Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

Pertana. Eukolle tyrkkää liisaria töistä ja joutunen luopumaan 159:stä kun ei lompsa kestä maksella toisen uudehkon auton kuluja. Ja mikä pahinta, liisari on olympiavolkkari. En oo audimiehiä sitten ollenkaan:(
Mietinnässä onkin vihdoin hankkia harraste-käyttöauto, jolla kulkis tarvittaessa penskat ja koiraki jos eukko on reissun päällä. Vakuutukset ja muut maksut sais olla mallia kohtuu ja hinta muutaman tonnin. Mitähän sitä tohtis harkita?
Hemmetti kun farmari nelikko 33:sia ois kaupan.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

^ Omasta kokemuksesta voin sanoa että 75 Twin spark menee vähällä ja on suht edullinen ylläpitää. Kontti on tilava ja ajettavuus kohdallaan.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

marwin
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Elo 2014, 20:07

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja marwin »

Välillä tulee autonvaihto/-kuume mieleen, toisaalta nykyisen auton voisikin myydä mutta sitten kun sitä alkaa pohtimaan niin ei tule ideoita tulevasta autosta. Tai oikeastaan niitä tulee mutta ajoja ei ole vuodessa kuin muutamia tuhansia kilometrejä niin ei haluasi ostaa kallista autoa katokseen pölyttymään.

Mutta kun taas tauon jälkeen lähtee Alfa 156:lla ajamaan niin onhan siinä fiilistä, kone vetää kivasti ja ajettavuus huippuluokkaa :P Auton arvoon nähden huomioarvo (jos merkitsee jollekkin) ja ajettavuus on toista luokkaa kuin jollain muulla merkillä :lol:
Suomen valtio vain muistaa jatkuvalla syötöllä nousevilla veroilla/maksuilla niin se ei mieltä ylennä, alfassakaan kun ei ole päästöt pienimmästä päästä :evil:

Eli täytyy ootella että autokuume iskee todenteolla ennenkuin auto vaihtuu tai sitten autolle tulisi käyttöä nykyistä enemmän...

Tässäpä oli joutavaa ja ihme jorinaa näin ajankuluksi
:roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ihme jorina rulettaa! Muutenhan tää palsta olis ihan kuollut...
Aiheesta:
Duunikaveri oli saanut "urheiluautojen ystävänä" kutsun kokeilemaan uutta Lotusta.
Itselleni ei ole moista siunaantunut, mutta muita lappuja kyllä putoilee luukusta.
Olin juuri selittämässä miten Audi yrittää mainostaa minulle (turhaan, Muah-harhhaa-rgh! *evilnaurua*) lippulapuillansa ja X1 myyjät soittelee (tosin Laakkoselta, ei Autokeskuksesta) että tuu ny koittaan ja Fiiatti sekä Jeeppi lähestyy nelivetomalleillansa, niin puhelin pirahtu juurikin silloin ja Kamuxilta soitettiin! Että yritys on kyllä päällänsä, Kamuxin myyjä jopa teki sähköpostitse aika mukavan tarjouksen, harmi että vaihdokissa oli DealBraker-ominaisuus...

Mutta anywho - automyyjät tekee kyllä nyt myyntityötä! Ei jää siitä vaihtaminen kiinni.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

lerppu kirjoitti:Aiheesta: Duunikaveri oli saanut "urheiluautojen ystävänä" kutsun kokeilemaan uutta Lotusta.
Itselleni ei ole moista siunaantunut, mutta muita lappuja kyllä putoilee luukusta.
Olen ilmeisesti samassa segmentissä sun kaverisi kanssa, koska meikäläiselle tuli juuri vastaava kutsu. Tuli vielä firman sisäisessä postissa, missä normaalisti saapuu lähinnä ALD:n mainoksia. Näytin kutsua pomolle ja kyselin, että nyt ilmeisesti pitää päivittää Ocu RS:ä Lotukseen, mutta ei myöntynyt.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Sotkalla saa kutsun, mutta Alfalla & Bimmerillä ei! Lienee autohistoriasi sitten jotenkin muutoin segmentissä, taikka verotiedot... :wink:
Possu & Alfa yhdistelmällä tuli tuo mainitsemani kutsu. Automiehen sielua korventaa ettei moiselle listalle pääse, onnittelut profiloituneille!

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

^Minua ei kyllä korvenna yhtään. Parempi olisi, ettei tulisi kutsuja / soitteluita myyntimielessä mistään. Kaikenmaailman höpöttäjää ja lippulappua nykyään piisaa ihan riittämiin.

Se sen sijaan olisi toivottavaa, että kun asioi ostomielessä autoliikkeen (tai minkä tahansa liikkeen) kanssa, tietäisi myyjä tuotteesta edes perustietoja; esim. minkälainen moottori autossa on. Taannoin olin ostattelemassa uudempaa V70 Volvoa ja vannotin, että moottorin olisi oltava viitosdieseli. Sellainen se kuulemma on, vaan puuttui kuitenkin yksi pytty, mikä paljastui heti käynnistyksessä. Tuli siis turha reissu.

Toki sellainen kihelmöisi, että voisi joskus reteästi selkä suorana marssia vaikkapa uutta Lotusta käteisellä ostattelemaan. Tosin vielä enemmän kihelmöisi joku 60-luvun hienokuntoinen voimisteluvaunu.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^^Ei taida olla yhdistelmästäkään kiinni. Tai sitten olis pitänyt molemmat hakea uutena AK:lta ja AC:ltä... Taitavat aatella että hukkaan menee tuollaiselle, joka ajelee kaksikymmentävuotiailla rouskuilla vaikka miten oliskin ystävä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Eipä riitä QV + XKR-R yhdistelmäkään kutsuun..... :-D

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Thesis on ilmeisesti jonkinlainen "you have arrived"-auto, koska sen omistamisen aikana (4,5 vuotta) ei ole tullut yhtäkään koeajokutsua mistään. Ei yhtäkään.

Alfistipohjoosesta, saako se auto olla pieni päältä ja tylsä sekä sisältä että päältä? Honda Jazzissa on järjenvastaiset sisätilat sen kokoiseksi autoksi vuosimallista riippumatta (tai no, rajaudutaan nyt 2000-luvun autoihin kun en siitä kasarivehkeestä enää muista). Samoin takapenkin taittomekanismit ovat loistavat, jos niitä kaipaa. Lisäksi se ei hajoa ikinä. Muuta positiivista en sitten tähän hätään keksikään.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Täytyy miellyttää vaimon silmää. =D
Oikeastaan mv-kamat täytyy mahtua peräkonttiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jefromow
Viestit: 139
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

Meidän Ferrari StillNo meni kaupaksi. Keväämmällä joutunee hankkimaan tilalle jotain. Mikä on arvon forumistien kanta: voisiko Piaggio Vespa olla tuo em. "jotain"? Onko kokemuksia noista nykyisistä Vespan moposkoottereista?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös kilohinta ole kohdillaan, jos leimassa olevan 406 pösön saisi omakseen 200 jöröllä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

75 kaappaus historiasta jänää enemmän kuin poliisisarjat. Vain menolippu ja nippu seteleitä matkaan. No, kattoo nyt ensin kestääkö leima nykyisessä. :?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Siihen hintaan siinä saa jo vähän jotain tekemistäkin olla, jos pelleiltään vaan ehjä on.

Mikä kone? Mä mitään ranskattarista tiiä, mutta kai tollanen ainakin hodarina on ns. pirun kestävä?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:Eikös kilohinta ole kohdillaan, jos leimassa olevan 406 pösön saisi omakseen 200 jöröllä?
Kävin katsomassa, en ostanu. Pikkulaittoa, kerrottujen lisäksi "pari" liikaa, jotka sellaisenaan ei olisi esteitä olleet eikä budjettia tuhonneet, mutta yksilönä jäi ostamatta käyttäjä ja käyttötarkoitus huomioiden.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Gommi
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gommi »

Alfissimo kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Eikös kilohinta ole kohdillaan, jos leimassa olevan 406 pösön saisi omakseen 200 jöröllä?
Kävin katsomassa, en ostanu. Pikkulaittoa, kerrottujen lisäksi "pari" liikaa, jotka sellaisenaan ei olisi esteitä olleet eikä budjettia tuhonneet, mutta yksilönä jäi ostamatta käyttäjä ja käyttötarkoitus huomioiden.
Helsingissä 300 eur hintapyynnillä, leima umpeutumassa 30.3?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Orimattilassa oli tämä yksilö.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Uskaltaudun nyt tänne kyselemään vaikka olen ensinnäkin ihan puolitosissani liikkeellä ja toiseksi katsellut aivan väärän merkkistä autoa.. :oops:

Elikkä kun kilsoja tulee se 25000-30000km vuoteen niin olen tässä alkanut miettimään että ajaisiko sitä vain tuolla 159:llä useamman vuoden ja myisi sen sitten reilu 200tkm ajettuna pois (nyt ajettu 140tkm) vai ostaisiko suosiolla dieselin..

Dieselin ostoa puoltaa se, että olen nyt ainakin jo pari vuotta himoinnut itselleni jotain vanhempaa "luksusautoa" ns. kaikilla herkuilla ja kävin koeajamassakin yhtä S-sarjan Mersua ja nettiautosta katsellut mm. Bemarin 7-sarjaa ja A8 Audeja. Ilmajousitus yms. muut kalliit remonttikohteet kuitenkin saivat järkiinsä että ehkä pienituloisen kannattaa jättää ne kauppaan kun saattavat käydä vielä Alfaakin kalliimmaksi.

Budjettihan on suunnilleen se mitä Alfasta saa vaihdossa plus maksimissaan muutama tonni omaa rahaa väliin eli noin 10 000€ ja nyt olenkin tässä viime päivinä päätynyt katselemaan toisen sukupolven Skoda Superbia. Ykköskoppaa en halua koska se näyttää omaan silmään jo todella vanhalta mutta tuo 2008 tullut malli miellyttää silmää ja Elegance varusteilla voitaneen puhua jo jonkin sortin "köyhän miehen luksusautosta". (Nahkajakkarat, automaatti, Xenon, Navigaattori yms.)

Etuna noihin oikeisiin loistoautoihin olisi vielä se että niissä pienimmät dieselit alkavat sieltä noin kolmelitraisesta, joissa dieselvero ja kulutus ovat luultavasti jo sitä luokkaa, että taloudellisesti on sama vaikka ajaisi bensa-Alfalla, kun taas Superbia saisi tuolla 2.0 TDI:llä, jossa olisi parhaimmillaan 170hv ja 350 Nm.

Elikkä onkos täällä kellään mahdollisesti kokemusta tuollaisen Skodan huoltohinnoista, kestävyydestä ja todellisesta kulutuksesta? Hiukan nimittäin juuri tuo arveluttaa kun omaan budjettiin sopivien autojen kilometrit alkavat tuolta 300tkm että onko tuossa vielä 200tkm edessä vai onko paali seuraava osoite.

http://www.nettiauto.com/skoda/superb/7780914

Kamuxilta sain mielestäni ihan harkitsemisen arvoisen tarjouksen tuohon ylläolevaan autoon, jossa kilsoja tosiaan jo 315tkm, mutta myyjän mukaan kytkin ja DSG-laatikko on korjattu edellisen omistajan toimesta. Mitä siis seuraavaksi menossa? :lol:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Siinä on DSG .... :roll: :wink:

Asiallinen setti muuten.

Mobile.de:stä itsekin vähän vilkuillut , ei Skodaa, mutta yhdistelmällä 159-diesel-1,9 Mjetillä -SW- nahat-Aisinin automaatti- pa-lisälämmitin.... jopa 2 kappaletta löytyy... Ferraritkin on Saksassakin yleisempiä kuin nämä Alfat ... :|

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ranttall kirjoitti:Skoda Superbia. Ykköskoppaa en halua koska se näyttää omaan silmään jo todella vanhalta mutta tuo 2008 tullut malli miellyttää silmää ja Elegance varusteilla voitaneen puhua jo jonkin sortin "köyhän miehen luksusautosta". (Nahkajakkarat, automaatti, Xenon, Navigaattori yms.)
Anteeksi maalaisuuteni, mutta Skoda Superb ja luksusauto eivät liity mitenkään toisiinsa, eivät edes tuolla "köyhän miehen"-epiteetillä. Melua on ihan liikaa, jousitusmukavuutta ihan liian vähän jos ollenkaan, ja ämpärimuovia enemmän kuin tarpeeksi. Jos tekniikkamurheet unohdetaan, se on ihan ok kookas perheauto, mutta siinä se. Itse ottaisin ennemmin vaikka Mondeon. Se on sentään pykälää hiljaisempi.

Ymmärrän kyllä tuskan siinä mielessä, että ainoaksi käyttöautoksi ei oikeaan "paremman väen autoa" parane hankkia kovin pienellä budjetilla. Muuten suosittelisin ilman muuta Thesistä, mutta niitä tarvitaan vähintään kaksi, jos pitää joka päivä kulkea :mrgreen: Mukavuudeltaanhan se on jotain ihan toista.

Tiedä sitten onko tämä ihan hullu ehdotus, mutta mitenkäs Volvo S80?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos Superbia kattelee "sillä silmällä"... Ei.
Tuossa yllä se tuli sanottuakin jo, hyvinkin.

Itse tuolla ajatusmaailmalla siirtyisin ranskattariin - lähinnä jotain kaasunestejousitettua, olisi edes mukavuus matkustaa. Jopa näillä susisurkeilla teillä, mitä tässä maassa piisaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Vastaääni Superbin puolesta. Tuo on mielestäni ihan kohtuuhiljainen normirenkailla (eli ei mitään 18" änkyröitä) ja mukava, sekä hintaisekseen siinä on kaikki enemmän kuin kohdallaan. DSG:tä välttäisin kuin ruttoa, koska se vaan hajoaa uudestaan. En ole varma, onko tuo 2.0TDI se kone, jossa on se Siemensin(?) ruiskut, jotka maksaa vaihtotöineen siinä 700-800€ kappale kun lahoaa - tämäkin vain ajan kysymys. Muuten mukava peli tosin ja miksei olisi? Vaikka ei olekaan oikea foorumi tähän, on Skodassa sentään Suomessa hinta/laatu kohdallaan. Esim. Skoda RS:ää mukavampaa ja hintafiksumpaa värkkiä on vaikeampaa löytää.

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Hienoa että kommentteja tulee puolesta ja vastaan vaikka kyse onkin väärän merkkisestä!
Jiitee kirjoitti:^ Siinä on DSG .... :roll: :wink:
Sehän siinä juuri pelottaakin, mutta kun haluan auton automaatilla ja tuohon kakkoskoppaan ainoa automaatti taitaa olla juurikin tuo DSG.
Isola kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta Skoda Superb ja luksusauto eivät liity mitenkään toisiinsa, eivät edes tuolla "köyhän miehen"-epiteetillä. Melua on ihan liikaa, jousitusmukavuutta ihan liian vähän jos ollenkaan, ja ämpärimuovia enemmän kuin tarpeeksi. Jos tekniikkamurheet unohdetaan, se on ihan ok kookas perheauto, mutta siinä se. Itse ottaisin ennemmin vaikka Mondeon. Se on sentään pykälää hiljaisempi.
Huono sanavalinta aiemmassa viestissäni tuo "köyhän miehen luksusauto". Lähinnä siis kun totesin aiemmin että noihin oikeisiin luksusautoihin ei ole varaa niin nyt hakusessa olisi siis iso auto, jossa hyvät varusteet ja esim. tuohon nykyiseen 159:n verrattuna tuossa Superbissa on huikea määrä varusteita.
Tiedä sitten onko tämä ihan hullu ehdotus, mutta mitenkäs Volvo S80?
Isä on nykyään kahdella Volvollaan Volvomies henkeen ja vereen ja on tuota kohtuu tiuhaan ehdotellut, mutta jostain syystä ei oikeen sytytä ja varsinkin nuo 2006 ilmestyneen korimallin S80 Volvot, varsinkin hyvillä varusteilla menevät aika rajoille budjetissa.
Aquatica kirjoitti:Itse tuolla ajatusmaailmalla siirtyisin ranskattariin - lähinnä jotain kaasunestejousitettua, olisi edes mukavuus matkustaa. Jopa näillä susisurkeilla teillä, mitä tässä maassa piisaa.
C6:sta katselin, mutta liian kalliita ja todella huono tarjonta nettiautossa.

Tosiaan kuten alussa sanoin niin hienoa että kommenttia tulee. Lisää vain jos muillakin on kokemuksia!

Ikinä en ole Superbissa istunut saatika ajanut ja ainoat kokemukset Skodasta ylipäänsä on toissakesältä, kun kesätöissä ajelin vartiointiliikkeen karvalakkimallin 2013 Fabialla, joten Superbin jousituksesta yms. melutasosta ei ole kokemusta.

Tällä viikolla olisi vapaa viikonloppu töistä niin suunnitelmissa olisi lauantaina käydä nyt joka tapauksessa koeajamassa tuo Kamuxin auto niin saa vähän tuntumaa että tekeekö mieli enää sen jälkeen harkita kyseistä yksilöä tai ylipäänsä mitään muutakaan kyseisen merkin autoa. :roll:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Onko Seat Exeo vielä budjetin yläpuolella tai tiloiltaan liian pieni? http://www.nettiauto.com/seat/exeo-st/7556600

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Itsellä oli yhtenä vaihtoehtona Exeo tdi automaatilla. Vähän vanhahtavan oloinen, kun perustuu vanhempaan Audi A4. Autohan oli hiljainen, mutta kyseisen yksilön paukahtava pakki pelästytti. Näissäkin taitaa olla dsg7 vaihteisto.

Miten olisi Citroen C5 Exclusive paketilla. Hierovaa tukevaa penkkiä, ilmajousta yms.

Tämänä tyylistä:

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7754953

Painava tankkihan tuo on.

Gommi
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gommi »

Aquatica kirjoitti:Jos Superbia kattelee "sillä silmällä"... Ei.
Tuossa yllä se tuli sanottuakin jo, hyvinkin.

Itse tuolla ajatusmaailmalla siirtyisin ranskattariin - lähinnä jotain kaasunestejousitettua, olisi edes mukavuus matkustaa. Jopa näillä susisurkeilla teillä, mitä tässä maassa piisaa.
Tämä.. Äitimuorin nestejousitetulla automaatti C5:lla oli melko mukava lötkötellä matka-ajossa. Eikä tuossa omasta mielestäni mitään normaalista poikkeavaa huollettavaakaan ole ollut.. Omaan edelliseen olympiavolkkariin sai jatkuvasti olla jotain tekemässä. :D

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tänne tulossa superbi DSG:llä hetikun saa luvan tilata. ;) Firmalla ei ole vielä DSG:itä hajoillut ja ihme kyllä ei faijankaan kakkosocun tomaagi ole vielä(kään) hajonnut. Hyvää tuuria kenties..

quala
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 15:18

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quala »

quppe kirjoitti: Miten olisi Citroen C5 Exclusive paketilla. Hierovaa tukevaa penkkiä, ilmajousta yms.

Tämänä tyylistä:

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7754953
Itselläni on nyt ajossa II-koppainen C5, eli tämän mallinen ja hieman tilavampi sisätiloiltaan kuin tuo uudempi. Yhtä mukava kuin nojatuoli, ja ajettavuuskin on nojatuoliin verrattuna ihan kohdallaan. Nimismiehen kiharat harmittavat tällä kelillä siksi, että muuten niin hiljaisen auton melutaso nousee.

Kyllähän noistakin voi jotain joskus hajota, mutta eipä juuri vaihteisto tai moottori. Ja kun tuollaisen koeajaa, niin saa jotain käsitystä mikä on mukava auto.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

jeQQ kirjoitti:Tänne tulossa superbi DSG:llä hetikun saa luvan tilata. ;) Firmalla ei ole vielä DSG:itä hajoillut ja ihme kyllä ei faijankaan kakkosocun tomaagi ole vielä(kään) hajonnut. Hyvää tuuria kenties..
Paljos näillä on rullattu ennen vaihtoa? Joku taksimies sanoi, että kyl ne 100tkm kestää, mutta sitten menee vaihtoon. Ei sillä, liisari-Sotkassani löytyy voimalinjasta DSG. Toimiessaan ihan ok, vaikkakin vähän kulmikas. Kaksi kertaa on vekslatessa tehnyt siten, että pakin jälkeen D:lle vaihdettaessa ei ollakaan lähdetty mihinkään, vaan mennyt niin kuin vapaalle. Keppiä heiluttamalla korjaantunut, mutta pientä epävarmuutta tullut takaraivoon. Reilun vuoden saisi vielä kestää...

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eikös sitä noissa DG-malleissa ollut eroa kestävyyden suhteen? Eli tietyn ikäinen ja vaihteinen herkempi hajoamaan, kuin muut?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ajelin joskus paljon jakeluajoa vw transulla dsg:llä. Sellasta hyppivää ajoa paljon, liikkeelle lähtöjä ja peruutuksia paljon eikä koskaan mitään ongelmaa. Ihan jees automaatti mun mielestä.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

quppe kirjoitti:^ Itsellä oli yhtenä vaihtoehtona Exeo tdi automaatilla. Vähän vanhahtavan oloinen, kun perustuu vanhempaan Audi A4. Autohan oli hiljainen, mutta kyseisen yksilön paukahtava pakki pelästytti. Näissäkin taitaa olla dsg7 vaihteisto.
Ilmoituksen multitronic meinaa Audi-kielellä portaatonta automaagia. Jos portaattomalla vaihteistolla ei pääse pakilla yhtä lujaa kuin eteenpäin, niin se on aika vihattava systeemi IMHO :drinking:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Farina kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:Tänne tulossa superbi DSG:llä hetikun saa luvan tilata. ;) Firmalla ei ole vielä DSG:itä hajoillut ja ihme kyllä ei faijankaan kakkosocun tomaagi ole vielä(kään) hajonnut. Hyvää tuuria kenties..
Paljos näillä on rullattu ennen vaihtoa? Joku taksimies sanoi, että kyl ne 100tkm kestää, mutta sitten menee vaihtoon. Ei sillä, liisari-Sotkassani löytyy voimalinjasta DSG. Toimiessaan ihan ok, vaikkakin vähän kulmikas. Kaksi kertaa on vekslatessa tehnyt siten, että pakin jälkeen D:lle vaihdettaessa ei ollakaan lähdetty mihinkään, vaan mennyt niin kuin vapaalle. Keppiä heiluttamalla korjaantunut, mutta pientä epävarmuutta tullut takaraivoon. Reilun vuoden saisi vielä kestää...
Faijan oculla jotain 120tkm 2.0FSI:llä.

Duuniautot varmaan kaikki vielä alta 40tkm. :D Mutta joo liisarihommana aika simppeliä.

Vaihteisto tosiaan vähän kulmikas, ite kyllä antanut niille aika paljon sikaa..

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Siinä on vissiin se ero, et onko DSG6 vai DSG7. Toinen noista toimi ja kesti, toisessa levisi mekaktroniikka ym ym ym.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

VAG-autoissa olevia BorgWarnerin kaksoiskytkinlaatikoita on montaa eri versiota. Löytyy kuivilla ja märillä kytkimillä, pitkittäiseen tai poikittaiseen asennukseen, kuusi tai seiskavaihteista... Tuosta lisää tietoa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Taas sitä viisastui. Omat kokemukset moisilla jääneet taksikyyteihin ja isän Golfiin, josta ekaksi porsi TSI, sen jälkeen porsi DSG, tuon jälkeen porsi TSI uudestaan ja koko roska meni vaihtoon. Dusterilla 4+ vuotta takana ja ainoa vaihdettu ei-kulutusosa on tuulilasi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Vähän sama kuin kyseisen konsernin "2.0TDI" tai "1.8t" - molemmista on versioita joku puolmiljoonaa sorttia, mutta etenkin ongelmatapaukset kohdistuvat tuohon varsin kattavaan lyhenteeseen mediaan levitessään. Jos miettii vaikka 2.0TDI:tä, jotka kaikki hajoavat kun suuttimet porsii, vaikka oikeasti ne Siemensin ongelmalliset suuttimet taitaa olla tasan yhdessä 170hp versiossa. Lyhenteitä ja mallinimiä kun käytetään uudestaan ja yleisesti, niin maine leviää yli oikeiden rajojensa todella helposti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Tulipahan eilen käytyä ajamassa tuo Superb. Pikkuvikoja löytyi jonkin verran ja ainakaan tuota TV:tä en esim. saanut näkymään. Sisusta oli myös sen näköinen, että huomasi kyllä, että mittarissa oli yli 300tkm. Muutenkin kun täältä lueskeli näitä vastauksia niin taitaa tuo DSG ainakin toistaiseksi jäädä kauppaan ja ajellaan Alfalla. :wink:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Onkohan kellään pidempiaikaista käyttökokemusta Aygo (II gen)/108/C1 (II gen)-triosta? Toyotan mukana olohan on varma merkki siitä, että autoa ei ajamalla saa tuhottua - eikö niin? Olen tuollaisella 108:lla joskus mennyt päivän-pari sijaisautona, eikä nyt tehnyt niin suurta vaikutusta, mutta taisin verrata sitä tuolloiseen Deltaan. Ei kai tämä trio voi olla kovin paljon huonompi kuin Fiat 500, vaikka sympatiapisteitä ei niille kerrykään. Omina perusteina hankinnalle ovat ajatus luotettavuudesta, tekniikan yksinkertaisuudesta (3-syl Toyotan suunnittelema/valmistama bensa jakoketjulla ilman turboa), yleispätevyydestä (luokassaan) ja tietystä tyylistäkin. Etenkin C1 istuu omaan makuun ok. TM Talvitesti 2015 tietää kertoa, että kylmiä kopperoita ovat, mutta ei se 500 diesel-miestä jaksa järkyttää. Kylmä se on sekin moneen bensavehkeeseen verraten. Onko tiedossa kokemuksia puolesta tai vastaan...?

Toinen asia kokonaan on sekin, että onhan noista ne 1.sukupolven versiot. Ovat vaan niin rumia ja karuja, että kokolailla sylettää ajatuksin. Toisaalta, voishan niiden ostoa perustella halvalla hinnalla. Kymppituusalla saisi uudenkarhean ja erittäin vähän ajetun. Twingon käväisin polkaisemassa ja näin jälkikäteen en oikein ole innostunut siitäkään. Up!/Mii/Citigo on vielä toistamiseen kokeilematta, ja joku niistä saattaisi olla hyväkin.

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

^ Käy kokeilemassa Opel Karlia, siinä kohtaa mielestäni hinta ja ominaisuudet. Koreassa tehty ja kivan näköinenkin.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Eero kirjoitti:^ Käy kokeilemassa Opel Karlia, siinä kohtaa mielestäni hinta ja ominaisuudet. Koreassa tehty ja kivan näköinenkin.
Ääni tälle pikkuautoluokassa. Hauska vehje, laatu on mielestäni mitä pikkuautoihin tulee merko korkeaa ja ei ole sellaista halpaa fiilistä. Jos tarttisi pikkuautoa niin Karl olisi varmaan ennakkosuosikki. Aygo on kanssa ihan jees, mutta toyotalisä näkyy myös hinnassa valitettavasti.

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Kivijärvi kirjoitti:*clip*Toyotan mukana olohan on varma merkki siitä, että autoa ei ajamalla saa tuhottua - eikö niin?*clip*
Ei ainakaan sen herran mielestä jolta kävin muutama vuosi sitten ostamassa Aygon pölykapselit. Reilun puolen vuoden omistuksen jälkeen oli vaihtanut pois ja oli hyvin tyytymätön "Ranskantojotaan". Omaa kokemusta ei ole.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja LVA »

Kivijärvi kirjoitti:Onkohan kellään pidempiaikaista käyttökokemusta Aygo (II gen)/108/C1 (II gen)-triosta? Toyotan mukana olohan on varma merkki siitä, että autoa ei ajamalla saa tuhottua - eikö niin? Olen tuollaisella 108:lla joskus mennyt päivän-pari sijaisautona, eikä nyt tehnyt niin suurta vaikutusta, mutta taisin verrata sitä tuolloiseen Deltaan. Ei kai tämä trio voi olla kovin paljon huonompi kuin Fiat 500, vaikka sympatiapisteitä ei niille kerrykään. Omina perusteina hankinnalle ovat ajatus luotettavuudesta, tekniikan yksinkertaisuudesta (3-syl Toyotan suunnittelema/valmistama bensa jakoketjulla ilman turboa), yleispätevyydestä (luokassaan) ja tietystä tyylistäkin. Etenkin C1 istuu omaan makuun ok. TM Talvitesti 2015 tietää kertoa, että kylmiä kopperoita ovat, mutta ei se 500 diesel-miestä jaksa järkyttää. Kylmä se on sekin moneen bensavehkeeseen verraten. Onko tiedossa kokemuksia puolesta tai vastaan...?

Toinen asia kokonaan on sekin, että onhan noista ne 1.sukupolven versiot. Ovat vaan niin rumia ja karuja, että kokolailla sylettää ajatuksin. Toisaalta, voishan niiden ostoa perustella halvalla hinnalla. Kymppituusalla saisi uudenkarhean ja erittäin vähän ajetun. Twingon käväisin polkaisemassa ja näin jälkikäteen en oikein ole innostunut siitäkään. Up!/Mii/Citigo on vielä toistamiseen kokeilematta, ja joku niistä saattaisi olla hyväkin.
Aygo/108/c1 on ihan hauskoja kotteroita ajaa. Budjettiautoilu vois olla hirveempääkin. Itse kokeilin myös uusinta twingoa, hyvän oloinen kärry. Moottori on vaan umpisurkea. Kääntyy kyllä jyrkästi :mrgreen:

Sitten tulin järkiini. :agrue:

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

siis onko tosi monen foorumilaisen ajot 98% lyhyttä nurkkaa max 50-60km/h ja loput 2% sitten "matka-ajoa" ~80km/h. Näät pikkukikottimet on tosiaan kätsyjä tuolla parkkihalleissa, kuhan ei poistu sieltä hallista :lol:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^No en mä nyt ihan kahta prossaa saa täyteen matka-ajoa. Ehkä Bimmerillä, mutta Alfalla varmasti ei.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tässä omassa mahdollisessa vaihtoajatuksessani tavoitteena on maksimoida luotettavuus seuraavien 4-5 vuoden aikana ja vastaavasti minimoida yllätykset ja autonlaittokustannukset. Erotiikkaa tihkuva, pitseissä keikkuvan Jennifer Lopezin muodot toisintava Alfa Brera 2.4 JTDM:llä taitaa tuottaa mielikuvaa siitä mitä EN ole tällä erää hakemassa. Jos työmatka olisikin 5km/sivu, eikä pienet korjaamoreissut satunnaisesti kiusaisi, ottaisin heti tuollaisen. Tai kaksi, toisen bensana, sijaisautoksi..

Sen sijaan haussa on mummokalsarilinjan varma tekijä. Kia ja Hyundai jäävät kalkkiviivoille, sillä tarjonta on liian varmanpäälle, liian tylsää ja mautonta kuitenkin tähänkin linjaan. Smart on liian kallis forfourina ja fortwona taas joutuisi tyytymään, no, liki kaikkeen joutuisi tyytymään sen osalta. Mitsubishi Space mikälie ja Suzuki Alto taas ovat ihan hervottoman tylsiä halpiskikkareita, ei jatkoon. Että vaikka kovasti on muka tunkua pikkukirppujen luokassa, meinaa jäädä jäljelle mielekkäinä vaihtoehtoina Renu Twingo, Pösö/Sitikka/Tojo-trio tai Vw/Seat/skoda-trio. Renu olisi loista luonteikkain, mutta merkin heikko laatumaine kaihertaa takaraivossa. Pitänee poiketa taas ajelemassa. Joku heitti ilmoille Karlinkin, mutta ne ovat hitusen yli budjetin, kun tuoreita ovat kaikki. Adam olisi kanssa tyrkyllä, mutta sama ongelma niissäkin. Enkä oikein tiedä onko Opel edes auto, joka kestäisi.

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Unohdit Fiestan, sillä saa taivaspaikan samalla varattua, ja mitä noita tutuilla ollut ei mikään hullumpi vaihtoehto. Opeli on parantanut viime vuosikymmenenä huimasti, vaimonkin zafira -03 tuli reilu neljä vuotta sitten ja nyt satatuhatta myöhemmin en voi olla kuin tyytyväinen. Etupyöränlaakerit, takajarrut, käsijarruvaijerit, ja koiranluut taitaa olla koko setti, kuitenkin helppoa perushuoltoa. Nyt parisatkua ajettu.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^Unohdin tai en, mutta Fiesta/Clio/Polo -luokka on pykälää isompi ja jos hinnan pitää samana, tulee 1-2 vuotta ikää lisää. Ei silti, joku 208 Pökötti vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja Cliollakin tykkäsin joskus ajella. Fiestahan olisi suorastaan urheilullinen valinta, taivaspaikasta ei niin väliksi.

Tuollainen mikroluokan pikkukirppu huoltosopparilla mahtaisi olla se ääriturvallinen vaihtoehto. Tai työpaikan vaihto kotikonnuille ja kävely töihin. Moni on kyllä kuollut kävellessään, ei ehkä arvaa tätäkään toteuttaa...

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

Mä olin aika lähellä ostaa uuskoppasen Clio-farkun. Mun mielestä kivan näkönen ja iso sisätiloiltaan (kokoluokassaan). Lisäksi lisävarustelista hyvinkin kattava, ei oo pahan hintainen eikä se 0,9 litranen bensaturbokaan ollut pöllömpi lähtökohdat huomioiden. Kivemmin se liikkui kuin silloinen 90hp 1.3Mjet Linea.

edit: Niin ja hämmästyin kuinka hiljainen se oli ajossa. Yleensä noi pienet on semmosia rengasmölypesiä että morjens.

Vastaa Viestiin