Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Polforea kirjoitti:
25 Elo 2021, 11:50
Vai olisiko se vaan liian käytännöllistä ja turvallista koettaa maksimoida näkyvyyttä ja sujuvuutta, etenkin kaupunkiolosuhteissa?
Eikö se tavoite ole rytmittää henkilöautoliikenne bussiliikenteen mukaiseksi, eikä turvallisuus?
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Polforea kirjoitti:
25 Elo 2021, 11:50
S_A kirjoitti:
25 Elo 2021, 11:07
12. Päivän voi viimeistellä ajamalla kaistalla pysäkillä olevan linja-auton ohi vastaan tulevaa kaistaa 30 alueella pysähtymättä kolmion puolesta saati suojatielle 5m näkyvyydellä. Eihän sieltä ikinä voi ketään kävellä eteen. Etenkin kun siinä on suojatie. Täten takaat kotiseutusi lasten turvallisuuden läheisen koulun nurkilla, kun sinulla nyt vaan niin kiire, ettet vaan yksinkertaisesti voi odottaa sen linja-auton takana 15s, vaan sinun on päästävä ohi mahdollisimman nopeasti ja lujaa.
Tähän liittyen, minkä ***vetin takia se bussipysäkki on aina ennen suojatietä, kun se bussi kuitenkin A) tekee ison katveen, B) haluaisi varmaan jatkaa liikkumista kun asiakkaat on vaihdettu. Jos suojatie olisi ennen pysäkkiä, menisi jalankulkijat bussin takaa, olisivat paremmin näkyvissä eivätkä blokkaisi bussia lähtemään pysäkiltä. Päinvastoin, muiden velvollisuus väistää heitä toisi sille bussille jopa tilaa lähteä liikkeelle.

Vai olisiko se vaan liian käytännöllistä ja turvallista koettaa maksimoida näkyvyyttä ja sujuvuutta, etenkin kaupunkiolosuhteissa?
Niipä. Tuola on mieletön määrä pysäkkejä, joiden turvallisuus on 0. Esimerkiksi Vaaralan suuntaan rakennettiin nyt pysäkit niin, että ne on kaistalla suoraan. Siinä ei ole mitään ohituskieltoviivaa, ja suojatie on pysäkin edessä.

1. Kuinka moni autoilija malttaa pysyä sielä bussin takana, eikä lähde ohi, kunnes joku aikamittari 5,2s on täynnä ja sitä ohitusta lähdetään kuitenkin tekemään?
2. Kuinka moni ohittajista tajuaa ees hiljentää bussin keulan edessä ennen suojatietä?
3. Kuinka moni ei ohita ollenkaan? Vaan odottavat sen mitä pitää turvallisuus kaikki kaikessa - ajattelulla odottaa?
4. Kyse on 15-20sekunnista. Senkö takia otat riskin, että tapat jonkun ihmisen sen takia, että pitää päästä ohittamaan se bussi?

Pieniä asioita. Liikennesuunnittelijatkaan ei kauheasti kyllä aivojaan Käytä. Se, että onko se suojatie yleensäkkään lähelläkään koko pysäkkiä. No ihmiset menee yli joka tapauksessa. Oli siinä suojatietä tai ei. Usein vielä se pysäkki pari on niin, että vaikka suojatie olisi bussin takana, se on toiseen suuntaan bussin edessä. Ja mikään, MIKÄÄN ei takaa sitä, että etenkään lapset sitä noudattaisivat. Mullekin on niitä käynyt, että lapsi on vaan lähtenyt keulan edestä juosten. Mitään et voi tehdä. Et yhtään mitään.

Mutta se, että siinä on suojatie ees koko pysäkki alueen lähellä tekee siitä jotenkin vielä hankalemman katsella edes. Nään joka kerta silmissäni sen, että miten siitä bussin edessä 5-10m päässä olevalle suojatielle lähtee joku 10v ylittämään ja takaa vastaan tulevaa kaistaa tulee joku kaistapää idiootti ylinopeutta.............................................
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

mattijus kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:16
Polforea kirjoitti:
25 Elo 2021, 11:50
Vai olisiko se vaan liian käytännöllistä ja turvallista koettaa maksimoida näkyvyyttä ja sujuvuutta, etenkin kaupunkiolosuhteissa?
Eikö se tavoite ole rytmittää henkilöautoliikenne bussiliikenteen mukaiseksi, eikä turvallisuus?
Niin. Rakentamalla siihen sellaset jakajat, ettei siitä pääse ohi millään. Ellet ole kusipää. Niitäkin sankareita Jupperin suunnalla löytyi kun sielä ajoin 214:sta ja 215:Sta. Oli rakennettu pitkät pätkät jakajaa pysäkkialueelle. Kyse on josatin 50m pätkistä siis. Että ohittaminen on mahdotonta ja aivollinen ihminen ei lähde ohittamaan näissä.... Etenkin kun osassa on vielä suojatie sen jakajan jälkeen ja risteysalue.

Mutta kyllä niitä vaan löyty, jotka ajo kylmän viileesti ohi näissä tilanteissa. Pitkän 50m keskijakajan väärältä puolelta lapset kyydissä vieläpä. Kyllä niitä vaan näitä kynttilöitä löytyy, jotka ei vaan yksinkertasesti ei tajua yhtään mitään yhtään mistään. Minä ottaisin kortin pois pysyvästi ja auton. Koska nää ihmiset vielä ihan oikeasti asuu sielä ihan itse. Joka aamu, joka päivä. Joka iltapäivä ajavat siitä päiväkotiin, kouluu, töihin.... Omalla kotikadulla......
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

mattijus kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:16
Eikö se tavoite ole rytmittää henkilöautoliikenne bussiliikenteen mukaiseksi, eikä turvallisuus?
No eteläreunallahan tavoite on rytmittää henkilöauto- ja rahaliikenne maan rajojen ulkopuolelle, mutta tuota idiotismia näkyy ympäri maan.
S_A kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:28
4. Kyse on 15-20sekunnista. Senkö takia otat riskin, että tapat jonkun ihmisen sen takia, että pitää päästä ohittamaan se bussi?
Tavallaan sitä ajaa mieluummin bussin edessä kuin perässä, kun siitä bussista ei näy läpi ja se kuitenkin pysähtyy vähän joka pysäkillä - joita kieltämättä välillä tuntuu olevan metrin välein. Mut kulttuuriahan tuo on, aina on menty bussista ohi kun se on pysäkillä, joten mennään yhä, vaikka pysäkki olisi idioottimaisesti keskellä kaistaa.
S_A kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:28
Pieniä asioita. Liikennesuunnittelijatkaan ei kauheasti kyllä aivojaan Käytä. Se, että onko se suojatie yleensäkkään lähelläkään koko pysäkkiä. No ihmiset menee yli joka tapauksessa. Oli siinä suojatietä tai ei. Usein vielä se pysäkki pari on niin, että vaikka suojatie olisi bussin takana, se on toiseen suuntaan bussin edessä.
No ei käytä ei, sitähän minä kiroan. Varmaan joku arkkitehti sanonut että on rumaa jos eri suunnan bussipysäkit ei ole samalla kohtaa, vaikka järjestys vastaantuleva pysäkki - suojatie - saman suunnan pysäkki olisi vaan monella tapaa paras.

Kyllähän tuolloinkin se vastaantuleva bussi peittää osansa näkyvyydestä, mutta siinä sentään on se toinen kaista (ellei ole vedetty espoolaisesti pysäkkiä siihen kaistalle...) vielä välissä tuomassa turvaa ja näkyvyyttä.
S_A kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:28
Ja mikään, MIKÄÄN ei takaa sitä, että etenkään lapset sitä noudattaisivat. Mullekin on niitä käynyt, että lapsi on vaan lähtenyt keulan edestä juosten. Mitään et voi tehdä. Et yhtään mitään.
No se on kyllä totta, ehkä joku kaide siinä auttaisi ohjaamaan ihmisiä oikeaan suuntaan eli sinne bussin takana olevaa suojatietä kohti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Polforea kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:37
mattijus kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:16
Eikö se tavoite ole rytmittää henkilöautoliikenne bussiliikenteen mukaiseksi, eikä turvallisuus?
No eteläreunallahan tavoite on rytmittää henkilöauto- ja rahaliikenne maan rajojen ulkopuolelle, mutta tuota idiotismia näkyy ympäri maan.
S_A kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:28
4. Kyse on 15-20sekunnista. Senkö takia otat riskin, että tapat jonkun ihmisen sen takia, että pitää päästä ohittamaan se bussi?
Tavallaan sitä ajaa mieluummin bussin edessä kuin perässä, kun siitä bussista ei näy läpi ja se kuitenkin pysähtyy vähän joka pysäkillä - joita kieltämättä välillä tuntuu olevan metrin välein. Mut kulttuuriahan tuo on, aina on menty bussista ohi kun se on pysäkillä, joten mennään yhä, vaikka pysäkki olisi idioottimaisesti keskellä kaistaa.
S_A kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:28
Pieniä asioita. Liikennesuunnittelijatkaan ei kauheasti kyllä aivojaan Käytä. Se, että onko se suojatie yleensäkkään lähelläkään koko pysäkkiä. No ihmiset menee yli joka tapauksessa. Oli siinä suojatietä tai ei. Usein vielä se pysäkki pari on niin, että vaikka suojatie olisi bussin takana, se on toiseen suuntaan bussin edessä.
No ei käytä ei, sitähän minä kiroan. Varmaan joku arkkitehti sanonut että on rumaa jos eri suunnan bussipysäkit ei ole samalla kohtaa, vaikka järjestys vastaantuleva pysäkki - suojatie - saman suunnan pysäkki olisi vaan monella tapaa paras.

Kyllähän tuolloinkin se vastaantuleva bussi peittää osansa näkyvyydestä, mutta siinä sentään on se toinen kaista (ellei ole vedetty espoolaisesti pysäkkiä siihen kaistalle...) vielä välissä tuomassa turvaa ja näkyvyyttä.
S_A kirjoitti:
25 Elo 2021, 12:28
Ja mikään, MIKÄÄN ei takaa sitä, että etenkään lapset sitä noudattaisivat. Mullekin on niitä käynyt, että lapsi on vaan lähtenyt keulan edestä juosten. Mitään et voi tehdä. Et yhtään mitään.
No se on kyllä totta, ehkä joku kaide siinä auttaisi ohjaamaan ihmisiä oikeaan suuntaan eli sinne bussin takana olevaa suojatietä kohti.

Joo tää on niin tätä. Yleensäkin tuntuu, ettei perus autoilija paljoa riskeistä perusta. Ei se tunnista niitä saati että voisi niitä ajatella. Jos jokaisella näistä ohittajista laitettais kuva eteen. Linja-auto kaistalla pysäkillä, vasemmassa reunassa näkyy suojatie merkki 10m linja-autosta. Ja kaistalla suojatie viivotus eikä sulkuviivaa ja vielä jalakäytävälle pari 7 vuotiasta kävelemään ja kysyttäisiin, että:
A. Onko ohittaminen turvallista 30 40 tai 50kmh nopeuksilla?
B. Ohittaisitko bussin tässä tilanteessa?


Takaan, että hetken mietittyä vastaukset on kielteisiä kumpaakin kysymykseen. Mutta annas olla kun tilanne tulee keskellä päivää kello 12 aikaan kun ala-koululaiset on lähössä kotiin. Ohi vaan. SE on ihan käsittämätöntä. Ei mietitä mitään. Ei yhtään mitään. Ei mitään. Pahimmillaan vielä ylinopeutta on tuplasti näissä ohituksissa ja sitten on tää autoilijaryhmä, joka 30 alueella koulun edessä ohittaa bussin, joka ajaa 31kmh mittari nopeutta. Mut on ohittettu Järvenperän nykysen 533:sen päättärin 293m suoralla tälläsessä tilanteessa. Painoin muistaakseni torvea tälle vanhemmalle herralle, joka heilutti sentteriä ikkunasta takasin.

Kun mikään ei riitä. Kun millään ei ole mitään väliä. Omasta mielestään ovat varmasti ihan oikeassa ja heillä on oikeus tehdä omalla asutusalueellaan mitä tahansa. Mutta annas olla ku joku muu ajaa.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Taajamassa kyllä nykyisin ohittaa jos jonkinlaiset suharit käsimerkkien kera ihan henkilöautonkin, jos erehtyy ajamaan rajoituksen mukaan. Itse aloin kiinnostua 30 ja 40 kylteistä enenevästi, kun ensimmäinen lapsi oli odotusasteella. Jotain hormonaalista varmaan huokui siitä odottavasta äidistä tulevaan isäänkin.

Eilen tuli kohdattua kotiin fillaroidessa taas joku, joka ei tainnut paljoa välittää. Raatoehdokasta kaivettiin juuri metsästä katteenpalasien seasta. Kummasti oli taas lähtenyt prätkä käsistä "viidenkympin" nopeudessa. Ei sureta, ei säälitä yhtään.
Kesän saldo on itse bongattuna kaksi prätkää ja kaksi autoa näin 40/50 km/h rajoitetulla tiellä kuivalla kelillä ulos ajaneena. Todellisesta luvusta en tiedä.

Pitäsiköhän moottoriratoja markkinoida vähän tehokkaammin omien rajojen etsijöille? Käsittääkseni niille pääsee kuka tahansa ihan kympeillä ajamaan.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Olipas hämmentävää kun hämärässä muutaman sadan metrin päässä edellä näytti auto peruuttavan maantienopeudella, valkoiset valot näkyi taakse. Saavutettua huomasin että se on joku mönkijä jossa todellakin oli kirkkaat valkoiset valot taakse, ihan ajovaloilta näyttävät. Voisi tulla jännät paikat jos tuo tulisi ”vastaan” pimeässä jostain mutkan takaa, luulisi helposti väärää kaistaa ajavaksi vastaantulevaksi autoksi.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

On se kumma, että porukka motarilla rekan nähdessään lähtevät jo satoja metrejä ennen ohituskaistalle ja ajavat samaa nopeutta kuin rekka. Sitten kun meikäläinen katsoo ettei tuosta ohituksesta tule mitään ja siirryn ohittamaan se kaasupoljin löytyykin ja valoshown kanssa perään roikkumaan.

Joo, opetettiin autokoulussa ettei ohituskaistalle mennä jos peilissä näkyy joku muttei viitsi kilometri tolkulla rekan perässä ajaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

3kk sairasloman ja erittäin maltillisen liikkumisen jälkeen nyt työviikko takana. Ja ihan läsnä, toki vain puolet päivästä, loput etäisesti.
Huomio liikenteestä:
- Kesän jälkeen on liikenteeseen napsahtanut hämmentävä määrä Tesloja, varsinkin kolmosia.
Näiden kuskit ovat laittaneet ylleen henkisen Audi-housut!
Uusi inhokkini on löytynyt eikä siihen mennyt kuin viikko. Aivan salettiin tänäänkin ihan tarkoituksellista ajattamista hankalaan väliin hidastelemalla edessä. Ja sitten lähtemällä horisonttiin. Haistakaa naisen sukuelin, senkin ilkeät kiusaajat! Tulkaa kylään niin lyön kyynärsauvallani. En kovaa, koska lihakset on surkastuneet toipilaana olosta... Mutta henkisesti tuntuisi hyvältä moinen huitominen!
Ehkä tuo tasoittuu kunhan hiljattain sähkövoiman tuntoihin tutustuneet uudeet Teslailijat vähän rauhoittuvat. Mutta jo on pieni sielu ihmisellä, joka noin liikenteessä käyttäytyy. Ja tämä estely sekä mielenosoituksellinen vauhdin löytyminen ei ole pään sisäistä kuvitelmaa tai muutaman kerran sattuma. Tehdäänkö tätä vain Bemaristille, jotta osaisi nöyrtyä dinosaurusmehulla ajava eiliseen jumahtanut dorka? En tiedä, kun ei ole muita merkkejä käytössä. Käykö tätä teille, tyylikkäille Alfisteille? Onko Tesla-mulkkuus universaalia vai kohdennettua? Ja koska noi hiton verenohennuslääkkeet loppuu että saa vetää brenkkua?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
24 Syys 2021, 13:46
Käykö tätä teille, tyylikkäille Alfisteille? Onko Tesla-mulkkuus universaalia vai kohdennettua?
Koska liikun pääsääntöisesti ykköstiellä edestakaisin ja vältän muuten pääkaupunkiseudun tiestöön tutustumista niin Teslakuskit ovat omalla kohdallani niitä rauhallisemmin ajavia. Osaavat käyttää tasanopeuden säädintä eli nopeus ei seilaa maantiellä ja anekdoottisesti Teslat ajelehtivat kaistaviivojen ulkopuolelle muita merkkejä vähemmän.

Saattaa olla että tuoreet Tesla 3 kuskit ovat sitten vielä "minulla on auto joka kiihtyy" -hurmoksessa. Lupaan välttää parhaani mukaan tätä kun sähkövispilä minulle saapuu.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Soluttautuja. Muuta maailmaa Tesla kerrallaan! Mut joo, tämä lienee Kehä III sisäinen ongelma. Kenties heidän halunsa näyttää muille kuinka pitkä pippeli onkaan myöhemmin vähän edes laantuu.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
24 Syys 2021, 16:22
^Soluttautuja. Muuta maailmaa Tesla kerrallaan! Mut joo, tämä lienee Kehä III sisäinen ongelma. Kenties heidän halunsa näyttää muille kuinka pitkä pippeli onkaan myöhemmin vähän edes laantuu.
En liene lainkaan ainoa undercover Alfisti Tesla-maassa.

Ehkä Tesla (ja muilla patteriauto?) kuljettajilla on myös suurempi kiihdyttelytaipumus alueella jossa latauspiste on max. 5km päässä kuin pidemmillä taipaleilla? EOS.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Liikennevalokiihdyttely on varmaan niillä(kin) hauskaa sen kymmenkunta kertaa.

Besides of that, mulkut on mulkkuja, kun bemarit palaa, ne ostaa tesloja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Paristokuskien kiihdyttely loppuu kun huomaavat että kyykytys vei rangesta 50 km.
Aikanaan turbon kuljettajat koittivat esittää paremmuuttaan vapaasti hengittäville. Matalamielisyyttä ei tekniikan kehittyminen poista.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
24 Syys 2021, 16:51
Liikennevalokiihdyttely on varmaan niillä(kin) hauskaa sen kymmenkunta kertaa.

Besides of that, mulkut on mulkkuja, kun bemarit palaa, ne ostaa tesloja.
Valoista irtoamisen tms ymmärtäisin hyvin. Jos autossa on yksi party-piece niin lyökää itsenne ulos sen kanssa! Mutta tänäänkin Teslailija hidasti edessäni Tussubyvägenillä melkein kuuteen kymppiin kun huomasi minulla vilkun erkaantumiskaistalle. Sai näin bussin osumaan kohdalleni. Tajusin mikä Teslassa mielessä kun vasen kaista oli tyhjä. Varmaan toivoi että Bemari koittaisi sieltä ohi, jotta hän saisi laittaa köyhälle kiven silmään! Himmailin ihan rauhakseen ja menin bussin taakse. No sieltä se sähkösalama paukauttaa samalle erkaantumiskaistalle bussin eteen aivan reikäpäistä vauhtia, että ehtii vielä sille jäljellä olevalle pienelle matkalle. Tässä ei paljon tarvinnut tulkita… Seuraavat valot minä Teslan perässä. Niistä taas liikkeelle aivan ryömimällä. En puraissut vaikka tässäkin kaksi kaistaa oli. Matkaa omalle residentiaalitielle oli onneksi hyvin lyhyesti.
Ymmärrän sielukkaan ajon. Jopa satunnaisen kaahailun taajaman ulkopuolella tyhjällä tiellä. Muiden tarkoituksellista estelyä en hyväksy. Vähän samaa kuin monella Skoda-kuskilla. Eri motiiveilla. Skoda kuskit ilkeitä tosikkoja - opettavat liikenteessä, Teslailijat omahyväisiä mulkeroita - provosoivat liikenteessä.
- Okei, karmaiseva yleistys ja autoja hankitaan omiin liikkumisen tarpeisiin jne. Mutta mulla onkin 2 Bemaria, ni oon vanhan koulun pissapää ja yleistän tälleen toksisesti!

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Nimenomaan. Mulkut on mulkkuja, jostain syystä mulkuilla harvoin on Ferrareita tai Porscheja.

Täälläpäin aika harva teslakuski on mulkku. Jostain syystä täällä harva teslakuski on kotonaan, ei niitä paljoa pihoissa näy.

Jaa niin, oma kokemus liikenteestä. Ruisasin herraskaisen elegantisti XC90:n perässä kohti piunaisena loistavia liikennevaloja. Samaan aikaan kun valot vaihtuivat vihreäksi, Volvossa syttyivät jarruvalot. Koska ruisasin herraskaisen elegantisti, nostin vähän jalkaa kaasulta säilyttääkseni turvavälin. Siinä kohtaa, kun Volvo pysähtyi vihreän valon ääreen, töräytin kohteliaasti äänimerkillä pienen huomautuksen että josko ei näin ja Volvo lähtikin rauhallisen asiallisesti liikkeelle.

Tarinan opetus: kannattaa ruisata herraskaisen elegantisti - kaasua nostamalla oma nopeus tippui parinkympin tienooseen, virallisella bemariturvavälillä olisin ollut itekin jarrulla ja seis.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
24 Syys 2021, 23:51
Tarinan opetus: kannattaa ruisata herraskaisen elegantisti - kaasua nostamalla oma nopeus tippui parinkympin tienooseen, virallisella bemariturvavälillä olisin ollut itekin jarrulla ja seis.
Onko Polforea huomannut oman ajamisen rauhoittuneen ja turvavälien kasvaneen kun viritetty turbobemari vaihtui Jaggeen? :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Etäisyyshälytin näissä alkaa vilkkumaan jos väli edellämenevään kasvaa liian suureksi!

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei mulla turvaväli oo kauheesti kasvanut, mutta jollain tasolla mun ajamiseen kyllä kuuluu kaluston ottaminen huomioon ja Jagella ajamiseen vaan kuuluu sellainen tietty rauhallisuus ja herraskaisuus. Tuollasissa tilanteissa ero näkyy ehkä eniten siinä, että nostan jalan kaasulta aiemmin enkä "ajaudu" yhtä lähelle.

