Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

N47:lla aivan samanlaisia kilsoja ajeltu kuin forumin mustalla lampaalla, Alfan JTS:llä. Ei vikoja. Niijoo, GT:n termarin vaihdoin, mutta lieneekö tuo nyt vakava "moottorivika"? Anywho - n47 taloudellisuuteensa verraten mukavan suorituskykyinen ja Bimmerin automaatti on erinomainen. Nelivetokin ok, kunhan ottaa ajo"avusteet" ainakin osin(ellei kokonaan) pois pelistä. Bemarin kaksi suurinta syntiä oman yksilön osalta ovat uraherkkyys RF-renkailla sekä kaikenkattava tylsyys. Oikein suositeltava kehonliikutin.
Edit: Kommentoin e91 kysymykseen, koska X1 on vain korotettu edellisen generation kolmossarjalainen. (Tulin ajatelleeksi ettei vältsisti common knowledge...)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja puuha »

RF renkaita ei kannata mainita jos puhutaan ajo-ominaisuuksista.
Ja tosiaan, tuo N47 moottori on kuuluisa kettinki ongelmistaan.

Ei ne alustan puslat ole pahoja vaihdella itse, etu alatuen takimmainen pusla siellä yleensä väsyy. Puslan saa joko irtonaisena tai kiinnikkeen kera esim Schmiedemanilta.
Takana "narinahela" tyyppivikana.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Toki - ketju menee poikki heti huomenna! ;) JTS:stä samoin meni hihna poikki kokoajan ja väärillä öljyillä karstoittui kone pakoputken ulostuloa myöden. Paitsi että ei... Ei noista kumpikaan mitään TSI- myllyjä ole. Tottahan se on, että jos n47 rallattaa epäsäännöllisesti, siitä kannattaa pysyä loitolla. Ja Bimmerin mehumaijoja kannattaa käytettynä välttää, jos kilsoja kertynyt ja auton persuksissa koukku... Nelivedon ongelmista en tiennyt (Mesen vastaavista intiimisti), kiitokset varoituksen sanoista - tarkkaillaan. 90tkm rullannut X1 kiltisti, toista vuotta omassa käskytyksessä, saas nähdä kuin jatkuu.
RF:t toin esiin, kun kyseltiin e91 katsottavia asioita: katso ettei ole RF-renkaat. Vetelee mokomilla huolella (e84 on yllättävän sama kuin e91, mutta ihmekös tuo...)

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Savo »

Elkääs ny, em mää biimeriä, tuttua varten kyselen.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Tutulle joo. No, ei kai kukaan moista kaverilleen kyselisi... :) :) ;)

Vähän ohi aiheen, mutta istuttiin tällä viikolla joku päivä liikennevaloissa Centrocampistassa vanhemman tyttären kanssa. Minulla oli sivuikkuna vähän raollaan ja viereen tuli uusi 530d. 'Mikä auto tuo on' kysyi tyttö 'bemari' vastasin 'onko se rikki kun se rämisee noin?' kuului seuraava kysymys

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tarkka tyttö heti diagnosoi ketjuvammaisen Bimmerin!
...Ei ole kyllä ihan rehellisesti sanoen mitään audiovisuaalisia elähdyttäjiä nämä modernit paholaisemehua juopottelevat BMW:t... 4-sarja on kyllä aika jees, sellasen ottaisin. Bensalla.

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Toner »

No niin, kestihän tuo hermo melkein kaksi kuukautta ajaa vanhalla Mondeolla :mrgreen: Iäkäs auto leveillä, kankeilla renkailla, isohkolla koneella, nurkka-ajolla ja Fordimaisilla ominaisuuksilla saivat riittää. Alfaa ei tilalle tullut, mutta maa sentään vaihtui oikeaan. Nyt tallista löytyy -06 Punto Dynamic 1.2 ilmastoinnilla ja satkun ajettuna. Jakopää on tehty juuri ja leimakin on alle viikon vanha. Molemmat renkaat ovat tosi hyvät ja sisä- ja ulkovärityskin sopivat silmään. Mondeosta sain melkeinpä saman mitä se itellekin tuli maksamaan ja väliraha jäi silti ykkösellä alkavaksi! Saa nähdä, miten Fiiatti toimii ja soveltuu tarpeisiin, mutta ainakin ensivaikutelma on tosi positiivinen! Ja kulutuskin näyttäisi melkeinpä puolittuvan!
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Mites noin kävi? Mondeon ajo-ominaisuudet ja varsinkin ohjaus ovat lähes 156-luokkaa... tosin pienempi fiuu sopinee hyvin nurkkapyöritykseen. Älä sitten moiti Punton ohjausta mutkateillä ja pitemmällä matkalla... :wink:

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Ympärivuotiseen kakkosauto käyttöön soveltuva harrasteauto. Tota alkanut miettimään Spiderin tilalle.
Taitaa päästä vipata kun tätä kattelin vakavissani eilen http://www.nettiauto.com/nissan/300zx/7271584

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja puuha »

Toni, onkos puntossa dokumentoitua kansiremonttia? Kannattaa varautua siihen satkun välein...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Nämä Puntojen taipumukset kannentiivistevikoihin taitaa isolta osin johtua lämpömittarin puuttumisesta karvalakkimalleissa yhdistettynä releyttämättömään flektiin, joka syö antureita (virrat kulkee anturin kautta.) Vaimon ex-Puntolla oli yli 190tkm takana, eikä tietoakaan kansiremppatarpeista. Ei sen puoleen, kannentiivisteen vaihto Puntoon ei ole kustannuksiltaan ja työmäärältään kummoinen - kaveri joskus osti kansipahvivikaisen Punton, hinasi sen lähimmän Motonetin pihalle, haki sisältä tiivisteet, vaihtoi siinä parkkiksella ja ajoi kotiin. :)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Mitäs näistä 1750tbi tekniikalla varustelluista 159mallisista pitäisi tietää.

Tällainen olisi myynnissä..

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/7503517

Ei kiinnosta enää tuo nykyinen sakemanni-dieselfarmari.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Skeletor kirjoitti:Mitäs näistä 1750tbi tekniikalla varustelluista 159mallisista pitäisi tietää.

Tällainen olisi myynnissä..

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/7503517

Ei kiinnosta enää tuo nykyinen sakemanni-dieselfarmari.
Se ei saa olla punainen, vaalealla sisustalla? :-D

Ilmastointiahan siinä saattaa joutua säätelemään, kylmäaineen määrä. Kaasua ei saa painaa liikaa, nopeus voi nouta yli sallitun. Kulutus maantiellä noin 7,6 l/100 km. Nokka-akselin asentoanturista saattaa tulla herja. Hihnan vaihto jollain välillä. Sangen ongelmatonta ollut, ehkä muilta tulee jotain. Ai niin, etuylitys on jäätävä. Hommasin tuon maaliskuussa 2011, just sopivasti ennen potkuja tietenkin! Mittarissa nyt kai 89 tuhatta.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ja tbi:ssä on se hajoava laatikko?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Joo niin kuulemma, anteeksi, unohdin. Millä metreillä se hajoaa? Ujellushan lienee oire ja sitä mä en vielä kuule. Ja isot Brembot on huomioitava valsseja katsellessa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Meidän 159:ssä alko jossain 85-90tkm paikkeilla ujellus. Se toki oli mopo koneella (2,2) mutta sama loota. Vissiin kovasti tuurista kiinni leviääkö ja millä kilsoilla. Tuo laatikko on oikeastaan ainut (ja raha) mikä estää vollea vaihtumassa tbihin...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Toner »

Tuo Mondeo oli alunperinkin vain tilapäisratkaisuksi hankittu kulkupeli pahvilaatikko-i30:n jälkeen. Tarkoitus oli kylläkin ajaa nyt edes loppuvuosi Fordilla, mutta ajoittaiset käyntiongelmat ja siitä johtuva(?) 12-13l kulutus riittivät mulle. Rouvan työmatka-autoksi tuota jossain vaiheessa suunniteltiin, mutta kankea kääntyvyys kaupungissa vesitti senkin suunnitelman.

Puntosta löytyy tosiaan täydellinen huoltohistoria, mutta kansiremontista ei ole mainintaa. Lämpömittari onneksi löytyy ja ainakin toistaiseksi lämmöt ovat pysyneet normaalina sekä kaupungissa, että motarilla. On muuten ihan uskomatonta, että Punto on hiljaisempi ja paljon vakaampi ajaa kuin tuo saman verran ajettu, pari vuotta uudempi i30! En sitten tiedä, oliko tuo meidän Huihai joku maanantaiyksilö, mutta ajo-ominaisuudet olivat kyllä täyttä kuraa. Hyvinhän se toimi, ei siinä mitään, mutta ei sillä motarille kiinnostanut lähteä ollenkaan.

Vaimo tosiaan ihastui Puntoon siinä määrin, että heitti mulle Octavian avaimet ja kaappasi Fiatin itselleen. Eikä siinä mitään, mulla on nyt käytössä auto, jonka keskikulutus alkaa nelosella :lol:
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Skeletor kirjoitti:Mitäs näistä 1750tbi tekniikalla varustelluista 159mallisista pitäisi tietää.

Tällainen olisi myynnissä..

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/7503517

Ei kiinnosta enää tuo nykyinen sakemanni-dieselfarmari.

TBi:ssä pitää sitten käyttää omaa öljyä, jota ei ainakaan toistaiseksi taida saada kuin ns.marmoritiskiltä. En muista mikä luokitus siinä nyt piti olla (se muuttui vuoden parin jälkeen tbi myyntiin tulosta).. Voi olla että menisi muukin öljy jos tihentää vaihtoväliä. Ulkomaanfoorumeilla on kirjoiteltu turbovioista johtuen tuosta aiemmasta öljystä. Vaihteisto on M32 kuten edellä todettiin, löytyy kaikista 159:stä paitsi 3.2bensa ja 2.4jtdm (näissä F40). Sama laatikko löytyy mm. Fiat Bravo t-jet ja Opeleista myös. Täydellinen laakerisarja on Suomessa jonku 450€ ja työt päälle... Laatikossa on alkujaan joku shimmiongelma. Ei se uusilla laakereillakaan poistu jos ei osaa shimmittää. Meillä on ollut TBi nyt puoli vuotta eikä ole ollut mitään ongelmia (kopkop). Ajettu 123tkm. Keskikulutus tietsikan mukaan 8.4l/100km.

Moottorista joko tykkää tai ei. Ei ole yhtään perinteinen Alfan moottori. Vääntää tosi hyvin ja herkästi alhaalta, muttei kierrä paljoa, eikä edes oikein yli 4000 kannata kierrättää kun ei mitään tapahdu kuitenkaan. Luonteeltaan aika dieselmäinen. Ehkä kuitenkin paras kompromissimoottori bensa 159:ssä jos ei tarvitse nelivetoa. Kohtuu kulutus vrt.3.2 mutta kuitenkin varsin hyvä käytännön suorituskyky johtuen 300kg pienemmästä omamassasta.

Jakopää on sitten hihnakäyttöinen, mikä on ihan positiivista vrt.159 muiden bensanelosten ketjuun. Vaihtoväli suunnilleen sama mutta hintaa vain ehkä kolmasosa.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

OK!! Kiitos vinkeistä. Miten tuo linkittämäni vaihdokin hinta? Onko normitasossa? Kuulostaa vähän ehkä paljolta..

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ei noita ole paljoa myynnissä niin vaikea sanoa mikä on oikea hinta. Onhan tuo aika vähän ajettu, ainakin omasta mielestäni. Ei tuota varsinaisesti ainakaan halpana voi pitää, mutta sitähän ei tiedä mikä lopullinen hinta on ennen kuin kysyy.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Saksanmaalla autojen luvatussa Mekassa ei ainakaan hurjasti halvempaa ole. Uittamalla ehkä säästäisi jonkun tontun jos ei laske omia kuluja ja olettaa että ostaa planeetan halvimman.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Niinpä. Suomi-autoissa on hyvät varusteet vain aika harvinaisia. Mut jos ei kaipaa nahkoja tai xenoneita niin toi vois olla ihan harkinnan arvoinen. Ainakin kannattaa käydä katsomassa jos yhtään kiinnostaa. Tai jos ajelet Keski-Suomessa niin koukkaa meille niin voit testata millainen moottori on kyseessä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

m.sa kirjoitti:Niinpä. Suomi-autoissa on hyvät varusteet vain aika harvinaisia. Mut jos ei kaipaa nahkoja tai xenoneita niin toi vois olla ihan harkinnan arvoinen. Ainakin kannattaa käydä katsomassa jos yhtään kiinnostaa. Tai jos ajelet Keski-Suomessa niin koukkaa meille niin voit testata millainen moottori on kyseessä.
Käyn koepyllistämässä ainakin tämän kaupan olevan yksikön. Suomalaiset ovat tosiaan aina kiilahattumalleja. Katsoin että mobile.de tarjoilee joltain saksanmaalaiselta alfakauppiaalta mustaa vastaavaa todella heteillä vanteilla ja aivan ahdistavan upealla sporttinahkasisustalla karvan vajaa 14k€. Verot näyttäisivät olevan jossain 3500k€ tuntumassa.. Tottahan se alkaa olla samoissa hinnoissa kun kotimaanvekotin. No, pitänee miettiä, en ole edes moisella ajanut.

Valitettavasti keskisuomi ei ole nyt ajoreitillä, joten täytyy käydä liikkeessä rimpuilemassa. Toki tässä on se ongelma että oma diisel-perhekirnu pitää samalla johonkin kadotuttaa. No, mene ja tiedä, oon viimeaikoina muutenkin ollut ihan tuskissani näiden autojen kanssa. Harrastekatiskaa pitäisi suudella ettei se suutu ja lahoa, sekä dieselin kadotus. Hyi. Autot on kamalia :oops: :-D

Edit. Niin siis käyttöpökäle pitäisi olla joku järkilaitos mutta jos sijoitan järkivekottimeen, niin mulla ei ole mitään, siis EI MITÄÄN, intressejä pitää sitä kunnossa tahi korjata tai tehdä sille mitään. Muuta kuin harmitella kun vaimo sotkee sen. Jos taas autossa on jotain heteyskerrointa, sitä tulee ehkä korjattua itse / pidettyä järkevästi.

Ostan Dacia Dusterin ja laitan nahkaisen kiilahatun syvälle päähän. :drinking:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Skeletor kirjoitti:Ostan Dacia Dusterin ja laitan nahkaisen kiilahatun syvälle päähän. :drinking:
Faijan Duster ollut julkaisupäivästä lähtien päivittäisessä käytössä ja hyvin potkii. Nelivetomallikin kaiken lisäksi. Ja hei! Näihin uusiin saa jo vakkarinkin lisävarusteena! Ei mulla muuta... mut toi Duster on oikeasti kestävä peli.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Haukkuuko koirat?

Ei mut joo. Jos haluaa halpaa perusruoskaa, Dacia. Itse ehkä ottaisin kans neliveto-Dusterin :lol:
Toisaalta jos haluaisin vähän premiumimpaa, niin Kian. Toki jos tilipussia olis tarpeeks, mukaan osuis uus Giulia QV, kuhan se joskus julkastaan :roll:

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Juu, Dacia on kaurapuuro. Kia kaurapuuroa punaisella maidolla. Neliveto Dacia kaurapuuro parilla puolukalla.
Alfa vois olla continental breakfast gintonicin kera ;)

Toisaalta sen nahkahatun kanssa voi käydä vaikka näinkin.
Kuva

Eli siis en hauku ketään, tätä perushuttu näkemystä terästin vaan kiilahatulla :)

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Skeletor kirjoitti: Käyn koepyllistämässä
No kävin. Hätäisesti tosin, kerkesin vähän vaan autoa pälyilemään. Muuten kohtuullisessa kunnossa, mutta helmat jo edestä ruosteessa.. Lienee kaikissa samaa vikaa? Moottori oli muuten kuiva, raidetanko myös. Saatan käydä koeajolla, mutta vähän tietysti kyseisen yksilön nahaton sisusta harmittaa. Olisi se vaan mukava kun olisi leederiä ja vähän jotain naminamia.
Se mitä myös havaitsin, takakontti on ns. montussa, en ollut tätä edes hoksannut myyntikuvatuksia katsellessa. Se haittaa kyllä puolison elämää. Tosin sanoi jälkeenpäin hänkin "on se kyllä todella hieno auto" :)

AnttiM
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Muuten kohtuullisessa kunnossa, mutta helmat jo edestä ruosteessa.. Lienee kaikissa samaa vikaa?
jos ei ole ollut heti laitettu roiskeläppiä niin ovat tai sitten on maalattu uudestaan. jos siis on se etupyörän kaaren reuna siitä fillarin takaa kyseessä

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Onko kenelläkään kokemusta Dodge Journeystä? Tarvisin jonku peruskikottimen, mieluiten dieselin. Moottori noissa on Vag tdi 140hp, ja laatikko DCT = DSG. Katselin noita manuaaleja sillä käytetty DCT ei kiinnosta. Korvaisi farmarin ja voisi olla ihan leppoisa työmatkakulkine. Sisusta noissa lienee tosi ämpärimuovia.. Uudemmat ovatkin Fiat Freemont - nimisiä ja kaikissa arvosteluissa paljon kehutumpia, mutta hinnat karkaa liian koviksi kun pitäisi saada alle 10t. Sitten kun 159 lähtee vaihtoon, käyn ainakin testaamassa Freemontin 170 jtdm, 4x4 automaatti, all included.

Tässä esimerkki mikä Dodge kiinnostaisi:

www.nettiauto.com/6671189

Lähtökohtana on se, että oon ajanut kuluvan vuoden työmatkat Fiat Bravalla :-)
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Polforea
Viestit: 11199
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

En tiedä mitä noihin on VAG:n linjalta pultattu, mutta varmista, että kone on commonrail (CRD mallina viittaa kyllä moiseen, mutta tuota....). Tuskin nimittäin haluat ostaa ensimmäistäkään pumppusuutinta, saatika kaikkia neljää. 140hp 2.0 TDI:tä on VAG:n pellin alla tietääkseni kummallakin tekniikalla, mutta ainakin pumpparina.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

m.sa kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta Dodge Journeystä? Tarvisin jonku peruskikottimen, mieluiten dieselin. Moottori noissa on Vag tdi 140hp, ja laatikko DCT = DSG. Katselin noita manuaaleja sillä käytetty DCT ei kiinnosta. Korvaisi farmarin ja voisi olla ihan leppoisa työmatkakulkine. Sisusta noissa lienee tosi ämpärimuovia..
Käytiin kerran kaverin kanssa katsomassa työsuhdeautoiksi. Jäi kauppaan kun kojelauta ja sisäosan muovit tuntui olevan tehty sulatetuista Kinder munista.
Me tosin ollaan muututtu Espoolaisiksi ja Inkoolaisiksi kermaperseiksi niin eiköhän se ole ihan käyttökelpoinen laite.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mun mielestä nämä ovat just niitä pumppusuutinmoottoreita. Vasta uudemmat ovat commonraileja :? Ja Sisustasta oon kuullut just samoja kommentteja. Ton sisustan kanssa voin vielä elää, täytyy melkein käydä katsomassa jos ei muita ahaa-elämyksiä synny.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Jortikoissa menee alustan osaa "riittävästi". Pyöränlaakereita ja palloniveliä pahimmillaan jopa 20tkm-30tkm välein. DCT:hen ei kannata sekaantua.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Fiat Freemont lupaa kyllä sisustaltaan ja muutenkin enemmän kuin "Jortikka" :oops: , mutten tiedä meneekö alustaosaa ihan yhtä rajusti. Vaan eikös pulmaan ole ratkaisu (http://www.rockauto.com) valtameren takana? Ei tuolla mikään osa niin hirveitä kait maksa, jos vain kestää muuten sen että osaa menee. Ja eikös 2.0 Multijet ole hyvän moottorin maineessa? Autokeskuksen huoltotiskin ukkojen mukaan ainut mosa mikä 159:iin kannattaa ottaa - jos siis kalliit korjaukset ja sijaisautot eivät kiinnosta. Jortikassa on kyllä hinta-laatu-suhde muuten kohdallaan ja itsekin noita katselin ennen kuin 500L:n hommasin. Tosin niin on tuokin joka euron väärti, ja menee perheautosta vallan mainiosti. Ei toki, jos on tarvetta seitsemälle penkille. Voi aina päättää, ottaako takuunalaisen 2v Fiatin vai 6v/150tkm ajetun Verson samalla rahalla.

Jokaisen 156-kanssa-autoilijan nyt ainakin luulisi muistavan miten sitä tukivartta, puslaa ja laakeria menee. Eikä se silti autoa pilannut, vaikka aika turhaa hommaa olikin. Ei tosin parantanutkaan.. :|

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jos alustan osia menee tiuhaan niin ainakin ne lähtee helpolla irti kun ei ole vuosia olleet kiinni. Toki Freemont kiinnostaisi enemmän mutta kuten yllä totesin menee liian kalliiksi kun pitäisi alle kympillä saada. Kyllä tuo 170hp multijetkin houkuttaisi enemmän kuin TDI..ääh on tää vaikeaa. Kohtuu metreillä oleva 156/147/gt jtdm kiinnostaisi, mutta ei ole yhtään yhteydenottoakaan tullut (on ostoilmoitus tuolla toisessa osiossa).
Abarth 500 Esseesse

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Wikin mukaan olisi pumpparikone. http://www.autowiki.fi/index.php/Dodge_Journey Mulla on yksi pumppari-TDI ollut 100tkm ajan eikä konehuoneen puolella ollut mitään ongelmaa. Nyt sama auto on kaverilla ja mittariin on tullut kymmeniä tuhansia lisää, edelleenkin ilman ongelmia. Toki kone ei ollut 2.0 TDI vaan 1.4 TDI 66kW.

Avatar
Polforea
Viestit: 11199
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, ei nekään takuuvarmoja hajoajia ole, mutta vissiin juuri tuon 2.0:n suutinvika on paitsi suhteellisen todennäköinen, myös ***tumaisen kallis jos se kohdalle osuu. Toisaalta jos historia kertoo suutinvaihdoista, voi niiden ajoituksesta ja mittarilukemasta koettaa veikata ollaanko turvallisella alueella.

Edit: Vissiin enemmän 170hv versiossa käytettyjen Siemensin suuttimien ongelma tuo sittenkin (140hv versiossa on luotettavammat Boschin tuotteet - niitäkin paukkuu, mutta ilmeisesti selvästi harvemmin kuin Siemensiä). Suuttimien hinnat pyörii äkkiseltään googleteltuna n. 400-600e välimaastossa kappaleelta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Tomi
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Loka 2003, 00:00
Car(s): 155 Q4
Jaguar XF 3.0 S
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tomi »

No niin, autokuume nousee ja tavoitteena olisi pitkästä aikaa saada Alfa käyttöautoksi. Vaihtoehtoina olisi 156 tai 159 farkkuna eli potentiaalisia vaihtoehtoja ei hirveästi ole. Valinnan pitäisi siis olla helppoa...
Lisäksi nykyiselle kulkupelille (Peugeot 807) pitäisi löytää uusi omistaja tai sitten hukkaan sen liikkeeseen.

Uskaltaako kukaan suositella jotakin nettiautossa myynnissä olevaa 156/159 farkkua?
Esimerkiksi onko tästä Alfasta tietoa? Kenties omistaja on foorumilainen?
http://m.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5 ... 3&vifNav=Y

Gommi
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gommi »

Tomi kirjoitti:No niin, autokuume nousee ja tavoitteena olisi pitkästä aikaa saada Alfa käyttöautoksi. Vaihtoehtoina olisi 156 tai 159 farkkuna eli potentiaalisia vaihtoehtoja ei hirveästi ole. Valinnan pitäisi siis olla helppoa...
Lisäksi nykyiselle kulkupelille (Peugeot 807) pitäisi löytää uusi omistaja tai sitten hukkaan sen liikkeeseen.

Uskaltaako kukaan suositella jotakin nettiautossa myynnissä olevaa 156/159 farkkua?
Esimerkiksi onko tästä Alfasta tietoa? Kenties omistaja on foorumilainen?
http://m.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5 ... 3&vifNav=Y
Samaa alfaa itsekin pälyilin ja koitin soittaa myyjälle ~6 kertaa. Tämän lisäksi lähetin pari tekstiviestiä, ei kinostanut vastailla. Nätti pelihän tuo ainakin kuvissa on!

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Polforea kirjoitti:Joo, ei nekään takuuvarmoja hajoajia ole, mutta vissiin juuri tuon 2.0:n suutinvika on paitsi suhteellisen todennäköinen, myös ***tumaisen kallis jos se kohdalle osuu.
Se on erittäin kettumainen, kun kohdalle osuu. Työkaverin Pasaatista puutui suutin kesken ajon, juuri kuin suunnitteli ohitusta. Pasaati vain sammui ja vikavalot syttyi tms. Sai ohjattua turvallisesti tien poskeen. Suuttimen vaihdossa huoltomies sanoi, että ei tiedä milloin seuraava suutin sitten pamahtaa. Kaveri mietti, että liian suuri riski että vaimo ja lapsi on autoilemassa Pasaatilla juuri tuolloin. Kaikkien suuttiminen vaihto olisi maksanut mammonaa. Vaihtoi kyseisen Pasaatin pois. Autolla oli rullattu muistaakseni noin 200tkm.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Vaimokkeelle pitäisi uutta autoa katsoa,cliossa mittarilukema alkaa jo 3:lla.
Onko jollain kokemuksia farkku 1.6 megane2:sta?Moottori lienee samaa sukua 1.4 16v:n kanssa,joka osoittaunut erittäin luotettavaksi tuossa cliossa?

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Vaimo haluaisi MINI:n :oops: . Onko kellään hajua gen 2 automaatista, onko cvt? Jos, niin kestääkö/toimiiko?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

alfa164 kirjoitti:Vaimokkeelle pitäisi uutta autoa katsoa,cliossa mittarilukema alkaa jo 3:lla.
Onko jollain kokemuksia farkku 1.6 megane2:sta?Moottori lienee samaa sukua 1.4 16v:n kanssa,joka osoittaunut erittäin luotettavaksi tuossa cliossa?
Fiksu ja sitkeä kone kokoisekseen muuten mutta alkupään moottoreissa vvt-nokkapyörät ei tahtonut oikein kestää. Jos oon käsittänyt oikein niin 3.0 v6 renun koneen lisäksi se herkin vvt-pyörylöiden hajoamiselle, toki kai niitä 1.8 ja 2.0 koneisiinkin on vaihdeltu. Uudemmissa kiukaissa sitten kestävempi ja vaihdetuissakin sitten pitäisi olla se parempi versio. Vian huomaa helposti kun kylmänä käynnistelee niin nokkapyörä raksuttaa selvästi jos ongelmaa sitten on. 1.4ssa ei muistaakseni ollut vvt-nokkapyöriä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ei ainakaan anopin piinatussa rellussa ole. Se on siis 1.4 16v ja sitä facelift-mallia, joka on jotain 2002-> tjsp. Ihan pirtsakka kone tuossa kopissa. Puoliahan siitä aina välillä menee, mutta ei ole ollut muuta ongelmaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko noissa kaikissa 1.6:sissa VVT? Tuntuu uskomattomalta, se ei nimittäin ole (vielä) rouvan autosta hajonnut.

Melko paljon kaikkea muuta sitten onkin. Eli tämä on antisuositus.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ mitä minä joskus Scenicistä sanoin.. :wink: Teillä on mennyt se itsetuhomoodi vain päälle, ei se sen ihmeempää ole. Ei sillä, uusi Twingo kiinnostais tuon 500:n tilalle jossain vaiheessa. Takamoottori, kolme pyttyä ja karvalakkivarustus. Tuo mieleen Skoda 105:n jolla ysärillä ajettiin ystävän kanssa ensimmäiset sadat kilsat autolla. Jääradalla ja kaikki irtain tai irrotettavissa oleva olikin sylissä tai lattialla. Ehkäpä Twingossa tuon voisi välttää?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kernaultti taitaa pitää nyt pientiä breikkiä itsetuhoprosessissa, tänä vuonna on nimittäin tarvinnut vaihtaa vain etujouset toisen katkettua ja yksi haljennut sumuvalo. Ilmeisesti kerää voimia harmageddonia varten.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^pienenä ooteena: Tänäkesänä (alkukesästä) parin viikon jaksolla, laitoin merkille "ilmiön". Laitoin jopa pientä tukkimiehenlaskentaa pensakuitin taakse. Siis 10 renoota oli tien varressa nokkapelti ylhäällä. Yhteinen nimittäjä oli se, että naishenkilö seisoi vieressä synkän näköisenä ja moottoritilassa koukki joku, joka oli tullut paikalle joko penarilla tai auto-unionilla.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Moro!

Daamille uusi, pienempi kärry hakusessa. Varma käyttöauto, johon vaihdetaan öljyt pari kertaa vuodessa ja huolletaan tarpeen mukaan. Budjetti, pieni, 4500 euroa. Alfat ei valitettavasti hänelle kelepaa, parin vuoden aktiivisesta käännytysoperaatiosta huolimatta. :lol:

Pitäisi olla reilusti alle 200 tkm ajettu ja bensiinillä kulkeva vekotin. Tuoreempi kuin edellinen A4, eli 2002 uudempi.

Kartoittanut vaihtoehtoja:

- 03-05 Civicit (saa noin 160 tkm ajettuja)
- 207 Pösöt (saa parhaimmillaan alle 100 tkm ajettuja)
- -06 -> Cliot (Saa alle 150 tkm ajettuja)

Civiciin kallistuisin itse. Auto olisi aktiivisessa ja kovassa käytössä pari vuotta ja talvella hänellä tulee kylmäkäynnistyksiä töistä lähdettäessä.

Tuon ikäiset Pösöt Ja Cliot on itselle aika vieraita, onko teillä kokemuksia, miten ne eroavat toisistaan? Vai onko niistä kumpikaan järkevä vaihtoehto?

Opel Corsakin voisi olla yksi vaihtoehto, mutta ainakaan tällä hetkellä ei budjettiin osu sopivaa.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ Fiat Grande Punto tai Linea? Hinnat asettuu raameihin, kuten kilsatkin. Aika hyviä ajaa, ja varmaan luotettavia siinä kuin ranskalaisetkin. Hyvä yksilö vaan etsintään!

Vastaa Viestiin