Vaalit 2011

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Alfa-väen varjovaalit

Äänestys päättyi 17 Huhti 2011, 01:58

Kristillisdemokraatit
6
3%
Keskusta
8
4%
Kokoomus
62
34%
Perussuomalaiset
40
22%
Sosiaalidemokraattinen puolue
20
11%
Vasemmistoliitto
9
5%
Vihreät
12
7%
Joku muu
10
6%
En äänestä
13
7%
 
Ääniä yhteensä: 180

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Vaalit 2011

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Ihan vaan mielenkiinnosta...
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Vaihtoehdoista puuttuu muuten yksi hallituspuolue, eli RKP. Tai no onhan se tietty "joku muu" sarakkeen alla.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Autoliiton vaalikoneella voi pitää hauskaa. Laittaa valinnat juuri päinvastoin kuin mitä itse haluaa ja lukee "parhaiden" ehdokkaiden kommentteja.

Oma ääneni menee "joku muu" kategoriaan. (ei RKP)
VMP

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Tuosta vielä harrastajaystävällinen vaalikone:
http://www.overdrive.fi/vaalikone/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuossa muuten edelliset tulokset:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ght=vaalit joten jos haluaa jotain muutosta kannattaa harkita mitä äänestää....

tossa vielä kerätty vaalikoneet kasaan:

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/vaalikone/
http://www.overdrive.fi/vaalikone/
http://www.vaalit.fi/38488.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Kylläpä näyttää tulokset aika karmeilta tässä vaiheessa. Pitääkö vaihtaa merkkiä, jos muiden alfa kuskien poliittiset mielipiteet ovat täysin hanurista? :shock:

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Mä en äänestä persuja. Mutta tavallaan TOIVON, että Soinin rykmentti pääsis valtaan. Hauskaa, kuinka unohdetaan, kuinka muista riippuvainen Suomen talous on. Uhitellaan EUsta irtautumisella. Pahimman mahdollisen skenaarion sattuessa pääoma ja työpaikat siirtyisivät kyllä melko rivakasti lahden etelä puolelle. Täällähän sitten oltais itsenäisiä. Markkoja ei olisi kyllä jaettavaksi. Ei töitä. Talous kaatuisi, niin löytyisikö velkatakauksia?
Jos nyt narahtaa, niin äänioikeuden saamiseksi täytyisi kyllä vaatia mielentila tutkimus..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Meikäläiselle äänestyskohde on ollut selvillä jo hyvän tovin, nyt vaan vihdoin äänestämään!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tän mielestä tuo näyttää kohtuu hyvältä. Tosin kaikkihan nuo on liian kukkahattutätiasenteella liikkeellä, eikä tarpeeksi oikealla olevaa vaihtoehtoa (talouspoliittisesti) ole tarjolla :-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

routasydän kirjoitti:Tän mielestä tuo näyttää kohtuu hyvältä. Tosin kaikkihan nuo on liian kukkahattutätiasenteella liikkeellä, eikä tarpeeksi oikealla olevaa vaihtoehtoa (talouspoliittisesti) ole tarjolla :-D
Itsekin vastaavaa vaihtoehtoa odotellut. Taitaa Suomineidolta raha loppua sitä ennen :(

Polku, jossa oma pidetään ja toisen oma jaetaan, alkaa olla koluttu puhki. Aina ajatellaan köyhien ja pienituloisten hyvinvointia vaikka rikkaiden ja hyvätuloisten hyvinvointi olisi paljon oleellisempaa. Olisi tärkeää, että Suomessa olisi mahdollisimman paljon suurituloisia, joita nyt kaikin keinoin ajetaan pois.

Tuloerot on myös todella pahasta, Monaco on varoittava esimerkki, mitä tapahtuu kun tuloerot räjähtävät käsiin.
VMP

Avatar
Kirjiz
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kirjiz »

Itse en Perussuomalaisista perusta, mutta Soinin kommentti E10-bensakeskusteluun vaalitentissä siitä, että erilaisilla viherasioilla ajetaan mitä keskeneräisimpiä ja ehkä jopa tyhmiä asioita läpi on kyllä munkin allekirjoitettavissa.

Ärsyttää kyllä välillä se, että pitäisi tunte huonoa omaatuntoa siitä, että ajaa bensakäyttöisellä yksityisautolla ja tankkaa korkeaoktaanista, saati siitä että sattuu tykkäämään hehkulampun valon sävystä tai siitä että syö lihaa. Kohta mua alkaa ahdistamaan se tosiasia että hengittäessäni tuotan kasvihuonekaasuja. Perkele tuota vouhotusta sanon minä!

