Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
To·nà·le vs. X1.

Toinen on oopperaa, taidetta, musiikkia, rakastelua. Toinen on koodia.
X1 olekaan veikkausrivi?
Viimeksi muokannut FinPat, 18 Tammi 2021, 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Luurankoja kaapissa, tulen ulos :wink: :

Heh, mulla taitaa olla käänteinen haaste Lerpun kanssa jossakin vaiheessa kun Aurista päivitämme...
jotenkin mukavan mummo-ankan auton näköinen tämä peli. Lataushybridin jätämme väliin, kyllä
Auriksen perään enemmän ladattavaa on saatava:

Kuva

Vaimohan inhoaa penareiden imagoa, mutta tähän malliin hän jopa vähän innostui.
Nuo keskelle aukeavat ovet ovat upeat. REX pitää meillä olla, että esim. Tre-Turku- mummoilu-pappailuvälit
menee tarvittaessa yhdellä latauksella ja tankkaamalla vaikka jerrykannusta 9 litran bensatankkiin generaattorille lisää energiaa.

Tämä peliliike ei tapahdu ihan heti, ja voi mennä niin, että Auris siirtyy vain perheessä seuraavalle sukupolvelle.
Tällöin setissä olisi 1*riisseli -longrange, 1* nautintoa a la Alfa ihan mikä-range-tahansa :wink: ja 1* sähköinen kauppakassi- shortrange.
Pitää toki seurata markkinoita tällä patteri + range extender- sektorilla.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:X1.
Entinen ykkönen?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

FinPat kirjoitti:
X1 olekaan veikkausrivi?
Perhana, toi ois ollu hyvä...

Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^^Tuollaista mummo ankan rex i3:sta itsekin miettinyt nykyisen hybriidin tilalle. Niitä on tuotu aika paljon nyt käytettynä maahan ja lähistöllä niitä liikkuu ehkä turhankin paljon.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Gusse kirjoitti:^^^Tuollaista mummo ankan rex i3:sta itsekin miettinyt nykyisen hybriidin tilalle. Niitä on tuotu aika paljon nyt käytettynä maahan ja lähistöllä niitä liikkuu ehkä turhankin paljon.
Sehän on käyttiksessä hyvä juttu, eikö?
Saa paljon käyttäjäpalautetta ja - kokemuksia, jälkimarkkinointi-infra tykkää ja esim. tärkeästä akkujen
kestosta saa paljon kokemuksia.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Perjantaina käteen jäi MB GLE 500e, älkää kysykö miksi.

Periaatteesta patteriautoja vastustaneena GLC 220d jäi palaamatta kotiin ja tätä ihmettelen itsekin miten tässä nyt näin kävi. No kiihtyyhän tuo ihan pirukseen 2,5 tonnin möhkäleeksi ja nykyään ajojen vähennyttyä radikaalisti, pääsen kaikki kauppareissut töpselisähköllä. Matka-ajoja ja niiden kustannuksia en sitten viitsi edes etukäteen miettiä.

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Täällähän on autokauppa käynyt. Itselläkin vaihtui BMW 520 xd -14 viikonloppuna Jaguar F-Pace 25d -18. Hintsusti vielä ajokokemusta siitä, mutta hyvin vaikuttaa kulkevan hangessa. Ehkä pohjastaan kiinni jääminen on vähän harvinaisempaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Kuva

Klassikko kylkimyyryläinen hankittu talvipäivien iloksi :-D

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Gusse kirjoitti:^^^Tuollaista mummo ankan rex i3:sta itsekin miettinyt nykyisen hybriidin tilalle. Niitä on tuotu aika paljon nyt käytettynä maahan ja lähistöllä niitä liikkuu ehkä turhankin paljon.
Oletko saanut selville, onko nämä Rexit kylmiä talviautoina, koska
Prätkän polttis vie ilmalämpöpumpun tilan? Toki sisälämppärin saa
vaimollakin töihin kiinni.... on kyllä tämä i3 muuten sopiva peli tulevalle
eläkeläispariskunnalle ... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:
Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
Ja ne päättyivät tänään.

Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Vittorio Jano kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
Ja ne päättyivät tänään.

Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
Onnea hankinnasta! Onko phev vai ev? 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kiits!

Möhköminiä ei saa täyssähköllä.

Harjoitellaan siis tuolla plugarilla ensin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vanhentuneille vanhemmilleni (+80v) etsin, etsin ja ehdotin, ehdotin. Sitten tuli ihan puskista Meriva B automaatti. Huomenna haen. Vetokoukku asentaa yms juttuja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
22 Tammi 2021, 15:39
Vittorio Jano kirjoitti:
Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
Ja ne päättyivät tänään.

Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
Onnittelut valinnasta!

X1 kuorissa viikonlopun verran fiilistellyt samaa voimalinjaa - on se vakuuttava. Harmi että lumikelit katosi juuri kun auto luovutettiin, ei pysty sanomaan nelivedon toiminnasta oikein mitään. Jännästi tämä on parempi ajaa kuin F34 LCI, en odottanut. Tarkempi ohjaus, oikein pystyvä ja napakka alusta, suorituskyky eleetön ja luottamusta herättävä. Modernia autoilua on tämä. Vahva insinöörityön näyte ja sellaisesta tykkäävälle X1 plugari tarjoaa touhutippoja. Itse en osaa lämmetä, mutta ymmärrän ja arvostan laadun tunnelmaa. Toivottavasti luotettavuus ei ole normaalilla BMW tasolla... Toistaiseksi siis vahva suositus laadukasta ja kompaktia autoa tarvitsevalle, mutta itselle tämä on hiukan mellanmjölk. 53kiloeuroa voi odottaakin laatua, ehkä olen hiukan hölmö kun odotan siihen hintaan hiukan seksiäkin - sitä tässä ei ole.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Yeez, kiitti.

Just tuossa speksailtiin tilaus menemään.

Minillä on aika hyvin hinnoiteltu tuo "yksityisleasing". Uusi Countryman Maximize ei kolmessa vuodessa kustanna juurikaan enempää kuin 27500€ maksanut vuoden vanha Megane. Itse asiassa saattaa olla jopa vähemmän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1544
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 13:29
X1 kuorissa viikonlopun verran fiilistellyt samaa voimalinjaa - on se vakuuttava. Harmi että lumikelit katosi juuri kun auto luovutettiin, ei pysty sanomaan nelivedon toiminnasta oikein mitään. Jännästi tämä on parempi ajaa kuin F34 LCI, en odottanut. Tarkempi ohjaus, oikein pystyvä ja napakka alusta, suorituskyky eleetön ja luottamusta herättävä. Modernia autoilua on tämä. Vahva insinöörityön näyte ja sellaisesta tykkäävälle X1 plugari tarjoaa touhutippoja. Itse en osaa lämmetä, mutta ymmärrän ja arvostan laadun tunnelmaa. Toivottavasti luotettavuus ei ole normaalilla BMW tasolla... Toistaiseksi siis vahva suositus laadukasta ja kompaktia autoa tarvitsevalle, mutta itselle tämä on hiukan mellanmjölk. 53kiloeuroa voi odottaakin laatua, ehkä olen hiukan hölmö kun odotan siihen hintaan hiukan seksiäkin - sitä tässä ei ole.
Jänskä arvio mielestäni, tykkäätkö vaiko et.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

BillJean kirjoitti:
25 Tammi 2021, 14:50
lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 13:29
X1 kuorissa viikonlopun verran fiilistellyt samaa voimalinjaa - on se vakuuttava. Harmi että lumikelit katosi juuri kun auto luovutettiin, ei pysty sanomaan nelivedon toiminnasta oikein mitään. Jännästi tämä on parempi ajaa kuin F34 LCI, en odottanut. Tarkempi ohjaus, oikein pystyvä ja napakka alusta, suorituskyky eleetön ja luottamusta herättävä. Modernia autoilua on tämä. Vahva insinöörityön näyte ja sellaisesta tykkäävälle X1 plugari tarjoaa touhutippoja. Itse en osaa lämmetä, mutta ymmärrän ja arvostan laadun tunnelmaa. Toivottavasti luotettavuus ei ole normaalilla BMW tasolla... Toistaiseksi siis vahva suositus laadukasta ja kompaktia autoa tarvitsevalle, mutta itselle tämä on hiukan mellanmjölk. 53kiloeuroa voi odottaakin laatua, ehkä olen hiukan hölmö kun odotan siihen hintaan hiukan seksiäkin - sitä tässä ei ole.
Jänskä arvio mielestäni, tykkäätkö vaiko et.
Joo - valamiehistö on vielä takahuoneessa tuomion kanssa. Plugari X1 on aidosti hyvällä ohjauksella toteutettu BMW - tämä on poikkeuksellista nykybemareissa. Siitä pisteitä. Lisäksi alusta on tarkka ja napakka olematta epämukava. Oikein hyvä. Ergonomia sisällä on virheetön ja varusteita on hur såm helveten eikä mitään jää kaipaamaan (toki listalta ruksittuna 8keur verran kilkkeitä). Kaikki toimii ja auto on L A A D U K A S - kivaa myös että näin pieneen autoon vaivaudutaan satsaamaan arjen luksusta. Voimalinja on riittävän pirteä ja sähkön & bensan yhteistyö toimii niin hyvin ettei sitä jaksa alun jälkeen edes ihmetellä. Valmis tuote. Mutta - nörtähtävästä unelmasta ei ole tuomaan virnettä naamalle. Ainoastaan tyytyväisyyttä mukavuuteen sekä moderniin olemukseen. Tämä on hyvä! Mutta onko se hyvä minulle... Autoarvosteluna täydet pisteet, mutta elämän riemastuttajana kouluarvosana 8-.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ järkivalinta, selvästi. Ja Stelviolle menisivät pinnat varmaan päinvastoin.
Alfahan kai ei voi olla järkivalinta... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 15:11
Kaikki toimii ja auto on L A A D U K A S - kivaa myös että näin pieneen autoon vaivaudutaan satsaamaan arjen luksusta.
Korjaan, autossa on hyvä laatuvaikutelma.

Laadukkuuden voit kertoa sitten, kun sillä on ikää 15v ja mittarissa 300+tkm.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Vittorio Jano kirjoitti:
22 Tammi 2021, 15:39
Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
Onnittelut valinnasta :-D . Myöhemmästä viestistäsi tein olettamuksen, että otit Maximize -varustetason. Milloin saat sen? Vaimolla on sama auto samalla varustetasolla. Ja se on hyvä kulkemaan - hyvin suuntavakaa uraisella ja loskaisella kehälläkin. Sisusta poikkeaa positiivisella tavalla valtavirrasta, ei ole ihan niin tavanomainen. En tiedä miten vastaavassa bimmerissä valitaan ajomoodit (Lerppu tietänee), mutta "Auto eDrive" asennossa maalaispoika päättää itse kumpaa voimanlähdettä käyttää, mutta siihen voi vaikuttaa kaasupedaalilla. Liukkaissa paikoissa tässä asennossa 4-veto menee tarvittaessa päälle itsekseen eli molemmat voimanlähteet. Parantunut vetopito on ainoa mistä sen huomaa, ei mitään nykäystä tms. En ole tuolla kovin paljon ajellut, joten toiminnot ovat vieläkin aavistuksen hakusessa. Siitäkin huolimatta, että tämä oli ensimmäinen auto, jonka manuaalin olen lukenut :silly: . Tulevana viikonloppuna pitäisi JKL:ssä tuolla käydä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Nappaako muuten keliveto "kiinni" proaktiivisesti vai ehtiikö toinen pää sutaista ensin? Jos sähköllä sutii, niin dinosaurusten herättely tupakille ottaa toki aikansa, toistepäin onnistuu nopeastikin, mutta toisaalta paras pito on jo menetetty jos sutii ennenkö toinen akseli auttaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Selvitän tuon nelivedon toiminnan heti kun ilmasto tarjoaa siihen sopivaa olosuhdetta. Seison laadukkuuden takana, luotettavuus tai kestävyys ovat subjektiivisesti eri määreitä vaikka ymmärrän kyllä näkemyksen, jossa ne voi perustellusti niputtaa ”laadukkuuteen”.

Taitaa toimia ajomoodit X1 samoin kuin maalaisserkussa.

Pitää melkein järjestää autojen ristiintesti! Voi olla erot niin pienet että vaikea erottaa muuten kuin ulkoisesti.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JiiPee kirjoitti:
25 Tammi 2021, 19:06
Onnittelut valinnasta :-D . Myöhemmästä viestistäsi tein olettamuksen, että otit Maximize -varustetason. Milloin saat sen?
Kiitos.

Maaliskuun lopulla pitäisi tulla - melko kohtuullinen toimitusaika siis. Ehkä pääsee aluksi talviominaisuuksiakin maistelemaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^No, minusta laadukkuus käsittää kyllä luotettavuuden ja kestävyyden lisäksi semmosia pikkuasioita, että se laatutuntuma säilyy eikä ole ohimenevä huuma. Laadukas sisusta ei ala natista, laadukkaat ovet eivät ala roikkua, laadukas penkki tai ratti ei kulahda jne. Siksi ensin on laatuvaikutelma, joka ajan mittaan joko todista olevansa laadukas tai sitten ei. Toki bajerin ihmeellä on ihan kelpo track record aiheessa, pitäen myös huolen siitä että ne miinusmerkinnät on sitten tyypillisesti vähän järeämpiä vaakaviivoja :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^vaistoni sanoo että lueteltujen määreiden kohtalo ei tule autoyksilön kohdalta aukenemaan! Mutta hyväksyn tietty tarkennuksen, laatuahan se laadun säilyminen on.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 20:54
^vaistoni sanoo että lueteltujen määreiden kohtalo ei tule autoyksilön kohdalta aukenemaan! Mutta hyväksyn tietty tarkennuksen, laatuahan se laadun säilyminen on.
Kaikki uudet autot on laadukkaita rouvan ja Lerpun vaihtotahdilla...1-2 vuoden vaihtoväli
huono mittari.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:
25 Tammi 2021, 19:55
^Nappaako muuten keliveto "kiinni" proaktiivisesti vai ehtiikö toinen pää sutaista ensin?
lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 20:23
^Selvitän tuon nelivedon toiminnan heti kun ilmasto tarjoaa siihen sopivaa olosuhdetta.
Enpä ole itsekään tuohon kiinnittänyt sen kummempaa huomiota. Muistan vain sen upean tunteen, kun kerran tässä lumisateiden aikaan jouduin pysähtymään melko jyrkkään lumiseen ulosajoramppiin eräällä taloalueella. Lähti niin hienosti siitä siitä, että nosti hymyn korviin. Täytyypä mutustella toimintaa jahka kelit ovat siihen suotuisat. Epäilemättä niitä on tulossa ... :mrgreen:
lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 20:23
Pitää melkein järjestää autojen ristiintesti! Voi olla erot niin pienet että vaikea erottaa muuten kuin ulkoisesti.
Ilman muuta, ollaan yhteyksissä. Vaimo on iltaisin tuolla aika useasti liikkeellä, kun käy siellä ja täällä urheilemassa. Eiköhän se ajankohta löydy :-D .

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:
25 Tammi 2021, 19:55
^Nappaako muuten keliveto "kiinni" proaktiivisesti vai ehtiikö toinen pää sutaista ensin?

Tuntuu siltä, että se antaa takapyörien aavistuksen pyörähtää ennen polttiksen mukaan ottoa. Huomasin luistoestojärjestelmän merkkivalon vilahtavan juuri ennen polttiksen käynnistymistä. Saisikohan se tuota kautta indikaation?

Toisellakin tapaa polttiksen saa mukaan hommiin. Riittää, että painaa pedaalin lattiaa kohti aggressiivisemmin. Tällainen voisi tulla kyseeseen esim ohitustilanteessa tms... . Jatkamme opiskeluja aiheen parissa :-D .

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tässä paljon kiinni valitusta ajomoodista. Tuntuu olevan neliveto aika välitön, jos on batterysavella liikkeellä, eli bensaa virtaa etupäähän ja moottori laulaa kokoajan. Sähköaivo reagoi viivettä taka-akselin voimantuotolla ja auto tuntuu erittäin kykenevältä. Eteneminen uusilla Contin Kitkoilla on suorastaan vakuuttavaa, tosin hyvin pian huolestuttavaa. Sivuttain mennään kyllä, mutta jauhaa niin hitosti että vauhti on äkkiä ihan helkkarin kova! Siis hauskuus loppuu kun tehokkuus alkaa... Kaasun annostelu huvittelua ajatellen vähän haastavaa, mutta menohaluja ja kykyä löytyy (sähkökaitsijat osin pois kytkettynäkin haluaa aika äkkiä kääntää kulkineen menoa suoraan). Opetellaan täälläkin...

Normimoodeilla, kun auto on sähkön varassa, etupää tulee kyllä mukaan vaivatta, mutta pieni vedon kytkeytymisen viive on havaittavissa. On silti ihan valmis tuote, tämä ei ole mikään messevä odotteluaika. Mutta allekirjoitan JiiPeen huomion myös X1 osalta.

On tämä silti PALJON parempi kuin pelkäsin. Olen kovasti tyytyväinen. Räppäilyn puutteen vastineena on vaivaton suorituskyky ja olenkin käytössäni siirtynyt asetuksiin, jossa bensaa palaa kokoajan ja sähkö on mukana heti pyydettäessä. Näin auto "tuntuu" kompaktin laadukkaalta ja loistoalustaiselta -uskakallanko sanoa, ja uskallanhan minä - V8:lta! Modernilla voimalinjalla ja euroopalaisella ajettavuudella saavutettu välitön vääntö ja voimantunne pienellä kulutuksella. Tämä on oikeasti hyvä. Tietty kulkine taipuu myön nipistelyyn, jos sellaista kaipaa. Seksiä ja hauskuutta puuttuu, mutta vaivatonta tehoa ja laadukkuutta on sitäkin enemmän. (Tietenkään tämä ei kuullosta V8:lta, mutta isovarpaan pienellä napautuksella saatava sähkömoottorin vääntö yhdistettynä bensakoneen kiertoherkkyyteen mimikoi ainakin mielessäni entisaikojen täysmoottoria...)

PS. Julkitolpat ovat käytännössä hyödyttömiä, sähköajelu vaatii oman latauspisteen.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Giulian etsintä sopivilla varusteilla ja siedettävässä kunnossa kesti noin 3kk, mutta nyt se on finaalissa. Tuollainen 200hp RWD versio löytyi 63tkm ajettuna Porvoosta. Valmistus ja rekisteröintivuosi 2017. Giulietta lähtee seuraavalle omistajalle varmaankin viikon sisällä.
Liitteet
20210203_160806163_iOS.jpg
20210203_160806163_iOS.jpg (80.25 KiB) Katsottu 4968 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ peukkua ja onnea nautiskeluauton hankinnasta.
Kunnon maskisuojalla varustettuna vielä 8)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Maskisuoja on kyllä nätti. Mutta onnea uudesta ajopelistä.

Ja @lerpulle kiitos X1 -analyysista. Tuohan kuulostaa ihan kelpo paketilta!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
05 Helmi 2021, 09:42
Maskisuoja on kyllä nätti. Mutta onnea uudesta ajopelistä.

Ja @lerpulle kiitos X1 -analyysista. Tuohan kuulostaa ihan kelpo paketilta!
Ja näin jopa Texasin vahvistus on kääntynyt poikkittaismoottori-etuveto-(melkein)sähköauto faniksi!

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:
05 Helmi 2021, 09:42
Maskisuoja on kyllä nätti.
Saisikohan noita karvapinnalla?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

mutt kirjoitti:
05 Helmi 2021, 10:46
Vittorio Jano kirjoitti:
05 Helmi 2021, 09:42
Maskisuoja on kyllä nätti.
Saisikohan noita karvapinnalla?
Nämä ovat hyvin tehtyjä ainakin, karvoilla tai ilman ... :wink:
https://www.autoluettelo.fi/wls/view_pr ... =n2185325&
Vain Giulietta Alfoista nyt listattu.'
Oman 407:n Tammersin suoja myös ihan loistava. Helppo ottaa pois esim. konepesun ajaksi.
Ja kotimainen vielä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

mutt kirjoitti:
05 Helmi 2021, 10:46
Vittorio Jano kirjoitti:
05 Helmi 2021, 09:42
Maskisuoja on kyllä nätti.
Saisikohan noita karvapinnalla?
No se itse asiassa on hifi-karvaa kun muuta materiaalia ei ollut saatavilla. :mrgreen:

En aijo kuitenkaan järkyttää foorumilaisia viimasuojalla koko talvea, vaan tässä on menossa lokitiedon keruu miten tuo rätti vaikuttaa nesteiden lämpenemiseen yms. Laitan niistä sitten jossain vaiheessa projektiketjuun tietoa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

FinPat kirjoitti:
05 Helmi 2021, 10:43


Ja näin jopa Texasin vahvistus on kääntynyt poikkittaismoottori-etuveto-(melkein)sähköauto faniksi!
The Times They Are a-Changin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
05 Helmi 2021, 10:43
Vittorio Jano kirjoitti:
05 Helmi 2021, 09:42
Maskisuoja on kyllä nätti. Mutta onnea uudesta ajopelistä.

Ja @lerpulle kiitos X1 -analyysista. Tuohan kuulostaa ihan kelpo paketilta!
Ja näin jopa Texasin vahvistus on kääntynyt poikkittaismoottori-etuveto-(melkein)sähköauto faniksi!
Nyt kun vettä on virrannut Vantaassa lisää ja liukkaita koettu enemmän, X1 ei enää saa täysin varauksetonta rakkaudentunnustusta. Talven liukkaiden kaupunkiliikenteessä nelivedon tärkein ominaisuus on irtoaminen liikennevaloista. Nyt kun autoon jo tottunut, ei enää jaksaisi räpläillä ajomoodien kanssa, vaan toivoisi get in and go -kokemuksen olevan riittävä. Näin toimien kuitenkin auto on kaupungissa akku ladattuna käytännössä takavetoinen. Joten perä lyö valoissa herkästi tyhjää ja kestää aidosti hetki ennenkuin etupää tulee peliin mukaan. Jopa niin kauan, että auto ehtii hiukan liikkumaan vinoon. Ei nyt sekuntia, mutta perstuntumalta häiritsevästi. Itse olen ryhtynyt kiertämään pulmaa sillä, että lyön vaihdevivun valoissa sport-asentoon, jolloin moottori hörähtää käyntiin. Sitten lähdetään liikkeelle nelikkona. Koska kaasu, sekä vaihteisto että ohjaus on tämän jälkeen autotyyppiin vallan sopimaton, liikkeellelähdön jälkeen tönäisen vaihdevivun takaisin normiasentoon. Vaimo ei jaksa ajaessa tehdä tätä kikkailua, joten olemme päätyneet tilanteeseen, jossa hän on ottanut Suzukin ajoon useammin ja minä kuljen BMW:llä. Tämähän ei ole rangaistus, mutta mielessä kaihertaa elämän epäreiluus Stelvion suhteen. :(

Nelivetototeutuksista: Suzuki Vitara on lopulta käytännön elämässä juuri sen verran edellä plugari X1:stä kuin oli perässä F34:sta. Joka taas oli hiukan parempi kuin 1gen X1 nelikko ja hiukan huonompi kuin 1gen Mersun ML. Kaikkia näitä huonompi oli Jeep Patriot. Tuossapa nuo omat nelikot, F34x2 - life cycle impact ei vaikuttanut nelivedon ominaisuuksiin. Toki paljon erilaisia nelikkoja käskettynä - mutta näistä listatuista pidempiä kokemuksia niiden kanssa elämisestä.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tästä nelivetosuudesta vielä kommenttia. Näin pikaseen holdenilohkosen ensimmäisen omistajan (mää olen se toinen) ja se vähän mutisi e-meisselinsä nelivedosta ja kehu holdenilaisen systeemiä, vähän jopa kaihoisaan sävyyn. Toki tuollainen pensarosvo-nelivetosysteemi on mennyttä aikaa, mutta on se hiano. Ohan siinä rosvouksen lisäsi kyllä toinenkin murhe: jopa eurooppakitkoilla saa niin äkkiä esim. valolähdöissä vauhtia, että tiukka kaarre vaikka siinä heti perään aiheuttaa helposti totisia hetkiä ja on aiheuttanutkin :-D Elikä näät nykyaikaiset haldexit yms. ovat kyllä turvallisempia.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Sinne läks jeebboxi etelään ! 7kk / 7000km ei valittamista. Mitähän häröä sitä sitten keksii tilalle..

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No tänään eskaloitui bmw keissi.

Nyt o pihassa 2012 740d xDrive, 231kkm ajettuna.
Täs o 8v loota ja muutama lisävaruste.
Äkkiseltään jopa mukavampi ja hiljaisempi ku sitikka. Tämähän oli yks kriteeri. Myös penkit ja ratin säätö parempi. Valot lie paskemmat.

Adaptiivinen vakkari, kaistapäävahti, kk-varoitin, pimeänäkö, ns. 360 kamera, hud, nopeustunnistin, orkkis lisälämmitin kakella, comfort penkit, 4 alue ilmastointi, climate lasit, törmäysvaroitin, äänikomennot, kaukovaloavustin, dvd/kovalevyhässäkkää usbeilla jne, lumiharja...

Ei ole imuovia saati takaselkänojien kaatoa, eikä penkkien tuuletusta. Nämä olisivat olleet toivelistalla. Ja olisko M-ratti käteensopivampi.

Huoltohistoria lie ok. Vastikään vaihdettu etuvetarit, rättinivel, takarunkopuslat, jarrut, voimansiirron öljyt, hehkut ohjaimineen. Toki normihuollot kans. Leimaa liki kaks vuotta jälellä. Kolmannelta omistajalta.

Saiskos melutasoa viel vähennettyä/mukavuutta lisättyä 18" renkailla? Nyt talvinastat/kesärenkaat 19".

En tiä mihin nyrkkini laitoin. Saa nähä...

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tuliko chaufför mukana, vai meinaakko itte ajella?
Eikä saa hermostua uteluistani :)
"puhun niin totta kuin osaan"

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

lerppu kirjoitti:
12 Helmi 2021, 14:34
Nyt kun vettä on virrannut Vantaassa lisää ja liukkaita koettu enemmän, X1 ei enää saa täysin varauksetonta rakkaudentunnustusta. Talven liukkaiden kaupunkiliikenteessä nelivedon tärkein ominaisuus on irtoaminen liikennevaloista. Nyt kun autoon jo tottunut, ei enää jaksaisi räpläillä ajomoodien kanssa, vaan toivoisi get in and go -kokemuksen olevan riittävä. Näin toimien kuitenkin auto on kaupungissa akku ladattuna käytännössä takavetoinen. Joten perä lyö valoissa herkästi tyhjää ja kestää aidosti hetki ennenkuin etupää tulee peliin mukaan. Jopa niin kauan, että auto ehtii hiukan liikkumaan vinoon. Ei nyt sekuntia, mutta perstuntumalta häiritsevästi. Itse olen ryhtynyt kiertämään pulmaa sillä, että lyön vaihdevivun valoissa sport-asentoon, jolloin moottori hörähtää käyntiin. Sitten lähdetään liikkeelle nelikkona. Koska kaasu, sekä vaihteisto että ohjaus on tämän jälkeen autotyyppiin vallan sopimaton, liikkeellelähdön jälkeen tönäisen vaihdevivun takaisin normiasentoon. Vaimo ei jaksa ajaessa tehdä tätä kikkailua, joten olemme päätyneet tilanteeseen, jossa hän on ottanut Suzukin ajoon useammin ja minä kuljen BMW:llä. Tämähän ei ole rangaistus, mutta mielessä kaihertaa elämän epäreiluus Stelvion suhteen. :(

Nelivetototeutuksista: Suzuki Vitara on lopulta käytännön elämässä juuri sen verran edellä plugari X1:stä kuin oli perässä F34:sta. Joka taas oli hiukan parempi kuin 1gen X1 nelikko ja hiukan huonompi kuin 1gen Mersun ML. Kaikkia näitä huonompi oli Jeep Patriot. Tuossapa nuo omat nelikot, F34x2 - life cycle impact ei vaikuttanut nelivedon ominaisuuksiin. Toki paljon erilaisia nelikkoja käskettynä - mutta näistä listatuista pidempiä kokemuksia niiden kanssa elämisestä.
Rehellinen lyhyt analyysi omasta Quattrosta on että täydellinen.
Otan aina käynnistyksen jälkeen talviolosuhteissa luistoneston/ajonvakautuksen pois päältä, on karmeaa jos pidon karattua tulee automaattijarrua.
Lähtee tosiaan valoista nätisti reilu 7 vuotta vanhoilla Nordmaneilla, ja menee yleensä vähän takapainotteisesti.
Tätähän saa muokattua etu/takapainotteiseksi riippuen kuinka hyvät renkaat on kummallakin akselilla. Nyt tasavertaiset.
Polttoaineenkulutus on ominaisuuksiin verraten oikein kohtuullinen. Minua ei toki kiinnosta mikään 'desileikki' polttoaineenkulutuksessa.
Entinen samankokoisella moottorilla ja muutaman vuoden vanhemmalla teksiikalla oleva Lexus IS200 kulutti takavetona ja reilusti tehottomampana selkeästi enemmän menovettä. Oli tosin automaatti.
Toki se että minulla on aika tarkalleen pari vuosikymmentä kokemusta autoilla ajosta enemmän ja vähemmän poikittain edesauttaa tätä kokemusta.
Lumen/pakkasen määrä vaikuttaa myös siihen miten hallittava tämä laite on sladissa.
Kerran tänä talvena auto meni kuin itsestään noin 20 metrin halkaisijaltaan olevaa donitsia nelipyöräluistossa parkkiksella. On huvittavaa kun lähistöllä olevat ihmiset pysähtyy seisomaan ja katselemaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^On aina mukava kuulla kun joku on löytänyt itselle sopuisan kapineen!
Toki olen paljonkin ajanut Audin nelikkoja, Faijalla oli A6 allroad ja sitten A8 sekä armaalla äitylillä A4. Rankkaisin näiden neliveto-ominaisuudet toimiviksi, about samaan kastiin tuon Suitsan kanssa. Mutta tietty jos on jokin oikein maukas moottori & vaihteistokombo oikein osuvilla renkailla, niin voihan se olla yleväkin! Ja mieltymyksistä näissä lienee paljon kiinni.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

En tiedä olisiko tämä kuulunut enemmän koeajoketjuun kuin tänne autonvaihtoketjuun, mutta laitetaan nyt tänne.

Eilen oli ajossa Seat Tarraco FR 200hv dieselillä ja nelivedolla vajaat pari tuntia. Vertailukohtaina nykyinen Passat B8 vuodelta 2016.

Passatissa on selvästi vähemmän kovaa muovia sisustassa. Tarracossa kovaa muovia on istuvan kuskin rinnan korkeudelle saakka kun Passatissa sitä on vain polvesta alaspäin. Ei onneksi pahimman laadun ämpärimuovia, mutta eron huomaa. Mutta kiinnittääkö siihen sitten enää jonkin ajan päästä huomiota, onkin eri juttu.

Tavaratilan osalta litrat on samaa luokkaa mutta käytettävyydessä farkuksi suunniteltu voittaa tuollaisen tila-automaiseksi suunnitellun auton kontin aivan sata nolla. Verho ei ole kiskoilla, takapenkin sivuissa on isot raot kontista matkustamoon ja kontin pohja ei tuossa seiskapaikkaisessa versiossa ole lähimaillekaan tasainen.

Positiivinen yllätys oli sen sijaan se, että kuolleen kulman varoittimen valo oli peilikotelossa eikä peililasissa, kuten esim. Octaviassa ja Golfissa on. Peililasissa oleva merkkivalo kuolleessa kulmassa olevasta autosta ei erotu läheskään yhtä hyvin kuin peilikotelossa oleva valo. Myös uusittu mittaristo - -infotainment - lämppärinsäätö -kokonaisuus on selvästi paremmalla tolalla kuin aikoinaan Passatin vastaavat ns. parhaat versiot (joita ei tullut omaan otettua) ja nyt tuon digimittariston kanssa voi jo elääkin. Aikanaan Passatin osalta tuli aina koeajoautoissa kliksuteltua digimittaristo niin perinteiseen näkymään kuin mahdollista. Myös navin kartan sai yhtä aikaa sekä mittaristoon että keskinäyttöön, ei onnistunut pari viikkoa aiemmin koeajetussa Passat GTE:ssä.

Ajettaessa auto ei tunnu ollenkaan sellaiselta isolta möhköltä mitä se ehkä ulkonäön perusteella voisi olla. Meillä on kakkosautona 15v vanha Q7 ja se on ihan eri luokan peli tuntumaltaan kuin Tarraco. Kuuauto on paljon raskaamman tuntuinen (ja toki sitä oikeasti onkin), tukevampi ja kaikin puolin enemmän "jyrä". Pitkälle matkalle huonoon keliin Q7 olisi oma valinta, mutta Tarraco ja Passat puolestaan ovat keskenään aika samanhenkisiä. MQB-perusrakenne näkyy ja tuntuu siis.

Kyllähän Tarracossa saa rahalle todella paljon vastinetta. Tilaa on, varustelu on hyvä jo lähtöjään ja lisävarusteet ei maksa maltaita. Mutta kyllä toisaalta pieni "alempaan hintaryhmään kuuluminen" näkyy samoin kuin itse autoluokan tuomat ratkaisut. Lähellä on pistää Passat kiertoon ja tilata lataushybrid-versio Tarracosta. FR säädettävän alustan vuoksi (Passatissa on säädettävä alusta ja se on ollut hyvä).

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

palkus kirjoitti:
13 Helmi 2021, 22:50
^tuliko chaufför mukana, vai meinaakko itte ajella?
Eikä saa hermostua uteluistani :)
:-D

Juuei.

Ei frouva vaihtunu eikä edes seksuaalinen kiinnostavuus samaan sukupuoleen muttunut, eli itte joudun ajamaan, edelleen.

No. Iha mukava laite maantiellä tuo.
159:iin verrattuna ohjaus tahmainen jne, mut mukavuutta ja hiljaisuutta on enämpi, mitä sitikassa/alfassa. Eli tavote saavutettu.
Suoritus/etenemis-kykyäkin enämpi.

Akku lie huono, ku kireitte pakkasöitten jälkeen valitteli.

Kivasti lämpenee, ku lisälämmitintä käyttää. Paitti ei sillo, ku mielestään o varaus alhaalla...

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Smart 451. Uhka vai mahdollisuus? Vai niinkö radiossa sanotaan; risuja vai ruusuja :-)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jalittam kirjoitti:
21 Helmi 2021, 00:06

Akku lie huono, ku kireitte pakkasöitten jälkeen valitteli.
Jokainen F-malli on tehnyt mulle samaa, yhdenkään akkua en ole kuitenkaan vielä vaihtanut. kun herjannut vain -20 asteen pakkasilla.

M-Sport ratti maksaa ja pieni metsästys, että löytää sellaisen jossa on kaikki tarvittavat kilkkeet (jos kaistavahtia, rattivaihteita tai lämmitystä). Mutta vaihto on puolen tunnin homma, jos ei tiedä mitä tekee. Ammattilainen vaihtanee vartissa ja varkaat viidessä minuutissa.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja molsky »

Jahas, autokuume taas iskee.

Giulietta QV (TCT:llä) ja vuosimalli 2015.
Onkohan tuon osalta että kunhan jakopää ei ole vaihtokunnossa, niin huoletonta menoa vai tuoko tuo TCT jotain omia yllätyksiä?
Eli onko Giluetta QV:ssa jotain mahdollisia rahareikiä tasoa MiTo QV:n sähköiskarit?

Vastaa Viestiin