Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

FinPat kirjoitti:
19 Helmi 2024, 16:04
Sukellusveneen reitti?

https://www.ts.fi/uutiset/6247599

Kuva
^
Kuva

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Terveisiä Barcelonasta!

Liikennehavainto matkalta lentokentälle, sunnuntaiaamuisin nopesurajoitukset eivät päde.

Turku - PKS väliä turhankin ahkerasti ja tasanopeussäätimen avustuksella kuljen noin suunnilleen rajoitusten mukaista nopeutta ja normaalisti ohitan suunnilleen yhtä monta auto kuin ohittaa minut ja nopeuserot pääsääntöisesti ovat melko pieniä.

Tänään samoilla tasanopeussäätimen astuksilla olin liikenteen tulppa ja nopeuserot olivat, sanotaan vaikka, erittäin huomattavia.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onko tuo vähän sama kuin Italiassa. On kyllä erittäin tiukat lait humalassa ajamisesta, mutta kaikenlaisissa harrasteautokarkeloissa ei tosiaan pihistellä viinissä kun ruokaillaan, eikä asia tunnu ketään huolettavan vaikka näkee jo päällepäin että ateria oli hyvä.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^asiahan on ihan ok, niin kauan kun ei käy mitään. Mutta jos törttöilet, niin sitten olet melko syvällä. Tosin nykyään kai jo vähän koittavat katsella, mutta fokus enempi ajamisen kieltoalueissa ja nopeuskameroissa.

Joskus Ranskassa oli hiusen hupaisaa talvella kun syötti Clermont-Ferrandista itään. Kun tie oli sula, niin paikalliset painoi raikkaasti ohi. Katsoin, että vuokra-autossa oli suht tuoreet kitkat alla. Kun keli huononi, niin paikalliset veti vauhdin ihan seis, ja tietty itse laskin raikkasti ohi. Tätä leikkiä oli useampi sata kilsaa. Jotenkaan sitä käsitystä pidosta ei ole jos on jotenkin poikkeustilanne. Kaikki siis muutaman tunnin sisällä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Nämä kaikki tältä iltapäivältä....

Töölöntori, suunta pohjoinen. Kääntyminen Runeberinkadulta Topeliuksenkadulle. Olen bussilla vasemmalla kaistalla (helpompi mennä koska oikeelta kaistalta joudut leikkamaan vasemmalle etukulmalla ja sehän ei aina kaikille käy) kun viereen tulee bussikaistalle uudehko Mitsupissi Outlander. Valot vaihtuu, laitan vilkun oikeelle mennäkseni pysäkille mutkan puolessä välissä. Mitsuhan on väärässä paikassa, tietoisesti.... kiire. Eipä oo tullu hetkeen nähtyä näin tyhmää ihmistä. Jalkakäytävän kautta kaasu pohjassa pysäkin kautta ohi pysäkille menevästä bussista.

Pistää miettii ihmisten tyhmyyden määrää. Hän saa tehdä näin. Mutta jos hän olisi sielä jalkakäytävällä, jossa oli ihmisiä, ei varmaan sais kukaan ajaa näin kun hän sielä on? Mutta sehän on ihan ok, kun hänkin saa tehdä niin ni mitä siinä valittamaan?
Kääntyi sitten seuraavasta oikeelle. Kova oli kiire, poliisi olisi ottanut suoraan kortin pois. Jalkakäytävän kautta bussista ohi. Ei tartte mitään muuta syytä. Millä nää ihmiset saa autonsa, työnsä? Jos käytös on tällästä. Millasia ihmisiä nää on oikeesti? Miten nää käyttäytyy puolisoaan kohtaan? Vai onko se auto se taikasana, että olen kuningas idiootti liisari Mistsusani? Pistää miettii....

Tilkka, Mannerheimintie....Musta, E-sarjan köyhän mallin Mersu ajaa veeks sen risteyksen (Kääntymässä silmasairaalalle) ja yrittää vetää suoraan kääntyvältä kaistalta takas jonoon, suunta pohjoinen. Vierestä suhahtaa sähkö Bemari torvi pohjassa ja Mersu joutuu vetää jakajan eessä liinat kiinni. No eihän se käy. MIljonaa Bemarin viereen heiluttelemaan käsimerkkejä.
Pistää miettii ihmisten tyhmyyden määrää osa II.
Teet mokan ja lähet kostamaan ja uhittelemaan sille, jonka päälle meinasit ajaa?
Okei.......... Oikeudentaju missä.....vai eikö pippelin koko riitä myöntämään omaa virhettä, aina jonkun muun syy?

Runeberinkatu, Pohjoinen Hesperiankatu. Risteys tukossa. Audi änkee vielä jonoon, jonka perässä pakettiauto. SE jääkin yllättäen kiskoille ja miettii, että minne sen pakettiauton laittas. Näytän sille pakettiautokuskille, että tee nyt jotain...ni hän näyttää mulle, että tuo etummainen...
Kumpi oli oikeasti se syyllinen tässä? Se Audisti, vai se pakettiauto, joka näki tilanteen ajoi väkisin risteykseen ja jäi keskelle kiskoja.
Aina jonkun toisen syy? AINA.

Keskon Varasto Kyytie Vantaalla. Lähet Vanhan Porvoontien valoista kohti Heurekaa. Kiihdytät sen noin 35kmh mäkeen. Seuraat Keskolle kääntyvän auton aikeita ja kun auto on mennyt pois tieltä, näät vaaleen punasen pipon ilmestyvän lumikasan takaa suojatielle. Pieni ehkä 8v tyttö kävelee kohti suojatietä, pysähtyy jatkaa matkaa kun näkee minut ja siinä kohtaa bussi oli jo paikallaan. Aikaa oli 2s.
Lapset........älkää ikinä.......IKINÄ luottako heihin, HE Eivät ymmärrä liikenteestä, hahmota sitä. Ollenkaan. Lumikasat on kiistatta todella vaarallisia....ne peittää ihan kaiken.

Kannelmäki uusi päiväkoti, Kaarelan Raitti. 2 noin 8 vuotiasta poikaa kävelee parkkipaikalle menevän tien vierttä. Näkevät linja-auton, mutta jatkavat kohti ajoväylää. Katsovat ja kävelevät suoraan parkkipaikalle menevän tienpätkän kohdalta keskelle kaistaa. Hitaasti ja tietäen, että linja-auto on pysähtynyt, heidän takia. Piti vetää auto poikittain, ettei kukaan lähde ohittamaan kun takana oli auto.

LAPSET liikenteessä. IHAN KAIKKI ON MAHDOLLISTA. IHAN KAIKKI. ÄLKÄÄ IKINÄ LUOTTAKO.....MIHIKNKÄÄN.....

Että sellanen iltapäivä. Tervetuloo ammattikuljettajaksi HSL alueelle. Kohta tulee ihanat pyöräilijät sekottamaan skuuttien kanssa vielä pakkaa. MItäköhän ens viikolla..............
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

S_A kirjoitti:
08 Maalis 2024, 15:10
kun auto on mennyt pois tieltä, näät vaaleen punasen pipon ilmestyvän lumikasan takaa suojatielle. Pieni ehkä 8v tyttö kävelee kohti suojatietä,
Pihvi lihavoituna. Koskahan päästään eroon tästä, että lumikasoja aurataan peittämään näkyvyyttä risteyksissä ja suojateille. Pyryn ollessa päällä voi olla pakko, mutta sellasia paikkoja mistä se kasa pitäs myös saada pois. Parempi vaikka niitä kullanarvoisia parkkiruutuja syömässä kuin turvallisuutta heikentämässä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2104
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Helppoa tehdä lumikasa risteysalueelle kun siinä ei ole autoja pysäköitynä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kesällä lumen puutteen voi paikata istutuksilla.

Syyspimeillä auttaa, kun sijoitetaan suojatie pimeimpään paikkaan. Muualla maailmassa outo tapa sijoittaa suojatien kohdalle reilusti muuta katuvalaistusta tehokkaampi valaistus. Ihan hullua. Onneksi nyt on keksitty, että voi jättää pois sekä ajoratamaalauksen että suojatiestä kertovan liikennemerkin (ynnä kärkikolmion), koska "pitäähän nämä tutussa ympärisössä tietää".

Vahingossa liian lähelle suojatietä sijoitetun katuvalon kohdalle voi istuttaa puun. Toimii ainakin alkusyksystä, mutta talvea kohti teho hiipuu valitettavasti.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Odottelin tänään Helsingin Kaartinkaupungin ja Ullanlinnan rajamailla tien vieressä osittain jalkakäytävällä jotten tuki tietä, hätärit päällä purkua.
Edessäni tien ylitti nuori nainen joka näytti tiputtavan tahallaan paperin keskelle tietä. Ajattelin että saakelin tekopyhä roskaaja tjs.
No reilun viiden minuutin kuluttua sama nainen pinkoi takaisin ja keräsi roskan :-D Eli siis ilmeisesti vahigossa tiputtanut jotain jollain tapaa tärkeää.
Tästä menee taas viitisen minuuttia kun siirrän hitaasti kuorma-autoa eteen ja takaisin taakse siirtäen sen vähän parempaan asentoon. Joku noin 40v nainen avaa apukuskin oven ja kysyy pöyristyneenä että näinkö häntä ollenkaan? Vastasin että näin kyllä. (oli kävelytien reunalla, ei mitenkään osumassa kuorma-autoon) Ovi sulkeutuu ja nainen jatkaa pöyristyneenä matkaa.. On se vaan erilaista näköjään tuolla Stadissa.. (Tuo oli toki poikkeus)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Granin kauppa"keskuksen" parkissa kerran peruutin ruudusta ja olin toki hokannut lähestyvän dallaajan. Vastoin odotuksia hän käveli suoraan taakseni ja tuli repsikan ikkunasta huutamaan, ettenkä nähnyt hänen korkeuttaan.

Vastasin "kyllä" ja kerroin, ettei koskaan kannata kävellä peruuttavan auton perän takaa, vaan keulan edestä ja lisäsin parkkitutkieni haistavan esteen noin metrin etäisyydeltä. Vauhtiahan mulla ei noissa tilanteissa ole koskaan ja katse haroo kolmen peilin välittämää kuvaa ja etukulmia koko ajan.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Haa. Tilaisuus kysyä asiaa jota lähes päivittäin hämmästelen. Miksi joku haluaa peruuttaa ulos ruudusta?
(Oletetaan nyt ei lämmitys- tai latausjohdon mitta pakota tunkemaan ruutuun keula edellä).
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mulla on tapana peruuttaa ruutuun jos mahdollista. Tuo aiheutti ex-kollegassa hämmentävän syviä tunteita ja hauskin perustelu moisen välttämiselle oli "Ethän sää Jumbon parkkihallissakaan peruuta ruutuun" :D. Ainoa oikeasti järjellinen peruste oli, että jos auto on ruudussa keula edellä, on helpompi työntää ostoskärryllinen tavaraa peräkontille ja lapata siittä kyytiin.

Käytännössä monet ihmiset ovat oppineet ja tottuneet ajamaan ruutuun (myös ei-läpiajettavaan) keula edellä ja sitten pitää pakittaa pois jos ei ruutu ole läpiajettava. Ruutuun peruuttaminen tuntuu joillekin olevan salatiedettä ja magiaa jota sivistyneistö ei missään nimessä harjoita, vaikka sille järkevät perustelut olisikin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Isola kirjoitti:
12 Maalis 2024, 21:28
Haa. Tilaisuus kysyä asiaa jota lähes päivittäin hämmästelen. Miksi joku haluaa peruuttaa ulos ruudusta?
Koska osaa? :drinking:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Noin olen sen jotenkin ajatellut. Itse olen sen verran huono kuski, että mieluummin peruutan ruutuun ja tulen etuperin pois. Noin se on helpompaa molempiin suuntiin. Paremmat ajajat sitten esittävät taitojaan vekslaamalla etuperin ruutuun (etupää tahtoo tehdä perää laajempaa kaarta) ja takaperin pois, koska niin voi demonstroida kykyään seurata siinä takana ajoväylällä kulkevaa liikennettä myös niiden viereisten autojen katveesta.

Joku juttu siinä täytyy olla kun niistä läpiajettavistakin lähes aina peruutetaan pois.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Auton pysäköinti ei ole alkemiaa. Itse laitan kulkineen ruutuun tilanteen mukaan. Pystyperäisiä perheautoja kun on valikoitunut käyttöön, loosterille pitää päästä joko ostoksia, treenikassia tai koiraa varten kulkemaan esteettä. Jos näille ei ole akuuttia tarvetta - ja varsinkin jos on ahdasta - auto löytää tiensä lepoon peba edellä. Ei kai näille henkisiä syitä ole?

TurboJ
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

Itse olen kuin virtaset, että ajan ruutuun keula edellä ja peruutan sitten pois. Oma logiikkani tässä on se, että ruutu on ahdas ja parkkipaikka vähemmän ahdas - on helpompaa peruuttaa väljään kuin ahtaaseen tilaan. Tunnustan kyllä olevani myös aika huono peruuttamaan nykyaikaisilla autoilla, joissa takanäkyvyys on usein heikko.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Juuri tismalleen tuosta syystä itse peruutan ruutuun.

Peileistä näkee ihan suoraan, että mahtuuko - paljon helpompaa mitä etuperin arpoa etäisyydet kohdilleen :lol:

Lisäksi peilit on säädetty niin, että mikäli lunta ym. ei oo maassa, ruutuviivat näkyy. Vielä helpompaa sihdata *keskelle* ruutua. Ja sit pois tosiaan pääsee niin paljon helpommin, kun ei tarvi kuikuilla kolmea peiliä, kahta idioottia koirankusettajaa, kolmeatoista autoilijaa joista 11 ajaa sitä 1-suuntaista parkkialuetta väärään suuntaan ja vielä väärällä puolellakin.

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

lerppu kirjoitti:
12 Maalis 2024, 23:03
Auton pysäköinti ei ole alkemiaa. Itse laitan kulkineen ruutuun tilanteen mukaan. Pystyperäisiä perheautoja kun on valikoitunut käyttöön, loosterille pitää päästä joko ostoksia, treenikassia tai koiraa varten kulkemaan esteettä.
EI ole ei. Hätäisenä en peruuta ruutuun ikinä. Silloin on nopeampi syöksyä autoon sekä sieltä ulos ja paiskata mukana kulkevat rojut taka- tai etupenkille. Kuinkahan moni viitsii laittaa ostokset takakonttiin ja käyttää siellä olevia kassikoukkuja? Itsellä ne on täysin koskemattomat.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

hjpp kirjoitti:
13 Maalis 2024, 12:23
lerppu kirjoitti:
12 Maalis 2024, 23:03
Auton pysäköinti ei ole alkemiaa. Itse laitan kulkineen ruutuun tilanteen mukaan. Pystyperäisiä perheautoja kun on valikoitunut käyttöön, loosterille pitää päästä joko ostoksia, treenikassia tai koiraa varten kulkemaan esteettä.
EI ole ei. Hätäisenä en peruuta ruutuun ikinä. Silloin on nopeampi syöksyä autoon sekä sieltä ulos ja paiskata mukana kulkevat rojut taka- tai etupenkille. Kuinkahan moni viitsii laittaa ostokset takakonttiin ja käyttää siellä olevia kassikoukkuja? Itsellä ne on täysin koskemattomat.
Käytän koukkuja joka kerta. Ja ostokset kulkevat aina takakoslassa. Sen tähden itselleni yksi merkittävimmistä auton mukavuusvarusteista on sähköinen takaluukku.

krummeh
Viestit: 75
Liittynyt: 16 Syys 2015, 09:12
Car(s): BMW R1200R, 156 SW 2.0, Peugeot 107 // ex 156 2.5 V6 STW, BMW R1100RS
Paikkakunta: P-Savo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja krummeh »

Pitkästä aikaa tuli käytyä isolla kirkolla (Kuopio) ja taas suurin ihmetys oli miten ihmiset ohituksen jälkeen tulee heti siihen keulalle roiskien kurat ja kivet toisen päälle..

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 536
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^
Lievästi sanottuna ärsyttää tuollainen ohituskäyttäytyminen, varsinkin jos motarilla on monta sataa metriä vapaata baanaa edessä. Eli ei pitäisi olla mitään syytä vaihtaa kaistaa heti eteen. Viime viikolla yhtenä aamuna pamahti oikein kunnolla tuollaiselta ohittajalta kivi tai nasta suoraan lasiin ja jätti ison näkyvän jäljen. Käytin heti iltapäivällä lasikorjaamolla arvioitavana ja vaurio oli "onneksi" vain pintalaminoinnissa eli ei voi eikä kannata korjata, mutta ei toisaalta myöskään lähde siitä leviämään. Ikävä jälki kuitenkin jäi kun isku vei palan lasin pinnoitetta mukanaan. Tavallaan toivoin että olisi mennyt korjaukseen kun ammattimies saa pienet iskemät korjattua lähes näkymättömiksi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Isola kirjoitti:
12 Maalis 2024, 21:28
Haa. Tilaisuus kysyä asiaa jota lähes päivittäin hämmästelen. Miksi joku haluaa peruuttaa ulos ruudusta?
(Oletetaan nyt ei lämmitys- tai latausjohdon mitta pakota tunkemaan ruutuun keula edellä).
No, jos on yksisuuntainen väylä ja vinoparkki? Vai pitäisikö vekslata sinnekin?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

h_lauri kirjoitti:
14 Maalis 2024, 10:36
Isola kirjoitti:
12 Maalis 2024, 21:28
Haa. Tilaisuus kysyä asiaa jota lähes päivittäin hämmästelen. Miksi joku haluaa peruuttaa ulos ruudusta?
(Oletetaan nyt ei lämmitys- tai latausjohdon mitta pakota tunkemaan ruutuun keula edellä).
No, jos on yksisuuntainen väylä ja vinoparkki? Vai pitäisikö vekslata sinnekin?
Ei nyt suoraan liity tähän, mutta h_laurin kuvailemassa parkkipaikassa sähköauton latauspiste on ärsyttävä, jos omistaa mm. Teslan. Ei piuha riitä millään vasempaan takakulmaan ja sitten joutuu vekslailemaan sinne vinoparkkiin ja lähtiessä nokka osoittaa väärään suuntaan.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Cloverleaf kirjoitti:
14 Maalis 2024, 11:23
h_lauri kirjoitti:
14 Maalis 2024, 10:36
Isola kirjoitti:
12 Maalis 2024, 21:28
Haa. Tilaisuus kysyä asiaa jota lähes päivittäin hämmästelen. Miksi joku haluaa peruuttaa ulos ruudusta?
(Oletetaan nyt ei lämmitys- tai latausjohdon mitta pakota tunkemaan ruutuun keula edellä).
No, jos on yksisuuntainen väylä ja vinoparkki? Vai pitäisikö vekslata sinnekin?
Ei nyt suoraan liity tähän, mutta h_laurin kuvailemassa parkkipaikassa sähköauton latauspiste on ärsyttävä, jos omistaa mm. Teslan. Ei piuha riitä millään vasempaan takakulmaan ja sitten joutuu vekslailemaan sinne vinoparkkiin ja lähtiessä nokka osoittaa väärään suuntaan.
Miten tuo tilanne Santanderia ärsyttää? Vai omistaako joku sen Teslan jolla ajaa? Eikö se ole vanhanaikaista?

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

TeroPee kirjoitti:
14 Maalis 2024, 16:18
Miten tuo tilanne Santanderia ärsyttää? Vai omistaako joku sen Teslan jolla ajaa? Eikö se ole vanhanaikaista?
Lelut pitää omistaa ja tuotantotyökalut leasata. Eli Teslaa ei kannata omistaa?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

TeroPee kirjoitti:
14 Maalis 2024, 16:18
Cloverleaf kirjoitti:
14 Maalis 2024, 11:23
h_lauri kirjoitti:
14 Maalis 2024, 10:36


No, jos on yksisuuntainen väylä ja vinoparkki? Vai pitäisikö vekslata sinnekin?
Ei nyt suoraan liity tähän, mutta h_laurin kuvailemassa parkkipaikassa sähköauton latauspiste on ärsyttävä, jos omistaa mm. Teslan. Ei piuha riitä millään vasempaan takakulmaan ja sitten joutuu vekslailemaan sinne vinoparkkiin ja lähtiessä nokka osoittaa väärään suuntaan.
Miten tuo tilanne Santanderia ärsyttää? Vai omistaako joku sen Teslan jolla ajaa? Eikö se ole vanhanaikaista?
En nyt ihan ymmärrä kommenttejasi. Ongelma siis autoissa, jossa latausliitin takana. Eikös tuossa nyt aika hyvin tullut tilanne kuvailtua, että miksi ärsyttää? Laturin letku ei riitä kuin peruuttamalla ruutuun, ja yksisuuntaisessa parkkihallissa vinoparkkiin on vähän hölmö peruuttaa. Vähänkin kapeampi väylä, niin ei siitä pääse keula edellä edes ajamaan pois vekslaamatta.

Tilannehan korjaantuisi laturin pidemmällä letkulla. Mutta saahan sitä itse omistamansa Teslan kanssa harmitella vaikka sitä laturin johtoa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Cloverleaf kirjoitti:
14 Maalis 2024, 19:39
TeroPee kirjoitti:
14 Maalis 2024, 16:18
Cloverleaf kirjoitti:
14 Maalis 2024, 11:23


Ei nyt suoraan liity tähän, mutta h_laurin kuvailemassa parkkipaikassa sähköauton latauspiste on ärsyttävä, jos omistaa mm. Teslan. Ei piuha riitä millään vasempaan takakulmaan ja sitten joutuu vekslailemaan sinne vinoparkkiin ja lähtiessä nokka osoittaa väärään suuntaan.
Miten tuo tilanne Santanderia ärsyttää? Vai omistaako joku sen Teslan jolla ajaa? Eikö se ole vanhanaikaista?
En nyt ihan ymmärrä kommenttejasi. Ongelma siis autoissa, jossa latausliitin takana. Eikös tuossa nyt aika hyvin tullut tilanne kuvailtua, että miksi ärsyttää? Laturin letku ei riitä kuin peruuttamalla ruutuun, ja yksisuuntaisessa parkkihallissa vinoparkkiin on vähän hölmö peruuttaa. Vähänkin kapeampi väylä, niin ei siitä pääse keula edellä edes ajamaan pois vekslaamatta.

Tilannehan korjaantuisi laturin pidemmällä letkulla. Mutta saahan sitä itse omistamansa Teslan kanssa harmitella vaikka sitä laturin johtoa.
Koitin olla hauska ja tarttua tuohon sanaan omistaja sekä siihen, että harva Teslalla ajava varsinaisesti omistaa autoaan.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Cloverleaf kirjoitti:
14 Maalis 2024, 11:23
h_lauri kirjoitti:
14 Maalis 2024, 10:36
Isola kirjoitti:
12 Maalis 2024, 21:28
Haa. Tilaisuus kysyä asiaa jota lähes päivittäin hämmästelen. Miksi joku haluaa peruuttaa ulos ruudusta?
(Oletetaan nyt ei lämmitys- tai latausjohdon mitta pakota tunkemaan ruutuun keula edellä).
No, jos on yksisuuntainen väylä ja vinoparkki? Vai pitäisikö vekslata sinnekin?
Ei nyt suoraan liity tähän, mutta h_laurin kuvailemassa parkkipaikassa sähköauton latauspiste on ärsyttävä, jos omistaa mm. Teslan. Ei piuha riitä millään vasempaan takakulmaan ja sitten joutuu vekslailemaan sinne vinoparkkiin ja lähtiessä nokka osoittaa väärään suuntaan.
Mitä! Käytkö huudeilla, jos saan kysyä? Vois olla kiva nähä siinä joskus? Mökkihöperöitynyt kotona maaliskuusta 2021 näet.

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/56e2 ... f1b2aec0ae

Onkohan montaa kuljettajaa joka ei olisi koskaan driftannut jonkin rampin, liikenneympyrän tms. läpi liukkaana vuodenaikana?

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

FinPat kirjoitti:
18 Maalis 2024, 08:14
Onkohan montaa kuljettajaa joka ei olisi koskaan driftannut jonkin rampin, liikenneympyrän tms. läpi liukkaana vuodenaikana?
Ne jotka ajavat etuvedolla.
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mattijus kirjoitti:
18 Maalis 2024, 09:18
FinPat kirjoitti:
18 Maalis 2024, 08:14
Onkohan montaa kuljettajaa joka ei olisi koskaan driftannut jonkin rampin, liikenneympyrän tms. läpi liukkaana vuodenaikana?
Ne jotka ajavat etuvedolla.
Pitänee sähköisen käsijarrun aikakaudella paikkansa. Mutta vanhan koulun skäibä auttoi etuvedon kanssa painivia saamaan aavistuksia takavedon messevyydestä!

