seuraaviin valoihin 100m päässä. Nopeemmin perillä?
Pään sisällä tuo kiire on. Täysin pään sisällä. Jumalaton riski kaikesta vakastava vammantuottamisesta tahallisesti piittaamatta mistään asioista, sen takia että pääsee 100m päässä olevaan jonoon valoihin....

Toivottavasti poliisi saa ton videon käsiinsä, etsii ton kuljettajan. Ja ottaa sen kortin pois. 3-6kk. Saadaan taas uusi joukkoliikenteen käyttäjä!
Ei kannata yleistää. Naapurina audisti ja on tosi hyvä tyyppi kaikin puolin.
Samoin tutuissa pari VAG Octavia-kuskia, joista toinen hakee hyvää , vähän ajettua pari vuotta vanhaa RS-mallia ... itse asiassa tämä kaveri on kummipoikani... please, älkäämme lokeroiko ihmisiä autohabituksen(kaan) mukaan.... :wink:

JT

PS. paras fiilisauto mitä olen koskaan omistanut on
edelleen Kupla-VW, jonka myyntiä kadun edelleen
( vaikka sainkin sen myyntihinnalla museo-Alfan ja prätkän)
Joo koitan olla yleistämättä. Mutta liian usein saan paskaa niskaan töissä...tietyiltä merkeiltä. Including Pakukuskit.
MUTTA EI AINA. Ja siitä tulee hyvä mieli! :)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Aquatica kirjoitti:^
Mitähän mahtoi Audi-miehen selitykset olla, kun sisältö on veispuukista poistunut?
Jotenkin näin: "Luulin, että kuljettaja on mennyt tauolle". :mrgreen:
Ride on!

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 60141.html

Lisää asennevammasia liikenteessä.
 

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Jiiällä kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 60141.html

Lisää asennevammasia liikenteessä.
Darwin Awards -ehdokkuusmateriaalia selvästi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jätän tämän tähän
Liitteet
Pemari.jpg
Pemari.jpg (127.45 KiB) Katsottu 6510 kertaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

http://m.iltalehti.fi/iltvlive/201601120112255_v5.shtml. Pahoittelut mobiililinkistä.

Olenkos minä ainoa, kun olen havaitsevinani GPS-paikannuksen ilman, että sitä ääneen sanotaan? Mitäpä sitä kansalle ääneen sanomaan, joku voisi vaikka vastustaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Alfissimo kirjoitti:http://m.iltalehti.fi/iltvlive/201601120112255_v5.shtml. Pahoittelut mobiililinkistä.

Olenkos minä ainoa, kun olen havaitsevinani GPS-paikannuksen ilman, että sitä ääneen sanotaan? Mitäpä sitä kansalle ääneen sanomaan, joku voisi vaikka vastustaa.
Joo, siltähän tuo haisee. VMP

Sanokaas muuten viisaammat, miten tuollaisen käyttöä sitten valvotaan? Eli kuka - ja miten - poimii vaikkapa Kehä I:n aamukasasta tai öiseltä Ouninpohjantieltä sen/ne autoilijat joilla ei sattunut tuo edullinen (ja pakollinen) autokohtainen paikannuslaite toimimaan/mukaan? Vai pakkoasennetaanko nuo kiinteästi kaikkiin kotteroihin niin, että kun virrat päällä niiin laite toimii? Noh, niin tai näin, sanoinko jo? VMP

-Tazio

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^varmaan sitä valvotaan katsastuksessa ja ratsioissa. Ja jos jäät kiinni sen ohittamisesta joutuu munista eduskunnan lipputankoon.

Rupee meininki olemaan jo aika surkuhupaisaa...millonkohan yhtiöitetään esim. puolustusvoimat? :mrgreen: :drinking:

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jos joku järjestää jotain mielenosoitusta yms liittyen näihin Berberin suunnitelmiin, niin mukana.

V*ttu mitä touhua!
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Eikai sen ohittamisesta kiinni voi jäädä jos laittaa sen toimimaan on-off periaatteella kaukosäätimellä. Kaukarista aina päälle katsastukseen jne.. Vähän samalla tapaa toimisi kuin mopojen kierrostenrajottimet, napista vaan päälle kun osuu ratsiaan :-D
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^tuskin tulee. Täällä otetaan kiltisti paska suuhun ja jauhetaan sitten kotona pimeessä :drinking:

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

palkus kirjoitti:Jos joku järjestää jotain mielenosoitusta yms liittyen näihin Berberin suunnitelmiin, niin mukana.

