Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vanhalla infotainmentilla oli. Nyt vaan kärsivällisesti tutkalla aiheen suhteen, kun varovaista vihreää sai rahoitukselta. Tosin vain bensakoneelle.

Edit: en lainannut ja sivu vaihtui. Höh. Tuusulan SCC:n ’19 Stelviosta oli kyse. Yksilöstä puuttui sporttijakkarat ja kamera. Sitten kun ne bongaan, niin lähden kauppaan.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo ID3 ihan potentiaalinen tuote on. Toivottavasti on ti-su valmistettu yksilö.
Toivottavasti. :mrgreen: Ymmärtääkseni suurin osa näiden maanantaisin unihiekkaisin silmin kasattujen autojen bugeihin tepsii softapäivitykset lääkkeeksi.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jmi »

lerppu kirjoitti:Vanhalla infotainmentilla oli. Nyt vaan kärsivällisesti tutkalla aiheen suhteen, kun varovaista vihreää sai rahoitukselta. Tosin vain bensakoneelle.

Edit: en lainannut ja sivu vaihtui. Höh. Tuusulan SCC:n ’19 Stelviosta oli kyse. Yksilöstä puuttui sporttijakkarat ja kamera. Sitten kun ne bongaan, niin lähden kauppaan.
En tiennytkään että kaikissa ei ole peruutuskameraa...
Kannattaa kokeilla myös luxury-nahoilla olevia penkkejä, näissä 8-suuntaan säätyvät penkit, jolloin ajoasennon saa paljon tukevammaksi kuin niillä vakioistuimilla.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

jmi kirjoitti: En tiennytkään että kaikissa ei ole peruutuskameraa...
Pitää olla mahdollisuus myös harrastaa :mrgreen:
Eli ohjeet tuolta, ja loppupuolella todetaan, että MESillä pystyy aktivoimaan. https://forum.clubalfa.it/threads/guida ... ra.116406/
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ :shock:

...Tosin suoritettuna operaatio nykybiimerissä, mutta maksamalla ammattilaiselle.

Hamiltonin sanoin (musikaali, ei Lewis):
No, show me how to say no to this (Whoa)
I don't know how to say no to this :silly:

^^Luxury-jakkarat taisi olla kesällä tyyppaamassani yksilössä, kieltämättä tuntui paremmalta perberin alla.
Ehkäpä sitten se, taidan soittaa tänään tästä yksilöstä:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11844596
Ikkunat valmiiksi tintattuna, rattivalitsimet puuttuu (oikein) ja kamerakin löytyy. Hakumatkaa tosin olisi aika reilusti...

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

lerppu kirjoitti: rattivalitsimet puuttuu (oikein)
Senkin saa korjattua vääräksi halutessaan. Läpsyttimet marmorilla 340€, mutta osien saanti tuntuu kestävän. Ehkä siksi noista pyydetään Ebayssa yli 500€.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:^ :shock:

...Tosin suoritettuna operaatio nykybiimerissä, mutta maksamalla ammattilaiselle.

Hamiltonin sanoin (musikaali, ei Lewis):
No, show me how to say no to this (Whoa)
I don't know how to say no to this :silly:

^^Luxury-jakkarat taisi olla kesällä tyyppaamassani yksilössä, kieltämättä tuntui paremmalta perberin alla.
Ehkäpä sitten se, taidan soittaa tänään tästä yksilöstä:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11844596
Ikkunat valmiiksi tintattuna, rattivalitsimet puuttuu (oikein) ja kamerakin löytyy. Hakumatkaa tosin olisi aika reilusti...
ESS:ssä ? Jos sulla ei ole kiire voin ensi vuonna ( viikolla :wink: ) käydä vaikka tyyppaamassa tuon Sjoen työreisssulla. Pistä yv jos kiinnostaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Olikin näköjään jossain muualla ne Countryman jutut. Mutta eikös jonkun perheessä tuollainen ollut (ainakin tuloillaan)?

No, kysellään täällä plussat ja miinukset ko. vehkeestä? Rumuutta ei tarvitse mainita.

Perjantaina menossa tutustumaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:Olikin näköjään jossain muualla ne Countryman jutut. Mutta eikös jonkun perheessä tuollainen ollut (ainakin tuloillaan)?

No, kysellään täällä plussat ja miinukset ko. vehkeestä? Rumuutta ei tarvitse mainita.

Perjantaina menossa tutustumaan.
Jäsen JiiPee päätyi Minin Plugariin siinä kehyksessä parhaana vaihtoehtona, jonka perusteella autoa tällä kertaa valikoi. Kokemuksiakin lienee jo kertynyt jonkun kuukauden verran, häntä voinee lähestyä tarkempien tuntojen suhteen.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Kiits!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä :eggface:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mini Countryman oli kalkkiviivoille saakka mukana, kun perheen isomman auton vaihto oli ajankohtainen. Vaikka tuoreempi korimalli on varsin kookkaan oloinen, taisivat takapenkin tilat jäädä Fiat 500L:ää pienemmiksi ja sisustan tumma väritys vielä korosti ahtauden tunnetta. Jäi siksi kauppaan.

Autossa oli nelivedon kaverina 2-litrainen diesel ja muistaakseni 190 hepoa. Oikein pirteä tapaus ja ajolleen mitä parhain, vakaa ja sporttinen samaan aikaan. Tuohon autoon syntyi luottamus jo ensimmäisten satojen metrien aikana, vaimokin oli asiasta samaa mieltä. Plugarina varmasti vielä parempi kokemus!

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä :eggface:
Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

FinPat kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä :eggface:
Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.
Etenemiskyky pöperössä eri planeetalta imo. Heijannut kahtena aamuna parkkiruudusta ulos aurattuain ensin lumet pois, alla vuoden vanhat noksun nastat. Edelisessä tainnut kertaakaan kaivata vetoluistoneston poistoa.

Eurojaakko vetämään, josko ....

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

159:n kantapää vaan on olematon maavara. Nimimerkillä soratiellä keväällä jumissa ollut. Ja siitä pehmeästä yritin kolme kertaa eri kohdista, viimeisestä yrityksestä vaan ei tullutkaan enää taaksepäin takaisin. Vauhdilla en raaskinut yrittää. Toki ääritilanne tuo ja Freemontin perässä (liina välissä) tuli hyvin läpi, tosin pohja raapien.

Onnettomin talviauto mihin olen törmännyt oli edesmenneen isäni 2wd bensa Qashqai. Tuon hinasin tasaisesta pihasta useamman kerran irti. Kuitenkin itsellä oli tuolloin C-mersu ja kuluneet misukan nastat. Nismossa oli liki uudet Nokian nastat alla eikä siltikään ollut mitään ongelmaa ajaa rinkiä Nissanin ympärillä. Yhdellä kertaa koitin oliko vaan kuskista kiinni, mutta ei se kehveli mennyt mihinkään vaikkei maavara ollut likikään käytetty. Jostain syystä ei vaan vetopitoa ollut yhtään. Vaihtoi sen sitten aika äkkiä nelikko-Dusteriin. Aika jännä kampe tuokin. Nurkissa pyöriessä ihan jees, mutta aika karu eikä mikään nautinto isommilla teillä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

h_lauri kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä :eggface:
Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.
Etenemiskyky pöperössä eri planeetalta imo. Heijannut kahtena aamuna parkkiruudusta ulos aurattuain ensin lumet pois, alla vuoden vanhat noksun nastat. Edelisessä tainnut kertaakaan kaivata vetoluistoneston poistoa.

Eurojaakko vetämään, josko ....
Joo, noissa hommissa Stelvio on kyllä ihan OK vaikka ei mikään ns. oikea maastoauto olekaan.

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Onkohan kenelläkään kokemusta tollasesta muutaman vuoden vanhasta Jaguaarin F-pacesta. Mikä kokoluokka, jos vertaa nykyiseen F10 Bemariin? Entä muuten yleinen laatutaso? Onko liian pappa? :-D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

h_lauri kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä :eggface:
Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.
Etenemiskyky pöperössä eri planeetalta imo. Heijannut kahtena aamuna parkkiruudusta ulos aurattuain ensin lumet pois, alla vuoden vanhat noksun nastat. Edelisessä tainnut kertaakaan kaivata vetoluistoneston poistoa.

Eurojaakko vetämään, josko ....
Nythän on koko maan kattava lumipeite, eli onko joku päässy leikkimään RWD Giulian race-modella? Miten etenee ilman luistonestoa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hot-T kirjoitti:Onkohan kenelläkään kokemusta tollasesta muutaman vuoden vanhasta Jaguaarin F-pacesta. Mikä kokoluokka, jos vertaa nykyiseen F10 Bemariin? Entä muuten yleinen laatutaso? Onko liian pappa? :-D
Olen ajanut ja mietin sellaista itsekin. Iso autohan se on, hinnat tippuu vauhdilla. Jos olet pärjännyt F10:llä, varmasti riittää takakontti. Koneista löytynee vain ääripäät nelosdiesel tai tuplaturbo kolmelitrainen, lienee sama kuin Range Sportissa ja hahmotin itse, että perus 3.0 V6 diesel on turvallisempi jota ei Jaggeen saa. Oikeilla spekseillähän se on makean näköinen ja kunniotusta herättävä koko.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tänään oli ID3:n luovutus. Samalla aikaa tuttua operointia, mutta samalla kuitenkin vähän kujalla ja tutustumista riittää!
Liitteet
885E3100-8115-46E8-A8A7-C27AE948E5F4.jpeg
885E3100-8115-46E8-A8A7-C27AE948E5F4.jpeg (108.05 KiB) Katsottu 5756 kertaa

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jkk kirjoitti:Tänään oli ID3:n luovutus. Samalla aikaa tuttua operointia, mutta samalla kuitenkin vähän kujalla ja tutustumista riittää!
Onnittelut uudesta lelusta! Raporttia akkujen suorituskyvystä -20C olosuhteissa ja muutenkin Alfistin sopeutumisesta elämään sähkö-VAG:n kanssa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^ TSI&DSG haasteet lienee viimeistään nyt selätetty? :wink:

Mieluisia sähkökilometreja toivotan! Kiintoisaa kuulla millaista tuon kanssa elää.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Erittäin mielenkiintoinen liike JKKlta!
Pidäthän meidät ajantasalla noiden edellä esittyjen toiveiden osalta? Lisäksi olisi kiva kuulla, miten buginen tuo on oikeasti on vai onko noissa tarinoissa kuinka vahvasti värikynää.

Ostatie: jos aihe kiinnostaa ja joku hengailee kuolontähti-miesten tai renöö-tyyppien forumeilla on sielä myös käynnistynyt mielestäni mielenkiintoinen säie jossa c-klasse mies on JKKn tavoin siirtynyt sähköautomaailmaan aseenaan pakasta vedetty Zoe

-Tazio

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Onnea, sitä kai noiden ihan uusien mallien kanssa jonkin verran tarvitaan.

Itse vaihdoin talouden kakkosautoa järkevämpään. Meillä kakkosauton kilsoja tulee luokkaa 6tkm vuodessa josta ainakin viime kesänä yli puolet tuli avoautoon. Tämä järkivaihto oli siis vaihtaa vähän yli 150tkm ajettu Audi A2 1.6 FSI bensamanuaali saman merkin seiskapaikkaiseen ja noin 380tkm ajettuun Q7 3.0TDI automaattiin (mehumaija, aisin).

Mitä, eikö kuulostanut järkevältä? Noh, ehkä tätä järkevyyttä täytyy hiukan avata.

Meidän talouden ajoprofiili on enimmäkseen tässä kylillä pyörimistä mutta kesäkaudella tulee yleensä tehtyä pari - kolme kertaa kuukaudessa 160km suuntaansa olevaa matkaa vaimon vanhempien kesämökille. Pari-kolme kertaa vuodessa ajetaan myös mun vanhempien ja siskon luokse Joensuuhun ja Ilomantsiin. Tyypillisesti pääsiäinen, kesäloma ja joulu-uusivuosi on noiden reissujen ajankohdat. Harrastamisen johdosta välillä auton perässä on traikku, jossa on kuormaa 600 - 1800kg vähän autosta riippuen. Traikun omamassa on 650kg eli kokonaismassa oikeilla kiloilla laskettuna on 1250 - 2450kg, välillä enemmänkin mutta se on jo harvinaisempaa.

Pääasiallisesti meidän kilsat on tullut vuoden 2016 farkkupassatiin (bitdi, 4motion) jolla on saanut vetää 2200kg kärryä. Ihan asiallinen kehonkuljetin lapsiperheelle (taloudessa 4,5v kaksoset). Nyt kuitenkin huolenpitosoppari on lopuillaan eikä sitä saa jatkettua. Lisäksi halliin on tulossa latausmahdollisuus, joten hyvin todennäköisesti Passat vaihtuu lataushybridiin.

Sellaisia lataushybridejä kyllä löytyy, joilla voi suoraan korvata Passatin joissa vetomassaakin olisi riittävästi, mutta ne on sitten +80k autoja lähtöhinnaltaan kun puhutaan uudesta. Käytettyjä saa halvemmalla mutta niissä sitten jännittää käyttökulut.

Nuo järkevämmän (?) hintaiset lataushybridit joihin mahdutaan (Superb iV / Passat GTE) on Saksasta haettuna noin 40-45ke hintaluokassa kuluineen ja toisine renkaineen. Uudet Suomesta vähän kalliimpia, varsinkin kun on tottunut tiettyihin varusteisiin (kuolleen kulman varoitin, täysnahat, säädettävä iskunvaimennus, keyless) eikä niistä halua luopua. Tiguan PHEV on myös kans mietinnässä mutta siinä sisätilan mitat on sellaiset, että turvaistuimien kanssa pituussuuntainen tila on vähän kortilla. Sinänsä tuollainen korkeampi auto on jo näillä omilla metreillä (45v tässä kuussa) kiva käytön helppouden vuoksi. Muitakin merkkejä on, mutta esim. Kia Sorento lataushybridinä on luokkaa 63ke ja se on hiukan turhan paljon. Nyt odotetaan Seat Tarracon lataushybridin hintaa, se kun yhdistäisi Tiguanin korkeuden ja Passatin tilat, ainakin mittapiirrustusten perusteella.

Ne järkiperusteet nyt sitten varsinaisesti tulee tässä:
- koska tuolla Q7:lla voi vetää isoa kärriä niin Passatin korvaajan ei tarvitse olla tarpeettoman järeä, kuitenkin tuollainen lataushybrid pystyy vetämään 1400-1600kg kärriä jolloin häristimen vetäminen onnistuu silläkin
- Q7 on seiskapaikkainen joten joissain (mutta myönnetään ettei koviin yleisissä) tilanteissa päästään liikkumaan yhdellä autolla kahden sijasta. Mun vanhemmat sekä sisko poikineen käy välillä meillä ja on vaan helpompaa liikkua yhdellä autolla kahden sijasta paikasta toiseen.

Sen verran asiallisen tuon Q7:n (vaihtoehtona oli myös Touraeg sekä Disco3 ja ehkä myös ML) piti olla, että sillä voi käydä tekemässä tuon talvisen Itä-Suomen reissun etuvetopatteriauton sijasta. Siksi en ostanutkaan nettiauton parasta (=halvin) vaan käytin rahaa kuitenkin 16% enemmän (=1100e) mitä nettiauton halvimman pyynti on tällä hetkellä. Oikeasti hakusessa oli bensakasilla oleva auto, mutta valikoima oli niin huonoa, ja hinnat kallita, niin sellaista ei sitten sattunut vielä haaviin.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tazio kirjoitti: Ostatie: jos aihe kiinnostaa ja joku hengailee kuolontähti-miesten tai renöö-tyyppien forumeilla on sielä myös käynnistynyt mielestäni mielenkiintoinen säie jossa c-klasse mies on JKKn tavoin siirtynyt sähköautomaailmaan aseenaan pakasta vedetty Zoe

-Tazio
Ei noihin suoraa linkkiä ole, kun kummallakaan ei ole tullut käytyä.
Foorumin (suuren) kahlaaminen välillä on varsin tuskastuttavaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^

tuossa renöö-palstan säie:

https://renaultkeskustelu.net/foorumi/t ... zoe.24621/

Samalla nimellä ja samat alkupräiset postit Kuolontähti-osastolla.

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TeroPee kirjoitti:
Mitä, eikö kuulostanut järkevältä.
Ehdottomasti.

Sattumalta mietin tuon meidän kakkosauton vaihtoa bensa Cayenneen, mutta perustelut tosin osastoa ”miksi ei”. Jotain kertoo ajatuksenjuoksusta, että viime viikolla vaihtoehtona oli taas ID3 lähinnä sisätilojen, uuden tekniikan ja työsuhdealennuksen innoittamana. Vielä ei ole halvempia malleja tarjolla ja oli varsin muovinen ja mitäänsanomaton ajoltaan :roll:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Cayenne on kyllä rohkean valinta. Vain turbo on ns. hyvä kone (ainakin ekassa sukupolvessa) mutta sen huoltovalmistelut ottaa aikaa. Käytännössä kun kaikki valohoitoa kummempi edellyttää koneen ja laatikon poistoa. Toki sitten on hyvin tilaa.

https://www.audiclub.fi/audifinns/filed ... id=1899930

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kiitos onnitteluista ja onnentoivotteluista. Tähän asti ollaan selvitty ilman ongelmia kylmästä kelistä huolimatta. Päivittelen syvempää analyysiä ja lisää kokemuksia, kunhan kertyy vähän matkaa taakse.

@lerppu, itseasiassa ei ollut tsi tai dsg ongelmia lainkaan, dsg-vaihdekepin p-asennon anturia lukuunottamatta, mutta se korjattiin takuuseen uusimalla keppi. Bensaa paloi GTE:llä noin 400 litraa omien 22tkm/1v2kk aikana, joten tsi ei kovin paljoa ollut käytössä. Muuten tuo oli erinomainen ja taloudellinen auto, silloin kun sitä käyttää sillä tavalla miten se on suunniteltu käytettäväksi.

@tazio, olen ymmärtänyt, että suurin osa noista bugeista on on koskenut tuota ensimmäistä 1st plus erää ja liittynyt ”keskeneräiseen” softaan, osa bugeista on korjattu jo uusilla päivityksillä ja nyt Q1 aikana, tulee isompi päivityspaketti, mahdollistaen uusia ominaisuuksia ja korjaten vanhoja bugeja. Merkittävin näistä bugeista on kai ollut akuston esilämmityksen ohjaus sekä 12v pikkuakun latauksen puute korkeajänniteakusta tai seinästä. Omaan autooni on myyjän mukaan tehty ennen luovutusta kaikki tähän asti tulleet päivitykset.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tää on hävitty tää peli... :drinking:
Stelviota en siis saanut. Tänään tuli kaupat tästä, luovutus perjantaina ikkunat asianmukaisesti kalvotettuna.
https://m.nettiauto.com/bmw/x1/11873617

Yritin kaikkeni, kahteen Stelvio yksilöön sain vaimon ohjaksiin, otin muutenkin useamman tarjouksen. Tämän X1:sen rouva otti koeajamatta ja pari tonnia pienemmällä hyvityksellä kuin paras Stelvio-tarjous. :roll:

Noh - onhan se kiva kun on uusi. Ja hauska väri. Ja onhan tuo tuttu jo muutoin. Nurkissa pääsee sähköllä.
Katsotaan Alfailua sitten kun kyllästyn Suitsaan - johon kyllä tämä talvi puhaltanut annoksen intohimoista romanssia!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onnea uudesta autosta!

Ja kun onnittelu hoidettu alta, on todettava, että kyllä ei ole sitten mitenkään päin nätti autoksi :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^ei huono valinta tuokaan, onnittelut vaimolle, mutta voihan suitsa! Mikä stelviossa sitten mätti, sähköttömyys?

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti: Tämän X1:sen rouva otti koeajamatta ja pari tonnia pienemmällä hyvityksellä kuin paras Stelvio-tarjous. :roll:
Aika takamatkalla Alfa on toveri lerpun lähisidosryhmän johdon mielikuvissa jollei kyseessä ole johdon työpaikalla käyty kahvipöytäkeskustelu jossa todetaan että sivistyneet henkilöt voivat ajaa ainoastaan autoilla joissa on töpseli. Tiedän faktuaalisesti enemmän kuin yhden auton vaihdon tapahtuneen juuri tästä syystä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

@Lerppu, Onnittelut! :-D .Saitte auton, jossa on hienosti ja lähes saumattomasti yhteentoimiva hybriditekniikka.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

jkk kirjoitti:Tänään oli ID3:n luovutus. Samalla aikaa tuttua operointia, mutta samalla kuitenkin vähän kujalla ja tutustumista riittää!
Kappas, enpäs huomannut. Onnittelut ! ID3 on minulle kuplan jälkeen se seuraava volkkari, joka oikeasti kiinnostaa. Mielenkiintoista olisi kuulla käyttökokemuksia jossain vaiheessa tekniikan toimivuuden näkökulmasta.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lerppu kirjoitti:Tää on hävitty tää peli... :drinking:
Stelviota en siis saanut. Tänään tuli kaupat tästä, luovutus perjantaina ikkunat asianmukaisesti kalvotettuna.
https://m.nettiauto.com/bmw/x1/11873617

Yritin kaikkeni, kahteen Stelvio yksilöön sain vaimon ohjaksiin, otin muutenkin useamman tarjouksen. Tämän X1:sen rouva otti koeajamatta ja pari tonnia pienemmällä hyvityksellä kuin paras Stelvio-tarjous. :roll:

Noh - onhan se kiva kun on uusi. Ja hauska väri. Ja onhan tuo tuttu jo muutoin. Nurkissa pääsee sähköllä.
Katsotaan Alfailua sitten kun kyllästyn Suitsaan - johon kyllä tämä talvi puhaltanut annoksen intohimoista romanssia!
Koukkukin valmiina :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Täälläkin odotellaan mielenkiinnolla käyttökokemuksia ID.3:sta!

Patteriautojen verotusarvon alennus plus muuttuneen työnkuvan vuoksi pudonneet kilsakorvaukset pistävät ensimmäistä kertaa itsenikin miettimään työsuhdeauton ottamista. Pro Performance Lifen hinnoittelu on mielenkiintoinen, mutta näyttää se myös olevan ihan nakuksi riisuttu: Niinkin eksklusiivisen varusteen kuin takakaiuttimet saa sijoittamalla varustepakettiin vajaat seitsemän tonnia :shock: Muutenhan sitä voisi hakea parinkympin ämyrit kaupasta ja ruuvata paikalleen, mutta ei taida liisarissa oikein tulla kyseeseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Ja extraiso lumiharja! :silly:

...uudessa autossa koukku on plussaa, kun sillä ei ole kukaan ehtinyt vetää purjeveneitä tai tallillista hevosia.

Mutta valintaperusteista - patterikäyttöisyys ei ollut tällä kertaa kriteeri, enemmän sattuma. Ikkunakarmit olivat kriteeri. Ja auton piti sitten vain lopulta olla uusi (ja jostain itselleni heikosti aukeavasta syystä BMW). Ymmärrän toki vaimon argumentin siitä, että 2017 mallin 42tkm rullattua autoa ei kannata vaihtaa samanikäiseen samanverran ajettuun isolla välirahalla. Ja uusi Stelvio oli vain ihan julman kallis. Tonale hylättiin ennalta ihan nimisyystä ("minä en varpaankynnellä aja") - ja myönnettäköön että itsekin väsyin odotteluun. Alfa Romeo tulee jatkossakin olemaan perheen kakkosauto - jota statusta merkin nykyinen mallipolitiikka tukee heikosti (siis yhdistettynä rajalliseen varallisuuteeni).

Kiitos kaikille myötäelämisestä, raportoin ajokokemuksia sitten kun niitä pääsee kerryttämään. Juuri tilasin lataustolpan pihaan, joten sähköistystäkin saa kohta arvosteltua.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Sulla on fiksu vaimo. Se on monen menestyvän miehen menestyksen salaisuus. :-D

Sinällään ostan ja allekirjoitan vaimosi perustelut siitä, että uusi BMW on järkevämpi kuin käytetty Alfa Romeo. Luulen että noista kahdesta kokonaistaloudellisesti ajatelleen BMW on parempi ratkaisu eikä tuo nyt autonakaan mikään valtava rangaistus ole, ollakseen siis lähtökohtaisesti kolmipyttyinen etuvetoinen mukamaasturi / takavetoinen sähköllä kulkeva. Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.

Mielenkiinnolla odotan kyllä voimalinjavertailuita BMW:n ja Suzukin väliltä.

Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla. :lol:

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

TeroPee kirjoitti: Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.

Volvo älysi myydä sielunsa jo ennen internetaikaa :lol:
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

TeroPee kirjoitti:Sulla on fiksu vaimo. Se on monen menestyvän miehen menestyksen salaisuus. :-D

Sinällään ostan ja allekirjoitan vaimosi perustelut siitä, että uusi BMW on järkevämpi kuin käytetty Alfa Romeo. Luulen että noista kahdesta kokonaistaloudellisesti ajatelleen BMW on parempi ratkaisu eikä tuo nyt autonakaan mikään valtava rangaistus ole, ollakseen siis lähtökohtaisesti kolmipyttyinen etuvetoinen mukamaasturi / takavetoinen sähköllä kulkeva. Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.

Mielenkiinnolla odotan kyllä voimalinjavertailuita BMW:n ja Suzukin väliltä.

Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla. :lol:
Tässä on kyllä paljon totuutta.
Itseäkin hiukan jänskättää x1 voimalinja - laitan sen henkevään testaukseen asap sekä raportoin rehellisesti onko siitä mihinkään.

Ja vilpittömät onnittelut menestyksekkäästä auton valinnasta!

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

TeroPee kirjoitti:Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla. :lol:
Anna mennä vaan, dieselillä pitää ajaa ettei se ole taloudellisesti tyhmä valinta :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:^^Ja extraiso lumiharja! :silly:

...uudessa autossa koukku on plussaa, kun sillä ei ole kukaan ehtinyt vetää purjeveneitä tai tallillista hevosia.

Mutta valintaperusteista - patterikäyttöisyys ei ollut tällä kertaa kriteeri, enemmän sattuma. Ikkunakarmit olivat kriteeri. Ja auton piti sitten vain lopulta olla uusi (ja jostain itselleni heikosti aukeavasta syystä BMW). Ymmärrän toki vaimon argumentin siitä, että 2017 mallin 42tkm rullattua autoa ei kannata vaihtaa samanikäiseen samanverran ajettuun isolla välirahalla. Ja uusi Stelvio oli vain ihan julman kallis. Tonale hylättiin ennalta ihan nimisyystä ("minä en varpaankynnellä aja") - ja myönnettäköön että itsekin väsyin odotteluun. Alfa Romeo tulee jatkossakin olemaan perheen kakkosauto - jota statusta merkin nykyinen mallipolitiikka tukee heikosti (siis yhdistettynä rajalliseen varallisuuteeni).

Kiitos kaikille myötäelämisestä, raportoin ajokokemuksia sitten kun niitä pääsee kerryttämään. Juuri tilasin lataustolpan pihaan, joten sähköistystäkin saa kohta arvosteltua.
No niin , se trendi lataus-SUV on teilläkin , onnea ( vaimolle :wink: ) jo nyt hankittu niin Lerppu nyt fokus
nautintoauton hankintaan ja et varmaan ylläty, jos ehdotan, että vaikka se Suitsa on kiva niin venttaas vaan kesää ja iske kätesi kiinni johonkin hintansa puolittaneeseen bensa-Giuliaan.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei kannata odottaa kesää, talvella on parempi aika myydä suiza.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^&^^ Nythän on niin että tuo ajatus bensa Giuliasta on pyörinyt päässä jo tovin ja varmasti viisaita neuvoja ovat nämä tässä nähdyt. Mutta Biimeri ei ollut ihan ilmainen, joten tämän vuoden autokaupat on kyllä nyt tehty... :(

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Polforea kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla. :lol:
Anna mennä vaan, dieselillä pitää ajaa ettei se ole taloudellisesti tyhmä valinta :D
Tavallaan joo, mutta vaikka täydellä tankilla näytti rangeksi 1250km, niin kun se tankki on taas kuiva niin 100L tilavuuden täyttäminen tekee jonkin verran lovea lompakkoon.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

TeroPee kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla. :lol:
Anna mennä vaan, dieselillä pitää ajaa ettei se ole taloudellisesti tyhmä valinta :D
Tavallaan joo, mutta vaikka täydellä tankilla näytti rangeksi 1250km, niin kun se tankki on taas kuiva niin 100L tilavuuden täyttäminen tekee jonkin verran lovea lompakkoon.
Paljonko Q haukkaa ?

Omallakin vaihdokilla manuaali - 156 JTD:sta automaatti HDI:hin "pomppasi" kulutus
5,5 litrasta kuuteen litraan satasella. Reilun 140 eur vuodessa lisää naftaan.
No vielä mennään sentään vain noin euron tappiolla Auriksen kanssa sadalla kilometrillä ja lähes olemattomilla pääomakuluilla.

Ei tosin ihme näiden polttoaineiden veronkorotusten jälkeen, että riisselit on halpuuntuneet rutkasti. Mutta on näissä mukavat väännöt ... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

En ole vielä ehtinyt ajaa niin paljoa että tietäisin minkä verran se vie. Mutta ei tuollainen 2500kg aisin-laatikkoinen neliveto tässä kylillä varmaan alle 12 litran pääse. Parin viikon päästä on tarkoitus käydä Haminan takana, sitten näkee mitä vie isolla tiellä tasaisessa ajossa. Luulen että jotain päälle kahdeksan litran.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lerppu kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Sulla on fiksu vaimo. Se on monen menestyvän miehen menestyksen salaisuus. :-D

Sinällään ostan ja allekirjoitan vaimosi perustelut siitä, että uusi BMW on järkevämpi kuin käytetty Alfa Romeo. Luulen että noista kahdesta kokonaistaloudellisesti ajatelleen BMW on parempi ratkaisu eikä tuo nyt autonakaan mikään valtava rangaistus ole, ollakseen siis lähtökohtaisesti kolmipyttyinen etuvetoinen mukamaasturi / takavetoinen sähköllä kulkeva. Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.

Mielenkiinnolla odotan kyllä voimalinjavertailuita BMW:n ja Suzukin väliltä.

Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla. :lol:
Tässä on kyllä paljon totuutta.
Itseäkin hiukan jänskättää x1 voimalinja - laitan sen henkevään testaukseen asap sekä raportoin rehellisesti onko siitä mihinkään.

Ja vilpittömät onnittelut menestyksekkäästä auton valinnasta!
Mielenkiinnolla kuulen kommentteja millainen tuo uusin on ajaa. Itse kun en ihan siitä viime vuonna vakuuttunut ja oli pitkästä aikaa auto jonka halusin palauttaa liikkeeseen mahdollisimman nopeasti. Ja allekirjoittanut kiduttaa itseään arkiliikenteessä Nirolla, johon hyppäys takaisin tuntui kerrankin mukavalta. Todennäköisesti ajamassani versiossa oli runflatit alla ja kiemurtelu varmaan johtui niistä. Voimalinja muuten oli mukava.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:Tonale hylättiin ennalta ihan nimisyystä ("minä en varpaankynnellä aja")
...muuan Dante Alighieri pyörähti juuri arkussaan. Ei nyt pidä sekoittaa jotain syrjäisen saaren 1600-luvun solkkausta Kauniin Maan kauniiseen kieleen.

To·nà·le vs. X1.

Toinen on oopperaa, taidetta, musiikkia, rakastelua. Toinen on koodia. Perusteet BMW:n valinnalle ovat olemassa, mutta tämä se ei nyt vaan voi olla. Vaimolle siis viikon bännit. Ehkä se siitä oppii. Non puoi insegnare niente a un uomo. Puoi solo aiutarlo a scoprire ciò che ha dentro di sé...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin