Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1552
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Ei ollu baijerin kajakki tällä kertaa, oikein hyvä.
Me, ainakin tällä foorumilla, olemme rauhallista ja rauhaa rakastavaa väkeä. :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Luontevampaa se on niin, että tasavauhtisessa ajossa loppuva kaista vaihtaa vähän keventämällä taakse. Jos vilkusta huolimatta takana oleva auto estää vetoketjun muodostamisen, niin se on jo tahallista kiusaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tämän viikon HSL:n liikenteessä voi kiteytttää tähän linja-auton ratin takaa nähtynä mitä muut puuhaa:
MinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinä
Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä...

Mutta jos joku muu tekee saman, ******* ****!!!! Et saa! SOITAN HETI POLIISIT JA KERRON ETEENPÄIN

Onnea vaan näille tietyille kuljettajille, jotka pirisivät päivää osottamalla todellisen kuljettajan taitonsa. Onnea ja Menestystä.
Kyllä se päivä koittaa kun auto lyhenee tai kortti lähtee. Sitä odotellessa.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Polforea kirjoitti:
nipaka kirjoitti:Ajamani kaista päättyi työmaan takia. Autistin edessä oli tyhjää tilaa ja kiihdytin hieman siihen ajaakseni.
Aiemmasta kisaamisesta tahi sen puutteesta riippumatta myös tämä saattaa, tilanteesta riippuen, vaikuttaa vähän kusipäiseltä vedolta. Etenkin jos se kaistan loppuminen on lähellä (joutuisi vaihtamaan kaistaa heti eteen eikä turvavälin päähän) ja lähtee kiihdyttämään rinnalta tai jopa takaa.
Itse yleensä nostan oikeaa jalkaa vähän, toki katsottuani ensin, onko rinnalla ajavan perässä tilaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

h_lauri kirjoitti:Sattui ehkä tiistaiaamuna, että olin tulossa pihasta ajoradalle. Vasemmalta lähestyi oletettu isäukko fillarilla, peräkärryssä taapero ja edellään ajoi noin kolmasluokkalainen. Setä näyttää suuntamerkkiä oikealle (TOSI ON), tyttö ei, mutta koska ajoivat ns. perhemuodostelmassa päättelin alakoululaisen olevan oletettu perillisensä ja kääntyvän myös oikealle (mistä siis olin tulossa).

Vapautin jarrun ja...jouduin tuuppaamaan nilkan taas suoraksi. Nappula nimittäin ajoikin suoraan eteeni ja kääntyi _vasta_sitten_ oikealle. Ukko kimpaantui kopauttamaan sivulasiin ja huutamaan että "lapsi ei näyttänyt suuntamerkkiä, sinun kuuluu väistää kevyen liikenteen väylällä kulkevia, kun tulet pihasta".

Paska faija imo, ei ole opettanut lapselleen liikennesääntöjä, mutta opettaa niitä kernaasti muille.

Tänään olin vasta matkalla autolle, kun menivät.

Spottasin aamulla, että ukolla oli munamankelissaan valo (vihdoin, viime viikolla aamuhämärässä ei), mutta lapsensa kikottimessa ei vieläkään.

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006673653.html

"Poliisi tavoitti auton ja kuljettajan Koskelon kohdalla. Partio ajoi auton vierellä ja yritti saada kuljettajaa pysäyttämään ajoneuvon.

Lopulta henkilöauto kulki partioauton rinnalla, kunnes kuljettaja poliisin mukaan aiheutti nokkakolarin vastaan ajaneen auton kanssa. Nokkakolarissa menehtyivät toisessa autossa matkanneet 52-vuotias mies ja 46-vuotias nainen."

Pikku pusu kylkeen takarenkaan kohdalle olisi saanut auton pysähtymään. Yritykseksi poliisin osalta jäi.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Surkea suoritus poliiseilta! Satasen tie, matkaa taitettu kilometritolkulla, pimeää ja liekö edes yritetty toista pakottaa tieltä.
Viron kilvissä oleva maastobemari ja kuljettaja tärpäteissään...
Tältä näyttää tulos, kun samanlainen yhdistelmä törmää perään.
Liitteet
20200326_142250.jpg
20200326_142250.jpg (79.23 KiB) Katsottu 5837 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

hjpp kirjoitti:Surkea suoritus poliiseilta! Satasen tie, matkaa taitettu kilometritolkulla, pimeää ja liekö edes yritetty toista pakottaa tieltä.
Viron kilvissä oleva maastobemari ja kuljettaja tärpäteissään...
Tältä näyttää tulos, kun samanlainen yhdistelmä törmää perään.
Määrärahatko ei riitä maijojen korjauksiinko ...ehkä Suomen poliisit eivät ole vielä oppineet "amerikan" tavoille... toisaalta normitapauksissa tämä hyvä, mutta tässä tapauksessa kun ajettiin vastaan tulevien kaistalla niin järeät keinot ovat tarpeen. Samaa mieltä, tuli koulutusaineistoa jatkoa varten mutta kahden uhrin hinnalla...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Minkähänlainen rasti tuossa kohtaa olisi alkaa vetää ramppeja ja tietä sulki sieltä myöhemmältä tieosuudelta ja valmistautua ottamaan riskistä koppi, kuten Klassikko-leffassa konsanaan. Nythän sinne oikein päin ajavaksi vastaantulijaksi lie päässyt ihan kuka vaan joka on kehälle halunnut lähteä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tässä saatiin hinta poliisien voimankäytön kritisoinnille. Nyt on ollut aika hiljaista hallituksen suunnalta (kaksi kuoli), toisin kuin kadunvaltaajien uhrittomassa tapauksessa. O tempora O mores. :(

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:Minkähänlainen rasti tuossa kohtaa olisi alkaa vetää ramppeja ja tietä sulki sieltä myöhemmältä tieosuudelta ja valmistautua ottamaan riskistä koppi, kuten Klassikko-leffassa konsanaan.
Otaksun sen riippuvan täysin käytettävästä olevasta ajasta ja henkilöstöresursseista.
lerppu kirjoitti:Tässä saatiin hinta poliisien voimankäytön kritisoinnille. Nyt on ollut aika hiljaista hallituksen suunnalta (kaksi kuoli), toisin kuin kadunvaltaajien uhrittomassa tapauksessa. O tempora O mores. :(
Aivan, sensijaan yhteiskuntavastuuta kyllä jaksetaan penätä - toki muissa yhteyksissä. :wink:



Mutta toiseen asiaan. Tänään meni ohitseni Volkkarin se uusi ID.3. On myönnettävä, että olipa mielenkiintoisen oloinen laite. Ei tullut ollenkaan sellaista hylkimisreaktion tapaista fiilistä, pikemminkin päinvastoin. :-D.

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

lerppu kirjoitti:Tässä saatiin hinta poliisien voimankäytön kritisoinnille. Nyt on ollut aika hiljaista hallituksen suunnalta (kaksi kuoli), toisin kuin kadunvaltaajien uhrittomassa tapauksessa. O tempora O mores. :( Aivan, sensijaan yhteiskuntavastuuta kyllä jaksetaan penätä - toki muissa yhteyksissä. :wink:
Poliisille auto on voimankäyttöväline. Käsittääkseni voimakeinoja saa käyttää jos ilmeistä vaaraa aiheuttavaa ei saada lievemmillä keinoilla hallintaan. Vierellä ajaminen (ilmeisesti hälytysajona) ei saanut epäiltyä pysähtymään. Toivottavasti sisäministeri Ohisalo kysyy poliisilta miksi voimaa ei käytetty. Alkaa sisäministerin linja olla aika hukassa. Toki ilmaston pelastamiseen kannattaa keskittyä unohtaen vähäpätöiset seikat kuten avioparin kuoleman. Teinien itseaiheutetut silmäkivut on tärkeämpää.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

JiiPee kirjoitti:Otaksun sen riippuvan täysin käytettävästä olevasta ajasta ja henkilöstöresursseista.
Erittäin todennäköistä. Tuo kuitenkin olisi asia, joka voisi säästää ihmishenkiä, niin mielestäni se pitäisi ratkaisuna ottaa huomioon tilanteen ollessa päällä, mikäli mahdollista. Mikään ei toki osoita, ettei niin olisi tehty, mutta asiaa ei ole missään myöskään mainittu.

Btw, onko missään vahvistettu, että kumpaan suuntaan kulkevilla kaistoilla se vilkkuajoa painanut poliisiauto meni? Aidan toiselta puolen on kutakuinkin mahdotonta kiilata, mutta tuskin se helppoa on myöskään vastaanlentävässä liikennevirrassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Iltalehti:
Partio ajoi auton vierellä ja yritti saada kuljettajaa pysäyttämään ajoneuvon.
Lopulta henkilöauto kulki partioauton rinnalla
Tuskin vierellä tai rinnalla ajetaan kehätien toista puolta. Toki uutislähteenä IL.
Kello 22.40 alkaen hätäkeskukseen tuli lukuisia ilmoituksia, että Kehä III:lla oli havaittu henkilöauto ajamassa väärään suuntaan itään vievällä kaistalla
Onnettomuus tapahtui lauantaina illalla kello 23 jälkeen Bembölen ja Järvenperän välillä idän suuntaan
Aikaa liikenteen pysäytyksiin oli lähes 30 min.
Lähteenä IL.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tuon rivin olen tosiaan lukenut minäkin, mutta en nykyään ota varmuutena mitään termiteknistä olettamusta, kun moiseen ei vaan yksinkertaisesti voi luottaa. Missään en ole nähnyt yksiselitteistä vahvistusta sille, kummalla puolen aitaa poliisiauto on ajanut - syypään sijainti on kyllä ollut hyvinkin tiedossa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Hiukan kuulostaa epätodennäköiseltä, että poliisi olisi ajaisi kehää väärään suuntaan toisen väärään suuntaan ajavan auton rinnalla.

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja qaz »

Poliisi muotoili tiedotteessaan "Partio ajoi omalla kaistallaan kuljettajan rinnalla ja yritti saada häntä pysähtymään keskipientareen yli."
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisist ... _lla_94053

Satuin ajamaan kehää länteen vähän kolarin jälkeen, jolloin liikennetiedotevalotauluilla varoitettiin onnettomuudesta. Noilla voisi tuollaisessa tilanteessa nopeasti sulkea toisen kaistan ja ainakin pienentää kolarin todennäköisyyttä. Kehä 3:llakin noita toki on harvassa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Hyvää on ollut viranomaisen yritys. Känninen EteläHelsikiläinen on todennut että nyt on järjestetty kaksi rinnakkaista tietä samaan suuntaan. Toisella tiellä on ilmeisesti jokin ongelma.
Hyvä että ovat sillä tiellä, eivätkä tule tänne toteamaan kuinka pieruissa ajelen.
Edelleen ihmettelen sitä että aikaa oli lähemmäs ½tuntia, eikä kaistaa saatu suljettua.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Aseen käytön kynnys poliisin toiminnassa on hämmentävän korkea. Nyt annettiin kahden sivullisen kuolla. Paljon pahaa voi syntyä tuli vapaa -komentojen jälkeen, mutta ainakin olisi yritetty... - Kuinka paljon pahempi se olisi voinut olla verrattuna tapahtuneeseen? Tilanne oli kuitenkin absurdin selvä ja lopputulos vielä selvempi, kun puolituntia touhua oli jo seurattu. Ja missä oli vaaratiedoite? Jokin vuosi sitten koiranulkoiluttajan bonganneet Oululaislapset kertoivat äidilleen että metsässä on karhu ja äiti soitti poliisille joka laittoi siitä paikasta maanlaajuisen hälytyksen! Tässä olisi ollut ihan legit paikkaa tunkea häly ihmisille, olisi joku voinut jättää lähtemättä kehä III:lle kun siellä voi tulla maasturia vastapalloon - mutta ei. Vai oliko vaarahäly jaettu?

Lisäksi hieman ärsyttää poliisin tiedotteen nimitykset:
"Kehä III:lla Espoossa tapahtui lauantai-iltana 17.10. hieman ennen kello 23 liikenneonnettomuus Bembölen ja Järvenperän välillä idän suuntaan. Tapaturmassa menehtyi kaksi henkilöä."

Liikenneonnettomuus? Tapaturma? Että mitähän v***ua?! Tuollaisen matkan jälkeen tuo on päivänselvästi jo manslaughter with intent to kill. Kiva että seurasivat vierestä. Suomen Poliisi - Katsomme kun Kuolet.

(Tämä lainvalvonnan neuterointi ei ole poliisien tehtäviä hoitavien henkilöiden syy, vaan edustuksellisen demokratian äänestyskäyttäytymisen tulos. Saamme mitä haluamme - järjestelmä toimii.)

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Ulkolämpötila 10°C, tänään aurinkoa ja kuiva tie. Ja talvirajoitukset riemunamme.
Viimein politikot oppivat että autoilija osaa itse päättää oikean rengastuksen kulloiseenkin ajokeliin. Milloinhan tulee ajonopeuksiin sama valinnanvapaus? :roll:

Sumuvalouskovaiset ovat jälleen saapuneet keskuuteemme. Pieni tihkusade poistuu sumareilla. :silly:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 534
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Noita sumuvalot ja parkit/päivävalot päällä ajavia näkee ympäri vuoden. Omasta mielestä saavat kyllä itsensä näyttämään pelleltä

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Pelleilylä en noteeraa. Jos katsovat itsensä oikeutetuksi häikäisemään vastaantulijan, ajellaan sitten sumariurpoa vastaan pitkät päällä.
Suomessa sumuvaloja tarvitse vain muutama päivä vuodessa. Siis sellaisia olosuhteita joissa muiden valaisinlaitteiden valo heijastuu sumusta/sateesta takaisin. Tällöin turvallinen ajonopeus on maksimissaan 60 km/h.

Juuh, tämä jokasyksyinen avautuminen siksi että silmät ovat valoherkät. Eikä silmälasit todellakaan auta asiaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2332
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Vastaantulevan sumarit häikäisee meikälaisen silmiä paljon vähemmän kuin suurin osa normiajovaloista. Mutta hölmöltä se todellakin näyttää enkä itse ole harrastanut ko touhua sen enempää kuin lyhyen ajan parikymppisenä. Oma touhu loppui siihen kun vastaantuleva poliisiauto pysäytti huomautti turhasta valaistuksesta kirkkaana iltana.
Kuva

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Nyt voisin antaa palautetta usesmmalle autoilijalle, joilla sumussa ajaminen tuottaa vaikeuksia. Kyllä te tiedätte mistää kiikastaa: päiväajovaloilla vedellään perä pimeänä tasaisessa harmaudessa tai jos on sumarit painettu päälle niin 80% ne palaa vain edessä. Yhdelle bemarikuskille päätin antaa ihan suullista palautetta, kun tuli tilaisuus! Ajeli päivävaloilla perä pimeänä valtatiellä ja ajatukset jossain muualla kuin liikenteessä ja omassa ajamisessa. Onneksi olin yksin autossa, olisi muuten nolottanut vielä enemmän. Sitten väänsin valot päälle.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Joo, sumua oli.
Yritin hyökätä valtatielle vasemmalle kääntyen. Avasin ikkunat ja yritin kuulostella liikennettä. Muka reilulta raolta kuulosti...
Meinasin jäädä päivävaloja käyttävän rekan alle. No ei se ihan liki ees ollu. Ehdin räpäytellä pitkiä hälle merkiksi.

Näkyvyys surkea aamukasilta oli eilen.

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Bembölessä autollinen huivipäitä tuli vastaan väärällä kaistalla. Ei sentään Kehällä, joten vauhtia oli taajamarajoituksen verran. Meinasivat toki jatkaa peruuttamalla Kehän ramppia alas, mutta vinkkasin muuttamaan suunnitelmaa.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

^ Sama kävi kuukausi tai pari sitten Lappeenrannassa 6-tien rampilla Motonetin kohdalla. Olin ite tullu juuri rampista alas ja odottelin siinä liikennevaloissa, kun arviolta keski-ikäinen nainen kääntyi vierestäni ajamaan ramppia väärään suuntaan. Minä siinä hädissäni soitan Kadetin torvea niin kovaa kuin vanhalta rouvalta ääntä lähtee. Tajusi hetken jälkeen vetää liinat kiinni ja kääntyä ympäri. Samalla kun käänsin katseen takaisin eteen oli jo toinen auto tulossa edelleen väärään suuntaan, tajusi sentään heti käsimerkeistäni pysähtyä. Olisi voinu tulla noin 10 sekuntia myöhemmin jännät paikat kun tuli muutama auto aikalailla hidastamatta ramppia alas. :roll:

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kohtasinpa hiljattain Suomen pääosin selkeiden risteyssääntöjen seassa kohdan, jossa voi syntyä tilanne, jossa en ole ihan varma kenen pitäisi väistää. Kääntyvä autolija väistää risteävää tietä pyörätien jatketta pitkin ylittävää pyöräilijää, sehän on täysin selviö. Vaan entäpä jos sillä fillaristilla sattuu olemaan kolmio? Muuttaako tuo tilannetta jotenkin? Autoilijakin tulee kolmion takaa, onko silläkään tuossa kohtaa mitään merkitystä? Autoilijan kolmio on pyöräilijän kolmiota aikaisemmin, onko sillä merkitystä?

Paikka on siis tämä: https://goo.gl/maps/wcC9DWCfM85FgsF66

Itse luontevasti väistin pyöräilijää, mikä on yksiselitteisesti oikein, koska kohdalla kohtaamani fillaristi sattui pyöräilemään toisesta suunnasta, josta ei ole kolmiota eli ollaan siinä perustilanteessa, jossa kääntyvä autoilija väistää risteävää tietä ylittävää fillaristia. Oletusarvoisesti väistäisin toiseenkin suuntaan ajavaa fillaristia, mutta miten pisteet jaettaisiin jos tuossa kolahtaisi? Mitään muuta juridista perustettahan tuolle kolmiolle ei oikein ole, koska ilman sitä tuossa ainoa tilanne, jossa fillaristi ei väistäisi autoa, on juuri tuo kääntyvän auton tapaus.

Ajatuksia, onko kolmio vain herättämässä fillaristia vai onko sillä tuossa jotain juridista merkitystä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Tässä kohdassa, tältä kaistalta, edessä ajava auto teki U-käännöksen.

https://goo.gl/maps/cDQdZ3UcHMze9h6NA

U-käännöksen.

Ei voinut ajaa ympyrän kautta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Keskikorokkeen yli? Huumeiden käyttö on lisääntynyt huomattavasti - ja liikenteessä sen tosiaan huomaa. :roll:

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

lerppu kirjoitti:^Keskikorokkeen yli? Huumeiden käyttö on lisääntynyt huomattavasti - ja liikenteessä sen tosiaan huomaa. :roll:
Ei sentäs korokkeen yli. Tarkennuksena, tuosta ympyrän alun kohdalta. Ja kuskina näytti olevan tuollainen 40-60-vuotias perusjamppa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^No niiden perusjamppojen mulkkuilun tähden sitä joutuu vetämään niin paljon enemmän huumeita kuin ennen, ei sitä muuten kestä noita manoovereita tuolla liikenteessä! :silly:

insinörtti
Viestit: 2634
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Polforea kirjoitti:Ajatuksia, onko kolmio vain herättämässä fillaristia vai onko sillä tuossa jotain juridista merkitystä?
Aika hyvä pähkinä. Taitaa olla sellainen risteys, missä pitää olla mittanauha mukana. Eli onko ajoradan rinnalla kulkeva vai täysin erillinen pyörätie. Ilmeisesti maaginen metrimäärä ylittyy, pyörätie onkin erillinen väylä ja sen myötä suoraa ajavia (kääntyvät autot eivät enää tämän kohdalla ole kääntyviä) pitää väistää, mistä on laitettu kolmio muistutukseksi. Mutta sen verran on budjetti ollut tiukalla, ettei ole ollut varaa kuin yhteen kolmioon.

Oma hupibongaus on tämä
https://goo.gl/maps/7XehVJQ43VpsbEFP6

Muuten hyvä, mutta saman kulkuväylän toisessa päässä onkin kevyen liikenteen väylä -merkki ts. tässä on 1-suuntainen pyörätie, jota saa pyöräillä itäänpäin, mutta länteen kuljettaessa pitää pyörää taluttaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Polforea kirjoitti:Kohtasinpa hiljattain Suomen pääosin selkeiden risteyssääntöjen seassa kohdan, jossa voi syntyä tilanne, jossa en ole ihan varma kenen pitäisi väistää.Ajatuksia, onko kolmio vain herättämässä fillaristia vai onko sillä tuossa jotain juridista merkitystä?
Fillari väistää. Koska auto on jo kääntynyt risteävälle tielle, jossa kulkevien väistämisvelvollisuutta kolmio osoittaa. Omituista että kolmio on vain toisella puolella.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Werneri »

nipaka kirjoitti: Fillari väistää. Koska auto on jo kääntynyt risteävälle tielle, jossa kulkevien väistämisvelvollisuutta kolmio osoittaa. Omituista että kolmio on vain toisella puolella.
Toisella kaistallahan auto ei käänny vaan ajaa suoraan, väistämissääntö selvempi? Eli kolmioita ei tarvita, vaikka tuskin siitä haittaakaan olisi ollut.

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jargon »

Werneri kirjoitti:
nipaka kirjoitti: Fillari väistää. Koska auto on jo kääntynyt risteävälle tielle, jossa kulkevien väistämisvelvollisuutta kolmio osoittaa. Omituista että kolmio on vain toisella puolella.
Toisella kaistallahan auto ei käänny vaan ajaa suoraan, väistämissääntö selvempi? Eli kolmioita ei tarvita, vaikka tuskin siitä haittaakaan olisi ollut.
Varkaudessa vastaava, kolmio vaan on molemmilla puolilla
https://maps.app.goo.gl/vSrP2TwTUhUx4hV16

Tuossa vielä usein jalankulkijoita jolloin väistämisestä ei epäselvää. Pelkkien pyöräilijöiden kanssa vähän arpomista

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

jargon kirjoitti: Varkaudessa vastaava, kolmio vaan on molemmilla puolilla
https://maps.app.goo.gl/vSrP2TwTUhUx4hV16

Tuossa vielä usein jalankulkijoita jolloin väistämisestä ei epäselvää. Pelkkien pyöräilijöiden kanssa vähän arpomista
Pyörätiessä liittymä jonka kohdalla ei tietä saa ylittää. :silly:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos paikka tulkitaan niin, että risteyksestä kääntynyt on jo suoraan kulkeva fillaristin kohdalla, niin silloinhan se kolmio vasta juridisesti turha onkin, kun fillaristin pitäisi väistää joka tapauksessa.
Werneri kirjoitti: Toisella kaistallahan auto ei käänny vaan ajaa suoraan, väistämissääntö selvempi? Eli kolmioita ei tarvita, vaikka tuskin siitä haittaakaan olisi ollut.
Tuohan se voisi periaatteessa olla, jos se on vaan muistuttamaan fillaristia että vaikka tää näyttää siltä että autoilija väistäis niin väistäppä silti, koska niitä metrejä sitten kuitenkin on liikaa.

Elävässä elämässä luulen, että kääntynyt autoilija tulkittaisiin kuitenkin kääntyväksi autoilijaksi, kun tuo kelvi kuitenkin liittyy ihan selkeästi siihen tiehen, jota pitkin kääntyvä autoilija mahdollisesti tulee. Vaan virallinen tulkinta lie melko harmaata aluetta ja varminta toki on olla törmäämättä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Valitettavan tehokkaasti fillaristit luottaa siihen, että ei se auto päälle uskalla ajaa kuitenkaan. Syyllisyystilanne voi olla selvä, mutta jopoilija on aina hopealla, kun osuu.

Itselle kävi viimeviikon aamupimeillä niin, että olin väistämisvelvollinen ja olisin toki väistänytkin, jos olisin nähnyt, mutta fillari oli ”jossain” pensaiden, puiden ja A-pilarin katveessa ja vaikka joka suuntaan tähtäilin ja rauhaksiin menin risteykseen, niin kovin yllättäen pimeydestä oikealta loistaakin otsalappu sivuikkunaan. Kaasulla alta pois, enkä tiedä, monestako metristä puhuttiin, mutta kovin luottavaisesti se sieltä vauhdilla risteykseen tuli.

Tajuaakohan noi, yleistys, edes itse noita vaaratilanteita :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ajelin Tuusulantietä töistä kotiin, ja ihmettelin, kun Kehä III:n pohjoispuolella kuorma-auto rykäisi liitymäkaistalta suoraan vasemmalle kaistalle, vaikka paikalla on satasen rajoitus. No, kuorma-autolta löytyi vauhtia parhaimmillaan ~110 km/h, että eipä tuo tientukkona ollut ohituskaistallakaan :roll:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfissimo kirjoitti:Valitettavan tehokkaasti fillaristit luottaa siihen, että ei se auto päälle uskalla ajaa kuitenkaan. Syyllisyystilanne voi olla selvä, mutta jopoilija on aina hopealla, kun osuu.

Itselle kävi viimeviikon aamupimeillä niin, että olin väistämisvelvollinen ja olisin toki väistänytkin, jos olisin nähnyt, mutta fillari oli ”jossain” pensaiden, puiden ja A-pilarin katveessa ja vaikka joka suuntaan tähtäilin ja rauhaksiin menin risteykseen, niin kovin yllättäen pimeydestä oikealta loistaakin otsalappu sivuikkunaan. Kaasulla alta pois, enkä tiedä, monestako metristä puhuttiin, mutta kovin luottavaisesti se sieltä vauhdilla risteykseen tuli.

Tajuaakohan noi, yleistys, edes itse noita vaaratilanteita :roll:
Kyllä ainakin itselläni fillaroitaessa itsesuojeluvaisto on päällä, niin arvaamatonta on autoilijoiden käyttäytyminen riippumatta mikä merkki on suojatiellä. Tosin Etelä-Pohjanmaan autoilijat yleensä antavat tietä suojatiellä fillarilla lenkkiä ajaessa, vaikka väistämisvelvollisuus olisi ajavalla fillaristilla. Toki koitan ajaa kuntolenkit aina valoisan aikaan, joka näin korona-etätyöaikaan onnistuukin aika mukavasti tiimin ja omaa työtä rytmittäin :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^Soitin kaverille, joka kertoi samaa Kehältä siinä puhelun lomassa. Oli kuulemma kotimaiset kilvet, muttei firman logoja. Ilmeisesti nopeudenrajoittimet voi kiertää helposti, mutta enpä arvannut niiden tuollaista haipakkaa edes kulkevan.

FinPat
Viestit: 7276
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

En tiedä liikkuuko Kehillä eri rekkoja kuin ykkös- ja ysitiellä mutta vuodesta 2015 yli 200tkm noilla teillä sahanneena sanoisin että Suomen kilvissä olevat rekat ajavat aika nätisti ja alle 90km/h. Sen sijaan kyrillisillä merkeillä rekisterikilpensä koristaneet vehkeet voivat pyyhkiä moottoritielläkin ohi ainakin alamäessä ja talvirajoitusten voimassaoloaikana.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hjpp kirjoitti:^^Soitin kaverille, joka kertoi samaa Kehältä siinä puhelun lomassa. Oli kuulemma kotimaiset kilvet, muttei firman logoja. Ilmeisesti nopeudenrajoittimet voi kiertää helposti, mutta enpä arvannut niiden tuollaista haipakkaa edes kulkevan.
Oli muutama auto väliä niin en nähnyt kilpiä, mutta jäi mietityttämään, että minkämaalainen mahtoi olla. Minkähänlaiset on sanktiot suomalaiselle yrittäjälle jos poliisi pysäyttää? Taaksepäin ei tosiaan ainakaan ollut firman nimeä eikä muita tunnisteita.

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Tuomas K kirjoitti:Ajelin Tuusulantietä töistä kotiin, ja ihmettelin, kun Kehä III:n pohjoispuolella kuorma-auto rykäisi liitymäkaistalta suoraan vasemmalle kaistalle, vaikka paikalla on satasen rajoitus. No, kuorma-autolta löytyi vauhtia parhaimmillaan ~110 km/h, että eipä tuo tientukkona ollut ohituskaistallakaan :roll:
https://areena.yle.fi/1-50116430

Tähänhän on perinteet, n. 8 ja 10 min. kohdalla tulee esille, että jo 60-luvulla kulkivat (ruuvaamalla) 120-130 km/h.

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Plussakelit ja suolaa, suolaa, enemmän suolaa! :silly:
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tiedän tässä itseäkin lähellä yhden kuorkin missä on penkin kyljessä katkaisija josta turhat jarrut häviää. Tosin tuo ei varsinaisesti ole ammattiajossa. Kuljetusala on sen verta tiukalla muutenkin ettei oikein noissa nopeushuimisteluissa ole järkeä ja kuitenkin piirtureitakin ratsailevat jossain määrin. Veikkaan, että nuo kovaa kulkevat on sellaisia ettei piirturia tarvita.. Itsekin taannoin ehdin ajaa yhtä Volvon kasiparia, joka kulki toista sataa ihan laillisesti. Tosin vain tyhjänä kun eihän noissa mitään voimaa ole. Armeijan maastokuorma-autot meni kanssa ihan raikkaasti, tosin muussirenkaat ottaa hieman lämpöä jos marssivauhti on siellä kolmenumeroisissa. Tarttuu kämmen kiinni jos menee marssitauolla nojailemaan.

Oma lukunsa nykyään on nämä liikennetraktorit. Noissahan on vähän sitä, että mittari pysähtyy johonkin kohtaan, mutta kiihtyminen jatkuu. Nuo kun taloudellisuuden takia siten tehty, että "huippunopeus" saavutetaan jo nimelliskierroksilla eikä suinkaan maksimikierroksilla. Sitten kun sillä vedetään lavettia, niin matka-aika lyhenee kummasti kun se menee vähän ylimääräistä. Eikä noiden kuormiakaan taideta ihan hirveästi katsella.

Tänään oli kiva ylläri päiväkodille mennessä. Nyt ovat ilmeisesti heränneet, että kesällä tien poikki kaivettuihin kaapeliojien reunoihin voi kohta vähän lumiaura tökätä. Nyt siellä sitten oli kaivuri keskellä tietä tonkimassa. Eihän siinä muuten mitään, mutta ei ollut mitään varoituksia tuosta eikä kiertotietä merkattu. Koulut on tuolla samassa nipussa. Noita ojia teiden yli on tuohon alueelle kaiveltu varmaan ainakin kymmenkunta. Ne missä ei kaivuri suoraan tukkona ollut, niin urat oli noin +-10 cm syviä ja teräväreunaisia. Aiemmin nuo on olleet jotakuinkin soralla täytettynä. Normi henkilöautolla saattaa jo tulla pohjakosketuksia, Freemontilla sentään uskalsi varovasti aina yli. Hämmentyneitä autoja oli jonkin verran liikkeellä pyörimässä ympäri kortteleita, osa meni eteenpäin ja osa peruutteli :lol:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Eilen Mikkelistä Juvan suuntaan, oli todella poikkeuksellisen hieno näky.
Missä on uutta alfalttia ja aikalailla suora tie ja keskikaide on 50 rajoitus koska siellä tapahtuu joskus tietöitä.
No eilen samaan aikaan kun itse ajelin oli sen verran hienoa porukkaa liikkeellä etteivät myöntyneet tähän typeryyteen, vaan kaikki ajeli lähes 75km/h todellista nopeutta!
Eli siis useita ihmisiä jotka osasi ja uskalsi ajatella omilla aivoilla liikenteessä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Pari viikkoa sitten käytiin Hämeenlinnassa. Takaisin tultiin etelään sunnuntaina vanhaa 130-tietä pitkin. Matkalla oli tietyön merkki ja 50 rajoitus muutaman kilometrin. Matkalla ei ollut työkoneita, työntekijöitä, eikä mitään tietyöhön viittaavaa. Miksiköhän ei autoilijat noteeraa tietyörajoituksia?
Koska merkki turhan käyttönsä takia menettää merkityksensä. Työporukan työnjohdolle/nokkamiehelle pitäisi antaa velvollisuus työpäivän lopuksi tarkastaa liikennemerkkien oikeellisuus.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tästähän oli keskustelua. Kun ELY-keskukselle (?) ilmoitellaan jotain ja jos muoto on "kesto XX-YY", rajoitus on voimassa XX-YY. Piste.

Vastaa Viestiin