V*ttu mitä touhua!
Joku Iltapulun sivuilla vaati jo välitöntä Bernerin yhtiöittämistä ja osien myyntiä :)

-Tazio

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja palkus »

^en kyllä ihmettele. Aikamoista lammaslaumaa tässä kyllä ollaan ja tuo autoliitto on lähinnä vitsi. Tuolla tsadin ytimessä on niin paljo semmosta porukkaa, että oksat pois.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Mitäköhän merkitystä automerkillä on asiaan? On kyllä v*tun tyhmä sika taas vaihteeksi...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 61384.html
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

http://www.ksml.fi/kotimaa/Holtittomast ... 4#comments

Eipä tuossakaan ollut kukaan vaivautunut pysähtymään tai ainakaan jäämään paikalle. Ko. kaksikko ohitti meidät 25 km:ä aiemmin todennäköisesti niin kovaa kuin Tole kulki. Katseltiin pientareita jo aiemmin, jos olisi höyryävä rusina jossain näkynyt. (Yhteiskunta olisi kyllä kiittänyt, jos näin olisi käynyt.)
Toisaalta, kun toisen hepun katseen näin, niin en ihmettele, jos kukaan ei paikalle ollut jäänyt. Toinenhan oli jo hyvää kyytiä pötkimässä karkuun ja aika pitkälle varmaan ehtikin, kun koppalakit saapuivat paikalle vasta yli vartin odottelun jälkeen.
Kuva ei ole ottamani.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Käytiin eilen iltasella Prismassa (~19.00) Golffilla. Menimme moottoritien kautta etelän suunnasta.
Juuri Pälkäneentien rampin erkanemiskaistalle siirtyessämme valkoinen MiTo (Italia vauhtiraidan helmoissa) ohitti meidät myös poistuakseen moottoritieltä. Ei mitenkään törkeästi, mutta itse en tuota viitsi harrastaa. Mielummin köröttelen takana.
Itse en ajanut, joten todennäköisesti nopeutemme oli vähintään rajoitusten sallima :mrgreen:

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Paasataan vähän lisää vielä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 61384.html

KEhä 3, 3.tien kohdalla oleva siltatyömaa. 60 rajotus. Olet shikaani. Molemmin puolin menee ohi autoja, rekkoja, busseja, lentokoneita, helikoptereita.
Ei auta, vaikka on kavennettu kohta (Suunta Länsi), ohi vaan. Parhaat ajaa sen 80-100 ja ohittavat oikealta jos vasemmalla kaistalla on joku tiellä.

Suunta ITÄ, mitäs sitä hiljentämään siltikään, vaikka tiessä on shikaani. Kiva leikata vielä vähän naapurin puolelta kun sitä siinä shikaanissa ohittaa 20kmh ylinopeudella...

Mikä meitä vaivaa, Tietyö alue, jengiä töissä keskellä päivää ja kukaan ei tajua sitä. Vaikka sielä LUKEE. ISOLLA ei vaikutusta.

Pistetääs se näin päin, menisitkö sinä kaasaamaan siltaa Kehä 3:selle, kun vierestä menee rekkaa ja henkilöautoa ja bussia ohi pedaali lattiassa, vaikka 500m aiemmin on 60kmh rajotus joka seki on vähän liikaa mun mielestä.......
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ajelen siitä päivittäin. Ainakin länteen vievällä rampilla on stop merkki jota ei tunnuta osaavan lukea. Oli siinä joku lisäkilpi jota on kehältä vaikea nähä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Siitä stoppimerkiltä on muuten ihana yrittää kirmata sinne 80km/h vetävän liikenteen sekaan. Taidan jatkossa kiertää vaihtoehtorampin kautta tuon rempan ajan, jos tulee asiaa ajaa kehäkolmosta länteen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

trh
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Loka 2015, 21:33

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja trh »

Samalla paikalla on nyt kärkikolmio stop-merkin tilalla. Kärkikolmiolla ei tosin ole mitään merkitystä, koska kaistaa vaihtava on aina väistämisvelvollinen.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001165266.html

Tuttu paikka. Tossa saa ihan oikeasti olla muuten tarkkana. Usein tuppaavat vasemmalta kaistalta leikkamaan oikean kaistan kautta ajaessa ympyrään....
En tajua miksi sinne pitää ajaa niin lujaa, ettei "enää voi mukamas kääntää" kaistaviivojen mukaan. PAH. Viitseliäisyydestä ja taidosta kiinni. LIian lujaa, ei hallitse auton mittoja enää tai sitten on vaan muuten ruuvi löysällä. Voi voi.

ANyway, tuo Volkkari kuskin tempaus on sitä juuri sitä itteään....Näitä näkee. Millään ei ole väliä, mutta annas olla kun erehdyt painamaan torvea.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Sulla dösäkuskina (jos oikein olen ymmärtänyt) noi porsaat saattavat äityä torvensoittelusta itsetuntonsa tasoiseen vastineeseen, mutta itse perus henkilöautoilijana annan torven soida ihan reippaalla kädellä.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

sanctus kirjoitti:^Sulla dösäkuskina (jos oikein olen ymmärtänyt) noi porsaat saattavat äityä torvensoittelusta itsetuntonsa tasoiseen vastineeseen, mutta itse perus henkilöautoilijana annan torven soida ihan reippaalla kädellä.
No joo kyllä siis.... mitä vähemmän reagoit, sen vähemmällä pääset. Joillakin ihmisillä on sellanen klikki päässä, että ensiksi ne ajaa miten niitä huvittaa. Aiheuttavat vaaraa tai jotain muuta siis tollasta, mikä on laitonta tehdä. Tyyliin mutkassa tulevat sun puolelle tai vaihtavat kaistaa niin, että meinaa puskuri irrota tai muuta vastaavaa. Tai ajetaan vaan muuten vaan niin kpäisesti, että muutkin tiellä liikkujat alkaa olemaan keiloja.
Tyyliin toi Golffi tuola Aviapoliksessa.
Tuossa näyttäs olevan vielä rekka kyseessä jonka edestä se menee... ei paljoa kyllä pelota näköjään...
MIllanen ihminen ajaa noin? Pitää kysyä?

No anyway ; Joillain ihmisillä tosiaan, JOS noissa meet kommentoimaan. Joillain kuuluu päässä NAKS. Sitten ei ole enää sääntöjä eikä rajoja. Ensiksi ajetaan miten halutaan, sitten kun siitä saadaan nootti, sitten se nootti kostetaan, vaikka kaiken syypäänä on tämä nootin saanut ihminen.
(Tälläselle on muuten turha selittää sitä, koska ei hän tule ikinä sitä ymmärtämään, miksi se tilanne syntyi. Vika on aina toisen.)

Ja se kosto voi olla ihan mitä vaan. Jarrut kiinni, siksaksin ajaminen edessä 10kmh nopeudella, sormen heilutusta ja kaikenlaista muuta tollasta hauskaa kortin lähtö tasosta juttua.....

Eli mitä vähemmän kommentoit, henkilöautollakin ; sen helpommalla pääset. Niin se on. Kokeiltu. :|
Annat olla vaan, pidät huoli omasta ja matkustajien turvallisuudesta, pidät auton naarmuttomana ja toivot, että tuo kpää saa mitä tilaa joku päivä. Eli sakot tai metrin lyhennyksen auton mittaan.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Pakukuskit osa 100.
Peräkärry HIace, vilkku oikealle ja risteykseen.
Eipäs kääntynykkään vaan suoristi Hiacen mutta unohti, että peräkärry on poikittain kaistalla.
Jätti siis tyttärensä koulun edessä risteyksen keskellä ovesta samalla kun takana tullut roska-auto sai ihan oikeasti jarruttaa. Ei siitä jakajan ylikään oikeen voi ajaa.

Kysymys kuuluukin ; mitä ois tapahtunut tytölle, jos roska-auto olisi osunut peräkärryn takakulmaan, ja tyttö oli meinaa juuri sillon astumassa Hiacesta ulos. Keskellä risteystä.....?

Kaikkea sitä näkeekin. Ihmiset on...jotkut on aika.... miten sen nyt sanoisi.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

"Tappelun aloittaja on se, joka lyö ensimmäisenä takaisin"
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

mattijus kirjoitti:"Tappelun aloittaja on se, joka lyö ensimmäisenä takaisin"
Näin se vähän tuntuu olevan.

IHmettelen myös ihmisten käytöstä liittymissä. Siis kun tuut motaria tai Kehän liittymään ja alat hiljentämään poistuaksesi sieltä ja otat ajoissa kaistan.
Ohi menee auto jotenkin kiihdyttäen ja vilkku tai vilkutta sitten eteen jarruttamaan siihen samaan liittymään.

Oikeasti? Mun mielestä toi on aika "hastala ittu" temppu kyllä. Että on pakko päästä vielä ohi ja eteen reilusti poistumiskaistan puolen välin jälkeen.

Nyt on tässä ihan viime viikkoina useampi tällänen nero kuljettaja osunut kohdalle, eikä ole väliä millä autolla olen ollut liikenteessä.

En tiie mitä mieltä muut on tosta, mutta on toi mun mielestä aika huvittavan typerää ajamista. Voiko olla noin kiire oikeasti?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ottamatta kantaa mikä tuo tilanne kokonaisuutena on, niin itseäni ainakin korpeaa kuskit, jotka hidastavat vauhtia ennen erkanemiskaistaa eivätkä vasta siellä erkanemiskaistalla.

Se kuitenkin lienee itsestään selvää, etteivät nämä kuskit osaa laittaa vilkkua oikealle ennenkuin auto on jo puoliksi erkanemiskaistalla (jos silloinkaan).

Moneen lähtöönhän meitä on :lol:
VMP

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^riippuu vähän poistumiskohdasta. Esim kehö 3 itään varisto, aika lyhyt ja heti lähes 90 mutka. Liukkaalla joutaa olla vähän varovainen

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ Poikkeuksia tietysti on & liukkaat kelit erikseen, mutta useimmissa paikoissa voi erkanemiskaistalle vetää "täysillä" ja sielläkin hidastamiseen riittää pelkkä moottorijarrutus.

Tästä huolimatta biomassa tiputtaa nopeuttaan 90 -> 70 tjsp jo 2 km ennen erkanemiskaistan alkua
:bad-words:

Ja parhaat sankarit toimii niin, että nopeus hidastetaan hyvissä ajoin, mutta sille eranemiskaistalle ei silti siirrytä kaistan alussa, vaan vasta viimeisellä hetkellä, jopa ns. seepraraitojen yli. Ilman vilkkua ja peiliin vilkuilematta, tottakai! Muutaman kerran meinannut vetää tällaisen perseeseen, kun omaa vauhtia vielä liki 80 ja pääväylällä köröttäjä ensin hidastaa/jarruttaa jonnekin viiteen kymppiin ja yrittää sitten yllätysliikkeellä tempaista kylkeen tai poikittain eteeni. Kun pääväylällä on enempi liikennettä ei aina siitä jarruvalojen syttymisestäkään arvaa, mikä liike on kehitteillä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

En tiedä kuuluuko tämä varsinaisesti liikenne-topiciin, mutta pysäköiminen ja sen hankaluus jaksavat aina toisinaan ihmetyttää. Asun Helsingissä alueella, jossa kellään ei ole omaa parkkiruutua, vaan auto on pysäköitävä kadulle sinne, mistä paikan sattuun saamaan. Kun autoja tuntuu jokaisessa kaupunginosassa olevan enemmän kuin kadunvartta, on pysäköiminen toisinaan melko eksoottista. En toki voi itsekään väittää olevani mikään maailmanluokan taskuunparkkeeraaja, mutta kun autoa veivaa ahtaaseen koloon päivästä toiseen, mahtuu Alfa nykyään melko tiukkoihinkin paikkoihin suhteellisen vaivattomasti. Syystä, jota en voi tässä kertoa, sillä en sitä itsekään tiedä, tuntuu pysäköiminen niin taskuun kuin tavan vinoparkkiin olevan kuitenkin joillekin alueeni asukkaille aivan käsittämättömän vaikea tehtävä. Sama koskee myös parkista poistumista. Jos auto ei sujahda ruutuun ensimmäisellä kerralla, poistuu iso osa kuljettajista kaamealla vauhdilla korttelinkulman taakse toivomaan, ettei kukaan vaan nähnyt. Tätä on kovin vaikea ymmärtää. Pysäköiminen on pysäköimistä, ei mikään pyhä rituaali, jossa epäonnistuminen tietää koko suvun menettävän kunniansa. Jos ensimmäinen kerta menee pieleen, yritetään toiste, ja jos vieläkään ei onnistu, niin voi vaikka pyytää ohikulkijaa näyttämään merkkiä. Viimeksi tänään autoin naapuritalon Audi-rouvan ulos ruudusta, kun tämä itse pelkäsi murjovansa edessä olevan auton lommoille. Eipä ollut kummoinen vaiva, ja kummallekin tuli hyvä mieli.

