Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
HANU
Viestit: 1234
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

routasydän kirjoitti:Ongelma budjetissa on, että tulee työsuhdeautoksi ja pitää olla takuunalainen, eikä saa takuunalaista kaimaania tai boxteria tohon rahaan. Muuten valinta olisi ollut helppo, kun 4c ei ole käytettävissä. Ilman ässää näyttäisi yksi kaimaani olevan alle 70te myynnissä nettiautossa, mutta olen sen verran pienisieluinen, että tietäisin itseäni häiritsevän, ettei ollut varaa ässään ja piti tyytyä "huonompaan".
Kuulostaa ihan allekirjoittaneen Porschelta.
Alle 12tkm ajettu, uudet nastarenkaat, PDK, facelift, takuu ja virheetön auto.
Joudunko luopumaan?
Autokaupan ammattilainen

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Ystävä tarjosi tosi nättiä 1.8TS Superia kaverihintaan mulle.

Hakekaa joku toi mun Busso pois niin saan kaupunkiystävällisen mallin alle :)

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Kaikenlaisia sitä tähän maailmaan mahtuu :shock: Joku mies soitteli Alfan perään viime sunnuntaina, piti tulla hakemaan tiistaina. Mitään ei kuulunut. Otti taas yhteyttä, sanoi tulevansa hakemaan torstaina. Mitään ei kuulunut. Juttelin tänään aamupäivällä miehen kanssa, kyseli auton kunnosta vielä vähän, ja sanoi tulevansa parin tunnin päästä. Mitään ei kuulunut. Soitin äsken perään, mies vastasi puhelimeen ja sanoi "mee syömään v****si" ja jotaan kirosanoja ja löi luurin kiinni.

Eihän Alfaa olisi tommoseen kotiin voinut edes myydä :lol:

Taitaa mennä toi haluamani vaihtoauto sivu suun, sillä tutun on pakko kärrätä se maanantaina vaihtoautoliikkeeseen kun parkkipaikka lähtee alta.

Ellei joku nyt vielä tota mun omaa hae, 2,5 156, 1600€ jos hakee huomenna tai maanantaina.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eikai ollut Tampereelta? :D Ei ole tullut lisää yhteydenottoja. Tiedänhän minä, että tuo oma ei ole se nettiauton halvin, muttakun ei se ole läheskään paskinkaan. *sigh*.
Ehkä pistän ton oikeasti huippukuntoon ja pidän maailman tappiin, vaikka ketuttaa tuo järkyttävä bensalasku (huom: omilla ajoillani ostan enemmän bensaa LITROINA, kuin mitä menee rahaa huoltoihin/varaosiin. Ja niihinkin menee puoltoistatonnia vuodessa.)

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Kuulemma kirkkonummelta. Puh.nrolla ei löydä enirosta ainuttakaan hakutulosta. Kiinnostaisi tietää kuka tuo oli, ja miksi tollaista puuhaa.

Omaa moni taitaa vierastaa kilsojen takia. Eipä tolla tosin pahemmin hintaakaan ole, ja toimii kun junan vessa. Parin viikon sisään ajettu Helsinki-Hanko-Helsinki viiden henkilön kuormalla ja Helsinki-Tampere-Helsinki kolmen henkilön kuormalla, auto sen kuin kurnuttaa eteenpäin ilman minkäänlaisia hälyääniä tai mitään. Läpimätä 280tkm ajettu Alfa juu... :lol:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Onko jollain,mielellään omakohtaisia kokemuksia nissan maximasta,siitä uudemasta mallista?Heräsi vaan mielenkiinto,kun naapuri kunnassa moinen myynnissä.Ainakin netin mukaan kehuja saanut automatti noissa,ja kuudesti parhaaksi v6 koneeksi valittu mylly.kyseinen auto pienempi v6 2.0.mutta ilmeisesti lähes sama kuin palkittu 3.0v6?

Avatar
vts
Viestit: 186
Liittynyt: 21 Touko 2010, 13:24
Car(s): Saab 9-5 BioPower 2.0T -11
Ibiza 1.2TSI -15

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja vts »

alfa164 kirjoitti:Onko jollain,mielellään omakohtaisia kokemuksia nissan maximasta,siitä uudemasta mallista?Heräsi vaan mielenkiinto,kun naapuri kunnassa moinen myynnissä.Ainakin netin mukaan kehuja saanut automatti noissa,ja kuudesti parhaaksi v6 koneeksi valittu mylly.kyseinen auto pienempi v6 2.0.mutta ilmeisesti lähes sama kuin palkittu 3.0v6?
Väärä foorumi:)
Meidät löytää ncf:n puolelta.
no joo vitsi.
Hemmetin mukava ajaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Oikea kumilenkki tuo. Käy ja jurnuttaa hyvin ja on leppoisa peli. Mikään raketti toi ei ole, eikä elämyksiä siitä saa, mutta leppoisa ja matka-ajossa enemmän kuin kohdillaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Maximalla tuli ajettua aikanaan jonkun verran, kun isäukolla moinen oli. Perustylsä Nissani, mutta ko. auton kohdalla enemmänkin hyvä asia, jos sen noin muotoilee. Moottorina oli juuri 2l V6, eikä se millään muotoa säväyttänyt muuten kuin juuri sillä huomaamattomuudellaan. Alhaalta vähän laiska, mutta nöyrästi veti silti, jos ei kovin nopeasti. Tuota moottoria pitäisi testata uudestaan, sillä tuohon aikaan oma auto oli 164 3.0 V6, joten vertailukohdat olivat hieman epäreilut alaväännön osalta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tulipa koitettua hyväkuntoista 7.sukupolven Accordia tomaatilla tänään. Hassun pienikapasiteettinen akku näissä vakiona, lienee Civicissäkin isompi. Vaimon Avensikselle haussa työn jatkajaa, ja olen rajannut muutamaan malliiin valinnan. Isommassa perheautojen sarjassa tarjolla on n.-05-07 Accordia, Avensista ja Mazda 6:sta samalla rahalla kuin luokkaa pienempää Kia Ceediä -08-10-vuosimallina.

Haussa siis automaattibensafarkku max. rapialla 100tkm ajomäärällä. Avensis ei oikein nappaa, sillä vasta nykyinen mallisukupolvi on parempi kuin pihassa nyt oleva 1:sen facelift.
Luotettava auton on oltava, joten harmi kun Alfalta ei löydy 159:ä hyvällä bensamoottorilla...

Accordi tai Mäksä on nyt listan kärjessä, mutta katotaan. Muutamilla palstalaisilla taitaa olla kokemuksia
molemmista, ja näitä kuulisin mielelläni. Accordissa on selvästi enemmän luonnetta kuin samanikäisessä Avensiksessa, mutta kumma juttu, tuntui rengasäänet tulevan selvemmin kapiiniin kuin -01 Avessa... :roll:

Hondaa oli kyllä muuten mukava sompailla.

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo Hondan alikokoinen akku on ihme juttu. Koulukaverilla on accordi ja siinä taitaa olla peräti 45Ah akku. Kuitenkin tomaatti ja ~hyvillä herkuilla, joten sähköä kuluu myös. Kuulee kanssa startissa, että on pieni (ja iäkäs) akku. Toisaalta rengasmelu on niin pahuksen paljon kiinni itse renkaista.

Miten 159 TBi, eikö se ole hyvä kone? Vai olenko taas ihan väärällä tietotasolla asioista? :D

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Isola kirjoitti:Oletetaanpa sellainen tilanne - tietenkin ehdottomasti täysin hypoteettinen, kuinkas muuten - että henkilö X suunnittelisi auton ostoa. Kaikki vaatimukset eivät täyty yhdellä autolla, joten jostain on joustettava, se on melko selvää. Siksi annettuja vaatimuksia ei voi pitää ihan ehdottomina. Tarkoitus olisi kuitenkin löytää kulkine, joka täyttäisi suunnilleen seuraavat kriteerit:

- Käytetty, alle 5 vuotta vanha. Kilometrejä siedetään vaihtelevasti, mutta mieluusti ei vielä paljon yli 100.000 km rullattu. Ennemminkin alle.
- Hintaluokka vähän autosta riippuen 15.000-20.000 e luokassa. Tämä voi joustaa oikein hyvin perustein.
- Kohtuullisen tilava, joten pienimmät voi unohtaa. C-segmenttiä siis noin suurin piirtein.
- Viistoperä tai farmari on isohko plussa. Sedan tai coupé menettelee, jos perä on iso ja takapenkki kaatuu.
- Automaattivaihteisto. Ei väliä onko momentinmuunnin vai robotisoitu kova laatikko, kunhan kuljettajan ei tarvitse itse siirrellä koneen osia.
- Mieluummin bensa. Dieseliä ei oikein saa kannattavaksi nykyisellä alle 10 c/l hintaerolla. Tosin ero ei ole suuri.
- Taloudellinen pitäisi silti olla, kaupunkikulutus saisi olla selvästi alle kympin. Tämä taitaa olla se hankalin
vaatimus. Toisaalta, kiirus ei ole. Suorituskyvyssä riittää, että voittaa makuulta lähtevän lehmän.
- Luotettava ja varaosien saatavuuden suhteen helppo. Autoa ei ole vara pitää telakalla kovin monta päivää
vuodessa.
- Ei tarvitse olla italialainen. Jos on, niin 159 olisi jokseenkin selvä valinta. Niitä vain ei ole Nettiautossa kuin neljä vm. 2008 uudempaa automaattia. Kaikki niistä dieseleitä ja ainoa alle satkun ajettu on konttiperä.
- Muuten merkin suhteen ollaan suht avoimin mielin liikkeellä, mutta VAG:n vehkeitä ei kannata tyrkyttää. Niiden ylläpito on rahamiesten hommaa.
- No hyvä on, saisihan siinä autossa olla jotain, mikä erottaa sen harmaasta Passatista. Eli jos sittenkin 159...?
Perskuta, Isolan lista sopii hyvin meillekin. Jokos olet löytänyt sopivan?

jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:Tuo Hondan alikokoinen akku on ihme juttu. Koulukaverilla on accordi ja siinä taitaa olla peräti 45Ah akku. Kuitenkin tomaatti ja ~hyvillä herkuilla, joten sähköä kuluu myös. Kuulee kanssa startissa, että on pieni (ja iäkäs) akku. Toisaalta rengasmelu on niin pahuksen paljon kiinni itse renkaista.

Miten 159 TBi, eikö se ole hyvä kone? Vai olenko taas ihan väärällä tietotasolla asioista? :D
Noin yleensä bensaturboa en ole ajatellut periaatteellisesti pitkäaikaiseksi , luotettavaksi tekniikaksi. Rittävää potkua saa isomalla vapaastihengittävälläkin, Hondallakin on 2,4 -litran 190 hp-malli. Näillä pitäisi ajaa huolettomasti sinne 300 tkmn pintaan.... ja ketjukone ehdoton vaatimus ( ja ei sitten GM-ketjukoneita , kiitos :wink: )

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Volkkari? ;) Ainiin, ne ketjut kestää saman kuin Alfalla hihnat... :roll: Jos maksan ja hontsan väliltä valittava, itse ottaisin tod näk accordin.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jiitee:

Meillä on ollut lähinnä emännän käyttiksenä CL7 Accord ja nyt tämä mitä saa vielä uutenakin (ei liene CL8 nimeltään?!). Kokemusta löytyy kuuden vuoden ajalta 2.0 bensa ja manuaalilaatikosta. Auto on täyttänyt juuri ne kriteerit mitä sille me asetimme. Lyhyesti plussat: kohtuullinen kulutus, lämpenee nopeasti (etenkin cl7) ja suhteellisen pirteä kunhan jaksaa vaihtaa vaihteita ja varsinkin kun vertaa Ave tai Matu 6. Miinuksena: juurikin vakiona tosi snadi akku, mut tilaa on suuremmalle kun purkaa ympäriltä muovit pois. Yleinen melutaso on CL7 suurempi kuin kilpailijoissa. Uudempi koppa huomattavasti hiljaisempi. Ns.yleinen laatu tuntuu olevan kohdallaan sillä juurikaan ei ylimääräistä laittoa ole ollut. Paljon ajetuissa alkaa varmasti tarvita vaihtaa etenkin takapään niveliä, sillä niitä on toistakymmentä puolellaan.... Semmoinen risukasa on takapään tuenta.

Eihän ne ajolleen Alfan veroisia ole, lähellekään..koko ajan saa olla ohjaamassa mut ei sen huonompia kuin muutkaan vastaavat japsit.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:^
Volkkari? ;) Ainiin, ne ketjut kestää saman kuin Alfalla hihnat... :roll: Jos maksan ja hontsan väliltä valittava, itse ottaisin tod näk accordin.
Joo, luit ajatukseni, ei Vaggia tai Psitä tällä kertaa :-D Mitäs palstan Volvoilijat sanovat?
m.sa -samaa mieltä ajotuntumista, mutta ohjaus Accordissa parempi kuin Avensiksessa.
Kiitos tuntemuksista.

jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jiitee kirjoitti: Perskuta, Isolan lista sopii hyvin meillekin. Jokos olet löytänyt sopivan?
Kysymyshän oli täysin hypoteettinen :wink:
Eihän noihin kriteereihinn sopivaa autoa ole - varsinkin, jos pitkäselkäisen ja pystystä ajoasennosta pitävän pitäisi vielä nähdä sieltä ulos.
J-mallin Astra oli vahvana ehdolla, mutta luotettavuus vähän mietityttää varsinkin TM:n käyttötestin luettuani.
Pöschöö 508 vaikuttaa kiinnostavalta varsinkin, jos hinnassa antaa hiukan siimaa. Käyn huomenna koeistumassa, jos ehdin (kaikenlaista toiveajattelua, vaikka pösökauppa on työpaikan vieressä). Ranskisten luotettavuudesta tietty kuulee aina välillä jotain, mikä saattaa selittää sen, ettei 508 ole käytännössä sen kalliimpi kuin sitä pykälää pienempi Astra. Jostain syystä vain kaikki 508:t ovat varusteiltaan kehitysmaatasoa, vaikka optiolistalla on ollut kaikkea HUDia myöten. 508 muuten kulkee vähemmällä bensalla kuin Astra.
Sitten on tietty se, että Peugeot on käytännössä sama kuin Citroën, joten jos hyväksyy toisen näistä, niin miksi ei sitten sisarmerkkiäkin? Tämä avaa mahdollisuuksia esim. C4:n suuntaan.

Lexus CT ja Citroën DS4 on ainakin toistaiseksi unohdettu. Koeajoraporttien mukaan kummassakaan ei ole sitä mukavuutta, joka minulla oikeuttaisi vastaavaa perusmallia kalliimman hinnan.
Korealaisissa saisi autoa rahalla, mutta... mutta kun. Hyundai i30 pitäisi olla vm. 2013, jotta sen automaatti olisi edes jollain mittarilla nykyaikainen ja se taas nostaa hintaa turhan paljon.
Ufo-Civic oli yhdessä vaiheessa vahva ehdokas, mutta en ole vieläkään ehtinyt koeajaa sitä automaattina. Hondan i-Shiftistä lukemani juttujen perusteella en ole varma, haluanko ajaakaan. Jos haluaisin hämmentää käsipelissä, olisin varmaan jo hakenut pois Tammer-Auton ruskean yksilön ja postannut siitä tänne ison kuvan Willezin riemuksi :mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Accordissa kannattaa henkisesti varautua takajarrujumppaan ja todennäköiseen satuloiden uusimiseen. Yhden varaosatiskillä vietetyn kesän aikana noita meni pelkästään omista lapasista asiakkaiden matkaan melko paljon suhteutettuna autojen yleiseen lukumäärään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Meinasvat tuoda Kamuxilta tänään Audin meikäläiselle, olisin ottanut mikäli olisi käynyt päikseen tuohon 155:een. Ei käynyt.

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:Noin yleensä bensaturboa en ole ajatellut periaatteellisesti pitkäaikaiseksi , luotettavaksi tekniikaksi.
Ei kannatakaan. Mulla on tallissa bensaturbo, josta jouduin vaihtamaan alkuperäisen ahtimen pois jo 17v/354tkm kohdalla. Moottori ei muutenkaan kestä ikuisuuksia noissa, vaan tuohonkin on tehty kansiremppa vajaa vuosi sitten. Säälittävä suoritus, vaikka auto on ollut tiettävästi jopa vakiona ~15 ensimmäistä vuottansa, eli reilut 300tkm :(.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Polforea kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Noin yleensä bensaturboa en ole ajatellut periaatteellisesti pitkäaikaiseksi , luotettavaksi tekniikaksi.
Ei kannatakaan. Mulla on tallissa bensaturbo, josta jouduin vaihtamaan alkuperäisen ahtimen pois jo 17v/354tkm kohdalla. Moottori ei muutenkaan kestä ikuisuuksia noissa, vaan tuohonkin on tehty kansiremppa vajaa vuosi sitten. Säälittävä suoritus, vaikka auto on ollut tiettävästi jopa vakiona ~15 ensimmäistä vuottansa, eli reilut 300tkm :(.
;)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

mlatva kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Noin yleensä bensaturboa en ole ajatellut periaatteellisesti pitkäaikaiseksi , luotettavaksi tekniikaksi.
Ei kannatakaan. Mulla on tallissa bensaturbo, josta jouduin vaihtamaan alkuperäisen ahtimen pois jo 17v/354tkm kohdalla. Moottori ei muutenkaan kestä ikuisuuksia noissa, vaan tuohonkin on tehty kansiremppa vajaa vuosi sitten. Säälittävä suoritus, vaikka auto on ollut tiettävästi jopa vakiona ~15 ensimmäistä vuottansa, eli reilut 300tkm :(.
;)
Joo, bensaturbotarjonta näissä hakemassani hintaluokissa on olematonta ja lisäksi valtaosassa jokin muu tomaattilaatikko kuin perinteinen momentinmuunnin. Lisäksi lootassa pitää olla helppo v-öljyn vaihtomahdollisuus wanhaan kunnon jenkkityyliin
60- 90 tkm:n välein.
Polforea, Saabeissako on noin kestävää turbotekniikkaa, vai ?

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tuo on ysitonninen vuodelta 97. Saabeissakin on tietty omat heikot osansa (alkupään T7 -moottorit ja Garrett T17 -ahtimet lähinnä), mutta kun katsoo kulkineen, josta tyyppiviat on korjattu joko tuotekehityksellä tai rempoilla, niin kyllä ahdettukin helposti pitkälle vie. Ainakaan minä en osaisi/jaksaisi pelätä turboa muidenkaan merkkien moottorien yhteydessä, etenkään kun tiedän miten paljon sillä saa mukavuutta pienen bensakoneen käytökseen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ja kyllä Volvojenkin 5-syl bensaturboilla ajaa maailman tappiin ja takaisin.
Meillä siis käyttiksenä V70 -07 (ns viimeinen vanhakoppainen, takavalot eivät ulotu takaluukun puolelle) 2,5 matalapaineturbo 210hv nelikolla höystettynä. Hankittiin ~130tkm ajettuna ja nyt alkaa olla 180tkm mittarissa. Automaatti kai noissa on heikko kohta, jos ei ole öljyjä vaihdettu. Meillä vaihdettiin liemen oston yhteydessä eikä ainakaan vielä ole tullut ongelmia. Tarjoaa pehmeää ja mukavaa kyytiä ja tuolla koneella ehtii aivan riittävästi arkiajoissa. Jaksaa myös kulkea täydellä kuormalla.

Taitaa se Hondan 2,4 vapari luovuttaa puhtinsa vasta kierrosalueen yläpäässä?
Tässä on 320 Nm @ 1500–4500 r/min, joka on mielestäni ihan ok bensavehkeelle.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jiitee kirjoitti:Tulipa koitettua hyväkuntoista 7.sukupolven Accordia tomaatilla tänään. Hassun pienikapasiteettinen akku näissä vakiona, lienee Civicissäkin isompi. Vaimon Avensikselle haussa työn jatkajaa, ja olen rajannut muutamaan malliiin valinnan. Isommassa perheautojen sarjassa tarjolla on n.-05-07 Accordia, Avensista ja Mazda 6:sta samalla rahalla kuin luokkaa pienempää Kia Ceediä -08-10-vuosimallina.

Haussa siis automaattibensafarkku max. rapialla 100tkm ajomäärällä. Avensis ei oikein nappaa, sillä vasta nykyinen mallisukupolvi on parempi kuin pihassa nyt oleva 1:sen facelift.
Luotettava auton on oltava, joten harmi kun Alfalta ei löydy 159:ä hyvällä bensamoottorilla...

Accordi tai Mäksä on nyt listan kärjessä, mutta katotaan. Muutamilla palstalaisilla taitaa olla kokemuksia
molemmista, ja näitä kuulisin mielelläni. Accordissa on selvästi enemmän luonnetta kuin samanikäisessä Avensiksessa, mutta kumma juttu, tuntui rengasäänet tulevan selvemmin kapiiniin kuin -01 Avessa... :roll:

Hondaa oli kyllä muuten mukava sompailla.

Jt
Mulla oli välillä 2010-2012 vuosimallin '07 Accord Farkku automaatilla (vaihdoin pois 90 tkm ajettuna). Tää oli 2 litranen "sport". Sporttia ei ollut kuin nimi. Ikävä pulkka ajella, hyvää lähinnä automaatin toiminta. Ei erityisen luotettava, jätti 2 kertaa pihaan ja jarrujen kanssa jatkuvia vinkuna ja kuumenemis-pulmia (lopulta kaikki levyt, palat ja satulat vaihtoon). Onneksi oli GT Alfa, jossa ei moisia luotettavuusongelmia esiintynyt! Ajovalopolttimoita menee tiuhaan, kun ilmastointiautomatiikka kompuraa päälle kytkiessa aiheuttaa ajovalojen himmenemisen hetkeksi, taitaa jännite laskea. Maahantuojaakin jututin, ominaisuudeksi ristivät. Akun ympäriltä ainakin kannattaa heivata muovirämmäleet veks ja laittaa isompaa virtalähdettä tilalle... Lumella katastrofaalisen huono etenemiskyky. Jos ison takaloosterin tähden ja mukavan automaatin vuoksi haluaa moista junanvaunua itselleen hommata, niin siitä vaan -06 eteenpäin faceliftiset ihan semi-ok, mutta en voi suositella. Tylsä ja epäluotettava oli ainakin oma yksilö. Esim. Jeepin Patrioottia voin suositella varauksitta - jos ei pelkää pallonivelremppoja tai isolla pensselillä vetäistyä "viimeistelyn" tasoa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ iso tavaratila, helppo monikäyttöisyys eli farkku reunaehtoina. Automaatti ei ehdoton, mutta tuo Hondan 5-lovinen tomaatti tuntui hyvältä pikaisessa , puolen tunnin koeajossa. Et sitten rekisteröinyt kierrosherkkää ja kohtuuvääntävää moottoria plussiin. Autot on aina yksilöitä, mutta takajarrujen kanssa Accodissa lienee enemmän remppaa kuin Avensiksessa.

Ruostesuojauksesta kaipaisin kommetteja, sehän on aika heppoinen tehtaalta Japanista lähtiessään, oletan.

Juha
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Meidän Honu oli vm03 eli ekan vuoden 7-koppa. Takajarrulevyjä ja paloja sai vaihtaa parin vuoden välein kun eteen ei kertaakaan. Autolla oli ajettu 190tkm kun viime vuonna sen myin. Takalevyt meillä pinttyi ihan mustaksi vaikka ne toimikin normaalisti ainakin konttorin jarrutestin mukaan. Käytin pelkkiä tarvikeosia, oisko paskaa materiaalia? Satuloissa ei ongelmia, niin eli ei tuo nyt niin vakavaa eikä kallista ollut mut outoa kylläkin.

Meidän autossa ei ollut kymmenessä vuodessa ongelmia ruosteen kanssa, mutta pohjassa pakoputken yläpuolella alkoi olla sen näköistä, että parin kolmen vuoden päästä voi joutua jotain tekemään, tosin onhan se silloin jo 13v vanha. Huomattavasti parempipeltinen kuin esim.samanikäinen Mazda 6.

Vaikka tästä nyt voi huutoa tullakin niin kyllä Honda osaa moottorin tehdä. Kun nyt muistetaan, että se on ahtamaton neloskone niin ei voi moittia. Ylävireinen mutta silti toimii arkikäytössä... Se oli siis 5-vaihteinen manuaali. Nykyinen on 6-lovinen manuaali ja auto on ainakin 100kg painavampi, niin on huomattavasti ärsyttävämpi (laiskempi). Kyllä silläkin ohi pääsee mutta joutuu kyllä vaihteita vaihtamaan aktiivisemmin. Mieluummin ottaisin automaattina.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kone on voinut olla ihan jees, VTEC 155 hp. Harmi vaan että sillä tuo automaatti sport farkku menee 0-100 km/h 12 sekuntia ja myös tuntuu siltä... Suorituskyky oikeesti vaivasi koko ajan (ohituskiihtyvyys oli sitä luokkaa, että ohittaminen piti suunnitella jo himassa), tosin ML320 jälkeen vertailukohta oli Hondalle hankala... 2.4 moottori luultavasti parantaa Accordin kokonaiskokemusta.

Hondan maine oli ennalta kliininen, moderni, hieman sporttinen ja luotettava. Kaksi ensinmainittua on totta myös parilitraisen automaattifarkun kohdalla. Kaksi jälkimmäistä ei. Olin pettynyt, mutta olenkin autoasioissa(kin) vähän vinksahtanut!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:Kone on voinut olla ihan jees, VTEC 155 hp. Harmi vaan että sillä tuo automaatti sport farkku menee 0-100 km/h 12 sekuntia ja myös tuntuu siltä... Suorituskyky oikeesti vaivasi koko ajan (ohituskiihtyvyys oli sitä luokkaa, että ohittaminen piti suunnitella jo himassa), tosin ML320 jälkeen vertailukohta oli Hondalle hankala... 2.4 moottori luultavasti parantaa Accordin kokonaiskokemusta.

Hondan maine oli ennalta kliininen, moderni, hieman sporttinen ja luotettava. Kaksi ensinmainittua on totta myös parilitraisen automaattifarkun kohdalla. Kaksi jälkimmäistä ei. Olin pettynyt, mutta olenkin autoasioissa(kin) vähän vinksahtanut!
Eilen koeajettu 2,4 -litran Accordi , tuntuu olevan voimaa hyvinkin. Executive-varustelu myös vähintäänkin riittävä , vähän niin kuin Alfan TI-taso. Taisi sattui ns. huono yksilö sinulle, kun kestotestien yleisarviot ja käyttäjien keskimääräiset arviot sekä vikatilastot kertovat 7. Accordin olevan keskimääräistä luotettavampi auto.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuon accordin jarrut täytyy huoltaa huolellisesti joka huollon yhteydessä, merkkiliike tekee näin ja sitten kestävät/toimivat. 2L ei oikein mene mihinkään, automaatilla tosi hidas. 2.4 on jo eri peli, tomaatilla jo rauhallinen kylläkin.
Moni tosi tojota-fani on oikein rehellisesti haukkunut nykykoppasen anjoviksen, jopa niin huono on ollut koeajo-kokemus, että on kaupat jääny tekemättä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »


Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

2000-luvun Hondahan kuullostaa huoltotarpeeltaan 1940-luvun britiltä! Lantikan jarrut vaativat myös vuosittaisen huollon toimiakseen :)

Lantissa kyse luonnollisesti on pashasta saaressa tehdystä laadusta, riisipolttimessa ammattilaisen otetta vaativasta korkeateknologiasta :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

wekkuli kirjoitti:Nahkahousut napsaa, kumpi?
Bemmi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Onks pakko? Ota se nettiautosta löytyvä pakasta vedetty Grand Marquis. Sillä kehtaisi ajella muutenkin kuin virolaiseksi liikemieheksi naamioituneena :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

:lol:

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Audi? Tarkista, wekkuli, lääkitys. Noista kahdesta Cadillac Seville. Ai, se ei ollutkaan listalla. No sitten BMW. Ei kun Seville :wink:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Oma arvuutteluni kulkee näköjään sitten kuitenkin hiukan eri linjoilla kuin Jiiteen. Koeistahdin eilen 508:n. Ihan ok. Muotoilu on parhaasta päästä nykyautoja, mutta ei silti varsinaisesti sytytä, mutta ei yökötäkään missään mielessä. Värit ja varusteet ovat tietysti Finlande spécial eli harmaata, harmaata ja olematonta. Miinuksena etunäkyvyys on sitä tavanomaista tasoa - kattolinja laskee niin, että tuntuu kuin olisi kypärä päässä ja taustapeili on asennuskorkeudestaan päätellen tarkoitettu parranajoon. Ymmärrän, ranskalainen ei tietysti mene mihinkään sänki rehottaen. Sama vaivahan on melkein kaikissa autoissa. Koeajolle en vaivautunut, joten VTI-moottori robottilaatikon kanssa on vielä arvoitus.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Isola kirjoitti:Audi? Tarkista, wekkuli, lääkitys. Noista kahdesta Cadillac Seville. Ai, se ei ollutkaan listalla. No sitten BMW. Ei kun Seville :wink:
Word

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

wekkuli nyt unohtaa nuo saksanseisojat ja ostaa auton, jonka avatarissa poseeraava ukkokin olisi valinnut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Jenkkiauto on kyllä nevö. Ei sovi mun vartalolle, vaikka naamalle sopiskin.
8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jotenkin tuon korimallin Sieben ja Acht onnistuvat kumpikin näyttämään edeltäjiään ankeammalta. Ei vaikkapa E32 kävisi?

508-taksin takapenkillä olen joskus mennyt lenskarille ja eipä tuo erityisempiä omistushaluja herättänyt. Pitäisi varmaan olla GT eikä kulimalli että yhtään sytyttäisi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Isola kirjoitti:Oma arvuutteluni kulkee näköjään sitten kuitenkin hiukan eri linjoilla kuin Jiiteen. Koeistahdin eilen 508:n. Ihan ok. Muotoilu on parhaasta päästä nykyautoja, mutta ei silti varsinaisesti sytytä, mutta ei yökötäkään missään mielessä. Värit ja varusteet ovat tietysti Finlande spécial eli harmaata, harmaata ja olematonta. Miinuksena etunäkyvyys on sitä tavanomaista tasoa - kattolinja laskee niin, että tuntuu kuin olisi kypärä päässä ja taustapeili on asennuskorkeudestaan päätellen tarkoitettu parranajoon. Ymmärrän, ranskalainen ei tietysti mene mihinkään sänki rehottaen. Sama vaivahan on melkein kaikissa autoissa. Koeajolle en vaivautunut, joten VTI-moottori robottilaatikon kanssa on vielä arvoitus.
Jop, kyllä ranskikset nykyään on ihan ok autoja myös luotettavuudeltaan, mutta nyt tekee mieli sushia ja geishaa :wink:
Pieni insinööri sisälläni rakastaa Hondan tapaa tehdä moottoreita , ja taas vuonna -15 nähdään firman kisamylly McLarenin F1-autossa. A.Senna elää muistoissani juuri tämän valmistajan moottoreiden mukana 8)

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Fiilisvalinta olis bemmi, mutta neliveto ja alumiinikori kyllä Audissa vetää puoleensa, vaikka se onkin jotenkin hajuton ja mauton niin kuin nyt brändätty volkkari vaan voi olla.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ymmärrän - olen ajanut Hondalla elämäni huolettomimmat kilometrit. Civicillä 200.000 - 300.000 km kuuden vuoden aikana, telakkapäiviä tekniikkamurheiden takia tasan 3 (vetonivel, kytkin ja pyöränlaakerit). Accordilla myöhemmin 130.000 - 180.000 km kahdessa vuodessa, pyytämättä ja yllätyksenä tulevia telakkapäiviä tasan 0. Ja onhan niissä moottoreissa käsittämätöntä osaamista taustalla.
Valitettavasti Honda ei osallistu tähän lähtöön, koska muutama asia ei vain osu kohdalleen. Civicissä on tössitty mukavuus ja i-Shift epäilyttää, Accord ei taas oikein erotu edukseen. Lue: viikon päästä kerron sittenkin ostaneeni Accordin. Näin on saattanut käydä ennenkin.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

wekkuli kirjoitti:Fiilisvalinta olis bemmi, mutta neliveto ja alumiinikori kyllä Audissa vetää puoleensa, vaikka se onkin jotenkin hajuton ja mauton niin kuin nyt brändätty volkkari vaan voi olla.
Noista Audi, mihinkäs wolsuun tuo perustuu ?

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^^
Pakko myöntää etten ymmärrä ;) Keho ei kestä jänkkiä mutta jokaisen virolaisen businessmiehen ja aloittelevan portsarin ajopeli kiehtoo :=0 Noh, jos se on oltava germaani niin miten olisi whole nine yards, vai pitäisikö se olla "ganz neun bratwurst" ja aito s-klasse tai sitten se suunnilleen ainoa jollain tavalla sielukas vaggine sitten ur-quatron eli W8 Passat, tdi lätkin - luonnollisesti?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ^^^Isola, no joo , en mene minäkään vannomaan mallin päälle vielä, pari kivaa JTD-159-farkkua tomaatilla on tullut katsastettua, mutta kun tälle vaimon autolle tulee vain 10 tkm vuodessa niin mitään järkeä öhh.... ja lupasin vaimolle, että 50 % :n alfapenetraatio ( 2 autoa) on aika maksimi
... never know :wink:

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Siinä olisi upea auto, jossa mahtavat varusteet ja eleetön suorituskyky.

http://www.nettiauto.com/honda/legend/6173198
Abarth 500 Esseesse

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^kyllä se vaimokin tykkää, kun alla on hyvä 159. Sitäpaitsi, koskas pohojammalla ollaan oltu vaatimattomia?

Vastaa Viestiin