Joo, elkääkä käsittäkö väärin. Itse pidän energiataloudellisuudesta ja mun mielestä on teknisesti hienoa että jarrutusenergiaa pyritään jatkossa ottamaan talteen, asunnoissa yleistyy lämmöntalteenotto, jne, mutta hössötys ja vouhotus ja se että kaikki pitäisi tapahtua nyt ja heti alkaa jo pikkuhiljaan aikaansaamaan mussa jonkun vastareaktion kaikelle vihreälle.

Aamen. 8)

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Eilen kävin äänestämässä apila-puoluetta. Näkeehän sen jo nimestäni.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Taidan äänestää vihreitä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

mattijus kirjoitti:Tuloerot on myös todella pahasta, Monaco on varoittava esimerkki, mitä tapahtuu kun tuloerot räjähtävät käsiin.
Ei kai siellä niitä pahemmin olekaan?

Itse olen vielä aika pihalla lopullisen päätöksen suhteen. Poliittisesti liikun varmaan siellä Kokoomuksen vasemmiston ja SDP:n oikeiston tienoilla. Ja Kepuhan ei todellakaan sijoitu siihen väliin, jos joku sitä aikoi ehdottaa.

Joka tapauksessa kiinnostavimmat vaalit pitkään aikaan.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vittorio Jano kirjoitti:
Ei kai siellä niitä pahemmin olekaan?
Köyhät tienaa vain jotain miljoonia, parempiosaiset sitten kymmeniä miljoonia. (ei ole kyllä mitään lähdettä tähän)
VMP

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Vittorio Jano kirjoitti:
Joka tapauksessa kiinnostavimmat vaalit pitkään aikaan.
näin on, ja persuthan ei sitten tule hallitukseen Soinin mukaan jos Portugaliin kylvetään rahaa... Alfistit näyttää olevan fyrkkamiehiä kun tuota tulosta katselee...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

mattijus kirjoitti:Köyhät tienaa vain jotain miljoonia, parempiosaiset sitten kymmeniä miljoonia. (ei ole kyllä mitään lähdettä tähän)
Niin no joo tuossa mielessä!

Köyhyyshän on aika pitkälle suhteellinen käsite. Ei se paljon suomalaista pienituloista lohduta, että 80% (tai varmaan paljon enemmänkin) maailman ihmisistä tienaa vielä vähemmän. Ja sama sitten siellä Monacossa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vittorio Jano kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Köyhät tienaa vain jotain miljoonia, parempiosaiset sitten kymmeniä miljoonia. (ei ole kyllä mitään lähdettä tähän)
Niin no joo tuossa mielessä!

Köyhyyshän on aika pitkälle suhteellinen käsite. Ei se paljon suomalaista pienituloista lohduta, että 80% (tai varmaan paljon enemmänkin) maailman ihmisistä tienaa vielä vähemmän. Ja sama sitten siellä Monacossa.
Nää on näitä. Jokanen kattoo asioita omalta kantiltaan. Toisaalta ei varmasti keski/hyväpalkkasta lohduta, että oot päivät ja illat ja yöt ja vk-loput vähintään tavoitettavissa tai sitten ihan työpaikalla (tai yrittäjiä), ei vapaa-aikaa tai kodinulkopuolisia harrastuksia ja palkaksi saat enemmän veroja. Mikä palkitsemisjärjestelmä se tämä on?

Ja sama hommahan pätee jokaiseen työtätekevään, mitä enemmän teet duunia, sitä enemmän valtio verottaa. Ja lisäksi maksat nettopalkalla kaikista ostoksista (hyödykkeet, palvelut jne) osan valtiolle. Sitten on vielä autovero, ajoneuvovero, käyttövoimavero, kiinteistövero, perintövero yms. Ja esimerkiksi varainsiirtovero, mikä ihme sekin on? Loppujen lopuksi tästä hyvinvointivaltiosta jokainen työtätekevä saa maksaa käytännössä melkolailla kaikki tulonsa valtiolle, ja loppujen lopuksi se vaste niille maksetuille rahoille on melko vähäinen :evil:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

routasydän kirjoitti: Loppujen lopuksi tästä hyvinvointivaltiosta jokainen työtätekevä saa maksaa käytännössä melkolailla kaikki tulonsa valtiolle, ja loppujen lopuksi se vaste niille maksetuille rahoille on melko vähäinen
Viimeisestä kohdasta kyllä eri mieltä.

Aika monta vuottahan tässä itse kukin on saamapuolella, ennenkuin niitä veroja aletaan omasta pussista maksaa. Ei tämä suomalainen hyvinvointivaltio toki täydellinen ole, mutta itse koen velvollisuudekseni maksaa jonkun mielestä korkeitakin veroja, koska minä työtätekevänä siihen pystyn. Silti minulle jää rahaa matkusteluun, lasten uusiin lenkkareihin ja ajoittaiseen ravintolassa syömiseen. Ja omistanpa vielä italialaisvalmisteisen luxusautonkin!

