Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Kuva
Tavallisuus iski. Noh mahtuupaha poppoo kyytiin!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

FinPat kirjoitti:Refereroin siis 105/115 Spider "Graduate" malleihin jotka itse luokittelen kokemuspohjaisesti cruisereiksi. 105/115 Coupet kuuluvat luonnollisesti urheiluautoluokkaan.
Tot noin. Nehän ovat teknisesti ottaen sama auto? Bertone GT:llä en ole koskaan päässyt ajamaan ja Spiderin letkeä koppa on tosiasia, mutta.

Ehkä tässä päästääkin perimmäisten kysymysten äärelle. Mikä on elämän tarkoitus, paljonko on paljon, mikä on urheiluauto?
- Epäkelpokeräilijä -

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Rasvis kirjoitti:mikä on urheiluauto?
Urheiluauton määritelmä on hyvin subjektiivinen, itse käytän määritelmää:

- Kaunis ja epäkäytännöllinen kori kahdella ovella
- Ajo-ominaisuuksien puolesta houkuttelee ajamaan lujempaa mutkaisella tiellä

Yllä kuvattu on todennäköisesti monenkin mielestä täysin väärä määritelmä mutta he ovat luonnollisesti väärässä! ;)

Hevosvoimat, 0-100 km/h, Varttimaili, Nürren aika tms. eivät tee urheiluautoa.

Niin, ja elämän tarkoitus on 41.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.

Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.

Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ^ makuja ja määritelmiä on monia, onneksi näin.

Urheilullinen auto on helpompi:

- hyvä massa / teho- suhde ( esim. takaveto- Juulia 1400 kg / 200 kW = 7 kg / kW )
- 50/50 - painonjakauma ja mahdollisimman matala painopiste
- vääntöjäykkä kori
- jousitus, joka pitää joustoliikkeen aikana kaikki renkaat mahdollisimman pystyssä/ suorana
- tehokkaat fly-by-wire- jarrut
- tunnokas, nopea/ nopeahko ohjaus - max 2,5 kierrosta laidasta laitaan
- kevyt jousittamaton massa - jousituksen vääntösauvat ja tukivarret alumiinia tai joka hiilikuitua
- matala, jopa puolimakaava ajoasento monipuolisine säätöineen sekä säädettävät reisi- että sivutuet penkissä
- ohjauspyörä pienehkö, kolmipuolainen eikä ainakaan ylipaksu, nahkaa ja tai puuta
- ohjauspyörässä isot säätöaluéet sekä pituus-että kaltevuussuunnassa
- takaveto tai neliveto
- manuaali tai hyvä automaatti nopeilla , isoilla vaihtoläpysköillä varustettuna
- bensamoottori, jossa kierroskoneen luonne ja äänet

Arvatkaapa montako ruksia Juulia nappaa :wink:
Ajamistani vain GT86 ja Miata ovat saaneet mutkatiellä
saman tunteen sydänlihakseen kuin Juulia.
Toki urheilullisiin moottoripyöriin noitakaan autoja ei voi fiiliksessä
verrata.
Viimeksi muokannut Jiitee, 28 Touko 2020, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ossiv kirjoitti: Tavallisuus iski. Noh mahtuupaha poppoo kyytiin!
Toivottavasti ei ole sähköistä peräluukkua/se ei ainakaan hajoa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.

Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.

Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
Ymmärrän tilanteen. Muilta valmistajilta on vaikea löytää verrokkia. Itsellä vähän sama tilanne perjaatteessa, hiukan eri kriteerit mutta anyways.

Jotenkin "alfistina" nolottaa myöntää, että kerran kun bemarin on omistanut, ei tahdo löytyä mitään lähellekkään :lol: Nettiautoon jos pamauttaa omat kriteerit tarkkaan hakuun, löytyy pelkkiä bemareita tai ei mitään :shock:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.

Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.

Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
Pidä hyvä käyttö-penarisi pitkään ja satsaa maukkaaseen harrasteautoon.
Suosittelen, tulee väriä elämään.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.

Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)

---

Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jiitee kirjoitti:
PS. TaZio , MarinaNArina -klubia ei liene Suomessa, meinaatko perustaa ? 70-80-luvullahan brittiautoteollisuus
suorastaan kukoisti ja tuotti monia jälkipolvia järisyttäviä designeja kuten tuo Marina.
Tehty suoraan 4-5 paintin ja parin viikon "liittoloman " jälkeen. :wink:
Meillä on ainakin jo Vauxhall, Mini, Rover, Jagwah + Triumph-kerhot ja luonnollisesti RROC-chapter. Rootes-kerho? En ole varma, muitakin kai. Marina siis ei ehkä omaa kerhoa kaipaa. Tiedä sitten olisiko sosiaalista tilausta jollekin BL-clubille.
Marina nyt ei ko. heimon terävin kynä ole, mutta jos rehellisesti ajatellaan niin ei se nyt ihan niin huono kai ollut? Jos vertaan ajamiani yksilöitä vastaaviin Volsuihin, ranskisiin ja japseihin jne. on tuo minusta samaa sarjaa. Mikä tahansa aikalais-Fiat sitten oma lukunsa jostain AR'sta puhumattakaan.

Laatu sitten tosin sakkasi kautta linjan. Joku Triumph ja jotkut Rootes-tuotteet taisivat olla ainoita jotka pystyivät pitämään jonkinmoista laatua yllä niinä hulluina vuosina kun tuo teollisuuden haara ajettiin alas ammattiliitojen ja huonon johtamisen seurauksena.

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
PS. TaZio , MarinaNArina -klubia ei liene Suomessa, meinaatko perustaa ? 70-80-luvullahan brittiautoteollisuus
suorastaan kukoisti ja tuotti monia jälkipolvia järisyttäviä designeja kuten tuo Marina.
Tehty suoraan 4-5 paintin ja parin viikon "liittoloman " jälkeen. :wink:
Meillä on ainakin jo Vauxhall, Mini, Rover, Jagwah + Triumph-kerhot ja luonnollisesti RROC-chapter. Rootes-kerho? En ole varma, muitakin kai. Marina siis ei ehkä omaa kerhoa kaipaa. Tiedä sitten olisiko sosiaalista tilausta jollekin BL-clubille.
Marina nyt ei ko. heimon terävin kynä ole, mutta jos rehellisesti ajatellaan niin ei se nyt ihan niin huono kai ollut? Jos vertaan ajamiani yksilöitä vastaaviin Volsuihin, ranskisiin ja japseihin jne. on tuo minusta samaa sarjaa. Mikä tahansa aikalais-Fiat sitten oma lukunsa jostain AR'sta puhumattakaan.

Laatu sitten tosin sakkasi kautta linjan. Joku Triumph ja jotkut Rootes-tuotteet taisivat olla ainoita jotka pystyivät pitämään jonkinmoista laatua yllä niinä hulluina vuosina kun tuo teollisuuden haara ajettiin alas ammattiliitojen ja huonon johtamisen seurauksena.

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
Koitin kyllä olla sarkastinen. :wink:

Kyllähän jopa VAZ-Ladan laatu voitti tuolloin Marinan.

Japsit Toyota, Datsun aluksi 70- luvulla ja muut myöhemmin suorastaan
jyräsivät laatumielessä GB:n sen ajan kansanautotuotteet.

Miksi sitten juuri japsitehtaat ovat nyt lähes ainoat kansanwaunuja tuottavat
autotehtaat GB:ssä ? Hinta-laatusuhde ja luotettavuus, sano.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Vittorio Jano kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.

Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)

---

Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.
Ammattimiehenä kyllä todella vaikea suositella mitään ranskalaista edes pahimmalle vihamiehelle. Renault/Dacia, myös Nissan nykyään voisi jopa sanoa maailman paskimmat autot mitä tänä päivänä valmistetaan.. Ensikatsastuksessa vaihdetaan koko keulan tuenta uusiksi, jotta saisi leiman. Valitettavasti tänä päivänäkin Renault käyttää samaa tuentaa kuin 90-luvun alussa... :silly: Auton sisällä laatuvaikutelma on kuin pahimmasta painajaisesta. 2020 mallin autossa on edelleen samat nappulat ja vipstaakit kuin -02 lagunassa, puhumattakaan naurettavasta "luottokortti" avaimesta. Moottoriajoneuvojen valmistus pitäisi kieltää lailla Ranskassa. Toivottavasti ei tule baanania. Moderaattoria uhmaten kirjoitettu suoraan sydämmestä :lol:

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

willez kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.

Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)

---

Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.
Ammattimiehenä kyllä todella vaikea suositella mitään ranskalaista edes pahimmalle vihamiehelle. Renault/Dacia, myös Nissan nykyään voisi jopa sanoa maailman paskimmat autot mitä tänä päivänä valmistetaan.. Ensikatsastuksessa vaihdetaan koko keulan tuenta uusiksi, jotta saisi leiman. Valitettavasti tänä päivänäkin Renault käyttää samaa tuentaa kuin 90-luvun alussa... :silly: Auton sisällä laatuvaikutelma on kuin pahimmasta painajaisesta. 2020 mallin autossa on edelleen samat nappulat ja vipstaakit kuin -02 lagunassa, puhumattakaan naurettavasta "luottokortti" avaimesta. Moottoriajoneuvojen valmistus pitäisi kieltää lailla Ranskassa. Toivottavasti ei tule baanania. Moderaattoria uhmaten kirjoitettu suoraan sydämmestä :lol:

Pakko kyllä olla eri mieltä. Omalla listalla 3008 viihtyi melko pitkään ja uusi 300hv hybrid pitää käydä kokeilemassa jossain välissä. Hintahan siinä on aivan posketon, mutta rohkea veto silti. Myös DS tuotteet kiinnostelee, mutta valikoima on toistaiseksi tasoa Alfa sillä erolla että tarjolla on todella pientä tai todella suurta. Kumpikaan ei oikein omaan käyttöön soveltunut.

Carlo Coppa
Viestit: 734
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

nipaka kirjoitti:Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
Vaihteet + levyjarrut + kaasuttimien kurkut + yläpuoliset nokka-akselit = vähintään 15, niin kyseessä on urheiluauto.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Vittorio Jano kirjoitti: Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.

Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii).
No juu, arvostan taipuisaa ajatuksenkulkua! Olisihan Talisman erilainen vaihtoehto. Varusteita näyttäisi olevan tuossa kalliimmassa runsaammin mitä bemarissa. Se on kyllä saanut huomata, että varustellun maineen omaava saksalainen ei välttämättä olekaan se lisävarustelluin, kun puhutaan autoyksilöistä. Ranskanmaalta uusin Peugeot 508 olisi ulkoisesti kyllä listan kärkipäässä! Ovat vain budjetin ulkopuolella.

Minkälainen yhdistelmä tuo pikkudiesel-automaatti mahtaa olla relluissa? Löytyykö jouhevuutta kaupungissa että maantiellä pitkäkylttistä yhdistelmää ohittaessa?

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jiitee kirjoitti:
Koitin kyllä olla sarkastinen. :wink:

.
Näin vähän kyllä epäilinkin. ;)

Minä se vain olin just Standing Block Chop treenin jälkeisen suihkun jälkeen lätkinyt poskiin Blenheim Bouquet'ta ja kaatanut lasiin Lyme Bay mead'ia joten en voinut olla vähän BL:ää hehkuttamatta

Lupaan loppuviikon läträtä jotain Xerjoff'ia ja juoda aperolia ja grappaa jotta saadaan fokus takaisin Italialaiseen kalustoon. Sytytän vielä toscaninin jos ei muuten toimi

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä.
Heitetään tähän sellaiset yllättäjät kuin Alfa Romeo Giulia ja Jaguar XE sekä isoveli XF.
Raimo Miettinen kirjoitti:Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla),
Koeajamani Giuliat, XE ja XF:t ovat tarjonneet vakaata ja mukavaa kyytiä, ainakin Giulia kyllä tarttee peruspulkkia paremmat penkit. Disclaimer, olen koeajanut autot kesällä, en loskamössössä.

Check, check ja check, varauksina loskakeli ja parhaita heikommat jakkarat.
Raimo Miettinen kirjoitti:tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle)
Sekä Jaguar että Alfa Romeo luottavat takavetomalliston automaattivaihteistossa samaan ZF:n 8HP-sarjaan kuin Bemarikin. 6zyl dieseliä ei taida olla ollut tarjolla kuin XF:ään.

Check, check ja check vaihteiston osalta.
Raimo Miettinen kirjoitti:Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto
Sekä Jaguar että Alfa Romeo luottavat takavetopohjaisen malliston nelivetoratkaisussa samaan Magna Actimax -tekniikkaan kuin Bemarikin. Softissa voi toki olla nyanssieroja.

Check, check ja check.
Raimo Miettinen kirjoitti:Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
200+hp: check, check ja check (Giulia Veloce 210hp, XE 25d 240hp, XF 25d 240hp, XF 30d jopa 300hp).
20-25ke, voi tehdä tiukkaa. Onneksi budjetissa on mukana +, eli sitä voi venyttää.

FinPat kirjoitti:Niin, ja elämän tarkoitus on 41.
RAIPE!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Pakko kompata Polforeaa - itellä XF nyt ajossa ollu vuoden verran ja oon ollu kyllä erittäin tyytyväinen joten en voi muuta kuin suositella! Massasta poikkeava auto hyvällä vaihdelaatikolla, erittäin hyvä ajettavuus, hyvät penkit, 6-kone löytyy ja jerkkua tarpeeksi sekä sopii budjettiin. Ei muuta ku sopivaa XFää ettimään ja koeajolle vaan 8)

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Polforea, hienosti päädyit juurikin sinne suuntaan mitä itsekin olen pohdiskellut! Giuliassa olisi kyllä sitä fiilistä enemmän mitä yhdessäkään perusbaijerilaisessa. Tällainen Veloce tummansinisenä saa kyllä viisarin värähtämään! Mielettömän kaunis!

https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/giul ... 6&vifNav=Y

Jakopääremppa vähän harmittaa, kun joutuu niin usein huoltamaan ja maksaa kuitenkin jonnin verran.

Kiitos Sticklille myös! Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tazio kirjoitti:Standing Block Chop treenin
OT: Kirveellä halkoa vai lekalla rengasta?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Hankintaketjun perusteella väkevä veikkaus kirveen suuntaan.

---

Täältä toki äänet Giulian ja Jaggen suuntaan. Pösö on hieno myös. Merkkinä ei toki samanlaista kaikua kuin muissa, mikäli ostaja sellaiselle painoarvoa antaa. Ehdottamassani Talismanissa sitten vielä vähemmän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

FinPat kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.
Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raimo Miettinen kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.
Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.
Eikö tälläkin foorumilla ollut Kissaan sydämen siirron tehneitä?

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

FinPat kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Standing Block Chop treenin
OT: Kirveellä halkoa vai lekalla rengasta?
VJ on oikeassa. Kirveellä pystyyn tuettua runkoa. Olen vetänyt noita vuoroittain, eli nyt tämä ja sitten Underhand Chop seuraavalla kerralla.

Hankintaketjun raportti tosin meni sen verran pieleen. että Addnature sössi tuon tilauksen. Lopputulema oli se, että peruutin tuon Hultan ja hankin
Hachas Jauregi Racing Axen. Viimeinen perinteinen baski-valmistaja joka noita tekee.
Ja kun tuolle tielle jouduin lähtemään, pyysin sitten Brucea takomaan minulle sellaisen Tuatahin. Eilen tulleen tiedon perusteella terä on nyt valettu ja takominen on alustavasti ajoitettu 8.6. eli tuo ehtinee Härmään heinäkuun alussa.

-Tazio

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Raimo Miettinen kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.
Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.
Muistelisin niin, että vuoden 2011 jälkeen valmistetuissa moottoreissa tuo ongelma on korjattu. Eli facelifti XF kun tuli 2012, niin niissä ei tuota ongelmaa enää ole.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

FinPat kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.
Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.
Eikö tälläkin foorumilla ollut Kissaan sydämen siirron tehneitä?
Juu, yleinen ongelma muttei kuitenkaan hirveän yleinen. Noita on kuitenkin myyty aika paljon ihan suomessakin. Silloin kun noita lueskelin, niin jäi vaikutelma että poikivat useimmiten noin satkun paikkeilla. Mun -10 malli oli 104 tkm ajettu kun ostin sen konevikaisena. Kakkos runkolaakeri oli pyörähtänyt, kanava tukkoon ja voitelu veks siitä ja viereisiltä veiveiltä.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jyrkip kirjoitti: Juu, yleinen ongelma muttei kuitenkaan hirveän yleinen.
Tarkkoja numeroita ei ole saatavilla mutta näppituntuma on että sama kone on hajonnut Lantikoissa useammin kuin Jaggeissa.

Mutta ainahan koneita saa kaupasta: https://nwsmotorservices.com/engine-mod ... and-rover/

Kuva

JaakkoK
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Kesä 2019, 21:11
Car(s): Ex.2007 Spider 3.2 JTS V6 Q4 (Nero Carbonio VR.)
1996 Jaguar XJS (Spindrift White)
1998 Jaguar XK8 (Anthracite Metallic)
Ex.Jaguar XF 3.0 D S (Ultimate Black Metallic)
Polestar 2 LR Twin
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JaakkoK »

Raimo Miettinen kirjoitti:Polforea, hienosti päädyit juurikin sinne suuntaan mitä itsekin olen pohdiskellut!
<clip>
Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Täältä ääni (tai kaksi, kun jo toinen menossa käyttiksenä) XF V6D:lle on hiljainen ja puhkua riittää...
JaakkoK

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

No nyt on Alfa Etelä-Pohjanmaalla odottelemassa innokkaita ostajia. Ei ole jonoksi asti..

Käyttöauton virkaa suorittaa nyt 2012 Focus maitopurkin kokoisella EGO BOOST -myllyllä. Eihän tuo nyt oikein miltään tunnu mutta kulutus ja varaosien hinnat on naurettavia. Ja ei tuo huono ajettava ole missään nimessä. Fiilistä vaan ei ole ihan niinkuin Alfassa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

[/quote]

Onnittelut rohkeudesta. Ei siis hankinnasta vaan että uskalsit kertoa sen tällä palstalla. :) Seuraava hankinta on varmaan vastamelukuulokkeet. On aika meluisa auto.[/quote]

Sen verran voin myhäilyä teettää ja kertoa että slooda on ollut varmaan 1 viikon käytössä ja muuten seissyt liikkeen pihalla odottamassa tutkimus aikaa. Nyt toista kertaa. :lol: Vielä ei olla159:n 5 viikon ennätyksessä (liikkeestä ostettuna seuraavana päivänä ketjusta herjaa - > auto korjattu ja siitä parin päivän jälkeen vena kopan tiiviste vuotaa pakosarjan päälle ja odotetaan Italiasta monta viikkoa varaosaa..) Alfassa oli selvä vika, mutta montahan kertaa sitä saa antaa yrittää korjata ennenkuin voi kaupat purkaa. Ja edellinen omistaja on aika hyvin parantanut äänieristeitä tässä yksilössä. 18" renkaat kyllä vähän kuuluu läpi. :) Taitaa olla alun perin 4 äänieriste suikaletta vaan autossa.. Säästää painossa.. :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada.
Hanki se vaihtelu jostain muualta.

Hukkasin oman 530d F11 vajaa kolme vuotta sitten ja vaihtelu on sen jälkeen ollut jotain vastatuulen ja totaalisen vitutuksen välimaastossa mitä autoihin tulee.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja karila »

Carlo Coppa kirjoitti:
nipaka kirjoitti:Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
Vaihteet + levyjarrut + kaasuttimien kurkut + yläpuoliset nokka-akselit = vähintään 15, niin kyseessä on urheiluauto.
Minulla on siis urheiluauto tallissa :-D
- Kari

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

http://www.scch.fi/tietoa-kerhosta/urheiluautolista/

Tuosta linkistä löytyy urheiluautolista. Kyseisen järjestön jäsenenä pidän muutenkin tuosta organisaatiosta. Urheiluauto on se joka hyväksytään Tuusulan Sportscar Breakfast Clubin kentälle. Honda Beat on urheiluauto, ei Porsche Panamera, Mercedes coupet eivätkä mitkään nelioviset Alfat. :wink:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Riccardo kirjoitti:http://www.scch.fi/tietoa-kerhosta/urheiluautolista/

Tuosta linkistä löytyy urheiluautolista. Kyseisen järjestön jäsenenä pidän muutenkin tuosta organisaatiosta. Urheiluauto on se joka hyväksytään Tuusulan Sportscar Breakfast Clubin kentälle. Honda Beat on urheiluauto, ei Porsche Panamera, Mercedes coupet eivätkä mitkään nelioviset Alfat. :wink:
Alfa Spyder mainittu!

Carlo Coppa
Viestit: 734
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

^Ja Sprint, mutta se ei ehkä tarkoita tuota minun malliani. Ja onhan siellä MX 5 8) .
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Itsenäni kanssa huvitti se sprint (ei varmaan joo tarkoita alfasudin seuraajaa, kun muuten melkein kuuluisi kaksovinen golffikin listalle :D)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Hienoa, barchetta on urheiluauto. Onhan se kevyt ja kaksipaikkainen.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

X1/9 jää tavisautoihin pistemäärällä 12. :x
Tuon mukaan kerhoon pääsee. :-D
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

4C ei ole listalla TAI ei ehtinyt siihen.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Liekö GT tuossa listassa miltä aikakaudelta

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Turre »

Viime kesänä ostettu Outlander vaihtui tänä aamuna Kia Rioon. Kuten näissä usein käy, tilanne eskaloitui melko nopeasti, eilen aamulla herätessä kun ei ollut vielä ajatustakaan autonvaihdosta mielessä :lol:

Neljän renkaan lisäksi kovin paljon yhteistähän noilla autoilla ei ylipäätään ole, mutta itselle se ehkä oleellisin ero noiden välillä on 11v ikää ja 220tkm maantietä, Kiassa on vielä tehdastakuutakin jäljellä monta vuotta. Käyttöauto ei ole käyttöauto jos sitä joutuu murehtimaan ja korjaamaan enemmän kuin harrasteoletettua - tuo meidän 2009 ostettu luotto-156 alias Oikkuli piti päästä viime kesänä leppoisille eläkepäiville kesäautoksi mutta sen sijaan sitä on tarvittu käyttistä paikkaamaan niin paljon ettei harrastetta ole ehtinyt harrastamaan ollenkaan :( Joskohan tilanne nyt muuttuisi.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mitä kuuluu Rasviksen ID.3 -projektille? Etkös ollut jossain jonossa?

Lienee muutoin ihan pätevä peli, mutta sisätilojen laatu ei lukemani/näkemäni perusteella oikein vakuuta...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, varausmaksu on edelleen sisällä. Muuten hiljaista pitelee; Autoja ei vielä ole koeajettavissa, eikä normimalleille ole edes hinnastoa. 1st Edition -versioiden hintalaput eivät innosta pätkän vertaa.

Konttorin materiaalit tosiaan huutavat itäblokkia jo kuvissakin, mutta katsotaan nyt vielä todellisuus elävästä elukasta. Itse asiassa Ämpärin koeajollakin suurimmat negatiiviset fiilikset koskivat aikoinaan rumaa kojelautaa ja halvannäköisiä sisustan muovilaatuja, mutta aika vähän ne ovat lopulta häirinneet. Olen ajatellut ne camp-henkisiksi :-D

Yli neljän vuoden jälkeenkään ei ole yli 38 asteen autokuumetta. Mistähän se kertoo, tyhjästä lompakosta? Giulian koeajo kyllä herätti vahvaa omistamisen halua, mutta mulla on sellainen auton käytön kokonaiskuluja haarukoiva ankeutus-excel joka väittää ettei Giuluun ole varaa. Pitänee säätää laskentakaavoja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Rasvis kirjoitti: Giulian koeajo kyllä herätti vahvaa omistamisen halua, mutta mulla on sellainen auton käytön kokonaiskuluja haarukoiva ankeutus-excel joka väittää ettei Giuluun ole varaa. Pitänee säätää laskentakaavoja.
Ehdottomasti. Kyllä aina pitää saada perusteltua vaikka minkä auton hankinta järkeväksi ja edulliseksi, sulla on excelissä virheelliset kaavat.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^siihen ekseliin pitää lisätä sellainen sarake, johon merkitään auton tuoma hauskuus-/tylsyysluku.

Lopputulos voisi muuttua kummasti.

:-D
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kauheen vaikeen kuulosta tommonen, että ostaisi auton järkiperustaisesti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En minäkään sentään niin huima kaveri ole että antaisin jonkun taulukon tehdä autonvalinnan :P Se Hauskaa -rivi on takaraivossa ja taulukon viimeisen rivin pohjalta mietitään sitten onko tarpeeksi hauskaa, vai voisiko samalla massilla tehdä jotain hauskempaa.

Maksuvälinerajoitteisuudesta seuraa kaikkea tällaista pikku hankaluutta elämään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Polforea kirjoitti:Kauheen vaikeen kuulosta tommonen, että ostaisi auton järkiperustaisesti.
Etkös itse juuri hiljattain vaihtanut harmaaseen järkiautoon nelijalkaisen ystävän takia? :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Vastaa Viestiin