Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dam »

karila kirjoitti:
17 Marras 2021, 18:34
FinPat kirjoitti:
16 Marras 2021, 22:19
Dam kirjoitti:
16 Marras 2021, 20:12
Kyllähän siinä varmasti 190 cm kuski istuu pidempäänkin...
Velocen penkit niin istuu. Vakiotelttatuolit eivät ole parhaasta päästä.
Helsingissä ja Espoossa näyttäis olevan Stelvio Veloce malleja koeistuttavana, samaten Tampereella.
Nettiautosta kattelin.
Veloce onkin nykyään se hinnat alkaen malli, noin 10K€ kalliimpi kuin edellinen halvin eli noin 20K€ ihan liian kallis. Eikä maassa ole sitä halvempaa mustana Nero Edizione-varusteisena joten se siitä. Mutta asia on sentään nytkähtänyt vähän eteenpäin :P Nyt on muutakin kuin ratti ja neljä pyörää

Kuva

Tuollaiselle annettiin peukkua ja lupa. Vauva Cherokee eli Compass 4xE 80th Trailhawk löytyy maasta Stinger Grey värisenä. En tiedä onko se nyt ihan tuollainen samanlainen mutta väri pitäisi olla tuo. En varsinaisesti mistään SUVeista innostu mutta kun niitä tulee vaan enemmän ja enemmän, pakko sit vähän nyörtyä ja mennä virran mukana mutta aavistuksen vastavirtaan. Mielummin sitten sellainen mikä ei jää märälle nurmikolle sutimaan ja tuolle tie on ihan plussaa mutta ei mikään välttämättömyys. Pitää kuitenkin tyytyä siihen valikoimaan mitä maassa nyt on tai hyvin pian tulossa. Ja kun muita autoja alkoi speksailemaan tuon mukaan niin niiden toimitusajat on jotain ihan muuta kuin mikä olisi OK ja hinnat karkaa aika kovaa ohi. Ja latausajat on myös paljon pidempiä, ei niitä varmaankaan tulisi reissuissa ladattua kuin öisin jos silloinkaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tämä on mielenkiintoinen! Pitänyt kokeilla monet kerrat Kompassi, mutta ei ole vielä osunut. Hyvä ja virkistävä valinta.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

508 sit frouvalle, täälläkin linkattu yksilö.
2.2hdi, eli kolmattasataa hevoista. Tingentangelia löytyy, muttei mm. weban kakea, penkkien muistia/hierontaa, ratinlämmitystä, kameraa...

Sentäs hud, keyless, panodraama, koukku, tutkat, 4-alue ilmastointi, sporttipenkit, sähköluukku, navi, 204hp...

Semmottis täl kertaa. Tänään lopputinkaus ja kaupat.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

i40 oli odotuksiin nähe positiivinen yllätys.
Sekä Saka:n myyjä Porissa. Ekakerta autokaupassa, missei ahistanu myyjä. Reipas nuorimiesoletettu.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dam »

Dam kirjoitti:
19 Marras 2021, 21:09
Tuollaiselle annettiin peukkua ja lupa. Vauva Cherokee eli Compass 4xE 80th Trailhawk löytyy maasta Stinger Grey värisenä.
Eipä se sitten tullutkaan mulle :oops: Laitoin myyjälle viestiä, "Joo, otetaan tuo. Missä sitä voi käydä katsomassa?" ja siinä välissä se olikin sitten jo ehditty myymään jollekin muulle. Tänään vein Focuksen pois ja jännittävä kasvutarina sen kanssa on sitten päättynyt lopullisesti ja tilalle Compass 4XE Limited 2022 eli päivitetty sisusta mikä toi vielä mukanaan parempia varusteita ja enemmän säilytystilaa sisällä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Talouden toinen auto pitäisi päivittää vähemmän ajettuun. Mittarissa alkaa olemaan 320k ja se on se raja, missä rassaaminen alkaa. Ei ole tosin kyse sen kummemmasta prosessista, että E150 Corollan tilalle katellaan sopivan vähän ajettu E170 Corolla. Moottoriksi näyttää saavan samaa 1,6 bensaa mikä on hyvin koeponnistettu. Vaihteisto taitaa lopulta kääntyä manuaaliseksi, vaikka tuohon sen variaattori laatikonkin saisi. CVT:n kesto pidemmällä matkalla on vähän auki ja laatikon varaosahinta on aika jäätävä. Pienillä kilometreilla oleva hybridi taas karkaa budjetin yli.

Kattelin muutaman vaihtoehdon ja käytiin muiden menojen oheessa ajelemassa liikkeiden pihoja läpi, jos joku auto sattuu olemaan pihalla. Mikäänhän ei toki ole auki sunnuntaina. Eräälle pihalle eksyttäessä kiinnitettiin huomiota, että kaikista autoista oli kerätty rekisterikilvet pois ja rekisterinumeroita ei ollut näkyvissä myöskään netin myynti-ilmoituksissa. Mikähän viritys se tämä on tai millaista hyötyä jobbari tällä kilpien jemmaamisella hakee? Kai siitä autosta saa maksut seis ilman kilpien poistoa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja karila »

Olisko ulkomailta/ruattista tuotuja, ja laitetaan Suomen rekkariin sitä mukaa kun myydään.
- Kari

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Koska ajo-opetusauto/teinien liikkumaväline siirtyi Oy Kuusankoski Ab:n omistukseen niin piti etsiä uusi uhri kyseiseen käyttöön. Uhri siksi että perheessämme näyttää tämän kategorian laitteella olevan lyhyehkö elinikä, valitettavasti.

Ensimmäinen laite eli Alfa 156 V6 täytti tehtävänsä ja toi ajokortin vanhimmalle mutta oli sitten sen verran perusteellisesti oksidoitunut koriltaan että päätyi paaliin kun katsastus tuli ajankohtaiseksi. Tarinaa löytyy ketjusta viewtopic.php?f=4&t=38162.

Citroen C3 XTR vm.2006 ja 80tkm ajettuna ja tervepeltisenä oli sitten seuraava yritys mutta sen kohtaloksi tuli loskainen moottoritien ramppi. Lisää aiheesta viewtopic.php?p=668101#p668101

Seuraavaksi autoksi valikoitui vanhaa tuttua Forduaaria eli Jaguar X-type 2.5 V6 manual, vm.2005 ja 180tkm ajettuna. Jaguarin ns. sporttipenkeillä eli perforoitua nahkaa ja aivan aavistuksen enemmän sivuttaistukea. Hieman isompi ja AWD. Ehkä turvallisempi? Meillä oli aikanaan perheen kakkos-kolmosautona joskus vuonna 2004 uutena ostettu X-type 3.0 joka oli täytti tehtävänsä hyvin ja oli selvästi mainettaan parempi kunhan ei odota että se olisi ns. "aito Jaguar" a'la X300 tai X308.

Sain hankituksi mielestäni edullisesti Rinta-Joupilta juuri sisään tulleena, ennen kuin sitä oli edes pesty, ensimmäisiä myyntikuvia varteen olivat vain huuhdelleet suurimmat kurat pois. Tämä tonni tai pari hintaluokan vehkeissä autokaupan katteet sen verran pieniä että antavat kyllä alennusta kun joku hakee pois heti ilman sen enempää ihmettelyä. Rämmin nosturin alla varmaankin puolituntia etsien AWD:n jakolaatikon (transfer case) vuotoja ja sitten tienpäällä rutinoita kuunnellen. Vaikutti hyvältä ja pohjan pellit sekä apurungot vielä ihan OK kunnossa visuaalisen tarkastelun ja amatöörin koputtelun pohjalta. Koneethan näissä kestävät yleensä hyvin ja heikko kohta on alimitoitettu jakolaatikko jossa on luokkaa pari desiä öljyä. Jos se vuotaa hiemankin niin noutaja tulee nopeasti. Manuaalin ja kytkimen pitäisi olla kohtuullisen hyvin kestävää vanhaa Fordia.

Katsotaan kuinka tämän kanssa käy. Toivon että tällä saisi opetettua kaksi seuraava kersaa ajamaan ja jos se sitten vielä palvelisi hetken teiniautona niin hyvä olisi. Fingers crossed.

Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mimmonen on tuon v6 moottorin käytös? Mulla muistikuva, että oli vähän ohut voima pienilllä kierroksilla.
"puhun niin totta kuin osaan"

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itse hommasin tässä alkutalvesta Jagge XJ6 -95 x300:n.
Tuotu Suomeen Saksasta 2000 luvun alkuvaiheilla. 120tkm ajettu vain kesäisin Suomessa ainakin.
Auton mukana tuli kirjallinen 3kk/2000km takuu ei kuluville osille, jonka toimintaa pääsen kohta kokeilemaan kun mm. kattoverhoilu on tippumassa päälle ja kannentiiviste vuotaa pienehkösti öljyä ulos. :-D
Auton alla on tällä hetkellä melkein 20 vuotta vanhat Good Yearin kitkat, ja talvivarusteiden hankinta ja asentaminen (lähinnä moottorinlämmitin ja lukkoperä) on hyvinkin vaivalloista hommaa kaikenkaikkiaan.
Tuo auton virallinen rekisteritunnus muuten kuulemma on varaosaliike hakujen mukaan johonkin -69 Ifaan Tjst. kuuluva rekkari :mrgreen:
Liitteet
20220106_105103.jpg
20220106_105103.jpg (127.48 KiB) Katsottu 4253 kertaa
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 06 Tammi 2022, 11:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Oho, kissakuumehan leviää reippaasti. X300 on nätti auto, kelpaisi mullekin.

^^Mitä joskus koeajoin, niin ei siinä kovin paksua voimaa ollut missään kohtaa kierrosaluetta, mutta sellainen rennon lupsakka menijä, sinällään ihan sopiva Jaguar -henkiseen kruisailuun mielestäni.

^^^2005 on sentään jo uudemmalla jakolaatikolla - ei turhia viskohässäköitä sotkemassa vetoa pitävään päähän, vaan vain rehellinen avoin tasuri, eli sutii mistä sutii ja espi koppaa jos on kopatakseen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^muistelin sitä vaan, että ruokottomasti piti liikkeelle lähtiessä avata läppää, jos vähänkin oli jotain ylämäkeä tai muuta ahdistusta.
"puhun niin totta kuin osaan"

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

palkus kirjoitti:
06 Tammi 2022, 10:53
^mimmonen on tuon v6 moottorin käytös? Mulla muistikuva, että oli vähän ohut voima pienilllä kierroksilla.
2.5 ei ole paljoa vielä kokemusta mutta 3.0 luonteen osalta voisi todeta "ei väännä, ei kierrä". Riitti kuitenkin ihan normaaliin liikenteen mukana pysymiseen. Eiköhän tälläkin pärjää. Luonteeltaan kuitenkin aika erilainen kuin innokkaan oloinen Busso joka on numeroarvoiltaan aika lähellä AJ-V6:ta.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

gYdEbUh kirjoitti:
06 Tammi 2022, 10:55
lukkoperä
Eikö noihin mene X300 XJR:n lukkoperä suoraan? Vaiko onko vapareissa kokonaan erilainen perä?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
06 Tammi 2022, 10:58
2005 on sentään jo uudemmalla jakolaatikolla - ei turhia viskohässäköitä sotkemassa vetoa pitävään päähän, vaan vain rehellinen avoin tasuri, eli sutii mistä sutii ja espi koppaa jos on kopatakseen.
Ja kuulemma syynä avoimeen keskitasauspyörästöön/jakolaatikkoon oli "pienempi kuluminen". 18 vuotta vanha ESP teknologia, tai Jaguar kielellä "Dynamic Stability Control" eli DSC, toimii vähän sinnepäin mutta ihan riittävästi normaaliin katuajoon. En ole koskaan ajanut viskolukollista X-typeä mutta avoimella jakolaatikolla olen pärjännyt hyvin melko lumisissakin oloissa vaikka viskolukko X-type kuskit foorumeilla mollaavatkin ratkaisua.

No, toisaalta minulla oli X-typessä aina talvisin oikeat kitkat kun paikalliset ajoivat "All Season" kesäkumeillaan...

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

FinPat kirjoitti:
06 Tammi 2022, 11:27
gYdEbUh kirjoitti:
06 Tammi 2022, 10:55
lukkoperä
Eikö noihin mene X300 XJR:n lukkoperä suoraan? Vaiko onko vapareissa kokonaan erilainen perä?
Tuo perä käy tosiaan käsittääkseni suoraan. Välitys tosin on kaiketi selkeästi eri, on sillä sitten suurta merkitystä tai ei.
Se että tuollainen hyväkuntoinen perä on saatu asennettua tähän kiesiin paikoilleen onkin sitten oma juttunsa.
Tällä hetkellä näyttää siltä että ostan Englannista käytetyn lukkoperän, siihen uusia osia Englannista kuten tiivisteet, ym. pientä asennusosaa, laakereita, ja kitkalevyt.
Uudelleenrakennettu lukkoperä maksaisi asennuksen kanssa reilusti yli 2000e mikä on aika suolaista, eikä juuri halvemmaksi tulisi ostaa uudelleen rakennettu lukkoyksikkö (n.600e) plus muut mainitsemani osat ja asennuttaa ne. Lukkoyksikön asennus perään on yleisesti ottaen iso työ ja perän irroitus/asennus on iso työ.

