Varashälytintä tarttis

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Varashälytintä tarttis

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

GTV:hen pitäisi keksiä hommansa hoitava hälytin. Aikaisemmat kokemukset ovat tällaisia:

Enforcer 750-joku; Alkuun toimi OK, myöhemmin alkoi tehdä mitä sattuu

Cobra(ko?) joku vanhempi; Oli 33:ssa kun sen ostin, herätti naapurit aina tarkalleen kello kolmelta yöllä. Lopulta käynnistyksenesto ei suostunut menemään pois päältä. Ei ihme ettei toiminut, jonkun putkimiehen asentama?

Defa 821-pirustikirjaimia; Lisävarusteena ostettu relemoduuli oli rikki heti valmiiksi. Lasinrikkotunnistimen ja mikroaaltotutkan säädettävyys huoho. Vehje toimi kohtuullisesti, viiden vuoden käytön aikana ehkä kymmenen (ilmeisen turhaa) hälytystä. Joskus tosin kiukkusi niin, ettei ottanut kummankaan kauko-ohjaimen komentoja vastaan.

Seuraavaksi ajattelin mahdollisesti hommata Alfatech 200 BB:n, isot pojat väittävätten että Alfatechit ovat samoja kamppeita kuin Cobrat mutta segmentoitu halvempaan hintaluokkaan. Tuo kyseinen vikine ei ole kallis, Euroopasta saisi vastaavan Cobran suunnilleen samalla rahalla mutta jos eroja ei tosiaan ole tilaan mieluummin Suomesta.

GTV:ssä on ilmeisesti tehtaan käynnistyksenesto, ainakin avainkortissa on mechanical code -numeron lisäksi myös electronic code. Lisäksi härvelissä on kauko-ohjattavat lukot omasta takaa eli tehdasvarustuksen kaverina menisi yksinkertaisempikin hälytin. Tosin en ole varma miten tuo alkuperäinen IR-kauko-ohjaus mahtaa toimia kun auton päällä on puoli metriä lunta...

Nyt sitten kaivattaisiin hälytinkokemuksia ja -vinkkejä. Rakenteluhinku on kova, saisi nyt sen auton kotipihaan...
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mulla on toi Alfatech suht hyvin pelannut, takaluukun kytkin on pari kertaa 4 vuoden aikana antanut virhehälytyksen anturi on hiukan liian alhaalla (lumi jäätyy luukun väliin ja nostaa luukkua sen verran että hälyttää ei ole jaksanut tuon takia fixata kuntoon) . Tarratkin sopivat hyvin Alfaan :mrgreen:

Käynnistyksenesto on muuten pakollinen oliko se nyt 96 vai 98 vuoden jälkeisissä autoissa.
Viimeksi muokannut V6, 10 Huhti 2004, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

33:ssa oli Defa, kun auto ostettiin. Useita vääriä hälytyksiä JOKA PÄIVÄ. Meni vaihtoon ja Cobra tuli tilalle. Ei yhtään väärää hälytystä ole ollut (kahteen vuoteen).

164 TS:ssä oli vanhempi Cobra. Ei yhtään väärää hälytystä, mutta söi paristoja kaukokapulasta turhan tiuhaan tahtiin. Oli käytössä noin 5 vuotta.

Tuo Alfan oma ajonesto ja IR-systeemi on kuulemma herkkä rikkoutumaan (vanhemmissa). Munkin 164:stä oli ajonesto piuhoitettu pois päältä Saksassa. Otettiin Alfan vempelet pois ja Cobran systeemit tilalle. Lukituskin toimii radiotaajuudella olennaisesti paremmin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:mulla on toi Alfatech suht hyvin pelannut
Onko sulla myös malli 200BB? Onko siinä itsessään ylimääräinen kanava lisälaitteiden ohjausta varten vai pitääkö hankkia joku optiokikkare? Pitäisi nimittäin päästä takaluukkua ohjaamaan kaukosäädöllä, helpottaisi vähän elämää kun ei ostoskassien kanssa tarvitsisi alkaa sitä ebmleemiä vääntelemään ja avaimella sohimaan. Varsinkin talvella kun se lätkä on kumminkin jäässä.
2TS kirjoitti:Lukituskin toimii radiotaajuudella olennaisesti paremmin.
Ainakin kesäkeleillä se infraohjain näytti toimivan ihan hyvin mutta talvitoimivuus epäilyttää. Toisaalta, enpä ole vielä edes varma alanko kylvettämään GTV:tä suolassa vai hankinko jonkun parinsadan Corollan tärvättäväksi.

Lähinnä se auton alkuperäisen kaukon käyttö kiinnostaisi siksi, ettei Alfan eleganttiin punaiseen avaimeen tarvitsisi ripustaa mitään rumia lisäkilluttimia :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

cobra ja alfatech made in italy
ja defa norjalainen vissiin. Parhaat hälyttimet tehdään muuten juuri italiassa näin on kerrottu :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Heggis
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Loka 2003, 05:18
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Varashälytintä tarttis

Viesti Kirjoittaja Heggis »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:GTV:hen pitäisi keksiä hommansa hoitava hälytin. Aikaisemmat kokemukset ovat tällaisia:

Tosin en ole varma miten tuo alkuperäinen IR-kauko-ohjaus mahtaa toimia kun auton päällä on puoli metriä lunta...

Nyt sitten kaivattaisiin hälytinkokemuksia ja -vinkkejä. Rakenteluhinku on kova, saisi nyt sen auton kotipihaan...
No tossa ranskattaressa oleva infra (siis orkkis) selviää sellasesta 10cm lumesta hyvin, tosin muutaman napinpainalluksen jälkeen. Eli kyllä se aika hyvin riittää Suomen oloissa. Sitten jos on jää+10cm ni joutuu rapsuttaan vähän lunta poies.

Parit lisäkokemukset ja myös hinta löytyy http://www.rollover-tuning.com/yabbse/i ... readid=299
On the 3rd day God invented the Remington Lever-Action Rifle so that Man could shoot the dinosaurs. Amen!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Varashälytintä tarttis

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Heggis kirjoitti:Parit lisäkokemukset ja myös hinta löytyy http://www.rollover-tuning.com/yabbse/i ... readid=299
Tuo Defa ei oikein vakuuttanut. Ensinnäkin sain sen ensimmäisen relemoduulin valmiiksi rikkinäisenä ja Kaha oli "yllättäen" nihkeä kun häly oli itse asennettu.

Toisekseen Rolloverin foorumillakin näkyi jollain olleen tuota ei vastaa kaukoon -ongelmaa.

Kolmanneksi, Defassa on erillinen keskusyksikkö joka täytyy sulloa johonkin kojelaudan/keskikonsolin sisään kun taas Cobrassa ja Alfatechissä on käsittääkseni umpeen valettu integroitu sireeni/keskusyksikkö. Ei ollut kovasti helppoa sulloa kaikkia rojuja 164:n konsolin sisään, lisäksi tuo "avoin" keskusyksikkö kuulemma kerää sisäänsä kosteutta ja aiheuttaa vikahälyjä.

Neljänneksi, "kaikki" tuntuvat haukkuvan Defan luotettavuutta. Niin kyllä Alfankin :mrgreen: mutta Alfoissa on sentään hyviäkin ominaisuuksia. Minä en ainakaan osaa sanoa minkä suhteen Defa olisi parempi kuin Cobra/Alfatech.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Alfatechkin häly on mullakin tossa 75 ja viimeisen kolmen vuoden aikana tullu 3-4 virhe hälyä ja yksi oikea!! :evil:
Kyllä musta tohon italialaiseen voi luottaa yhtä paljon kuin koko autoon :mrgreen:
Viimeksi muokannut AutonAlfa, 10 Huhti 2004, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo kasisatanen Defa on ihan perseestä.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla oli tossa ex turbossa Laserline, joka sulki myös ikkunat :-D
toimi täysin moitteetta viitisen vuotta, edes kaken patteria en muistaakseni vaihtanut.. eli tähän 156:een valitsin tietty samanmerkkisen. Tähän nykyiseen 290 malliin saa mm. langattomia lisätunnistimia esim. autotallin oveen,mikroaaltotutka yms.
Häly on ollut nyt vuoden käytössä, ei ongelmia eikä ainuttakaan virhehälyä.
Tossa TS:ssa on toi Alfatech, hyvin sekin on pelannut.

Niin, kaikki hälyt olen asentanut itse, siksi ne kai toimiikin :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

33:ssa on Alfatech 100. Asennettu Espoon Niittykummussa liikkeessä jonka nimeä en muista vuonna 1997. Toimii edelleen täysin moitteetta. Kaukosäädin alkoi jossain vaiheessa temppuilla, mutta korjasin sen itse (piirilevyn kiinnikket antoivat periksi aiheuttaen kosketushäiriöitä, korjaantui laittamalla pahvia fylliksi tukemaan levyä). Alfatech 100 on joku Taiwanilainen tuote jota eivät kauaa myyneet kun oli kuulemma niin surkea. Taisi olla nimenomaan kaukosäätimet jotka hajosivat jo takuuaikana.

164:ssä Alfatech 200BB (made by Cobra). Asennettu itse puolitoista vuotta sitten Alfatechiltä saadun autokohtaisen asennusohjeen mukaan, kaikki liitokset juotettu eikä apicoilla, jotka takuulla jossain vaiheessa aiheuttavat häiriöitä. Lisäkanava esim. takaluukun avausta löytyy, mutten ole vielä jaksanut sitä yhdistää.

Asennus on varmaankin se tärkein asia toimivuuden kannalta. Silti jos nyt ostaisin hälyn niin Cobra sen olla pitäisi (tai Alfatech 200BB kun on kerran sama asia).

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

AutonaAlfa kirjoitti:Kyllä musta tohon italialaiseen voi luottaa yhtä paljon kuin koko autoon :mrgreen:
Onkos se nyt sitten joku meriitti? :P
Jappe kirjoitti:Mulla oli tossa ex turbossa Laserline, joka sulki myös ikkunat
Juu, niin mullakin Enforcer sulki kattoluukun ja ikkunat aina ovia lukitessa. Defaan ei kuulemma saanut kuin moduulin, jossa piti nappeja painaa jatkuvasti jotta räppänät menivät kiinni. Laittelin sitten sellaisen mutta ei sillä oikeasti mitään tehnyt, kuka nyt ilmastoidussa autossa fönäreitä availee :) Takakontin kaukoavaus olisi ollut paljon hyödyllisempi.

GTV:ssä on muuten tuo kontin avaus vielä tärkeämpi, kabiinin avausnappula kun on näppärästi sijoitettu hanskalokeroon :shock: eikä se tainnut edes toimia kun auto on käynnissä.
Originali kirjoitti:164:ssä Alfatech 200BB (made by Cobra). Asennettu itse puolitoista vuotta sitten Alfatechiltä saadun autokohtaisen asennusohjeen mukaan, kaikki liitokset juotettu eikä apicoilla, jotka takuulla jossain vaiheessa aiheuttavat häiriöitä.
Juu, ilman muutahan nuo liitokset on tehtävä juottamalla ja mielellään vielä kutistesukkaa päälle. Tulee siisti ja toimiva. Mulla oli se vanha Cobra oikea vikapesä eikä tarvitse ihmetellä että miksi, johdotus oli täynnä abikohässäkkää ja taisipa olla vielä jokunen kierrä ja teippaa -virityskin :x Parempi olisi jättää tekemättä jos ei kerran osaa...

Ai että noihin saa autokohtaisia ohjeitakin? Edelliset hälyt kytkin pelkän hälyttimen yleiskytkärin perusteella, ei ollut edes autojen sähköskemoja. GTV:hen löytyy sähkökuvat, eli asennuksen pitäisi olla markan juttu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:GTV:ssä on muuten tuo kontin avaus vielä tärkeämpi, kabiinin avausnappula kun on näppärästi sijoitettu hanskalokeroon :shock: eikä se tainnut edes toimia kun auto on käynnissä.
Sama on muistaakseni 166:ssa, ja tätä ratkaisua tuli kyllä ihmeteltyä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuossa avausnappulan sijoituksessa on kai ollut ajatuksena, että huoltojannun ei tarvitse päästä takakonttiin. Kun huoltoavain ei sovi takaluukun eikä hanskalokeron lukkoon, ei ruumaa saa auki napistakaan. Normaalin käytettävyyden kannalta tuo ratkaisu on kyllä onneton.

Miksei asiaa ole toteutettu niin kuin 164:ssä? Siinähän on myös huoltoavain, joka ei sovi tavaratilan eikä hanskalokeron lukkoon. Lisäksi kontin saa avaimella lukittua niin, ettei se aukea kojelaudan nappulasta.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

2TS kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:GTV:ssä on muuten tuo kontin avaus vielä tärkeämpi, kabiinin avausnappula kun on näppärästi sijoitettu hanskalokeroon :shock: eikä se tainnut edes toimia kun auto on käynnissä.
Sama on muistaakseni 166:ssa, ja tätä ratkaisua tuli kyllä ihmeteltyä.
155sessa on samassa paikassa, kun 156sen hommasin ensimmäiseksi katsoin nappia sieltä mutta ei ollutkaan...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuossa avausnappulan sijoituksessa on kai ollut ajatuksena, että huoltojannun ei tarvitse päästä takakonttiin. Kun huoltoavain ei sovi takaluukun eikä hanskalokeron lukkoon, ei ruumaa saa auki napistakaan. Normaalin käytettävyyden kannalta tuo ratkaisu on kyllä onneton.
On kyllä 164:sen tapauksessa aika jännä oletus ettei huoltohenkilön tarvitse päästä takakonttiin. Sieltähän löytyy akku :silly:
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

hrnt kirjoitti:On kyllä 164:sen tapauksessa aika jännä oletus ettei huoltohenkilön tarvitse päästä takakonttiin. Sieltähän löytyy akku :silly:
No jaa... Eivätkös nuo akut ole nykyään huoltovapaita? Ja tarvittaessa autolle saa virtaakin annettua, rintapellissähän on akulta tulevan päävirtakaapelin liitännät.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Jaahas no annetaan hiukan kehuja niin paljon parjatulle defalle. Eli faijan autossa on ollut 9 vuotta (2 eri celicaa) defan patriot mallia jotain.. Eka auto antoi heti alussa vikahälyjä ja auto vietiinkin Tomi Arangolle, joka asensi sisätilan tutkan uudestaan ja turhat hälyt loppui siihen. Auto meni vaihtoon neljän vuoden jälkeen, eikä tuona aikana ainuttakaan virhehälytystä! Toisessa autossa oli kanssa aluksi virhehälyjä ja sama juttu eli vaihdettiin sisätutka uuteen paikkaa. Jonka jälkeen on selvitty pelkillä pattereiden vaihdolla. Voin muuten todellakin suositella Tomi Arankoa kaikille (Espoon olarinluomassa), parempaa asiakaspalvelua saa nykyään hakea kirveen kanssa :mrgreen:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Herätellääs tätäkin ketjua taas. Vuosi on mennyt eikä GTV:hen ole räikkää ilmestynyt :oops: Tarttis tehrä jottain, on tuo takarontin aukaisu sen verran ärsyttävä eikä jenkkakoneen etupaneeliakaan viitsisi aina kaapia mukaan.

Onko kellään tiedossa hälyä, joka toimisi auton alkuperäisellä lukkojen kaukosäädöllä ja sen lisäksi osaisi avata takakontin esim. nappia pidempään painettaessa? Autossahan on jo valmiiksi ajonestot sun muut sydeemit eli aika yksinkertainenkin hälytin menettelisi.

Niin ja mistä näitä saa sopuhintaan, asentamattomana? Asennuksen teen joka tapauksessa itse.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Mulla ois yks hyvä Cobra :evilbat:
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja tarkkaan ottaen se on mulla :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Löytyykö bonus nappi?
Jos rasvis ei huoli tuota niin voitais vääntää kaupan tynkää..?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Gyl maar siinä lisälähtö on? Malli on Cobra 7915 ja siinä on samanlaiset kahden nappulan kaukosäätäimet kuin vaikka 7918:ssa.

Olisi mulle kelvannut muuten mutta tuota mallia ei ole VAT-hyväksyttyjen listassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Se on ollu vuoden päivät rasviksella hoidossa. Tais olla joku jenkkimalli mitä ei oo suomessa listattu vakuutusyhtiöden toimesta. Eikö se jotenkin näin menny? Itellä oli se aikoinaan kiinni autossa ja ei ollut ongelmia kun kävin näyttään hälyn toimivuutta Pohjolan tarkastajalle.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän se ole vanhempi/rinnakkaismalli 7917/7918:sta. On tainnut hälytinmyyjä tyhjentää vanhaa varastoa :evil: ja laittanut pokerina mukaan 7917/7918:n manuaalinkin, päältä ei huomaa mikä malli on kyseessä kun kaketkin ovat samanlaiset.

Satuin vaan huomaamaan 7918:n kytkäreitä plaratessani että johtomerkinnät ei täsmää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on 156:ssa Alfatechin 200bb. Hyvin pelittää vaikka itse onkin asennettu. Ostin erillisen solenoidin takaluukun avaamista varten. Hälytin vain tarvi ohjelmoida uudelleen jonka jälkeen takaluukku aukeaa B nappia painamalla kun hälytin on pois päältä.

Hälytin on ollut mulla jo monta vuotta eikä oo tehnyt mitään ylimääräisiä temppuja, jos ei lasketa webaston tai sisätilanlämppärin aiheuttamia hälyjä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Tuon Cobran saa omakseen kymmenellä sixpäkillä lapin kultaa :drinking:
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nyt olis mullakin Alfatech. Vielä kun saisi sen asennettua, pukkasi sopivasti nuhakuumetta päällensä.

Hommasin samaan syssyyn 12 CD:n vaihtajan mp3-pyörittimen kaveriksi, näkyy vievän noin kolmanneksen GTV:n "tavaratilasta". Vieläköhän sinne saisi subin ängettyä? :roll:

Meikä kirjoitti:Onko kellään tiedossa hälyä, joka toimisi auton alkuperäisellä lukkojen kaukosäädöllä ja sen lisäksi osaisi avata takakontin esim. nappia pidempään painettaessa? Autossahan on jo valmiiksi ajonestot sun muut sydeemit eli aika yksinkertainenkin hälytin menettelisi.
Tämä ei muuten ainakaan ihan pienellä vaivalla onnistu. Tutkin josko alkuperäisen kaukosäätimen radiovastaanottimesta (joo, on se radioaalloilla toimiva vaikka aikaisemmin väitin muuta :oops: ) saisi siepattua aukaisupulssin ja rakennettua siihen perään piirin, joka avaa kontin jos pulssi on tarpeeksi pitkä. Vaan vastaanotinpa on integroitu mohkula, joka lähettää keskuslukitukselle määrämittaisen pulssin riippumatta siitä, kuinka pitkään kaken nappia painaa. Pöh.

No olipa ainakin naapureille taas ihmettelemistä kun ryömin Alfassa oskilloskoopin kanssa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Tuli tuommoinen hälytin kun Alpine 8040 taloon, ilman kytkentäkaavioita luonnollisesti. Ei sattus kellään oleen kaavioita yms?

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

kellään tieto tälläsen hälyn toimivuudesta? : Cobra 3190G hinta: EUR 210.00

tasi tarjota jotain halpaa/ kohtuullista hälläriä missä olis kaukosäädin ja ainakin takakonttia varten tunnistin..

suositelkaa jotain!
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

OL kirjoitti:Tuli tuommoinen hälytin kun Alpine 8040 taloon, ilman kytkentäkaavioita luonnollisesti. Ei sattus kellään oleen kaavioita yms?
Itse soitin maahantuojalle ja *pim* 30sekunnin päästä oli ohjeet :-D

Tosin kyse oli Cobrasta.

Avatar
Boot
Viestit: 63
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 10:50
Car(s): Giulietta -78, -84,
75 -86 1.6 & 2.0 TS
164 -92 2.0 TS
166 -00 3.0 V6 24v Sportronic
Paikkakunta: Bålsta

Viesti Kirjoittaja Boot »

Alfatech 200 BB ja Cobra 3998 näyttäs olevan noin 220€ itseasennuspaketissa. Kumpiko on helpompi asentaa vai onko nuo ihan samaa tavaraa? Kokemuksia? 75:ssa oli Alfatech 100? ja kaukot siitä meni, muuten asiallinen laitos.
Kaikki tietää Alfan, harva sen vaan tuntee!

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Lähinnä se auton alkuperäisen kaukon käyttö kiinnostaisi siksi, ettei Alfan eleganttiin punaiseen avaimeen tarvitsisi ripustaa mitään rumia lisäkilluttimia :roll:
Niin on ainakin helpompi hukata, mutta toisaalta ei kiilaa konepeltiäkään kiinni :wink: :mrgreen:

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

cobra 3190G <210€> vs Alfatech 200 BB
vai

Cobra Globe 3998 <Nettihinta: 220 € (ovh. 310 €)>

antakaa mielipiteenne noista hälyistä!


(tää on hankala aihe kun webistä ei löydy hintoja ja näitä on viittä sataa erillaista...)
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

mulla alfassa defa 800, asennettu soundplacessa Helsingissä. työllä(liitokset kolvattu) 5v. takuu ja hälyillä 2v. nyt kaks vuotta täynnä eikä yhtään virhehälyä, edes webaston takia!

Avatar
Boot
Viestit: 63
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 10:50
Car(s): Giulietta -78, -84,
75 -86 1.6 & 2.0 TS
164 -92 2.0 TS
166 -00 3.0 V6 24v Sportronic
Paikkakunta: Bålsta

Viesti Kirjoittaja Boot »

Tilasin Cobra Globe 3998:n, katsotaan millon saapuu. Hinta oli 225€ toimituksineen. Ja autokohtaiset asennusohjeet saa kuulemma mukaan.Laitan kuvallista dokumenttia asennuksesta, jos jotain kiinnostaa?.
Kaikki tietää Alfan, harva sen vaan tuntee!

Vastaa Viestiin