AlfaBBS Cup 2011 - Live For Speed

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

AlfaBBS Cup 2011 - Live For Speed

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tein nopeasti pienen ennakkomainoksen foorumistien kesken mahdollisesti järjestettävästä kilpailusta. Toivottavasti kellään ei ole mitään sitä vastaan, että käytin kilpailun nimessä ja mainoksessa suoraan foorumin nimeä jne...

Kuva


Löytyisikö innokkaita kisaajia kerran kuussa järjestettävään leikkimieleseen kilvan ajoon? Tarkoitus olisi, että ajasimme kilpailuja ja ottaisimme jokaisesta kisasta pisteet ylös sekä interaktiivisen videotallenteen. Katsoisimme sitten loppuvuodesta millaista kilvanajoan on saatu aikaiseksi ja kuka on Cupin voittaja :)

Ennakkoilmoittautumiset voisimme kerätä vaikkapa tähän viestiketjuun. Mikäli saamme tarpeeksi porukkaa kasaan ja kilpailuja järjestettyä, voisimme käyttää myös tätä samaa viestiketjua tilanteen seuraamiseen sekä kilpauluihin ilmoittautumisiin.

Mitä on kanssa foorumistit mieltä asiasta? Innokkaita? :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Riittääkö pelkkä demolisenssi osallistumiseen?
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

MiNkO^^ kirjoitti:Riittääkö pelkkä demolisenssi osallistumiseen?
Riittää hyvin - ajamme demolisenssistä löytyvällä kalustolla. :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Smacket kirjoitti: Riittää hyvin - ajamme demolisenssistä löytyvällä kalustolla. :)
Ok sitten voisi olla kiinnostustakin :)
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kiinnostusta olisi täälläkin. Vaikka rattia ei ole, niin näppäimistöllä voi aina yrittää. Saa ainakin syyttää välineitä, jos ajaa huonosti.. :wink:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hienoa, tästä se pikkuhiljaa lähtee. Mikäli peli ja sen ajo- ja fysiikkamallennus ei ole jo ennestään tuttu, niin tässä melko hyvä lyhyt video kuvaamaan asiaa:

http://www.youtube.com/watch?v=uAh3fQ1d ... re=related
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Mukana, jos ja kun aikataulu vaan sallii (vuorotyö :?). LFS:ää tuli kokeiltua viimeksi joskus hyvin kauan sitten. Vieläkö tuota pystyy ajamaan hiirellä? Ratittomille nimittäin aika paljon parempi ja kilpailukykyisempi vaihtoehto kuin nuolinäppäimien nakuttelu.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

latzka kirjoitti:Mukana, jos ja kun aikataulu vaan sallii (vuorotyö :?). LFS:ää tuli kokeiltua viimeksi joskus hyvin kauan sitten. Vieläkö tuota pystyy ajamaan hiirellä? Ratittomille nimittäin aika paljon parempi ja kilpailukykyisempi vaihtoehto kuin nuolinäppäimien nakuttelu.
Hienoa! Totta, ajattelinkin ohjeistaa myöhemmin juurikin tuon hiiren käytön suhteen - nimittäin oikeastaan vain ratilla tai hiirellä kyseistä peliä pystyy pelaamaan hyvin. Ratilla tietysti saadaan se aidoin mahdollinen ajotuntuma, mutta peliin on suunniteltu myös varsin toimiva hiiriohjaus. Näppäimistön kautta ajamisesta ei valitettavasti tule kuin kiukkuiseksi :D Näppäimistö kun on käytännössä "on/off" - ohjausmuoto kun taas ratti ja hiiri enemmän analogisia. Mikäli rattia ei löydy niin kehoitan kokeilemaan hiirtä.

Tosin, tämä on niitä harvoja pelejä, jonka takia kannattaa jo marssia kauppaan ja ostaa vaikkapa Logitechin G25 / Momo -ratti + pedaali -yhdistelmä. :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
FatTony
Viestit: 79
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): 01' GTV 3.0v6 CF3
EX: Giulia Q4 Veloce 17', 159 2.0 JTDm 11', 47 2.0 TS 08', 155 2.5v6 93'
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

Ilmoittaudun mukaan! Tuota ilmaisversiota on tullut muutaman kerran kokeiltua, muuten lähinnä pelannut richard burns rallya.. Rakennettiin tuossa syksyllä kaverin kanssa H-shifter kun innostuttiin tuota RBR:ää hakkaamaan, testattu toimivaksi myös LFS:ssä :silly:

Toivottavasti aikataulu muodostuu sellaiseksi että mahdollisimman moni pääsisi mukaan!
Speed is a virtue

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ei helkkari, mut laitetaan ulkoruokintaan jos tähän ryhdyn.. 8)
(Mitäs noi lokitekit kustantaa?) :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Paikalla
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jos aikataulut sopii niin ei mahdoton ajatus. Kuinka pitkäksi aikaa täytyy varata iltalomaa? Eli kisojen tod.näk pituus. Mutta jo töiden takia en voi 100% luvata osallistumista. Vaikka saattaahan tuo töistäkin onnistua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

silverine kirjoitti:Ei helkkari, mut laitetaan ulkoruokintaan jos tähän ryhdyn.. 8)
(Mitäs noi lokitekit kustantaa?) :wink:
Eikös puolisoa pidäkään tukea asioissa, jotka ovat selkeästi toiselle tärkeitä. :lol:

(muistaakseni suuruusluokkana 250eur, muualla mainitut 900 asteen Logitech Driving Force Pro tms. on myös suht. OK alle satasen hintaluokassa)
VMP

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

tulipa moinen peli hankittua koneella ja kivalta vaikuttaa, joten mukana, huutonetissä ois mikkiksen force feedbackit (vähä vanhemmat mut pitäis toimia vista/7) noin 20€.

edit: juu eipäs sovikkaan vista/7 ainakaan mikkiksen sivustojen mukaan, afterdawnin kekustelujen mukaan muutamia yksilöitä saatu toimimaan mutta lienee isohkon taistelun takana :(
Viimeksi muokannut Mokomakin, 05 Tammi 2011, 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ei ole tullut vuoteen pelailtua, mutta varauksella voisin osallistua.

Aina jeesustellaan ettei näppäimistöllä näitä pysty pelaamaan. Olen hieman eri mieltä. Näppäimien vasteita yms. säätämällä olen saanut LFS kuten RBR ihan pelattavaksi. Varmasti ratilla pääsee kovempaa, mutta voi se hauskaa olla ihan näppäimistölläkin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Verkkokaupassa näytti olevan Logitechin Driving Force GT 99€ ja G27 299€. G25:n valmistus on loppunut, eikä tuota varmaan enää kovin helpolla mistään löydä. Jos sattuu jälkikasvua löytymään, niin nämähän taitaa mennä heittämällä kiinni myös pleikkariin (PS2/PS3) :wink:.

Jos rattikaupoille aikoo lähteä, niin kannattaa ainakin tuon DFGT:n verran panostaa, sillä niistä kaikkein halvimmista markettirimpuloista tulee vain vihaiseksi.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mokomakin kirjoitti:tulipa moinen peli hankittua koneella ja kivalta vaikuttaa, joten mukana, huutonetissä ois mikkiksen force feedbackit (vähä vanhemmat mut pitäis toimia vista/7) noin 20€.
Ei toimi ainakaan mulla MS Force Feedback Vistassa, koko world wide web tuli käännettyä aikanaan ylösalaisin, eikä toimivia ajureita löytynyt. Tuli sitten hankittua Logitechin momo-ratti tilalle. Harmi sinäänsä, sillä muuten kyseessä on aikaisekseen ihan asiallinen pyöritin.

Kannattaa siis säästää tuo pari kymppiä ja ostaa jokin muu, ellei halua sitten XP:tä asentaa koneeseen.
Ammattina autokauppa

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuo Logitechin satasen ratti lienee "most bang for the buck" puutteistaan (lähinnä polkimet) huolimatta. Tuo GT taitaa olla päivitetty versio. Vanhempaa Pro versiota on ollut Tanttilan tarjouslaareissa n. 70eur hinnalla, eriasia sitten löytääkö niitä enää mistään ja miten GT5 on vaikuttanut hintatasoon.
VMP

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Mukana! Kävin jo ajamassa formulabemaria muutaman kerran kaiteeseen, mutta aika nopeasti sen oppii pitämään radallakin. Tarvinnee vähän harjoitella ettei ihan romuralliksi mene kuitenkaan...

Logitechin Momo-ratin ostin joskus huutonetistä n. 50 eurolla. Ihan toimiva laite, toinen hyväksi havaittu ohjainvaihtoehto on joystick jossa on 'rudder control' (eli itse tikku pyörii akselinsa ympäri) jota voi käyttää rattina ja pistoolinappia jarruna. Toimii yllättävän hyvin.

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Kiinnostusta skabailuun olisi. Tosin en ole peliä koskaan pelannut, mutta äkkiäkös sitä oppii :lol:

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mulla on tässä kotikoneessa sellainen esihistorian jäänne kuin Windows 2000...toimiiko mikään ratti ton kanssa? :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

niki kirjoitti:
Mokomakin kirjoitti:tulipa moinen peli hankittua koneella ja kivalta vaikuttaa, joten mukana, huutonetissä ois mikkiksen force feedbackit (vähä vanhemmat mut pitäis toimia vista/7) noin 20€.
Ei toimi ainakaan mulla MS Force Feedback Vistassa, koko world wide web tuli käännettyä aikanaan ylösalaisin, eikä toimivia ajureita löytynyt. Tuli sitten hankittua Logitechin momo-ratti tilalle. Harmi sinäänsä, sillä muuten kyseessä on aikaisekseen ihan asiallinen pyöritin.

Kannattaa siis säästää tuo pari kymppiä ja ostaa jokin muu, ellei halua sitten XP:tä asentaa koneeseen.
ei se taida toimia edes xpssä, itekin heitin roskikseen koko .p..kan, hyvää kertakäyttökamaa ala microsoft
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

silverine kirjoitti:Mulla on tässä kotikoneessa sellainen esihistorian jäänne kuin Windows 2000...toimiiko mikään ratti ton kanssa? :roll:
Tuotatuota, kysymys joka sun tulisi kysyä, on: jaksaako LFS pyöriä noin vanhassa koneessa? Olettaen siis että kone on samaa vuosimallia käyttöjärjestelmän kanssa.

Kokeile :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tämähän alkaa näyttämään varsin hyvälle! Uskoisin, että voisimme järjestää pienet harjoituskisat tässä kuussa! Samalla näkisin kuinka hyvin pystyn ns. hostaamaan tuon kisan ettei tule mitään ongelmia esim. nettiyhteyden suhteen jne.

Huomatkaahan muuten, että suositeltavaa olisi että nettiyhteytenä olisi oikea nettyhteys, ei ns. mokkuyhteys. Mokkuloitten tiedonsiirtonopeus on teoriassa ja paperilla ihan ok, mutta ns. "ping" -arvo on aivan jotain muuta kuin normaalissa laajakaistassa. Käytännössä tämä ilmenee siinä, että mokkuloiden kautta ei juuri pysty pelaamaan reaaliaikaisia pelejä.

Muttamutta, osallistujia alkaa olla jo sen verran kivasti, että voisin alkaa suunnittelemaan tuota harjoituskilpailua - ilmoitan tähän viestiketjuun päivämääristä ja liittymisohjeista erikseen.

Ainiin, allekirjoittaneella on ollut kaksi kappaletta Logitech Momo Force Feedback -rattipaketteja jo pitkään käytössä. Oikein hyvä ja jämäkkä ratkaisu. Näitä alkaa saada käytettynä jo ihan kivasti. Tosin itsellä on hankinnassa juurikin tuo G25 -malli tuon kytkinpolkimen suhteen, joka tuohon malliin kuuluu.

Hienoa, kyllä me tästä vielä kisat saadaan järjestettyä! :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Mukana ollaan, jos joku viikonloppu vähä hurruutetaan. Ite hieron G25:lla.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Smacket kirjoitti:
silverine kirjoitti:Mulla on tässä kotikoneessa sellainen esihistorian jäänne kuin Windows 2000...toimiiko mikään ratti ton kanssa? :roll:
Tuotatuota, kysymys joka sun tulisi kysyä, on: jaksaako LFS pyöriä noin vanhassa koneessa? Olettaen siis että kone on samaa vuosimallia käyttöjärjestelmän kanssa.

Kokeile :)
Toimiihan tuo hirellä. Tää kone oli joskus vuonna 2002 ihan ok mutta ei mikään pelikone silloinkaan... :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

KYSELY: Kumpi ajankohta olisi kilpailuille parempi, viikolla vai viikonloppuna?

Vastailkaas niin voidaan suunnitella harjoitusajoja sekä itse kisaa... :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Nyt on ensimmäiset tyypit otettu tuosta ja turpaan tulee ja rankasti. :lol: Ihan hauskaa puuhaa kyllä, ja tuleepahan ratillekin jotain äksöniä niin ei aivan pölyty.
Ei ole päivillä väliä. Oon töissä viikon putkeen ja taas viikon melko pitkälti vapaalla, tosin kun iltatyö on niin päiväsaikaa onnistuu melkein milloin vain :)

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^^kaippa se viikonloppuisin olisi sopivinta

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

viikonloppu käy
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hmm, voisin periaatteessa kehittää tänne kotosalle kisakäyttöön oman pelipalvelimen, jonne halukkaat voivat liittyä harjoittelemaan mahdollisesti muiden foorumilaisten kanssa kilpailunen välissä. Voisin tänään kaivella tuolta varaston perukoista yhden tietokoneen ja asentaa siihen LFS-pelipalvelimen ja laittaa nettiin "kiinni". Helpottaisi muutenkin pelin hallintaa, kun ei tarvitsisi oman koneen kautta pelata sekä pyörittää pelipalvelinta.

Huom: Meikäläisen nettiyhteys on sijainti keskeisistä syistä nyky mittapuun mukaan melko nihkeä 2/512 -linjainen, mutta testattu on jo yhdellä kilpakaudella että linja riittää hyvin pyörittämään kilpakautta. Ongelmaksi aiemmin ovat koituneet pelaajien mokkulayhteydet, josta aiemmin mainitsinkin.

Kilpailujen aikana nettikaista on luonnollisesti omistettu täysin pelille, mutta kilpailuaikojen ulkopuolisien pelailujen ( omat harjoittelut palvelimella jne. ) aikana saattaa joskus ilmetä pientä "nyhtämistä" riippuen allekirjoittaneen nettikaista käytöstä. Onneksi yleisimmin kyseessä on lähinnä tiedostolatauksia jolloin tuon ei pitäisi vaikuttaa asiaan.

Voisin muutenkin kustomoida tuota pelipalvelinta, eli laittaa kaikenlaista tervetulotekstiä ja muutenkin muokkailla AlfaBBS-hengessä kaikenlaista pientä.

Voitaisiin ensiviikosta / viikonloppuna ottaa jo harjoitteluja - ilmoitan jahka saan tuon pelipalvelien käyttöön. Sinne voivat sitten halukkaat liittyä kaahaamaan oman aikataulun mukaisesti. Voisimme vaikkapa sitten viikonloppuna koettaa järjestää jo oman harjoituskilpailun.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Myykääs friikit Momon setti mulle nurkistanne pölyttymästä. Niin pääsen pöllyttämään teitä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

silverine kirjoitti:Niin pääsen pöllyttämään teitä.
Jaaha, TÄMÄKIN saavutti sitten tämän pisteen :lol:

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

JaniW kirjoitti:
silverine kirjoitti:Niin pääsen pöllyttämään teitä.
Jaaha, TÄMÄKIN saavutti sitten tämän pisteen :lol:
KYLLÄ! Nyt on Momon rattia huudettu jo Ebaytä myöden. :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

silverine kirjoitti:Myykääs friikit Momon setti mulle nurkistanne pölyttymästä. Niin pääsen pöllyttämään teitä.
Hähää! :-D Haaste otettu vastaan, monsieur... :mrgreen:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Alkoi kiinnostaa...oon vaan aika käsi näiden koneiden kanssa. Mistä tuon demon lataaminen onnistuu? Onnistuin kyllä kirjautumaan ym. mutta demon lataaminen ei...

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^Try it -valikosta valitset 'Download LFS s2' --> avautuvalta sivulta valitset jonkun mirror-linkin. Esim se viimeinen Germany-listassa toimi hyvin. --> Sitten vaan vastaat ok joka kysymykseen.

pistäkääs vähän referenssiä, millaisia aikoja porukka on ajanut sillä etuvetomopolla siinä perusradalla? Oma ennätys on jotain 1.46 ja enimmäkseen osuu 1.48 tienoille (oon tätä nyt pari tuntia hinkannut, aiempaa kokemusta vastaavasta ei juuri ole). Olenko ihan kädetön vai pärjääkö näillä ajoilla kisassa...

