Ei miehelle saa ostaa autoa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Seiska5mma kirjoitti:Appiukko otti ja osti perheellemme auton.
Onnittelut uudesta voituresta! Appiukkosi on sivistynyt ja huomaavainen mies.

Mitä tulee noihin Sitikan hydejousiin, niin ei ole olemassa toista yhtä helppotöistä jousitusta. Se on sitä EVOTUSTA (niinkuin nuoriso sanoisi) jos ei sen kanssa pärjää.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja mutt »

Uotinen kirjoitti:Mutt, naulan kantaan! Sama Shitikka.

Onko sillä Samiserkullasi ongelma laseja kohtaan, kun aikoinaan jollain compact flashilla hältä ostamassani veneessä oli myös tuulilasivamma... Tuskin tullut lumia raaputeltaessa?
Onhan se saattanut jonkun alkutalven olla järvessäkin. :mrgreen:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

No ihan vähän unohtu järveen... Kinasen Timo nosti veks ja vei varikolle. Sieltä taas löytyi kauppa heti, joskin summa ei ollut edes muistipiirin vertaa.

By the way, tuo Lancia jolla kuskaatte mukua hoitoon, onko se joku 156:n sisarmalli Lancian logoilla?
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No jos Lybrasta on kyse niin ei ainakaan ole narisevia tukivarsia. Moottoritkaan ei ihan suoraan mene samoihin, varsinkaan 2.0

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja mutt »

Uotinen kirjoitti:By the way, tuo Lancia jolla kuskaatte mukua hoitoon, onko se joku 156:n sisarmalli Lancian logoilla?
Tavallaan, pohjalevyn verran taitaa olla samaa, mutta alusta ja tekniikka eri. Etupään puslia taitaa olla jotain samoja 156:n kanssa, takajousitus on kokonaan omansa, ja tekniikka Kappasta periytyvä 5-sylinterinen. Sisarmalli, mutta ei siinä mielessä, kuin esim. VAG-leirissä. Dieselit olisi sitten samoja, bensakoneissa mentiin vielä niihin aikoihin enemmän omia teitä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja mutt »

VMTD kirjoitti:No jos Lybrasta on kyse niin ei ainakaan ole narisevia tukivarsia.
On ne etutukivarsien taemmat puslat ainakin samat 156:n kanssa. Tuli jo yksi hankittua hyllylle, kun orastavaa merkkiä lähestyvästä 210tkm:n huollosta kuuluu terävissä joustoliikkeissä. Pitäisikin tällä viikolla käyttää leimalla, jos siellä homman vaikka varmistaisivat. Muutenhan tuossa on alusta vielä tehtaan jäljiltä, raidetangonpäitä lukuunottamatta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Yleensä 156:ssa narinan aiheuttaa ylätukivarsi ja Lybrassahan on perssoni, alatukivarsi on vähän saman tyylinen kuin 155:ssakin, no en ole paljoa tutkinut alustaa.

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Seiska5mma kirjoitti:Joo, ei saa ajaa ala-asennossa, taitaapa auto nostaa itse itsensä säälliseen korkeuteen.

<clip>

Vaimo on omistaja, turha sille selittää vaihdosta, antaa siperian opettaa:
- Bensankulutus mitarin mukaan 7 litraa satasella. Tankatessa vähintään 12.
- Öljynkulutus litran tuhannella.
- Airbag fault, ratin viiksihässäkkä syynä, hinta viidesosa auton hinnasta
- Jarrulevy kieroon heti ensimmäisellä lumikelillä.
- Amalgaamit irrottavia paukahduksia vänkärin eturipuskuksesta

</clip>
Tuossahan on lähes sama vikalista mitä 156:ssa noin keskimäärin. Puuttuu vaan ruosteviat, rikkonainen ILMI, käynnistysongelmat, jumittava termari, kaliseva alakerta neloskoneissa, jakopääongelmat yms. Itseasiassa 156 on käyttiksenä viimeisimpiä hankintoja, mikä tulisi mieleen. Vaikka ratapeliksi mutta käyttiksenä, ei kiitos.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja V6 »

kahden auton keskimääräsellä otoksella ei kyllä osu,,, mitkä käynnistysongelmat? hyvin on toiminut käyttöautona viimeset 13 vuotta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

V6 kirjoitti:kahden auton keskimääräsellä otoksella ei kyllä osu,,, mitkä käynnistysongelmat? hyvin on toiminut käyttöautona viimeset 13 vuotta
Juu eikä tarkoitus ollut osuakkaan, mutta kun seuraa tätä foorumia niin väkisin tulee mieleen, että onko esim. 156 vikaherkkä auto. Itselläni on ollut käyttiksinä italoja, saksalaisia, ranskalaisia, ruotsalaisia niin kyllä PSA -konsernin laitteet ovat olleet vähävikaisia ja ihan mukaviakin autoja.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja V6 »

foorumeiden perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä, foorumeillahan kukaan ei yleensä kehu autoaan vaan täällä keskustellaan pääasiassa ongelmista ja niin taitaa olla joka autofoorumilla, sillä perusteella mikään auto ei sovellu käyttöautoksi.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Bones kirjoitti:c5...ajoin sillä kerran mikkeliin, mitään mielikuvaa suuntaan taikka toiseen ei jäänyt kyllä tuosta matkasta.
Nukahdit jo alkumatkasta pehmeän kyydin vuoksi? :wink:

Ehkä voisin sitikan kelpuuttaa itsellenikin mutta vain Citroënmaisen Citroënin. Vai että rautajousinen sitikka - kaikkea ne ranskalaiset keksivätkin mutta sille kiitos ei. Vähintään täytyy olla nestejousitus, mielellään myös ulkonäöllisiä erikoisuuksia, joita nykyinen tyyli ei oikein edusta. Ohjaamokin nykyisellään melkein kuin mistä tahansa autosta viisarimittareineen ja itsestään palautuvine vilkkuviiksineen. Taannoin oli kiikarissa V6 XM, oli vaan älyttömästi kilometreja ja olisi vaatinut pientä remonttia katsastusta varten. Jäi hankkimatta ja taisi mennä lopulta purkuun.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja mutt »

mutt kirjoitti:
VMTD kirjoitti:No jos Lybrasta on kyse niin ei ainakaan ole narisevia tukivarsia.
On ne etutukivarsien taemmat puslat ainakin samat 156:n kanssa. Tuli jo yksi hankittua hyllylle, kun orastavaa merkkiä lähestyvästä 210tkm:n huollosta kuuluu terävissä joustoliikkeissä. Pitäisikin tällä viikolla käyttää leimalla, jos siellä homman vaikka varmistaisivat. Muutenhan tuossa on alusta vielä tehtaan jäljiltä, raidetangonpäitä lukuunottamatta.
No kun ei. Just tulin leimausmatkalta, eikä siellä mitään vikaa ollut katsastajan mielestä. Taitaa olla vielä niin pieni välys, että ei vielä näy eikä tunnu, mutta kuuluu tietyissä tilanteissa. Jarruvoimien erot oli muuten nolla, paitsi edessä 0.1kN eroa, iskareiden erot oli 1%:n sisällä. Tarkoitus oli hankkia käyttis, joka jättää rassausrauhan harrastepeleille. Tavoite näyttäisi saavutetun. :drinking:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Ei miehelle saa ostaa autoa

Viesti Kirjoittaja mutt »

VMTD kirjoitti:Yleensä 156:ssa narinan aiheuttaa ylätukivarsi ja Lybrassahan on perssoni, alatukivarsi on vähän saman tyylinen kuin 155:ssakin, no en ole paljoa tutkinut alustaa.
Alatukivarsi on sama, kuin Multiplassa.

C5:sta puhutaan nykyisin aikalailla samaan tapaan, kuin 70-80 -luvuilla DS/ID:stä, silloin ne oli hirveää hylkytavaraa, jolla kukaan täysjärkinen ei ajelisi. Omasta mielestä nämä nykysitikat (myös C5) on tulleet samanlaiseksi sieluttomaksi bulkkitavaraksi, kuin muutkin myyntilistojen kärkinimet. Viimeinen sitikan malli, jolla oli sitikan perinteisiä piirteitä, oli Xantia, siitä eteenpäin on menty vain markkinavoimien ehdoilla. Merkin olemassaolon kannalta tietysti onnistunut ratkaisu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin