Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Paikalla
Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Bravo 1.6 16V (105hp). Niissä on sopivasti valinnan varaa, niin voi katsella rauhassa oikeasti hyvää yksilöä. Kone on mukavan luonteinen ja melko pienikulutuksinen, uudemmissa on ilmastoinnitkin melko yleisiä. Siihen Konin täydellinen alustasarja, 15-16" vanteet + renkaat, niin alla on varsin hauska paketti :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Bones »

Bravo oli hyvä jo 1.2 16v mallina, kun sillä sai vetää aina täysiä :lol:
200 baria vaparissa..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Brava/o tuntuu keräävän ääniä. 1.2 ei kuulemma iske Xsara oli oikein hienon kuntonen ja näköinen, pitää seurata kunhan... :wink:
166 tuntui liian isolta ja onkin lähempänä mun makua :mrgreen: Stiloa ehdottelin, sen kuitenkin pitää olla 3-ovinen, 5-ovinen ja farmari on "koppeja".

... kunhan tilanne selviää yhden 156:sen kanssa :-D
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jurin »

En tiedä missä vika mutta on alkanut kiinnostamaan Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Sport. Jagget on aina ollu listalla korkealla mutta harvemmin X-Type. Jotenkin tuo AWD voisi lieventää talvikauden tuskaa.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Jurin kirjoitti:En tiedä missä vika mutta on alkanut kiinnostamaan Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Sport. Jagget on aina ollu listalla korkealla mutta harvemmin X-Type. Jotenkin tuo AWD voisi lieventää talvikauden tuskaa.
Kannattaa katsoa samantien 3.0 V6 jos vaan sopiva yksilö löytyy. Käytännön kulutus on lähes sama, mutta menohaluja löytyy pikkasen enemmän.

Yhdellä kaverilla/palstalaisella oli tämmöinen pari vuotta. Suureksi yllätykseksi oli melko huoletonta ajoa. Pakkasella kardaanista kuului pientä ääntä, mutta lämpimien kelien tullessa vika "korjaantui". Bensaa meni sen kympin verran sekalaisessa ajossa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kai se on kohtapuoliin (ensi keväänä?) pantava Delta eteenpäin.

Mutta mitäs tilalle? Uudempi (2010>), vähän ajettu, ajanmukaista korimallia, jotenkin sykähdyttävä/erilainen, noin 30k€.

Näitä pohdiskellut:

- Citroën DS5 - sopivan erikoinen
- Giulietta - edullinen ja Alfa, mutta liian pieni
- 159 1750 - Alfa, mutta jotenkin liian vanha malli
- Jaguar XF - kuumottava, mutta saa vain vanhan ja paljon ajetun, ylläpitokulut
- Mini Countryman - onko liian pieni/lelu?
- BMW 300 (F30) - Bimmerpartyvibat?
- Seat Leon FR (uusi) - no ei ehkä kuitenkaan
- Citroën Picasso (uusi)
- Lexus CT

Mitä muita voisi vilkuilla?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos DS5 on ajofiiliksiltään yhtään sukua 407:lle niin sen voi unohtaa ensimmäisenä. Jännä kuin mummon tohveli, rämisee tosin enemmän.

Tämän ehdottaminen on aika synkkää, mutta kävisikö Audi A5? Keulasta en tykkää, sehän on Audi, mutta muu auto on kyllä huomattavan linjakas.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itsekin pidän jossain määrin A5:sta - etenkin 2-ovisena - mutta merkkinä OOOO on kyllä niin luotaantyöntävä, ettei vain taida pystyä. Myös rouvasväki vastustaa saksalaista premium-akselia (vastusti tosin Lanciaakin...)

DS5:ssa iskee lähinnä tuo muotoilukikkailu. Ja kun nyt Pösöt otit puheeksi, niin 508 puhuttelee kyllä jollakin tavalla.

Vaikka tällainen:

http://www.nettiauto.com/peugeot/508/5715296" onclick="window.open(this.href);return false;
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tai entäs Fiat 500L - tuo luonteva vaihtoehto Jaguarille?

Aika telineissä ollaan vielä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hyvännäköinen tuo 508 GT:n kajuutta, ja onhan eksteriöörikin selvästi perheautojen parempaa päätä.

Menin joku aamu lentokentälle taksi-508:lla ja takapenkillä istuessa ei kyllä syntynyt minkäänlaista halua päivittää tuollaiseen. Kyseessä oli toki joku namibianvientiversio mutta samanlainen rengasrohina lienee porvarimalleissakin läsnä. Ehkä sedan olisi farkkua hiljaisempi?

Ei myöskään haittaisi, jos Jean-Pierre olisi 407:n jälkeen keksinyt että laatuvaikutelmaa parantaisi osien kiinnittäminen toisiinsa. Kaverin 300 tuhatta ajettu Audi A4 tuntuu edelleen kassakaapilta tuohon puolet vähemmän rullattuun helistimeen verrattuna.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Eikös Lexuksella olis ainakin ulkoisesti parempi tuo IS? Paljonko pitää olla tilaa + ovia? Noiden Hyundai genesis coupejen hinnat on tainnut tippua melko reilusti, saisi kohtuu hinnalla takavetoisen ja reilu 300hv auton, jonka ajettavuuskin pitäisi kai ihan ok olla.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

IS:stä pukkaa juuri uutta mallia, joten auto olisi heti "vanha". Pinnallista, mutta...

Tilaa pitäisi olla nelihenkiselle perheelle, lapset alakouluikäisiä. Delta/156SW-kokoluokka riittävä, kaksioviset eivät tule kyseeseen. Budjettiakin voisi kai periaatteessa kympin venyttää, mutta toisaalta ei huvittaisi tehdä enää lisää velkaa. Ja oman ajatusmaailman mukaan aluksi mainitsemaani rahaan pitäisiu kivan menopelin kyllä irrota.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Vittorio Jano kirjoitti: Mitä muita voisi vilkuilla?
Onko Mersun uusi A liian pieni? Tuon ainakin tarkistaisin, ajettavuutta on kovasti kehuttu lehdistössä ja ainakin omaan silmään ihan siistin oloinen laitos päältä ja sisältä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itsekin tykkään, mutta kyllä se liian pieni on. Mielummin sitten Giulietta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Smirre
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 18:40

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Kokeilehan tuota Jaggen XF:ää jossain liikkeessä ihan piruuttasi. Neljällä kympillä saa kait jo jonkinmoisen.
Äläkä ihmettele sitten, jos koeajolla on muna pystyssä. On se senverta kiihottava kulkine.

:mrgreen: :mrgreen:

"Kaikki, mitä olen kirjoittanut tässä viestissä, on pelkästään vilkkaan mielikuvitukseni tuotetta, eikä näinollen ole raskauttava asianhaara yllytyksessä, petollisessa viettelyssä, taikka muunlaisessa lain tarkoittamassa rikoksessa."

:lol: :lol: :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Smirre kirjoitti: Äläkä ihmettele sitten, jos koeajolla on muna pystyssä.
Kyllä tuo alkaa tällä iällä olemaan joka kerta jonkunmoinen ihme.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Vittorio Jano kirjoitti:Kai se on kohtapuoliin (ensi keväänä?) pantava Delta eteenpäin.



Mitä muita voisi vilkuilla?
Kuinkas uusia C6:sia on olemassa?

On vaan niin hieno vaunu mustana, ruskeilla nahkoilla.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Heh juuri näin... Onko C6 (siis sitikka, ei corvette) liian vanha malli? Mua kiinnostaisi jollain tapaa ko. kampe. Kun tässä kanssa pitäisi etsiä uutta käyttistä perheelle/emännälle aiemman Accordin tilalle.

E: Savijolla samaan aikaan samat mietteet...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

C6 ei ole hieno, se on helevetin hieno. Pitäisi kai hakea ulkomailta, tehty näköjään vielä 2012 (!).
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Täältä huudellaan myös C6:ta. Siellä niitä Mobile.de:ssä 2011-2012 rekisteröityjä alle 50.000 km ajettuja... Budjetti joko riittää niukasti tai sitten venyy vähän sen mukaan, mitä nyt pitää vähän ajettuna.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Paljonkos 20keur Quattroportesta joutuu Suomessa maksamaan? (taitavat kyllä olla liian vanhoja)
VMP

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Minä kirjoitti:A
Vittorio Jano kirjoitti:liian pieni
Tämänkin ehdottaminen korpeaa aika lailla mutta laitetaan nyt kumminkin, jos ei muuten niin jonkinnäkösenä avomielisyysharjoituksena: Volvo S60?

Jo ehdotetuista omat suosikit olisi C6 ja kolmos-BMW. Luultavasti itse ottaisin tuon Bemarin ja ajelisin takavedosta nauttien, pyrkien kuitenkin sinnikkäästi vastustamaan Bimmerpartyjen kutsua...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

J. Saari kirjoitti: Volvo S60?
Ei ihan poissuljettu. Kaverilla on T6 Polestar, joten oma D2 saattaisi tuntua ankealta?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Paikallinen liike laittoi niin kovan tarjouksen Giuliettasta vaihdossa OOPPELIIN että saatan jopa alentua vaihtamaan. Hävettää.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Apua, puhukaahan mut ympäri etten mene ja osta Bimmerin 740iA:ta, siis E38-mallia käyttöautoksi...

Kauheaa katseltavaa noi Bimmerparty-videot :D


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vittorion autonvaihto
Citikat on kyllä minustakin kiihottavia. Ehkäpä vielä joskus sellainen... sitten kun minusta tulee aikuinen.
Itse olen kyllä ollut talouden Saabiin erittäin tyytyväinen ominaisuuksiltaan. Ehkei Volvokaan olisi yhtään sen hullumpi.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Mulla on parhaillaan tollanen DS5:nen, ja mulla on vähän sellanen olo siitä että annan kiesille melkein mitä hyvänsä anteeksi ihan vaan tuon ulkonäön takia. Ei se mitenkään kamala ajettava ole, mutta hieman meluisa ja heittelehtivä ainakin noilla 18` renkailla. Huomaamaton automaattiaski sekä hyvät penkit on plussaa, täysin kelvoton näkyvyys joka suuntaan ehkäpä isoin miinus. Voisin silti suositella koska sitä tuskin ihan äkkiä kyllästyy katselemaan pihalla...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

DS5:hän ei perustu samaan pohjaan C5:n ja 407:n kanssa, vaan on PSA:n omaa sukua 30x ja siis 3008:n kanssa pitkälti yhteneväistä palikkaa. Tuon eron ulkoisesti tunnistaa helpoiten 4-pulttisista vanteista ja altapäin huomattavasti yksinkertaisemmasta etupään pyörän tuennasta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Lancia Thema? Heinz-57 tyyppisestä sukupuusta huolimatta mielestäni harkitsemisen arvoinen, ainakin ennen kulttuurillista itsemurhaa.

Jos on pakko olla natsihetekka, niin A Märssy tai C klasse? C wanhan koulun kaverille ja Aakkonen sitten modernille nykymiehelle.

Renault Avantime/VelSatis? Jean-Pierrehän nämä on koonnut, mutta kuitenkin.

C6 onkin jo mainittu samoin Fiat 500L, jälkimmäisen ulkonäkö tosin vaatii tarkkaa värivalintaa. XF myös jo huudettu, itsellä pieniä vaikeuksia päästä yli sen korealaistyyppisistä linjoista, joka tapauksessa paljon paremman näköinen kuin se Mondeo in drag. Tosin mielestäni jokainen Jaguar, jonka mittareissa lukee Jaguar eikä Smiths on yliyrittävä nouskas, mutta o tempora, o mores.

Fiat Bravoakin taidetaan vielä tehdä?

Sitten olisi tietysti herrasmiehen valinta, Rover 75? Jos ivy league on kuppisi mukaista on Kenraali Moottorilla CTS, valitettavan agressiivista muotoilua kyllä, mutta ei bootseistaan huolimatta survo ja töni kassajonossa kuten Dressman ja Hugo Boss asuiset liigakolleegansa.

-Tazio

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tazio kirjoitti:Lancia Thema?
Jep. V6-diesel vaikuttaa vieläpä ihan pätevältä. Eikä näytä sitten yhtään saksalaiselta!
Fiat Bravoakin taidetaan vielä tehdä?
Sellaisellahan VJ käytännössä nytkin ajaa... Ja tehdäänhän sitä Deltaakin vielä.

Eihän tässä ole kuin kaksi vaihtoehtoa, Thema ja C6.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

evilpet kirjoitti:Mulla on parhaillaan tollanen DS5:nen, ja mulla on vähän sellanen olo siitä että annan kiesille melkein mitä hyvänsä anteeksi ihan vaan tuon ulkonäön takia....Voisin silti suositella koska sitä tuskin ihan äkkiä kyllästyy katselemaan pihalla...
Tämä muuten pätee ihan 1/1 tuohon Deltaankin. Ja paljon on tottavie jo anteeksi annettukin.

Thema on yksi hyvä ehdokas lisää. Onhan näitä tässä aikaa mietiskellä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Entäs loordien peli; Range Rover Sport? Vähän ehkä vanhempi kuin,mutta eihän noissa ikä näy. Evoque olisi hieno, mutta ei taida saada vielä alle 45k€ minkäänlaista.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Griffith »

m.sa kirjoitti:Entäs loordien peli; Range Rover Sport? Vähän ehkä vanhempi kuin,mutta eihän noissa ikä näy. Evoque olisi hieno, mutta ei taida saada vielä alle 45k€ minkäänlaista.
Jos tuollaisen hankkii yli satkun ajettuna, kannattaa varmistua siitä, että alustaremppa on tehty pusseineen & puslineen päivineen, nimim. kallista.....

Faija ajeli Sportti käyttiksenä uudesta '07 -> '12 asti reilu 130tkm ja suurimmat viat alkoivat olla juuri alustassa viimeisen vuoden aikana. Muuten 2.7 diesel-kutosella mainio peli ja uudemmilla moottoreilla aina parempi.


Smacket: Voin laittaa sulle viime talven talviauton kokemusten perusteella pienen listan, minkä takia EN enää hanki E38:sia :lol:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Griffith kirjoitti:
Smacket: Voin laittaa sulle viime talven talviauton kokemusten perusteella pienen listan, minkä takia EN enää hanki E38:sia :lol:
Mielelläni otan ensikäden tietoa vastaan jos vain suinkin jaksat laittaa, kiitokset! :lol:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jos caddy tai thema linjalle lähtee niin miten olis charger? Challenger srt jätti itselle ainakin pahan V8 kuumeen, olkoonkin että sisusta on kuraa

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Yleisenä kommenttina minua aina ihmetyttää miten noita jänkkien muovisisustoja mollataan. Ymmärrän jos Royce-mies tai joku muovin ja painonapin laadusta elämäntarkoitusta kiskova anal retantive niin tekee, mutta Alfa Romeo palstalla?

Ihan oikeasti?

Missä Alfa Romeossa, Fiatissa ja Lanciassa voi oikeasti sanoa viimeisen 25 vuoden aikana olleen koko kabiiniin laadun kriittisen tarkastelun kestävää (mahdollinen poikkeus on Thesis)? Keskimäärin muovin, namiskuukeleiden ja sovitusten laatu kun ei ihan sitä VAG-sarjaa taida olla?

-Tazio

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tazio kirjoitti:Yleisenä kommenttina minua aina ihmetyttää miten noita jänkkien muovisisustoja mollataan. Ymmärrän jos Royce-mies tai joku muovin ja painonapin laadusta elämäntarkoitusta kiskova anal retantive niin tekee, mutta Alfa Romeo palstalla?

Ihan oikeasti?

Missä Alfa Romeossa, Fiatissa ja Lanciassa voi oikeasti sanoa viimeisen 25 vuoden aikana olleen koko kabiiniin laadun kriittisen tarkastelun kestävää (mahdollinen poikkeus on Thesis)? Keskimäärin muovin, namiskuukeleiden ja sovitusten laatu kun ei ihan sitä VAG-sarjaa taida olla?

-Tazio
No jos pistät vierekkäin vaikka tuon chargerin sisustan ja 159:n sisustan niin ei siinä tarvitse kahta kertaa miettiä kummassa on enemmän tyyliä. Tai A4:n tai bmw3-sarjan tai vaikka oman XC60 vollen. Caddyjä pitäisi nähdä livenä, niissä olettaisin olevan sisustankin kohdallaan. Mutta se siitä OT:stä, joka tapauksessa tuommonen jenkki V8 jäi sen verran kummittelemaan, että semmoinen pitää pistää harkintaan ensi kevään autonvaihtokarkeloihin. Ei siihen sisustaan edes kiinnittänyt huomiota sen jälkeen kun auton liikkeelle olis kerran saanut :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Eikös tuo sama kommentti liikkeelelähfön jälkeen unohtuvasta cream cracker sisustusta päde aika moneen muuhunkin? Emmekä me silti joka lauseessa totea, että uhohdin kuraa olevan kabiiniin kun lähdin ajamaan, italialaisten kohdalla se annetaan anteeksi - jänkeissä se on pakko aina mainita. Vähän niin Esson baarissa sähkövika heti kun italialainen auto on huudettu.

Olen jonkun verran istunut sekä Chargerin että 159:in kabiinissa eikä tuo ero laadussa esim. sovitusten, muovipintojen tai nappien, katkaisimien jne. osalta ole minusta merkittävä - tyylissä joo, mutta purnasin nimenomaan tätä laatuitkua vastaan, en mahdollista mauttomuudesta moittimista.

Täytyy myös muistaa, että perceived quality - se laatu mistä TM:kin aina muistaa mainita kun toimittaja hivelee Volkkarin kojelautamuovia - ja quality ovat kaksi eri asiaa.

Otetaan vaikka tuo Sportside, sen kabiinimuovi ja nappulat ovat sitä luokkaa, että estetiikko itkee latteensa ja tekee sydäntäsärkevän FB-päivityksen. Silti tuossa omassa joka nappi ja katkaisija edelleen toimii kuten tehdas tarkoitti, penkin rahvanomainen kangas ei ole kiillouttunut takapuolen alta puhki, se kierrätetyistä Kinder-leluista koottu kojelauta ei helise eikä narise. Ja koska tuo on pick-up on kohtalainen osa sen reilusta 320 000 kilometristä ollut ihan käyttöä. Toisaalta esim.viimeksi tänä aamuna 144 kiloa ajetun 156:n kojelaudan uumenista kuului hetken aikaa ihmehelinää, hi tec Alfa Tec penkinverhoilu on selvästi perseenalta kulunut ja sumuvalot päättivät taas kytkeä itsensä automaattisesti käynnistyksen yhteydessä päälle..

EDIT: Tarkennetaan siis vielä, en yritä kehua jänkkien sisustojen laatua vs. Audi/bimmeri/Lexus/ MB/what not. Hämmästelen vain, että tämä laulu on niin yleistä myös italialisten autojen harrastajien keskuudessa, mielen tulee sanoja roska, malka, jne.

-Tazio

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Omaan harrastepelin hankintaprosessiin liittyvää pähkäilyä:

Onko kellään enää Alfetta GTV:tä ympärivuotisessa käytössä?

Kävin kokeilemassa todella kiinnostavaa hopeanharmaata, hieman piristettyä kaksilitraista yksilöä Järvenpäässä. Vuosimallia '87. Rek on BEO-XXX. Pelleiltään ja koriltaan kova. Nykyinen on neljäs omistaja, vanhempi herrasmies. Varmaankin aika monelle foorumilaiselle tuttu omistaja ja auto?
Kovasti polttelisi, mutta onko 4 tuhatta euroa liikaa? Hieman elähtänyttä maalipintaa lukuunottamatta autosta ei hirveästi sanottavaa löydy.

75 TS olisi varmaan "fiksuin", sillä haluaisin ajaa harrastepelillä myös talvella. Vaasassa olisi yksi potentiaalinen, hienokuntoinen 75 TS mikä vaatisi ainoastaan kardaanin tasapainotuksen. Tämä olisi puolet halvempi kuin em. Alfetta ja koriltaan myöskin kova ja suojattu. Maalipintakin olisi hyvä.

Harrasteauton hankkiminen on yllättävän vaikeaa. Tänä kesänä jos meinaa vielä ajella, kohta alkaa olla kiirus :-D

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tazio kirjoitti:^
Eikös tuo sama kommentti liikkeelelähfön jälkeen unohtuvasta cream cracker sisustusta päde aika moneen muuhunkin? Emmekä me silti joka lauseessa totea, että uhohdin kuraa olevan kabiiniin kun lähdin ajamaan, italialaisten kohdalla se annetaan anteeksi - jänkeissä se on pakko aina mainita. Vähän niin Esson baarissa sähkövika heti kun italialainen auto on huudettu.

Olen jonkun verran istunut sekä Chargerin että 159:in kabiinissa eikä tuo ero laadussa esim. sovitusten, muovipintojen tai nappien, katkaisimien jne. osalta ole minusta merkittävä - tyylissä joo, mutta purnasin nimenomaan tätä laatuitkua vastaan, en mahdollista mauttomuudesta moittimista.

Täytyy myös muistaa, että perceived quality - se laatu mistä TM:kin aina muistaa mainita kun toimittaja hivelee Volkkarin kojelautamuovia - ja quality ovat kaksi eri asiaa.

Otetaan vaikka tuo Sportside, sen kabiinimuovi ja nappulat ovat sitä luokkaa, että estetiikko itkee latteensa ja tekee sydäntäsärkevän FB-päivityksen. Silti tuossa omassa joka nappi ja katkaisija edelleen toimii kuten tehdas tarkoitti, penkin rahvanomainen kangas ei ole kiillouttunut takapuolen alta puhki, se kierrätetyistä Kinder-leluista koottu kojelauta ei helise eikä narise. Ja koska tuo on pick-up on kohtalainen osa sen reilusta 320 000 kilometristä ollut ihan käyttöä. Toisaalta esim.viimeksi tänä aamuna 144 kiloa ajetun 156:n kojelaudan uumenista kuului hetken aikaa ihmehelinää, hi tec Alfa Tec penkinverhoilu on selvästi perseenalta kulunut ja sumuvalot päättivät taas kytkeä itsensä automaattisesti käynnistyksen yhteydessä päälle..

EDIT: Tarkennetaan siis vielä, en yritä kehua jänkkien sisustojen laatua vs. Audi/bimmeri/Lexus/ MB/what not. Hämmästelen vain, että tämä laulu on niin yleistä myös italialisten autojen harrastajien keskuudessa, mielen tulee sanoja roska, malka, jne.

-Tazio
Ymmärrän pointin, mutta haukun kyllä myös italialaisia ja saksalaisia tarpeen tullen. :-D Ja itselle tuo sisustuksen näkeminen livenä versus ulkokuori vaan oli todella suuri pettymys (tai osasihan sitä odottaa, mutta veti hetkeksi fiilikset alas). Ja sanomalla sen olevan kuraa tarkoita juuri fiilistä, minulle sama onko jäljitelmää vai aitoa jos kokonaisuus toimii (alumiini, nahka yms). Ja tämä siis vain ulkonäöllisesti, käytön kannalta noissa tuskin ainakaan itselle valitettavaa olisi. Mutta kaikissa on hyvät ja huonot puolet, sisustan design on noissa heikko, mutta kompensaatiota löytyy sitten muualta vähintäänkin riittävästi.

Luulen, että osa asiasta on myös tottumiskysymystä ja tämä sama sisustanvalituslaulu on yleistä kaikkien niiden keskuudessa, jotka ei noita jenkkisisustoja ole käyttäneet ja niihin tottuneet. Ja loppujen lopuksi mielipideasioita, omaan silmään golffinkin sisusta on tylsyyden perikuva ja sysiruma.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Griffith kirjoitti: Onko kellään enää Alfetta GTV:tä ympärivuotisessa käytössä?
D
Avvocato oli pari vuotta talvikäytössä '90-luvun alkupuoliskolla.

Hyvät puolet ovat samat kuin kesällä, ajettavuus, ulkonäkö ja tilat (Esim. 916 GTV:en verrattuna tuossa on ruhtinaallisesti taka- ja tavaratilaa).

Pärjää kyllä, mutta syytä varautua Transit-miehen toimintatapaan katsastukseen mentäessä.

Lukot tuppaavat jäätymään ja se varoitusvalo puhaltimen päälle kytkemisestä on ihan paikallaan. Se on tehtaan tapa kysyä 'Oletko nyt ihan varma?'

-Tazio

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Griffith kirjoitti:Omaan harrastepelin hankintaprosessiin liittyvää pähkäilyä:

Onko kellään enää Alfetta GTV:tä ympärivuotisessa käytössä?

Kävin kokeilemassa todella kiinnostavaa hopeanharmaata, hieman piristettyä kaksilitraista yksilöä Järvenpäässä. Vuosimallia '87. Rek on BEO-XXX. Pelleiltään ja koriltaan kova. Nykyinen on neljäs omistaja, vanhempi herrasmies. Varmaankin aika monelle foorumilaiselle tuttu omistaja ja auto?
Kovasti polttelisi, mutta onko 4 tuhatta euroa liikaa? Hieman elähtänyttä maalipintaa lukuunottamatta autosta ei hirveästi sanottavaa löydy.

75 TS olisi varmaan "fiksuin", sillä haluaisin ajaa harrastepelillä myös talvella. Vaasassa olisi yksi potentiaalinen, hienokuntoinen 75 TS mikä vaatisi ainoastaan kardaanin tasapainotuksen. Tämä olisi puolet halvempi kuin em. Alfetta ja koriltaan myöskin kova ja suojattu. Maalipintakin olisi hyvä.

Harrasteauton hankkiminen on yllättävän vaikeaa. Tänä kesänä jos meinaa vielä ajella, kohta alkaa olla kiirus :-D
Ääni 75TS:lle talvikäytössä. Kulutus on varsin pieni, sekä lukkoperä löytyy joka tekee talvipyörittelystä huomattavasti hauskempaa. Ovien lukot jäätyilee, mutta sekään ei maata kaada. Voitelee kunnolla tai käyttää mahdollisuuksien mukaan sisälämmitintä.
GTV toimii talvella varmasti siinä missä 75, mutta kaasaripelinä sekä jo harvinaisempana korimallina jättäisin sen kesäkäyttöön.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja rim »

m.sa kirjoitti:Entäs loordien peli; Range Rover Sport? Vähän ehkä vanhempi kuin,mutta eihän noissa ikä näy. Evoque olisi hieno, mutta ei taida saada vielä alle 45k€ minkäänlaista.

Muakin toi Evoque nappaisi, mutta sen pitäisi olla neliveto ja silloin viimieistään hinta karkaa.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja rim »

Mitäs porukka olis mieltä CLA mesestä. Jotenkin omaa silmää miellyttää . Takana tilat ovat ilmeisesti aika vaatimattomat mutta ei oikeastaan haittaa. Hintakin lähtee suht järkevästän. 34t€:sta.
Viimeksi muokannut rim, 30 Loka 2013, 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Vittoriolle en enään uusia ehdotuksia keksi mutta ääneni annan XF:lle. Esim http://www.nettiauto.com/jaguar/xf/5643374 tuollainen on ollut Deltassa hetken aikaa, kilsoja kyllä kertynyt mutta 70tkm siitä on ajettu erään eläkeläisen(isäni) toimesta ja varusteita löytyy vaikka kuinka. (suurin osa jätetty mainitsematta ilmoituksessa)

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eikös Fiat freemont olisi kova sana?

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja berliina »

Mä ajelen GTV 6:lla talvellakin eikä edes ovet oo kiinni jäätynyt.Syksyllä voitelen parafiini öljyllä ne.Ajamista varten se on tehty.Kaasari 2l Giulietta oli mulla monta vuotta käyttöautona.Joskus ovi ei talvella menny kiinni oisko keskuslukolla jotain tekemistä sen kanssa,kun GTV:ssä ei k-lukkoa ole painon säästön takia tietenkin.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Griffith »

75 tessussa olisi ehdottomasti puolensa (etenkin lukkoperä) :lol: , vaikka Alfetta GTV kiinnostaa korimallina huomattavasti enemmän.

GTV6 olisi kaikista kiinnostavin, mutta vähänpä niitä on tarjolla, ainakaan minun budjetissa.

Vaikea arvioida tuon juuri kyseisen Alfettan talviominaisuuksia, kun tekniikka ei ole ihan alkuperäinen. Koneessa siis tupla Weberit ja jyrkemmät nokat yms... Toisaalta, onko sillä virityksellä merkitystä, jos nokat ja kaasarit on oikein säädetty? Ehkä vaikeampi säätää itse kun ei Alfamerin opuksesta löydy suoraan ohjeita? :-D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Ei noissa Webereissä ole muuta säädettävää kuin synkronointi ja tyhjäkäyntiseos. Niiden säätämiseen taas nokat tai suuttimet ei vaikuta mitenkään. Se tehdään samalla tapaa. Eikä niitä nyt muutenkaan tarvi säätää oikeastaann muulloin kun silloin jos on olleet irti. Varmasti tessu olisi talvella parempi ruiskun ja lukon ansiosta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Savo »

rim kirjoitti:Mitäs porukka olis mieltä CLA mesestä. Jotenkin omaa silmää miellyttää . Takana tilat ovat ilmeisesti aika vaatimattomat mutta ei oikeastaan haittaa. Hintakin lähteemauht järkevästän. 34t€:sta.
Minua kiehtoo myös kohtuullisen kokoinen linjakas sedan ja CLA miellyttää silmää. Toivoisin Alfalta myös vastaavan tyyppistä autoa.

Vastaa Viestiin