Jos taas osaa veivata oman autonsa ruutuun ongelmitta, tuntuu perinne velvoittavan autoilijaa unohtamaan kanssapysäköijänsä ja ajattelemaan vain itseään. Kulmakunnan jokaisesta autosta on vähintään rekisterikilpi rutussa, ja toisinaan puskurit paukkuvat yhteen ihan voimalla. Jos jossain on kahden auton mentävä kolo, on tärkeää pysäköidä oma auto mahdollisimman keskelle sitä ja varmistaa, ettei eteen tai taakse jää vahingossakaan tilaa kuin pystyynnostetulle mopoautolle. Ja jos omasta korttelista ei löydy tilaa, ei kannata pujahtaa naapuritalon puolelle, sillä ainahan auton voi jättää porttikongin eteen. Sitä luulisi, että painiessaan vähäisen pysäköintitilan aiheuttamien ongelmien kanssa ihmiselle kehittyisi jonkinlainen solidaarisuus myös muita parkkeeraajia kohtaan, mutta se on väärin luultu. Oman auton voi pysäköidä vaikka kolmeen ruutuun kerrallaan, jos niin pääsee mahdollisimman lähelle kotiovea.

Kyseessä taitaa olla malliesimerkki kuuluisasta ensimmäisen maailman ongelmasta, mutta toisinaan pienet asiat menevät tunteisiin kaikkein kovimmalla vauhdilla. Diavolo!
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Mäkine kirjoitti: Jos taas osaa veivata oman autonsa ruutuun ongelmitta, tuntuu perinne velvoittavan autoilijaa unohtamaan kanssapysäköijänsä ja ajattelemaan vain itseään. Kulmakunnan jokaisesta autosta on vähintään rekisterikilpi rutussa, ja toisinaan puskurit paukkuvat yhteen ihan voimalla. Jos jossain on kahden auton mentävä kolo, on tärkeää pysäköidä oma auto mahdollisimman keskelle sitä ja varmistaa, ettei eteen tai taakse jää vahingossakaan tilaa kuin pystyynnostetulle mopoautolle. Ja jos omasta korttelista ei löydy tilaa, ei kannata pujahtaa naapuritalon puolelle, sillä ainahan auton voi jättää porttikongin eteen. Sitä luulisi, että painiessaan vähäisen pysäköintitilan aiheuttamien ongelmien kanssa ihmiselle kehittyisi jonkinlainen solidaarisuus myös muita parkkeeraajia kohtaan, mutta se on väärin luultu. Oman auton voi pysäköidä vaikka kolmeen ruutuun kerrallaan, jos niin pääsee mahdollisimman lähelle kotiovea.

Kyseessä taitaa olla malliesimerkki kuuluisasta ensimmäisen maailman ongelmasta, mutta toisinaan pienet asiat menevät tunteisiin kaikkein kovimmalla vauhdilla. Diavolo!
Tää miun kommentti ei varmasti verenpainetta vähennä. Jos jostain syystä oon pakotettu menemän autolla alueelle, jossa ei oo kunnolla parkkitilaa niin parkkeeraan sen sinne miten ikinä mahtuu. Jos on pieni ruutu vapaana niin hinkataan edestakas et auto mahtuu. Jos käytössä on isompi tila, niin jätän tilaa eteen ja taakse sen reilun metrin jos tilaa kerran on tarjolla. En väkisin peruuta omaa autoa 10cm päähän takana olijan etukilvestä, jotta mahdollisesti eteeni parkeeraavalle jäisi enemmän tilaa. Joskus oon ollu auton kanssa tilanteessa et edessä ja takana on ollu se 10cm tilaa kun minut on jätetty pussiin ja sen jälkeen oon päättäny, että se on jokaisen oma valinta tulla autolla alueelle jossa on vain vähän tilaa käytössä. Kun siellä liikkuu julkisilla tai taksilla on yksi huoli vähemmän :roll: Solidaarisuus on miusta yhtä katoava käsite Helsingissä kuin talkoohenkikin...

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ydinkeskusta ja autoilu sopii vallan mainiosti yhteen. Poliittisesti painottamalla siitä on saatu tehtyä haasteellista... Sinänsä olen sitä mieltä että aivan ytimessä vierailu autolla tulee suorittaa ajamalla parkkihalliin oma kulkine. Vyöhyke 1 katupysäköinnin jätän suosiolla asukkaille. Muut vyöhykkeet ovat vapaata riistaa! Katupysäköinti kuvastaa ihmisen luonnetta sekä kasvuympäristön vaikutusta aika tarkalleen. Kaupungissa asuminen on taitolaji, jossa kanssaihmiset otetaan "hiljaisesti" huomioon. Oman toiminnan kautta ei aiheuteta muille kontaktin tarvetta. - Tähän myöskin sitten pre-emptive vastaus niille, joiden mielestä Helsinki ei ole kaupunki. Yllä mainittu on universaali käyttäytymisen tavoitetila kaupungissa (oma kokemus tosin rajoittuu 7,1 miljoonan ihmisen metroalueeseen 3 vuoden ajalta, mutta riittänee tähän kontekstiin).

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Pavunlaskija kirjoitti: Tää miun kommentti ei varmasti verenpainetta vähennä. Jos jostain syystä oon pakotettu menemän autolla alueelle, jossa ei oo kunnolla parkkitilaa niin parkkeeraan sen sinne miten ikinä mahtuu. Jos on pieni ruutu vapaana niin hinkataan edestakas et auto mahtuu. Jos käytössä on isompi tila, niin jätän tilaa eteen ja taakse sen reilun metrin jos tilaa kerran on tarjolla. En väkisin peruuta omaa autoa 10cm päähän takana olijan etukilvestä, jotta mahdollisesti eteeni parkeeraavalle jäisi enemmän tilaa. Joskus oon ollu auton kanssa tilanteessa et edessä ja takana on ollu se 10cm tilaa kun minut on jätetty pussiin ja sen jälkeen oon päättäny, että se on jokaisen oma valinta tulla autolla alueelle jossa on vain vähän tilaa käytössä. Kun siellä liikkuu julkisilla tai taksilla on yksi huoli vähemmän :roll: Solidaarisuus on miusta yhtä katoava käsite Helsingissä kuin talkoohenkikin...
Myönnän toki, että oikeastaan koko asiasta nillittäminen on tyhmää. Vähäinen pysäköintitila kuuluu keskusta-asumiseen siinä missä meluisat yleisötapahtumat, jatkuvat julkisivuremontit ja humalaisten möykkä. Tuo on niitä miinuspuolia, jotka pitäisi vain kiltisti niellä, etenkin kun kukaan ei pakota asumaan juuri tällä paikalla. Ja tietty pitää muistaa, että kadunvarsipysäköinti elää koko ajan. Siinä, missä nyt on tavalliselle henkilöautolle liian pieni kolo, saattoi vielä vartti sitten olla moottoripyörä. Toisinaan mittari kuitenkin kääntyy punaiselle, kun luovan hällävälistisesti pysäköityjen autojen vuoksi lähin vapaa paikka löytyy suurin piirtein Eläintarhanlahden pohjasta. Noin kävi viimeksi eilen, ja jonnekin piti asiasta päästä avautumaan, kun avovaimokaan ei jaksa enää tilitystäni asiasta kuunnella :lol:
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

lerppu kirjoitti:Ydinkeskusta ja autoilu sopii vallan mainiosti yhteen. Poliittisesti painottamalla siitä on saatu tehtyä haasteellista... Sinänsä olen sitä mieltä että aivan ytimessä vierailu autolla tulee suorittaa ajamalla parkkihalliin oma kulkine. Vyöhyke 1 katupysäköinnin jätän suosiolla asukkaille. Muut vyöhykkeet ovat vapaata riistaa! Katupysäköinti kuvastaa ihmisen luonnetta sekä kasvuympäristön vaikutusta aika tarkalleen. Kaupungissa asuminen on taitolaji, jossa kanssaihmiset otetaan "hiljaisesti" huomioon. Oman toiminnan kautta ei aiheuteta muille kontaktin tarvetta. - Tähän myöskin sitten pre-emptive vastaus niille, joiden mielestä Helsinki ei ole kaupunki. Yllä mainittu on universaali käyttäytymisen tavoitetila kaupungissa (oma kokemus tosin rajoittuu 7,1 miljoonan ihmisen metroalueeseen 3 vuoden ajalta, mutta riittänee tähän kontekstiin).
Tästä olen samaa mieltä, mutta valitettavasti joidenkin kuljettajien omanapaisautoilu tekee keskusta-autoilusta - ja etenkin pysäköimisestä - välillä melko epämiellyttävää. Etenkin iltaisin tuntuu olevan hyväksyttyä pysäköidä auto porttikongien, tallinovien ja suojateiden eteen tai vaikka keskelle tietä. Mutta kuten jo yllä totesin, taitaa asiasta valittaminen keskustelupalstoilla olla turhaa ja toisaalta muistaa, että kenties olen joskus kerran, kahdesti tai sadasti pysäköinyt itsekin ajatuksissani tyhmästi.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Tänään seittemän jälkeen Imatralla tuoreella coupe Bemarilla 3xx oli ilmeisesti kiirus, kun kiskaisi kaupunkialueella reilulla ylinopeudella vasemmalta letkan ohi ja heittämällä yli oikean kaistan kääntyäkseen samantien oikealle risteyksestä. Itse olin juuri kääntymässä myös oikealle tosin oikealta kaistalta ja tuli vähän yllättäen BMW siitä edestäni hiekoitussepelit rapisten omaan tuuliruutuun. Sitten olikin kiirehtijällä edessä tiukka jarrutus kävelynopeuteen hidastetöyssylle. Tyyppi ajatteli muita kulkijoita ihan kybällä. :bad-words:
Tuollaisella ajotyylillä saa hävetä niin kylillä kuin Ahvenistollakin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

http://www.liikennevirasto.fi/-/tietyom ... x-9DUTw9xt
Liik enne vira sto kirjoitti: Liikenneviraston tutkimuksen mukaan 96 prosenttia autoilijoista ajaa ylinopeutta tietyömaiden ohi nopeusrajoituksista piittaamatta. Ylinopeudet heikentävät työkohteen havainnointia ja siten vaarantavat sekä työmailla työskentelevien henkilöiden että työmaiden ohi ajavien autoilijoiden turvallisuuden.
Asiaan liittyen: käsi ylös, joka muistaa vaikkapa vuoden sisään nähneensä tietyömaa-alueella liikenteenvalvontaa, edes sitä legendaarista rehellisen kansalaisen rahat vaivihkaa ja salaa vievää kamerapakua. Tai alueelle muuten vaan sattuneessa kiinteässä tolpassa työmaarajoituksen ylityksestä välähtäneen kameran.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Polforea kirjoitti: Asiaan liittyen: käsi ylös, joka muistaa vaikkapa vuoden sisään nähneensä tietyömaa-alueella liikenteenvalvontaa, edes sitä legendaarista rehellisen kansalaisen rahat vaivihkaa ja salaa vievää kamerapakua. Tai alueelle muuten vaan sattuneessa kiinteässä tolpassa työmaarajoituksen ylityksestä välähtäneen kameran.
Noita näkee ainoastaan pienen aavistuksen verran harvemmin kuin porukkaa töissä siellä tietyömaalla :lol:
VMP

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Heh, oliko se torstai, kun valvottiin yhteiseuroopallisesti pitkin maanosaa? 8-tiellä oli kamerapaku heti ohituskaistan jälkeen, kun nopeusrajoitus tippuu 100km/h -> 50km/h tietöiden vuoksi. Vieläpä pieneen alamäkeen ja siirsivät pari viikkoa sitten tuon alennetun nopeusrajoituksen alkamaan 'heti' oharin jälkeen eli jarrulle joutuu hyppäämään kunnolla. Uskon, että kuvia napsittiin reilusti.

Ps. Itse sain juuri huomautuksen tolpasta: 63km/h mittarissa 60-alueella!

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Oli joo viime torstaina ja kirjattiin yht. 4800 ylinopeutta. Lähes kaikkihan olivat tietoisia tästä (hyvin tiedotettu), mut ilmeisesti suomalaisilla menee niin hyvin et on varaa ajaa vähän ylinopeutta? Jopa valvontapaikatkin taisivat olla listattuina johonkin...
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mattijus kirjoitti:
Polforea kirjoitti: Asiaan liittyen: käsi ylös, joka muistaa vaikkapa vuoden sisään nähneensä tietyömaa-alueella liikenteenvalvontaa, edes sitä legendaarista rehellisen kansalaisen rahat vaivihkaa ja salaa vievää kamerapakua. Tai alueelle muuten vaan sattuneessa kiinteässä tolpassa työmaarajoituksen ylityksestä välähtäneen kameran.
Noita näkee ainoastaan pienen aavistuksen verran harvemmin kuin porukkaa töissä siellä tietyömaalla :lol:
Tälle kolossaalinen peukku ylöspäin! :mrgreen:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Polforea kirjoitti: Asiaan liittyen: käsi ylös, joka muistaa vaikkapa vuoden sisään nähneensä tietyömaa-alueella liikenteenvalvontaa, edes sitä legendaarista rehellisen kansalaisen rahat vaivihkaa ja salaa vievää kamerapakua. Tai alueelle muuten vaan sattuneessa kiinteässä tolpassa työmaarajoituksen ylityksestä välähtäneen kameran.
Hep!
Viime viikon tehovalvonnan aikana 3-tiellä Riihimäen siltatyömaan kohdalla.
On se harmaa Fordin pikkupaku ollut siellä muulloinkin kuvattavia odottelemassa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mä varmaan ajan tuosta ohi aina liian aikaisin tms, kun ei ole kertaakaan omaan silmään osunut. Mutta käytöksestä huomaa, että siinä tosiaan on jossain vaiheessa valvontaa ollut - jengi nimittäin hidastaa ko. työmaalle käsittämättömän hyvin.

Duunarin sinällään ei tartte välttämättä näkyä - se voi olla kaiteen tai tolpan takana piilossa kykkimässä, jos homma X vaatii suoritustansa juuri siinä. Silti ajoradalta voi onnistua ampumaan kiven selkään/kylkeen/ottaan tms. Tottahan niillä on turvavarusteet oltava, mutta kai siitä ajaessa voi vähän ajatellakin.

Työmaarajoitusten voimassaolo tuntuu kyllä kieltämättä asialta, johon työmailla pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Olkoon vaikka 30 kun äijät on töissä ja 50 muuten työmaaolosuhteiden takia, mutta jos se vaihtelee niin se herättää (ainakin minusta) enemmän fiilistä siitä että sille on joku tarkoitus, kun vertaa siihen että rajoitus tulee ennen työmaan perustamista, löhöää paikoillaan pitkään ja on siinä vielä valmistumisen jälkeenkin. Rajoitushallintaa ja valvonnan määrää miettiessä en yhtään ihmettele tuota 96% lukemaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^työmailla perseiltäessä voisi sakot olla tuplat tai triplat kun äijät on hommissa. Koulujen ja puistojen lähellä voisi olla saman tyyppistä tehistettua valvontaa ihan säännöllisesti

Jengiltä puuttuu kunnioitus kokonaan. Sen huomaa esim näissä työmaa-alueilla. Mennään vaan ihan ku yksin oltais ja mitä väliä jollain duunarilla, onhan sillä turvakenkä ja kypärä jos vähän kolahtaa. Kunhan vaan itse ollaan pullapöydässä ajoissa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tässä on lääkettä tietyömaiden turvallisuuteen. http://www.liikennevirasto.fi/-/tietyom ... yDrS2hORSA

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Polforea kirjoitti:^Mä varmaan ajan tuosta ohi aina liian aikaisin tms, kun ei ole kertaakaan omaan silmään osunut. Mutta käytöksestä huomaa, että siinä tosiaan on jossain vaiheessa valvontaa ollut - jengi nimittäin hidastaa ko. työmaalle käsittämättömän hyvin.
Useimmiten kamera-auto on ollut vahtimassa paluuliikennettä (~15.30) tuolla kohtaa. Kollegat useammin nähneet sen, kun lähtevät myöhemmin.
Sama juttu Hyvinkään "sisäänmeno" tiellä, useammin ovat nähneet sen aamulla kytiksellä, kun tulevat myöhemmin.

Hidastaa pääsääntöisesti hyvin joo, mutta monesti epäloogisesti tippuu nopeus rajoituksiin nähden.

Avatar
Hillhouse
Viestit: 367
Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

^ Alamäki-Anteron näkee usein Hyvinkää-Riihimäki seudulla. Ei ihan päivittäin, mutta viikottain.

Yks vakiopassi on vanhalla kolmosella (tie 130) Valion ja Parmalan risteyksessä (hitusen Ullan Pakarista Hyvinkäälle päin). Kyseisessä kohtaa on etelässä tullessa loiva alamäki ja 60km/h rajoitus.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ei helvtti...2 autoa tulee samalle parkkipaikalle kerrostalon pihalla. Edessä oleva hiljentää ja laittaa vilkun vasemmalle kääntyäkseen omalle parkkiruudulleen.
Takana ollut uudehko papparainen Bemarilla vilkuttaa valoja ja kun pääsee tästä viivästyksestä, ajaa 34 metriä ja kääntyy omalle ruudulleen.......... :lol:

Ei helvetti oikeesti.... :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja S_A »

TeroPee kirjoitti:Tässä on lääkettä tietyömaiden turvallisuuteen. http://www.liikennevirasto.fi/-/tietyom ... yDrS2hORSA
....Sitä saa mitä tilaa...Ehkä ******t opitte sen nyt....Jos kaiken itse pilaa..on turha olla pettynyt.....Sitä saa mitä tilaaa! Täysin mitoin Kukkupäin!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tais kds yhtiön kaveri luulla itsestään vähän liikoja kun sai alle auton jossa vilkkuvalot katolla ja työasun päälle. Kaveri hiillosti eka hanurissa ja kun sopiva paikka taajamassa tuli, niin huomiovalot/vilkut päälle ja täysiä ohi :mrgreen: :lol:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ajelin tänä iltana tietyömään ohi jossa oli ihan ajokaistan reunassa kalustoa ja miestä pyörimässä. Nopeusrajoitus 120.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin