Markkinat ja suuri yleisö ovat kanssasi samoilla linjoilla, 208/308/328 pidetään kauniina kuten myös f355:tä mutta 348 on se red headed step child Fefe perheessä.
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
Re: Autonvaihtoketju
Re: Autonvaihtoketju
Mondeo farkku on ainakin tilava ja ihan OK ajettava maantiellä. Siitä en osaa sanoa luotettavuus Toyotan tasolla vai ei.
Koska C5 on ollut listoilla niin entäs DS5? Persoonallisen näköinen sämpylä vaikka ei oikein tilaihme olekaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
FinPat siirtyy sujuvasti Ferrareista Mondeoihin.
Respecc!
Respecc!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Autonvaihtoketju
Skaalaa pitää olla enemmän kuin puoli-oktaavia!Vittorio Jano kirjoitti: ↑23 Loka 2021, 10:11FinPat siirtyy sujuvasti Ferrareista Mondeoihin.
Respecc!
(Mutta Skodaan ei kosketa.)
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
No, Mondial on kuitenkin vain yhden tavun päässä Mondeosta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- -TTY-
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
Ei ollut Mikkelissä tarjolla ku Dual-motor Superturbinamikälie -versio tarjolla. Mutta tulipahan kokeiltua. Ristiriitaiset fiilikset jätti. Käyttöliittymä tabletin takaa on imo ärsyttävä. Kun siellä on kaikki. Ratin rullista pystyy yllättävän paljon tekemään, mutta kun ei ollut mitään merkintöjä, niin nämäkin toiminnot selvisi suurelta osin vasta koeajon jälkeen. Ja haluaisin nähdä ainakin tärkeimmät tiedot ratin takana. Erikoista, ettei HUDia saa edes rahalla Sisusta on todella, todella kliininen ja tuo mieleen modernin hotellihuoneen minimalistisella skandinaavisella sisustuksella. Julmetun kokoista telkkaria myöten Sinällään siisti kyllä, enkä itse ainakaan löytänyt äkkiseltään syytä, miksi näiden sisustojen laatua on parjattu. Ja tästä kliinisyydestä päästäänkin ajotuntumaan ja -fiilikseen. Tesla on kodinkone. Se tekee tehtävänsä hyvin, mutta se ei herätä mitään tunteita sitä tehtäväänsä suorittaessaan. Kaupungilla pyöriessä tuli sellainen "no tää on ihan hyvä auto" mutta ei minkäänlaista wow- elämystä. Wow-elämys tulee sitten motarin rampilla; model3 lähtee ku nappi housuista ja kiitän insinööriä niskatukien keksimisestä. Tämä on vahvasti Teslan party trick, mutta kuinka kauan se jaksaisi viihdyttää? En tiedä, ja hintaa on paljonlaisesti kokeilla.
Varsinainen tekniikkahan on oikeasti hyvä; sekä voimantuoton että rangen osalta. Ideaaliratkaisu itselle olisikin Teslan tekniikka jossain toisissa kuorissa. Itselle hieman liian insinöörimäinen lähestymistapa.
+Sähkötekniikka; teho & range
+Se kiihtyvyys
-Kaikenlainen tunteettomuus
DS:n olemassaolo olikin itseltä hieman unohtunut. Sinällään merkkinä ruksittaisi omasta listasta montakin ruutua. Tuo kolmonen ei oikein puhuttele; kokoluokkaa pienempi ja korkea/lyhyt muotoilultaan. Nelonen sykähdyttäisi huomattavasti enemmän, mutta ei ole vielä saatavissa ja todennäköisesti sen hinta tulee karkaamaan saavuttamattomiin.Muuttohaukka kirjoitti: ↑14 Loka 2021, 14:09Entäs DS3 sähköllä? Kalliimpi kuin C4 sähköllä, mutta vähän erilaisempi.
Btw, viikonloppuna tuli nähtyä DS7 Crossback livenä ja oli Porschejen lisäksi ensimmäinen katumaasturi, joka itsessä on herättänyt tuntemuksen "onpa hieno."
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- TeroPee
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Vähän ohi aiheen edelleen, mutta tänne nämä kuvat ehkä parhaiten sopii.
- TeroPee
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Muutama lisäkuvia kun ei mahtunut äskeiseen.
Hyvin looginen olisi tietysti Peugeot 508 SW. Jokos Rellun Talismaanin sais tuolla rahalla?Sitroen C5 x7 2.2HDI Tourerin tilalle (men lunariin peurakolarin vuoksi) pitäs löytää korvaaja.
Vaihtelun vuoksi joku muu merkki ja ohuen C5 tarjonnan vuoksi.
Re: Autonvaihtoketju
Yllättävän nopeasti sekä allekirjoittanut että perheen fiksumpi osapuoli ovat tuohon käyttöliittymään tottuneet vaikka olemme kumpikin ehkä adaptaatiokäyrällä konservatiivisella puolella.
"Contextual control function overloading" vai miksi tuota UX:ää pitäisikään kutsua tulee niin tutuksi nopeasti että tasanopeussäätimen pois päältä kytkeminen heittämällä vauhdissa pakin päälle tuntuu jo suorastaan luonnolliselta...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Mondial t voisi olla yksi jokerikortti?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11241
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Nyt on Volkkarilla kova Track Record
Sinänsä levollisempi tilanne tuo että jotain oli rikki ja se risa kikkula vaihdettiin. ”Oma” tölkki on pelannut keskiviikkoa lukuunottamatta ihan normaalisti, mutta aina autolle kävellessä on kevyt jänskätys ollaanko tällä kertaa lähdössä vai ei.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11241
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Yritin ke-aamuna Volkkarin teknisestä tuesta selvittää josko Iidussakin olisi tuollainen, mutta oli kello viideltä niin ruuhkainen numero etten päässyt läpi. Pitäis varmaan selvittää nyt ns. hyvän sään aikana…
Melko synkkää jos tämä on nykyisten autojen softien normaali taso. Ämpärissä ei 5+ vuoden aikana ollut yhtä ainoata infotainmentia tai voimalinjan ohjelmistoa koskevaa hikkaa. Eikä kyllä paljon muutakaan, paitsi ne moottorin laakerit.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11241
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Ihan samat mietteet ID.3:sta, ja samansuuntaiset Model 3:sta. Paitsi että ensimmäisessä on ruma kajuutta ja jälkimmäinen lähtee kuin katapultista.
Jos ja kun tämä on trendi, niin jaksaakohan kukaan lähitulevaisuudessa enää intoilla autoista?
- Epäkelpokeräilijä -
- TeroPee
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Nyt ehdin vasta pelaamaan nettiautoa ja aiemmin ehdottamani Rellut ei joko mene budjettiin tai sitten ne on Meganeja. 508 SW oli toinen ehdotukseni. Onko liikaa kilsaa?jalittam kirjoitti: ↑22 Loka 2021, 22:42Juuei ferraria.
Mutta mutta.
Sitroen C5 x7 2.2HDI Tourerin tilalle (men lunariin peurakolarin vuoksi) pitäs löytää korvaaja.
Vaihtelun vuoksi joku muu merkki ja ohuen C5 tarjonnan vuoksi.
Frouvan auto kyseessä, mutta joutunen tämän asian miettimään. Pudjetti luokkaa alle 10k€.
Kompromissejä joutuu tekemään. Sitikan tehoja tuskin irtoo kohtuu kilometreillä/iällä.
Kokoluokka siis isohko farkku, mieluimmin diesel automaatti. Manuaali ei toki este.
Mutta jokin järkevä bensakin menee mielestäni, ajo 20 000km/v luokkaa.
Varusteista tuskin on haittaa. Vetokoukun voi laittaa jälkikäteenkin.
Hyundai i40 farkku 100kW diesel automaatilla?
Manuaalina i40 kuluttais vähempi? Mites bensamalli, onko potkua?
Kellään ole i40 tai ollut?
Mitä muita merkkejä/malleja tutkailis?
Jos joku helpohkohoitoinen, kun yks bemari on jo pihassa...
Peugeot 508 2.2, 9 700 €
Lisätiedot: https://www.nettiauto.com/peugeot/508/11962090
Näillä on ajettu isoja kilsamääriä. Tiloiltaan ei oo ehkä mikään älyttömän iso. Tässä pienikilsainen esimerkki.
Saab 9-3 1.9,10 600 €
Lisätiedot: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12315711
Toinen, vähän vielä erikoisempi esimerkki samasta tuotteesta:
Saab 9-3X 1.9,7 500 €
Lisätiedot: https://www.nettiauto.com/saab/9-3x/12124983
Näistä en tiedä mitään, mutta rahalla saanee paljon autoa
Opel Insignia 2.0,10 500 €
Lisätiedot: https://www.nettiauto.com/opel/insignia/12057758
Jotkut ajaa näilläkin...
Audi A6 2.0,10 990 €
Lisätiedot: https://www.nettiauto.com/audi/a6/12401256
Re: Autonvaihtoketju
Työsuhdeauton vaihto edessä taas ja piakkoin pitäisi päättää mitä pistetään tilaukseen. Ei nykyään ole varsinaisesti sellaista puuhaa mistä tykkäisin mutta pakko se vaan. Vapaa käyttöetu alle 850€ / kk, ehkä. Tavaratilaa edes sen verran mitä Giuliettassa oli ja iso luukku joten ei sedan. Ellei sitten kuitenkin löydy joku sopiva. Neliveto, mieluinen mutta ei pakollinen. Phev, mhev tai ihan vaan bensa. Vaikka ajamista noin 30-40 tkm vuosittain niin ei enää dieseliä. Netistä sitten katsomaan maahantuojan sivuilta mitä löytyy ja hyvin äkkiä huomaa ettei helpolla löydy tietoa tavaratilan koosta tai kuvaakaan. Tai sisustasta kuvaa, ei esitettäkään vaan kehoitus ottamaan yhteyttä myyjään ja sopimaan koeajoa. Sitten kun menee paikanpäälle katsomaan niin ekana pistää silmään hyvin monessa autossa joko rumat näytöt tai sitten isot todella rumat näytöt. Siinä ehkä selitys miksi ei kuvia tai esitettä löydy. YouTubesta sentään onneksi löytyy jotain videota mistä näkee paremmin ja voi jo vetää viivan sen auton yli. 11kk aikaa on onneksi paljon mutta ei jaksaisi vielä nyt selvitellä mutta pakko kun toimitusajat vaan venyy. Nyt on palattu alkupisteestä vähän taaksepäin, neljä pyörää ja ratti. Sitä rattia tulee käytettyä ja en halua mitään hipaisukytkimiä rattiin vaan kunnon naksuvat napit ja rullat. Tai, ehkä sekin olisi siedettävissä jos joku muu osa-alueen juttu on joko toimiva tai ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Ihan liikaa jos, mutta, pakko epävarmuustekijöitä ja päänsärkyä
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Jos tinkisit siitä isosta takaluukusta, niin ratkaisu olisi helppo: Giulia , hyvännäköinen, loistava ajaa, ei telkkariruutua vaan kaikki toimii namiskoistaDam kirjoitti: ↑28 Loka 2021, 22:35Työsuhdeauton vaihto edessä taas ja piakkoin pitäisi päättää mitä pistetään tilaukseen. Ei nykyään ole varsinaisesti sellaista puuhaa mistä tykkäisin mutta pakko se vaan. Vapaa käyttöetu alle 850€ / kk, ehkä. Tavaratilaa edes sen verran mitä Giuliettassa oli ja iso luukku joten ei sedan. Ellei sitten kuitenkin löydy joku sopiva. Neliveto, mieluinen mutta ei pakollinen. Phev, mhev tai ihan vaan bensa. Vaikka ajamista noin 30-40 tkm vuosittain niin ei enää dieseliä. Netistä sitten katsomaan maahantuojan sivuilta mitä löytyy ja hyvin äkkiä huomaa ettei helpolla löydy tietoa tavaratilan koosta tai kuvaakaan. Tai sisustasta kuvaa, ei esitettäkään vaan kehoitus ottamaan yhteyttä myyjään ja sopimaan koeajoa. Sitten kun menee paikanpäälle katsomaan niin ekana pistää silmään hyvin monessa autossa joko rumat näytöt tai sitten isot todella rumat näytöt. Siinä ehkä selitys miksi ei kuvia tai esitettä löydy. YouTubesta sentään onneksi löytyy jotain videota mistä näkee paremmin ja voi jo vetää viivan sen auton yli. 11kk aikaa on onneksi paljon mutta ei jaksaisi vielä nyt selvitellä mutta pakko kun toimitusajat vaan venyy. Nyt on palattu alkupisteestä vähän taaksepäin, neljä pyörää ja ratti. Sitä rattia tulee käytettyä ja en halua mitään hipaisukytkimiä rattiin vaan kunnon naksuvat napit ja rullat. Tai, ehkä sekin olisi siedettävissä jos joku muu osa-alueen juttu on joko toimiva tai ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Ihan liikaa jos, mutta, pakko epävarmuustekijöitä ja päänsärkyä
edit: niin onhan Stelvio tietysti isolla takaluukulla, laita sellanen tilaukseen
- Kari
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Toi Countryman ruksaa melko monta ruutua noista.
Omaan käyttöön ollut ihan nappivalinta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Autonvaihtoketju
Isosta takaluukusta ei oikein voi tinkiä, autossa on muutamat pakit mitkä reissaa mun mukana ja joskus matkalaukkujakin ja pienestä luukusta niiden pois ottaminen ei ole mielekästä, ei vaikka olisikin Giulia. Jos se farkkumalli olisi tullut, tätä koko kysymystäkään ehkä olisi tarvinnut kirjoittaa vaan saattaisin sellaisella jo ajella. Vaikka autoetu Giuliassa onkin jo ylärajalla, se olisi ehkä ollut silti siedettävä. Stelvio taas, menee jo reilusti ylärajasta yli. Ja moni pikkupomo konsernitasolla saattaa hermostua siitä että huoltoteknikko ajelee reilusti paremmalla autolla kuin heidän pomot.
