Alfan arvostus korkealla...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Alfan arvostus korkealla...

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Veinpä hetki sitten 156:en jarrupalojen vaihtoon naapuriin autokorjaajalle. Tuumasi kun olin ajanut auton sisään että "Jaahas, että tämmöisen olet hankkinut".
Minä ylpeänä että "Niinpä tein, vaihdoin Primeran Alfaan".
Tuumasi hän sitten:" Älä pidä kauaa.... nää on tosi romuja, moottoriin jos tulee jotain tai laatikkoon niin on kallis korjata. Samoin iskarit taitaa olla kalliita!"
Ei tarvitse toista kertaa viedä Alfaa siihen puljuun........ :snipersmile:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

"Iskarit taitaa olla kalliita", anna mun kaikki kestää :lol:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfan arvostus korkealla...

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Homeboy kirjoitti:Veinpä hetki sitten 156:en jarrupalojen vaihtoon naapuriin autokorjaajalle. Tuumasi kun olin ajanut auton sisään että "Jaahas, että tämmöisen olet hankkinut".
Minä ylpeänä että "Niinpä tein, vaihdoin Primeran Alfaan".
Tuumasi hän sitten:" Älä pidä kauaa.... nää on tosi romuja, moottoriin jos tulee jotain tai laatikkoon niin on kallis korjata. Samoin iskarit taitaa olla kalliita!"
Ei tarvitse toista kertaa viedä Alfaa siihen puljuun........ :snipersmile:
Siis mistä pirusta noita aina löytyy? Sanoihan yksi työkaveri minulle että nyt ymmärtää minua paremmin kun sai tietää että olen Alfisti :mrgreen: Mitenköhän siihenkin olisi pitänyt suhtautua? :twisted:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

NotkeaRotta
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02

Viesti Kirjoittaja NotkeaRotta »

tuommosille asiantuntijoille kannattaa näyttää hauista :mrgreen:

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfan arvostus korkealla...

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Homeboy kirjoitti:Veinpä hetki sitten 156:en jarrupalojen vaihtoon naapuriin autokorjaajalle. Tuumasi kun olin ajanut auton sisään että "Jaahas, että tämmöisen olet hankkinut".
Minä ylpeänä että "Niinpä tein, vaihdoin Primeran Alfaan".
Tuumasi hän sitten:" Älä pidä kauaa.... nää on tosi romuja, moottoriin jos tulee jotain tai laatikkoon niin on kallis korjata. Samoin iskarit taitaa olla kalliita!"
Ei tarvitse toista kertaa viedä Alfaa siihen puljuun........ :snipersmile:
Onko paja Tampereella..jos niin kerroppas mikä, että tietää varoa :evil:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuo "iskarit on aika kalliit" oli melko hyvä.... :-D

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

90 kirjoitti:tuo "iskarit on aika kalliit" oli melko hyvä.... :-D
Kertoo jotain puljun ammattitaidosta, tai siitä, etteivät ole koskaan sellaisia Alfaan vaihtaneet kun edes hintoja ei tiedetä... varsinkin kun muoto on "TAITAA olla kalliita".

Ihme käytöstä ns. ammattilaisilta :shock:

OT: tänään olin yhdessä hesburgerissa lähellä Delta-autoa. Siellä istuskeli pari Deltan huoltotyyppiä ja kuuntelin siinä sivussa niiden keskustelua. Asenne on ainakin oikea "Toyota MR2 on etuvetotekniikalla rakennettu takavetopaska" :lol: ja perään kehuja Fiatin ja Alfan tekniikasta yms... ei ne muusta puhunutkaan.
Ammattina autokauppa

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niki kirjoitti: OT: tänään olin yhdessä hesburgerissa lähellä Delta-autoa. Siellä istuskeli pari Deltan huoltotyyppiä ja kuuntelin siinä sivussa niiden keskustelua. Asenne on ainakin oikea "Toyota MR2 on etuvetotekniikalla rakennettu takavetopaska" :lol: ja perään kehuja Fiatin ja Alfan tekniikasta yms... ei ne muusta puhunutkaan.
no niin näillä huoltomiehillä on ainakin asenteet kohdallaan.... :)

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Tuossa tänään salilla olin ylpeänä alfawebshopista tilaamani komia punaanen paita päällä, kun eräs keski-ikäinen mies kysymään että onkos minulla Roomeo itsellä. Siihen vastasin että onhan mulla sellanen 164 jolloin tietenkin miehen piti kysyä että millainen se on. Lisää infoa siis ja kerroin, että sellanen isoalfa 80-luvun lopulta. Mies yritti olla viisas näissä asioissa ja kysyi, että onkos se boxerikoneella. Tässä vaiheessa piti purra huuleen etten ala nauramaan. Juttu jatkui ja sanoi jopa itse joskus haaveilleensa Berlinasta. Tosin jutun jatkuessa totesi ettei hän ole oikein innostunut autojen kunnostamisesta. Mitähän sellainenkin alfalla sitten tekisi...

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

No onneksi joskus myönteistäkin kommenttia tulee, pari viikkoa sitten olin huoltoasemalla tankkaamassa. Pieni poika ja ilmeisesti hänen ukkinsa olivat päiväkävelyllä, ukki ja poika pysähtyi auton eteen ja ukki sanoi: katsopas poika tuota, muistatko mikä merkki? poika mietti hetken mutta ei muistanut, ukki sitten siihen: no Alfa Romeo kyllähän sinun se pitää muistaa :) ukki tais olla entinen alfisti ja opetti pojalle hyvät merkit jo ajoissa :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

marjut82 kirjoitti:ukki tais olla entinen alfisti ja opetti pojalle hyvät merkit jo ajoissa
Tai sitten ukki yrittää opettaa pojalle jo nuorena, että Alfaan ei kannata sekaantua. :roll:

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Cuore Sportivo kirjoitti:
marjut82 kirjoitti:ukki tais olla entinen alfisti ja opetti pojalle hyvät merkit jo ajoissa
Tai sitten ukki yrittää opettaa pojalle jo nuorena, että Alfaan ei kannata sekaantua. :roll:
no äänensävystä jo eroitti että kyllä ukki alfasta tykkäsi ja melkein tuli kiilloittamaan merkkiä keulasta :lol:

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfan arvostus korkealla...

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Alfonso kirjoitti: Onko paja Tampereella..jos niin kerroppas mikä, että tietää varoa :evil:
Firma on Hervannassa. Paja on muuten ihan OK, työn jälki on hyvää. Ilmeisesti kuitenkin asentajalla on jotain henkilökohtaista Alfaa vastaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nokialla on kans Haavistossa Roomeon merkkihuolto(ja sit ainakin fiiu), tyypit on todella mukavia ja juttua tulee aina alfasta. Ammattitaidosta ei ole vielä hirveästi tietoa, mutta ainakin tähän asti korjatut ovat toimineet hyvin, mut se ei oo pääasia, tärkeintä on se et sinne on mukava mennä :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Naapurin korjaamoyrittäjä totesi italialaisista, "hyvä että töitä riittää, mutta rajansa kaikella...". Olipa kerran erehtynyt ottamaan läpimädän Unon laitettavaksi.
Ei pahaa sanaa Alfasta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Firma on Hervannassa
Jos on Soini Car parts&service niin kiertäkää muutenkin kaukaa...ei yhtään hyvää sanottavaa ko firmasta...

Avatar
vokkie
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 19:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja vokkie »

Täytyypä vähän positiivista laittaa...
kun olin hommaamassa nykystä 156:sta pari kaveria naureskeli alfojen "legendaarisia" sähkö ongelmia. myöhemmin kun tuolla hankinnallani olen töihin ajellut ei ole kukaan sanonut pahaa sanaa. useampia kehuja on 156:nen saanut ulkonäöstään ja yksi tyyppi pyyteli laittaan vähän kokemuksia ylös, kun joskus tulevaisuudessa on hankkimassa alfaa. kotipihallakin on tullut kehuja kulkupelin ulkonäöstä.
sukulaisten keskuudessa pitäisi ruveta käyttämään koeajo varauskirjaa. kaikki sukulaiset ovat siinä uskossa, että alfan ajo ominaisuudet ovat valovuosia muita paremmat. (en kiellä) :mrgreen:
T:Vokkie

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Edellispäivänä juttelin kaverin kanssa vastapestyn alfani vieressä kaupungilla. Olimme selkä jalkakäytävälle päin, kun ohi käveli kaksi ekaluokkalaista.

Toinen sanoi toiselle:
"Kato! Eikös ole upea auto!"

Toinen vastasi siihen asiantuntevaan sävyyn:
"Se on alffa roomeo!"

Siitä tuli kyllä hyvä mieli loppupäiväksi ja eikös se ole juuri niin, että totuus tulee lapsen suusta :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

niki kirjoitti:Edellispäivänä juttelin kaverin kanssa vastapestyn alfani vieressä kaupungilla. Olimme selkä jalkakäytävälle päin, kun ohi käveli kaksi ekaluokkalaista.

Toinen sanoi toiselle:
"Kato! Eikös ole upea auto!"

Toinen vastasi siihen asiantuntevaan sävyyn:
"Se on alffa roomeo!"

Siitä tuli kyllä hyvä mieli loppupäiväksi ja eikös se ole juuri niin, että totuus tulee lapsen suusta :mrgreen:
8)

Mulla kävi vastaava kun pieni poika meni ohi isänsä kanssa. Poika oli innoissaan ja kysyi isältä minkä merkkinen se on. Isä hieman vaivautuneena (kuulo etäisyydellä) kertoi että alfa on :)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin