Persdynot ja faktat: Jarrut

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Persdynot ja faktat: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Onkohan missään autoalan lehdessä/verkkosivulla/TV-ohjelmassa ikinä testattu eri valmistajien jarruja... siis levyt ja palat eri valmistajilta, ja kuinka ne oikeesti eroaa käytännössä toisistaan?

Valmistajathan väittävät että heidän tuotteensa ovat aina vähintään 50% paremmat kuin kilpailijoilla.........

Persdyno kertoo että kalliilla "erikoisjarruilla" G voimien hidastus tapahtuu tehokkaammin kuin mallin X tarvikeosilla... Mutta onko tästä mustaa valkoisella missään?

Tarvikeosista löysin tämmöiset vanhat (mutta mielenkiintoiset) artikkelit:
http://tos.pp.fi/koukku/jarrut.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tos.pp.fi/koukku/suodattimet/jarrupalat.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Persdynot ja faktat: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Ameriikan pollarit on ainakin testanneet oikein tosissaan.

http://www.michigan.gov/documents/msp/2 ... 7522_7.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuli muuten omaan vaihdettua Remsan palat ja OEM Brembon levyt about 20tkm sitten.
Remsan palat poikkesivat alkuperäisistä silleen, että palan etu ja takareuna on viistetty.
Tuntuu se viistetty reuna saattavan välillä mukavasti pieniä kiviä levyn ja palan väliin.
Muistaakseni paketissa mainostettiin jotain "optimoitua jarrutustehoa" tjsp.

Kaippa ne pikkukivet siellä palan ja levyn välissä sitten jotain optimoi :lol:
Ainakin meteliä jos ei muuta

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Persdynot ja faktat: Jarrut

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Ne Remsan palat istuu paikalleen aika nopeasti, jolloin myös tuo kivi-ongelma poistuu. Meinaa ite olen ostanu pelkkiä Remsan paloja... Kestää ratarääkkiäkin yllättävän hyvin murenematta.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Persdynot ja faktat: Jarrut

Viesti Kirjoittaja PSS »

Mulla on Ferodo DS Performance palat ja Car HPD:n reikälevyt, toimii todella hyvin ja ero on perstuntumalla vanillajarruihin selkeä. Ainoa miinus on että kylmänä vinkuu.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Persdynot ja faktat: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Noissa 2.4 jtdm:ään myydyissä Remsan tarvikepaloissa on toi viiste melkein palan taustarautaan saakka.
Viiste ei häviä ennen kuin pala on ihan raudoille asti kulunut. Kuvan alareunassa näkyy se viiste.
Levytkin on menneet aika urille kivien takia.
Mitkähän tossa 2.4 diisselissä on OEM palat?
Liitteet
PA250820.JPG
PA250820.JPG (58.34 KiB) Katsottu 1281 kertaa

Vastaa Viestiin