Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puolet?
Valvoja: Moderators
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puolet?
Jouduin vuosia sitten hommaamaan AKESTA (nyk. Trafi) kirjallisesti ajoneuvoni rekisterin perusteella annettavien haltijan/omistajan osoitetietojen luovutuskiellon tietyistä syistä liittyen erääseen häirikköön sekä työni takia.
Homma on sen osalta toiminut hyvin. Mutta: negatiivisena puolena nousee heti esiin se, että automerkin asiakaslehdet eivät ole tulleet automaattisesti enää kotiin, koska maahantuoja lähettää ne rekkarin perusteella, ei autoliikkeen asiakastiedoston perusteella. Siksi lehdet on joutunut pyytämään postittamaan erikseen soittamalla ja seuraus on nyt se , että mm. Volkkarin ja Toyotan lehdet tulevat kotiin vaikkei niitä autoja ole toviin ollutkaan. Noh, tämä on toki vielä pientä...
Isompi miinus on ollut se, että autoliikkeiden tarjouksia kaupanteosta tai kampanjoista jne ei tipu myöskään postiluukusta. Tuskin tulisi edes autotehtaan ns. takaisinkutsujakaan jonkun korjattavan vian tms. osalta?
Tämän luovutuskiellon osalta mietityttää myös autoliikkeiden hyvitystarjoukset, eli siis osoitetietojen luovutuskiellon mahdollinen vaikutus negatiivisesti liikkeiden antamaan vaihtotarjoukseen, etenkin tapauksissa joissa tarjous pyydetään sähköpostitse muualta maasta. En tiedä onko todellista vaikutusta?
Miten olette te muut kokeneet tuon rekisterinron perusteella saatavien yhteystietojen luovutuskiellon, jos siis semmoinen on teillä sattunut olemaan nyt tai joskus aiemmin?
Homma on sen osalta toiminut hyvin. Mutta: negatiivisena puolena nousee heti esiin se, että automerkin asiakaslehdet eivät ole tulleet automaattisesti enää kotiin, koska maahantuoja lähettää ne rekkarin perusteella, ei autoliikkeen asiakastiedoston perusteella. Siksi lehdet on joutunut pyytämään postittamaan erikseen soittamalla ja seuraus on nyt se , että mm. Volkkarin ja Toyotan lehdet tulevat kotiin vaikkei niitä autoja ole toviin ollutkaan. Noh, tämä on toki vielä pientä...
Isompi miinus on ollut se, että autoliikkeiden tarjouksia kaupanteosta tai kampanjoista jne ei tipu myöskään postiluukusta. Tuskin tulisi edes autotehtaan ns. takaisinkutsujakaan jonkun korjattavan vian tms. osalta?
Tämän luovutuskiellon osalta mietityttää myös autoliikkeiden hyvitystarjoukset, eli siis osoitetietojen luovutuskiellon mahdollinen vaikutus negatiivisesti liikkeiden antamaan vaihtotarjoukseen, etenkin tapauksissa joissa tarjous pyydetään sähköpostitse muualta maasta. En tiedä onko todellista vaikutusta?
Miten olette te muut kokeneet tuon rekisterinron perusteella saatavien yhteystietojen luovutuskiellon, jos siis semmoinen on teillä sattunut olemaan nyt tai joskus aiemmin?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Maalis 2010, 19:20
- Car(s): MiTo T-Jet, ex 156 JTS sele
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Kiellon voi tehdä kirjallisesti tai puhelimitse, lisätietoa täältä.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Tuon kiellon hyvä puoli on tosiaan häiriköiden, työssä uhkaavien asiakkaiden jne osalta se, etteivät saa kotiosoitetta jos näkevät sinut autoilemassa. Myös kajahtaneiden rattiraivo-sairaiden osalta toiminee hyvin; joku kaheli voisi raivostua vaikkapa ohituksestasi, kaivaa Trafista osoitteesi selville ja tulla parkkipaikalle moukaroimaan auton tai ampumaan omistajan. No, ei ehkä tuiki tavallista vielä Suomessa mutta esmes Jenkkilässä on.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
^Niin, on mulle yks insin- eikun idiootti soittanut. Ajoin jokunen vuosi sitten hiki hatussa kohti Raumaa, kun piti ehtiä sinne ennen viittä. Oli bisneskriittinen tilanne päällä.
Ykköstiellä suhasin vakkari päällä n. 135 km/h ohituskaistaa ja muuten meni hyvin, mutta muutama ääliö vaihtoi kaistaa juuri eteeni, vaikka se on laitonta ("jos joku on jo ohittamassa" -pykälän perusteella). Jonkun tällaisen rrsieen lähellä sitten lienen roikkunut, koskapa NIMETÖN puhelu käytiin ohituskaistalla painostamisesta. Mulkku ei sanonut edes etunimeään. -ttä minuu -tutti silloin.
Ykköstiellä suhasin vakkari päällä n. 135 km/h ohituskaistaa ja muuten meni hyvin, mutta muutama ääliö vaihtoi kaistaa juuri eteeni, vaikka se on laitonta ("jos joku on jo ohittamassa" -pykälän perusteella). Jonkun tällaisen rrsieen lähellä sitten lienen roikkunut, koskapa NIMETÖN puhelu käytiin ohituskaistalla painostamisesta. Mulkku ei sanonut edes etunimeään. -ttä minuu -tutti silloin.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Mulla oli kans takavuosina kielto päällä yhden puupään takia. Tästä oli se haitta, ettei tullut kutsua Alfa-iltaan silloiseen merkkiliikkeeseen. Olivat jakaneet ilmaisia viinipullojakin ja sekös harmitti. Nykyisin ei ole mitään kieltoja kun enää tarvitse liikkua "incognito".
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Tämä hieman kyllä laittoi miettimään. Ilmeisesti tällainen pelkotila juontuu työsi luonteesta, mutta kuulostaa kieltämättä aika hurjalta. Tarkoitukseni ei ole mitenkään väheksyä tai arvostella ajatusta, mutta täytyy myöntää, että jos omaan arkeen hiipisi vastaava ajattelumalli, tuntuisi kyllä aika hankalalta olla. Toivottovasti tuo pelko ei kuitenkaan ihan jokapäiväistä arkea hankaloita.Peeveli kirjoitti:Tuon kiellon hyvä puoli on tosiaan häiriköiden, työssä uhkaavien asiakkaiden jne osalta se, etteivät saa kotiosoitetta jos näkevät sinut autoilemassa. Myös kajahtaneiden rattiraivo-sairaiden osalta toiminee hyvin; joku kaheli voisi raivostua vaikkapa ohituksestasi, kaivaa Trafista osoitteesi selville ja tulla parkkipaikalle moukaroimaan auton tai ampumaan omistajan. No, ei ehkä tuiki tavallista vielä Suomessa mutta esmes Jenkkilässä on.
Ja myönnetään, että yhden aiemman työn takia olen itsekin ollut osoitetietojen luovuttamisen kieltävällä listalla, mutta en kyllä osaa sanoa, miten oma turvallisuudentunteeni siitä kasvoi. Jos oikein haluaa välttää väkivallan kohtaamista, kannattaa välttää tilastollisesta riskiä omaavia paikkoja ja syrjäytymistä.
- Ghost
- Viestit: 465
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2 -05
156 2.0 T.S -98 - Paikkakunta: Tampere
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Jaa, mihin soitit? En ole saanut asiakaslehtiä ja tarjouksia, vaikka olen moneen kertaan postia lähetellyt sinne jä tänne.Peeveli kirjoitti:automerkin asiakaslehdet eivät ole tulleet automaattisesti enää kotiin, koska maahantuoja lähettää ne rekkarin perusteella, ei autoliikkeen asiakastiedoston perusteella. Siksi lehdet on joutunut pyytämään postittamaan erikseen soittamalla
Trafin kiellon otin, kun kyllästyin jokaviikkoisiin GE-money ym. riistolainafirmojen yhteydenottoihin.
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Mulla oli fefen takia kielto. Voimassa edelleen. Auton, nimen, puh.numeron piilottaminen on helppoa, mutta ne saa osaava tarvittaessa kaivettua esiin.
Tämäkin on tullut todettua, kun sain soiton puhelimeen herralta joka autoa ei sitten ostanut. Auton tiedot piilotettu, omia tietoja ei saanut ja numero - sitä EI pitänyt voida löytää mistään. Kahdesta kännystä soi siis se, joka ei ole foorumilla vaan on hankittu paikannuslaitetta varten ja on salainen.
Tämäkin on tullut todettua, kun sain soiton puhelimeen herralta joka autoa ei sitten ostanut. Auton tiedot piilotettu, omia tietoja ei saanut ja numero - sitä EI pitänyt voida löytää mistään. Kahdesta kännystä soi siis se, joka ei ole foorumilla vaan on hankittu paikannuslaitetta varten ja on salainen.
..ammattina autoslalom..
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Ööh siis aiemmissa automerkeissä mitä omistin (viimeksi Volkkari ja Toyota) soitin maahantuojalle, olikohan joku tiedotussihteeri tai -päällikkö. Ne sitten hoitivan lehtihomman eteenpäin.Ghost kirjoitti:Jaa, mihin soitit? En ole saanut asiakaslehtiä ja tarjouksia, vaikka olen moneen kertaan postia lähetellyt sinne jä tänne.Peeveli kirjoitti:automerkin asiakaslehdet eivät ole tulleet automaattisesti enää kotiin, koska maahantuoja lähettää ne rekkarin perusteella, ei autoliikkeen asiakastiedoston perusteella. Siksi lehdet on joutunut pyytämään postittamaan erikseen soittamalla
Trafin kiellon otin, kun kyllästyin jokaviikkoisiin GE-money ym. riistolainafirmojen yhteydenottoihin.
Jos taasen ihmettelet missä Alfan lehti viipyy, niin itselleni totuus selvisi viime keväänä auton oston jälkeen: Alfan varsinaista merkkilehteä ei ole maahantuojan laatimana, ainoastaan harrastuskerhoilla lienee joku julkaisu.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Bird
- Viestit: 121
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Trafin omistajatietojen luovutuskiellon kielteiset puole
Alfan lehteä ei juu ole, mutta Kian läpyskän saattaa saada ihan pyytämättään tilalle. Itselleni ainakin tuli jokusen kerran sellainen Alfan hankinnan jälkeen, vaikka noin äkkiseltään voisi kuvitella, etteivät Alfan ja Kian asiakkaat kuulu "ihan" samaan kohderyhmään. Ilmeisesti kyseessä lienee jotain Delta-auton perintöä (vaikken koskaan ko. lafkan kanssa missään tekemisissä ole ollutkaan), mitään muuta järkevää selitystä en tälle asialle keksi.Peeveli kirjoitti:Jos taasen ihmettelet missä Alfan lehti viipyy, niin itselleni totuus selvisi viime keväänä auton oston jälkeen: Alfan varsinaista merkkilehteä ei ole maahantuojan laatimana, ainoastaan harrastuskerhoilla lienee joku julkaisu.