Molemmilla ajaessa pitää - tai pitäisi - vähän varoa kalustoa. Jaggea siksi, ettei tulisi naarmuja tai likaa, Bemaria siksi, että sen kuuluisi yrittää tappaa kuskinsa (sitähän tuo mun Bemari ei tehnyt ja siksi se olikin tylsä :D)

Enivei, veekasi on about valmiina huomista ratailua varten, Veekasi tykkää kuns en antaa laulaa, joten huomennakin turvavälit pysyy samoina, mutta kaasu painuu syvemmälle ja melutaso on omaa luokkaansa 8)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Meinasin tulla tänne kertomaan äskeisestä omalaatuisesta kokemuksesta teslakuskin kanssa, ja täällähän oli jo keskustelu aiheesta pystyssä :lol:

Ajoin Vantaalta Pirkkalaan hetki sitten. Hyvinkäällä taakse osuu Tesla. Jonkun matkaa mennään peräkkäin. Riihimäen nurkilla minun edessä ajavan eteen tunkee järkiautoilija 10 km/h alle rajoituksen ja joudumme hidastamaan. Ei edes ripeästi, riitti kun nosti jalan kaasulta, mutta teslatampio vilkuttaa minulle valoja, kun minun auton edes olevan auton kuski tötöilee. Liikenteen havainnointi siis rajoittuu yhteen autoon kerrallaan. Tulee tietyö ja nopeusrajoitus, ja tietyön jälkeen teslatampio yrittää työntää minulle vauhtia, joten koukkaan oikealle päästääkseni nopeamman ohi. No, ei se ollut nopeampi. Ennen tietyötä minulla oli todellinen nopeus noin 132 km/h, mutta Teslalla vauhtia löytyy vain 130 km/h. Ehkä otti itsetunnolle ajaa näin vanhan auton takana? No, en halua kilpailua, joten jään taakse. Hämeenlinnaan asti jaksoin roikkua toisen perässä, ja kun Teslalla hiukan vauhti hidastui ajoin ohi. No, Teslahan tuli sitten perässä pitkän matkaa, vaikka nostin nopeutta selvästi. Jossain Valkeakoski-Lempäälä-välillä ohituksen jälkeen Tesla jäi vasemmalle ja ajoi minun takapuskurin kohdalle ja jäi siihen. Edessä oli hitaampia ja minun piti päästä ohituskaistalle, joten piti kiihdyttää Teslan eteen. Vaihdoin oikealle ja Tesla tulee taas takapuskurin kohdalle ja jää siihen. Taas on edessä hitaampia, ja päästän Teslan eteen ja menen Teslan taakse ohituskaistalle, Teslan nopeus putoaa 5 km/h kun en ole näyttämässä marssinopeutta. Ideaparkin kohdalla nopeusrajoitus vaihtuu ja Tesla jatkaa viimein horisonttiin kun hidastan.

Kuski oli 40-50 vuotias nainen. En usko, että kyseessä oli tahallinen kiusanteko. Ennemminkin veikkaan, että kuski ei osaa käyttää vakionopeudensäädintä ja liikenteenhavainnointikyky ja kyky ennakoida ovat hyvin heikkoja.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tuomas K kirjoitti:
25 Syys 2021, 11:37
En usko, että kyseessä oli tahallinen kiusanteko. Ennemminkin veikkaan, että kuski ei osaa käyttää vakionopeudensäädintä ja liikenteenhavainnointikyky ja kyky ennakoida ovat hyvin heikkoja.
Ihan turha valojen vilkuttelu kertoo kyllä liikennetaidottomuuden lisäksi myös huonosta asenteesta.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

FinPat kirjoitti:
24 Syys 2021, 16:08
lerppu kirjoitti:
24 Syys 2021, 13:46
Käykö tätä teille, tyylikkäille Alfisteille? Onko Tesla-mulkkuus universaalia vai kohdennettua?
Koska liikun pääsääntöisesti ykköstiellä edestakaisin ja vältän muuten pääkaupunkiseudun tiestöön tutustumista niin Teslakuskit ovat omalla kohdallani niitä rauhallisemmin ajavia. Osaavat käyttää tasanopeuden säädintä eli nopeus ei seilaa maantiellä ja anekdoottisesti Teslat ajelehtivat kaistaviivojen ulkopuolelle muita merkkejä vähemmän.

Saattaa olla että tuoreet Tesla 3 kuskit ovat sitten vielä "minulla on auto joka kiihtyy" -hurmoksessa. Lupaan välttää parhaani mukaan tätä kun sähkövispilä minulle saapuu.
Olen huomannut tämän saman. Moottoritiellä Teslat ovat harvoin niitä nopeiten eteneviä. Ykköstiellä ne +160km/h taulussa ajavat tuntuvat pääasiassa olevan 2000-luvun alun autojen käyttäjiä.

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

^
Suuri nopeus vie paljon patterikapasiteettia.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Ykköstiellä usein näkee Tesloja ja Leafeja ajamassa rekkojen imussa kahdeksaakymppiä säästösyistä.

Omat huonot kokemukseni liikenteessä liittyivät taas kerran Audiin. Tulin sunnuntaina yhdentoista aikaan illalla lentokentältä ja ykköstie oli melko lailla tyhjä. Nopeusrajoitus oli 100, ja edessä ajava Audi TT ajoi noin yhdeksääkymppiä. Mulla oli vakkarissa 102 ja meinasin lähteä ohi. No kun pääsin rinnalle, niin Audihan otti pienen kiihdytyksen etten varmaan pääse ohi. Sitten taas hidasti ja kun saavuin rinnalle, niin taas kiihdytys. En tiedä halusiko ottaa kisaa, kun tie oli tyhjä ilta-aikaan ja Alfa tietysti provosoiva auto. No ajelin sitten 10 km tällä tavalla ohituskaistalla vakionopeudensäätimellä ennen Veikkolan ramppia ja poistuin tieltä. Audi koko matkan päästi välillä rinnalle, mutta sitten otti kiihdytyksen etten vaan pääse ohi. Takaa ei tosiaan tullut ketään, niin kehtasin ajaa ohituskaistalla koko matkan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cloverleaf kirjoitti:
25 Syys 2021, 15:05
Ykköstiellä usein näkee Tesloja ja Leafeja ajamassa rekkojen imussa kahdeksaakymppiä säästösyistä.
Itse en ole Leafeja juuri Ykköstiellä nähnyt. Laturit liian harvassa kun ovat ehkä 50km välein? ;)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

No jopas on höhliä Tesla-kuskeja liikenteessä. Itse ajelen pääsääntöisesti rentoutuen autossa, autopilotti kaverina, etäisyydet maksimilla, niin liikkuminen liikenteen seassa menee ihan mukavasti. Tosin oon siitä onnekas, että lähes iso osa ajoista tapahtuu siihen aikaan, kun toimisto-ohjukset ja wannabe-rikkaat Jonnet vielä nukkuu.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

FinPat kirjoitti:
25 Syys 2021, 16:16
Cloverleaf kirjoitti:
25 Syys 2021, 15:05
Ykköstiellä usein näkee Tesloja ja Leafeja ajamassa rekkojen imussa kahdeksaakymppiä säästösyistä.
Itse en ole Leafeja juuri Ykköstiellä nähnyt. Laturit liian harvassa kun ovat ehkä 50km välein? ;)
Leafit on Kehä 3 - Veikkola akselilla. :-D Lohjalta Turkuun päin näkee Teslojakin.

Paikalla
gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Uudenkorinen Fiat Tipo meinasi tulla kylkeen Ahtialan rampilta kun olin ajamassa siltatyömaalle.
Löysin onneksi rääkän nopeasti ja väistin vähän oikealle.
Harvoin ton korisia Tipoja näkee :-D
Myönnän osasyyllisyyteni sikäli että minulla oli päivisvalot päällä ja oli jo jokseenkin hämärä. Vähän ilta seitsemän jälkeen taisi olla. Ei läheskään pimeää kylläkään.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Täällä taas mäjähti uudehkon, kaistaa vaihtavan Land Cruiserin vetämä peräkärry kylkeen moottoritiellä. Yritin ehdotella pysähtymistä, mutta vastineeksi sain keskisormea ja teatraalisita naurua. Seuraavassa rampissa ajoin sitten eteen, kun sinne näytti heppu suuntaavan, ja pysätin auton. Jokin show vielä meinasi jatkua, mutta ehdottaessani palaveria kylkikolarin jälkeen siirtyi toinen suosiolla sivuun.
Eipä tuo havainnut mitään käyneen... Olisikohan huomannut, jos olisin päätynyt kaiteeseen?

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Milloihan väki oppii että ensin vilkku, sitten jarru. Autisti edessäni teki 80-alueella reippaan jarrutuksen. Nopeuden ollessa lähes pysäytysluokkaa, autisti kytki vilkun vasemmalle kääntymisen merkiksi. Käännös tapahtui pikkutielle jonka takia ohituskieltoa ei ole. Onneksi pysyin jarrutusta ihmetellen autistin takana.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Vilkku on monessa autossa kytketty niin kiinteästi ohjauspyörän akseliin ettei sitä saa päälle ennen kuin pyörät jo kääntyvät.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuomas K kirjoitti:
01 Loka 2021, 09:01
^Vilkku on monessa autossa kytketty niin kiinteästi ohjauspyörän akseliin ettei sitä saa päälle ennen kuin pyörät jo kääntyvät.
Ei se tunnu menevän päälle silloinkaan. :(
VMP

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Monesta autosta se tuntuu tosiaan puuttuvan kokonaan 🙄

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Ei paljoa pojilla järki päätä pakottanut. Pimeällä maantiellä keulivat polkupyörillä kolme rinnakkain. Luonnollisesti pyörissä ei valoja tai heijastimia. Jouduin antamaan valo- ja ääniefektejä että tajusivat siirtyä pois tieltä. Vieressä kulkee muuten valaistu pyörätie :roll:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kun lauantaiyöllä rämmimme kohti kotia niin ohitimme Auran ABC:n niin siellä näytti olevan tavallisen suuri teinien kokoontuminen käynnissä. Vaikka tie olikin kuivan oloinen niin mittarin näyttäessä -2C ja kesärenkaiden ollessa alla ajoin hyvinkin varovaisesti mutta tuskin silti huomattavaa alinopeutta. Ja kohta moottoritiellä ohi sinkaisikin useamman teini-BMW:n muodostelma. Onneksi pitoa näytti riittävän, ainakin tuossa kohtaa.

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5 ... +runsaasti

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Romeo y Julieta kirjoitti:
01 Loka 2021, 21:09
Ei paljoa pojilla järki päätä pakottanut. Pimeällä maantiellä keulivat polkupyörillä kolme rinnakkain. Luonnollisesti pyörissä ei valoja tai heijastimia. Jouduin antamaan valo- ja ääniefektejä että tajusivat siirtyä pois tieltä. Vieressä kulkee muuten valaistu pyörätie :roll:
Valaistu pyörätie ei aina kelpaa muillekaan, Turun seudulla on ainakin muutama cargo-fillaristi jotka ajavat säännöllisesti keskellä ajorataa pyörätiestä huolimatta. En keksi muuta selitystä kuin jonkinlainen protestihenki.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Osaa ne muutkin, kuin saksalaisten nousukasmerkkien kuskit.

Viikonloppuna farmarimallinen tuulipuvun pakkausmateriaali suoritti melko hiuksianostattavia ohituksia vitostiellä. En olekaan moista nähnyt pitkiin aikoihin, joskus 80-90-luvuilla moinen oli tavallisempaa. Ihan piti itsekin väistää pientareelle, kun ohituskaista ei riittänyt tämän ohitukseen. Sama meininki jatkui seuraavien ohitettavien kohdalla. Näkyvyyttä ei tarvittukaan, kun vastaantulijat kuitenkin väistää ohittajan hyvistä stealth-ominaisuuksista huolimatta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pimeät jalankulkijat taajamassa ja narun jatkona koira. Ei mitään valoa tai heijastinta, miksi olisi.

Pieni koira oli onneksi valkoinen, mutta vain pää ja jalat näkyi takin alta, mutta se riitti, että hyppy jarrulle osoittautui hyödylliseksi, koska puudelin omistaja oli myös tulossa alle. Ei varmaan käynyt mielessäkään, ettei ole näkyvä. Kai se luonto nuokin korjaa, mutten kaipaa omalle konepellille.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ei mee kyllä jakeluun ajotouhut ei. Auto edessä enkä ajele tappituntumalla kura ja kivisuihkussa. No siinä viereisellä kaistalla ruåtsin geely pikkasen edellä. Siitä sitten puskuria hipoen eteen ja vilkkua sitten kun oli jo kiilannu. Siis paikassa, missä kaksi kaistaa jatkuu, sulkuviiva, ei minkäänlaista ruuhkaa, hetkeen ei ole mitään liittymää, minne tarve päästä. Mitä hittoa. Tätä touhua jatkuvasti on kyllä jatkuvasti
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Hauskoja teinit joilla (mielestään) tehokas bimmeri. Suuntaan 2 kaistaa ja rajoitus 60. Teini pyöri ympärillä ja jarrutteli edessä. Ei saanut kisakaveria ja sekös harmitti.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ja minä kun luulin että Skoda kuski teki pohjat Hartmannin kadulla odottamalla bussin vieressä valoissa vastakkaisella kaistalla....

Muonamiehentien valot Vihdintiellä. Sjööperin autorekka ootti siinä valoissa ku takana tullu RELLU kuski päätti että hän on nyt kuningas. Hän tekee mitä vaan. Haistakaa kaikki ****, ei kiinnosta. Minulla on RELLU. Ja niinhän pysäköi autonsa valoihin... Vastaan tulevalle kaistalle odottamaan vihreiden vaihtumista.
Eli Vihdintieltä Muonamiehentielle kääntyvän kaistan suojatien eteen hän meni odottamaan vuoroaan.
Kyllä.......Luit oikein. Harmi ettei Scaniaa tullut just sillon, enkä voinut jäädä katsomaan mitä sitten tapahtui....

Kyllä hänelle nyt pitää myöntää VUODEN kynttilä palkinto. Suoritus hakee vertaistaan kaukaa historiasta..... Raati päätti yksimielisesti. Tässä vuoden Kuljettaja.
Tarina ei kerro miten tässä kävi. Kun en voinut jäädä ihailemaan tämän kynttilän tekemisiä. Mutta toivokaamme 🙏🙏🙏 hartaasti kaikki, että siviili/poliisi auto sattui tämän neron leimauksen näkemään ja tämä nerokas RELLU kuski on loppu vuoden jäähyllä....
Luulin nähneeni kaiken. Mutta ei. Aina jostain löytyy vielä fiksumpi.......

Tällä viikolla ja kuluneella kuukaudella on kyllä näkynyt aikamoista touhua. Voin vaan ihmetellä näitä ihmisiä. Millasia ihmisiä nää oikeasti on? Miten ne kohtee tosia auton ulkopuolella? Onko ne ihan kaikki Kpäitä vai saako Liisinki premiumi naksahtamaan ja luulemaan olevansa kungingas, ettekin jos se on 10v vanha saksalainen perus premium.....
Oon joutunut ihan tahtomattani tilanteisiin, johon vastapuoli on tehnyt kaikkensa, että siitä tulee konflikti. Itse tehnyt kaiken kuten laki sanoo, mutta se ei vaan kaikille riitä.

Lähinnä se, että jos vilkutat 100m 60kmh alueella, takana oleva Mersu on 4-5 auton mitan päässä ja sekään ei riitä, vaan pitää se 10v vanha E-Coupe vetää sinne kaiteen ja bussin väliin kun bussi on 2/3 osaa vaihtanut jo kaistaa - nopeudella 100kmh niin pistää vaan miettimään ihan oikeasti ihmisten käytöstä ja miten paha olo pitää oikeesti olla ,että jaksaa ottaa ton riskin täystuhosta. Pitää oikeasti olla aika hemmetin paha olla. Tämä Mersu kuski vielä jatko tätä hommaa sitten siinä edessä jarruttamalla vähän nykivästi, että varmasti tuli selväksi ettei hänen eteen saa tulla - millään tavalla. Ja kun valot vaihtu ni lähti myös nastat takapyöristä. Tuli selväksi kyllä, että olin väärässä paikassa taas.

En tiedä..... aika paljon ihmisillä on pahaa oloa kyllä, se näkyy liikenne käytöksenä varmasti jollain tapaa. Millään ei oo väliä ja haistakaa kaikki pska. JA jos siitä jotain meet kommentoimaan, syy on sinun.

Joulutulossa, jouluressi lähestyy. Hiphei.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kieltämättä on ollut viimeaikoina aika villiä! Lähes joka kerta kun käy jossain, saa väistää jotakuta ettei kolahda. Manöövereitä, joita ennen näki ehkä kerran kuukaudessa, tulee nyt vastaan lähes päivittäin. Sekopäisyyttä - vaiko niitä, jotka ovat Covidin peloissaan ostaneet auton ja jättäneet joukkoliikenteen taakseen? Jos jälkimmäisiä, niin toivon hartaasti että palaisivat kuljetettavaksi. Olen vahvasti joukkoliikenteen puolella! Kunhan ei aktiivisesti heikennetä liikkumisen edellytyksiä autolla, esim. Sörnäisten tunnelin vastustus... Jos taas pahaolo purkautuu kanssaliikkujiin peltikuoren suojista, niin siinä on vielä isompi yhteiskunnallinen haaste kuin vain se, että nyt liikenteeseen joukkiolla omaa autoa kuskaamaan tulleet eivät tunnu oppivan ajamista, vaikka vettä on jo Vantaassa aika paljon virrannut.

Ehkä nuo 10 vuotta vanhojen premiumien kuskaajat on oma lukunsa. Elämä ei muuttunutkaan upeaksi, kun otti liian ison velan ja maksoi hurjan ylihinnan vanhasta käyttöautosta. Tätä kotimaista arvostuksen solmua juuri eilen katselin. Suomessa BMW X6 V8:lla vuodelta 2009 46keur! Sama auto Saksassa 18 keur. Ja 80 luvun GTV suomessa 15 keur, Saksassa päälle 30. Näillä mennään. Tuskin nämä kuskit kuitenkaan tästä ovat tietoisia, vitutuksen lähde lienee muualla. Missä - who cares. Mulkkuilu on mulkkuilua, ovat motiivit sitten mitkä hyvänsä.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tommi »

S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Ja minä kun luulin että Skoda kuski teki pohjat Hartmannin kadulla odottamalla bussin vieressä valoissa vastakkaisella kaistalla....
Siinä Naistenklinikan kohdalla?
Siinä oli joskus aikoinaan kaksi kaistaa. Nykyään yksi ja kyllä maalaukset tiessä, mutta kukapas niitä katselee. Rehellisyyden nimissä myönnettävä, etteivät ole kyllä kovin selvät pimeällä/märällä.
Pari kertaa olen joutunut tunkemaan käden ikkunasta ja heilutelemaan, kun joku tunkee vierelle odottelemaan valoja.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Ja minä kun luulin että Skoda kuski teki pohjat Hartmannin kadulla odottamalla bussin vieressä valoissa vastakkaisella kaistalla....
Piti ihan lukea kolmesti, ennenkö hoksasin mitä pahaa on odottaa valoissa bussin rinnalla, mutta oli siis ilmeisesti vastaantulijoiden kaistalla. Se kuulostaa aika huikeelta kieltämättä.
S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Muonamiehentien valot Vihdintiellä. Sjööperin autorekka ootti siinä valoissa ku takana tullu RELLU kuski päätti että hän on nyt kuningas. Hän tekee mitä vaan. Haistakaa kaikki ****, ei kiinnosta. Minulla on RELLU. Ja niinhän pysäköi autonsa valoihin... Vastaan tulevalle kaistalle odottamaan vihreiden vaihtumista.
Eli Vihdintieltä Muonamiehentielle kääntyvän kaistan suojatien eteen hän meni odottamaan vuoroaan.
Kyllä.......Luit oikein. Harmi ettei Scaniaa tullut just sillon, enkä voinut jäädä katsomaan mitä sitten tapahtui....
Eli... Rellu (ja Sjööperi) tuli etelästä, Rellu kääntyi (vihreillä? punaisilla?) vasemmalle ja pysähtyi ennen Muonamiehentien ylittävää suojatietä, niin että jonkun kaistan (jota Scania olisi kulkenut?) kulkeminen estyi? Ja pönötti tuossa vielä siinäkin kohtaa kun lähdit liikkeelle, eikä vaan päästänyt jalankulkijaa yli tms?
S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Lähinnä se, että jos vilkutat 100m 60kmh alueella, takana oleva Mersu on 4-5 auton mitan päässä ja sekään ei riitä, vaan pitää se 10v vanha E-Coupe vetää sinne kaiteen ja bussin väliin kun bussi on 2/3 osaa vaihtanut jo kaistaa - nopeudella 100kmh niin pistää vaan miettimään ihan oikeasti ihmisten käytöstä ja miten paha olo pitää oikeesti olla ,että jaksaa ottaa ton riskin täystuhosta.
Jos bussi etenee 60km/h eli 16,67m/s, tekee 100m vilkutus 6 sekuntia. Kun mersu on 20m päässä bussista ja pitää 6 sekunnin aikana ottaa kiinni tuo 20m ja päästä bussin(10m?) puoliväliin, eli edetä 100+25m ssamassa ajassa kuin bussi etenee 100m, riittää 125m/6s=20m/s eli 72km/h, ihan ei tartte satasta kaahata :D.Satkulla se ehtisi vilkutuksen aikana mennä n. 167m, eli bemarihenkisesti valitettavasti olisi jo eellä. Yllättävän pienet nopesuerot lopulta riittää tälläsiin tilanteisiin. 10km matkalla tuolla 12km/h nopeuserolla (keskinopeutena) kuitenkin säästää huimat 1min 40sek, joka aika helposti hukkuu valoissa seisoessa. Mut voipahan mersukuski tuntea voittaneensa, ehti ekana valoihin seisomaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Polforea kirjoitti:
18 Marras 2021, 19:20
S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Ja minä kun luulin että Skoda kuski teki pohjat Hartmannin kadulla odottamalla bussin vieressä valoissa vastakkaisella kaistalla....
Piti ihan lukea kolmesti, ennenkö hoksasin mitä pahaa on odottaa valoissa bussin rinnalla, mutta oli siis ilmeisesti vastaantulijoiden kaistalla. Se kuulostaa aika huikeelta kieltämättä.
S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Muonamiehentien valot Vihdintiellä. Sjööperin autorekka ootti siinä valoissa ku takana tullu RELLU kuski päätti että hän on nyt kuningas. Hän tekee mitä vaan. Haistakaa kaikki ****, ei kiinnosta. Minulla on RELLU. Ja niinhän pysäköi autonsa valoihin... Vastaan tulevalle kaistalle odottamaan vihreiden vaihtumista.
Eli Vihdintieltä Muonamiehentielle kääntyvän kaistan suojatien eteen hän meni odottamaan vuoroaan.
Kyllä.......Luit oikein. Harmi ettei Scaniaa tullut just sillon, enkä voinut jäädä katsomaan mitä sitten tapahtui....
Eli... Rellu (ja Sjööperi) tuli etelästä, Rellu kääntyi (vihreillä? punaisilla?) vasemmalle ja pysähtyi ennen Muonamiehentien ylittävää suojatietä, niin että jonkun kaistan (jota Scania olisi kulkenut?) kulkeminen estyi? Ja pönötti tuossa vielä siinäkin kohtaa kun lähdit liikkeelle, eikä vaan päästänyt jalankulkijaa yli tms?
S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Lähinnä se, että jos vilkutat 100m 60kmh alueella, takana oleva Mersu on 4-5 auton mitan päässä ja sekään ei riitä, vaan pitää se 10v vanha E-Coupe vetää sinne kaiteen ja bussin väliin kun bussi on 2/3 osaa vaihtanut jo kaistaa - nopeudella 100kmh niin pistää vaan miettimään ihan oikeasti ihmisten käytöstä ja miten paha olo pitää oikeesti olla ,että jaksaa ottaa ton riskin täystuhosta.
Jos bussi etenee 60km/h eli 16,67m/s, tekee 100m vilkutus 6 sekuntia. Kun mersu on 20m päässä bussista ja pitää 6 sekunnin aikana ottaa kiinni tuo 20m ja päästä bussin(10m?) puoliväliin, eli edetä 100+25m ssamassa ajassa kuin bussi etenee 100m, riittää 125m/6s=20m/s eli 72km/h, ihan ei tartte satasta kaahata :D.Satkulla se ehtisi vilkutuksen aikana mennä n. 167m, eli bemarihenkisesti valitettavasti olisi jo eellä. Yllättävän pienet nopesuerot lopulta riittää tälläsiin tilanteisiin. 10km matkalla tuolla 12km/h nopeuserolla (keskinopeutena) kuitenkin säästää huimat 1min 40sek, joka aika helposti hukkuu valoissa seisoessa. Mut voipahan mersukuski tuntea voittaneensa, ehti ekana valoihin seisomaan.

Joo siis mä ajoin vaan dösällä kohti Helsinkiä, aloin kattomaan, että miten tuo voi näyttää niin oudolta toi tilanne siinä risteyksessä, hiljensin sen verran vihreät ku palo, että ehdin katsomaan. Ni totisesti, Sjööperin rekka täytti koko risteysalueen perävaunun kanssa, tämä Rellu kuksi oli siis jakajan väärällä puolella, vastaan tulevalla kaistalla suojatien edessä odottamassa vihreitä.
Eli Kun Vihdntietä tuut Etelään, käännyt Muonamiehentielle ni se oli siinä suojatien eessä.
Paikka on sellanen, ETTEI SITÄ VOI AJAA VTUIKSI, jos Hartmaninkadun vielä voi sössiä, ni tota et sössi. Jakajat ja kaikki merkit ja kaikki siinä.
Rellukuskilla punanen päivä näemmä, ei tollasta tee ku täysin kyrpiintynyt ihminen, leipääntynyt ja totaallisen täynnä oleva ihminen....

Joo se E-Cupee veti kaikki mitä siitä irtos, että se ehti sinne väliin. Olin 2/3 osaa kaistalla kun tajusin, ettei se aio väistää yhtään, ei ees ajolinjaa siirrä. Joten otin takas sitten ja annoin sen mennä. Mutta pitää olla aika hurjat hermot kuitenkin 15m 20 Tonnin bussia vastaan ajat tollasella perus kikottimella ku hullu. Luottaen täysin siihen, että tämä toinen osapuoli on tietonen siitä, että hän on kuningas. Tekee mitä haluaa, vaikka on periaatteessa alusta asti väärässä. JOS poliisi ois ton nähnyt, niin kortti ois menny varmasti. JO puhtaatsi sen yli 80kmh nopeudenkin takia, mutta ihan täysin tahallinen tietoinen kiusaaminen ja provosointi vielä Rajatorpantien risteykseen oli kyseessä. Minä en tehnyt yhtään mitään. En mitään, en reagoinut muuta kuin ottamalla auton sen verran pois kaistalta, ettei kolahda. Hänen ei ois tarvinnut ees kaasua nostaa, JOS hän olisi niin halunnut. Näitä riittää. Hyvä on asenne jollain. Toivottavasti joku päivä nään ton Mersun poliisiauton eessä pysäytettynä... ei ois pahitteeksi.

Muutenkin tuntuu että vilkkua ei kunnioiteta. Saat ajaa vilkku päällä ties miten pitkiä matkoja, eikä tilaa tule. Päin vastoin lyödään hanaa vaan, ettei pääse eteen. Usein nää kiihdyttäjät vaihtaa sen jälkeen kaistaa sille kaistalle, mistä lähdin kaistaa vaihtamaan. Ja usein ne vielä kääntyvät seuraavasta. En voi käsittää sitäkään, että jollain on oikeasti tollanen asenne. Parhaimmat kiertää sporakiskojen kautta, ettei tartte vaan väistää kaistaa vaihtavaa linja-autoa tai muuta autoa. Ruskeasuolla on paikka kun tuut keskustasta Pohjoseen päin, joudut vaihtaa yhen kaistan yli heti sen 200-300:sten pysäkin jälkeen. Siinä näkee aika paljon sitä, että hanaa vaan, kierretään vaikka metän kautta, kuhan ei tartte väistää. Ja usein nää kiertää sut kaikin keinoin, ja vaihtavat sen jälkeen kaistan takas Hämeenlinnaan menevälle kaistalle. Osa on sitä mieltä, että tulit 300m näkyvyydellä 50 alueella suoraan eteen. Vaikka oot vilkuttanu pysäkiltä asti jatkuvasti sen noi 100m. Osa on silti sitä mieltä, että se tippu ku taivaalta alle se auto, eikä se vilkku näy minnekään. Etenkin kun BYD sähköbusseissa vilkkuu koko kylki äärivaloja myöten. Mutta ei sitä "vaan nähdä".

Mitä tollakin voitat? Hirveen ressin siitä, että kolahtaako? Turhia kaistanvaihtoja, usein nopeudetkin nousee aika koviksi hetkellisesti. Ja mitään et voita sillä. Samoissa valoissa oot. Mitään muuta et voita kuin idiootti leiman ottaan.....
Mitenköhän nää reagois jos HEITÄ vastaan ajais samalla tavalla..... ois kiva tietää. Kun HE voivat tehdä mitä vaan, heiluttaa sentteriä ja kaikkea sen jälkeen vielä - ja syylistää ETENKIN syylistää muita IHAN TÄYSIN ITSE AIHEUTETUSTA TYHMYYDESTÄ JA KONFLIKTISTA, mitä jos heitä vastaan ajaisi samalla tavalla.....

Mullehan kerran tuli yks paku kuski huutamaan, että "stana leikkasit eteen". Lähdin pysäkiltä ja tämä kiers mut ja veti suoraan eteen jarrut kiinni. Tuli vielä paikalliselta teboiliilta sille kadulle kun samalla lähdin pysäkiltä. Tuli huutamaan, että minä leikkasin eteen. En oikeen vieläkään tajua, että miten minä ajoin hänen autoaan, hän leikkasi suoraan eteen ja jarrutti kaikki mitä Fiudesta löyty...en vieläkään tajua tota. Miten hän saikin sen mun syyks. Tilaa oli mennä ohi...siinä on tilaa siinä paikassa, mutta herneet piti ottaa nenään. Ennakoinnilla ei ois tapahtunut mitään. Niissä nopeuksissa. 20kmh. Mitä tähän sanot........... IHAN TÄYSIN ITSE, IHAN ITSE. IHAN TÄYSIN ITSE AJETTU. IHAN TÄYSIN ITSE SÄHELLETTY. JA TOISEN SYY. Tervetuloa liikenteeseen. .....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 20:29
Joo siis mä ajoin vaan dösällä kohti Helsinkiä, aloin kattomaan, että miten tuo voi näyttää niin oudolta toi tilanne siinä risteyksessä, hiljensin sen verran vihreät ku palo, että ehdin katsomaan. Ni totisesti, Sjööperin rekka täytti koko risteysalueen perävaunun kanssa, tämä Rellu kuksi oli siis jakajan väärällä puolella, vastaan tulevalla kaistalla suojatien edessä odottamassa vihreitä.
Eli Kun Vihdntietä tuut Etelään, käännyt Muonamiehentielle ni se oli siinä suojatien eessä.
Paikka on sellanen, ETTEI SITÄ VOI AJAA VTUIKSI, jos Hartmaninkadun vielä voi sössiä, ni tota et sössi. Jakajat ja kaikki merkit ja kaikki siinä.
Rellukuskilla punanen päivä näemmä, ei tollasta tee ku täysin kyrpiintynyt ihminen, leipääntynyt ja totaallisen täynnä oleva ihminen....
Jaaaaa niin Rellu tuli Muonamiehenteltä kohti Vihdintietä ja kelkkas ittensä väärälle puolelle jakajaa, pakottaen Sjööperin pysähtymään keskelle risteystä. No sehän selittää, kun just mietin tuota että miten ihmeessä sen kohdan voi ajaa vituiksi, mutta ilmeisesti sitten noin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Polforea kirjoitti:
18 Marras 2021, 19:20
S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 15:13
Lähinnä se, että jos vilkutat 100m 60kmh alueella, takana oleva Mersu on 4-5 auton mitan päässä ja sekään ei riitä, vaan pitää se 10v vanha E-Coupe vetää sinne kaiteen ja bussin väliin kun bussi on 2/3 osaa vaihtanut jo kaistaa - nopeudella 100kmh niin pistää vaan miettimään ihan oikeasti ihmisten käytöstä ja miten paha olo pitää oikeesti olla ,että jaksaa ottaa ton riskin täystuhosta.
Jos bussi etenee 60km/h eli 16,67m/s, tekee 100m vilkutus 6 sekuntia. Kun mersu on 20m päässä bussista ja pitää 6 sekunnin aikana ottaa kiinni tuo 20m ja päästä bussin(10m?) puoliväliin, eli edetä 100+25m ssamassa ajassa kuin bussi etenee 100m, riittää 125m/6s=20m/s eli 72km/h, ihan ei tartte satasta kaahata :D.Satkulla se ehtisi vilkutuksen aikana mennä n. 167m, eli bemarihenkisesti valitettavasti olisi jo eellä. Yllättävän pienet nopesuerot lopulta riittää tälläsiin tilanteisiin. 10km matkalla tuolla 12km/h nopeuserolla (keskinopeutena) kuitenkin säästää huimat 1min 40sek, joka aika helposti hukkuu valoissa seisoessa. Mut voipahan mersukuski tuntea voittaneensa, ehti ekana valoihin seisomaan.
Tuossa on kyllä paha oletus, että se meisseli kiihtyy vakionopeuteen sormia napsauttamalla. Jos laskee tuon tasaisesti kiihtyvänä liikkeenä, mikä lie lähempänä totuutta, niin samoilla lähtöarvoilla vakiokiihtyvyydeksi tulee 1,3873 m/s^2 ja siten loppunopeudeksi hyvittäin 25 m/s eli 90 km/h.

Jos leikitään ajatuksella, että kuskilla menee sekunti tehdä kiihdytyspäätös siitä kun bussin vilkku havaitaan. Tällöin jää enää 5 s aikaa kuroa väli umpeen ja täytyy oikaista nilkkaa vähän reilummin. Tällöin tuleekin jo 3,332 m/s^2 kiihtyvyyttä ja loppunopeutta ihan inan vajaa 120 km/h.

Hyvä esimerkki siitä mitä ennakointi liikenteessä tarkoittaa ja miten hyvin pienessä ajassa pelivarat ja turvavälit häviää. Vaikka kuski reagoisikin vilkkuun vaikka puolessa sekunnissa, niin jakka ahdin herää ja kickdown pykältää pienempää, niin sekunti ei taida riittää siihen kun auto alkaa oikeasti vasta kiihtyä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Totta, lähdin siitä että meisseli ei kuitenkaan kiihdy ja kuskilla on jo vauhti päällä. Tuollanen 12km/h yli rajoituksen ei kuitenkaan ole pk-seudulla mikään harvinaisuus.

Mutta siis, point being että jo se 12km/h ylinopeus tosiaan riittää tuohon tilanteeseen vauhdin ollessa jo valmiiksi olemassa. Vaikka "about kymppi yli" on vähän semmonen maan tapa -perinne, niin aika helposti sekin lopulta kostautuu. Eli ei sinällään tarvi ampua satkua tai yli, että 60 rajoitusalueella saa tilanteita aikaan, jos väkisin änkee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Tuo on hyvä pointti, että myös jo olemassaolevat nopeuserot tekevät aika äkkiä normaaleista liikennetilanteista arveluttavia.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Polforea kirjoitti:
18 Marras 2021, 21:34
S_A kirjoitti:
18 Marras 2021, 20:29
Joo siis mä ajoin vaan dösällä kohti Helsinkiä, aloin kattomaan, että miten tuo voi näyttää niin oudolta toi tilanne siinä risteyksessä, hiljensin sen verran vihreät ku palo, että ehdin katsomaan. Ni totisesti, Sjööperin rekka täytti koko risteysalueen perävaunun kanssa, tämä Rellu kuksi oli siis jakajan väärällä puolella, vastaan tulevalla kaistalla suojatien edessä odottamassa vihreitä.
Eli Kun Vihdntietä tuut Etelään, käännyt Muonamiehentielle ni se oli siinä suojatien eessä.
Paikka on sellanen, ETTEI SITÄ VOI AJAA VTUIKSI, jos Hartmaninkadun vielä voi sössiä, ni tota et sössi. Jakajat ja kaikki merkit ja kaikki siinä.
Rellukuskilla punanen päivä näemmä, ei tollasta tee ku täysin kyrpiintynyt ihminen, leipääntynyt ja totaallisen täynnä oleva ihminen....
Jaaaaa niin Rellu tuli Muonamiehenteltä kohti Vihdintietä ja kelkkas ittensä väärälle puolelle jakajaa, pakottaen Sjööperin pysähtymään keskelle risteystä. No sehän selittää, kun just mietin tuota että miten ihmeessä sen kohdan voi ajaa vituiksi, mutta ilmeisesti sitten noin.
Ei, Sjöberi seiso valoissa kaikessa rauhassa, tämä ajo viereen. Jakajan väärälle puolelle.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Vastaa Viestiin