Minä muuten harkitsin alkutalvesta tuollaisen vastaavan n. -07 X-tyypin hankkimista, mutta totesin sen olevan vähän turhanpäivästä kun auto on aika vastaava kun tämä vielä omistamani Audi.
Mutta tämä -95 XJ6 sensijaan on tosiaan todella järkipeli :-D
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Avoin se viskokin on siinä vaiheessa, kun matkamittarissa on kuusinumeroisia lukemia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

gYdEbUh kirjoitti:
06 Tammi 2022, 11:48
Mutta tämä -95 XJ6 sensijaan on tosiaan todella järkipeli :-D
X300 XJ6 on Jaguar. Sen sijaan X-Type on Forduar. Enkä sano tätä pahalla tai pilkaten. Ovat vain hengeltään ja ajokokemukseltaan niin erialaisia. Ja -95 malliset alkavat jo vuonna -22 olemaan "harrastepelejä".

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

gYdEbUh kirjoitti:
06 Tammi 2022, 10:55
Itse hommasin tässä alkutalvesta Jagge XJ6 -95 x300:n.
Tuotu Suomeen Saksasta 2000 luvun alkuvaiheilla. 120tkm ajettu vain kesäisin Suomessa ainakin.
Auton mukana tuli kirjallinen 3kk/2000km takuu ei kuluville osille, jonka toimintaa pääsen kohta kokeilemaan kun mm. kattoverhoilu on tippumassa päälle ja kannentiiviste vuotaa pienehkösti öljyä ulos. :-D
Auton alla on tällä hetkellä melkein 20 vuotta vanhat Good Yearin kitkat, ja talvivarusteiden hankinta ja asentaminen (lähinnä moottorinlämmitin ja lukkoperä) on hyvinkin vaivalloista hommaa kaikenkaikkiaan.
Tuo auton virallinen rekisteritunnus muuten kuulemma on varaosaliike hakujen mukaan johonkin -69 Ifaan Tjst. kuuluva rekkari :mrgreen:
Toivottavasti pääset pienemmillä murheilla kuin minä XJR:n kanssa. Itsehän tosin pidin sitä ihan käyttiksenä, niin semmoiseen se ehkä ei ihan sopiva ollut. Harrasteena tuommoinen on upea. Hyvää matkaa kissan kyydissä
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tuli päivitettyä Berlingo M isompaa XL-kokoon. Eikä kestänyt kuin 5½kk tulla tehtaalta. No, odotus palkittiin. Näinä "komponenttipula-aikoina" on tottunut lukemaan viestejä karsituista varusteista ym. - omalla kohdalla autosta löytyy kaikenlaista mitä ei edes pitänyt olla. Tai sitten Citroenin nettisivuston speksit ovat vain "vähän" päässeet vanhenemaan ja myyjät eivät tiedä sitten sen paremmin. Mutta ilolla vastaanotettu valoautomatiikka, lepoasentoon taittuvat peilit, itsestään tummeneva taustapeili, tummennetut takalasit, nahkaratti, kolmiosainen keskirivin penkistö, erikseen avattava takaoven ikkuna ja muut pikkujutut. Vai ovatkohan pistäneet "kystä kyllin" Citroenilla kun kestää niin kauan pistää autoja maailmalle tiedä häntä.

On se kyllä niin, että uusi se on aina uusi. Eikä vanha ollut edes vanha, mutta eron huomaa ja vain eduksi. Ja ed. mallin 100hp -versio samasta 1.5HDI:stä tuntui todella rajoitetulta tähän uudempaan "täysviritteiseen" 30hp/50Nm tehokkaampaan nähden. Nyt vaan kovaa ajoa!

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja karila »

Pientä harkintaa kääntyvien peilien kanssa pakkasella / lumisateessa / 0-keli>pakastuu yön aikana.
- Kari

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ ne olikin ensimmäisenä "pois päältä" -asentoon laitossa... :-D

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^^^^XJR on kyllä oikein päheä käyttöpeli, ja sinänsä olisi mielenkiintoista tietää mitä ongelmia piteli.
Itselläkin tämä on tosiaan tarkoitus ottaa käyttikseksi, mutta mulla tulee nykyään aikas vähän ajoa omalla kiesillä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

gYdEbUh kirjoitti:
08 Tammi 2022, 12:25
^^^^XJR on kyllä oikein päheä käyttöpeli, ja sinänsä olisi mielenkiintoista tietää mitä ongelmia piteli.
Itselläkin tämä on tosiaan tarkoitus ottaa käyttikseksi, mutta mulla tulee nykyään aikas vähän ajoa omalla kiesillä.
Vesipumppu tuntui olevan jonkunlainen ongelma. Huoltohistoriasta näkyi, että se oli hiljattain vaihdettu, mutta rupesi vuotamaan. Vaihdatin uuteen, ja varsinkin toissavuoden koronakaaoksessa osan tulo kesti ja kesti. Uusikaan ei kestänyt kovin kauaa, vaan alkoi tihuuttamaan.
Tässä vaiheessa oli kuitenkin jo toinen pulma. Iltasella reissuilta kotia palaillessa öljynpaineet tippui. Mittari eli vähän omaa elämäänsä muutenkin, koska anturin liitin on lievästi sanottuna lapsellinen rihveli (paljas abikoliitin alttiina kaikelle), mutta pysähdyin tikkua tarkastamaan. Tikku oli kuiva. Pohjasta ei tippunut kuitenkaan mitään tien varteen, eikä se ollut mennyt nesteenkään sekaan tai palanut; sen olisi kyllä huomannut. Lisää ölppää koneeseen, matka jatkui mutta ei pitkään. Tässä vaiheessa soitin hinurin. Vika ei itselle koskaan selvinnyt, koska sakemanni oli tuolloin samalla budjetoidussa huollossa ja senkin budjetti oli vähän venähtänyt. Ostaja epäili, että voisi olla yhden öljynkiertoputken o-rengas. XJ40:ssä on kuulemma öljynjäähdytin, mutta X300:ssa se oli todettu tarpeettomaksi ja korvattu u-putkella joka vie öljyn ulos ja vie takaisin.
Ahtimen remmin vinkunaa en myöskään saanut katoamaan milloinkaan kokonaan, mutta vaparissa sitä murhetta ei tietysti ole.
Suht simppeli kohde laitella, mutta osat on suhteellisen hinnakkaita ja joitakin saa etsiä ihan tosissaan. Se vesipumppu taisi olla jotain 350€ pintaan ja sisäovenkahva (vaijeri katkesi) oli myös yllättävän suolainen.
Tästäkin huolimatta, upea auto ja hyvä fiilis ratissa joka ikinen kerta. Ei vaan ollut mitään tiloja laitella itse ja silloin ei kapitaali riittänyt kaikkien ylläpitoon.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Yritin taas. Kolmannen kerran oli päällä vakava isku saada Stelvio. Deltassa oli vähän rullattu ’21 vuoden yksilö hyvillä penkeillä. Seurannut tuota tovin, nyt putosi hinta reilusti alle 60keur. Sain vaimolta luvan ottaa tarjouksen (!!!), joten viestiä väsäämään.

-Talvipuhuri oli kylmä.

Sanotaanko näin että ei taida olla X1 kovin haluttava vaihdokki.

Jäi taas saamatta Stelvio. Mutta yritystä oli, jälleen.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2022, 18:24
Sanotaanko näin että ei taida olla X1 kovin haluttava vaihdokki.
Uudehko hybridi-BMW lienee sieltä ihan haluttavammasta päästä etenkin vrt. Stelvio.

Vastarapalaa peliin vaan. Tai sitten myyt BMW:n suoraan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja karila »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2022, 18:24
Yritin taas. Kolmannen kerran oli päällä vakava isku saada Stelvio. Deltassa oli vähän rullattu ’21 vuoden yksilö hyvillä penkeillä. Seurannut tuota tovin, nyt putosi hinta reilusti alle 60keur. Sain vaimolta luvan ottaa tarjouksen (!!!), joten viestiä väsäämään.

-Talvipuhuri oli kylmä.

Sanotaanko näin että ei taida olla X1 kovin haluttava vaihdokki.

Jäi taas saamatta Stelvio. Mutta yritystä oli, jälleen.
Montako tonnia väliraha jäi siitä mitä itse toivoit ?
Toisekseen, jos kysyt mitä x1 :stä sais johonkin Stelvion hintaiseen bemuun vaidossa, niin siitä sais vertailupohjaa mikä on realistinen väliraha.
Jos se ero on esim 5000€ niin sitten käyt mietinnän itses kanssa onko Stelvio saaminen sen arvoinen.
Eikös se vaihtoauton hinta katsota siiitä millä vastaavia myydään ja siitä 20 prossaa pois, about. Eli aika samoissa ne vaihturin hintatarjoukset on, max tonnin heittoja, tai sitten olen tosi huono tinkaamaan 😄
Jotain tällasta tajunnanvirtaa iltasella tuli mieleen.
- Kari

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kiitokset ajatuksista ja hengessä mukana olosta!

Toki keskustelua käytiin, ensin postilla ja sitten puhelimitse. Arvonalenemaa ostohinnasta 8400 km ja 12kk aikana oli tullut hyvityshintaan 25%. On se sitten realismia tai ei, oma perberi sitä ei kestä. Itsekin olisin luullut vaihdokkia suht helposti rivistä kierrätettäväksi - ja ostokohteena oli kuitenkin hyvin pitkään tarjolla ollut yksilö…

- Mutta ei näitä kaikkia voi voittaa!

Olen ostanut 37 autoa 26 ajokorttivuoden aikana - ja samaan skaalaan mahtuu moninkertainen määrä tekemättömiä kauppoja. Tämä oli siihen listaan yksi lisää! Jotenkin on viimeiset vuodet ollut tosi vaikeaa saada itselleen Alfa Romeo kulkineeksi. Vaikka ihan oikeasti haluan sellaisen. Mutta ei ihan hinnalla millä hyvänsä.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Lerppu on saanut tarjouksen "Kepillä jäätä"-tyyppiseltä myyjältä. Sisäänrakennettu oletus lienee että ostajan täytyy olla a) melkoinen idiootti (tätä kohdetta kysyessään) tai b) sen verran peruvarakas, ettei kymppitonni sinne tänne osu tutkaan. Ehkäpä molempia. Samalla saa kertamyynnistä kuukauden provikat ja voi keskittyä toimistohenkilön ahterin mittailuun sumppikupin ääressä.

Aika moni lienee asioinut tuollaisen myyjän kanssa. Ainut vika on vain, että asiakas lähtee tyrmistyneenä kotiin, eikä palaa koskaan liikkeeseen. Kerran uskalsin sanoa vastaan tällaiseen tarjoukseen, ja vaihdokin arvokin pompsahti 5000€ ylöspäin, yli muiden silloisten tarjousten. En silti ostanut kun niin harmitti se alta lipan laittaminen. Mutta osta sinä Lerppu se Alfa! Ilmoitat vain maksavasi siitä oikean hinnan, vaikka sen 5000€ vähemmän. On se Stelvio kuitenkin niin komea peli.

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Olikos sitä Stelvion hintaa tiputettu? Silloin tippuu helposti myös vaihturin hyvitys. Eli väliraha ei ole muuttunut.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Onko siinä Deltan autossa jotain sillai ihmeellisen hienoa, että pitäisi saada juuri se? Voisihan niitä tarjouksia kysyä muistakin yksilöistä.

Esim. Essillä olisi hienon sininen Veloce kipinäsytkällä: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/12571652
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kivijärvi kirjoitti:
26 Tammi 2022, 07:03
Lerppu on saanut tarjouksen "Kepillä jäätä"-tyyppiseltä myyjältä.
Jonkinlaisen referenssinä, kun hukkasin oman kolme vuotiaan 140tkm ajetun hyi-hyi diesel-Stelvioni liikkeeseen suoraan niin saatujen tarjousten spread oli yli 50% halvimman ja kalleimman tarjouksen välillä. Kokeile vaikka tuolta millaisia tarjouksia olisi tulossa: https://autovex.fi

Ja olen aivan varma että lähes uusi, lähes ajamaton töpseli-BMW on vaihtomarkkinoilla kuumaa kamaa. Toki autokaupan kynnyksen yli ajaminen uudella autolla on aina kallis prosessi mutta ensimmäinen vuosi pitäisi mennä 15% ± 5% haarukkaan. Autolla joka on haluttu markkinoilla 25% arvonpudotus 8tkm ja 12kk matkalla on kyllä "kepillä jäätä" heitto.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto ... 375aa13a23

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Viisauden sanoja laadukkaalla forumilla!

Kommenteissa tarkkanäköisyyttä. Yksilön hinta tosiaan oli tullut parikin kertaa alas, mutta saman ikäinen samanverran ajettu vaihdokki sai suhteessa vähintään saman verran siipeensä. Kepillä siis kokeiltiin jäätä, jossa autoliikkeen varastoarvotappio koitettiin siirtää suoraan asiakkaalle. En tykännyt siitä.

Yksilön etuna oli muutama ominaisuus. Maantieteellinen läheisyys, takapenkin lämmitys (!) ja ikä + kilometrit. Pakollisia featureja on sporttipenkit, peruutuskamera ja ratin lämmitys. ESSin sininen Stelvio on hieno, onkohan tuo kiertänyt yhdestä liikkeestä suoraan toiseen. Näitä "ihan vähän" seuranneena vaikuttaisi siltä. Tässä vain se, että on vaikea sitten taas kotona myydä kaukaista yksilöä vaimolle, joka oli hetkellisesti hämmentävän suostuvainen Stelvioon.

BTW. Ei taida olla ihan oletetun haluttava tuo meidän "muotiauto", jota olen tarjonnut nyt kolmeen liikkeeseen. Yhdestä tuli vastaus vähän käytettyyn plugari X3:seen, jossa hyvitys oli mielestäni liian pieni, kuitenkin 5 kiloa yli Deltalta saamani. Ja yhteen i8 Bemariin kysyin myös tarjousta, en saanut edes vastausta. K-ryhmä ei nappikauppaa halua käydä... Bavaria Laakkosta en ole vielä tohtinut lähestyä, koska sitten tulee tehtyä kaupat. Asiakaspalvelu on siellä ollut aivan omalla tasollaan. (Auto tai lähin vastaava yksilö hommataan samalle päivälle ajoon ja saa koeajaa vuorokauden. Jos ei kelpaa, niin ei tarvitse jaaritella turhia, toivotetaan vaan tervetulleeksi uudelleen. Tässä on aika iso syy sille, että BMW on tarttunut matkaan nyt 8 kertaa, joista siis 4 Laakkoselta. Toki olen ostanut Laakkosen vaihtoautopuolelta myös yhden Alfa Romeon!)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
26 Tammi 2022, 10:43
BTW. Ei taida olla ihan oletetun haluttava tuo meidän "muotiauto", jota olen tarjonnut nyt kolmeen liikkeeseen.
Laita tuonne AutoVex huutokauppaan. Yllätti minut positiivisesti. Sain siis Stelviosta enemmän kuin odotin. Mutta onhan se kumma jos ei melkein uusi töpseli-bemari liikahda suunnilleen markkinahintaan.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Olin kerran Civiciä ostamassa kun Aamulehti kannessaan "NYT 4500€ ALENNUKSELLA!" huusi ostoksille. Oma autoni "nettohinnoiteltiin" samalla niin, että suunnilleen maksaa olis pitänyt, että vaihdossa viiden tonnin auto olisi heille jäänyt. Ja mitä myynnissä, ylivuotiaita vanhan korimallin pisness-malleja. Joskus tulee mieleen, että nukkumallako ne kauppaopiston paperit saatiin...

Ja BMW ei kaupaksi menisi, huh! On ollut kurja päivä myyjällä kun tuota oljenkortta on pitänyt käyttää.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tarkennan sen verran että eivät Deltalla suoraan sanoneet ettei X1 mene kaupaksi. Vaan että ei voi hyvittää enempää kun riviin pitäisi laittaa tiettyyn hintaan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
26 Tammi 2022, 12:29
^Tarkennan sen verran että eivät Deltalla suoraan sanoneet ettei X1 mene kaupaksi. Vaan että ei voi hyvittää enempää kun riviin pitäisi laittaa tiettyyn hintaan.
Ja kuitenkin sait muualta 5k€ paremman tarjouksen vaihdossa? Suunnilleen saman hintaiseen?

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Bingo.

En pitänyt sitäkään realistisena. Taidan olla vaikea asiakas, vaikka ostotiheys toki osoittaa että kauppaakin kanssani voi tehdä.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Lumlum kirjoitti:
07 Touko 2021, 21:11
Ensi syksynä orastava käyttöauton tarve sai epätoivoisena etsimään seuraajaa jo toissa vuonna pois myydylle Giuliettalle. Italialaisten C-segmentin viistoperien tarjonnan ollessa "vähän" ohut päädyin pitkän koeajon jälkeen uuteen Tipoon. Saa nähdä, vaihtuuko takaisin Alfaan... 8)
Ei kuulunut kansan Fiatia vieläkään (9 kk tilauksesta) ja auton käyttöympäristö ehtii päivittyä tänä keväänä hyvin maantiepainotteiseksi. Tipon tilaus peruttiin ja tänään tuli korvaajaksi varastosta kaivettu Giulia Super.

Muuttuvat työtehtävät, mikä ihana tekosyy... 8)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Lumlum kirjoitti:
10 Helmi 2022, 14:11
Muuttuvat työtehtävät, mikä ihana tekosyy... 8)
Onnittelut ylennyksen johdosta!

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Lumlum kirjoitti:
10 Helmi 2022, 14:11
..korvaajaksi varastosta kaivettu Giulia Super.
Hienoa toimintaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kävin tosiaan katsomassa Ferrari 348 TS:ää. Paikka ja ihmiset olivat todella hienoja.

Man cave potenssiin 10 tai jotain. Vanha tehdas/myymälähalli tila jossa useita harrasteautoja työn alla ja "esittelytilassa" sitten valmiita leluja. Uskomattomia projekteja käynnissä.

En jaa kuvia kun en kysynyt lupaa sen suurempaan jakeluun mutta harrastehallissa oli mm. Lambo Espada, Maserati Merak, useita Pyhimys Volvoja ja Eunos Cosmoja. Ja tilaa ja infraa hieman perusteellisempaankin remonttiin.

"Impressive" Texasin murteella.

Tällainen setup olisi itsellekin hieno eläkeprojekti mutta siinä vaiheessa taitaa jo keräilyvehkeetkin kulkea elektronien voimalla. How boring is that?

Ketjun aiheeseen liittyen, onko kenelläkään mahdollisesti kiinnostusta Busso Spiderin suuntaan?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Corolla E150 -> Corolla E170

Edit: Täsmennetty mistä lisäaineesta on kyse. Nämä projektinimet (vai miksi niitä pitäisi sanoa), ovat harrastajalle selvää kauraa, mutta rinkirunkun ulkopuoliselle ne ovat hepreaa. Vähän sama asia jos seuraa sivusta BMW harrastajien keskustelua eri malleista.
Viimeksi muokannut matti_vuorio, 12 Helmi 2022, 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Joudun pyytämään anteeksi moukkamaisuuttani. Netti väittää että sokerikulööri -> kalsiumkarbonaatti. Nyt ollaan syvän päädyn salatiedossa, johon minua ei ole päästetty. Uskaltaako salaisuuden verhoa raottaa, jotta tietämätönkin osaa arvostaa upgradea?

Edit: Kiitän sivistämisestä! Onnittelut uudesta autosta.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
12 Helmi 2022, 15:17
^Joudun pyytämään anteeksi moukkamaisuuttani. Netti väittää että sokerikulööri -> kalsiumkarbonaatti. Nyt ollaan syvän päädyn salatiedossa, johon minua ei ole päästetty. Uskaltaako salaisuuden verhoa raottaa, jotta tietämätönkin osaa arvostaa upgradea?

Edit: Kiitän sivistämisestä! Onnittelut uudesta autosta.
E150 -> E170 vs F34 -> F48 ?

Olen silti sitä mieltä että 964 tai 993 parempi kuin 996. Sen sijaan F119 arvottaminen F129 kanssa on vaikeampaa omasta näkökulmasta. Ja 960 olisi aivan ultimate lelu jos siinä olisi sielukkaampi kone.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Pussihousumiehet sen on jo pitkään tienneet että ilmajäähdytys voittaa vesikierron! Mutta kananmunalamppuinen on ympärivuotisesti kotimaisissa oloissa käytettävissä. Ja NIIN paljon edullisempi että se näistä olisi oma valinta. Nelikkona. Toki koeponnistettu on - hyväksi todettu, mutta minä en sovi itse autolle.

Toisen esimerkkisi kanssa niin aiemmin vastaus olisi ollut selvä. Jos Famke Jensen ajaa sitä niin seksiä ei puutu. Mutta näin vuosien vierittyä vanhemman kulkineen kylkirivoitus on kyllä ikääntynyt Famkea paremmin!

Viimeistä en tiedä, Possulaarista lienee kotoisin.

(Ymmärsin pointin, ylimielisyyttä en tavoitellut kysymyksellä. En vain oikeasti tiennyt tunnistetta.)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
13 Helmi 2022, 15:31
(Ymmärsin pointin, ylimielisyyttä en tavoitellut kysymyksellä. En vain oikeasti tiennyt tunnistetta.)
Tipo 960?

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^One-off malli. Sitä voitaisi kutsua myös myyntinimellä? Pariin otteeseen luonnossa tihrustamisen jälkeen pidän 4C:tä kovin pienenä. Kone taas on mainio ainakin Giuliettan nokalla. Toki siis hot hatch -autoon. Ei urheiluautoon.

Ja Possulla myös 960 käytössä, Google paljasti että Taycan konseptivaiheen työnimenä oli tuo.

En luonnollisesti tiennyt sitäkään.

Mutta tarkoitin siis että ei ollut tarkoitus alunperin vinoilla Toyotan hankkimiselle. Mallikoodi oli siinäkin tapauksessa tuntematon, vaikkakin tunnisteen käyttö Corollan tapauksessa erittäin perusteltua.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kevättä ilmassa, kun jotenkin nyt lievää suuremmalla innolla tulee tutkittua noita 60-70-luvun alun ( ennen energiakriisiä ja turvapuskureita )
britti- avokkaita ja varsinkin 2- paikkaisena. Sairautta kuten saabismi? :-D
Triumphin avattava keula ja erillisrunko kiinnostavat. Katsotaan mihin tämä johtaa,
kun etätallissakin olisi vielä parille autolle paikka.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 12:53
Kevättä ilmassa, kun jotenkin nyt lievää suuremmalla innolla tulee tutkittua noita 60-70-luvun alun ( ennen energiakriisiä ja turvapuskureita )
britti- avokkaita ja varsinkin 2- paikkaisena. Sairautta kuten saabismi? :-D
Triumphin avattava keula ja erillisrunko kiinnostavat. Katsotaan mihin tämä johtaa,
kun etätallissakin olisi vielä parille autolle paikka.
Spitfire !!!!

Vastaa Viestiin