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

lerppu kirjoitti:
18 Maalis 2024, 09:22
Pitänee sähköisen käsijarrun aikakaudella paikkansa. Mutta vanhan koulun skäibä auttoi etuvedon kanssa painivia saamaan aavistuksia takavedon messevyydestä!
Eikö tämä ole ns. ass draggingia?
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mattijus kirjoitti:
18 Maalis 2024, 10:12
lerppu kirjoitti:
18 Maalis 2024, 09:22
Pitänee sähköisen käsijarrun aikakaudella paikkansa. Mutta vanhan koulun skäibä auttoi etuvedon kanssa painivia saamaan aavistuksia takavedon messevyydestä!
Eikö tämä ole ns. ass draggingia?
Toksinen termi. Käytän mieluummin hellyyttävää "butt scooting" nimitystä samasta asiasta. :silly:

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

mattijus kirjoitti:
18 Maalis 2024, 09:18
FinPat kirjoitti:
18 Maalis 2024, 08:14
Onkohan montaa kuljettajaa joka ei olisi koskaan driftannut jonkin rampin, liikenneympyrän tms. läpi liukkaana vuodenaikana?
Ne jotka ajavat etuvedolla.
Lancia Prisma ja vasemman jalan jarrutus: Kyllä kääntyy!

Uutisen kertomassa tapauksessa oli kyllä kyse enemmänkin perseilystä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

IL mukaan Helsingin liikenne ei ole pelkästään synkkää. Autoilijat ovat keksineet piristää matkantekoa ilokaasulla.

Ei, sitä ei ei syötetä moottoriin. :roll:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
nipaka
Viestit: 2104
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Hienoa että Konginkankaan onnettomuuden 20-vuotispäivänä päätetään tehdä jotain onnettomuuspaikan liikenneturvallisuudelle. Montakohan muuta vastaavaa paikkaa on? Pitääkö niillä tapahtua vastaava kolari ja odottaa 20 vuotta?
Milloin Askolan Hänninmäelle tulee kaide?
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

On se joo tänään kohtasin pari oikeen kuningas kuljettajaa tuola aamulla. En mää tiie mitä sanois tähän.
Linja-auto, 19m peittää näkyvyyden pysäkillä suojatielle kokonaan. Se lähtee sieltä, mutta takana tuleva teiden kuningas on sitä mieltä, että hän voi vetästä siitä 50-60kmh ohi. Toinen meni jakajan väärältä puolelta, ja toinen hipo jakajaa kun oli pakko väistää ettei osu.

En oikee löydä sanoja mitä näille pitäs sanoa. Sitä aina miettii, että oikei sulla auto maksaa 40-50 tonnia ja sun ymmärrys ei riitä tohon riskin ymmärtämiseen, eikä suojatiemerkkien näkemiseen. Ainoa asia mitä ymmärtää, on oma prse reikä. Millään muulla ei ole merkitystä. Nää kuljettajat ei kyllä tiedä minkä asian kanssa ne leikkii. Paras oli tämä Mersu kuski, joka vilkutteli jarruvaloja sitten takasin kun sai nootin tyhmyydestä. Teki itestään sitten ihan lopullisesti täysin aasin siinä. Tyypillinen liikennenarsisti, saa tehdä mitä vaan, mutta kritiikki on myrkkyä. Tälläselle on ihan turha ees yrittää selittää, koska hän pitää kaikkia asioita muiden syynä. En tiedä millanen tällänen ihminen on ilman sitä hienoa autoa.

Nää tilanteet on sellasia, että niistä tulee surullinen olo. Tuola on niin tyhmiä ihmisiä oikeesti. Niin itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Aikavoitto on 5s ja seuraavissa valoissa ollaan peräkkäin. Ei mitään järkee. Ja usein, heidän ajama auto edustaa premium luokkaa, antaa ajonautintoa ja on ajajan auto niiku mulle on netissä sanottu, että miksei voi ajaa Toiotalla. Koska haluaa nauttia ajamisesta ja se on aina ollut tärkeä asia elämässä ja siksi ei voi ajaa Toiotaa. Varmasti myös pitää itseään parempana kuljettajan sen autonkin statuksen takia jo. Mutta kummasti se hyvyys ja paremman luokan kuljettajan status loppuu näihin tilanteisiin. Hyvä kuljettaja tunnistaa riskit, osaa ennakoida. Ymmärtää vastuunsa. Sitä nää kaks tänää ei todella ollu. Vaikka toisen auto sitä antoikin ymmärtää, ei se vahinko ole sen merkkinen auto kun halvemmalla saa parempaa....

Kyllä tää liikenne välillä on..............................
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

insinörtti kirjoitti:
19 Maalis 2024, 06:56
IL mukaan Helsingin liikenne ei ole pelkästään synkkää. Autoilijat ovat keksineet piristää matkantekoa ilokaasulla.

Ei, sitä ei ei syötetä moottoriin. :roll:
Joo kyllä tuola aika sekasin jengi on. Ja kun tosiaan tänäänkin eräs Bemaristi ei osannut erottaa puhelimen räpläämisen ja ajamiasen eroa toisistaan. NIin sitten kun tuola vielä on aineissa ajavia.... Jotain suojelusenkeleitä on pakko olla olemassa....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Liikennehän sujuu parhaiten kun itse valitsee ne säännöt, mitä noudattaa ja milloin niitä noudattaa.
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

mattijus kirjoitti:
21 Maalis 2024, 16:47
Liikennehän sujuu parhaiten kun itse valitsee ne säännöt, mitä noudattaa ja milloin niitä noudattaa.
Niipä kuten tänään Malminkartanossa se ulkomaalainen FIat kuski. Ei saa ajaa siitä tunnelista läpi. Mutta hän oli sitä mieltä, että hänellä on siihen oikeus. EI ollu aikaa jäädä antamaan lukutuntia sille. Mut on nää ihan jäätävän tyhmiä. En tiie millä ne ajokortit saa. Kaikkea voi tehdä.

Samaa voisin kysyä niiltä, jotka kokee oikeudekseen ajaa Manskun päästä päähän bussikaistaa, kiilata busseja ja aiheuttaa meille kaikenlaista kiusaa ja harmia kun ei vaan voi ajaa vasenta kaistaa. Että kysyisin vaan näiltä, että millä oikeudella te ajatte bussikaistaa sillä Bemarilla tai millä tahansa sähkösaippuapalasella? Kuka antaa teille oikeuden kiusata meitä?
Ei mekään tulla sun tietokoneen eteen istumaan, että ku ei nyt vaan jaksa istuu tossa tuolilla. Millä oikeudella te teette tätä...oon ihan sata varma, että jos saatte siitä sakot, ni se on maailman luokan loppu siinä vaiheessa. Eihän se käy. Muut ei saa ajaa, mut minä saan....haluaisin vaan kysyä näiltä...

Onneksi on joskus sentään karma korjaa tilanteita. Kuten se X6 kuljettaja Mekeliininkadulla sai kokea. Teki aikansa niitä temppuja, sai viereensä RAV4 kuljettajan. Lähtivät sitten ku ohjukset siitä valoista. Toiota kuski veti liinat kiinni 40kmh kohdalla, X6 kuski jatkoi ja niin räpsähti sitten passikamera hänelle. Varmasti oli yli 20 liikaa 40 alueella. Karma korjaa onneks joskus sentään näitä tyhmempiä pois tuolta. AInakin taloudellisesti saavat miettiä, että kannattiko lesota 10v vanhalla autolla tuola, jonka arvo on murto-osa siitä mitä se makso uutena......................
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

https://www.ts.fi/uutiset/6286294

Kyllä se polliisi joskus Ykköstiellekin eksyy vaikka aika harvoin arkisin näkee. To-La välissä 150 sakkoa kirjoitettu.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
31 Maalis 2024, 12:36
https://www.ts.fi/uutiset/6286294

Kyllä se polliisi joskus Ykköstiellekin eksyy vaikka aika harvoin arkisin näkee. To-La välissä 150 sakkoa kirjoitettu.
Oli kyllä valvontamiehitystä muillakin pääteillä - ekat sulat asfaltit ja aurinko paistaa -
kaasujalka raskautuu joillakin kummasti. Hyvä saaliskeli.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Bussit hautausmaanmäessä jengikokouksessa. No, Tesla kulkee vaikka jalkakäytävän kautta kun pitää viedä lapsonen kouluun.

Avatar
nipaka
Viestit: 2104
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

↑↑
Huomasi kyllä kun oli lämmintä ja aurinkoista. Kun tien 55 pitkän suoraosuuden lähistöllä asuu, sen myös kuulee. Vinkuva muovinuoli testaa millä nopeudella kontakti hirveen aiheuttaa lievää vakavamman aivovamman.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Vastaa Viestiin