Countryman olisi lähes täydellinen kyllä minulle myös mutta Turussa ei myydä ja molemmat myyjät on Helsingissä ja Espoossa, hieman turhan kaukana ajallisesti lähteä koeajolle. Mazda 3 ja CX-30 vaikuttaisi sellaiselta vähemmän ärsyttävältä vaihtoehdolta kuin moni muu, on nappeja ja kuuleman mukaan hämmentävän hyvin feikattu analoginen mittaristo.Vittorio Jano kirjoitti: ↑29 Loka 2021, 14:53Toi Countryman ruksaa melko monta ruutua noista.
Omaan käyttöön ollut ihan nappivalinta.
Sopimussakko nykyisestä alkaa olemaan jo niin pieni että voisi päästä nopeastikin eroon ja varmasti haluankin jos Focus on vieläkin samanlainen kylmälaukku kuin 2 edellistä talvea. Mutta kun Tonalen julkistus vaan siirtyy ja siirtyy ja en tajunnut hankkia uutta Giuliettaa ennen kuin se oli jo myöhäistä, ehkä pitää henkisesti varautua siihen että pilkkihaalareissa tarkenee Focuksessa vielä yhden talven ja syksyllä sitten saa jo Tonalen. Eipä senkään tavaratilasta tai mistään muustakaan tiedä mitään mutta hyvin todennäköisesti auto mitä ei tarvitse koeajaa, senkun pistää tilaukseen. Tosin Alfojen leasingmaksut on yleensä ollut huomattavasti korkeampia kuin vastaavilla kilpailijoilla, voi olla että "mutku mä haluun" pyynnöstä huolimatta joutuu päätymään johonkin muuhun.
Re: Autonvaihtoketju
Käy Autokeskuksessa Raisiossa koeajamassa samalla kun käyt Myllyssä.
https://www.nettiauto.com/mini/countryman/12497616
Siellä on 2021 mallinen Plug-in Countryman myynnissä.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Tulipahan taas oltua kaupoilla, Tesla model 3 sr+ 2020 vaihtuu maanantaina longrange 2021 versioon
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Joo, harmi jos joudut päätymään tollaseen rumaan kauntriminiinDam kirjoitti: ↑29 Loka 2021, 21:09Isosta takaluukusta ei oikein voi tinkiä, autossa on muutamat pakit mitkä reissaa mun mukana ja joskus matkalaukkujakin ja pienestä luukusta niiden pois ottaminen ei ole mielekästä, ei vaikka olisikin Giulia. Jos se farkkumalli olisi tullut, tätä koko kysymystäkään ehkä olisi tarvinnut kirjoittaa vaan saattaisin sellaisella jo ajella. Vaikka autoetu Giuliassa onkin jo ylärajalla, se olisi ehkä ollut silti siedettävä. Stelvio taas, menee jo reilusti ylärajasta yli. Ja moni pikkupomo konsernitasolla saattaa hermostua siitä että huoltoteknikko ajelee reilusti paremmalla autolla kuin heidän pomot.
Countryman olisi lähes täydellinen kyllä minulle myös mutta Turussa ei myydä ja molemmat myyjät on Helsingissä ja Espoossa, hieman turhan kaukana ajallisesti lähteä koeajolle. Mazda 3 ja CX-30 vaikuttaisi sellaiselta vähemmän ärsyttävältä vaihtoehdolta kuin moni muu, on nappeja ja kuuleman mukaan hämmentävän hyvin feikattu analoginen mittaristo.Vittorio Jano kirjoitti: ↑29 Loka 2021, 14:53Toi Countryman ruksaa melko monta ruutua noista.
Omaan käyttöön ollut ihan nappivalinta.
Sopimussakko nykyisestä alkaa olemaan jo niin pieni että voisi päästä nopeastikin eroon ja varmasti haluankin jos Focus on vieläkin samanlainen kylmälaukku kuin 2 edellistä talvea. Mutta kun Tonalen julkistus vaan siirtyy ja siirtyy ja en tajunnut hankkia uutta Giuliettaa ennen kuin se oli jo myöhäistä, ehkä pitää henkisesti varautua siihen että pilkkihaalareissa tarkenee Focuksessa vielä yhden talven ja syksyllä sitten saa jo Tonalen. Eipä senkään tavaratilasta tai mistään muustakaan tiedä mitään mutta hyvin todennäköisesti auto mitä ei tarvitse koeajaa, senkun pistää tilaukseen. Tosin Alfojen leasingmaksut on yleensä ollut huomattavasti korkeampia kuin vastaavilla kilpailijoilla, voi olla että "mutku mä haluun" pyynnöstä huolimatta joutuu päätymään johonkin muuhun.
Meillä firman pomo sanoi mulle:myyntimiehellä pitää olla mieleinen auto, aja millä tykkäät, kunhan teet kauppaa
- Kari
- Kivijärvi
- Viestit: 956
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Meinasin ostaa Countymanin dieselinä pari vuotta sitten, olisko ollut 2-litrainen ja 184hp. Ilo ajaa, kulki kivasti ja tuntui todella hyvältä kanttailla, katsella ja koskea. Ei sillä ajamisen pitäisi olla mikään kärsimys, vaikka ymmärrän kanssa-alfailijan rohkaiseva vain omassa merkissä pysymistä..
Mazda 3 tuli kanssa kokeiltua Skyactiv-x:nä. Pidin siitäkin huomattavasti, enkö ymmärrä autolehtien nillitystä yllättävän heikosta kulusta tai hitaasta ohjauksesta. Hintaluokassaan erinomainen auto. Uuden Quasqain taitaa saada samalla rahalla. Se tuskin on yhtä hyvä, vaikka "kyllä kansa tietää" sen olevan yksinkertaista parhautta.
Citroen C4 on (se uusi) on itsestäni päräyttävä laite. Saisi täysin ladatun tuolla hintakatolla, ja persoonaa ja mukavuutta tuskin ylittää mikään alle 30k€-hintaluokassa. En ole ajanut, mutta vaatinee ymmärrystä kuten merkkinsä edustajat yleensä.
Mazda 3 tuli kanssa kokeiltua Skyactiv-x:nä. Pidin siitäkin huomattavasti, enkö ymmärrä autolehtien nillitystä yllättävän heikosta kulusta tai hitaasta ohjauksesta. Hintaluokassaan erinomainen auto. Uuden Quasqain taitaa saada samalla rahalla. Se tuskin on yhtä hyvä, vaikka "kyllä kansa tietää" sen olevan yksinkertaista parhautta.
Citroen C4 on (se uusi) on itsestäni päräyttävä laite. Saisi täysin ladatun tuolla hintakatolla, ja persoonaa ja mukavuutta tuskin ylittää mikään alle 30k€-hintaluokassa. En ole ajanut, mutta vaatinee ymmärrystä kuten merkkinsä edustajat yleensä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
^
Mazda3 ja C4 tosiaan ihan hyviä vaihtoehtoja myös. Mazdat erityisesti sisältä hienoja ja laadukkaita nykyisin. Voimanlähdepuoli ei sitten niin sytytäkään.
@FinPatin linkkaama ruma kauntrimini kandee kyllä käydä kokeilemassa.
Mazda3 ja C4 tosiaan ihan hyviä vaihtoehtoja myös. Mazdat erityisesti sisältä hienoja ja laadukkaita nykyisin. Voimanlähdepuoli ei sitten niin sytytäkään.
@FinPatin linkkaama ruma kauntrimini kandee kyllä käydä kokeilemassa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Autonvaihtoketju
Olisiko teillä hetki aikaa puhua Volkswagenista
Kävin katsomassa, selvisi sillä reissulla paljon. Uusia malleja tulee, mun puolesta voi tulla ihan hyvin ja kiinnostus tuskin nousee yhtään. Puistattava kokemus ja eniten innostuin joissain autoissa olevasta rekisterikilven taustalevystä, siihen saisi vaihdettavan mainoksen kiinni.
Veli samassa työpaikassa ja itseasiassa mietti Stelviota ennen kuin päätyi Evoqueen ja nyt mietti taas mutta harmitteli PHEVin puutetta mallistossa. Ja mietti omia ajamisiaan ja päätyi nyt sitten Audi e-troniin kun samassa ajassa lataa sitten enempi rangea ja voi miettiä ennakkoon matkansa jos joskus lähtee pidemmälle. Pikaisesti tilattu kun ilmeisesti hinnat nousee ihan just, jätti kuitenkin porsaanreiän ettei ole pakko ottaa kun se ilmeisesti saadaan myytyä kuitenkin. Tietty mä olen alkanut mainostamaan että Maserati Grecaleen pitäisi tulla PHEV ja hintataso yllättävän alhainen. Ja että sen verran samaa Stelvion kanssa että siitäkin tulee PHEV ehkä keväällä.
Ford saa vielä koittaa korjata nykyistä Focusta kun taas tiedetään siitä enempi. Muutenhan se on semisti OK mutta +10C°:ssa kesti se 40 min että sisällä 20 astetta kun lämppäri miltei täysillä. Nyt korjauksen jälkeen aika lyheni jo puoleen tuntiin. Nollakelejä odotellessa miten lämpenee ja mitä taas tehdään. Jos se nyt sen verran toimisi ettei tarvitse talvella pilkkihaalareita ja pystyisin ajamaan sopimusajan loppuun jos se Tonale sieltä viimein tulis. Jos se nyt huhujen mukaisesti tulee heinäkuun neljäntenä myymälöihin, Turun Deltassa saattaa sitten olla Nero Edizione ja myyty lappu päällä ennen kuin ovet aukeaa. Jos näin kauan Focusta pitänyt sietää niin pitäähän se jotenkin korvata ja ajatuksena ollut alusta alkaen että Focusta sietää sen aikaa, muuten se on miltei itsepetosta suorastaan. Mutta koska Alfa, täytyy olla joku varasuunnitelma. Kevättä odotellessa ja mahdollista lakimuutosta autoedun arvon muutokseen PHEVeille.
- Cotzy
- Viestit: 832
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Stelvion saaminen työsuhdeautoksi tuntuu olevan vaikeata . Sitten pitää ostaa vain omaksi .
Mutta pieni tarina Stelvion työsuhdeautokynnykseen liittyen. 2019 lokakuussa kävi viimeksi pari Ferrarin metallurgia työvisiitillä EU-hankkeen tiimoilta. No, lounaalla juteltiin autoista, varsinkin kun pihalla ollut Stelvioni aiheutti tunteikasta pulinaa. Päämetallurgi harmitteli, että Ferrarin työsuhdeautovalikoimassa Stelvio oli saatavilla vasta osastopäällikkötasolla. Tiimien vetäjät ja senioriasiantuntijat sai ruksia FCA:n tuotteista perus-Jeeppejä, kuten Patriottia, jolla päämetallurgi ajoi töihin.
Oman talon tuotteilla ei kuulemma työsuhdeautoile Ferrarin katuautopuolella kukaan, ainakaan suunnitelu- ja tuotantoväestä. Mutta harrasteautoina löytyy runsaammin, myös Alfojakin .
Tämän hetkisestä tilanteesta ei tietoa, kun Teams-pölinöissä pysytään enemmän aiheessa kuin lounaspöydissä .
Joten itsellä tällä hetkellä eniten sykettä nostava jenkkituote on Jeep Wrangler. Sen saa myös PHEVinä nykyään.
Sillä pääsee ainakin kaikkialle suomalaisella nykytiestöllä.
Cotzy
Re: Autonvaihtoketju
Noin tein itsekin, 3 vuotta 140tkm joista yli 90tkm 0,43 - 0,44 €/km kilometrikorvauksilla. Arvonalenemaa matkan varrella mitigoin osin hakemalla Stelvion alhaisen kruunun ja WLTP / diesel pelokkaan Ruåtsin maalta jollon auto kilvissä Suomessa noin 10k€ alle paikallisen ovh:n.
Re: Autonvaihtoketju
Kävihän tuo mielessä jo silloin kun Giuliettasta piti luopua mutta aika usein työsuhdeautolijat ei säästä tulevaan autoonsa kun ei siihen mene omaa rahaa hankinnassa. Halvin Stelvio meinaisi nyt omalla kohdalla noin 500€ jostain / kk + polttoaineet + renkaat, vakuutukset ja mitä kaikkea sitä nyt autosta kuluja onkin.FinPat kirjoitti: ↑31 Loka 2021, 09:58Noin tein itsekin, 3 vuotta 140tkm joista yli 90tkm 0,43 - 0,44 €/km kilometrikorvauksilla. Arvonalenemaa matkan varrella mitigoin osin hakemalla Stelvion alhaisen kruunun ja WLTP / diesel pelokkaan Ruåtsin maalta jollon auto kilvissä Suomessa noin 10k€ alle paikallisen ovh:n.
Nyt tehty päätös siitä ettei tuota jääkaappia tarvitse kauaa enää katsoa. Joko se alkaa toimimaan tai tilalle joku korvaava. Todennäköisesti se on joku korvaava kun tuota on jo sen pari vuotta ropattu saamatta sen parempaan kuntoon.
Re: Autonvaihtoketju
Stelvio on lämmin. Ja siihen saa Webaston jos joutuu lähtemään muualta kuin lämpimästä tallista talvella.
- -TTY-
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
Merkissä näköjään pysytään toistaiseksi. Ioniq 5 lähti tilaukseen. Katsotaan, minkälaiseksi virran pihistelijäksi sitä päätyykään...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Autonvaihtoketju
Varmasti näin ja määrä lisääntyy vain. Mutta kukaan varsinainen petrolhead (vai syntyykö kohta electric head sukupolvi?) ei kyllä osta noita kuin paikasta toiseen liikkumiseen. Harraste ajoneuvoina enkä ajonautintoa tuottavina, en noita oikein näe. Vaikka olisi plaid ritari ässä muoviratilla niin sekään ei montaa haukilähtöä jaksa innostaa. Tai sitten mä oon tullu vanhaks.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Käsi ylös, joka innostuu jokaisesta bensa-autosta.
Tämä siis sillä ajatuksella, että ollakseen innostava autossa pitää olla muutakin kuin polttomoottori. Osalle innostavia autoja tietty moottorikonfiguraatio on merkittävässä roolissa auton innostuksen osalta. Uskon - osittain toki koska haluan uskoa - että sähkövispilöistäkin voi vielä löytyä innostavia autoja, vaikka niistä puuttuu polttomooottori.
Tämä siis sillä ajatuksella, että ollakseen innostava autossa pitää olla muutakin kuin polttomoottori. Osalle innostavia autoja tietty moottorikonfiguraatio on merkittävässä roolissa auton innostuksen osalta. Uskon - osittain toki koska haluan uskoa - että sähkövispilöistäkin voi vielä löytyä innostavia autoja, vaikka niistä puuttuu polttomooottori.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Autonvaihtoketju
Toi on ihan totta. Ei niistä bensa-autoistakaan innostanut kuin murto-osa.
Ehkä ongelma on vain se ettei varsinaisesti innostavaa sähköautoa ole vielä löytynyt koska perustallaajallehan noita tietenkin ensisijaisesti suunnataan koska siellä on se ostovoima. Ääni on kyllä yksi osa (ainakin mulla) sitä kokonaisuutta mutta jos siitä pääsee jotenkin yli niin varmasti markkinoille tulee vielä jotain mukavaa. Ja vaikka hintaluokka meneekin komeasti yli niin onhan sähköautoissa esim rimac innostava
Ehkä ongelma on vain se ettei varsinaisesti innostavaa sähköautoa ole vielä löytynyt koska perustallaajallehan noita tietenkin ensisijaisesti suunnataan koska siellä on se ostovoima. Ääni on kyllä yksi osa (ainakin mulla) sitä kokonaisuutta mutta jos siitä pääsee jotenkin yli niin varmasti markkinoille tulee vielä jotain mukavaa. Ja vaikka hintaluokka meneekin komeasti yli niin onhan sähköautoissa esim rimac innostava
Re: Autonvaihtoketju
Sukupolvikysymys ilmeisesti tämäkin, kuten JanV tuossa yllä ehdotteli.
Rouva kun kävi kyläkoulukierroksella Stelviolla niin yksikään muksu ei huomannut mitään mutta Teslan kurvattua pihaan peruskoululaiset ihmettelivät aihetta ääneen ja kävivät kuulemma tarkastelemassa lähempääkin moista ihmettä. Samaten perhetuttumme juuri ajokortin poika saanut ei välittänyt Stelviosta tai edes Spiderista lainkaan mutta Tesla on ilmeisesti iGadgettien jälkeen maailman hienoin keksintö.
Itselleni jopa traktorin moottorin varustettu Stelvio oli aika lailla mielenkiintoisempi kuin kotitalouskoneenomainen Tesla.
Olen siis vanha. Ja kirjoitan mielelläni kaunokirjoitusta aidolla mustekynällä.
Rouva kun kävi kyläkoulukierroksella Stelviolla niin yksikään muksu ei huomannut mitään mutta Teslan kurvattua pihaan peruskoululaiset ihmettelivät aihetta ääneen ja kävivät kuulemma tarkastelemassa lähempääkin moista ihmettä. Samaten perhetuttumme juuri ajokortin poika saanut ei välittänyt Stelviosta tai edes Spiderista lainkaan mutta Tesla on ilmeisesti iGadgettien jälkeen maailman hienoin keksintö.
Itselleni jopa traktorin moottorin varustettu Stelvio oli aika lailla mielenkiintoisempi kuin kotitalouskoneenomainen Tesla.
Olen siis vanha. Ja kirjoitan mielelläni kaunokirjoitusta aidolla mustekynällä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
^
Justiinsa noin se menee.
Ihmis- ja autodinosaurukset ovat sukupuuttoon kuoleva laji ja Tesla on Alfaa valovuosia kovempi brändi.
Justiinsa noin se menee.
Ihmis- ja autodinosaurukset ovat sukupuuttoon kuoleva laji ja Tesla on Alfaa valovuosia kovempi brändi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Autonvaihtoketju
Aika kova brändi onkin, kun vuosikymmeniin näkemättömät laatuongelmat ei ole jättäneet siihen minkäänlaista tahraa.
Talouden teinikin haaveilee Teslasta. Siinä kun se iso näyttö.
Talouden teinikin haaveilee Teslasta. Siinä kun se iso näyttö.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
...ja näille ameriikkamuskeli vs. saksalainen insinööriauto tahi sähkölaite.
(On muuten melko komeasti toteutettu pätkä.)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Autonvaihtoketju
Hienosti toteutettu video ja kuvasi juuri sen mitä yritin sanoa. Ei jää paljoa lisättävää.Vittorio Jano kirjoitti: ↑07 Marras 2021, 08:39
...ja näille ameriikkamuskeli vs. saksalainen insinööriauto tahi sähkölaite.
(On muuten melko komeasti toteutettu pätkä.)
- Tazio
- Viestit: 3395
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Autonvaihtoketju
Hieno pätkä.Vittorio Jano kirjoitti: ↑07 Marras 2021, 08:39
...ja näille ameriikkamuskeli vs. saksalainen insinööriauto tahi sähkölaite.
(On muuten melko komeasti toteutettu pätkä.)
Kova aski, takaveto, tehoa. Minun valintani noista
-Tazio
Re: Autonvaihtoketju
Vähän on työasiat reissuineen sotkenut hakemista mutta nyt on Nissan Qashqai MHEV koeajettu; ei oikein sytyttänyt millään tasolla. Ihmeen veltto ajettava ja muutenkin jo koeajolla riittävän ärsyttävä etten käyttänyt kokonaan varattua aikaa. Peugeot 3008 PHEV akku vajaa puolillaan oli kyllä selkeästi kivempi laite, ei niin veltto ja holtiton ja huomattavasti parempi ajaa mutta näissä molemmissa penkki ala-asennossa kuitenkin ihan liian ylhäällä ja sitä myötä outo ajoasento. Saattaisin mahdollisesti ehkä kuitenkin koeajaa Peugeotin myös toiste, varsinkin nelivetoversiota.
Deltassa käyty myös, ei ollut Stelviota tyrkyllä ja myyjä koittaa selvitellä saako koko autoa edes tämän vuoden puolella. Compass 4Xe vaikutti varsin kivalta vaikka pieni tavaratila onkin ja Mazda CX-30 vaikutti myös sen verran OK:oohkolta että pyysin tarjouksen sitten siitäkin. Koeajolle sit joskus toiste, Nissan sai selän kramppaamaan ettei oikein viitsinyt muita enää koittaa. Aika rauhassa kyllä Turun Deltassa sai kyttäillä tavaratiloja ja istua penkeillä että ilmestyi myyjä ja muutenkin tuntui että myyvät pelkkää KIAa ja muut on vaan kuin jotkut vaihtoautot esillä. Alfan suhteen enempi vain kuunteli, samaten Jeep mutta Mazdasta sentään tiesi sanoa jotain muutakin. Stelvio ei kuulemma varsinaisesti mikään volyymimalli niin on aika heikosti paikan päällä kokeiltavana
Mutta, mä näin sellaisen Vaunulassa silloin kun se esiteltiin ja istuhdin hetkeksi ratin taakse. Riippuu mikä kk maksu sille lätkäistään, tarvitseeko sitä miettiä sitten sen enempää kun pitäisi olla lähellä nykyisen kk maksua. Jos on tarpeeksi lähellä (mitä tuskin on mutta kiinnostaa tietää silti), kait sellaisen voi hankkia ilman koeajoakin? Kyllähän siinä varmasti 190 cm kuski istuu pidempäänkin...
Deltassa käyty myös, ei ollut Stelviota tyrkyllä ja myyjä koittaa selvitellä saako koko autoa edes tämän vuoden puolella. Compass 4Xe vaikutti varsin kivalta vaikka pieni tavaratila onkin ja Mazda CX-30 vaikutti myös sen verran OK:oohkolta että pyysin tarjouksen sitten siitäkin. Koeajolle sit joskus toiste, Nissan sai selän kramppaamaan ettei oikein viitsinyt muita enää koittaa. Aika rauhassa kyllä Turun Deltassa sai kyttäillä tavaratiloja ja istua penkeillä että ilmestyi myyjä ja muutenkin tuntui että myyvät pelkkää KIAa ja muut on vaan kuin jotkut vaihtoautot esillä. Alfan suhteen enempi vain kuunteli, samaten Jeep mutta Mazdasta sentään tiesi sanoa jotain muutakin. Stelvio ei kuulemma varsinaisesti mikään volyymimalli niin on aika heikosti paikan päällä kokeiltavana
Mutta, mä näin sellaisen Vaunulassa silloin kun se esiteltiin ja istuhdin hetkeksi ratin taakse. Riippuu mikä kk maksu sille lätkäistään, tarvitseeko sitä miettiä sitten sen enempää kun pitäisi olla lähellä nykyisen kk maksua. Jos on tarpeeksi lähellä (mitä tuskin on mutta kiinnostaa tietää silti), kait sellaisen voi hankkia ilman koeajoakin? Kyllähän siinä varmasti 190 cm kuski istuu pidempäänkin...
- Tiige
- Viestit: 2850
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Autonvaihtoketju
Vakio telttatuoleillakin istuu mielellään pitkää matkaa kunhan on suora tie. Mutkaisemmalla alkaa harmittaa sivutuen puute. Riippuu tietysti kehon mittasuhteista.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Autonvaihtoketju
^ Olen 180 cm ja telttatuolit ovat olleet ihan mukavat matka-ajossa. Ahvenistolla kaipasin sivuttaistukea.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Helsingissä ja Espoossa näyttäis olevan Stelvio Veloce malleja koeistuttavana, samaten Tampereella.
Nettiautosta kattelin.
- Kari