Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Aquatica kirjoitti:Kauhia pulma täällä.

Nykyinen työmatka on niin lyhyt, että diesel on järjetön.
Toisaalta haluaisin myös talviaamuna lähteä töihin autolla niin, että se on lämmin. Tai edes lämpenee nopeasti - tuo JTD vaatinee sen 30km kuormitusta, että lämpöä on oikeasti ees merkittävästi.
Moottorinlämmitin on, se ei paljoa auta.
Sisähaaraa ei ole.

Joten mietin niinkin riskiä vetoa, kuin auton vaihto (?!?). Mutta mihinkä? Jos vähän tuoreempaa kuin 2000-luvun ihan alkua katselee, bensakone voisi tulla jopa taloudellisesti kysymykseen. (Huom, nykyinen auto on velaton, joten mikä tahansa velallinen on varmasti kalliimpi kuukausitasolla ko tämä nykyinen).
Pitäis olla jotenkin erikoinen - esim. Sitikan hydrauliikkajousitus olisi moista erikoisuutta.
Työelämässä vaan aika auton laittamiseen on vähintäänkin kortilla, jaksamisesta puhumattakaan - eikä kuitenkaan huvita pajalle viedä kaikesta.

Eli onko kaartilla ehdotuksia 5-8keur hintaluokassa, väh. 2litraselle bensalle (tai jollekin 1.6turbolle tjsp) jostain, joka voisi toimia paremmin käyttöautona mutta jolla ei kyrppisi lähteä matkaan muutenkin kuin töihin? 159 hotsittaa, mutta sieltä se olis sitten TBi:tä tai JTS:ää med m32 - V6:een ei taida rahat riittää, etenkään vastaantulevan ketjurempan kanssa.

Ainiin, sais olla myös vähän huonommin ruostuvaa mallia ko 156 :D

EDIT: ne speksit...

Tehoa: sopivasti, että ei jalkoihin jää (2.0TS 156 esim. on ihan fine)
Tilaa: 4 ovea sivuille
Vaihteisto: manuaalia haetaan, toki jos joku nyt hyvän automaagin tm. tietää, saa ehdotella kyllä sellastakin
Vetotapa: kaikki käy
Hauskuus: jotain. Ei perus corollaa.
Ja tosiaan kulutaso: järkevä. En kaipaa mitään, missä mottia pitää korjata kerran viikkoon tai muuta valtavaa jatkuvasti (tiedän, pommi yksilö on pommi, mutta silti).
Perushuollot pitäis onnistua rasvamontussa normaalein työkaluin, eli öljyt ym.

Ja ei VW-konsernia. Se on liian kliininen.

Helppoa! Ei tarvitse edes merkkiä vaihtaa :-D
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8322165

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
MiTo pitääkin käydä kokeilemassa. Olis tuttua erikoisuutta (vaikka tuo nyt ehkä vähiten erikoinen oliskin).
Loistovinkki kyllä!

^^
Sekin olis kieltämättä vaihtoehto.
Muutenhan tuo on pahuksen hyvässä hapessa ja tykkään "tarpeeksi", mutta pohjanvaihto siihen lie pitänee jossakin välissä seuraavan parin vuoden sisään tehdä.

^^^
No, mulla on calixia tossa. TT-Thermo ois kiva vaihtoehto, mut pitäs vetää kaikki uusiksi ja se ois sit touhutonni sinne kaikkinensa...
Bussoa mietin, eikä siinä se jakopää ongelma olis jos teettäis jollain voorumilaisella. Se vaan, et pitäs löytää hyväpohjanen yksilö. Ja pitäs tuo JTD saada mennä vaihdossa, ainakin se ois helpointa niin :D

Ehkä se kaikkein paras akuuttiratkaisu olisi sisälämppäri - eli Calixin haarotus ja sisäpistoke. Sinne sais sitten jonkun tarpeeks järeän lämppärin, niin ois tuo sisätilaongelma fiksattu - sekä kotona, että töissä tolppa käytössä...

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

jyrkip

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Calix-Defa adapteri ja 1000w halpis 89€ pumpullinen lämppäri. Lisäksi sisähaara ja sulakkeen mukaan sisätilanlämpöä.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos tosi heviksi vetää, niin latoo sinne nykyisen setin jatkeeksi:
-Lämppäri Calix PH1500H tai PH2000H (riippuen siitä, jättääkö vanhaankin lohkariin sähkön kiinni)
-Pumppusarja Calix 1762010
-Webasto IPCU -rele (tai vastaava, kuitenkin sellainen jonka ei tarvitse jutella lämppärille toimiakseen)

Tuolla setillä saa ~2kW lämpöä jäähdytysnesteeseen ja siitä auton omalla lämppärillä myös sisälle. Siinä kun antaa töhöttää pari tuntia, saa tilattua yhteensä 4kWh lämpöenergiaa. Toki siitä osa karkaa ulkoilmaan asti, mutta eiköhän jotain jää sekä koneeseen että sisällekin. Toimii myös 10A ryhmässä.

Calixin lämppäri ja pumppusarja maksaa varmasti pirusti enemmän kuin Calix-Defa -adapteri ja TT-Thermo - tuon setin kuningasidea on kaikessa yksinkertaisuudessaan siinä, että pumppu on 12V pumppu ja sille on sarjassa virtalähde, joten niiden välistä on helppo ryöstää ohjaus sisäpöhöttimelle. Toisaalta, eipä se lopulta paha rasti olisi tehdä termostaattikytkentä, joka herättää sisäpöhöttimen kun jäähdytysneste on lämmennyt tarpeeksi tai lisätä vielä akkulaturi ja kuikuilla tilannetta siltä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Aquatica kirjoitti:Kauhia pulma täällä.
Enempi tilaa kuin Mitossa: http://www.nettiauto.com/fiat/bravo/8479401

147: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/8384163

C4, tosin ovia ei tarpeeksi: http://www.nettiauto.com/citroen/c4/8474943
Senza cuore saremmo solo macchine

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

hagger16 kirjoitti:Enempi tilaa kuin Mitossa: http://www.nettiauto.com/fiat/bravo/8479401
Ja mukana myös M32, jonka perään jo haikailtiinkin :silly:

No, ehkä se olisi jo porsinut, jos on porsiakseen?

Mites tällainen, kerettiläinen, ajatus; webasto tms. nykyiseen? Ei nimittäin nämä bensansäästöihmeetkään lämpene kuin jonnekin -7 °C keleille saakka. Siitä eteenpäin täytyy tinkiä puhallusnopeudesta, muutoin lämpömittarin neula jää kait ikiajoiksi (ainakin kun tulee liikennevalopysähdyksi / ruuhkakonttausta) lerpattamaan alaviistoon.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

insinörtti kirjoitti:a mukana myös M32, jonka perään jo haikailtiinkin
Ai siitä löytyy myös se herkku..

Tämä unohtui listauksesta: http://www.nettiauto.com/renault/megane/8444819
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@Hagger
Hmm, 147 ei iske - ei sitten vaan millään :( Siksipä tuota MiToa meinasin. Ja "tilaa" = tarpeeksi ovia, että saa kauppakamat kätevästi takapenkille :D
Satunnaisesti on muitakin matkaajia kuin minä tai minä + puoliso, joten se on aika pienellä priolla. Takaoviin tottunut ja niiden tuoma käytännöllisyys on kiva.
(Puoliso toki bongas itselleen mieluisan, MiTo QV:n...)
Bravo on kyllä ihan hieno ja ihan hauska ajaa, ainakin sen 10km koeajolenkin perusteella jonka moiseen joskus Deltalla tein huollon jäljiltä.

Tuo C4 VTS kyllä täyttäisi erikoisuusvaatimuksensa. Ja on sellaistakin tullut ropellettua (no, tais olla C3? En enää muista) ja kirottua sähköratkaisuja :D

^
Ei noi ekobensat lämpene ehkä niin hyvin, mutta viimasuojattuna kuitenkin moninkymmenkertaisesti paremmin kuin tuo JTD.
Tässähän on se todella hieno hehkuilla toimiva jäähdytysnesteen lämmitin, joka ei toimi. Eikä tässä maassa lie ketään, kuka osaisi oikeasti kertoa edes, että miksi. Yksi valistunut arvaus on ECU, koska siltä se ohjaus tulee.

Joo, raneratkasua miettinyt - oma kytkin ja rele, jota kautta ohjaussähköä sinne. Sittenhän se toimis aina halutessaan. Olsi todnäk kaikkein helpoin ratkasu kaikista. Ehkä. Mut täss äpäästään sitte siihen, kun jotenkin ei vaan jaksais lepotunteina askarrella.... Joo, tietty jos auton vaihtaa, tulee siihenkin joskus jotain vikoja jne.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Neljäovista Mitoa taitaa joutua hetken etsimään? Grande Puntohan on toki monellakin tavalla samaa settiä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei kukaan sanonut, että ne TÄYTYY löytyä. Mutta MiTo siis siksi että iskee paremmin mitä 147, mutta neliovinen ois pop. Olin ehkä surkea artikulaatioltani :D

EDIT:
Ja tosiaan siis speksit oli meinattu "pitäis olla", ei absoluuttisina. Enhän minä sitä älynnyt siihen laitella. Mutta näillä mennään.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuolta aiemmasta vaan tulkkasin, että 4 ovea olisi haaveissa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Haaveissa, mutta ei ehdoton. Oishan se iso muutos, kun aina ollut 4-ovista...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Itsellä oli kanssa puolikas ajatus, jos olisin takaovet jättäny pois auton vaihdossa, mutta kyllä se sitten jäi, kun asiaa valmiimmaksi mietti. Pätkät liikkuu helpommin, plus käytän itse takapenkkiä kauppakassin kuskaamiseen, jolloin oma luukku sinne auttaa kummasti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Nyt on kyllä listattu juuri samoja automalleja tuossa mitä itsekkin Ooppelin tilalle olen miettinyt. :mrgreen: Tuosta Meganesta ja yhdestä C4 VTS:stä sainkin jo vaihtotarjouksen mutta ei väliraha miellyttänyt. Pääsisipä tästä jo eroon. Ei mitään vikaa ole mutta vähän tylsä.

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Aquatica kirjoitti:Tässähän on se todella hieno hehkuilla toimiva jäähdytysnesteen lämmitin, joka ei toimi. Eikä tässä maassa lie ketään, kuka osaisi oikeasti kertoa edes, että miksi. Yksi valistunut arvaus on ECU, koska siltä se ohjaus tulee.
Jaa mikä? :shock: Hehkuilla toimiva jäähdytysnesteen lämmitin? Eikös sellaista sanota yleensä (diesel-)moottoriksi? Todella hienohan se on toki.
Kyllä 2,4 JTD lämpenee ihan hyvin, jos vain termostaatti on kunnossa. Toki Thesiksessä on hieman enemmän lossia liikuteltavaksi ja hukkatehoa siksi enemmän, mutta ei se ero ole mitenkään nin suuri, että selittäisi eron lämpenemisessä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Katsos, tässä on tulipellissä laite jäähdytysletkussa, mihin menee 3kpl 200W teholla lämmittäviä hehkuja. Tarkoitettu kylmälle ilmastolle, jotta sisätilaan saisi lämpöä lisää ja enemmän ja nopeammin. Uudempi iteraatio samasta on sähköinen lämmitysvastus ilmakanavassa.

Ja mulla on EGR blokattu, se saattaa aiheuttaa hidastuvaa lämpenemistä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tässä iltaa vähän käytetty laskeskellessa Krakenin tahdissa.

Laskeskelin, että 155TJET MiTo kustantaisi ~75eur/kk enemmän kuin nykyinen, velaton JTD. Tässä on laskettu vähän huoltorahaa/vuosi, verot, vakuutukset, arvioitu polttoaineenkulutus (7litraa satkulle lelubensaa, eli E10) 21tkm ajosuoritteelle, velka. Tuo olis varsin päheä ratkaisu - etenkin jos esim. vakuutuksista saisi vielä nipisteltyä pois (rahoitukselle pakolla vakuutustakin enempi ko nyt, toki jos saa vaikka 300eurolla jonkun tarjouksen eikä melkeen 700eurolla ni sithän se o jo halvempi vuositasolla).
Ainakin kunnes jotain hajoaa :lol:

Kattelin tossa kans Abartti-Bravoa. Tai siis Torinoa. Mikä lie. Hieno olis kans. Ehkä jopa sopivan hauska. Se vaan karkaa korkeamman hinnan takia vähän kauas - tai noh, kaikkihan riippuu.

Kyl tää nyt vähän taitaa olla niin, et jossain määrin on ostohousut vedetty niskaan :silly: :crazyeyes:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ei muuta kuin ostohousut jalkaan ja koeajoille. Sillähän siitä taudista pääsee (vähäksi aikaa) :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Joo, ehdottomasti parempi vetää ostohousut jalkaan kuin niskaan. :silly:
Tein itse - säästin

Avatar
Eero
Viestit: 2846
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aquatica kirjoitti:Tässä iltaa vähän käytetty laskeskellessa Krakenin tahdissa.

Laskeskelin, että 155TJET MiTo kustantaisi ~75eur/kk enemmän kuin nykyinen, velaton JTD. Tässä on laskettu vähän huoltorahaa/vuosi, verot, vakuutukset, arvioitu polttoaineenkulutus (7litraa satkulle lelubensaa, eli E10) 21tkm ajosuoritteelle, velka. Tuo olis varsin päheä ratkaisu - etenkin jos esim. vakuutuksista saisi vielä nipisteltyä pois (rahoitukselle pakolla vakuutustakin enempi ko nyt, toki jos saa vaikka 300eurolla jonkun tarjouksen eikä melkeen 700eurolla ni sithän se o jo halvempi vuositasolla).
Ainakin kunnes jotain hajoaa :lol:

Kattelin tossa kans Abartti-Bravoa. Tai siis Torinoa. Mikä lie. Hieno olis kans. Ehkä jopa sopivan hauska. Se vaan karkaa korkeamman hinnan takia vähän kauas - tai noh, kaikkihan riippuu.

Kyl tää nyt vähän taitaa olla niin, et jossain määrin on ostohousut vedetty niskaan :silly: :crazyeyes:
Mites Linea? Vähän ajettuja T-Jettejä saa kohtuurahaan: http://www.nettiauto.com/fiat/linea/8506778
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Mä soittelin HANULLE siittä Raision MITO T-Jetistä.
Auton pitäisi olla siistissä kunnossa, mutta minkäälaisia lämmittimiä siinä ei ollut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, niinhän se ilmoituksessakin lukee. Se olisi sellanen useamman satasen lisäpanostus, mutta vois olla ihan kannattavaa...

^^
Lineasta on hieman kokemuksia, penkit ei vakuuttaneet.
Hinnaltaanhan ne ei pahoja olisikaan.

En toki ole uudempia käynyt edes koeistumassa, mut onneksi tässä ei ole mikään hengenhätä 8)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Miton ja Punto Evon (sporttiversion) penkit ovat kyllä paremmat kuin Lineassa, sikäli jos Linean t-jetissä on samat penkit kuin m-jetissä ja bensavaparissa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Ohhh tuo Megane on hieno. :o:
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mitäs mieltä Aquatica olisi Facelift 147:sta, on ainakin omasta mielestä ihan hauska, perkeleen kiva ajaa, saisi 4 ovea ja kohtuu hinnalla, ja kun joutuu roplaa, tekniikka on tuttua ?

E: ei pitäisi mädäntyä yhtä helposti kuin 156... :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
147 ei vaan iske :(

Käytännössä siis MiTo/Bravo Torino Sport on se linja. Aika vähän vaihtoehtoja... Mut onneks mul ei oo kiire ;)

Gusse
Viestit: 905
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Aquatica kirjoitti:^
147 ei vaan iske :(

Käytännössä siis MiTo/Bravo Torino Sport on se linja. Aika vähän vaihtoehtoja... Mut onneks mul ei oo kiire ;)
Hauskin ja Alfamaisin ajettava noista on 147. Välillä tulee nykyisen Giulietan ratissa myös ikävä vanhaa 147:aa. Mut jos ei iske, niin ei iske :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

No juu, jos ei iske niin ei ole hyvä. Mulla oli vähän samat fiilikset kunnes kokeilin lainassa :)

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Minä en tiedä Alfoista mitään! Kun mun mielestä hauskin Alfa ajaa on ollut MiTo, hands down... Voi voi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mitokin vaikuttaa ihan hauskalta, sellaista olen katsellut muijalle, mutta muija taasen haluaisi sen uuden mallisen a pikku mersun. Ei sekään tosin hullumalta vaikuta...

Avatar
Smiik
Viestit: 212
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Aquatica kirjoitti: Käytännössä siis MiTo/Bravo Torino Sport on se linja. Aika vähän vaihtoehtoja... Mut onneks mul ei oo kiire ;)
Miksi Bravosta ei kelpaa normi Sport? :P Mitä erikoista/erilaista tuossa Torinossa on? Käsittääkseni Bravo on vain saanut tuon Torino lisänimen viimeisiin malleihin (2010+ vm).
Minulla oli 1,5v ajan Bravo Sport 2008 (bensa) ja se oli kyllä ihan hyvä auto. Varsinkin 150hv -> 180hv ohjelmoituna moottori tuntui sellaiselta kuin pitääkin. Jos jotain pitää moittia, niin onhan siinä hieman pintakova alusta, joka kuitenkin antaa korin kallistella kovemmissa kurveissa sekä turhan kevyt ohjaus (jopa sport-moodissa), jotka vievät kyllä hieman sporttista tunnelmaa pois. Pienenä miinuksena myös korkeahko bensankulutus (minulla maantie-/moottoritiepainotteisessa ajossa pyöri 7-8 litran välillä) lyhyehköjen välitysten takia.

Mitosta ei ole kokemusta, mutta olisi mukava koittaa.. Ilmeisesti tuo 1.4 T-Jet 155hv on sama moottori kuin Bravossa? Liikuttaa varmaan Bravoa pienempää koppaa ihan mukavasti. :twisted:

Gommi
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gommi »

Aquatica kirjoitti:Kauhia pulma täällä.

Nykyinen työmatka on niin lyhyt, että diesel on järjetön.
Toisaalta haluaisin myös talviaamuna lähteä töihin autolla niin, että se on lämmin. Tai edes lämpenee nopeasti - tuo JTD vaatinee sen 30km kuormitusta, että lämpöä on oikeasti ees merkittävästi.
Moottorinlämmitin on, se ei paljoa auta.
Sisähaaraa ei ole.

Joten mietin niinkin riskiä vetoa, kuin auton vaihto (?!?). Mutta mihinkä? Jos vähän tuoreempaa kuin 2000-luvun ihan alkua katselee, bensakone voisi tulla jopa taloudellisesti kysymykseen. (Huom, nykyinen auto on velaton, joten mikä tahansa velallinen on varmasti kalliimpi kuukausitasolla ko tämä nykyinen).
Pitäis olla jotenkin erikoinen - esim. Sitikan hydrauliikkajousitus olisi moista erikoisuutta.
Työelämässä vaan aika auton laittamiseen on vähintäänkin kortilla, jaksamisesta puhumattakaan - eikä kuitenkaan huvita pajalle viedä kaikesta.

Eli onko kaartilla ehdotuksia 5-8keur hintaluokassa, väh. 2litraselle bensalle (tai jollekin 1.6turbolle tjsp) jostain, joka voisi toimia paremmin käyttöautona mutta jolla ei kyrppisi lähteä matkaan muutenkin kuin töihin? 159 hotsittaa, mutta sieltä se olis sitten TBi:tä tai JTS:ää med m32 - V6:een ei taida rahat riittää, etenkään vastaantulevan ketjurempan kanssa.

Ainiin, sais olla myös vähän huonommin ruostuvaa mallia ko 156 :D

EDIT: ne speksit...

Tehoa: sopivasti, että ei jalkoihin jää (2.0TS 156 esim. on ihan fine)
Tilaa: 4 ovea sivuille
Vaihteisto: manuaalia haetaan, toki jos joku nyt hyvän automaagin tm. tietää, saa ehdotella kyllä sellastakin
Vetotapa: kaikki käy
Hauskuus: jotain. Ei perus corollaa.
Ja tosiaan kulutaso: järkevä. En kaipaa mitään, missä mottia pitää korjata kerran viikkoon tai muuta valtavaa jatkuvasti (tiedän, pommi yksilö on pommi, mutta silti).
Perushuollot pitäis onnistua rasvamontussa normaalein työkaluin, eli öljyt ym.

Ja ei VW-konsernia. Se on liian kliininen.
Itselläni vähän sama tilanne.. 159 nököttää parkkiksella pressun alla, koska en näe hirveästi järkeä ajaa n. 7km työmatkaa dieselillä.. Rehellisesti tuo matka ei ole järkevä millään autolla, mutta julkisilla saat tuhlattua tuohon 10 min matkaan 30 - 40 min. Ei kiitos.

Oma ratkaisuni on ostaa / vaihtaa tonnin rouskuja sarjassa siihen asti, että mieleinen löytyy. Ugh. :lol:

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kannattaa ottaa se peite pois siitä, ettei maalipinta hinkkaannu kulmista puhki. Myös kosteus muhii sielä peitteen alla ja auto ruostuu helpommin.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja billy »

Nettiautossa ehti olla viikon (?) viimeisen vuosimallin Brera (vm.2010) sillä halutuimmalla (?) 1750 TBi koneella. Kuka sen vei meikäläisen nenän edestä? :agrue:

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja billy »

Abarth kirjoitti:Kannattaa ottaa se peite pois siitä, ettei maalipinta hinkkaannu kulmista puhki. Myös kosteus muhii sielä peitteen alla ja auto ruostuu helpommin.
Tämä.

Ainoa fiksu paikka pitää peitettä auton päällä on kuivassa tallissa pölyn tms. vuoksi. Itsekin pidin (hölmöyttäni) muutama syksy takaperin silloisen harrasteautoni päällä syksyllä vajaat 2kk peitettä. Ihan sellaista autoille tarkoitettua ulko/lumipeitettä, joka kiristyy kulmistaan kuminauhamaisilla "resoreilla" auton ympärille. Ympäristönä oli rivitalon maapohjainen parkkipaikka ja ympärillä jonkin verran puita / korkeita puskia. Kuvittelin että säästää maalipintaa ym. kun syksyiset puista ja puskista tippuvat lehdet (ja muu niistä valuva skeida) ei "tarraa" ja jäädy maalipintaan kiinni jne. No näin jälkikäteen voin ihan kokemuksesta sanoa että peitteen pito teki varmasti enemmän hallaa kuin hyötyä autolle.

Vaikka peitteen kuinka kiristi resoreilla auton ympärille niin ei tarvinnut olla kummoinenkaan tuulenpuuska kun peitteen eri osat väpättivät maalipintaa vasten. Ja vaikka auton oli kuinka pessyt ja vahannut ennen sen peittelyä niin paska löytää tuulen nostattaman pölyn muodossa tiensä aivan jokapaikkaan.

Enää en itse peittelisi mitään muuta kuin maalausta odottelevaa harrasteaihiota ulos.

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

billy kirjoitti:Nettiautossa ehti olla viikon (?) viimeisen vuosimallin Brera (vm.2010) sillä halutuimmalla (?) 1750 TBi koneella. Kuka sen vei meikäläisen nenän edestä? :agrue:
Löytyy piakkoin forumilta nimimerkillä "mikä neuvoksi kun laatikossa rahisee?" :silly:

Hienohan se TBi Brera oikeasti on, M32 tai ei!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

lerppu kirjoitti:
billy kirjoitti:Nettiautossa ehti olla viikon (?) viimeisen vuosimallin Brera (vm.2010) sillä halutuimmalla (?) 1750 TBi koneella. Kuka sen vei meikäläisen nenän edestä? :agrue:
Löytyy piakkoin forumilta nimimerkillä "mikä neuvoksi kun laatikossa rahisee?" :silly:

Hienohan se TBi Brera oikeasti on, M32 tai ei!
Noo, ei se m32 nyt niin paha oo jos se porsii...Ymmärrän toki närästyksen ja etenkin tilanteessa jossa se porsii jostain viiden tonnin kiesistä :( ...

Vai onko tauti vienyt järjen?

:mrgreen:
Viimeksi muokannut jkk, 10 Tammi 2017, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pitänee selventää että leukailin vain, en hakenut sitä Breraa itse, joku tuntematon sen skottasi. Harkitsin kyllä, mutta on tässä ollut nyt pari muuttujaa...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Smiik kirjoitti:
Aquatica kirjoitti: Käytännössä siis MiTo/Bravo Torino Sport on se linja. Aika vähän vaihtoehtoja... Mut onneks mul ei oo kiire ;)
Miksi Bravosta ei kelpaa normi Sport? :P Mitä erikoista/erilaista tuossa Torinossa on? Käsittääkseni Bravo on vain saanut tuon Torino lisänimen viimeisiin malleihin (2010+ vm).

Mitosta ei ole kokemusta, mutta olisi mukava koittaa.. Ilmeisesti tuo 1.4 T-Jet 155hv on sama moottori kuin Bravossa? Liikuttaa varmaan Bravoa pienempää koppaa ihan mukavasti. :twisted:
Torino oli eka ei-vakion näköisillä penkeillä. MiTon penkit näyttää paremmalta mitä Bravon vakiot...

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Ei kai tuossa se juju ole "torino", vaan sport, jossa on ne paremmat (tai ainakin paremman näköiset) penkit + muutoinkin parempi varustelu ainakin alkupään autoissa. Blue&Me:tä lukuunottamatta aika samalta näyttää heebelien määrä kuin mitä sporteissa oli alusta alkaen. Dynamicit sen sijaan oli aika karuja, mutta AK:n aikana niihin lisäiltiin aiemmin vain sporteissa/lisävarusteena ollutta tauhkaa.

Näyttäisi olevan yksi vm 2010 sporttikin tarjolla ja samaan hintaan kuin QV Mito, mutta Miton lailla siinäkin on puolitoista satkua mittarissa.

No, jos on uskallusta lotota M32 kanssa (sehän näissä kaikissa on), niin kyllä QV tai sport tosiaan pitää ottaa :twisted:

BTW automaagi-ilmastointi olisi kanssa kiva (syystä että Bravossa se toimii, toisin kuin giulietassa) ja peruutustutka on melkein välttämätön, koska takaviistoon ainakin Bravossa on jäätävät katveet eikä ainokainen peruutusvalo valaise kuin katvealuetta, jota ei näe peileistä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuo peruutusvalosyndrooma on kyllä todella monessa nykyautossa.
Voi tehdä rumasti (valonheitin puskuriin), nätimmin (järein ledi, minkä rahalla saa) tai sitten kamera/tutka.

En tiennyt Sportin olevan samaa kuin Torino - siis käytännössä. Nyt noita Sporteja käyn läpi vaihtoehtoisesti.
Ja joo, M32 on riski. Mitäs se kustantaa kaikkinensa, 3keur? (työt + osat) - vai meneekö halvemmalla Bravo/MiTo-kokoluokassa?

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Team F40 näkyy mainostaneen 159:n uudelleenlaakerointia 2 k€ (vaan oliko valmiiksi irrotettuun lootaan...?), kaipa ne Miton/Bravon tekee samaan hintaan. Tuskin siinä halvemmalla pääsee, vaikka kytkimessä tms. onkin saatettu vähän köykäisempiä komponentteja käyttää. Näillähän oli tapana ruveta luistattamaan kytkintä, jos lastutuksella nosteltiin väännöt yli 280...

Torino eli liittyne sporttiin mitenkään suoraan. Dynamic vs. sport varustelussa oli iso ero (muutakin kuin helmalevikkeet + sport nappi) Deltan aikana, mutta AK:n aikana just tällaisten varustepakattien myötä dynamic, vai millä ne perusmallit ikinä tunnettiinkaan, nousivat aika liki sporttia. Jotta 2 k€ hintaerolle olisi tästä huolimatta katetta, perusmallien tehot tiputettiin 150 -> 120 hv. Tosin käytännössähän nämä taisi olla "ylitehoisia" ja etenkin näissä kuristetuissa kivasti lastutusvaraa...

Sporteissa oli mm nahkaratti (joka rupesi parin vuoden jälkeen kesimään :roll: ), kopan väristä riippuen siniset tai punaiset somisteet + tikkaukset penkeissä, jäykemmät iskarit, 17" aluvanteet (tummaharmaat = jarrupöly ei näy = loistovalinta laiskalle puunaajalle), punaiset jarrusatulat (uuh, babe), sumu/kulmavalot, helmalevikkeet (jotka aika kivasti suojaa kylkiä kiveniskemiltä) ja se sport nappi, millä sai ohjaustehostusta vähän vähemmälle = tuntoa paremmaksi. Aikalailla samat näykyy olevan tässä torinosportissa, joten sporttiin lisämääre torino ei tuone paljoa lisäarvoa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Näin mä vähän aavistelinkin.

Ei varmaan mitään järkevää keinoa tietää, missä on Xenonit ja missä ei? Ykkösvaihtoehto edelleen on MiTo - koska Alfa - mutta jos kakkoseen (:D) joudun tyytymän, pitää pyrkiä löytämään sitten se eniten sopiva. Monta saman hintaluokan 150T-Jettiä löytyy, parissa mainitaan xeenonit - monessa ei. Ulkoisesti kuitenkin umpiot näyttää ihan samalta...
Aijoo, sitten se, et miks jollain on manuaali-ilmastointi vielä vuonna 2008....

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ainakin ePER voisi kertoa xenoneista, kun rajaa auton alustanumerolla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ Ei tainnut Bravoon saada xenoneita muutoin kuin erikseen lisävarustelistalta ruksimalla. Jäi harmittamaan, kun en omaani moista ruksia laittanut - Bravossahan xenon = kaksoisxenon + halogeeniapukaukovalo = kylä lähtee. Todella harvinainen varuste tämä ainakin alkupään autoissa. Jos näitä nyt löytyy helposti, niin olisiko pukattu muunnossarjaa sisään? Senhän tuntee siitä, ettei ole automaattista korkeudensäätöä.

Manuaali-ilmastointi, koska automaagista piti maksaa lisähintaa. Ei fiateihin ollut mitään business -pakettia, missä olisi tämmöiset saanut kohtuuhinnalla. AK tosin jalosti jossain välissä tämän vielä pitemmälle, "parhaimmillaan" lisävarusteita oli ruksittavana ruhtinaalliset 4 kpl ja nekin tyyliin kumimatot tai roiskeläpät...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja juuuso »

insinörtti kirjoitti:No, jos on uskallusta lotota M32 kanssa (sehän näissä kaikissa on), niin kyllä QV tai sport tosiaan pitää ottaa :twisted:
Eikös QV:ssä ole C635-loota?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Internetin ihmemaailma kertoo sen olevan melko lailla samaa kuraa...
Dieseleissä on M20/M28..

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

En tiedä missä määrin Nuova Deltan ominaisuudet Bravoon pätevät, mutta kun kerran velipojat ovat, niin suositan Bravon kohdalla ainakin tsekkaamaan ovatko H7-polttimot itse vaihdettavissa. Deltassa käytännössä eivät. Kerran kesällä sain ne vaihdettua, mutta syssymmällä tai pakkasessa ei hermo kestänyt ähräämistä. Heikko näkyvyys polttimolle, olematon tila molemmin puolin, vaikka irrotettavat osat ottaisikin edestä. Luigin kostona teräväreunaiset raudat juuri polttimon takana (ilman mitään mielekästä syytä..) ja umpion pulttaus kiinni puskuriin umpion alta. Omatoimisesti sitä ei autoa ylös nostamatta saa purettua irti keulalta.

Kai siitä vaikeudesta jotain kertoo sekin, että 2x päädyin suosiolla Autokeskukseen vaihdattamaan polttimot. Molemmat samalla kaavalla, ensin vaihdetaan pikahuollossa (väärin) ja sitten ajan kanssa uudelleen. Ne kun menevät yleensä aina väärin paikoilleen. Tästä syystä suosin laadukkaita peruspolttimoita ja ostin koko satsin pitkille ja lyhyille kerralla...H7:t eivät kestäneet vuottakaan tuon keulalla, joten tämä on ihan todellinen ongelma. Ääni ksenoneille, jos Bravosta jostain sellaiset siis löytää.

Grande Punto/Punto Evo/Punto ja Linea ovat samaa rimpulakamaa keskenään, en sekoittaisi Bravoon tai Deltaan. Fiat 500 on näitä parempi ja ennen kaikkea hauskempi ajaa ja kaikella tavalla laadukkaamman oloinen. Meillä 500 on kestänyt yhtä moottoriselkkausta lukuunottamatta läjässä ok. 1.äkänen Multijet vie autoa vaivattomasti ja taloudellisesti. Ostakaa sellainen!

Jollei tila riitä, pitäisin kyllä Deltaa muuten autona, jota kyselijän kannattaisi käydä katsomassa. On niitä nettiautossa pari tälläkin hetkellä myynnissä. Bravoa laadukkaamman oloinen, eikä jää minusta 159:llekään juurikaan. Ohjauksessa 159 on valovuoden edellä tätä Deltan sähkötehosteista, vaikka sekään ei ole huono kun pääsee makuun ja tottuu siihen. Tarkka se on, vaikka tunto synteettinen onkin. Sellaista 159:n majesteetillisuutta ja jyhkeyttä Deltassa ei ole, vaikka suuntavakaa ja hyvä matka-auto onkin. Mulla oli 1.6 Multijet ja sen voimat ja talous ovat kyllä kunnossa. Tilaahan Deltassa on takana aivan poskettomasti ja säätyvät/siirtyvät istuimet antavat vaihtoehtoja paljon. Kova kuin kivi, mutta menettelee kyllä istua muuten pidemmänkin miehen. Tässä mielessä 159 taas on aivan aneeminen. Takapenkki sopii korkeintaan seitsemälle kääpiölle...

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

Kakkosautoksi polttelis hommata loppupään varttikutonen tai 5d 147. Ehkä jopa busso 166/GT voisi olla mahdollisia jos oikein sopivan löytäisi. Mutta kyllä tää etsiminen on takkuista. Olen jääräpäisesti ollut sillä kannalla että Alfassa kuuluu olla nahkapenkit, ja sehän vie vaihtoehdot lähelle nollaa. Aikani etsiskelyn jälkeen akselilla nettiauto/blocket/bytbil/auto24.ee laitoin vielä ostoilmonkin tuonne ostetaan palstalle ja kas; yhteydenottosaldo on so far tasan nolla.

Eipä tuo suuresti yllättänyt, mutta kohta alkaa jo väkisin katsella muita merkkejäkin. Vai pitäisikö vaan luopua nahkapenkeistä... :(
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^HeiHeiHei - Heiheihei-hei! Eipäs ostella busso 166:sia pois markkinoilta! Minä haluan sellaisen. Ongelmana tuo "miltä markkinoilta"... Nettiautossa on pitkään roikkunut FL 166 tessulla, kangaspenkeillä ja yleisellä ankeudella. Minkälainen tuo 166 on vajaamoottorilla ajella?

Vastaa Viestiin