Jos verot olisivat vähäisempiä voisin tehdä pidempiä reissuja, ostaa lapsille kahdet uudet lenkkarit ja syödä Välimäen safkaa joka päivä. Olisinko sitten sen onnellisempi?

Enpä tiedä.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Vito kirjoitti:Tuosta vielä harrastajaystävällinen vaalikone:
http://www.overdrive.fi/vaalikone/
Facebookystävällinen pikemminkin. Käytettävyys aika syvältä.
Mikä tossa on tarkoitus ? Kun valkkaa sen yhden kysymyksen niin tuo satunnaisen yhden ehdokkaan jorinat näkyviin? Sitäkö pitäis äänestää? huhhuh.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^ Hyvinkin samaa mieltä kuin Vittorio.

Kun ajat räntäsateessa töihin fillarilla, haluaisit vanhan Fiat Unon.

Unskin ratissa alkaa tehdä mieli "oikeaa autoa", käytettyä 156:sta.

156:n alatukivarsia vaihtaessa huomaat että kyllä kohtuullista olisi, ettei tarvitsisi vanhoja romuja ruuvata vaan voisi karauttaa töihin uudella 159:llä. V6:lla tietysti, muissa koneissahan on niitä vikojakin.

Kerran Citymarketin parkkipaikalla näet sitten jonkun karjalalippiskaverin istuvan melkein samanlaiseen 159:iin, jolloin huomaat tarvitsevasi seuraavaksi Maserati Quattroporten ettei tarvitse kaiken maailman hampuuseihin sekoittua.

Sama analogia toimii sitten kaikessa muussakin materiassa. Mikään ei kumminkaan koskaan riitä.

Voisin mä vähän enemmänkin veroja maksaa jos sillä oikeasti saataisiin vähennettyä työttömyyttä, parannettua sairaan- ja vanhustenhoitoa, vieroitettua huume- ja päihderiippuvaisia tai vaikka parannettua tiestön kuntoa. Sopivilla päätöksillä ne rahat kuitenkin saa poltettua ilmankin että maailmasta saadaan yhtään parempaa paikkaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Aikan mielenkiintoinen puoluejakauma muuten. Ei ihan edusta keskimääräistä kansalaista :)
Kimmo

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vittorio Jano kirjoitti:
routasydän kirjoitti: Loppujen lopuksi tästä hyvinvointivaltiosta jokainen työtätekevä saa maksaa käytännössä melkolailla kaikki tulonsa valtiolle, ja loppujen lopuksi se vaste niille maksetuille rahoille on melko vähäinen
Viimeisestä kohdasta kyllä eri mieltä.

Aika monta vuottahan tässä itse kukin on saamapuolella, ennenkuin niitä veroja aletaan omasta pussista maksaa. Ei tämä suomalainen hyvinvointivaltio toki täydellinen ole, mutta itse koen velvollisuudekseni maksaa jonkun mielestä korkeitakin veroja, koska minä työtätekevänä siihen pystyn. Silti minulle jää rahaa matkusteluun, lasten uusiin lenkkareihin ja ajoittaiseen ravintolassa syömiseen. Ja omistanpa vielä italialaisvalmisteisen luxusautonkin!

Jos verot olisivat vähäisempiä voisin tehdä pidempiä reissuja, ostaa lapsille kahdet uudet lenkkarit ja syödä Välimäen safkaa joka päivä. Olisinko sitten sen onnellisempi?

Enpä tiedä.
Voisin tehdä vähemmän töitä, elää velattomana ja nauttia vapaa-ajasta myös nuorempana kuin nelikymppisenä. Ja pidän kannastani kiinni, valtiolta melko vähän olen saanut. Ilmaisen koulutuksen tärkeimpänä, liikenneverkostot ja hätäpalvelut. Nämä toki hyvä pitää jatkossakin, muiden yksityistämisestä voidaankin sitten puhua.

Kyllähän minäkin työtätekevänä pystyn korkeampia veroja maksamaan, mutta pikä pointti. Normaalisti mitä tuottaisampi olet, saat siitä palkkion eikä rangaistusta, kuten meidän nykysysteemissä. Ja kun työttömänä oleminen on yhtä kannattavaa kun tai kannattavampaa kuin itsensä uudelleen kouluttaminen tai matalapalkka-alojen työt, niin maksanpa samalla näidenkin potentiaalisten työntekijöiden elämisen...


Sori, mutta välillä pitää avautua. Ja jokaisella oikeus mielipiteeseen, omani ei ole sen parempi kuin muidenkaan

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Rasvis kirjoitti:^^ Hyvinkin samaa mieltä kuin Vittorio.

Kun ajat räntäsateessa töihin fillarilla, haluaisit vanhan Fiat Unon.

Unskin ratissa alkaa tehdä mieli "oikeaa autoa", käytettyä 156:sta.

156:n alatukivarsia vaihtaessa huomaat että kyllä kohtuullista olisi, ettei tarvitsisi vanhoja romuja ruuvata vaan voisi karauttaa töihin uudella 159:llä. V6:lla tietysti, muissa koneissahan on niitä vikojakin.

Kerran Citymarketin parkkipaikalla näet sitten jonkun karjalalippiskaverin istuvan melkein samanlaiseen 159:iin, jolloin huomaat tarvitsevasi seuraavaksi Maserati Quattroporten ettei tarvitse kaiken maailman hampuuseihin sekoittua.

Sama analogia toimii sitten kaikessa muussakin materiassa. Mikään ei kumminkaan koskaan riitä.

Voisin mä vähän enemmänkin veroja maksaa jos sillä oikeasti saataisiin vähennettyä työttömyyttä, parannettua sairaan- ja vanhustenhoitoa, vieroitettua huume- ja päihderiippuvaisia tai vaikka parannettua tiestön kuntoa. Sopivilla päätöksillä ne rahat kuitenkin saa poltettua ilmankin että maailmasta saadaan yhtään parempaa paikkaa.
Julkinen sairaanhoito on tehotonta saissea ja päihderiippuvaisista saadaan vierotettua ehkä promille, wasted money.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Äsh... mä olen hukassa noitten kanssa :-D

Jokaisesta ehdokkaasta löytyy joku, joka osuu isosti oikeaan, mutta sitten siellä on pari mielipidettä jotka ei osu minuun. Pitää katsoa ehdokas joka on omasta kaupungista kotoisin ja mahdollisimman lähellä omia arvoja...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Vähän ollaan vaaleista ulkona, mutta:

Poika syntyi 570-grammaisena, joten olen saanut maksamani verot monelta vuodelta takaisin. Olin silloin sote-ltk:n jäsen ja sillä perusteella tiedän, että tehohoitopäivänsä maksoivat n. 10000 FIM/kpl ja niitä kertyi n. 70. Vakiosairaalapäiviä tuli n. 35 ja niiden hinta oli n. 3500 FIM. Lisäksi saatiin lääkekorvauksia sun muita apuja lähes nollaomavastuulla. Niin että jos joku ihmettelee, mihin verot menevät, minä en.

Lopuksi: Syntymävuonnaan piti tehdä kohonneiden erikoissairaanhoitokulujen vuoksi lisämääräraha-anomus valtuustolle, n, 1,5 milj. FIM, ja lautakunnassa kysyttiin, miksi. Kerroin, että esim. siksi, jotta poikani olisi jäänyt henkiin - ja kyselyt loppuivat siihen.

Ennen kuin kukaan kyseenalaistaa keskostehohoidon kustannuksia, kerron, että poika on täysin terve. Ainoa "haitta" on ollut se, että meni kouluun vuotta myöhemmin. Tiedän myös senkin, että meille on tuossa suhteessa käynyt TODELLA hyvin ja osaan olla siitä kiitollinen. Kuten myös järjestelmästä, joka kaiken hyvän on mahdollistanut.

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

äänestys

Viesti Kirjoittaja berliina »

Multa just nenästä kaivettiin polyypit vek lasku 89ecua. Käsi katkes lumilingossa, makasin Töölöössä 4 viikkoa vakuutus tosin makso, mutta hoito oli tosi hyvää. Lapsuuden kaveri synty keskosena -45 valtio makso ja sai hyvän hoidon elää ja voi hyvin edelleen. Jenkeissä on vähän toisin jollei ole kovia vakuutuksia.No ehkä se sielläkin muuttuu nyt, mutta ei ilman veronkorotuksia.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

DaViega kirjoitti:Äsh... mä olen hukassa noitten kanssa :-D

Jokaisesta ehdokkaasta löytyy joku, joka osuu isosti oikeaan, mutta sitten siellä on pari mielipidettä jotka ei osu minuun. Pitää katsoa ehdokas joka on omasta kaupungista kotoisin ja mahdollisimman lähellä omia arvoja...
Älä jännää turhaan ehdokkaan ominaisuuksia ja omituisuuksia, äänesi menee puolueelle eikä henkilölle.

Ajatella, jos autokaupoillakin kaupan Alfasta tehtyäsi automyyjä toisikin saman liikkeen valikoimissa olleen ruosteisen mersun paperit ja avaimet käteen, "nyt kävi näin" . 8)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jep, kyllä suomen trveydenhuollossa on hyviäkin puolia. Minulla on myös hyvin läheinen ihminen, joka on vaikean sairauden johdosta jäänyt sairaseläkkeelle 25-vuotiaana.


Mutta nämä on yksittäisiä tapauksia. Koko terveydenhuollosta löytyy läjäpäin päällekkäisyyksiä, keskenään keskustelemattomia järjestelmiä, tehottomuutta, suojatyöpaikkoja ja vielä enemmän järjestelmän väärinkäyttäjiä. Jos terveydenhuoltoa johdettaisiin yrityspohjaisesti, niin koko romu olisi vedetty jo täysin uusiksi, kun olisi jotain tulospaineitakin, eikä voisi ihan mitä sattuu päättömästi tehdä.

Sori, oon ollu nyt ite toista viikkoa kunnolla kuumeräkäflunssassa, mikä nostaa vitutuskäyrää entisestään. Ja tosiaan teen sellasta työtä, missä järjestelmän räikeimmät epäkohdat kyllä pomppaa silmille. Pitäs vissiin vaan ummistaa silmät ja olla ajattelematta, että sinne meni taas minun verorahat prkl. Ja selvennykseksi, tämä on siviilimielipiteeni. Hoidan alkoholistit ja narkkarit , ministerit, pitkäaikaistyöttömät, yrittäjät, samoin kuin eri uskontokuntien edustajat, mamut, seksuaalivähemmistöjenedustajat jne kaikki yhtä hyvin, ja potilastilanteissa en koskaan ajattele näitä asioita, koska se kuuluu hyvään ammattitaitoon. Lisäksi vaikka omaan erittäin jyrkkiä mielipiteitä, sanoisin olevani erittäin empaattinen, ja esim alkkiksillekkin luon toivoa ja yritän potkia niitä eteenpäin, vaikka tulevatkin parin viikon päästä uudestaan. Mutta työnulkopuolella tulee kyllä epäkohtia funtsittua.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

routasydän kirjoitti:...teen sellasta työtä, missä järjestelmän räikeimmät epäkohdat kyllä pomppaa silmille. Pitäs vissiin vaan ummistaa silmät ja olla ajattelematta, että sinne meni taas minun verorahat prkl. Ja selvennykseksi, tämä on siviilimielipiteeni. Hoidan alkoholistit ja narkkarit , ministerit, pitkäaikaistyöttömät, yrittäjät, samoin kuin eri uskontokuntien edustajat, mamut, seksuaalivähemmistöjenedustajat jne kaikki yhtä hyvin, ja potilastilanteissa en koskaan ajattele näitä asioita, koska se kuuluu hyvään ammattitaitoon. Lisäksi vaikka omaan erittäin jyrkkiä mielipiteitä, sanoisin olevani erittäin empaattinen, ja esim alkkiksillekkin luon toivoa ja yritän potkia niitä eteenpäin, vaikka tulevatkin parin viikon päästä uudestaan. Mutta työnulkopuolella tulee kyllä epäkohtia funtsittua.

"Alan" melkein arvasin kommenteista. Vaikea olla kyynistymättä jos paljon näkee työssään.

Katsoiko kukaan eilen dokumentin suomalaisista eristyksissä olevista vangeista? Kyllä tuli surulliseksi allekirjoittanut ja vihaiseksikin. Kotona hakataan, ryypätään, käytetään seksuaalisesti hyväksi, alistetaan, kiusataan jne. Sama jatkuu pahimmillaan koulussa, huostaanotossa, lastenkodissa jne. Kun lapsi joutuu jatkuvasti ongelmiin (ylläri!?) niin rangaistuksia kovennetaan, siirretään toiseen lastenkotiin, aina uuteen sijaisperheeseen jne. Usein vielä katkaistaan yhteys omaisiin. Kuulostaa hyvältä ja toimivalta ratkaisulta?! "Kyllä kohta oppii, ja jos ei opi niin "lyödään" vielä kovempaa". Sitten alkaa vankilakierre jossa sama vahvat lyövät heikkoa meno jatkuu(!), jossa viimeistään opitaan huumeidenkäyttö(!!) ja jossa ei käytännössä auteta omien ongelmien käsittelyssä mitenkään koska ei ole resursseja(!!!).

Avioero tilanteissa paljon vieläkin tehdään sitä että toiselta katkaistaan yhteys lapsiin kokonaan, useinmiten mieheltä. Hirveää vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa joka vie monelta terveeltäkin täysin pohjan pois elämältä. Tämä nerokas lapsen suojelemiseksi tehtävä päätös toimii fantastisesti! Seurauksena usein rajua päihteiden käyttöä, työttömyyttä, väkivallantekoja, ja itsemurhia. Ja lisää isättömiä/äidittömiä lapsia jotka jäävät ilman rakkautta ja huolenpitoa.

