Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jos haku ulottuu ulkomaille asti, niin eikös sopivilla spekseillä luulisi löytyvän?

Lisäksi näyttäisi olevan tarjolla samalla rahalla 159 Q4, Brera ja muita mukavia..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

Lähin (ainoa) Busso FL 166 on etelä-Ruotsissa. http://www.bytbil.com/skane-lan/personb ... 3-10152071

Kotona ja kilvissä, kaikkineen varmaan kahdeksan tonnia. Hieno kun helvetti, mutta järki hakkaa vastaan maksaa yli 200 ajetusta kakkosautosta jossa remmin vaihto on ovella kahdeksan tuhatta.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

^^Ulkomaanhaku rajoittunut lähinnä Tukholmanseutu ja Tallinnan seutu. Tarkoitus kuitenkin ensisijaisesti hankkia puolijärkevä kakkosauto suht pienellä budjetilla. Eli pääpaino ollu 156/147 akselilla ja välistä karkaa mopo tuonne busso GT/166 osastolle haaveilemaan. Mitä muuten nyt viimeisen korotuksen jälkeen on käyttömaksu jos co2 on 295 grammaa? EDIT: mukavat 518,66 €, kyllä tää on hiano laji :lol:
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Halpaa, hyvää kakkosautoa.. Itse katselisin tuossa tilanteessa kotimaisia, tuoreempia 2.0 147:ja, viidellä ovella ja ilman nahkoja.. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Anteeksi OT mutta herran varjele kun tuo on MAUKAS.

Kuva
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

hagger16 kirjoitti:^Halpaa, hyvää kakkosautoa.. Itse katselisin tuossa tilanteessa kotimaisia, tuoreempia 2.0 147:ja, viidellä ovella ja ilman nahkoja.. :wink:
No joo, oikessa olet. Nettiin putkahti eilen aika siistin oloinen yksilö. Toisaalta voisi rauhassa katsoa keväämmälle jos jotain putkahtais myyntiin...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Yritän kovasti myös tykätä 147:sta. Mutta en kykene. Mikä siinä ny on!?

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Mulla on vähä sama, edit: faceliftin perä on ihan hieno ja prefaceliftin keula. (+GTA toki maistuis)

edit2: No jos tämmönen olis bussolla niin olis maukas
Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

mml kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Halpaa, hyvää kakkosautoa.. Itse katselisin tuossa tilanteessa kotimaisia, tuoreempia 2.0 147:ja, viidellä ovella ja ilman nahkoja.. :wink:
No joo, oikessa olet. Nettiin putkahti eilen aika siistin oloinen yksilö. Toisaalta voisi rauhassa katsoa keväämmälle jos jotain putkahtais myyntiin...
Just tuommosta, mutta toisen väristä. :mrgreen:
Välillähän on sattunut joitakin yksilöitä nahkoillakin, joten jos ei ole kiire, niin kannattaa vielä katsella. Tosin, jos muuten sattuu hyvä yksilö sopivaan hintaan..
lerppu kirjoitti:Yritän kovasti myös tykätä 147:sta. Mutta en kykene. Mikä siinä ny on!?
En minä tiedä, mikä teissä on vikana. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

lerppu kirjoitti:Yritän kovasti myös tykätä 147:sta. Mutta en kykene. Mikä siinä ny on!?
käy kokeilemassa moista. Onhan tuo ensimmäinen mallisarja vähän väsyneen näköinen keulasta, uudempi on mun mielestä sopivan särmikäs.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mulla kyllä tosiaan tökkii 147 ulkonäöltään. Oikeastaan GTA ainoa, joka näyttää edes melkein hyvältä :(
Sinänsä harmittaa vietävästi, että se olis todennäköisesti "just mulle", mutta koska se vaan näyttää väärältä.

Sama juttu 166pre-FL:n keulan kanssa, ainakin henk.koht... Ei vaan kykene. Vaikka auto olisi muuten 150%, niin jäisi pre-FL ostamatta.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

hagger16 kirjoitti:
mml kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Halpaa, hyvää kakkosautoa.. Itse katselisin tuossa tilanteessa kotimaisia, tuoreempia 2.0 147:ja, viidellä ovella ja ilman nahkoja.. :wink:
No joo, oikessa olet. Nettiin putkahti eilen aika siistin oloinen yksilö. Toisaalta voisi rauhassa katsoa keväämmälle jos jotain putkahtais myyntiin...
Just tuommosta, mutta toisen väristä. :mrgreen:
Ai sä et tykkää tosta väristä. Paha sanoo millanen se on kun aurinko ei vaalenna sitä. Anyway on kuulemma suomen ainoa ton värinen omistajansa mukaan. Tuli soitettua siitä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no on niitä useampi, itseasiassa Espoossa muutama tuon lisäksi. Hieno auto :) meikäläisen vanhalla postireitillä otettu nuo kuvat 8)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

mml kirjoitti:Ai sä et tykkää tosta väristä. Paha sanoo millanen se on kun aurinko ei vaalenna sitä. Anyway on kuulemma suomen ainoa ton värinen omistajansa mukaan. Tuli soitettua siitä.
En oikein. Mutta vaikuttaa muuten hyvälle, joten ei väri autoa pahenna jne. Ei ole ainakaan ihan tavallinen väri, mikä tietysti on plussaa.
Anna mennä, jos itseäsi miellyttää. :wink:

Vähennät sen huoltamattoman jakopään hinnasta. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aquatica kirjoitti:Internetin ihmemaailma kertoo sen olevan melko lailla samaa kuraa...
Ensin korjaus: Juuso on oikeassa. Minulla muisti pätki eli kuvittelin 155 T-Jettejä myydyn QV-leimalla ennen kuin 170 hv MA tuli markkinoille. QV aina MA koneella = aina C635 lootalla. T-Jet taas aina M32 ainakin Mitossa. Giulieatasta en sitten olekaan ihan 100 varma… mutta Bravosta olen; aina M32.

C635 ei ehdottomasti ole samanlaista kuraa kuin M32. Lueskelin just noita samoja juttuja ja yksi aika hyvin perusteltu mielipide osui eteen. C635 ongelmat ovat lähinnä olleet synkroihin liittyviä (vollotusta, vähän nihkeää vaihteen kytkeytymistä tms) = myrsky vesilasissa? Laatikoita on kyllä korjailtu, mutta ehkä enempi varmuuden vuoksi ja jo takuuaikana. M32 -pommissa puolestaan on useimmiten niin pitkä viivesytytys, että takuu on useimmiten jo loppunut ja 50-100 % remontin kustannuksista kaatuu auton onnelliselle 2. omistajalle. Ja kun sitä ikää on jo, pistetään ”samalla vaivalla” kytkinkin uusiksi…
Kivijärvi kirjoitti:suositan Bravon kohdalla ainakin tsekkaamaan ovatko H7-polttimot itse vaihdettavissa. Deltassa käytännössä eivät.
Onko Deltan keulaan onnistuttu joku lisäjekku kehittämään? Minä olen remonttihommissa aika käsi, mutten silti pitänyt Bravon polttimonvaihtoa erityisen haastavana. Sen verta kolosessa poltin on, ettei sitä näe, vaan homma pitää hoitaa käsikopelolla -> menee jokunen minuutti ”esileikkeihin”, kun pitää selvittää kiinnitysmekanismin toiminta. Vrt. seurattuani sivusta Stilon polttimonvaihtoa huoltoliikkeessä jouduin välittömästi heittämään romukoppaan haaveet onnellisesta lopusta omin käsin suoritettuna. :wink:

Polttimonvaihtotarvetta harventavat myös päiväajovalot, jotka ovat vakiona kait kaikissa MiToissa ja Deltassa. Bravoonkin moiset on helppo viritellä, koska valoautomatiikka on fiksusti tehty = valot saa pois päältä moottorin käydessä. Tosin ilman tätäkin tunnetusti pitkäikäiset yönsärkijät kesti vuoden/16 tkm.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Gusse
Viestit: 900
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^Onkohan Deltan moottoriversioissa eroja valojen vaihdon suhteen? Koska minusta ei Deltan valojen vaihto ollut mitenkään ongelmallista :roll:. Itsellä oli siis Delta 1.4 tjetillä ja sen myynti harmittaa vieläkin hieman :? ja tulee välillä nytkin katsottua niiden myyntiilmoituksia, mutta ei ole oikein tullut yhtään vastaan yhtä hyvillä varusteilla mitä oma oli.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Eli siis ei poikkea 156:sta?
Ei tonne mitään näe. Johdot on todella lyhyet, teräviä kulmia jne. Sokkona tehtynä, tarpeeks moneen kertaan niin onnistuu jo ihan noppeesti...

Delta ei tule omalla kohtaa kyseeseen - en tykkää siitä ihan niin paljoa mitä 159:stä ja 159:kin ainoa moottorivaihtoehto oikeasti on TBi. En halua JTS:ää. Toisaalta taas JTDm olisi ainoastaan 2.4litraisena (tai viimeisen generaation 2.0litraisena ehkä vieläkin mieluummin), mutta kun nyt sitä bensaa katsellaan.
Tietty mun tavalla tässä menee niin, että jos/kun saan auton vaihdetuksi, 3kk siitä päätetään muuttaa jonnekin Keskelle Ei Mitään(TM) ja pitää vaihtaa Dieseliin... Mut se on sit sen ajan murhe. :D

PS.
Tällä hetkellä listalla:
MiTo TJet Distinctive 155 (miinuksia manuaalisesta kylmästöinnistä, ei cruisea, audio)
Bravo Sport TJet 150 - ok varustelut, mutta audiosta miinuksia, ei cruisea
Bravo Sport TJet 150 - hyvät varustelut, ml. ne DRL:t (AUTOMATIC HEADLIGHT SWITCHING Yes (051)) sikäli kun tuo sitä tarkottaa, Blue&Me. lampunpesurit, CRUISE

MiTo hotsittaa eniten, koska se on MiTo. Paras hinta/soveltuvuussuhde taas tulee jälkimmäisestä pravooosta.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mikäs 159:in jts:ssä ahdistaa? Isompi noista ainakin omasta kokemuksesta oli ihan kiva ja vääntävä. Vaihteisto oli mun mielestä parempi kuin giulietan c635 vaihteisto eikä ollut m32 rohinoita.

Onko muuten Alfan ja Fiatin 1.4 tjet koneet samoja mitä Opelin uusissa 1,4 ecoflex nimellä löytyy?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:^mikäs 159:in jts:ssä ahdistaa?
GM.
Jakonarut...

Ja jotenkin vaan esim. 2.2JTS tuntuu kauhean vanhanaikaiselta.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mun 156 ostettiin pois alta reilu viikko sitten.
Luonnollisesti meinasin ostaa Buick Rivieran 90-luvun lopulta korvikkeeksi perehtymättä kummemmin kyseiseen laitteeseen, mutta yksilön kunto oli sen verran 'hapan' että jäi kauppaan.
Kävin sitten samointein hakemmassa Mitsubishi 3000GT:n sen enempiä perehtymättä tänään Espoosta.
Historia on kokolailla pimennossa, Pohjois-Amerikasta muutama vuosi sitten ilmeisesti laivattu. Tykkään :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

jkk kirjoitti:^mikäs 159:in jts:ssä ahdistaa? Isompi noista ainakin omasta kokemuksesta oli ihan kiva ja vääntävä.
Kulutus nyt ainakin noiden itsestäänseovyyksien lisäksi. "Dieselveron" maksaminen pienillä kilsoillakin tulee halvemmaksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Aquatica kirjoitti:
jkk kirjoitti:^mikäs 159:in jts:ssä ahdistaa?
GM.
Jakonarut...

Ja jotenkin vaan esim. 2.2JTS tuntuu kauhean vanhanaikaiselta.
Ehkä "vanhanaikainen" voi olla nyt reilun 10v perästä mutta auton esittelyajankohtaan ei niinkään. Erinomaisen hyvä moottori käyttöominaisuuksiltaan, tuo jakoketju on se heikko lenkki mutta onneksi helpohko vaihtaa...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Vanhanaikaisella tarkotin sitä, mitä litroilla saadaan. Eli kova kulutus - ja viisysi on ehkä kuitenkin pikkusen iso noin "mopolle" koneelle.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:^
Vanhanaikaisella tarkotin sitä, mitä litroilla saadaan. Eli kova kulutus - ja viisysi on ehkä kuitenkin pikkusen iso noin "mopolle" koneelle.
No jaa, 185 kaakkia liikutti tota ihan riittävästi. Mikään raketti se ei ole,mutta mopo on ehkä vähän väärä vertaus. Ja GM, mun mielestä laatu on aika paljon paremmalla tasolla kuin edeltäjänsä. Itse asiassa mielestäni siinä on kaikki paremmin kuin 156:ssa. Jakoketju remppa on ärsyttävä, mutta jos se on tehty hyvin jo aikaisemmin, ei pitäisi olla ongelmia :)

Eikös nämä uudemmat alfat ja fiudet ole väistämättä GM tuotantoa kuitenkin myös?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Nyt näyttää aika varmalta että Astra vaihtaa omistajaa viikonloppuna. Mitähän vaihtoehtoja tuohon 4000-5500 väliin mahtuisi? C4 VTS on ollut kauan jo mielessä. Välillä Megane II Turbo tai Alfa GT mutta olikos jollain tuosta Nokian GT:stä jotain tietoa?

Kriteereinä oikeastaan:
- Enemmän kivaa kuin perus saksalaisessa tai japanilaisessa
- Normaaliruokainen bensakone. Muuten hommaisin jotain Bussolla.
- Mielellään jo aika tuore. 2004 eteenpäin?

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Onko Yyppä liian pieni tai hidas? Ainakin personaalisempi vaihtoehto.
Saab 9-3 tulisi mieleen, joskin tuossa hintaluokassa joutuu tyytymään yli tai ainakin lähes 200 tkm rullattuun.
Rover 75? Tarjonta on sen verran ohutta, että sellaista ei vain yksinkertaisesti haeta lähimmältä häkkijobbarialueelta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

jkk kirjoitti:Eikös nämä uudemmat alfat ja fiudet ole väistämättä GM tuotantoa kuitenkin myös?
Reilut 10 vuotta sitten oli paljon enemmän sutinaa peiton alla, Fiateissa & Alfoissa käytettiin GM bensakoneita (esim. 1,6 l Stilossa ja 2,2 Cromassa) ja jopa pohjalevyjä (Croma oli Vectra uudessa kuosissa). Toisaalta Fiatin 1,25 ja 1,9 l dieseleitä käytettiin Opeleissa ja vissiin Saabissakin.

Sittemmin tiet erkanivat, mutta ”historian painolastina” jäi käyttöön näitä General Mistake M32 vaihteistoja. Toisin päin tekniikan vaihto taisi sujua paljon onnellisemmissa merkeissä – käsittääkseni kaikki Obelixin 1,3 (oikeasti 1,25), 1,9 ja olisiko myös tuorein 2,0 dieselit ovat oikeasti Fiat/Alfa -pohjaisia. Ja onhan sitä käytetty jopa kokonaista pohjalevyä (uusin vai olikosenyt toiseksi uusin Ford Ka on rakennettu Fiat 500:n pohjalevylle).

Ihan selkeästi näistä General Mistake tuotteista pyrittiin eroon. T-Jet ja MA, jotka perustuvat Fiatin FIRE -moottoriin, korvasivat 1,6-2,2 l vaparit. 1,25/1,6/1,9/2,0/2,4 dieselit ”in house” tuotantoa, kuten myös kiireisemmille kehitetty Alfan 1,75 TBi ja pienempään kiireeseen tarkoitettu 0,9 TwinAir. C635 korvasi M32:n. M32 pohjaisen robottivaihteiston (Bravon automaatti… ja onko Alfan Selespeed samanlainen?) tilalle tuli TCT -kaksoiskytkinvaihteisto, joka on rakennettu C635:n päälle.

Opelin 1,4 turbo kuuluu puolestaan (wikipedian mukaan) -96 Corsasta lähtöisin olevaan 3-4 pyttyisten ja 1,0-1,4 litraisten nollamoottorien ;-D (Family 0) perheeseen. Ei siis millään lailla sukua T-Jetille.

4C, 500, Bravo, MiTo, Giulietta ja 500L omaa suunnittelua ja omalla pohjalevyllä. Näiden koneet omaa tekoa, mutta M32 pommia vielä löytyy (Bravon kohdalla lähes mahdoton välttää). Helpointa/varminta ostaa 4C ;-D

Noh, sitten tuli tämä aikakausi, kun Fiat osti hyrslerin. Freemont on käytännössä Dodge Journey + uusi lätkä keulassa.

Jeep Renegade on Fiat 500X sisarmalli. Nimenomaan näin päin. 500X pohjalevy on kyllä muokattu johonkin jenkkiautoon (Dodge Dart?) tarkoitetusta pohjalevystä, mutta se oli puolestaan levennetty versio Giulietan pohjalevystä. Ainakin Suomessa myytävien etuvetomallien tekniikka on kuin suoraan Giulietasta; erillisjousitus takana, keulalla MA tai 1,6/2,0 l diesel + C635 TCT:llä tahi ilman. Poikkeuksena karvalakkimallin 1,6 vaparibensa (perustuu GM 1,8 l koneeseen?) + Fiat Power Train C510 -vaihteisto. Muun maan tekniikkaa on eniten nelivetomallissa (9-pykäläinen mehumaija) ja 2,4 l bensaturbossa, jota ei tuoda Suomeen.

Giulian moottorit & vaihteistot saa joku muu kommentoida.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

insinörtti kirjoitti:Toisaalta Fiatin 1,25 ja 1,9 l dieseleitä käytettiin Opeleissa ja vissiin Saabissakin.
Kyl, Fiatin 1.9 tuli kolmena eri variaationa (120hv TiD 8v Z19DT, 150hv TiDS 16v Z19DTH ja 180hv TTiD Z19DTR) tarjolle 9-3:een muistaakseni 2006 sekä samoihin aikoihin 150-heppaisena (tuo sama Z19DTH) 9-5:een. Uudempaan 9-5:een (se 2011 tullut iso sedan) upotettiinkin sitten jo isompi 2.0 -versio.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Erinomainen yhteenveto insinörtiltä näistä FGA:n ja GM:n avioliiton tuotoksista. Kiitoksia!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

On muuten ehkä maailman hienoin veto ottaa ehkä yksi parhaimmista moottoreista ikinä (FIRE) ja tehdä siitä nykyaikaisen kulkineen moottori.
Joo, ei varmaan oikeesti ihan kauheesti ole samaa kuin "pomminwarmassa viressä", mutta eipä noita kai kovin montaa ole levinnyt...?

Ja kiitos hienosta historiikista/tietopläjäyksestä :P

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

@insinörtti, kiitos kattavasta infopläjäyksestä :)

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Aquatica kirjoitti:On muuten ehkä maailman hienoin veto ottaa ehkä yksi parhaimmista moottoreista ikinä (FIRE) ja tehdä siitä nykyaikaisen kulkineen moottori.
Joo, ei varmaan oikeesti ihan kauheesti ole samaa kuin "pomminwarmassa viressä", mutta eipä noita kai kovin montaa ole levinnyt...?

Ja kiitos hienosta historiikista/tietopläjäyksestä :P

Eikös noi vanhat Firet tykänneet polttaa kansipahvia vähän väliä? :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^käyttäjävirhe
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Portti »

Mandeprkl kirjoitti:Nyt näyttää aika varmalta että Astra vaihtaa omistajaa viikonloppuna. Mitähän vaihtoehtoja tuohon 4000-5500 väliin mahtuisi? C4 VTS on ollut kauan jo mielessä. Välillä Megane II Turbo tai Alfa GT mutta olikos jollain tuosta Nokian GT:stä jotain tietoa?

Kriteereinä oikeastaan:
- Enemmän kivaa kuin perus saksalaisessa tai japanilaisessa
- Normaaliruokainen bensakone. Muuten hommaisin jotain Bussolla.
- Mielellään jo aika tuore. 2004 eteenpäin?
Miten olisi noilla kriteereillä yhtenä vaihtoehtona myös jonkun vuosimallin Clio RS? Tosin tarjonta on aika heikkoa Suomessa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Toisaalta ulkomailta tuollaisen auton hakeminen.. Saa hetken aikaa kerätä loppusumma, eli verot, jotka eivät ole tuollaiseen autoon kauhean kummoiset. Suosittelen.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

KimmoKo
Viestit: 200
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Harraste/Kakkos rassiksi on 147 ollut tyrkyllä, Onko toi 1.6l kone se jossa ei ole sitä tasapainotus akselia? Onko muuten millanen kone ajaa? Nuhane mutta kuinka nuhane? :)
Kuopiossa ois edullinen 147 ja jos ei silmä valehtele niin Alfabbssän tarroilla ja vetokoukulla josta kumpikin on plussaa (no tarrat vois kyllä jättää pois...)

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Portti kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Nyt näyttää aika varmalta että Astra vaihtaa omistajaa viikonloppuna. Mitähän vaihtoehtoja tuohon 4000-5500 väliin mahtuisi? C4 VTS on ollut kauan jo mielessä. Välillä Megane II Turbo tai Alfa GT mutta olikos jollain tuosta Nokian GT:stä jotain tietoa?

Kriteereinä oikeastaan:
- Enemmän kivaa kuin perus saksalaisessa tai japanilaisessa
- Normaaliruokainen bensakone. Muuten hommaisin jotain Bussolla.
- Mielellään jo aika tuore. 2004 eteenpäin?
Miten olisi noilla kriteereillä yhtenä vaihtoehtona myös jonkun vuosimallin Clio RS? Tosin tarjonta on aika heikkoa Suomessa.
Nuo mitä Suomen hinnalla budjettiin sopii on vähän jo vanhanaikaisen oloisia mutta on kyllä ollut monia vuosia "joskus ehkä vielä tuollainen" -listalla. :mrgreen: Pitääpä piruuttaan kurkata ulkomaille.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Mandeprkl kirjoitti:Nyt näyttää aika varmalta että Astra vaihtaa omistajaa viikonloppuna. Mitähän vaihtoehtoja tuohon 4000-5500 väliin mahtuisi? C4 VTS on ollut kauan jo mielessä. Välillä Megane II Turbo tai Alfa GT mutta olikos jollain tuosta Nokian GT:stä jotain tietoa?

Kriteereinä oikeastaan:
- Enemmän kivaa kuin perus saksalaisessa tai japanilaisessa
- Normaaliruokainen bensakone. Muuten hommaisin jotain Bussolla.
- Mielellään jo aika tuore. 2004 eteenpäin?
Tämä on varmaan aika lähellä sitä perussaksalaista tai japanialaista... http://www.nettiauto.com/8537382. Hintapyyntökin on vähän yläkantissa budjettiin nähden.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

TeroPee kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Nyt näyttää aika varmalta että Astra vaihtaa omistajaa viikonloppuna. Mitähän vaihtoehtoja tuohon 4000-5500 väliin mahtuisi? C4 VTS on ollut kauan jo mielessä. Välillä Megane II Turbo tai Alfa GT mutta olikos jollain tuosta Nokian GT:stä jotain tietoa?

Kriteereinä oikeastaan:
- Enemmän kivaa kuin perus saksalaisessa tai japanilaisessa
- Normaaliruokainen bensakone. Muuten hommaisin jotain Bussolla.
- Mielellään jo aika tuore. 2004 eteenpäin?
Tämä on varmaan aika lähellä sitä perussaksalaista tai japanialaista... http://www.nettiauto.com/8537382. Hintapyyntökin on vähän yläkantissa budjettiin nähden.
Ei... Likaa VAGinaa minun makuun. Kymmenen vuotta sitten ehkä olisin voinut vähän syttyä. :mrgreen: Nyt ei enää yhtään. Tarvitsen välillä jotain italialaista tai ranskalaista. :silly:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mandeprkl kirjoitti:Nyt näyttää aika varmalta että Astra vaihtaa omistajaa viikonloppuna. Mitähän vaihtoehtoja tuohon 4000-5500 väliin mahtuisi? C4 VTS on ollut kauan jo mielessä. Välillä Megane II Turbo tai Alfa GT mutta olikos jollain tuosta Nokian GT:stä jotain tietoa?

Kriteereinä oikeastaan:
- Enemmän kivaa kuin perus saksalaisessa tai japanilaisessa
- Normaaliruokainen bensakone. Muuten hommaisin jotain Bussolla.
- Mielellään jo aika tuore. 2004 eteenpäin?
Tuo turbo Megane on melko kiinnostava. Lähellä asuva nuori perheenisä on kuljettanut pientä perhettään tuollaisella jo pari vuotta.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Aquatica kirjoitti:On muuten ehkä maailman hienoin veto ottaa ehkä yksi parhaimmista moottoreista ikinä (FIRE) ja tehdä siitä nykyaikaisen kulkineen moottori.
Eikös Super-Fire ole edelleen tuotannossa?

-Tazio

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

insinörtti kirjoitti:Ja onhan sitä käytetty jopa kokonaista pohjalevyä (uusin vai olikosenyt toiseksi uusin Ford Ka on rakennettu Fiat 500:n pohjalevylle).
Kyllä juurikin näin, ja GM.n puolelta sitten Grande Punto ja rotukissa Corsa jakoivat omansa. Sen peruja on myös GP:n 4x100 pulttijako.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mandeprkl kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:
OT: Toi GTV on pakko olla ollu jotenkin erikoisspeciaalisexy yksilö, kun molemmilla ex-omistajilla se edelleen roikkuu avattarena :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Albertolli kirjoitti:^käyttäjävirhe
Vähän väliä polttaminen on sekä käyttäjävirhe, että jossain määrin myös suunnitteluvirhe - karvalakkimalleissa ei ole lämpömittaria, vaan kannentiivisteen vaihtovalo. Tämä kun yhdistetään siihen, ettei jäähdyttäjän flektiä ole releytetty, vaan virta kulkee lämpökytkimen kautta, eli se jää lyhytikäiseksi, niin päästään asiaan. Jossain vaiheessa noissa oli myös kannentiivisteitä, jotka lahosi (käyttäjävirhe siis oikeastaan, kun ei ole nesteiden vaihdosta huolehdittu.) 1.1-litraiset myös nakutti herkästi, mikä kävi pahvin päälle. Toisaalta 8-venttiilisen Firen tiivisteen vaihtaa melkeinpä helpommin, kuin ajovalopolttimon nykyautoon. Osien hintakaan ei paljon poikkea.

Ajamallahan noita ei oikein saa rikottua helposti.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Jep, viestissäni oli sama asia tiivistetysti :-D
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Alfissimo kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:
OT: Toi GTV on pakko olla ollu jotenkin erikoisspeciaalisexy yksilö, kun molemmilla ex-omistajilla se edelleen roikkuu avattarena :lol:
Olihan se. Ja kerrotaan tässä nyt samalla sitten tarina autoon liittyen...

Oli "vähän" turbulenssia elämässä keväällä 2011 ja asiat enemmän tai vähemmän sekaisin. Olin kuullut shoppailuterapiasta ja sen toimivuudesta. Koska mulla oli riittävästi kenkiä ja käsilaukkuja niin hetken mielijohteesta ostin tuon GTV:n. Sillä ajelusta tuli hyvää fiilistä elämään ja tulipa sillä käytyä Jäämerelläkin sen ihmisen kanssa, joka oli syynä turbulenssiin. Elämä asettui aikanaan uomiinsa ja GTV päätyi myyntilistalle. Tilalle tuli sitten samalla värikoodistolla oleva häristin, mutta se onkin sitten ihan eri tarina. :)

Avatar
Tyytty
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Loka 2016, 14:37
Car(s): 159 SW Tbi -13
EX 156 2.0 TS
EX 159 2.2jts
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tyytty »

Mandeprkl kirjoitti:Nyt näyttää aika varmalta että Astra vaihtaa omistajaa viikonloppuna. Mitähän vaihtoehtoja tuohon 4000-5500 väliin mahtuisi? C4 VTS on ollut kauan jo mielessä. Välillä Megane II Turbo tai Alfa GT mutta olikos jollain tuosta Nokian GT:stä jotain tietoa?

Kriteereinä oikeastaan:
- Enemmän kivaa kuin perus saksalaisessa tai japanilaisessa
- Normaaliruokainen bensakone. Muuten hommaisin jotain Bussolla.
- Mielellään jo aika tuore. 2004 eteenpäin?

Nokian GT:stä olen yhdessä kohtaa ollut kiinnostunut. Kovin hinta tuntui tiukalta, vaikka edellisen autoni samalta myyjältä ostaessani hinta tippui 2800:sta 2100 euroon. Veikkaan että tuostakin nyt jo voisi ihan hyvän diilin saada kun on jo melko hetken siellä seissyt.
Ohi ajaessa ihan suht siistiltä näytti...
Hölkkää, niin kuolet terveempänä.

Äksjiiärrä
Viestit: 84
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
Paikkakunta: Joensuu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Äksjiiärrä »

Perjantain kolmannentoista päivän kunniaksi Alfa vaihtui sitten nelikko Kugaan.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Portti »

Mandeprkl kirjoitti:
Portti kirjoitti:Miten olisi noilla kriteereillä yhtenä vaihtoehtona myös jonkun vuosimallin Clio RS? Tosin tarjonta on aika heikkoa Suomessa.
Nuo mitä Suomen hinnalla budjettiin sopii on vähän jo vanhanaikaisen oloisia mutta on kyllä ollut monia vuosia "joskus ehkä vielä tuollainen" -listalla. :mrgreen: Pitääpä piruuttaan kurkata ulkomaille.
Joo, taitaa nuo modernimmat kolmossukupolven Clio RS:t mennä jo selkeästi budjetin yli. Pikavilkaisulla mobile.de:ssa n. 8.000 eur huitteilta alkaa saksan hinnat. Kiva auto olisi kyllä tuollainen.

Eli asiasta kiinnostuneille tällaisesta autosta siis kyse:
Clio RS 2009 8.450 eur
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jep. Melkein hauska auto, mutta vaatii aika aktiivista kierrosten käyttöä. Kliks.

Vastaa Viestiin