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

^Kiits. Nyt vaan PS3-yhteensopivaa rattia metsästämään. Logitech taitaa olla paras vaihtoehto, jospa tuon G25:n bongaisi jostain.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

JaniW kirjoitti:
pistäkääs vähän referenssiä, millaisia aikoja porukka on ajanut sillä etuvetomopolla siinä perusradalla? Oma ennätys on jotain 1.46 ja enimmäkseen osuu 1.48 tienoille (oon tätä nyt pari tuntia hinkannut, aiempaa kokemusta vastaavasta ei juuri ole). Olenko ihan kädetön vai pärjääkö näillä ajoilla kisassa...
Etuvetoisella ei ole oikein tullut ajettua, takavetoisella XRG:llä Blackwood menee noin 1.35 -aikoja. Tosin tuolla etuvedolla pääsee kuulemma hieman nopeammin, ei tosin ole yhtä mukava ajaa... :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Onpahan perhanan vaikea hiirellä. Lisäksi säädöistä ei kauheasti käryä, noilla yksillä vakioilla etuveto ainakin yliohjasi kuin mikäkin takaveto..

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

jeQQ kirjoitti:Onpahan perhanan vaikea hiirellä. Lisäksi säädöistä ei kauheasti käryä, noilla yksillä vakioilla etuveto ainakin yliohjasi kuin mikäkin takaveto..
Totta, tuohon hiiri ohjaukseen kyllä tottuu, mutta kyseessä on simulaattori joten rattiahan tämä peli suosii... :roll:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Etuvetosella näköjään 1:34-1:33 alkavaa näyttäis pukkaavan pienen tauon jälkeen.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Otsosmi kirjoitti:Etuvetosella näköjään 1:34-1:33 alkavaa näyttäis pukkaavan pienen tauon jälkeen.
Aika kovia aikoja alkaa jo olla :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hiirellä 1.44 takavedolla Stilon säädöillä. Ihan OK hiirellä ja ensi kertaa pelaten.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Eli kurottavaa on sitten vielä kymmenkunta sekuntia. Taitaa lähiviikkojen vapaa-ajan ohjelma olla selvä...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

JaniW kirjoitti:Eli kurottavaa on sitten vielä kymmenkunta sekuntia. Taitaa lähiviikkojen vapaa-ajan ohjelma olla selvä...
Jep, rattia metsästämään..

E: Eri peli, mutta tsiigatkaas mikä setup

http://www.youtube.com/watch?v=6HWe8u6p ... re=related

8)

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hiiren kanssa kurvailtu 20 kierrosta ja päästy hajulle hommasta. Ei tosiaan oo vapaa-ajan ongelmia tiedossa. Eiköhän sitä uskalla kisaillakkin kunhan saa ratin hommattua.

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Pitihän se käydä oma tämän hetkinen aika kellottamassa. Driving force prolla kurvaillen takaveto 1.42.9 ja etuvetonen 1.43.4. Eli peräpään kamppailussa mukana. Säädöistä ei mitään hajua.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Asiaa! 8) Tosiaan autoahan voi käydä sieltä säätöjen kautta kohta kohdalta oman ajotyylin ja maun mukaisesti säätämässä. Jo pelkän alustan säädöillä voi tehdä ihmeitä. Itse tykkään melko kovasta ja yliohjaavasta alustasta - mielummin vedän mutkan "lipsahtaessa" kahva edellä kuin aliohjaten nurmikolle ja seinämään.

Eri polttoainemäärillä kannattaa myös hieman kikkailla, liikaa bensaa ensimmäiselle stintille ja varmasti huomaat eron liian painavana autona. Kannattaakin hieman miettiä missä pelin vaiheessa varikkopysähdyksensä pitää ( pit-stoppia kannattaa myös harjoitella ) niin ottaa puolet tarvittavasta bensasta ensimmäiselle stintille ja toisen puolikkaan viimeiselle stintille.

Eli esim: Ajamme vaikkapa 25 kierrosta jossa yksi pakollinen pit-stop. Mikäli bensaa kuluu noin 1% / per kierros ja varikkopysähdyksen haluaa pitää vaikkapa kierroksella 10, valitsee tankkiin tällöin reilu 10% bensaa ensimmäiselle stintille. Lopuille 15 kierrokselle taas vastaaasti 15% jne. Taktikoida kannattaa aina: lähteäkkö kevyellä autolla ensimmäiselle jaksolle vaiko yrittää painavalla autolla pitkälle.

Kaikki asiat vaikuttaa kaikkeen, siltäkin osin mukavan realistista meininkiä :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
harold
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
Car(s): 147 ja 159
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja harold »

Eero kirjoitti:^Kiits. Nyt vaan PS3-yhteensopivaa rattia metsästämään. Logitech taitaa olla paras vaihtoehto, jospa tuon G25:n bongaisi jostain.
Logitechin G25 on poistunut markkinoilta, tilalla G27

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ja g25:sta voi saada halvalla käytettynä. :)

Vastaa Viestiin