Suuri osa vangeista tai esim huumeriippuvaisista tietää että heillä on ongelma.
Moni tietää mikä/mitkä ne ovat.
Lähes kaikki edellä mainituista haluaisivat parantua/saada apua.
Suurin osa käyttää päihteitä saadakseen pään sekaisin koska ei kestä pahaa oloaan ja tekojaan mistä seuraa lisää tekoja ja pahaa oloa, ja huumevelkoja, ...
Suuren osan ongelmat pahenevat vankilassa.
routasydän kirjoitti:Julkinen sairaanhoito on tehotonta saissea ja päihderiippuvaisista saadaan vierotettua ehkä promille, wasted money.
Älä ihan routaan anna kuitenkaan sydämesi mennä.

Kansa vaatii kovempia rangaistuksia!
Vai olisiko aika satsata ihmisten henkiseen ja hengelliseen hyvinvointiin materiaalisesta hyvinvoinnista tinkimällä? Erityisopetuksesta, mielenterveystyöstä, päihdetyöstä, kuntoutuksesta, terapiatyöstä, jne kiristettiin lamavuosina kun niitä olisi eniten tarvittu. Tarvetta olisi valtavasti, mutta resusseja pienennetään aina vain. Mitä tapahtui hyvät elämän eväät saaneen kansan osan soimaavalle omalle tunnolle? Onko halvempaa tai järkevämpää inhimillisesti tai rahallisesti maksaa pahan olon, huumeiden, lääkkeiden, alkoholin aiheuttamista väkivaltarikoksista, omaisuusrikoksista, ja monimuotoisesta koko yhteiskuntaa koskevasta inhimillisestä ja rahallisesta kärsimyksestä?

Mitä arvoja sinä äänestät?
Ayrton Senna da Silva forever

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

^Katsoin minäkin dokumentin. Siis ketkään kuin linnanvenkulat eivät tässä mailmassa ole niin kovia keksimään selityksiä... Ja syyllisiä vaikeeseen elämään aina joku muu kuin itse, useimmiten juuri pahat vanhemmat/huonot kotiolot... Ja väärät kaverit jotka houkutteli rikoksen teille. Monta kertaa tuomiokin on tullut jostain jota ei itse tullut tehtyä, mutta kun on niin äijjää ettei vasikoi tekijää...

Minun lapsuudenkaveri/tuttupiirissä vaikka kuinka paljon rikkinäisiä perheitä, omani mukaan lukien. Päihteitä, väkivaltaa etc... Teininä tuli kyllä tehtyjä täysiä hölmöilyjä enemmän kuin tarpeeksi, jotka tänä päivänä lähinnä hävettää :oops: . Mutta niistä opittiin.

Käytännössä kuitenkin kaikista niistä, jotka ovat ruvenneet ottamaan vastuun itsestään ja tekemisistään on tullut aivan "kunnon kansalaisia". Lähtökohdista huolimatta...
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itsekin katsoin tuon dokumentin. Hyvä dokumentti monessa mielessä, mutta yksipuolinen näkökulma antoi yksipuolisen kuvan asioista. Rikollisia vangit kuitenkin ovat ja tällöin on myös se rikoksenuhri ja hänen omaiset joiden tarina jäi kertomatta ko. dokumentissa.

Itse yllätyin kokoomuksen menestyksestä tässä gallupissa. Persut nyt pärjäävät tällaisissa muutenkin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Keräsihän kokoomus viime gallupissakin melkein puolet kaikistä äänistä. Persujen suosio kasvanut melkoisen reippaasti ja vastaavasti keskustan kannatus laskenut.

Äänijakauma on ihan linjassa omiin veikkauksiini.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Alfailevan tulevan vaimon ääni menee quattrofoglien ehdokkaalle jo ihan useiden vaalikoneiden perusteellakin.

Parissa viime vaalissa on oma ääni henkilöitynyt ruiskukkaan, mutta tänä vuonna kolahtaa katolisvetoisille kansallismielisille. Jonkinmoista kansallisylpeyttä tässä tilanteessa tarvitaan, ennen kuin Suomi on täynnä sellaisia maahanmuuttajia, joita muut EU-maat eivät huoli. Usean vaalikoneen tuloksissa oman kotikylän perussuomalainen tyttö nousi kärkikastiin ja olisihan se mielenkiintoista nähdä miten radikaaleja muutoksia PerusS pystyy lunastamaan, jos hallitukseen pääsee.

Ihan hyvältä tuo foorumin vaaligalluppi näyttää 8)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kristillisdemokraatelle tulee ääni täältä. Pidän suomea kristittynä kansakuntana ja heidän ansiosta se pitää edes jotenkin paikkansa.

Sais jo toi muhamedin poikien hyyssääminen lakata.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Kokoomus ja perssuomalaiset :shock:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Satakuusnelonen kirjoitti: Sais jo toi muhamedin poikien hyyssääminen lakata.
Oon samaa mielipuolta, vaik ääni meneeki suomenkieliselle porvariryhmälle.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Aika monesta suusta kuullut tyyliin: "perussuomalaisia en äänestä, mutta se Soini puhuu kyllä todella viisaita".
Onneksi siellä kopissa ei kukaan muu näe, mitä puoluetta äänestää. Maanantai 18.4. hommattu vapaaksi. Senverran jännä sunnuntai tulossa... :wink:
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Xehpuk kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Äsh... mä olen hukassa noitten kanssa :-D

Jokaisesta ehdokkaasta löytyy joku, joka osuu isosti oikeaan, mutta sitten siellä on pari mielipidettä jotka ei osu minuun. Pitää katsoa ehdokas joka on omasta kaupungista kotoisin ja mahdollisimman lähellä omia arvoja...
Älä jännää turhaan ehdokkaan ominaisuuksia ja omituisuuksia, äänesi menee puolueelle eikä henkilölle.

Ajatella, jos autokaupoillakin kaupan Alfasta tehtyäsi automyyjä toisikin saman liikkeen valikoimissa olleen ruosteisen mersun paperit ja avaimet käteen, "nyt kävi näin" . 8)
Totta, samasta syystä uin vastavirtaan ja EN äänestä Perussuomalaisia, Soini saataa olla asiallinen, mutta Soinin mukana pääsee kaikenkarvasta porukkaa mukaan, eikä minuun syystä tai toisesta ole oikein vakuutannut Perussuomalaisten muut ehdokkaat.

neljästä vaalikoneesta en ole edes saannut saman puolueen ehdokasta, etä näin :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vittorio Jano kirjoitti:
routasydän kirjoitti: Loppujen lopuksi tästä hyvinvointivaltiosta jokainen työtätekevä saa maksaa käytännössä melkolailla kaikki tulonsa valtiolle, ja loppujen lopuksi se vaste niille maksetuille rahoille on melko vähäinen
Viimeisestä kohdasta kyllä eri mieltä.

Enpä tiedä.
Niinpä, nimim. tyttären sydän operoitu kolmesti. Koulut käynyt ilmaiseksi. Suhteellisen turvassa saa kaduillakin kulkea ja poliisiinkin pääsääntöisesti voi luottaa jne... jne...

Kyllä meillä veronmaksajilla on vara veroja maksaa. Jos ei kiinnosta niin muuttaa sitten sinne Monacoon siellä on lämpöisempääkin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Viime vaaleissa äänestin kokoomusta, nyt menee ääni Persuille. Mielenkiintoista nähdä, mitä saavat aikaan jos hallituksessa istuvat.
Ammattina autokauppa

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

^No tuskin mitään äänestämisen arvoista ainakaan.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aika lailla siihen malliin meni tämä kysely kuin mitä olisin arvellutkin. Oma ääneni menee Kokoomukselle.

Hallitusneuvotteluista tulee kyllä erittäin mielenkiintoiset. Vaikka persujen kannatus varmaan vielä putoaakin hieman, niin kyllähän ne hallitukseen ovat tyrkyllä. Jos Soinista tulee ministeri, minä muutan Ruotsiin 8)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Baikonur
Viestit: 16
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 00:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Baikonur »

Varmaan parasta alkaa katsella jo kämppiä. Itse valitsin vaihtoehdon "En äänestä".

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Hepa kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
routasydän kirjoitti: Loppujen lopuksi tästä hyvinvointivaltiosta jokainen työtätekevä saa maksaa käytännössä melkolailla kaikki tulonsa valtiolle, ja loppujen lopuksi se vaste niille maksetuille rahoille on melko vähäinen
Viimeisestä kohdasta kyllä eri mieltä.

Enpä tiedä.
Niinpä, nimim. tyttären sydän operoitu kolmesti. Koulut käynyt ilmaiseksi. Suhteellisen turvassa saa kaduillakin kulkea ja poliisiinkin pääsääntöisesti voi luottaa jne... jne...

Kyllä meillä veronmaksajilla on vara veroja maksaa. Jos ei kiinnosta niin muuttaa sitten sinne Monacoon siellä on lämpöisempääkin.
Kuten sanottu, yksittäisiä tapauksia ja hyvä että nämä oikeatkin tapaukset hoituu. Ja kyllä, se muuttaminen on ollu mielessä monta kertaa, enkä suinkaan ole ainoa omasta tuttavapiiristä, joka näin ajattelee. Niin ja en siis ole rikas, vaan kyllä ne tienestit selkänahasta tulee revittyä.

Mutta on tässä valtiossa hyviäkin juttuja, kuten sanoitkin. Huonoista oon avautunutkin jo tarpeeksi. Pitää alkaa varoa, ettei kyynisyys ja katkeruus ala liikaa viemään huomiota :-D

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Ääni Persuille täältäkin, samoin kuin monet muut perhepiirissä - tulee mielenkiintoiset hallitusneuvottelut :P
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

routasydän kirjoitti:
Hepa kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti: Viimeisestä kohdasta kyllä eri mieltä.

Enpä tiedä.
Niinpä, nimim. tyttären sydän operoitu kolmesti. Koulut käynyt ilmaiseksi. Suhteellisen turvassa saa kaduillakin kulkea ja poliisiinkin pääsääntöisesti voi luottaa jne... jne...

Kyllä meillä veronmaksajilla on vara veroja maksaa. Jos ei kiinnosta niin muuttaa sitten sinne Monacoon siellä on lämpöisempääkin.
Kuten sanottu, yksittäisiä tapauksia ja hyvä että nämä oikeatkin tapaukset hoituu. Ja kyllä, se muuttaminen on ollu mielessä monta kertaa, enkä suinkaan ole ainoa omasta tuttavapiiristä, joka näin ajattelee. Niin ja en siis ole rikas, vaan kyllä ne tienestit selkänahasta tulee revittyä.

Mutta on tässä valtiossa hyviäkin juttuja, kuten sanoitkin. Huonoista oon avautunutkin jo tarpeeksi. Pitää alkaa varoa, ettei kyynisyys ja katkeruus ala liikaa viemään huomiota :-D
Varmasti on tehottomuutta ja verorahojen haaskausta tuolla julkisella puolella. Tietysti kustannuksia pitää saada alemmas ja rahat käytettyä tehokkaasti.

Kuitenkin asiat ovat meillä ihan kohtuullisesti ainakin toistaiseksi, mutta varmasti samalla rahalla mitä nyt käytetään, asiat voisi hoitaa myös paremmin.

Teette todella arvokasta työtä tuolla terveyden huollossa ja arvostan sitä todella. Jonkinverran tuota sairaalaelämää katselleena voi todeta, ettei siellä työskentelevät liian helpolla pääse. Henkilökuntaa enemmän vai parempia ja vähemmän aikaa vieviä tietojärjestelmiä? En osaa sanoa, varmaan molempia. On se yritysmailmassakin ongelma, ettei kaikki järjestelmät juttele keskenään ja kaikenmaailman näpyttely vie hillittömästi aikaa.

Mutta kuten sanottu, verorahoilla me kaikki saamme tasapuoliset lähtöasemat elämään koulutuksen ja terveydenhuollon muodossa. Vanhempien varallisuudesta riippumatta. Sitä kautta varmasti kyvykkäimmät valikoituu esim. lääkäreiksi eikä vain ne, joiden vanhemmilla on varaa se koulutus maksaa. Sitä ilosta niitä veroja mielelläni maksan.

Se ei ainakaan minun mielestäni yhteiskuntaa paranna, että lopetetaan heikompiosaisten hyysääminen. Ongelmat siirtyy varmasti muita reittejä meille parempiosaisille rikollisuuden, kerjäämisen ja muunkin turvattomuuden muodossa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Hepa kirjoitti:Mutta kuten sanottu, verorahoilla me kaikki saamme tasapuoliset lähtöasemat elämään koulutuksen ja terveydenhuollon muodossa. Vanhempien varallisuudesta riippumatta. Sitä kautta varmasti kyvykkäimmät valikoituu esim. lääkäreiksi eikä vain ne, joiden vanhemmilla on varaa se koulutus maksaa. Sitä ilosta niitä veroja mielelläni maksan.

Se ei ainakaan minun mielestäni yhteiskuntaa paranna, että lopetetaan heikompiosaisten hyysääminen. Ongelmat siirtyy varmasti muita reittejä meille parempiosaisille rikollisuuden, kerjäämisen ja muunkin turvattomuuden muodossa.
Aika hyvin kiteytetty asiat, minkä takia veroja maksaa mielellään. Heikko-osaisille pitää olla jonkunlainen turvaverkko, ettei ketään jätetä huonolla hetkellä tyhjän päälle. Turvaverkko ei kuitenkaan pidä olla varsinainen "tulonlähde" kenellekään ja vielä vähemmän sen pitää toimi kannustinloukkuna.

Nimim: puolitosissaan maastamuuttoa harkitseva (Olen kertaalleen muuttanut takaisin Suomeen)
VMP

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Eniten ihmetyttää kun katsoo perussuomalaisten ehdokaslistaa että kenestä niistä olisi kantamaan ministerin salkkua?

Tehdäänkö Kike Elomaasta seuraava peruspalveluministeri ja vaikka Halla-Ahosta työministeri? Ei noista Soinin sätkynukeista monellakaan ole sellaista kokemusta että saisi ministeriksi päästää.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

En välttämättä katsoisi pahalla, jos Halla-Ahosta tulisi joku sisäasianministeriön ministeri.
VMP

Vastaa Viestiin