Shell V-Power ja 98E5

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Kertokaas viisaammat, että mitkä näiden kahden bensiinin erot ovat? :shock:

V-Power: http://www-static.shell.com/static/fin/ ... r_2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
98E5: http://www-static.shell.com/static/fin/ ... asheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mä en löytänyt eroavaisuuksia kuin tiheydestä... :roll: Olisi kiva tietää mikä noiden hintaeron selittää. Kyseessä ei ole edes 99 oktaaninen tuote. Joskus toi V-Power kaiketi oli 99 oktaanista(ko)?
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

HopeinenQ kirjoitti:Kertokaas viisaammat, että mitkä näiden kahden bensiinin erot ovat? :shock:
Hinta :silly:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mainosmiesten puheet. :crazyeyes:

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Ensinmainittua ei tarvitse lorottaa itse, jos ajaa oikealle asemalla.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

kimi-
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Loka 2011, 17:07

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja kimi- »

Nykyään eroa ei ole kuin lisäaineissa.
Vielä alkuvuodesta V-Power oli alkoholiton vaihtoehto ja oktaaniluku oli 100. Tätä oikeaa V-Poweria saa vielä esim Saksasta, siellä on isoilla asemilla tarjolla V-Power 98E5 ja perinteinen V-Power.

Sääli, että tuon perinteisen myyminen lopetettiin suomessa koska sen ominaisuudet olivat harrastelaitteissa ja pienkoneissa paremmat. Lähinnä tarkoitan säilyvyyttä, moottorisaha, raivaussaha, venemoottori ja harrasteauto jotka ei ole käytössä talvella tankattiin aina syksyllä viimeiset tankit V-Powerilla ja kaasareitten kevätongelmat loppuivat siihen. Alkoholia sisältävät bensat muodostavat valkoisen kalvon/töhnää pitkässä seisonnassa ja moni laite on vaatinut puhdistuksen jotta kävisi taas nätisti.

Pienkoneissa kannattaa nykyään ajaa viimeiset tankit pienkonebensalla ja muihin laittaa säilytysainetta syksyllä ennen seisontaa.

Ja tuo muutos alkoholipitoiseksi tehtiin kaikessa hiljaisuudessa, mittareihin vaan tuli uudet tarrat jotka kertoivat myynnissä olevan V-Power 98E5

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Tuo onkin hyvä havainto, satasta meilläkin on tosiaan suosittu vanhempiin Alfoihin ja pienkoneisiin.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

kimi-
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Loka 2011, 17:07

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja kimi- »

Tuo muutos liittyy siihen, että ST1 osti itselleen Shellin jakelun suomessa ja sen myötä marginaalilaatu jätettiin pois ja lisäksi siihen, että V-Power 98E5 myydään keskieuroopassa, eli pystyttiin helpottamaan jakelua.

Olen asian tiimoilta käynyt pitkiä keskusteluja ST1 tuotepuolen kanssa ja nimenomaan tuo säilyvyys on ongelma. Harrastetallissa on autoja (eitosin minun) jotka on liikenteessä ehkä 3 vuoden välein ja sellaista säilytysaikaa nykybensat ei kestä, esim tänä keväänä pari vuotta seissyt Jagge 12 sylinterisellä koneella ei suostunut käymään, tankeissa siinä oli pitkän seisonnan ajan ollut nykybensaa ja kaasuttimet kaikki täynnä valkoista töhnää.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Saas nähdä toteutuuko öljy-yhtiöiden uhkaus...Viime vuoden vaihteessa 95E10-bensan uutisoinnin yhteydessä maamme öljyalan keulamies kertoi että 98 E5-bensan jakelu loppuisi parin kolmen vuoden kuluessa ja ainoastaan 95 E10 jäisi jäljelle dieselin lisäksi.

Osa uusistakin korkeaviritteisemmistä vehkeistä vaatii 98:a antaakseen maksimitehonsa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei toteudu tai sitten valtio saa lunastaa nämä autot pois
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja willez »

silloin kun veepoveri tuli niin vedin 155:sen tankin täyteen sitä. Ihan kun olisi pöllyttänyt sen tankin aikana enemmän putken päästä täyskiihdytyksissä. Seuraavalla tankilla (vpower) ei enään tätä havainnut.

Liekö "puhdistanut" karstaa pois koneesta kun viimeiset 250tkm ajettu 95:sella...

Nykyään tankkaan pelkästään 98 tai power. E10 ei uskalla laittaa....

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Mjaa...

Minä kun en edes löytänyt ero noiden kahden välillä edes lisäaineista?? Jos niitä ei mainita tuotetiedoissa, niin ei niitä siellä saisi sitten edes olla.

Mä en jaksanut alkaa inttämään ST1:n kanssa asiasta vaan ulkoistin sen Helsingin Sanomien tehtäväksi. :-D
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja peksu »

Minä laitan harrasteautoihini ja mopoon viimeiseen tankilliseen ennen talvisäilöön laittoa bensan stabilisaattoria (ts. säilöntäainetta) ja hyvin lähtee taas keväällä käyntiin. Toistaiseksi ainakin toiminut tällä tavalla.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja DaViega »

V6 kirjoitti:ei toteudu tai sitten valtio saa lunastaa nämä autot pois
Oikeassa olet, ei toteudu - osittain myöskään sen takia, että 98;n menekki on kuitenkin hyvä, loppukesästä taisi olla vielä niin, että 98 meni enemmän kuin 95e10:ä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja Satta »

peksu kirjoitti:Minä laitan harrasteautoihini ja mopoon viimeiseen tankilliseen ennen talvisäilöön laittoa bensan stabilisaattoria (ts. säilöntäainetta) ja hyvin lähtee taas keväällä käyntiin. Toistaiseksi ainakin toiminut tällä tavalla.
Tämmöistäkö vai jotain muuta? :?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Ei kukaan hurja ole vielä kokeillu antaa Alfalleen re85:tä sekaan..? Ymmärtääkseni tuon alkoholin ei pitäisi nykyvehkeissä olla ongelma. Muutakuin tietty seisonnan aikana.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja legza »

JaRoDD kirjoitti:Ei kukaan hurja ole vielä kokeillu antaa Alfalleen re85:tä sekaan..? Ymmärtääkseni tuon alkoholin ei pitäisi nykyvehkeissä olla ongelma. Muutakuin tietty seisonnan aikana.
Tuo ei edes toimi kunnolla kaikissa sille suunnitelluissa moottoreissakaan :-D

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

legza kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Ei kukaan hurja ole vielä kokeillu antaa Alfalleen re85:tä sekaan..? Ymmärtääkseni tuon alkoholin ei pitäisi nykyvehkeissä olla ongelma. Muutakuin tietty seisonnan aikana.
Tuo ei edes toimi kunnolla kaikissa sille suunnitelluissa moottoreissakaan :-D
En meinannutkaan, että suorilta tankki täyteen... Kyllähän tuota vois herjalla kesällä testata, että huomaako kulutuksessa (tai jossain muussa) eroa, kun tuota laittaa x-määrän tankkiin Oikean bensan sekaan.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Muuan Torniossa asuva tuttuni on vuosikaudet tankannut kymmenkunta vuotta vanhaan Sitikka C5:een Haaparannan E85:ttä joka toisen tankillisen eikä tuossa yli 400 000 ajetussa taikamatossa ole mitään ongelmaa esiintynyt. Sen sijaan samaisen kaverin edellinen auto, yli 500 000 ajettu BX GT joutui kolariin rajavartioston koiran kanssa. Koiralta katkesi kaksi kylkiluuta, mutta jo kuukauden kuluttua oli Musti taas palveluksessa. Sitikka meni lunastukseen.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shell V-Power ja 98E5

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Se olikin rajakoira.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Vastaa Viestiin