Cuore Sportivo IV Ahvenisto - Su 19.09.2010

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Upeita kuvia ja jutuistä päätellen jännittäviä tilanteitakin riitti.
Jospa ensivuonna uskaltaisi itsekin osallistua...

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

alfa 156 v6 kirjoitti:On siellä jätkillä ollu liukasta videoistakin päätellen :-D

Itellä jäi tämäkin väliin mutta eipä tuo mun 75 sadekelin yhdistelmä oikein olekaan näillä käsillä :oops:
Lopussa oli vähän liukasta....http://www.youtube.com/watch?v=n4JDsrrikYk :mrgreen:
Jätin cuppi kierroksen suosiolla väliin, kun kelloa vasten olisi ehkä tullut puristettua vähän liikaa. Tossa turbossa on muutenkin ihan tarpeeksi tekemistä ens talvena ilman peltihommiakin :twisted:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Näyttää Cuppipisteetkin ilmestyneen kerhon sivuille. Onnittelut Kostille ja Pekalle! josko ensi kesänä olisi taas itselläkin kalusto ratakunnossa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Ketkä joutui cupissa märälle radalle?

Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja koska »

155TS kirjoitti:
Lopussa oli vähän liukasta....http://www.youtube.com/watch?v=n4JDsrrikYk :mrgreen:
Ja kyydissä oli kivaa :-D

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^^Minä ja ainakin Keltsi. Minun kohdalla satoi jo kunnolla.

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

^^^ Minä olin myös märällä juuri ennen Keltsiä, vettä alkoi tulemaan taivaalta niin että vaikutti myös ainakin kahden minua ennen radalle menneen alfistin aikoihin.
 

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Onneksi voi luottaa siihen, että jos näihin kinkereihin meno estyy syystä tai toisesta, niin löytyy kosolti niitä, jotka jaksavat dokumentoida näiden vararenkaiden ja tunkkiensa tuojien yltiöpäistä kiertämistä :)
Kiitokset siis kaikille kuvaajille! ja myös sille yhelle, joka aina panttailee kuviaan :P

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Taitava taktikko olisi ajanut Romeo-luokassa. Esimerkiksi minulla pisteitä olisi 18 ja loppupisteissä sijoitus olisi jaettu kolmas. Ei siihen vauhti liity mitenkään. Tuuri ja osallistujien vähyys nostaisi noin korkealle. Ensi vuonna taktikoimaan? :wink:

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Savo kirjoitti:Taitava taktikko olisi ajanut Romeo-luokassa. Esimerkiksi minulla pisteitä olisi 18 ja loppupisteissä sijoitus olisi jaettu kolmas. Ei siihen vauhti liity mitenkään. Tuuri ja osallistujien vähyys nostaisi noin korkealle. Ensi vuonna taktikoimaan? :wink:
Ja toissa vuonna Silverine olisi voittanut Romeo-Cupin, mutta tuosta sinun jaetusta kolmannesta sijasta vaan ei olisi tullut mitään, koska olisit ollut ihan selkeästi neljäs. Tom olisi Jurvan voitollaan ollut joka tapauksessa korkeammalla sijalla - tasapisteistä huolimatta.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Onko tossa Garretin allekirjoituksessa ollut aina noi hipsut, vai onko ne lisätty tällä viikolla?

155 Q4 - >100 kW - "winner"
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Garrett kirjoitti:
Savo kirjoitti:Taitava taktikko olisi ajanut Romeo-luokassa. Ensi vuonna taktikoimaan? :wink:
Ja toissa vuonna Silverine olisi voittanut Romeo-Cupin
Joo-o. Toissa vuonna oli pikkasen erilaiset karkelot kuin tänä vuonna,
tasoa rupesi vihdoinkin löytymään parissa viimeisessä kisassa.
Ensi vuonna ei taida Savon taktikoinnit auttaa jos Tom rohkaistuu
hienoista suorituksistaan ja ajaa koko sarjan. Ajattelin minäkin
ajella Romeoissa ensi vuonna, pitäähän siellä nyt yksi etuveto-vapari
olla joukon jatkona.
Ja eipähän tarvitse kenenkään itkeä kuukakkosesta enää.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

JTD kirjoitti:Onko tossa Garretin allekirjoituksessa ollut aina noi hipsut, vai onko ne lisätty tällä viikolla?

155 Q4 - >100 kW - "winner"
Sori, täytyy muokata. :wink:
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Mites muuten, nyt kun spekuloidaan, nuo tasapisteet käsitellään muiden kuin voittajien kesken? Millä logiikalla olen kuudes, enkä viides? Eihän näillä sijoilla nyt merkitystä ole podiumsijoihin, mutta ehkä kuitenkin pieni henk. koht. merkitys ;) Tarkoitin siis koko kauden tuloksia...
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

jiigee kirjoitti:Mites muuten, nyt kun spekuloidaan, nuo tasapisteet käsitellään muiden kuin voittajien kesken? Millä logiikalla olen kuudes, enkä viides?
Varmaankin siksi koska tuon toisen V6-kuskin paras sijoitus kisoissa
tällä kaudella on parempi kuin sinun. 15 pistettä versus 10 pistettä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CARF »

jiigee kirjoitti:Mites muuten, nyt kun spekuloidaan, nuo tasapisteet käsitellään muiden kuin voittajien kesken? Millä logiikalla olen kuudes, enkä viides? Eihän näillä sijoilla nyt merkitystä ole podiumsijoihin, mutta ehkä kuitenkin pieni henk. koht. merkitys ;) Tarkoitin siis koko kauden tuloksia...
Säännöt: http://www.carf.fi/www.nsf/10!OpenForm
Kohta 1.14
Säännöt kirjoitti: 1.14 Voittaja on hän, jolla on ratakauden lopussa eniten pisteitä. Tasapisteiden sattuessa voittajaksi julistetaan hän, jolla on eniten ykköstiloja, sitten kakkostiloja. Niiden sattuessa tasan huomioidaan voitot, joissa on ollut eniten osallistujia, sitten kakkostilojen jne.
Samalla logiikalla tietysti ratkaistaan muutkin sijat, kuin pelkkä voittaja, vaikkei sitä eksplisiittisesti tuossa sääntökohdassa sanotakaan. M.S:llä siis parempi sijoitus meriiteissä, eli yksi kakkostila.

Sami Halme
varapuheenjohtaja
CARF

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Noinhan se meneekin. Bernie käski yrittää kuitenkin... :)
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Yli 5 vuoden rata-autoilutauon jälkeen tuli taas kokeiltua Ahvenistolla. Joitakin huomioita:

1) etuvetoisellakin voi ajaa rataa. Ja kivaa on! Tämä oli siis minulle eka kerta etuvetoisella ja abc-jarrrullisella.

2) 156 V6 on pirun hieno auto, ulkoisesti ja ajettavuudeltaan.
(taidan siis olla "wannabe alfisti")

3) vaikeaa oli tauon jälkeen: jarrutuspaikat ihan hakusessa.

4) Q2 olisi kova sana.

5) Cupissa suolenkki oli jo märkä ja siellä satoi.

6) varikolla ei näkynyt yhtään 33:sta !! Olisikin pitänyt tulla paikalla sekä 156:lla, että 33P4:lla. Ehkä ensi kerralla...

Eli kaikkinensa hieno päivä ja taas tekee mieli radalle. Cup-kilpailukin meni oikeastaan yllättävänkin hienosti pari päivää aiemmin alle saadulla autolla ja todella ylivarovaisella ajolla.

Että näin....

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vielä yhdet kuvat.

Harmi että en voinut jäädä enää kilvanajoa seuraamaan. Oli lämmittelyssä ihan tajuttoman hienoa menoa.

Toki itsekin vetelin aamutuimaan perstuntumalla sinne 1:35:n pintaan. Vai oliko se sittenkin 2:35. No tosi kovaa kuitenkin.

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Vittorio Jano kirjoitti:Vielä yhdet kuvat.

Harmi että en voinut jäädä enää kilvanajoa seuraamaan. Oli lämmittelyssä ihan tajuttoman hienoa menoa.

Toki itsekin vetelin aamutuimaan perstuntumalla sinne 1:35:n pintaan. Vai oliko se sittenkin 2:35. No tosi kovaa kuitenkin.
Huikean hienoja kuvia, etenkin tuo tornista kuvattu "vanhennettu" otos. Huokuu 70-lukua...

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Jepujee, hyvää settiä VJ:ltä sekä muilta! Alfistien joukossa tuntuu, että kauneuden päälle ymmärretään kamera kourassakin.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Garrett kirjoitti:
Savo kirjoitti:Taitava taktikko olisi ajanut Romeo-luokassa. Esimerkiksi minulla pisteitä olisi 18 ja loppupisteissä sijoitus olisi jaettu kolmas. Ei siihen vauhti liity mitenkään. Tuuri ja osallistujien vähyys nostaisi noin korkealle. Ensi vuonna taktikoimaan? :wink:
Ja toissa vuonna Silverine olisi voittanut Romeo-Cupin, mutta tuosta sinun jaetusta kolmannesta sijasta vaan ei olisi tullut mitään, koska olisit ollut ihan selkeästi neljäs. Tom olisi Jurvan voitollaan ollut joka tapauksessa korkeammalla sijalla - tasapisteistä huolimatta.
Joo, en ottanut huomioon miten tasapisteissä toimitaan, mutta olishan se ollut komeampaa olla neljäs kuin seitsemän :mrgreen: Ei tää niin vakavaa, lähinnä tuo kuvastaa Romeo-luokan osanottajien vähäisyyttä. Hyvä, että aiheuttaa keskustelua. Kärkeen mulla ei ole asiaa kummassakaan luokassa tuskin millään Alfalla.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eero kirjoitti:tuo tornista kuvattu "vanhennettu" otos. Huokuu 70-lukua...
Napattu ja käsitelty itse asiassa iPhonella...

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Vittorio Jano kirjoitti:Vielä yhdet kuvat.
Varmaan on taas koko flickr ihan sekaisin - eikä syyttä.
*kädenpuristus* Helmien joukosta löytyi timantteja!

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Jäi vähän harmittamaan, että homma ratkesi tällä tavalla. Voitto tuli hopeatarjottimella, ei tarvinnut, kuin vetää löysä kierros radalla pysyen. Jos Anssi olisi pysynyt radalla tai pyörähtänyt vasta maaliin tullessaan tai olisin ajanut kierrokseni ennen häntä, olisi meikä vetänyt aivot narikassa raivoisan kierroksen, jonka lopputulosta voi vain arvailla...

Kiitos Anssille hyvästä vastuksesta. Pahoittelen, että uudella kalustolla vauhti (lue: jarrutuspaikat) alkoi löytyä vasta loppukaudesta.

Voi olla, että ensi vuonna on Romeo -luokassa ruuhkaa. Voittaminen on kivaa, mutta ei siinä ole juuri hohtoa, jos voitosta ei synny minkäänlaista taistelua. Toivotaan, että ensi kaudella Alfa-luokassa on haastajia. Jos ei, niin on ehkä siirryttävä Romeo-luokkaan, missä ei tosin tarvitse voitoista haaveilla. Tai ainahan voi "downgreidata" kaluston.

Q2 tulee ensi kaudelle joka tapauksessa ja noista taitavien kuvaajien ottamista hienoista kuvista sain vinkin siitä mikä saattaa olla syynä auton outoon käytökseen. Ainakaan hitaampi en ole ensi kesänä :mrgreen:

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Pytty lähtee kaiverrettavaksi huomenna, vedän sitä Alfan perässä niin ei o liian komee sun hyllylläs. Joo, olishan se ollu kiva ajaa puhdas kierros ja oikeasti katsoa kellosta kuka on kuka, eikä suorittaa tuollaista surmanajo-näytöstä...mutta loppukausi meni perseilyksi noiden gummien kanssa ja sai arvoisensa päätöksen. Kai se Kimmo sentään tulee kirittämään Alfa Cupiin ensi kaudella ettei sun tartte pelkästään GT:n varjoa jahdata radalla.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ghost kirjoitti:ei tarvinnut, kuin vetää löysä kierros radalla pysyen.
Ei jumankauta, jos tuollaisen ajan ajaa kummemmin yrittämättä, niin mitä tuleekaan jos oikein yrittäisi?

Ensi vuonna Alfa-luokassa jatketaan, samoin jatketaan 164:n kehittämistä. Säännöt rajaavat tiukasti lisätehojen kaivamisen turbosta, mutta alustassa riittää vielä ihmettelemistä...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Ghost se vaan brassailee.. :P
Sul oli liian pitkä pissa ennen Cupia, en malttanut ootella.
Olis ehkä pitänyt...mut tarjous on edelleen voimassa,
mun kyydissä ei tartte pelätä. :mrgreen:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Eipä täällä muutkaan aina ole vaatimattomia olleet :mrgreen:
Hyvä, puhdas kierroshan se oli. Jarrutuksissa on edelleen vähän hakemista, pääsuoran mutkaa en vetänyt täysillä ja varikkomäen päällä jarrutin tietoisesti aikaisin. Kyllä siitä useampi kymppi vielä lähtee, alustan säätöjäkin täytyy hieman kokeilla. Toisaalta ajovirheiden mahdollisuus kasvaa samalla, kun vauhtikin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Juhako kirjoitti:Aamupäivän harjoitus kierroksesta video clippi.

http://www.youtube.com/watch?v=hbIEIrOIPyI
Kerrassaan hieno video! :-D
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kummastelen itse vähän näitä nopeiden kuskien 'maximum attac' juttuja, kun itse huomasin (sattumalta :P ) vuosi sitten että mutkiin täytyy vetää helvetin hiljaa että tulee hyvä aika, kun en luottanut jarruihin. Pääsuoran mutkaakaan ei kannata mun Kterkkilän laskujen mukaan n.165 heppasella, n.1250kg ja 225 kumisella Alfalla vetää täysiä kun kumit ulvoo jatkuvasti. Bemarilla taas suurin ylläri Ahvenistolla oli että kun vetää pääsuoran täysillä tuntuu että vauhti on köröttelyä kun kumit ei vingahdakaan vaikka ovat Roadstonet.
Mutta kuitenkin paljastanpa nyt samalla jotta ensi vuodeksi pyrin ostamaan valmiiksi tehokkaan laitteen radalle, tuossa omassa Alfassa kun on moninaisia ongelmia sen tavoitteen saavuttamiseksi. Toivottavasti löytyy jokin Alfa, tai edes Italo. Jollei niin täytyy tyytyä johonkin Saksalaiseen. SP:n Sprintti olisi varmaan hyvä, mutta menee tuollaisenaan varmaan yli budjetin.
E:Tää kommentti oli rahtusen liian kärkkäästi kirjoitettu, mutta mä saan paremman hetkellisen fiiliksen vähän ylikovaa mutkassa ajamalla, mutta kokonaisuutta ajatellen olisi parempi jos onnituisi ajamaan mahdollisimman nopeasti mutkat, aika kun kumminkin kiinnostaa enemmän jälkikäteen. Ettei mene ihan jouten jauhamiseksi, niin jokainen 'kärkikuski' on tervetullut ajamaan mun ritsalla kierroksia, kunhan vetää mahdollisimman nopeasti :)
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 23 Syys 2010, 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Mutkiin täytyy vetää just sopivalla, mahdollisimman suurella nopeudella, ei helvetin hiljaa. Siinä se lajin hienous 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja eikös aika tärkeää ole vauhti, jolla sieltä mutkasta tullaan ulos?

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Hiljaa ajamalla ei kyllä kovia aikoja saada.
Toisaalta "näyttävä ajaminen" ei ole nopeaa.

Vauhti mutkasta ulos on tärkeä kuten myös mutkassa vietetty aika.

Jos rata pätkitään osiin sopivasti ennen mutkaa ja liitetään tähän seuraava suora niin paras tulos saadaan lyhyimmällä ajalla. Näin rata kannattaa pätkiä mikäli käytössä on jonkun asteinen dataloggeri.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Vittorio Jano kirjoitti:Ja eikös aika tärkeää ole vauhti, jolla sieltä mutkasta tullaan ulos?
No tämähän se vanha totuus on. Mutta jarrupaikan ja mutkaanmeno-linjan pitää olla just oikea että sinne mutkaan voi kiihdyttää ja avata kaasun mahdollisimman aikaisin, jotta saadaan aikaiseksi se paras " mutkasta ulos" -nopeus. Jos jarruttaa liian myöhään niin vauhti kuolee, jos jarruttaa liian aikaisin, niin helposti kääntää liian aikaisin mutkaan ja ulostulokulma tulee liian jyrkäksi = tuplamoka. Mitä tulee maximum attackiin niin raivoamalla pilaa taatusti kierroksensa, kylmän viileällä aggrella tulee tavallisesti se paras tulos.

Jotkut ajaa jyrkemmillä linjoilla, toiset pyöreämmillä, jotkut ajaa päin v**tua ja lopputulos saattaa olla sama. Paljon tietysti vaikuttaa itse auton ominaisuudet ja ajettavuus.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kummelista Stefaa lainatakseni: "Me tullaan mutkiin kovaa, ja agressiivisesti, mutta sieltä pitää myös päästä pois"
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

silverine kirjoitti:... jotkut ajaa päin v**tua ja lopputulos saattaa olla sama.
Ei ole. Älä kysy mistä tiedän.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tiige kirjoitti:
Juhako kirjoitti:Aamupäivän harjoitus kierroksesta video clippi.

http://www.youtube.com/watch?v=hbIEIrOIPyI
Kerrassaan hieno video! :-D
joo hyvin tehty pätkä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

JaniW kirjoitti:
silverine kirjoitti:... jotkut ajaa päin v**tua ja lopputulos saattaa olla sama.
Ei ole. Älä kysy mistä tiedän.
Onpas. Mä tiedän.
"Pieni" kärjistys sallittakoon.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poksu »

V6 kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
Juhako kirjoitti:Aamupäivän harjoitus kierroksesta video clippi.

http://www.youtube.com/watch?v=hbIEIrOIPyI
Kerrassaan hieno video! :-D
joo hyvin tehty pätkä
Oikein mainio lopputulos.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Hyvä clippi Juhakolta!
Ride on!

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

gYdEbUh kirjoitti:Kummastelen itse vähän näitä nopeiden kuskien 'maximum attac' juttuja, kun itse huomasin (sattumalta :P ) vuosi sitten että mutkiin täytyy vetää helvetin hiljaa että tulee hyvä aika, kun en luottanut jarruihin.
Tuolla aikaisemmin (en saa enää eka sivua näkyviin) taisit viitata minun turhan myöhäisiin jarrutuksiin, joiden jälkeen mutkat tahtoivat mennä vähän renkaat vinkuen ja ulostulonopeus jäi huonoksi. Oliko se 1.49 sun mittaama kiettosaika, kun 1.45:senkin olen ajanut. Tulevana kautena kokeilen taas hieman aikaisempaa jarrutusta.

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Mielenkiintoisia kommentteja rata-ajosta. Rivien välistä voi lukea että melkosen tapahtumarikkaita on nää ratapäivät sitten juu. :)

Sapettaa kun teloin ton nilkkani 2kk sitten. Oisin tullu joku viikonloppu paikalle ihmettelemään, ehkä ajamaankin. Tosin kaasujalassa ois ollu vaa kaks asentoa. :mrgreen: Ens kesänä sitten!

Onkos tuolla monet vedelly 156 2-litrasella tessulla? Liekkö kerkeää mihinkään..? Jarrut nyt ainakin kannattaa olla vimpan päälle, mut mitäs renkaita te käytätte? Sit vaa rajatonta voitontahtoa roimasti ja baanalle näyttämään närhen kuukuset.....

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

silverine kirjoitti:Kai se Kimmo sentään tulee kirittämään Alfa Cupiin ensi kaudella ettei sun tartte pelkästään GT:n varjoa jahdata radalla.
Katsotaan nyt kumpaan luokkaan tipahdan. Jos ehdin tuplaamaan venttiilien määrän, niin sitten mennään Romeoon. Vauhtia tulee koneen päivityksen myötä väkisinkin lisää, joten turbomiehet voi jo alkaa vetämään kelloja ainakin 0.5 bar tiukemmalle :mrgreen:
Kimmo

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Savo kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Kummastelen itse vähän näitä nopeiden kuskien 'maximum attac' juttuja, kun itse huomasin (sattumalta :P ) vuosi sitten että mutkiin täytyy vetää helvetin hiljaa että tulee hyvä aika, kun en luottanut jarruihin.
Tuolla aikaisemmin (en saa enää eka sivua näkyviin) taisit viitata minun turhan myöhäisiin jarrutuksiin, joiden jälkeen mutkat tahtoivat mennä vähän renkaat vinkuen ja ulostulonopeus jäi huonoksi. Oliko se 1.49 sun mittaama kiettosaika, kun 1.45:senkin olen ajanut. Tulevana kautena kokeilen taas hieman aikaisempaa jarrutusta.
Aikalailla tollanen se mun mittaama aika oli. Mikä mua pisti silmään sun kurvailuissa oli että ajoit usein mutkan kaukaa 'Apesta', niin siitä kertyi ylimääräistä matkaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:
silverine kirjoitti:Kai se Kimmo sentään tulee kirittämään Alfa Cupiin ensi kaudella ettei sun tartte pelkästään GT:n varjoa jahdata radalla.
Katsotaan nyt kumpaan luokkaan tipahdan. Jos ehdin tuplaamaan venttiilien määrän, niin sitten mennään Romeoon. Vauhtia tulee koneen päivityksen myötä väkisinkin lisää, joten turbomiehet voi jo alkaa vetämään kelloja ainakin 0.5 bar tiukemmalle :mrgreen:
Meinaat että pitäis melkein tuplata paineet :shock: Kuulostaa radikaalilta. Mikähän takavetovaihteisto istuisi helpoimmin suoraan moottorin perään :roll:

No, jos nyt edes yrittäis osallistua ens kaudella useampaan kuin yhteen Cuppiin/ratapävään :oops:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

alfa 156 v6 kirjoitti:No, jos nyt edes yrittäis osallistua ens kaudella useampaan kuin yhteen Cuppiin/ratapävään :oops:
Älä muuta.. Jos saisi ajettua sen kolme neljästä, niin sitten homma olisi jo mielekästä.
alfa 156 v6 kirjoitti:Meinaat että pitäis melkein tuplata paineet :shock:
Kyllä :mrgreen:
Kimmo

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

kterkkila kirjoitti:
silverine kirjoitti:Kai se Kimmo sentään tulee kirittämään Alfa Cupiin ensi kaudella ettei sun tartte pelkästään GT:n varjoa jahdata radalla.
Katsotaan nyt kumpaan luokkaan tipahdan. Jos ehdin tuplaamaan venttiilien määrän, niin sitten mennään Romeoon. Vauhtia tulee koneen päivityksen myötä väkisinkin lisää, joten turbomiehet voi jo alkaa vetämään kelloja ainakin 0.5 bar tiukemmalle :mrgreen:
Jaa meinaat että pitäisi nostaa 2.5 bar:n paineet....sopii :mrgreen: . Tämä kausi meni tekniikka ja raha ongelmien kanssa painiessa. Ensi vuonna ette pääse yhtä helpolla 8)
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Älä muuta.. Jos saisi ajettua sen kolme neljästä, niin sitten homma olisi jo mielekästä.
Johan optimisti. Jos yhteen saa romut kasaan niin ollaan jo voitolla :oops:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Grendel kirjoitti:Jos yhteen saa romut kasaan niin ollaan jo voitolla :oops:
Kärsit vähän samasta kuin mäkin, eli liikaa projekteja. Päätät vaan mihin keskityt, niin se on siinä :)
Kimmo

Vastaa Viestiin