Vaalikone

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Presidentinvaalit 2012

Pekka Haavisto
32
19%
Timo Soini
22
13%
Paavo Väyrynen
30
18%
Paavo Lipponen
3
2%
Sauli Niinistö
72
43%
Sari Essayah
5
3%
Eva Biaudet
0
Ei ääniä
Paavo Arhinmäki
4
2%
 
Ääniä yhteensä: 168

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Vaalikone

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vaalikone tuuppasi mtv3 ykköseksi Sari Essajahin ja Väyrynen jäi viimeiseksi.
Ylellä ykköseksi nousi Soini ja viimeiseksi Biaudet.
Hesarin vaalikone antoi sentään Väyryselle ykköspokaalin ja viimeinen oli Biaudet.

Kait se on Väyrystä äänestettävä ja jos pääsee pressaksi ostettava itselle Väyrysmersu, jos taas ei niin sitten ex-Väyryspirssi elikä Saappi.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja DaViega »

HS kone antoi korkeimmat prosentit Biaudet'lle, matalimmat Essayahille, MTV3 koneessa juuri päin vastoin :lol: Muut siinä välissä sitten purjehtii tuulen mukaan - Arhinmäki kohtuu vahvoilla mutta ei minun mielipiteillä näköjään pysty valitsemaan selvää yhtä ehdokasta. Pitää mennä pers tuntumalla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Vähän tämmöistä ketjua tänne on odotettukin, ja vielä makiampi olisi äänestyspolli josko siihen saa kahdeksan ehdokasta mahdutettua - alfabbs -varjovaali ;)

Vaalikoneet on antaneet samoja nimiä kuin päänuppikin, taisin vastata tiedostamattomasti silleen että tulisi samat. Kolmen kärki Niinistö-Väyrynen-Soini, järjestys vähän vaihtelee.. Noista meni ääni Väyryselle, koska on minusta paras ja potentiaalisin haastamaan Haaviston toista kierrosta ajatellen. Niinistö on silti ihan jees, mutta menee toiselle kiekalle "joka tapauksessa". Soinilla on sarkaa vielä sisäpolitiikassa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Suomi ansaitsee arvoisensa johtajan, äänestän Väyrystä.
VMP

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Väyrynen ei päässyt minäsitäminätätä-roolistaan irti äskeisessä(kään) maikkarin presidenttitentissä edes siinä vaiheessa, kun kilpakumppanista oli tarkoitus kertoa jotain positiivista. Kaikki muut siinä onnistuivat. Varsin jäätävä kaveri.

Niinistöä kannatan, Lipposelle sympatiaääni.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kun Haloska valittiin 12 vuotta sitten presidentiksi, lopetin kostoksi Presidentti-kahvin juonnin. :? Jos Niinistö nyt valitaan, siirryn Juhlamokasta takaisin Presidenttiin.

Siis multa ääni numero kuutoselle.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

DaViega kirjoitti:Pitää mennä pers tuntumalla.
Sama homma täälläkin. Eri vaalikoneet antoivat minulle lähes päinvastaisia tuloksia. Arvoin Niinistön, Haaviston ja Väyrysen välillä ja ääni meni lopulta Saulille.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kauheita tuuliviirejä. :)

Mulle on äänestyspäätöksen teko ollut aina helppoa: äänestä eri puoluetta kuin isä tai äiti. :wink:
Nyt on vielä helpompaa, kun jäi toinen vaihtoehto pois.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Cuore Sportivo kirjoitti:Varsin jäätävä kaveri.
Tarvitseehan Suomikin oman pikku Berlusconin.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Mulle vaalikoneet antoivat ristiriitaisia ehdokasehdotuksia, kun kahta kokeilin. Kokeilu oli kyllä vähän piruuttaan, sillä valintani oli selvä ehdokkaan ilmoitettua asettuvansa kandidaatiksi. Tuli vielä rikotuksi joka kerralla äänestyspäivänä äänestämisen traditio käymällä ennakkoäänestämässä heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä. Varmaan kaikkia spekulantteja ja gallupfriikkejä kauhistuttavaa toimintaa?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Farina »

WWWVespa kirjoitti:....Tuli vielä rikotuksi joka kerralla äänestyspäivänä äänestämisen traditio käymällä ennakkoäänestämässä heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä. Varmaan kaikkia spekulantteja ja gallupfriikkejä kauhistuttavaa toimintaa?
Voi olla. Itse en ole koskaan äänestänyt missään vaaleissa vaalipäivänä, vaan aina ennakkoon. Tenttejä ei tahdo jaksaa seurata ja näissä vaaleissa valinta oli aika helppo. Eduskuntavaaleissa joutuu tekemään enemmän taustatyötä ja etsimään omaa ehdokastaan netistä yms.

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

VMTD kirjoitti:Kait se on Väyrystä äänestettävä ja jos pääsee pressaksi ostettava itselle Väyrysmersu, jos taas ei niin sitten ex-Väyryspirssi elikä Saappi.
Mä olin kaukaa viisas, ja ostin Paavon varuiksi jo viime syksynä kun ehdokkuus selvisi :lol: .
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Juu eipä tätä paljon tarvinnut arpoa, vaikka talouspoliittisesti kaikki nuo puheiden perusteella vasemmistosta ovatkin. Eihän Suomesta oikeaa oikeistoa löydykkään, tai ylipäänsä puoletta, joka ajaisi kulujen maksajien etuja (keski-hyvätuloiset). Työnteon kannattamattomuus on tullut todettua vuosien mittaa melko perusteellisesti...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Työnteon kannattamattomuus on tullut todettua vuosien mittaa melko perusteellisesti...
No jaa... amiksesta suoraan koulutusta lähellä olevaan perus duuniin, enkä oo ketään periny enkä mitään voittanu eikä reittä pitkinkään ole mitään taloudellista etua tullu. Pimeetä duunii en oo tehnyt eli verot oon aina maksanu.
Silti voin ottaa saunakaljat omassa saunassa itse rakennetussa talossa, tallissa ollut aina jotain itseä kiinnostavaa harrastekalustoa eikä velkakaan ole latin latia. Jostain tilin pohjalta löytyy vielä ropoja matkusteluunkin kun työläisen etuna on tuota lomaakin.
Ehkä vieläkin parempia vaihtehtoja oman elämänsä käytölle olis mutta mun mielestä tässä maassa olis voinut valita paskempiakin vaihtoehtoja kuin työteon???
Kuvittelisi kuuluvani tuonne keskituloisiin, olisiko oikeistolaisemmalla politiikalla mulla tässä segmentissä vielä parempi elämä :shock:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja routasydän »

fahlsjy kirjoitti:
Työnteon kannattamattomuus on tullut todettua vuosien mittaa melko perusteellisesti...
No jaa... amiksesta suoraan koulutusta lähellä olevaan perus duuniin, enkä oo ketään periny enkä mitään voittanu eikä reittä pitkinkään ole mitään taloudellista etua tullu. Pimeetä duunii en oo tehnyt eli verot oon aina maksanu.
Silti voin ottaa saunakaljat omassa saunassa itse rakennetussa talossa, tallissa ollut aina jotain itseä kiinnostavaa harrastekalustoa eikä velkakaan ole latin latia. Jostain tilin pohjalta löytyy vielä ropoja matkusteluunkin kun työläisen etuna on tuota lomaakin.
Ehkä vieläkin parempia vaihtehtoja oman elämänsä käytölle olis mutta mun mielestä tässä maassa olis voinut valita paskempiakin vaihtoehtoja kuin työteon???
Kuvittelisi kuuluvani tuonne keskituloisiin, olisiko oikeistolaisemmalla politiikalla mulla tässä segmentissä vielä parempi elämä :shock:

Ootko tehny ikinä yhtään 100tuntista työviikkoa? Itellä tunnit viime vuosilta keskimäärin 60/vk. Palkkiona korkea veroprosentti. Vaimolla ei tuloja lainkaan kun opiskelija ollut. Sivarivuotta vietän ja kelalta tuli kommentti, että sinähän voit työskennellä illat, yöt ja vk-loput sen ilmaisen päivätyön lisäksi. Eli kyllä tässä tuntee nahoissaan valtiolle antavansa saamatta mitään takaisin. Tai no sain koulutuksen, se on maksettu jo korkoineen takaisin. Vaikea ymmärtää vieläkin tätä valtiota, kun ensin viedään sivukulut, sitten verot ja yli puolet onkin jo työnantajan maksamasta palkasta kadonnut. Sitten vielä kaikista hyödykkeistä ja palveluista maksetaan verot, samoin omistamisesta. Ja silti valtio tuottaa tappiota. Ei mahdu minun kaaliin ei...Kyllähän tässä tietenkin toimeen tullaan joo, mutta joku kohtuus siinäkin pitäisi olla paljonko tuo valtio minun rahoista vie.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ootko tehny ikinä yhtään 100tuntista työviikkoa? Itellä tunnit viime vuosilta keskimäärin 60/vk. Palkkiona korkea veroprosentti.
En, keskeytymätön kolmivuoro. 36 tuntia/viikko. Joskus tietysti kun on ollut paniikkia duunissa niin on tehty enemmän mutta kun tälläinen vanha äijä tykkää vapaasta enemmän kun rahasta niin siinä on palkkiona vielä enemmän vapaata. Eli oma valinta mulla.
Lisäksi työskentelen työpaikassa missä noudatetaan sopimuksia joten noilla sun tuntimäärillä olis ylityöt sopimusten määräämässä tapissa hetkessä.

Mä olen myös mielestäni elämäni aikana saanut maksamilleni veroille katetta vaikka enpä minäkään niitä rakasta.

Rolfa Ameo
Viestit: 126
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
Car(s): 155, Maserati V6
ex. 156
Paikkakunta: Nokia

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Rolfa Ameo »

VMTD kirjoitti:Kait se on Väyrystä äänestettävä ja jos pääsee pressaksi ostettava itselle Väyrysmersu, jos taas ei niin sitten ex-Väyryspirssi elikä Saappi.
Kaveri muuten ajeli lähes 10 vuotta Väyrysen vanhalla Audilla :) En tiä, mut aina hymyilytti kun sen näki.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

maybetomorrow kirjoitti:vielä makiampi olisi äänestyspolli josko siihen saa kahdeksan ehdokasta mahdutettua
Roger dat.
fahlsjy kirjoitti:Mä olen myös mielestäni elämäni aikana saanut maksamilleni veroille katetta vaikka enpä minäkään niitä rakasta.
Sama täällä, ja toimeenkin tullaan vielä ihan kelvollisesti. Voisin maksaa vähän enemmänkin jos niillä saataisiin jotain todellista hyvää aikaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Hullu työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä, eikös se ole vanha totuus. Minäkin jään kohta kolmeksi kuukaudeksi kortistoon ja nautiskelen joutenolosta. Kahvina on kotona aina Saludo.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Rasvis kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:Mä olen myös mielestäni elämäni aikana saanut maksamilleni veroille katetta vaikka enpä minäkään niitä rakasta.
Sama täällä, ja toimeenkin tullaan vielä ihan kelvollisesti. Voisin maksaa vähän enemmänkin jos niillä saataisiin jotain todellista hyvää aikaan.
Samaan klubiin! Esim. omalla kohdalla diabetes on ollut oikein hyvä esimerkki siitä miten hyvin suomessa nuo asiat ovat, vaikka joku saattaisi toisin väittääkin. 'huolto' toimii ja lääkeet korvattu todella reilusti.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

routasydän kirjoitti:Ootko tehny ikinä yhtään 100tuntista työviikkoa?
Ainakin aika moni yrittäjä tekeekin. Enemmänkin, koska eivät ehdi poraamaan verotuksesta ynnä muista netissä.
Tiedän myös monta kuljetusalan työntekijää, jotka vetävät vuodesta toiseen ylityöt tappiin ja firaapelinä ajavat vielä lisää. Raskasta hommaa, työn vaativuuteen nähden surkealla palkalla. Nämäkään ihmiset eivät ehdi roikkua netissä surkuttelemassa.
Sivarivuotta vietän ja kelalta tuli kommentti, että sinähän voit työskennellä illat, yöt ja vk-loput sen ilmaisen päivätyön lisäksi.
Niinhän se menee. Näin hyvää mahdollisuutta ei ole armeijassa olevilla.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 20 Tammi 2012, 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Rasvis kirjoitti:Sama täällä, ja toimeenkin tullaan vielä ihan kelvollisesti. Voisin maksaa vähän enemmänkin jos niillä saataisiin jotain todellista hyvää aikaan.
Hyvää on kaikenlaista. Meille se on merkinnyt mm. laadukasta päivähoitoa ja opetusta sekä kuopuksen hengenpelastusta vastasyntyneiden teholla.

Vähemmän hyvää edustaa se, että eräs sukulaiseni on huhtikuusta 1997 ollut ns. kasviksena hoitolaitoksessa. Mediheli elvytti, mutta olisi senkin pitänyt ymmärtää lopettaa, kun kaveri oli ollut 20 minuuttia ilman happea.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Thanks Rasvis! 8)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Nämähän on henkilö vaalit,ei puolue,ja pressa ei esim:työn verotukseen yms liity mitenkään.Taidan liittyä tuulipuku kansaan ja äänestää Saulia

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

"Äänestä kakkosta-sinne Pekkakin tähtää" :shock:
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

:-D Reps...
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^ :-D

^^^Ihmisillä tuntuu olevan luulo, että presidentti voisi esimerkiksi estää Suomen Nato-jäsenyyden. Huvittavuuden huippu kuitenkin nähtiin uutisissa Maran kampanjan aikaan, kun Jyväskylän torilla haastateltu mummo ilmoitti työttömyyden häviävän, jos Ahtisaaresta tulee presidentti.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Käsittääkseni Mr. Niinistö on ollut hyväksymässä nykyistä autoveromallia. Jos se nyt automiehiä ja -naisia sen enempää kiinnostaa.
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kylläpäs täällä on hyvntahtoista porukkaa :-D . Voi olla että kirjoituksissa paistaa nuoren miehen katkeruus, mutta kyllä se jatkuva antaminen ottaa päähän. Esim kun vaimo valmistuu kortistoon, niin peruspäivärahaa ei saa kun mulla omn liikaa tuloja. No sehän tarkottaa, että mun pitää tienata kahden edestä, mikä olis ok jos verotuskin olisi laskettu sen mukaan.

Mutta eipä tuo maailma tuohon kaadu, oikeasti asiat on hyvin, oma talo josta lyhennykset saa maksettua, getvonen ja työsuhdeautoksi mieluinen käyttöauto tulossa. Ja aineelliset asiat tulee tietenkin aina vasta toisena ihmisten jälkeen, ja sillä puolellakin asiat on mainiosti niin ei pitäisi valittaa. Se vaan koppaa, että kovasta työnteosta rankaisuna saat vielä kovemmat verot. Ei nuo työtätekevän kohtuu hyvätkään tulot ilmaiseksi tule vaan selkänahasta ne revitään.

No ei tämä avautuminen pressan vaaleihin liity. Saulia äänestin, koska on riittävän edustavan näköinen ja omaa myös riittävän älyllisen kapasiteetin (toivottavasti motivaatiota käyttää sitä myös). Itse myös toivoisin, että niin pressan kuin eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi asettumiselle olisi jonkinlainen pääsyvaatimus, esim ÄO min 130, niin ei tarvisi aivan järjettömiä lausuntoja ja ehdotuksia kuunnella ja voisi keskittyä tekemään valinnat ihmisten perusteltujen mielipiteiden perusteella.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Meinasin avautua ihmekitinästä ja pullamössö sählynpelaajista, mutta tyydynpä vain toteamaan että olen samoilla linjoilla Cuoren, Rasviksen et al kanssa.

Sen verran en malta olla hiljaa, että kysynpä kuitenkin miten on mahdollista pokkana upottaa samaan lauseeseen
vaatimus äo-rajoista ja perustella omaa valintaa ehdokkaan ulkonäöllä?

Huoh,
-Tazio

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tazio kirjoitti:^
pullamössö sählynpelaajista
Tätä en täysin ymmärrä?

(nimim. suhteellisen läheltä sählynpelaajaa seurannut)
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tazio kirjoitti:^
Meinasin avautua ihmekitinästä ja pullamössö sählynpelaajista, mutta tyydynpä vain toteamaan että olen samoilla linjoilla Cuoren, Rasviksen et al kanssa.

Sen verran en malta olla hiljaa, että kysynpä kuitenkin miten on mahdollista pokkana upottaa samaan lauseeseen
vaatimus äo-rajoista ja perustella omaa valintaa ehdokkaan ulkonäöllä?

Huoh,
-Tazio
Eihän nuo ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Itse asiassa ulkonäkö ja älykkyys kulkevat nykyään enemmän ja enemmän käsikädessä, koska menestyneet ihmiset ovat voineet valita kauniit puolisot.

Ja ulkonäkö on tärkeä asia työssä joka on pääosin edustamista. Melkein sanoisin huoh takaisin jos asiat on tosiaan noin mustavalkoista joka tai luokkaa...

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Tazio »

routasydän kirjoitti:
Tazio kirjoitti:^
Sen verran en malta olla hiljaa, että kysynpä kuitenkin miten on mahdollista pokkana upottaa samaan lauseeseen
vaatimus äo-rajoista ja perustella omaa valintaa ehdokkaan ulkonäöllä?

Huoh,
-Tazio
Eihän nuo ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Itse asiassa ulkonäkö ja älykkyys kulkevat nykyään enemmän ja enemmän käsikädessä, koska menestyneet ihmiset ovat voineet valita kauniit puolisot.

Ja ulkonäkö on tärkeä asia työssä joka on pääosin edustamista. Melkein sanoisin huoh takaisin jos asiat on tosiaan noin mustavalkoista joka tai luokkaa...
Eikös samalla logiikalla voisi sanoa, että äänioikeus kuuluu vain niille joiden nettovarallisuus ylittää vaikkapa 2 miljoonaa euroa. ' Näes, varallisuus ja älykkyyshän kulkevat nykyään enemmän ja enemmän käsikädessä'
Tai sitten voisi tietysti sanoa, omaa logiikkaasi käyttäen, että vain kauniille ihmisille kuuluu äänioikeus
'Näes, ulkonäkö ja alykkyys kulkevat nykyisin enemmän ja enemmän käsikädessä'
Kuva
Kuva

-Tazio
EDIT: siirretty toinen kuva oikeaan paikkaan
Viimeksi muokannut Tazio, 20 Tammi 2012, 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Tazio »

mattijus kirjoitti:
Tazio kirjoitti:^
pullamössö sählynpelaajista
Tätä en täysin ymmärrä?

(nimim. suhteellisen läheltä sählynpelaajaa seurannut)
No offence intented.

Aikanaan kilpajuoksuvuosinani sählynpelaajat ja heidän kestävyytensä + sen lisäämiisen tähtäävä harjoittelunsa olivat lähinna vitsi ja viime vuodet puntteja kolistelleena tuppaa sali olemaan aina sekaisin pieniä hiluja ja hirveetä uhoamista kun sählärit tekevät voimaharjoittelua.

Kovaa nekin harjoittelevat. Kai :=)

-Tazio

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tazio kirjoitti:Eikös samalla logiikalla voisi sanoa, että äänioikeus kuuluu vain niille joiden nettovarallisuus ylittää vaikkapa 2 miljoonaa euroa. ' Näes, varallisuus ja älykkyyshän kulkevat nykyään enemmän ja enemmän käsikädessä'
Tai sitten voisi tietysti sanoa, omaa logiikkaasi käyttäen, että vain kauniille ihmisille kuuluu äänioikeus
'Näes, ulkonäkö ja alykkyys kulkevat nykyisin enemmän ja enemmän käsikädessä'
Ei voi. Äänioikeus on eri asia kun vaatimukset viranhakijoille. Yksittäiset esimerkit eivät vaikuta tuohon mitä sanoin. Fakta on, että älyykkys ja ulkonäkö kulkevat yhä enemmän käsi kädessä.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Tazio »

routasydän kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Eikös samalla logiikalla voisi sanoa, että äänioikeus kuuluu vain niille joiden nettovarallisuus ylittää vaikkapa 2 miljoonaa euroa. ' Näes, varallisuus ja älykkyyshän kulkevat nykyään enemmän ja enemmän käsikädessä'
Tai sitten voisi tietysti sanoa, omaa logiikkaasi käyttäen, että vain kauniille ihmisille kuuluu äänioikeus
'Näes, ulkonäkö ja alykkyys kulkevat nykyisin enemmän ja enemmän käsikädessä'
Ei voi. Äänioikeus on eri asia kun vaatimukset viranhakijoille. Yksittäiset esimerkit eivät vaikuta tuohon mitä sanoin. Fakta on, että älyykkys ja ulkonäkö kulkevat yhä enemmän käsi kädessä.
Joo, piti tietysti kirjoittaa 'mahdollisuus asettua ehdokkaaksi', my bad.

Eikös tuo varakkuus ja älykkyys ole yhtäläisesti korreloiva tilastofakta?
Eli logiikallasi vain kauniit, varakkaat ja älykkäät saavat hakea julkisia virkoja ja asettua ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa? Näin saataisiin maan asiat kuntoon eikä sinun tarvitse 'järjettömiä lausuntoja ja ehdotuksia kuunnella ja voisi keskittyä tekemään valinnat ihmisten perusteltujen mielipiteiden perusteella'?

Huoh,
-Tazio

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja sanctus »

routasydän kirjoitti:Fakta on, että älyykkys ja ulkonäkö kulkevat yhä enemmän käsi kädessä.
Saisiko tästä korrelaatiosta jotain haastavampaa luettavaa, kuten esim. väitteen taakse vieviä kirjallisuuslähteitä, joita voisi sitten kriittisesti arvioida kotisohvalta käsin. Nimittäin tällaiset itselleni aiemmin tuntemattomat avaukset ovat aina mielenkiintoisia ja kutsuvat keskustelemaan.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja routasydän »

sanctus kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Fakta on, että älyykkys ja ulkonäkö kulkevat yhä enemmän käsi kädessä.
Saisiko tästä korrelaatiosta jotain haastavampaa luettavaa, kuten esim. väitteen taakse vieviä kirjallisuuslähteitä, joita voisi sitten kriittisesti arvioida kotisohvalta käsin. Nimittäin tällaiset itselleni aiemmin tuntemattomat avaukset ovat aina mielenkiintoisia ja kutsuvat keskustelemaan.
Saa jos ja kun jaksan tehdä pubmedista artikkelihaun. Asia koskee siis älykkyyttä ja ulkonäköä. Ei tarkoita että kaikki älykkäät olisivat kauniita tai päinvastoin. Ja ei myöskään koske ns neroutta sinänsä, josta tuo ehdottamani 130 on myös vielä kaukana.

Jos joku veti herneen nenään niin pahoittelut. Mutta tässä nyt vaan on tarkoitus heittää mielipiteitä ja herättää keskustelua, ei mitään sen syvällisempää.

edit. Niin ja en tosiaan pidä liikaa vaadittuna, että Suomen ehkä ykkösvirkaan löytyisi ihminen joka on sekä tyylikäs, älykäs ja sosiaalisesti kyvykäs.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Tazio »

En minäkään. Sen sijaan heittoja joissa noin 2% kansasta olisi oikeutettuja hakemaan julkisia virkoja ja luottamustehtäviä pidän kohtalaisen huonoina mielipiteinä, ihan oikeasti.

-Tazio

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tazio kirjoitti:En minäkään. Sen sijaan heittoja joissa noin 2% kansasta olisi oikeutettuja hakemaan julkisia virkoja ja luottamustehtäviä pidän kohtalaisen huonoina mielipiteinä, ihan oikeasti.

-Tazio

Niin no jokaisella voi olla mielipide. En näe mitään järkeä, että koko valtion asioista olis päättämässä ketään muita kuin parhaat mahdolliset ihmiset. Tuohon 2%:iinkin mahtuu kuitenkin yli 5miljoonasta niin paljon porukkaa, että luulisi valinnanvaraa olevan. Ja eihän tämä ehdotus koske kaikkia julkisia virkoja ja luottamustehtäviä, niin kai en missään vaiheessa sanonut, kyse on vain näistä ns huippuviroista, joissa tehdyt päätökset tuppaavat vaikuttamaan koko kansaan. Huippuvirkoihin tuppaa muuallakin olemaan melko tiukat pääsyvaatimukset. Toki ei suoranaisia ÄO todistusta tarvitse missään esittää, mutta tuo kuvaa tässä nyt stä, että yksi kriteeri hakemiseen tulisi olla keskimääräistä korkeampi älykkyysosamäärä (normaaliksi luettaneen 90-110 taso, joten tuo 130 ei pitäisi olla mikään ylitsepääsemätön vaatimus). Muutenkin noista poliittisista viroista pitäisi tehdä houkuttelevampia, jotta saataisin mukaan parhaat mahdolliset hakijat. Nykyisin palkka yms edut eivät tuolla ole kilpailukykyisiä huippuasiantuntijoiden vastaaviin nähden, ottaen huomioon, että tuo työ on tosiaan julkista ja olet aina julkisen syynin alla. Valta on toki yksi asia millä ihmisiä houkutellaan, ja tuo julkisuuskin houkuttaa osaa.

Mutta kuten sanottu, tarkoitus on enemmänkin herättää ajatuksia, tuommoiset ehdotukset eivät tule ikinä toteutumaan, kyllähän sen toki tiedostan. Mutta diplomaattisilla ja ympäripyöreillä lausunnoilla ja mielipiteillä ei saada ikinä mitään mielenkiintoista aikaan, joten tykkään sanoa asiat suoraan ja jopa liioitellen.

Eli tässä ei ole mitään henkilökohtaista sinua tai ketään muutakaan vastaan. Ja en missään nimessä tuomitse ihmisiä jotka ovat kanssani eri mieltä, nautin vaan yleensä keskustelusta. Mm. esimieheni vaimon kanssa (edustaa vasemmistoa) väiteltiin ennen eduskuntavaaleja 2 tuntia ja tiukasta väännöstä huolimatta ne oli vain asiat jotka olivat eri mieltä keskenään ja kaljoittelu jatkui väittelyn jälkeen normaalisti.

Nyt on tullut jo liikaakin jauhettua tavallaan ihan aiheen vierestä, eli vetäydyn sivummalle. Tulee vaimolta tupen rapiat, jos en pääse konesta irti :-D

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Täältä sitten totuus.. :-D
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... vosentukka" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Senza cuore saremmo solo macchine

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Vinkeetä, että pääoman presidentti on autoilu-foorumilla näin vahvoilla :crazyeyes:
Vaikka toki puolueen painotus ei presidentin tehtävissä paljon painakaan, mutta pientuloisena ei silti anna luonne periks "kokkaria" äänestää presidentiksi. J. Käteinenkin vaan innostuu lisää pumppaamaan polttoaineen hintaa ja tukemaan tulonsiirtoja rikkaammille, jos puoluetoveri johtaa maata. Ej missään nimessä...

Toki tuo koko vuodatus kääntyy itseäni vastaan äänestäessäni vihreää presidentiksi :silly:

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja palkus »

Nuo vaalikoneet on aika hauskasia. Hesarin kone vaikutti kyllä järkevimmältä. Bidee sai minulta -240 pojoa ja ainua kuka pääsi plussalle oli wanha väykkä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Turha meuhkata korkeasta veroprosentista, tekee vähemmän töitä niin verotuskin vähenee. Itselläkin ennakonpidätys laskussa, nyt alle 20 % .

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja einari »

VMTD kirjoitti:Turha meuhkata korkeasta veroprosentista, tekee vähemmän töitä niin verotuskin vähenee. Itselläkin ennakonpidätys laskussa, nyt alle 20 % .
Vähällä sitten pääset. Minulla vero% lähenee 30% vielä (sairas)eläkeläisenäkin. Taitaa mennä pian ylikin... PRKL!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja doublesix »

JaRoDD kirjoitti:Vinkeetä, että pääoman presidentti on autoilu-foorumilla näin vahvoilla :crazyeyes:
Vaikka toki puolueen painotus ei presidentin tehtävissä paljon painakaan, mutta pientuloisena ei silti anna luonne periks "kokkaria" äänestää presidentiksi. J. Käteinenkin vaan innostuu lisää pumppaamaan polttoaineen hintaa ja tukemaan tulonsiirtoja rikkaammille, jos puoluetoveri johtaa maata. Ej missään nimessä...

Toki tuo koko vuodatus kääntyy itseäni vastaan äänestäessäni vihreää presidentiksi :silly:
J. Katainen vai J. Cash? :wink:
Ride on!

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja VMTD »

einari kirjoitti:
VMTD kirjoitti:Turha meuhkata korkeasta veroprosentista, tekee vähemmän töitä niin verotuskin vähenee. Itselläkin ennakonpidätys laskussa, nyt alle 20 % .
Vähällä sitten pääset. Minulla vero% lähenee 30% vielä (sairas)eläkeläisenäkin. Taitaa mennä pian ylikin... PRKL!
Joo 17 on ennakonpidätys, mutta se ei kerro ihan koko totuutta. Maksan polttoaineveroa vaikka en aja metriäkään ja tietysti muut kulut työvälineen käytöstä, jotka kompensoidaan työväline osuudella, tosin siitä ei eläkettäkään kerry.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

doublesix kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Vinkeetä, että pääoman presidentti on autoilu-foorumilla näin vahvoilla :crazyeyes:
Vaikka toki puolueen painotus ei presidentin tehtävissä paljon painakaan, mutta pientuloisena ei silti anna luonne periks "kokkaria" äänestää presidentiksi. J. Käteinenkin vaan innostuu lisää pumppaamaan polttoaineen hintaa ja tukemaan tulonsiirtoja rikkaammille, jos puoluetoveri johtaa maata. Ej missään nimessä...

Toki tuo koko vuodatus kääntyy itseäni vastaan äänestäessäni vihreää presidentiksi :silly:
J. Katainen vai J. Cash? :wink:
Asiayhteydestähän olisi teoriassa voinut päätellä kyseessä olevan Kataisen... :silly:

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Okay!
Ride on!

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja mml »

Kuutosen piirsin lappuun, ei tarvinnut edes miettiä vaihtoehtoja. Toivottavasti menee läpi jo 1. kierroksella.

Väyrysen kannatusta en pysty ymmärtämään alkuunkaan. Jos joku on oikeasti sitä mieltä että Paavo olisi edustavin henkilö tarjokkaista presidentin hommaan, niin morjens vaan. Kyse on kuitenkin ennen kaikkea edustustehtävästä sekä kotona että maailmalla. Paavo on ihan siedettävä ministeri, mutta siinä kaikki.
Protestimielellä annetut äänet ymmärrän vielä jollain tasolla, mutta nekin kuuluvat minusta enempi eduskuntavaaleihin. Siellä ne saattavat saada jotain aikaankin.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Vastaa Viestiin