Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

dnapekko kirjoitti:
12 Syys 2021, 10:48
Breraan vaihdossa olisi tyrkyllä Range Rover Sport, 2,7 litraisella dieselillä, tuossahan on kanssa vetomassat kohdillaan, ja neliveto. Olisihan autona aika hyppäys eri suuntaan, mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantansseja ja omaa siskoa )
Olen kovasti harkitsemassa, vaikka vero hyppää ihan hiiteen, eikä viitsisi pakettiautoksi rekisteröidä. Touaregeista puheenollen velipojalla on sellainen, nelosdieselillä, ihan mukava kyyti, vaikka on paljon maantietä nähnyt.
RR sport = uudelleen muotoiltu Discovery. Hyvässä ja pahassa.

Touareg nelosdieselillä? Ei kai sellaista olekaan. Pienin malli on 2.5TDI, joka eroaa aika paljon muista versioista mm. sillä, että navat on Transportereista.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

TeroPee kirjoitti:
12 Syys 2021, 11:29
dnapekko kirjoitti:
12 Syys 2021, 10:48
Breraan vaihdossa olisi tyrkyllä Range Rover Sport, 2,7 litraisella dieselillä, tuossahan on kanssa vetomassat kohdillaan, ja neliveto. Olisihan autona aika hyppäys eri suuntaan, mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantansseja ja omaa siskoa )
Olen kovasti harkitsemassa, vaikka vero hyppää ihan hiiteen, eikä viitsisi pakettiautoksi rekisteröidä. Touaregeista puheenollen velipojalla on sellainen, nelosdieselillä, ihan mukava kyyti, vaikka on paljon maantietä nähnyt.
RR sport = uudelleen muotoiltu Discovery. Hyvässä ja pahassa.

Touareg nelosdieselillä? Ei kai sellaista olekaan. Pienin malli on 2.5TDI, joka eroaa aika paljon muista versioista mm. sillä, että navat on Transportereista.
Joo, juurikin se 2,5 TDI siinä on, 5-sylinterinen. Range ja Thesis, siinähän olisivat luotettavat kumppanukset :D
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

dnapekko kirjoitti:
12 Syys 2021, 13:57
Joo, juurikin se 2,5 TDI siinä on, 5-sylinterinen. Range ja Thesis, siinähän olisivat luotettavat kumppanukset :D
2015 olin ostamassa Range Rover Classicia Thesiksen rinnalle suuremman kuljetustarpeen ja kovimpien pakkasten autoksi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

dnapekko kirjoitti:
12 Syys 2021, 13:57
TeroPee kirjoitti:
12 Syys 2021, 11:29
dnapekko kirjoitti:
12 Syys 2021, 10:48
Breraan vaihdossa olisi tyrkyllä Range Rover Sport, 2,7 litraisella dieselillä, tuossahan on kanssa vetomassat kohdillaan, ja neliveto. Olisihan autona aika hyppäys eri suuntaan, mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantansseja ja omaa siskoa )
Olen kovasti harkitsemassa, vaikka vero hyppää ihan hiiteen, eikä viitsisi pakettiautoksi rekisteröidä. Touaregeista puheenollen velipojalla on sellainen, nelosdieselillä, ihan mukava kyyti, vaikka on paljon maantietä nähnyt.
RR sport = uudelleen muotoiltu Discovery. Hyvässä ja pahassa.

Touareg nelosdieselillä? Ei kai sellaista olekaan. Pienin malli on 2.5TDI, joka eroaa aika paljon muista versioista mm. sillä, että navat on Transportereista.
Joo, juurikin se 2,5 TDI siinä on, 5-sylinterinen. Range ja Thesis, siinähän olisivat luotettavat kumppanukset :D
En ole 2.5 TDI:tä ajanut Touaregissa, mutta sanovat eron sivistyneisyydessä olevan iso kolmelitraiseen verrattuna.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Nämä Touareg V8:t ei tosiaan ole yleisiä. Suomesta vaikea löytää ja Ruotsissakaan ei ole kovin usein tarjolla. Mutta nyt olisi: https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 2/97528331

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kun lopulta työnantajan ja leasingfirman työsuhdeautobyrokratiat pääsivät asioista yhteisymmärrykseen niin piti todeta että patteri-Fordit olikin jo kaikki myyty. No, sellaista sattuu ja Stelvio kelaa taas lisää laskutettavia kilometrejä.

Mutta kyllä tässä pitää alkaa pikku hiljaa etsimään laturin paikkaa seinästä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Miten luovaan ratkaisuun päätyivät?

Sorvaamme parhaillaan omaa, joten kaikki näkökulmat on tervetulleita.

Oman patteriauton otin käyttöetuna, koska lataamisen laskuttaminen on liian monimutkaista, eikä sillä nyt taida olla mitään eroa suuntaan tai toiseen muutenkaan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Rolle kirjoitti:
16 Syys 2021, 11:49
Miten luovaan ratkaisuun päätyivät?

Sorvaamme parhaillaan omaa, joten kaikki näkökulmat on tervetulleita.

Oman patteriauton otin käyttöetuna, koska lataamisen laskuttaminen on liian monimutkaista, eikä sillä nyt taida olla mitään eroa suuntaan tai toiseen muutenkaan.
Byrokratialla aika meni ihan vain säätämisen parissa mutta itse leasing soppari on käsittääkseni ihan normaali. Ja käyttöetuna sain minäkin koska lataamisen laskutus ei ole vielä kypsällä tasolla.

Tulee pavunlaskijoiden harmiksi siis vieläkin kilometrikorvauksia mutta luokkaa 75% vähemmän.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Selvä.

Tämä patteriautohinnoittelu, jossa lisävarusteita ei juuri ole, vaan ainoastaan eri malleja kiinteillä varusteilla, sopii varsin hyvin leasingmaailmaan, jossa perusautolle lasketaan jäännösarvo ja varusteet kuoletetaan leasingjaksolle. Tästä syystä varmasti useampi yritys rajoittaa työsuhdeautoissa varusteiden määrää, koska ne nostavat suhteettoman paljon firmalle tulevaa leasingvuokraa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Rolle kirjoitti:
16 Syys 2021, 12:27
Selvä.

Tämä patteriautohinnoittelu, jossa lisävarusteita ei juuri ole, vaan ainoastaan eri malleja kiinteillä varusteilla, sopii varsin hyvin leasingmaailmaan, jossa perusautolle lasketaan jäännösarvo ja varusteet kuoletetaan leasingjaksolle. Tästä syystä varmasti useampi yritys rajoittaa työsuhdeautoissa varusteiden määrää, koska ne nostavat suhteettoman paljon firmalle tulevaa leasingvuokraa.
Toisaalta patteriautojen työsuhdeverotusetu työntekijälle on kallista työnantajalle. Anyway, nyt sitten kohta ollaan syvällä korporaatiosuossa. Työsuhdeautoja ja kehityskeskusteluita yms shaibaa.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

dnapekko kirjoitti:
12 Syys 2021, 13:57
TeroPee kirjoitti:
12 Syys 2021, 11:29
dnapekko kirjoitti:
12 Syys 2021, 10:48
Breraan vaihdossa olisi tyrkyllä Range Rover Sport, 2,7 litraisella dieselillä, tuossahan on kanssa vetomassat kohdillaan, ja neliveto. Olisihan autona aika hyppäys eri suuntaan, mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantansseja ja omaa siskoa )
Olen kovasti harkitsemassa, vaikka vero hyppää ihan hiiteen, eikä viitsisi pakettiautoksi rekisteröidä. Touaregeista puheenollen velipojalla on sellainen, nelosdieselillä, ihan mukava kyyti, vaikka on paljon maantietä nähnyt.
RR sport = uudelleen muotoiltu Discovery. Hyvässä ja pahassa.
Touareg nelosdieselillä? Ei kai sellaista olekaan. Pienin malli on 2.5TDI, joka eroaa aika paljon muista versioista mm. sillä, että navat on Transportereista.
Joo, juurikin se 2,5 TDI siinä on, 5-sylinterinen. Range ja Thesis, siinähän olisivat luotettavat kumppanukset :D
Ei vaihtunut Brera Rangeen, aika rytö oli tarjottu vaihdokki, vaikka välirahaakin olisi saanut. Kunnossaolevana olsi varmaan hulppea kyyti, ja hyvin tuokin koeajolla mielestäni meni, mutta oli vähän huolestuttavia merkkejä ja aika väsyneen oloinen auto. Katselin sitten vastaavia Autoscoutista, ja kas kummaa: tuonne kahdeksaan tonniin saakka kahdestatoista autosta kymmenessä oli moottorivaurio, kohtalaisen vähilläkin kilometreillä.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

-TTY- kirjoitti:
09 Syys 2021, 10:13
Vittorio Jano kirjoitti:
06 Touko 2021, 14:52
Äkkiä muuten siitä pörinäkaipuusta pääsee eroon...

Toki se on osa fiilistä, mutta ei ollenkaan ainoa.
Tämä sama arveluttaa hieman itseäkin tällä hetkellä. Tuli tuossa viime viikonloppuna käytyä daamin kanssa vähän koeajelemassa (i20N, Ioniq 5, M-B C200,ja M-B EQA) eikä tuo sähkö vaikuttanut ollenkaan niin huonolta ratkaisulta kuitenkaan, vaikka todella bensiiniuskovainen olen ollut tähän asti.

Sitten kun rupesin vähän ynnäilemään... Kuluneen vuoden aikana olen N:n tankkiin työntänyt hieman reilun 4,5:n harrasteyksikön edestä kuolleita dinosauruksia, sama ajosuorite elektrisiteetillä olisi ollut noin 0,945 harrasteyksikköä. Kotilaturilla vähemmän, mutta semmoista ei ole ku vuokramuotoinen asuminen on toistaiseksi voimassa. Sitten kun omat ajot nykyisin kuitenkin on 90% urbaanilla alueella pörräämistä, niin alkaahan tuosta hyviä puolia löytämään... Seuraavaksi koitellaan se Mach-E, ja katsotaan millainen vekotin se käytännössä on.
Polte täyssähköön siirtymiseen käyttöauton osalta on säilynyt ja jopa kasvanut. Tällä hetkellä kokeiltuna on Ioniq 5, EQA, Mach-E ja viimeisimpänä Citroën e-C4. Mach-E:ssä voima puhui ihan eri lailla kuin näissä muissa, mikä luonnollisesti kiehtoo, mutta kun sekään ei ole kaikki. Hintaluokka on just semmoinen, että jos hankintatuen piirissä aikoo pysyä, niin kolmesta ensimmäisestä otetaan se suomi-varusteltu malli eikä edes ulkoväriä saa valita. Jättää pakostakin semmoisen tunteen, että hieman hierotaan naamaan... "Jos sinulla olisi rahaa, voisit saada tätä ja tätä ja tätä..."

e-C4 on huomattavasti enemmän cost-efficient, joten varustelistaa ruksiessa voi vääntää nupit kaakkoon. Jos ostohousut satun kaapista löytämään, niin sitikkaanhan saa punamustan nahkasisustan, joka olisi melkein pakollinen valinta 8) Minkäänlaista sporttisuuttahan tuossa ei ole, mutta Citroen on merkkinä kuitenkin sopivan "eksoottinen", jolla saanee taas pitkästä aikaa kuulla kommentteja kuinka ei toimi Suomessa jne... Ulkonäönkin puolesta omansa todennäköisesti Lidlin parkkikselta löytää. Alustassahan on palattu jonkunlaiseen osahydrauliseen ratkaisuun, joten luvassa olisi vahvasti mukavuuspainotteista matkantekoa. 136 hevosvoimaa ei paljon ole, mutta antaa silti tuntemuksen äkäisemmästä kuin mitä numeroiden perusteella voisi olettaa. 350 km range ei myöskään ole vahvuusalue, mutta omat tarpeet huomioiden lienee riittävä. Ei ole tähän päivään mennessä tullut vielä tarvetta päästä Lappiin hevosvaunu perässä joulun aikaan -25 pakkasella ilman pysähdyksiä. Oma autoilu on kuitenkin tällä hetkellä niin ruutukaavapainotteista pätkäajoa, että hyödyt on kuitenkin suuremmat kuin haitat. Ja sitten kesällä pörinakaipuun taas iskiessä, laittaa Porschen kuntoon...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

-TTY- kirjoitti:
14 Loka 2021, 09:11
Polte täyssähköön siirtymiseen käyttöauton osalta on säilynyt ja jopa kasvanut. Tällä hetkellä kokeiltuna on Ioniq 5, EQA, Mach-E ja viimeisimpänä Citroën e-C4.
Käy vielä koittamassa Tesla 3:sta, siinä saa 50k€ takavetoiseen 450km WLTP:tä ja alle 6s 0-100 pyrähdyksen. Ja paljon kaikkea sähköistä tingeltangelia.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Itsellä on tuohon Teslaan vähän samanlainen asennevamma, ku esimerkiksi Apple-tuotteisiin. Sellainen "fanboy" -kulttuuri vaan nostaa tällaisen vastarannankiisken takajaloilleen; osa porukasta vaan ei näe mitään muista vaihtoehtoja ja kauppaa sitä omaa ratkaisuaan ainoana vaihtoehtona. Tuo akku- & voimapaketti Teslassa kyllä varmasti on hyvä, sitä en epäile. Toinen itseä nyppivä asia Tesloissa, "maineen" lisäksi, on se kojelautanäkymä ja muu toimintojen käyttö. Haluan jonkinlaisen mittariston ja haluan tiettyjä asioita säätää omilla kytkimillään enkä surffata kaikkea mahdollista ison tabletin kautta. Tämä oli Mach-E:ssäkin häiritsevin asia; siinä sentään lämmönsäätely oli pysyvästi liimattu näytön alaosaan niinkuin Android-puhelimen toimintonäppäimet. Mut pitänee käydä koittamassa, niin voi ainakin sanoa kokeilleensa. Pitää vaan tuo koeajo käydä suorittamassa yksinään; daami ku sattuu olemaan jossain määrin Tesla-fan girl, niin apukuskin paikalta rupeaisi varmasti tulemaan painetta sen hankinnan suuntaan :-D
Mikä piru sieltä taas on rikki?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

-TTY- kirjoitti:
14 Loka 2021, 10:01
Sellainen "fanboy" -kulttuuri vaan nostaa tällaisen vastarannankiisken takajaloilleen;
Joo, aavistuksen samassa junassa vaikka kirjoitankin tätäkin MacBookilla ja puhelimenakin Omppu. Ja pihalla narun nokassa Tesla. Hmm... identity crisis? Mutta joo, uskovaiset ovat aina rasittavia oli kyseessä Open Source hörhöt tai Tesla/Omppu fanit vaikka itse tuotteet olisivatkin about asiallisia.
-TTY- kirjoitti:
14 Loka 2021, 10:01
Toinen itseä nyppivä asia Tesloissa, "maineen" lisäksi, on se kojelautanäkymä ja muu toimintojen käyttö.
Luonnollisesti 15min koeajolla Teslassa kontrollit ärsyttävät kun mitään ei löydä ja tasanopeussäädin kytketään pois päältä vetämällä pakki päälle vauhdissa.. :crazyeyes:

Nappuloista pidän itsekin mutta pitää sanoa että Teslassa on yllättävän hyvä käytettävyys kokonaisuutena jopa tällaiselle vanhalle jäärälle kun peruskäyttöön tottui muutamassa päivässä. Ja verrattuna esim. Possu Panameran nappulahelvettiin toteutus on parempi.

Kuva
-TTY- kirjoitti:
14 Loka 2021, 10:01
Pitää vaan tuo koeajo käydä suorittamassa yksinään; daami ku sattuu olemaan jossain määrin Tesla-fan girl, niin apukuskin paikalta rupeaisi varmasti tulemaan painetta sen hankinnan suuntaan :-D
Varmasti fiksu veto. Kissan- tai koiran pentuakaan ei kannata viedä viikonlopuksi kotiin "testiin"...

Julli
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Julli »

Minusta Teslassa on se hyvää, että kaikki on mietitty alusta alkaen tyhjältä pöydältä kun ei ole mitään vanhaa painolastina.
Esimerkkinä Start- painikkeita varastossa, joita pitää käyttää.
Ja ylipäätään tilasuunnittelu kun auto on suunniteltu sähköautoksi.
Ehkä minäkin olisin ottanut Mach-E:n mutta kun Teslassa on sähköpenkit ja automaattiset ajajaprofiilit jo perusmallissa.

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

-TTY- kirjoitti:
14 Loka 2021, 09:11
-TTY- kirjoitti:
09 Syys 2021, 10:13
Vittorio Jano kirjoitti:
06 Touko 2021, 14:52
Äkkiä muuten siitä pörinäkaipuusta pääsee eroon...

Toki se on osa fiilistä, mutta ei ollenkaan ainoa.
Tämä sama arveluttaa hieman itseäkin tällä hetkellä. Tuli tuossa viime viikonloppuna käytyä daamin kanssa vähän koeajelemassa (i20N, Ioniq 5, M-B C200,ja M-B EQA) eikä tuo sähkö vaikuttanut ollenkaan niin huonolta ratkaisulta kuitenkaan, vaikka todella bensiiniuskovainen olen ollut tähän asti.

Sitten kun rupesin vähän ynnäilemään... Kuluneen vuoden aikana olen N:n tankkiin työntänyt hieman reilun 4,5:n harrasteyksikön edestä kuolleita dinosauruksia, sama ajosuorite elektrisiteetillä olisi ollut noin 0,945 harrasteyksikköä. Kotilaturilla vähemmän, mutta semmoista ei ole ku vuokramuotoinen asuminen on toistaiseksi voimassa. Sitten kun omat ajot nykyisin kuitenkin on 90% urbaanilla alueella pörräämistä, niin alkaahan tuosta hyviä puolia löytämään... Seuraavaksi koitellaan se Mach-E, ja katsotaan millainen vekotin se käytännössä on.
Polte täyssähköön siirtymiseen käyttöauton osalta on säilynyt ja jopa kasvanut. Tällä hetkellä kokeiltuna on Ioniq 5, EQA, Mach-E ja viimeisimpänä Citroën e-C4. Mach-E:ssä voima puhui ihan eri lailla kuin näissä muissa, mikä luonnollisesti kiehtoo, mutta kun sekään ei ole kaikki. Hintaluokka on just semmoinen, että jos hankintatuen piirissä aikoo pysyä, niin kolmesta ensimmäisestä otetaan se suomi-varusteltu malli eikä edes ulkoväriä saa valita. Jättää pakostakin semmoisen tunteen, että hieman hierotaan naamaan... "Jos sinulla olisi rahaa, voisit saada tätä ja tätä ja tätä..."

e-C4 on huomattavasti enemmän cost-efficient, joten varustelistaa ruksiessa voi vääntää nupit kaakkoon. Jos ostohousut satun kaapista löytämään, niin sitikkaanhan saa punamustan nahkasisustan, joka olisi melkein pakollinen valinta 8) Minkäänlaista sporttisuuttahan tuossa ei ole, mutta Citroen on merkkinä kuitenkin sopivan "eksoottinen", jolla saanee taas pitkästä aikaa kuulla kommentteja kuinka ei toimi Suomessa jne... Ulkonäönkin puolesta omansa todennäköisesti Lidlin parkkikselta löytää. Alustassahan on palattu jonkunlaiseen osahydrauliseen ratkaisuun, joten luvassa olisi vahvasti mukavuuspainotteista matkantekoa. 136 hevosvoimaa ei paljon ole, mutta antaa silti tuntemuksen äkäisemmästä kuin mitä numeroiden perusteella voisi olettaa. 350 km range ei myöskään ole vahvuusalue, mutta omat tarpeet huomioiden lienee riittävä. Ei ole tähän päivään mennessä tullut vielä tarvetta päästä Lappiin hevosvaunu perässä joulun aikaan -25 pakkasella ilman pysähdyksiä. Oma autoilu on kuitenkin tällä hetkellä niin ruutukaavapainotteista pätkäajoa, että hyödyt on kuitenkin suuremmat kuin haitat. Ja sitten kesällä pörinakaipuun taas iskiessä, laittaa Porschen kuntoon...
Entäs DS3 sähköllä? Kalliimpi kuin C4 sähköllä, mutta vähän erilaisempi.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Muuttohaukka kirjoitti:
14 Loka 2021, 14:09
Entäs DS3 sähköllä? Kalliimpi kuin C4 sähköllä, mutta vähän erilaisempi.
Valko-Harmaa-Musta + 1 punainen. DS3 ei ole enää tarjolla värikkäänä. :(

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

FinPat kirjoitti:
14 Loka 2021, 14:32
DS3 ei ole enää tarjolla värikkäänä.
Tämä on aihe josta rutkuttamiseen en kyllästy koskaan: Miksei autoja enää nykyään myydä värillisinä?

Volkkarikaupassa taannoin käydessäni siellä oli erinäinen massa eri sävyisiä harmaita autoja, ja yksi turkoosi. Se joka lähti mukaan.
- Epäkelpokeräilijä -

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Rasvis kirjoitti:
14 Loka 2021, 16:15
Miksei autoja enää nykyään myydä värillisinä?
Betolux on myynyt värikarttansa autotehtaille?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Rasvis kirjoitti:
14 Loka 2021, 16:15
turkoosi. Se joka lähti mukaan.
Rouva kyseli ID4 perään turkoosina. Ei kuulema saa. Ja keltaisetkin loppu.

VAGina värejä alla. Tai siis yksi värillinen. Turkoosi on hieno.
Kuva

jaacco
Viestit: 341
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jaacco »

jaacco kirjoitti:
07 Heinä 2021, 08:21
15.6. meni id.4 tilaukseen, toistaiseksi luovutuspvm on 15.10.
Tämä aikatauluhan jäi vaan haaveeksi. Ensi viikolla tuotantoon ja luovutus ennen itsenäisyyspäivää. Liekö tilaus pohjavärissä auttanut vai haitannut.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oma ID4 tilaus lähti sisään 7.6.2021 ja auto tuli 7.10.2021. Tilattiin ja tuli valkoisena, jonkun mielestä se ei ole edes väri, joten ehkä se nopeutti.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Rolle kirjoitti:
21 Loka 2021, 12:27
Tilattiin ja tuli valkoisena, jonkun mielestä se ei ole edes väri
Jonkun fysiikan tai vastaavan blah-blah loser tieteen mielestä valkoinen ja musta eivät ole värejä.

https://www.britannica.com/story/are-bl ... ite-colors

"If color is solely the way physics describes it, the visible spectrum of light waves, then black and white are outcasts and don’t count as true, physical colors."

Toki VAGinankin pintakerros on vain aproksimaatio valkoisesta eli voitaneen laskea ainakin lähelle väriä...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^ Onnea uudelle autolle! Toivottavasti sait vähemmän temperamenttisen version yksilön kuin tuo pikkuveli, joka ei eilen innostunut aikaisesta aamuherätyksestä vaan pukkasi sata virheilmoitusta ja jäi pihaan. Samana iltana taas sitten ei ollut enää mitään vikaa.

Alfojenko sähköt "luonteikkaita"...?
- Epäkelpokeräilijä -

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Rasvis kirjoitti:
21 Loka 2021, 13:52
^^ Onnea uudelle autolle! Toivottavasti sait vähemmän temperamenttisen version yksilön kuin tuo pikkuveli, joka ei eilen innostunut aikaisesta aamuherätyksestä vaan pukkasi sata virheilmoitusta ja jäi pihaan. Samana iltana taas sitten ei ollut enää mitään vikaa.

Alfojenko sähköt "luonteikkaita"...?
Teslassa on määritelty <ctrl-alt-del> vastaava sekvenssi kyseisiin tilanteisiin. Olisiko piilotetulle reset nappulalle tarvetta vispilöissä? :)

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

FinPat kirjoitti:
21 Loka 2021, 12:45
Jonkun fysiikan tai vastaavan blah-blah loser tieteen mielestä valkoinen ja musta eivät ole värejä.
Fysiikan opinnot ovat pahasti kesken, jos vain valkoinen ja musta julistetaan ei-väreiksi. Nehän ovat pelkästään harmaan sävyjä!

Pitää julistaa ei-väreiksi kaikki akromaattiset pinnat.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Rasvis kirjoitti:
21 Loka 2021, 13:52
^^ Onnea uudelle autolle! Toivottavasti sait vähemmän temperamenttisen version yksilön kuin tuo pikkuveli, joka ei eilen innostunut aikaisesta aamuherätyksestä vaan pukkasi sata virheilmoitusta ja jäi pihaan. Samana iltana taas sitten ei ollut enää mitään vikaa.

Alfojenko sähköt "luonteikkaita"...?
Ei kun hajosi seuraavana päivänä ja hinurilla korjaamolle, sain toissapäivänä takaisin ja onnistuneesti kohta toiset 250km ajettu. Joku komponentti oli rikki, ei kai eroa mistään muusta laitteesta siinä mielessä.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

insinörtti kirjoitti:
21 Loka 2021, 17:04
FinPat kirjoitti:
21 Loka 2021, 12:45
Jonkun fysiikan tai vastaavan blah-blah loser tieteen mielestä valkoinen ja musta eivät ole värejä.
Fysiikan opinnot ovat pahasti kesken, jos vain valkoinen ja musta julistetaan ei-väreiksi. Nehän ovat pelkästään harmaan sävyjä!

Pitää julistaa ei-väreiksi kaikki akromaattiset pinnat.
Perustutkintoni tein fysiikan sijasta säätötekniikan ja signaalinkäsittelyn alalta eli käytännössä logiikasta. Ja jos toteaa että valkoinen ja musta eivät ole värejä niin loogisesti se ei tarkoita että muita ei-värejä ei olisi.

Ketjun varsinaiseen aiheeseen liittyen skriptailin ajankuluksi vähän Pythonilla ja tein scraperin autoscouttia varten.

Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^GTB puuttuu listasta, vai eikö niitä ole myynnissä?

Oma valintajärjestyksenihän luonnollisesti olisi Spider, TS, GTS, GTB, TB.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

FinPat kirjoitti:
21 Loka 2021, 21:41
Perustutkintoni tein fysiikan sijasta säätötekniikan ja signaalinkäsittelyn alalta eli käytännössä logiikasta. Ja jos toteaa että valkoinen ja musta eivät ole värejä niin loogisesti se ei tarkoita että muita ei-värejä ei olisi.
Niin, niitä muita ei-värejä ovat kaikki harmaan sävyt eli (akromaattiset) pinnat, jotka heijastavat eri aallonpituuksia samassa suhteessa. Tämän määritelmän täyttävät myös musta (pieni heijastuskerroin) ja valkoinen (suuri heijastuskerroin).

Näin siis pintojen väreistä puhuttaessa. Jos mankeliin laitetaan valo, niin sitten menee paljon vaikeammaksi. Onhan "musta" sama kuin ei valoa -> hiukka paha julistaa tämä väriksi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
21 Loka 2021, 22:07
^GTB puuttuu listasta, vai eikö niitä ole myynnissä?

Oma valintajärjestyksenihän luonnollisesti olisi Spider, TS, GTS, GTB, TB.
Ihmettelin itsekin että yhtään GTB:tä ei ollut markkinoilla. Itseasiassa yleisin F119H koneella varustettu malli tässä otoksessa on Spider.

Yhteenveto taulukkona:

Kuva

Vaan nyt pitää kysyä miksi TS ennen GTS:ää?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joku mättää, taulukon mukaan kallein Spider on 80k€, vaikka piirrettynä selvästi kallein Spider on 140k€. Sama auto on selkeesti taulukossa TS ja piirrettynä Spider - toki, saahan molemmista katon auki.

TS on vaan nätimpi kuin GTS. Ei siinä isoja eroja ole ja kai ne palikat voisi vaihtaakin, mutta vähän sisäinen pussihousu huutelee että maailman kauneimman automallin voisi pitää sellaisena kuin se on tehtaalta tullut. Järjellä ajatellen GTS on tiettävästi parempi vaihtoehto mutta en minä järjellä ajatellen onnistu ostamaan Ferraria muutenkaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
22 Loka 2021, 08:29
Joku mättää, taulukon mukaan kallein Spider on 80k€, vaikka piirrettynä selvästi kallein Spider on 140k€.
No, perskules! Unohdin että käytin Exceliä enkä mitään järkevää taulukkolaskentaohjelmaa joka muistaa solut vaikka raakadataa sorttaisi. Hetkinen vain.

Kuva
Viimeksi muokannut FinPat, 22 Loka 2021, 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
22 Loka 2021, 08:29
TS on vaan nätimpi kuin GTS. Ei siinä isoja eroja ole ja kai ne palikat voisi vaihtaakin, mutta vähän sisäinen pussihousu huutelee että maailman kauneimman automallin voisi pitää sellaisena kuin se on tehtaalta tullut. Järjellä ajatellen GTS on tiettävästi parempi vaihtoehto mutta en minä järjellä ajatellen onnistu ostamaan Ferraria muutenkaan.
Toisaalta loppuvuoden 1992 ja uudemmat TS:t ovat lähes samoja kuin GTS (akku edessä, suurin osa alustan muutoksista ja 2.7 Motronic).

Ja ulkonäössä ei tosiaan paljoa eroa ole.

TS
Kuva

GTS
Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, ei ne erot isoja ole, mutta riittäviä erottuakseen ja minun silmään tämä on niitä tapauksia, missä alkuperäinen on parempi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
22 Loka 2021, 10:44
Joo, ei ne erot isoja ole, mutta riittäviä erottuakseen ja minun silmään tämä on niitä tapauksia, missä alkuperäinen on parempi.
Näistä kahdesta on nyt hieman alustavia keskusteluja käyty:

https://www.autoscout24.com/offers/ferr ... c=listPage

https://www.autoscout24.com/offers/ferr ... c=listPage

Keltainen ei ihan kaikkiin autoihin sovi mutta omaan silmään 348 ja f355 toimivat kyllä pääsiäistipun värisinä.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Itse en ole Ferrareihin niin paljoa perehtynyt että osaisin sanoa mikä malli on paras, huono tai hyvä eri näkökulmista (ajettavuus, suorituskyky, ylläpito, hinta yms.), mutta itselle plussaa olisi joku muu väri kuin punainen tai keltainen. Tosin, itse en myöskään näe 348:a kauniimpana kuin mitä 208/308/328 ovat. Tällainen olisi aika kaunis omassa tallissa (ja varmaan katastrofi taloudelle ylläpitomielessä): https://m.mobile.de/auto-inserat/ferrar ... 95921.html

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

TeroPee kirjoitti:
22 Loka 2021, 11:24
(ajettavuus, suorituskyky, ylläpito, hinta yms.)
Lukemani perusteella vaikuttaa siltä että Fefe on samanlainen kuin melkein kaikki muutkin eli mitä uudempi sitä parempi ajettavuus ja suorituskyky ja korkeampi hankintahinta.

Ylläpidon osalta taas V8 Fefet vaikuttaisivat Internjet lukemisen perusteella seuraavan kaltaisilta:
308/328 - Kohtuulliset ylläpitokulut (hihnanvaihto kone paikallaan)
348/f355 - Kohtuuttomat ylläpitokulut ja f355 vielä venttiiliin ohjurit ja katit suunnitteluvikana ja F1 lootan kanssa kytkin (periaatteessa kone pois hihnan vaihtoon)
360/430 - Kohtuulliset ylläpitokulut manuaaleissa, F1 lootat syövät kytkintä (360 hihnan vaihto kone paikallaan, 430 ketjukone)

Sähkövispiläaikakaudella suorituskyky on hieman toissijainen asia, joten tunne ratkaisee.

308/328 kauniita mutta ehkä aavistuksen turhan retro allekirjoittaneelle
348/f355 sweet spot allekirjoittaneelle
360 kylpyamme a'la Porsche 356
430 OK

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FinPat kirjoitti:
22 Loka 2021, 11:00
Näistä kahdesta on nyt hieman alustavia keskusteluja käyty:
-clip-

Keltainen ei ihan kaikkiin autoihin sovi mutta omaan silmään 348 ja f355 toimivat kyllä pääsiäistipun värisinä.
Komeita pelejä, vaikka mustat helmat puuttuukin. Ja kyllä, keltainenkin toimii noissa.
TeroPee kirjoitti:
22 Loka 2021, 11:24
mutta itselle plussaa olisi joku muu väri kuin punainen tai keltainen.
Muuten en ole itse värin suhteen kauhean nirso, mutta musta on no-go, hukkaa muodot tehokkaasti jopa Ferrarista:
https://www.autoscout24.com/offers/ferr ... c=listPage

En tiedä, missä kaikissa väreissä 348:ia on saanut. Yllättäen punainen on selvästi yleisin tarjolla oleva. Tietty jos harvinaisen auton speksaa haluissaan niin tarkasti, että yksiliöä on lähes mahdoton löytää, on lompakko tyytyväinen :lol:
TeroPee kirjoitti:
22 Loka 2021, 11:24
Tosin, itse en myöskään näe 348:a kauniimpana kuin mitä 208/308/328 ovat.
Mikään muu, siis yhtään mikään muu, ei tiivistä kasaria samalla tapaa kuin Ferrari 348. Luukkulamput, rivoitetut kylkikidukset, sulavan kulmikas muotoilu ja etenkin se parjattu ritilä takavalojen päällä leivottuna samaan pakettiin niin hämmentävän toimivassa harmoniassa, että minä kasarin kasvattina en vaan voi olla rakastamatta tuota kokonaisuutta.
TeroPee kirjoitti:
22 Loka 2021, 11:24
Tällainen olisi aika kaunis omassa tallissa (ja varmaan katastrofi taloudelle ylläpitomielessä): https://m.mobile.de/auto-inserat/ferrar ... 95921.html
En kiistä 328:n kauneutta enkä häpeilisi esitellä sitäkään kavereille, mutta sen kauneus tulee isolta osin tietystä sulavasta keveydestä, joka tekee siitä minun silmääni "pliisun" 348:n rinnalla - kapeat, yksiosaiset kidukset ja kevyeksi muotoiltu peräpää tekevät isosti eroa. Ajatusmaailmani venyy kyllä ymmärtämään myös täysin päinvastaisen näkemyksen omaani verrattuna tässä asiassa, mutta oman silmäni sanoma on omaan mieleeni kiistaton.

Huomattavaa on, että 355:ssa Ferrari palasi peräpään ilmeessä aika paljon 328:n suuntaan, jättäen 348:n ja Testarossan erilaisiksi nuoriksi omalta aikakaudeltaan parjattuine, mutta näyttävine ritilöineen. Vaikka ritiläperä ei todellakaan toimisi muutenkin taas kevyemmän oloiseksi muotoillussa 355:ssa, niin minulle tuokin korostaa 348:n ja Testarossan eksotiikkaa ja omalaatuisuutta, minkä näen näiden mallien osalta positiivisena asiana.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
22 Loka 2021, 12:05
Mikään muu, siis yhtään mikään muu, ei tiivistä kasaria samalla tapaa kuin Ferrari 348. Luukkulamput, rivoitetut kylkikidukset, sulavan kulmikas muotoilu ja etenkin se parjattu ritilä takavalojen päällä leivottuna samaan pakettiin niin hämmentävän toimivassa harmoniassa, että minä kasarin kasvattina en vaan voi olla rakastamatta tuota kokonaisuutta.
Testarossa!!!!

Tuossa sinisenä ihan vain koska ei punainen, keltainen tai musta!
Kuva

Ja jos pitää purjehduskenkiä jalassa ilman sukkia ja parran sänkeä niin:

Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FinPat kirjoitti:
22 Loka 2021, 12:21
Testarossa!!!!
Totta, jostain syystä jätin isoveljen mainitsematta tuossa, vaikka myöhemmin tekstissä pidin sitäkin mukana. Testarossa tosiaan jakaa samat kasariudet 348:n kanssa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

https://www.nettiauto.com/ferrari/348/11827564

Vaikka olikin Lempäälän ylihinnoittelukeskuksessa niin tämä oli mielestäni oikean hintainen ja menikin samantein ennen kuin ehdin käymään katsomassa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No yörgh, ei sovi 355:n puskuri yhtään kokonaisuuteen. Kai senkin saisi vaihdettua, mutta mikähän auton historiassa tuon on saanut aikaan...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
22 Loka 2021, 14:43
No yörgh, ei sovi 355:n puskuri yhtään kokonaisuuteen. Kai senkin saisi vaihdettua, mutta mikähän auton historiassa tuon on saanut aikaan...
Joo, tuossa olet oikeassa. Huomasitko myös hiilikuituiset kynnyslistat, "metallisen" kuskin maton after market polkimien kanssa?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei pystynyt katsomaan niin pitkälle, kun silmä oksensi etupuskurin kohdalla.

No, jos totta puhutaan, niin minusta tuo puskuri ei täysin sovi edes 355:n keulalle. jatkuvuus helmoihin ei toimi silmääni siinäkään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

FinPat kirjoitti:
22 Loka 2021, 12:21


Testarossa!!!!
Ja Toyota.

https://m.mobile.de/auto-inserat/toyota ... 93071.html

Mutta joo, 348 on itselle vähän laimea versio Testarossasta (toki vähän samalla tavalla on myös 328 etc 512:sta, mutta niitä näkee niin harvoin) ja siksikään en ehkä osaa pitää 348:a 328:n edellä omassa asteikossa. Mutta hyvä näin ei ole kaikilla. :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Ei huono toiski, mutta Wector-Supran kylkikidukset ovat kliinit eikä rivoitetut - kyllä vie Ferrari näissä voiton :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Juuei ferraria.

Mutta mutta.
Sitroen C5 x7 2.2HDI Tourerin tilalle (men lunariin peurakolarin vuoksi) pitäs löytää korvaaja.
Vaihtelun vuoksi joku muu merkki ja ohuen C5 tarjonnan vuoksi.

Frouvan auto kyseessä, mutta joutunen tämän asian miettimään. Pudjetti luokkaa alle 10k€.
Kompromissejä joutuu tekemään. Sitikan tehoja tuskin irtoo kohtuu kilometreillä/iällä.
Kokoluokka siis isohko farkku, mieluimmin diesel automaatti. Manuaali ei toki este.
Mutta jokin järkevä bensakin menee mielestäni, ajo 20 000km/v luokkaa.
Varusteista tuskin on haittaa. Vetokoukun voi laittaa jälkikäteenkin.

Hyundai i40 farkku 100kW diesel automaatilla?
Manuaalina i40 kuluttais vähempi? Mites bensamalli, onko potkua?

Kellään ole i40 tai ollut?

Mitä muita merkkejä/malleja tutkailis?
Jos joku helpohkohoitoinen, kun yks bemari on jo pihassa...

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Tuli mieleen majori. Mondeo on tilava ja tarjontaa luulis olevan. Tuollaisesta sen enempää tiiä, mutta olisi taivaspaikkakin sitten.
"puhun niin totta kuin osaan"

Vastaa Viestiin